Minitest Seat Ibiza 1.0 TSI DSG FR: Jen se tak moc necukej

Hernandez  |  01. 10. 2019 17:09

Líbí se mi více než Fabia. Vypadá, jako plnohodnotné dvojče Pola. Když už nakousli opět to podtáčení, zajímalo by mě, zda to má reálný vliv na životnost motoru, převodovky, případně setrvačníku (pokud je).

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  01. 10. 2019 18:32

Ono to má jednoduché řešení, platné pro všechny převodovky DSG ve všech koncernových vozech. Pákou voliče se dá zvolit jízdní režim S. ..

Odpovědět  |   | 
Hernandez  |  01. 10. 2019 18:51

Jezdím s dsg v Passatu. Režim S se mi zamlouvá v kopcích nebo při svižné jízdě, to ano. Při běžné jízdě, například na městském okruhu, má S citlivý plyn, auto reaguje tak rychle, že skoro škube. Dále pak mi přijdou otáčky skoro až zbytečné. Na loudání není S vždy dobré.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  03. 10. 2019 22:17

to ale není Passat s homologací WLTP., tam platí to, že D= eco, S= normální režim jízdy.

Odpovědět  |   | 
E15  |  01. 10. 2019 19:13

Lidi při běžné jízdě nepotřebují režim S, ale normálně fungující režim D. S jsem vždycky řadil až když "to bylo hodně akční", při běžné jízdě je to stejný nesmysl jako podtáčející D...

Odpovědět  |   | 
nemám jméno  |  02. 10. 2019 07:28

Asi nejsem normální, ale já bych automat nechtěl ani zadarmo.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  03. 10. 2019 22:16

Musíte to vnímat v časovém kontextu. Kdysi to bylo D/S, dnes je to sice označené pořád tak, ale realita je E/D. Zas tolik úsilí to nevyžaduje.

Odpovědět  |   | 
Jonny  |  02. 10. 2019 09:51

Ano celkem jednoduché řešení. 😁

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  02. 10. 2019 08:41

No to bych rek ze vypada lip jak fabia!
Asi MILIONKRAT lip nez fabia, tohle je v teto tesovane verzi fakt moc moc pekny maly auticko! Skoda, ze potrebuju vetsi auto, tohle by mi klidne mohlo stat pred barakem

Odpovědět  |   | 
freedom-fries  |  02. 10. 2019 10:01

Tak ono tak ani nejde o to, že líp vypadá, jde o tu techniku. Fabia stále používá techniku staré generace sourozenců, Polo i Ibiza jsou na nové platformě, a to už 2 roky! Rozvor u obou sesterských vozů je skoro o deset čísel větší a šířka narostla o 5cm. To je strašně moc. Prostě Ibiza a Polo jsou mnohem dospělejší auta, ve kterých se člověk už netísní, jsou na úrovni dvojkové oktávky, jen prostě chybí ten kufr. Prostor pro posádku je ale úplně někde jinde než v malinké Fabii, kde je člověk v zadu namáčknutý jako sardinka. Největší bomba je ale to, že pokud člověk Fábii trochu dovybaví, tak se hned dostane na ceny toho Polo nebo Ibizi. Prostě Fabia dává smysl opravdu v tom největším základu kolem čtvrt milionu korun, kdy prostě nezbývá ani nějakých 30-50 tisíc navíc na Ibizu, která jde po slevě u dealera udělat v základu s 1.0MPI kolem 300 tisíc (btw v základu teď v akci 6 palcový infotainment, litá kola, klima). Kupovat Fábii ve vyšší výbavě je vyloženě neznalost zákazníka - prostě pořizuje horší, menší, méně bezpečné a dnes už zastaralé auto za peníze moderních koncernových sourozenců. I tak je u nás čekačka na Fábku skoro rok, česká nátura se prostě nezapře... Jediná Fabia, která dává v dnešní době opravdu smysl, je verze kombi - tam se náhrada v jiných koncernových značkách hledá blbě.

Odpovědět  |   | 
Josef Buřt  |  01. 10. 2019 17:36

Největší koncernovy fanatik vyblil další porci zvratku ze sve ujete skodo-hlavy...
Tenhle web je nejtrapnejsi odpad široko daleko, a je jen krycím názvem pro PR oddělení Schade Wagen. FUJ!!!

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  01. 10. 2019 18:33

Wurst, jen tak dál. Ty mě člověče fakt bavíš. I když Hlustvisihák i Mr. Bean jsou ještě pořád napřed.

Odpovědět  |   | 
jean  |  01. 10. 2019 20:16

Tak neviem, ja som asi šiel na inej ibize 1,0 TSI DSG, lebo som z nej mal oveľa lepší pocit ako autor tohto článku. Mňa motorček práveže prekvapil, na tú pidi veľkosť sa veľmi snažil. DSG fajn v S režime, vtedy nepúšťa motor pod 2000 a radí svižne. Bežný režim nechá auto pohnúť na dvojke, čo som sa čudoval, tak to ten pidimotor pobral a pohlo sa to so skoro 250 kg na palube. Dostal ma podvozok, navždy bokem, ked sa to trocha rozhodilo, tak to šlo zadkom dopredu, krásne čitateľné na hrane.

Odpovědět  |   | 
freedom-fries  |  02. 10. 2019 10:13

Režim "S" je super, já bych ten klasický vůbec nepoužíval, nebavil mě - navíc si kvůli pár ušetřených dcl benzínu na sto člověk tím podtáčením odrovnává a zanáší motor. Stejně mě nakonec s tou 1.0TSI nejvíc bavil ten šestikvalt manuál - řadilo se mi krásně, nepostřehl jsem žádné problémy při rozjezdech a couvání , tak jak mnozí recenzenti tvrdí. Otáčky jsem držel nad 1900, nad 4000 jsem už moc nechodil, nemělo to moc smysl, motor už netáhl a začal se projevovat rykot tříválce, který mi nebyl moc příjemný (v nižších otáčkách mi zvuk motoru ale naprosto nevadil). I tak je to rozpětí otáček dostatečné, jezdí se s tím trochu jako s malým nafťákem - chybí možnost motor točit víc jako u "klasických" benzínů, prostě je tam užší pásmo. Komu to ale vadí..., na radost z jízdy to moc není, ale jako dopravní prostředek to slouží dokonale. Ten motor krásně utáhne i Kamiq (vyzkoušeno nedávno), Ibiza s tím ale přímo "letí". O 1.5TSI bych vůbec neuvažoval, nemá imho u tak malého auta smysl.

Odpovědět  |   | 
René  |  01. 10. 2019 23:47

Tú 1.5 tsi si kupovalo cca 5% zákazníkov. 85kw liter je na malé auto dôstojná motorizácia. Čo to teda ten človek trepe?

Odpovědět  |   | 
Q  |  02. 10. 2019 08:19

5 % zákazníků? Na vrcholnou motorizaci nabízenou jen v jednom výbavovém stupni je to slušné. Navíc když ta vrcholná motorizace nevyžaduje žádné jiné úpravy. Dvoulitrových Fabií se prodalo asi 1 % a motor zůstal v nabídce až do konce výroby.
Já u Ibizy vidím jiný debakl. 1.0 TGI (palivo CNG) se v ČR prodal za celou dobu jeho prodeje v množství 4 kusy a to se do toho počítají i auta pro novinářské testy. To je podíl zhruba 0,3% a v rámci celé Evropy to asi nebude lepší. Přesto dále zůstává v nabídce, ačkoliv vyžaduje specifické úpravy v konstrukci auta i při montáži na výrobní lince.

Odpovědět  |   | 
chytrak  |  03. 10. 2019 12:34

Ten interiér je boží! Na to že se jedná o malý auto vypadá skutečně prémiově. Vůči tomu se i nový clio nechytá.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

včera | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik | 1 příspěvek

Nejčtenější články

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. Luxus za pakatel si budete moci i půjčit

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. L…

Bezdrátové nabíjení telefonu, automatická klimatizace, LED světlomety, elektricky nastavitelná sedadla a armáda USB portů. S tím vším dorazí Lynk & Co do Evropy.

8.  10.  2019 | | 66 N/A
Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konkurenty potrápí cenou i kufrem

Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konk…

Konkurent Škody Karoq se nyní již oficiálně pohybuje po našem území. Své konkurenty trápí i nízkou cenou.

11.  10.  2019 | | 68 N/A
Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v historii. Scala by se měla ještě učit

Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v histo…

Někteří lidé neprahnou po výbavě, ale chtějí prostě jenom obyčejné auto za skvělé peníze. Řada značek to dnes nechce chápat. Hyundai mezi ně ale nepatří.

4.  10.  2019 | | 255 N/A
Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu v podstatě nemá konkurenci

Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu …

Tesla Model 3 by měla k prvním českým zákazníkům dorazit na začátku příštího roku. Elektromobil s obdobnými parametry za tyto peníze tu zatím nemáme.

3.  10.  2019 | | 147 N/A
Do Česka zamířil ruský off-road, který nic nezastaví. Sherp ovšem nevyjde lacino

Do Česka zamířil ruský off-road, který nic …

K mání je univerzální verze Sherp Pro i Sherp pick-up s otevřenou ložnou plochou. Vozidla mohou pomáhat třeba při vyprošťování nebo sloužit jen tak pro zábavu.

16.  10.  2019 | | 28 N/A