Minitest Seat Ibiza 1.0 TSI DSG FR: Jen se tak moc necukej

17 komentářů

chytrak
3. října • 12:34

Ten interiér je boží! Na to že se jedná o malý auto vypadá skutečně prémiově. Vůči tomu se i nový clio nechytá.

René
1. října • 23:47

Tú 1.5 tsi si kupovalo cca 5% zákazníkov. 85kw liter je na malé auto dôstojná motorizácia. Čo to teda ten človek trepe?

Q
2. října • 8:19

5 % zákazníků? Na vrcholnou motorizaci nabízenou jen v jednom výbavovém stupni je to slušné. Navíc když ta vrcholná motorizace nevyžaduje žádné jiné úpravy. Dvoulitrových Fabií se prodalo asi 1 % a motor zůstal v nabídce až do konce výroby.
Já u Ibizy vidím jiný debakl. 1.0 TGI (palivo CNG) se v ČR prodal za celou dobu jeho prodeje v množství 4 kusy a to se do toho počítají i auta pro novinářské testy. To je podíl zhruba 0,3% a v rámci celé Evropy to asi nebude lepší. Přesto dále zůstává v nabídce, ačkoliv vyžaduje specifické úpravy v konstrukci auta i při montáži na výrobní lince.

jean
1. října • 20:16

Tak neviem, ja som asi šiel na inej ibize 1,0 TSI DSG, lebo som z nej mal oveľa lepší pocit ako autor tohto článku. Mňa motorček práveže prekvapil, na tú pidi veľkosť sa veľmi snažil. DSG fajn v S režime, vtedy nepúšťa motor pod 2000 a radí svižne. Bežný režim nechá auto pohnúť na dvojke, čo som sa čudoval, tak to ten pidimotor pobral a pohlo sa to so skoro 250 kg na palube. Dostal ma podvozok, navždy bokem, ked sa to trocha rozhodilo, tak to šlo zadkom dopredu, krásne čitateľné na hrane.

freedom-fries
2. října • 10:13

Režim "S" je super, já bych ten klasický vůbec nepoužíval, nebavil mě - navíc si kvůli pár ušetřených dcl benzínu na sto člověk tím podtáčením odrovnává a zanáší motor. Stejně mě nakonec s tou 1.0TSI nejvíc bavil ten šestikvalt manuál - řadilo se mi krásně, nepostřehl jsem žádné problémy při rozjezdech a couvání , tak jak mnozí recenzenti tvrdí. Otáčky jsem držel nad 1900, nad 4000 jsem už moc nechodil, nemělo to moc smysl, motor už netáhl a začal se projevovat rykot tříválce, který mi nebyl moc příjemný (v nižších otáčkách mi zvuk motoru ale naprosto nevadil). I tak je to rozpětí otáček dostatečné, jezdí se s tím trochu jako s malým nafťákem - chybí možnost motor točit víc jako u "klasických" benzínů, prostě je tam užší pásmo. Komu to ale vadí..., na radost z jízdy to moc není, ale jako dopravní prostředek to slouží dokonale. Ten motor krásně utáhne i Kamiq (vyzkoušeno nedávno), Ibiza s tím ale přímo "letí". O 1.5TSI bych vůbec neuvažoval, nemá imho u tak malého auta smysl.

Josef Buřt
1. října • 17:36

Největší koncernovy fanatik vyblil další porci zvratku ze sve ujete skodo-hlavy...
Tenhle web je nejtrapnejsi odpad široko daleko, a je jen krycím názvem pro PR oddělení Schade Wagen. FUJ!!!

jogurt
1. října • 18:33

Wurst, jen tak dál. Ty mě člověče fakt bavíš. I když Hlustvisihák i Mr. Bean jsou ještě pořád napřed. :-D

Hernandez
1. října • 17:09

Líbí se mi více než Fabia. Vypadá, jako plnohodnotné dvojče Pola. Když už nakousli opět to podtáčení, zajímalo by mě, zda to má reálný vliv na životnost motoru, převodovky, případně setrvačníku (pokud je).

Freddka
2. října • 8:41

No to bych rek ze vypada lip jak fabia!
Asi MILIONKRAT lip nez fabia, tohle je v teto tesovane verzi fakt moc moc pekny maly auticko! Skoda, ze potrebuju vetsi auto, tohle by mi klidne mohlo stat pred barakem :-)

freedom-fries
2. října • 10:01

Tak ono tak ani nejde o to, že líp vypadá, jde o tu techniku. Fabia stále používá techniku staré generace sourozenců, Polo i Ibiza jsou na nové platformě, a to už 2 roky! Rozvor u obou sesterských vozů je skoro o deset čísel větší a šířka narostla o 5cm. To je strašně moc. Prostě Ibiza a Polo jsou mnohem dospělejší auta, ve kterých se člověk už netísní, jsou na úrovni dvojkové oktávky, jen prostě chybí ten kufr. Prostor pro posádku je ale úplně někde jinde než v malinké Fabii, kde je člověk v zadu namáčknutý jako sardinka. Největší bomba je ale to, že pokud člověk Fábii trochu dovybaví, tak se hned dostane na ceny toho Polo nebo Ibizi. Prostě Fabia dává smysl opravdu v tom největším základu kolem čtvrt milionu korun, kdy prostě nezbývá ani nějakých 30-50 tisíc navíc na Ibizu, která jde po slevě u dealera udělat v základu s 1.0MPI kolem 300 tisíc (btw v základu teď v akci 6 palcový infotainment, litá kola, klima). Kupovat Fábii ve vyšší výbavě je vyloženě neznalost zákazníka - prostě pořizuje horší, menší, méně bezpečné a dnes už zastaralé auto za peníze moderních koncernových sourozenců. I tak je u nás čekačka na Fábku skoro rok, česká nátura se prostě nezapře... Jediná Fabia, která dává v dnešní době opravdu smysl, je verze kombi - tam se náhrada v jiných koncernových značkách hledá blbě.

jogurt
1. října • 18:32

Ono to má jednoduché řešení, platné pro všechny převodovky DSG ve všech koncernových vozech. Pákou voliče se dá zvolit jízdní režim S. ..;-)

Jonny
2. října • 9:51

Ano celkem jednoduché řešení. 😁

E15
1. října • 19:13

Lidi při běžné jízdě nepotřebují režim S, ale normálně fungující režim D. S jsem vždycky řadil až když "to bylo hodně akční", při běžné jízdě je to stejný nesmysl jako podtáčející D...

jogurt
3. října • 22:16

Musíte to vnímat v časovém kontextu. Kdysi to bylo D/S, dnes je to sice označené pořád tak, ale realita je E/D. Zas tolik úsilí to nevyžaduje.

nemám jméno
2. října • 7:28

Asi nejsem normální, ale já bych automat nechtěl ani zadarmo.

Hernandez
1. října • 18:51

Jezdím s dsg v Passatu. Režim S se mi zamlouvá v kopcích nebo při svižné jízdě, to ano. Při běžné jízdě, například na městském okruhu, má S citlivý plyn, auto reaguje tak rychle, že skoro škube. Dále pak mi přijdou otáčky skoro až zbytečné. Na loudání není S vždy dobré.

jogurt
3. října • 22:17

to ale není Passat s homologací WLTP., tam platí to, že D= eco, S= normální režim jízdy.

Doporučujeme

Články odjinud