Jinak redaktor udělal zásadní chybu.A to fatální - že to přetížil.Nakladač ZTS HON 053 má objem lžíce 0,5m3. Na VW se naložili dvě lžíce. to je 1m3Váha 1m3 písku je cca. 1600kg. To je přesná ukázka jak to chodí v praxi. :-D:-D:-D
Dovolím si upozornit na nesmysl v článku. ŘP C na pětitunu sice ano, ale profesní průkaz nikoli automaticky. Pro vlastní potřebu nikoliv (to nemusíte ani tachograf). Pro vedlejší činnost, kdy hlavní činností není řízení nákladního vozidla rovněž ne. profesák musíte mít jen při řízení nákladního vozu jako hlavní pracovní činnosti. Takže například zahradník, který si pětitunou veze hlínu na založení trávníku profesák nepotřebuje.
Za mě nesmysl, přívěs za 200 - 230tkč udělá lepší službu a nabídne daleko větší tonáž.
Manévrování se samotným autem a s jízdní soupravou je sakra rozdíl. Jako nouzovka přívěs pomůže ale trvale určitě ne
Navíc ne každý má ŘP skupin B+E
To bude hlavní jádro problému.
velice správně napsaný-jen papírová nosnost a tak se u nás podvádí, naložit, neplatit mýto.... Je to divný, že stát neudělá nejaký utvar na tohle co by to pokutoval. Fígle mají dovozci i tak, že udělají dva techničáky, jeden na auto, druhý na nadstavbu.
Už bys zase jen buzeroval lidi. Schází ti stranická minulost?
na to má stát jak techniku, tak legislativu a dokonce i platonicky fungující policejní specialisty
začíná to teprve, ty kamery poznají i dodávky a budou to spojovat s vážením a kontrolou mýta, ale o tym byla řeč přeci před deseti rokama.
jo systémy na to jsou, ale nikdo (úřady) je nechce. Důvod čpí v legislativě, protože úřad co by tu fotku zpracoval, by měl jenom 30% z pokuty, zbytek 40% kraj a 40% správce komunikace (ŘSD, správa silnic atd.). Takže městům se do toho nechce.
Poměr užitečné a provozní hmotnosti je fakt zoufalý. Už se zjistilo kde udělali soudruzi chybu ?
je to v článku napsaný-aby se neplatilo mýto a aby na to bylo B.
Takže výrobce zvolil nevhodnou konstrukci vzhledem k platným předpisům a teď spoléhá že zákazníci budou podvádět ?
S nevhodnou konstrukcí to skutečně nesouvisí a Craftera můžete samozřejmě mít s max. přípustnou hmotností 3.5t, 5t nebo 5.5t. U velkých dodávek je to běžná praxe. Například Ford u velkého Transitu nabízí "Snížení celkové hmotnosti z 4,7 t na 3,5 t", Renault nabízí Mastera s max. hmotností 3.5t nebo 4.5t s výslovným upozorněním, že "Podvozek verze P4 s přípustnou max. hmotností 3 500 kg (homologace N1) je technicky shodný s verzí P5 (4 500 kg / N2 / zadní náprava s dvoumontáží)", a Iveco vám dá u Daily na výběr celou řadu verzí od 3.5t do 7t. A ano, po silnicích jezdí spousta dodávek s papírovou hmotností do 3.5t reálně naložená přes 5 tun.
Nevhodné je to proto, že výrobce nenabízí obdobné auto lépe přizpůsobené celkové hmotnosti do 3,5 tuny. Tj. s lehčí konstrukcí a díky tomu vyšší nosností. Jasně, jde o prachy ....
A jak bys to u této kategorie chtěl udělat? Vše, co na tom autě je, něco váží. Včetně stokilových 👷♂️👷♂️👷♂️.
Dyť píšu, trochu lehčí. To co tam váží ty stovky kg je zbytečně dimenzované na mnohem větší zátěž, kterou auto z legislativních důvodů stejně vézt nemůže.
Užitková auta musí být předimenzovaná už proto, aby dokázala vydržet hrubé zacházení po dobu záruky. Například náš firemní Transit Custom L1H1 má podle technického průkazu užitečné zatížení něco kolem 800kg (včetně posádky) a už několikrát jsme ho neúmyslně naložili hodně přes tunu. Stačilo pár pytlů s eternitem, auto bylo naložené sotva po dně nákladového prostoru, a ve sběrném dvoře nám navážili přes tunu nebezpečného odpadu. Auto s tím nemělo sebemenší problém, takže nebýt vážení ve sběrném dvoře, ani bychom si toho nevšimli. K tomu dva až tři metrákoví pánové do kabiny, a už jsme na 1.5x povolené zátěže. Transit musí takové zacházení vydržet minimálně po dobu záruky 7 let nebo 300 000 km, a třeba takový Proace má záruku dokonce 1 000 000 km.
no je hodně aut s celkovou hmotností do 3500kg, co legálně odvezou 1200-1300 kg a teprve pak je začneš přetěžovat. Těch 800 kg nic ke chlubení není
Napiš sem seznam nových aut, co se vejde do 3,5t s 3. stranným sklápěčem s nosností 1200 - 1300 kg.Já žádný neznám.rovnou ti poradím, nezkoušej to: FIAT, PEUGEOT, CITROEN, VW, FORD, MERCEDES IVECO, HUYNDAI, NISSAN, RENAULT.
Máme 1 týden starého Transita. Je to 3. stranný sklápěč KOV. 96kw dvojmontáž rozvor L2, zesílená náprava HEAVY DUTY, zkrácené převody, náhon na zadek, hmotnost do 3500 kg. Nosnost dle papírů 750kg. Jinak je to 2,2 tuny. Maximálka dle TP 138km/h. Je to auto na práci. Výbava Base + klima + tažné + 2x baterie + man. DPF. Cena 745tis bez DPH a to je obrovský cennový rozdíl oproti VW.
... a přívěsů s nosností 1500kg, co vezou 4 tuny.
Najväčší frajer vo vesnici je V3S
Hovnocuc?
Exkrementosaj, buďme slušní ;-)
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.