Minitest Seat Ibiza 1.0 TSI DSG FR: Jen se tak moc necukej

Hernandez  |  01. 10. 2019 17:09

Líbí se mi více než Fabia. Vypadá, jako plnohodnotné dvojče Pola. Když už nakousli opět to podtáčení, zajímalo by mě, zda to má reálný vliv na životnost motoru, převodovky, případně setrvačníku (pokud je).

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  01. 10. 2019 18:32

Ono to má jednoduché řešení, platné pro všechny převodovky DSG ve všech koncernových vozech. Pákou voliče se dá zvolit jízdní režim S. ..

Odpovědět  |   | 
Hernandez  |  01. 10. 2019 18:51

Jezdím s dsg v Passatu. Režim S se mi zamlouvá v kopcích nebo při svižné jízdě, to ano. Při běžné jízdě, například na městském okruhu, má S citlivý plyn, auto reaguje tak rychle, že skoro škube. Dále pak mi přijdou otáčky skoro až zbytečné. Na loudání není S vždy dobré.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  03. 10. 2019 22:17

to ale není Passat s homologací WLTP., tam platí to, že D= eco, S= normální režim jízdy.

Odpovědět  |   | 
E15  |  01. 10. 2019 19:13

Lidi při běžné jízdě nepotřebují režim S, ale normálně fungující režim D. S jsem vždycky řadil až když "to bylo hodně akční", při běžné jízdě je to stejný nesmysl jako podtáčející D...

Odpovědět  |   | 
nemám jméno  |  02. 10. 2019 07:28

Asi nejsem normální, ale já bych automat nechtěl ani zadarmo.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  03. 10. 2019 22:16

Musíte to vnímat v časovém kontextu. Kdysi to bylo D/S, dnes je to sice označené pořád tak, ale realita je E/D. Zas tolik úsilí to nevyžaduje.

Odpovědět  |   | 
Jonny  |  02. 10. 2019 09:51

Ano celkem jednoduché řešení. 😁

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  02. 10. 2019 08:41

No to bych rek ze vypada lip jak fabia!
Asi MILIONKRAT lip nez fabia, tohle je v teto tesovane verzi fakt moc moc pekny maly auticko! Skoda, ze potrebuju vetsi auto, tohle by mi klidne mohlo stat pred barakem

Odpovědět  |   | 
freedom-fries  |  02. 10. 2019 10:01

Tak ono tak ani nejde o to, že líp vypadá, jde o tu techniku. Fabia stále používá techniku staré generace sourozenců, Polo i Ibiza jsou na nové platformě, a to už 2 roky! Rozvor u obou sesterských vozů je skoro o deset čísel větší a šířka narostla o 5cm. To je strašně moc. Prostě Ibiza a Polo jsou mnohem dospělejší auta, ve kterých se člověk už netísní, jsou na úrovni dvojkové oktávky, jen prostě chybí ten kufr. Prostor pro posádku je ale úplně někde jinde než v malinké Fabii, kde je člověk v zadu namáčknutý jako sardinka. Největší bomba je ale to, že pokud člověk Fábii trochu dovybaví, tak se hned dostane na ceny toho Polo nebo Ibizi. Prostě Fabia dává smysl opravdu v tom největším základu kolem čtvrt milionu korun, kdy prostě nezbývá ani nějakých 30-50 tisíc navíc na Ibizu, která jde po slevě u dealera udělat v základu s 1.0MPI kolem 300 tisíc (btw v základu teď v akci 6 palcový infotainment, litá kola, klima). Kupovat Fábii ve vyšší výbavě je vyloženě neznalost zákazníka - prostě pořizuje horší, menší, méně bezpečné a dnes už zastaralé auto za peníze moderních koncernových sourozenců. I tak je u nás čekačka na Fábku skoro rok, česká nátura se prostě nezapře... Jediná Fabia, která dává v dnešní době opravdu smysl, je verze kombi - tam se náhrada v jiných koncernových značkách hledá blbě.

Odpovědět  |   | 
Josef Buřt  |  01. 10. 2019 17:36

Největší koncernovy fanatik vyblil další porci zvratku ze sve ujete skodo-hlavy...
Tenhle web je nejtrapnejsi odpad široko daleko, a je jen krycím názvem pro PR oddělení Schade Wagen. FUJ!!!

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  01. 10. 2019 18:33

Wurst, jen tak dál. Ty mě člověče fakt bavíš. I když Hlustvisihák i Mr. Bean jsou ještě pořád napřed.

Odpovědět  |   | 
jean  |  01. 10. 2019 20:16

Tak neviem, ja som asi šiel na inej ibize 1,0 TSI DSG, lebo som z nej mal oveľa lepší pocit ako autor tohto článku. Mňa motorček práveže prekvapil, na tú pidi veľkosť sa veľmi snažil. DSG fajn v S režime, vtedy nepúšťa motor pod 2000 a radí svižne. Bežný režim nechá auto pohnúť na dvojke, čo som sa čudoval, tak to ten pidimotor pobral a pohlo sa to so skoro 250 kg na palube. Dostal ma podvozok, navždy bokem, ked sa to trocha rozhodilo, tak to šlo zadkom dopredu, krásne čitateľné na hrane.

Odpovědět  |   | 
freedom-fries  |  02. 10. 2019 10:13

Režim "S" je super, já bych ten klasický vůbec nepoužíval, nebavil mě - navíc si kvůli pár ušetřených dcl benzínu na sto člověk tím podtáčením odrovnává a zanáší motor. Stejně mě nakonec s tou 1.0TSI nejvíc bavil ten šestikvalt manuál - řadilo se mi krásně, nepostřehl jsem žádné problémy při rozjezdech a couvání , tak jak mnozí recenzenti tvrdí. Otáčky jsem držel nad 1900, nad 4000 jsem už moc nechodil, nemělo to moc smysl, motor už netáhl a začal se projevovat rykot tříválce, který mi nebyl moc příjemný (v nižších otáčkách mi zvuk motoru ale naprosto nevadil). I tak je to rozpětí otáček dostatečné, jezdí se s tím trochu jako s malým nafťákem - chybí možnost motor točit víc jako u "klasických" benzínů, prostě je tam užší pásmo. Komu to ale vadí..., na radost z jízdy to moc není, ale jako dopravní prostředek to slouží dokonale. Ten motor krásně utáhne i Kamiq (vyzkoušeno nedávno), Ibiza s tím ale přímo "letí". O 1.5TSI bych vůbec neuvažoval, nemá imho u tak malého auta smysl.

Odpovědět  |   | 
René  |  01. 10. 2019 23:47

Tú 1.5 tsi si kupovalo cca 5% zákazníkov. 85kw liter je na malé auto dôstojná motorizácia. Čo to teda ten človek trepe?

Odpovědět  |   | 
Q  |  02. 10. 2019 08:19

5 % zákazníků? Na vrcholnou motorizaci nabízenou jen v jednom výbavovém stupni je to slušné. Navíc když ta vrcholná motorizace nevyžaduje žádné jiné úpravy. Dvoulitrových Fabií se prodalo asi 1 % a motor zůstal v nabídce až do konce výroby.
Já u Ibizy vidím jiný debakl. 1.0 TGI (palivo CNG) se v ČR prodal za celou dobu jeho prodeje v množství 4 kusy a to se do toho počítají i auta pro novinářské testy. To je podíl zhruba 0,3% a v rámci celé Evropy to asi nebude lepší. Přesto dále zůstává v nabídce, ačkoliv vyžaduje specifické úpravy v konstrukci auta i při montáži na výrobní lince.

Odpovědět  |   | 
chytrak  |  03. 10. 2019 12:34

Ten interiér je boží! Na to že se jedná o malý auto vypadá skutečně prémiově. Vůči tomu se i nový clio nechytá.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Vylepšené Mini SE Countryman nás fakt bavilo! Tříválec do zásuvky má síly až až

Mini Cooper SE Countryman All4

Jen pár desítek hodin před tím, než Česká republika na vládním semaforu zčervenala, jsme si stihli odskočit do Německa na projížďku s vylepšeným plug-in hybridním Mini Countryman. A ta jízda fakt stála za to!

26.  9.  2020 | Jan Mička | 15 příspěvků
TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

24.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků

Nejčtenější články

Takto mohla vypadat modernizace Tatry 603. Projekt ale nakonec zatrhlo vedení

Takto mohla vypadat modernizace Tatry 603. …

Čtyřkolový symbol luxusního života v Československu se měl původně dočkat zásadní modernizace. Zdárný konec však nepřišel.

12.  9.  2020 | | 28 N/A
Fuglevič Daniel
LimuzínaVývojTatra
Nová Škoda Enyaq iV poprvé naživo: Už jsme v ní seděli! Levná není, stojí za to?

Nová Škoda Enyaq iV poprvé naživo: Už jsme …

Dost možná jde o nejdůležitější model v celé historii automobilky Škoda. Enyaq iV je první vůz Škoda od základu navržený jako elektromobil a dnes si v Praze odbyl světovou premiéru, my však měli možnost si jej do detailu prohlédnout už s předstihem.

1.  9.  2020 | | 174 N/A
Mička Jan
Škoda Enyaq iVCrossoverPremiéry
Škoda Octavia RS si v Německu sáhla až na dno. Místy to vypadalo, že vyletí z trati

Škoda Octavia RS si v Německu sáhla až na d…

Ostrá novinka naší domácí značky se podívala na slavný německý okruh. Pneumatiky vřískaly v podstatě neustále.

21.  9.  2020 | | 202 N/A
Kadera Vladimír
Octavia RSNürburgring
BAZ Furgonet byl marný pokus Slováků o praktickou Škodu. Neměl šanci uspět

BAZ Furgonet byl marný pokus Slováků o prak…

Dodávka s motorem uloženým vzadu pod nákladovým prostorem může na první pohled vypadat jako naprostý nesmysl. Když vám ale zoufale chybí prostředky na vývoj nového automobilu s vhodnější koncepcí, můžete si buď založit ruce za hlavu nebo to zkusit. V Bratislavských automobilových závodech si vybrali tu druhou možnost, proti státnímu plánování komunistického molocha však neměli šanci.

19.  9.  2020 | | 41 N/A
Mihálik Miro
DodávkyŠkodaUžitková autaRetro
Nová Škoda Enyaq iV odhalena pár hodin před premiérou! Teď už nemá co skrývat

Nová Škoda Enyaq iV odhalena pár hodin před…

Podobu nového elektrického SUV si automobilka bohužel neuhlídala, a to jen pár hodin před oficiální premiérou.

1.  9.  2020 | | 92 N/A
Fuglevič Daniel
Škoda Enyaq iVTajné