Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

82 komentářů

Tomas
21. srpna • 11:42

Mam tuto novu ravku , najazdene 7000km, 2/3 dialnice 110km/h a 1/3 mesto. Spotrebu mi stale ukazuje 5,6l - 5,8l viac krat som to resetoval a stale sa tak ustali. Tuto spotrebu z palubky ukazuje prekvapivo presne, kazde tankovanie si fotim stav+ co som natankoval a prepocitavam, proste to sedi . Som maximalne spokojny s autom, vykon je super,spotreba super. Od 120+ je uz pocut odpor vzduchu (pri vypatom radiu), ale je to v norme.
Jedine minus je horsi infotainment, ale auto je na jazdenie a nie na parovanie s mobilom a podobne somariny...

E15
21. srpna • 12:11

Ale jo, kdybys psal o autě za 450tis, tak dejme tomu, ale mnou vyhlédnutá měla ceníkovku 1,2 mil. Mimochodem jak řešíš navigaci? Přilepil sis mobil na okno a nebo připlatil 20tis za tu origo nepoužitelnou? ;-)

Rijard
8. června • 19:48

Ty jsi prostě mamlas. Jezdi dal v Tiguanu

Tibor K.
19. srpna • 11:16

Dlhodobá spotreba (naša) je na úrovni 5,8 l/100km. Nová Ravka je na tom o poznanie lepšie so spotrebou v porovnaní so staršou generáciou (mimochodom, tá je tiež u nás v garáži). So staršou sa jazdí (najmä) po meste a dlhodobý priemer je 6,8 l/100km (ťažšia ženská noha :-) ).

petr r. (petrumr)
17. srpna • 12:51

velice pěkná diskuze a jeden tady s hybridy dává plný plyn....ten levý budík není otáčkoměr a neznamená, že když to bude na pravo, tak to více pojede.

E15
17. srpna • 14:36

Ne? A co se teda musí udělat, aby to jelo? Nějaký zaříkávadlo?

skeraser
18. srpna • 10:54

Dať nohu dolu z brzdy :)

petr r. (petrumr)
17. srpna • 18:31

hodně lidí má nohu na spojce a ty ji máš asi na brzdě, nebot hybrid spojkový pedál nemá a ty na to šlapeš na ten plyn a neuvědomuješ si, že jen s elektromotorem se dovedeš rozjet, ale to ty nedokážeš jak píšeš, že to řvalo, co řvalo, žes neodbrzdil? Na netu je xx testů a videí majitelů, ale ty co popisuješ je prostě jiné až je podezření, že jsi od konkurence, ale tohle se ti nepovede, stačí se podívat jak se hybridy od toyoty prodávají a srovnávat rav4 s golfem je přímo hysterický záchvat nevzdělance.

Rijard
8. června • 19:45

Přesně. V každém příspěvku opakuje svoje nesmysly přetažený do extrému.

martin
20. srpna • 14:37

Kamoska to ma, previezol som sa. Dizajn ubohy, no ale Toyota, tam som nic neocakaval. Sviznost jazdy celkom dobra, ale ten benzinovy nestastnik, co pri sviznejsej jazde skrieka spod kapoty ako alzak v reklame, to je otras, to sa neda pocuvat. Rychlejsi rozjezd z miesta hned zapina vyssie spominaneho bezinoveho skriatka, takze cela elektrina v tomto aute mi nejako nedava zmysel. Ten mizerny dizajn by sa dal prezit, keby o toho aspon davali nejaky normalny motor bez tych elektrokokotin.

E15
21. srpna • 12:21

tak bez elektřiny (jen motor a variátor) by to mělo být ještě horší... Jestli to auto něco zachraňuje, pak je to právě elektřina, které mi tam ale připadalo nějak málo (méně než v minulé generaci)

E15
17. srpna • 19:19

na netu je xx testů a všechny se shodují na tom, že je to prostě hlučné a pokud něco sráží hodnocení auta do "průměru" (rozuměj 3 hvězdičky z pěti, což není nic moc), je to právě i neodhlučnění. Akorát jakýsi klan prodejců, ujišťujících se majitelů a pár fandů se snaží tvrdit, že je to auto tiché (tiché ve srovnání s čím? Pragou V3S? To pak jo).
Srovnávat můžu klidně tříkolku s parním válcem, když na to přijde. Jinak jediný, kdo tu má záchvat a uchyluje se k osobním invektivám jsi tu zatím ty... ;-)

petr r. (petrumr)
17. srpna • 20:08

tak znovu, jak jsi šlapal na ten pedál a nezrychlovalo to, jaký režim jízdy jsi tam měl zapnutý, jestli to řvalo, tak kolik db? Máš odkaz na ten test, co pouští do mikrofonu ten řev až ses ztoho málem podělal, jak píšeš a potom ses bál na ten pedál šlápnout? Tuším, že ty ani nevíš na co je ta ravka stavěná, protože kritika, že kufr nemá čalounění je na pováženou. delší dobu tě pozoruji hlavně u toyoty a tuším, že se neuchyluji k osobnímu nadávání na rozdíl od tebe vidím pomluvu rav4, třeba na ty db jsem se už ptal xxx. Můžeš si v klídku podat ruce stím co píše, že nad 150cm je ravka nebezpečná.......:-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
E15
21. srpna • 12:18

jinak nepsal jsem, že to nezrychlovalo. Jde o to, že zrychlení neodpovídalo hluku, ceně a avizovanému výkonu. Fakt nevím, kde se těch avizovaných 218 HP ztrácí...

E15
17. srpna • 21:48

chlastáš a nebo seš takle hysterickej od přírody? :-D

petr r. (petrumr)
18. srpna • 8:26

já hysterickéj nejsem, abych se bál pro řev motoru sešlápnout plyn jak ty a nejsi trochu ženská, že chceš v SUV komplet čalouněnéj kufr, háčky ti chybí, ale oka použít neumíš, že by nechtíky?. Nevím kolik bys musel spolykat prášků abys jel roadsterem 150 bez střechy nad hlavou, to bys mohl vzít aji toho kámoša co psal a dals mu plus za to,že napsal nad 150 nebezpečný auto.......:-D Pořád nemohu přijít na to, proč ti vadí sedačka spolujezdce, že není výškově stavitelná?:-D

E15
19. srpna • 12:49

Tyhle auta jsou normální mamacary a jasně, že chci čalouněnej kufr. Kdybych chtěl auto na převážení hnoje, koupím si Hilux. A jasně, že chci háčky, aby mi věci kufr v zatáčkách nelítaly sem tam (to je fakt zženštilost jak noha). Výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce je dnes snad úplně normální výbava KAŽDÉHO auta a její absenci bych čekal tam max. u aut typu Dacia Logan v základu, Fabia Junior a pod. Nejlepší byl prodejce, který absenci toho nastavení odůvodnil dbáním Toyoty o bezpečnost :-D (přitom je to přesně naopak)

E15
19. srpna • 13:01

mimochodem plast se akorát poškrábe a odře, takže čalounení je "paradoxně" odolnější

petr r. (petrumr)
18. srpna • 8:55

to je nad 150cm.:-))

E15
19. srpna • 12:57

tak pokud kolega výše na sedadle spolujezdce drncá hlavou do stropu, pak je to chyba (ale určitě ne jeho chyba)

petr r. (petrumr)
17. srpna • 20:35

jo a víš, že ta podlaha se dá otočit, abys tam neměl koberec, co chcou mít majitelé těchto aut.

Bouce
16. srpna • 23:40

Osobní zkušenost. Opravdu dost hlučné, obzvláště při akceleraci. Přední sklo nezvykle vzpřímené a tím jak sedíte blíž, tak působí, že jste doslova nalepeni na skle. Ale to je vcelku detail. Horší je dost nepřehledná palubovka s budíky. Moc zbytečných, titěrných a chaotický údajů na budíkách. A tím nejméně pochopitelným je vnitřní prostor. Pokud neměříte 150cm, tak mezi hlavou a stropem neprotáhnete ani ruku. Při 190 se klidně opřete o strop. Což z toho auta dělá dost nebezpečné.

Tomas
21. srpna • 11:48

Bouce prosim ta o ktorom aute hovoris ? O fiat 500 ?
Mam 187cm, sedadlo nadstavene "tak ako by malo byt" na moju postavu a hlava - strop mam 10cm (aby si tam dal zatatu past na vysku)

E15
21. srpna • 16:43

pokud není sedadlo výškově nastavitelné, pak bude logicky pro někoho moc nízko a pro někoho moc vysoko. To se dá akceptovat u auta na 250tis, ne u auta za milion...

Rijard
8. června • 19:44

Ty jsi hroznej žvanil...

wsbk
16. srpna • 17:36

Je tady jeden moula, který v tom autě asi nikdy nejel,protože by nemohl psát takové pí....ny,

E15
16. srpna • 10:55

Test (i když je to ze své podstaty spíš placená PR reklama) v podstatě potvrzuje i moje dojmy. Prkenný podvozek, celkově nulové odhlučnění, absurdní infotainment, ultralowcostový interiér (nenastavitelné sedadlo spolujezdce, nečalouněný zavazadelník bez byť náznaku "simplyclever", sedačky zaostávající za evropskou konkurencí), tomu všemu absolutně neodpovídající cenovka. Mně teda navíc připadalo, že to vůbec nejede (neumím si představit, že by se tohle auto mělo dostat na stovku pod 9 sekund), ale to bylo možná dáno tou příšernou hlučností, kdy se člověk zdráhá na to pořádně šlápnou. Také se s testerem neshodnu na zvuku motoru, jemu připadá zajímavý, mně vysloveně nepříjemný. V podstatě mi připadalo, že se to auto ve srovnání s minulou generací vůbec nikam neposunulo (s výjimkou lepší integrace baterií do interieru) a akorát podstatně zdražilo. Taky právě to barevná kombinace s příšernými lesklými plasty (ala Škoda MonteCarlo) je za mě nepřijatelná, takže zbývá ještě dražší Executive, ale to má zase chromové kliky dveří, což vidím rovněž jako nepřijatelný kýč. Takže sorry jako :-P

skeraser
16. srpna • 11:14

suhlasim s infotainmentom a s nezmyselnou selection vybavou s lesklymi plastami. Za mna bol interier vo vybave executive prekvapenim oproti min. generacii v dobrom slova zmysle.
S tym nečalunenim zavazadelnikom to je naozaj fail a absolutne sklamanie. Aj lacnejsia C_HR ho ma pekne vypolstrovany. Zvuk motora ma vôbec neobtažoval čo sa o chrochtavých diesloch povedať nedá.A zrýchlenie aj dynamika je v poriadku treba sa zamerať na namerané čisla nie na pocity. Exterier za mna nič moc, len spredu. Interier naopak velmi pekny. A môže mu konkurovať akurat tak CX5 z mainstreamu. Teda tam je to lepšie urobene.
A ako celok to asi funguje ked je to najpredavanejšie SUV na svete :-/

E15
16. srpna • 11:34

V podstatě je na tom autě extrémně vidět snaha udělat všechno o hodně hůř než (v technicky jinak shodném) Lexusu (který navíc ještě není na trhu, takže ta RAVka musí být horší i než Lexus minulé generace), aby si nelezly do zelí. Je to něco jako Škoda & Audi nebo (v extrémní podobě) Dacia & Mercedes.

Tomas
21. srpna • 11:56

Jo jo, tak urcite si priplatim 2x tolko aby som mal analogovy budik v interiery, rovnaky motor a 90% criev a o nieco viac odhlucneny interier. To mi urcite za tych dalsich 35k eur stoji... Prepac ale ekvivalent lexus suv si kupi len len blbec alebo clovek, ktory ma tolko penez ze mu je to jedno... :-))

E15
21. srpna • 17:19

Tak zaprvé 2 x tolko to určitě není (ona totiž už ta RAVka je v aktuální generaci pěkně drahá) a koupí si ho člověk, kterému je ten hybridní pohon sympatický a od auta očekává normální (možná dokonce prémiové?) odhlučnění a interiér... ;-)

E15
16. srpna • 11:23

S nějakými chrochtavými diesely to absolutně nesrovnávám, v životě jsem diesel neměl a jízda v něm je pro mě vždycky šok (takže mám možná trochu posunutou kalibraci pocitu, co je ještě OK :-)) ). Ale přijde mi absurdní, že i v pitomém Golfu za 350tis je lepší svezení než v té RAVce za milion plus...

Freddka
16. srpna • 10:40

Jako ten infotainment to nepochopim, to se musel inspirovat kalkulackou z osmdesatych let. To prece nemuzou myslet vazne v roce 2019.

E15
17. srpna • 17:55

zase bych to tak nehrotil, už jen pár let a u Toyoty i androidauto bude :-D

fero
16. srpna • 10:07

Mal som tuto RAV4 pozicanu v USA na 3 tyzdne s 2.5benzin a 8st automat. Bez hybridu. Pri presune z Houstonu do New Orleans sme mali spotrebu (3 ludia bez batoziny) 39.4MPG cize cca 6.04 litru (93ka premium). Cestou naspat 37MPG, cize cesta bola dole a hore kopcom. priemer sme mali 34MPG a to som 2x denne dochadzal z hotelu 1.6mile do kancelarie a naspat. Prekvapil ma priestor v aute v kazdom smere aj jeho pohodlie. Ale auto malo 5k mil a uz vrzalo uplne vsade. mali sme zakladnu vybavu, takze klimatizacia bez teploty, ale malo to stop&go adaptivny tempomat.Okrem toho som v US vyskusal X-trail(Rogue), Kuga(escape), GMC Terrain, Kia Sportage, a musim povedat ze RAV4 bola zatial najlepsia. nechapem tu spotrebu. Auto doporucujem.

Standa
14. listopadu • 16:12

Koukal jsme do nabídky, a jak u hybrida tak i u nehybrida je uváděna AP: CVT.
Což je nesmysl. U hybrida je na 100% e-CVT, která nemá s CVT(variátor) vůbec nic společného, jsou to naprosto odlišné systémy.

E15
17. srpna • 10:32

Tak pokud je pro někoho hlavní kriterium spotřeba a spolehlivost a vše ostatní je ochoten přetrpět, pak je ta správná cílovka.

C+K
16. srpna • 9:56

Další mamacar do města nevhodný na dálnici. Jenže v tom městě s mizerným interiérem a tvrdým podvozkem také nebude zářit. Takže to CR-Včko bude asi jako mamacar daleko lepší, protože je pohodlnější a s daleko lépe zpracovaným interiérem.

MV.
16. srpna • 13:20

Akorat ze ten hybridni pohon v CR-V je novinkou zatimco Toyota pokracuje ve vylepsovani konceptu ktery uz pouziva desitky let, az cas ukazde zda se Honda vyrovna co se tyka spolehlivosti.

E15
16. srpna • 11:13

To souhlasí. Toyota má jen dvě (tři) výhody: větší kufr (Honda ale zase boduje po sklopení zadních sedadel), možnost dojezdové rezervy (ale chtějí za ni 14000 Kč!), a ve verzi 4x4 1650 kg na kouli. Až na ten kufr je z pohledu mamacaru nepodstatné...
Navíc je Honda levnější, byť dojem z aut je opačný.

Freddka
16. srpna • 10:49

Tak honda je vzdycky lepsi nez toyota, to neni nic novyho :-)

C+K
16. srpna • 17:52

Tak to jsi větší kravinu napsat nemohl, záleží na modelů a třídě, někde je lepší Honda, někde Toyota.

Freddka
17. srpna • 14:33

Jsou urcite i vyjimky, jen me nejak zadna nenapada.
Honda (a Acura) byla vzdy povazovana za BMW vychodu, Toyota byla vzdycky jen spotrebni zbozi. Nikdy jsem nesedel v ekvivalentech, kde by byla Toyota lepsim vozem. Naopak vzdy byla Honda motorem a podvozkem o tridu jinde.

Spritmonitor/WLTP
16. srpna • 9:34

kombi 7l? dalnice do 10l?spritmonitor kombi - 5.8l
https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/49-Toyota/4... ... WLTP: mesto (Low) / dalnice (Extra High max.130) / kombi
5.5-6.2l / 6.5-6.9l / 5.5-5.9l
https://listers.co.uk/new/toyota/rav4...

Sir CHerokee
16. srpna • 10:04

Fakt bych nespoléhal na to, co píšou majitelé. Zvláště u těchto aut, kde počítají každou decku, aby se ujistili, jak je skvělé mít v garáži hybrida a že nemusí sousedovi závidět univerzální pořádný motor bez hovadin.

iPace
16. srpna • 20:04

novinari a navis s novinarskymi auty nikdy nedosahnou spotreby jakou dosahuji bezni majitele, jakas takas informace o spotrebe je zajima u dlouhodobych testu, u testu kde maji auto na tyden a to auto dostava zabrat se neda cekat ze bude mit nejak zajimavou spotrebu ;-)

E15
16. srpna • 17:26

Tak té spotřebě věřím, protože i minulá generace jezdila za málo (to mám vyzkoušeno), ale pro mě ta nízká spotřeba nestojí za ty ústupky. Jako auto někam do firmy pro zaměstnance OK, ale jinak ne. Navíc cenovku nasadili spíš jako za plug-in...

MV.
16. srpna • 13:53

Mate pravdu ze majitele kteri jsou z toho auta nadseni opravdu resi spotrebu hodne a placaji se tak trochu po zadech. Fakt je ze I kdyz jezdim se starou generaci 1/2 dalnice 1/2 mesto tak mam spotrebu celkove za rok 7.2litru coz mi pripada adekvatni. Kdyz jezdim ciste po meste nebo po okreskach (napr. dovolena na sumave na 2 tydny) tak spotreba pada klidne na 5.5 - 6.5 litru. Stezejni je ovsem rekuperovat tj. brzdit klidneji s predstihem nikoli na posledni chvili, kdo rad jezdi brzda/plyn a uziva si akceleraci verim ze da prumer klidne 9 litru a vic...Zaverecnou poznamku "o motoru bez hovadin" neberu - atmosfericky motor ktery pracuje vice mene v idealnim rezimu (protoze mu sekunduje elektrina) vydrzi dlouhodobe mnohem dele nez nejaka turba,dsg,dvouhmoty,vstriky a ja nevim co jeste... Toyota pouziva serii planetovych prevodovek elektricky rizenou takze nikdy tam nespalite zadnou spojku, ano nevyhodou je hluk od motoru ale tohle auto proste neni pro pravoverne fanousky vune benzinu ci nafty... je to primarne SUV do mesta a jeho okoli.

Tom
16. srpna • 20:02

Ale ta elektronicky rizena znamena brzdeni planet, unasecu atd..

Niemand
17. srpna • 8:28

Na nete nájdeš tak milión schém a videí fungovania toho pohonu, tak sa na nejakú pozri a nevypisuj blbosti.
Toto nemá nič spoločné klasickým planétovým automatom. Je to len jedno pevné súkolie, kde spalovak točí jednu časť a elektro druhú a pomerom ich rýchlosti sa určuje rýchlosť výstupnej hriadeľa.

asd
16. srpna • 13:44

Jenže motor s hovadinama je ten u toho souseda.
Hybridni toyoty jsou atmosféry, bez převodovky a bez spojky. Kdežto spalováky se bez převodovky neobejdou a dnes mají většinou navíc Turbo.
Hybridní toyota má navíc jen dva elektromotory, co fungujou i jako generator. Takže jsou v podstatě konstrukčně jednodušší než dněšní auta se spalovacím motorem. O to víc nechápu, že si za ně nechá Toyota tolik připlácet.

Tom
16. srpna • 20:01

Bez prevodovky? A ta planeta je co? Asi zemekoule..

asd
17. srpna • 18:16

Je to jednoduché planetové soukolí (planetový diferenciál), to byste mohl za převodovku považovat jakýkoli nápravový diferenciál a tak to opravdu není.

Niemand
17. srpna • 7:16

On to je skôr prevod ako prevodovka. Zuby sú stále v zábere. Nie je tam žiadna mechatronika.

E15
16. srpna • 18:15

Ta cena je nadsazená jako kdyby s tím měla být spojená nějaká dotace nebo výhoda, ale nic takového (s výjimkou směšné silniční daně) není :-))

Luboš
16. srpna • 10:30

Nač ta skepse. Lexus RX 450h, mnohem težší auto a Chorvatsko a zpět, což je skoro samá dálnice, průměr 9,1l, tachometrových 140 a s adaptivním tempomatem, který na spotřebu nehledí.

skeraser
16. srpna • 10:32

hlavne 2x tak výkonne ako RAV4 :-D

Luboš
16. srpna • 10:46

Mám předchozí model a má 300HP, ne 442...:-)

skeraser
16. srpna • 10:28

vidieť že si v tom aute nikdy nesedel. S tymto autom za 6 litrov v priemere chodí uplne kazdy, aj ten čo vidí hybrid prvý krat a vobec sa nesnazi chodit na spotrebu. Ked som autu dával na dialnici 160- 180 samozrejme nesiel som tak v kuse ale vzdy podla premavky spomalil na 130 potom zase plný na 160-180, spotreba bola 8,1 litra. Potom som to prehnal po okreskách brzda plyn a vošiel do mesta spotreba klesla na 7 litrov. Bola to testovacia jazda takže autu som dal poriadne zabrať. Takze si viem predstaviť ze ked niekto chodi ozaj ako prasa tak ma spotrebu od 7,5-8 litrov. Ked chodis normalne tak 6 litrov. A ked nechodis dialnice tak spotreba bude medzi 5-6 litrov. Na 1750 kg auto velmi slusne. A dynamika v mainstreame najlepšia. Jedine čo sa dynamicky chyta je Kodiaq RS alebo Tiguan s rovnakym motorm ako Kodiaq RS.

E15
16. srpna • 11:19

V tom autě jsem seděl několikrát - dynamika subjektivně cca jako Tiguan 1.5 TSI s tím, že ten Tiguan je podstatně tišší. S Tiguanem 2.0 TSI se to fakt srovnávat nedá ;-)

MV.
16. srpna • 13:18

Srovnavat se to s motory 2.0TSI rozhodne da zhruba do rychlosti 90km/h - pak na dalnici uz je to vlaznejsi. Rozjezd na 60km/h je rychlejsi nez 2.0TSI.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
E15
16. srpna • 13:31

Ta je fakt, že plný plyn jsem se dát neodvážil, protože už cca v polovině (kravál jako kráva) prodejce zvedal obočí, že prý je lepší na to tolik nešlapat... (nebo něco v tom smyslu blábolil - za mě totální blamáž).

MV.
16. srpna • 14:08

A ta poznamka o dilenskem zpracovani - na co si dat pozor co se vam nezdalo ?

E15
16. srpna • 16:57

to je na mě? O dílenském zpracování snad ani nikde nepíšu. Mě se hlavně nezdá, že je to auto zoufale neodhlučněné (v kontextu ceníku, kdy bratelná verze může stát i víc než 1,2 mil Kč) a nevybavené (auto bez výškového nastavování sedadla spolujezdce se dneska už fakt jen tak nevidí) a třeba i zpracování zavazadelníku ve stylu plastový box bez čalounění (což se pak projeví i na té hlučnosti) a jediného háčku a pod. taky moc nechápu (to bych pochopil třeba u Dacie za sotva třetinovou cenu)
Že by něco vysloveně vrzalo nebo nelícovalo jsem nezaznamenal, o tom nikde nepíšu.

petr r. (petrumr)
17. srpna • 20:33

čtyři oka nestačí?

E15
19. srpna • 12:40

4 oka jsou "výbava" ale 80tá léta minulého století....

E15
19. srpna • 12:40

ala

MV.
16. srpna • 17:06

Jasne, diky za odpověď.

MV.
16. srpna • 13:39

to je skoda, a kolik mel vuz najeto ?

E15
16. srpna • 17:04

Najeto nevím, ale nějaké zkušební funglovky u prodejců. Chtěl jsem si vyzkoušet i AWD, jestli to nebude lepší, protože s jeho minulou generací se mi jezdilo dobře (na rozdíl od aktuální verze jsem tak tak nějak vnímal ten zátah elektromotorů), ale ty prý nejsou a do konce roku nebudou.

Freddka
16. srpna • 23:54

Kdyz zkousis auto u prodejce tak dve veci: nejdriv vypnout radio a potom tomu az par km ujedes tomu dat nekde i ten plnej plyn, at vis jak to jede. Muze se tvarit jak chce, ale neboj, on to chce prodat.

E15
17. srpna • 10:29

Jasně, že chce prodat, ale připadal mi sám o sobě dost otrávený z toho, co musí prodávat (navíc je zřejmě školí v různých tricích, jak zatajovat příslušná negativa, takže ve výsledku působí spíš jako prudič)

Freddka
17. srpna • 14:40

:-))

Pruznost
16. srpna • 12:18

Dynamiku urcuje pruznost 80-120km/h (60-100km/h):Kodiaq RS 2.0 TDI 240k - 6.0s (60-100km/h 4.1s, 0-100km/h 8.3s)
https://www.youtube.com/watch... RAV4 Hybrid 2.5 218k - 5.6s (60-100km/h 4.3s, 0-100km/h 7.1s)
https://www.youtube.com/watch...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Tom
16. srpna • 20:00

A jinde meni pruznost potreba? Treba z 50 na 90? Tak uz chapu

Niemand
17. srpna • 7:11

Tam by to dopadlo rovnako.

E15
16. srpna • 17:02

Ty čísla jsou hustý, mnou zkoušená auta musela mít výkon snad poloviční, nechápu! :-D
Já jsem totiž zaznamenal nepřijatelný hluk i při snaze stíhat běžný provoz na silnici....

skeraser
18. srpna • 8:50

Myslím že toto ti tu nikto neuverí. Auto je pri bežnej jazde veľmi tiché. Jedine pri prudkej akcelerácii je to klasický prejav e-cvt kedy na dosiahnutie požadovanej rýchlosti zahuci ale nie je to nič hrozne, keď si nájde správny prevod otáčky padnú a zase to ide ticho alebu až nehlucne keď to pôjde iba na elektriku. Dovolím si tvrdiť že 90% jazdy je veľmi tichá. O tej dynamike je zbytočne s tebou polemizovať, čísla hovoria jasne a to kolega vyššie uviedol čísla dvojkolky. Štvorkolka je ešte o kus sviznejsia.

E15
21. srpna • 13:26

Takže k dynamice, zde výsledky slovenského srovnávacího testu:
60 - 100 - Honda CRV 4,6 s, Toyota RAV4 4,9 s
80 - 120 - Honda CRV 6,5 s, Toyota RAV4 6,9 s
00 - 100 - Honda CRV 8,2 s, Toyota RAV4 8,6 s
100 - 00 - Honda CRV 38,3 m, Toyota RAV4 39,1 m
Toyota je horší úplně ve všem, přestože na papíru tvrdí přesný opak. Těch 7s výše bylo zřejmě na válcích a i těch 8,6 bude chtít každopádně špunty do uší :-D

Pruznost
22. srpna • 1:38

Diky za upozornenie, cisla vyssie (0-100km/h) su prehodene,
7.1s plati pre Kodiaq, 8.3s pre RAV4Slovensky test je mierne mimo, napr. 0-100km/h CRV 8.2s(?)
vyrobca 9.2s, zeperfs.com 8.8s (8 zdrojov ku dnesnemu dnu)
CRV (8.8s) http://www.zeperfs.com/en/fiche7799-honda-cr-v-2... ...
RAV4 (8.2s, 2 zdroje) http://www.zeperfs.com/en/fiche7837-toyota-rav4-... ... Strucne, RAV4 ma mierne lepsie vysledky v dynamike/spotrebe/terene, ale nie je to nic zasadne, kazdy nech si vyberie podla svojich preferencii.Dynamika podla zeperfs.com:
RAV4 vs CRV http://www.zeperfs.com/en/match7837-7799.htm... Spotreba podla spritmonitor.de:
RAV4 - 5.8l (cca 250 tankovani) https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/49-Toyota/4... ...
CRV - 6.5l (cca 80 tankovani) https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/18-Honda/17... ... Teren podla testu v TA3.com: krizenie naprav zvladla lepsie RAV4, rozdiel v spotrebe 2x4 vs 4x4 je pri CRV do pol litra (klasicky kardan), pri RAV4 len 1 deci podla WLTP (vyhoda elektronickeho prepojenia)
https://youtu.be/q43fj4tPmDQ... Hlucnost pri zrychleni nech si kazdy posudi sam (vid. vyssie video 0-100km/h), vacsinu casu je v hybride ticho.

Niemand
17. srpna • 7:13

U hybridov asi každý subjektívne vníma nízku dynamiku, je to prejavom toho motora. Preto sa treba vždy pozrieť na objektívne merania.

E15
17. srpna • 10:26

To by platilo, kdybych to auto zkoušel někde na letišti, ale ne v běžné provozu. Tam okolní provoz dynamiku samozřejmě zasadí do reálného kontextu, takže nejde jen o nějaké pocity....

Doporučujeme

Články odjinud