Minitest Renault Mégane GrandCoupé 1.5 dCi EDC: Na vedlejší koleji

Aladin  |  31. 05. 2018 11:40

Tento model vypadá na živo velmi elegantně. Líbí se mi zadní světla. Jen bych dodal, že to žalostné místo pro zadní cestující u hatchbacku není chyba. Je to maximální orientace na správné vyvážení vozu a jízdní vlastnosti. Když se na vůz podíváte z profilu, uvidíte, že poloha řidiče je v geometrické polovině vozu. S tím souvisí i těžiště motoru, převodovky. Takto se dnes staví většinou jen dražší vozy Takto správně postavené vozy jdou dobře do zatáček, dobře se točí volantem, zvládají jistě i prudké změny plyn/brzda. Megan mi připadá z hlediska geometrie přesně okopírovaná Almera. Ale je to jen můj privátní dojem.

Mini test opět hezky napsán. Jen mi chybí pocit ze sedadel. Vypadají robusně, jedná se o starou konstrukci nebo jsou tak pohodlná? A palec nahoru za dobrou fotogalerii, líbí se mi detail tankovací nádrže (chytré) a foto nožních pedálů. A o Renaultu Fuego jsem neměl ani tušení, že existoval. V roce 80 to muselo být brko.

Odpovědět  |   | 
MM  |  31. 05. 2018 12:00

Ve zkratce: pohodlné, poněkud měkčí, průměrné boční vedení, ale v kombinaci s nízkou pozicí za volantem naprosto vyhovují charakteru auta.

Odpovědět  |   | 
Karel.  |  31. 05. 2018 12:58

Vzhledem k tomu, že je to předohrab s motorem uloženým napříč před přední nápravou, tak s tím vyvážením to není vůbec žádná sláva. Nakonec nejlépe o tom svědčí rozložení hmotnosti na přední a zadní nápravu v poměru 59,2% ku 40,8% u kombíku takže u sedanu to bude ještě o něco horší. Třeba Leon ST má 56,8% ku 43,2%, což také není ideál, ale je na tom lépe než Megane, který má ten motor hodně vyklopený před přední nápravou.

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  31. 05. 2018 15:23

No jo, skoro to vypadá, že je na tom hůře, než lépe.
https://www.hyundai.cz/data/review/i30-autobild-... ...

Možná bude rozdíl, když si sednou dva dospělí. To vzroste hmotnost o 10%, které budou mít lepší rozložení mezi přední/zadní nápravou. Proč by byla sedadla jinak uprostřed?

Odpovědět  |   | 
Karel.  |  31. 05. 2018 16:12

Nemám pocit, že by v Megane byla přední sedadla někde jinde než u konkurence v nižší střední. Když se člověk podívá kolik nabízí maximálně podélného prostoru pro řidiče a spolujezdce konkurence, tak je na tom Megane průměrně, podle testu na který jsi dal odkaz dokonce spíše podprůměrně, i30, Astra i Ma3 mají za prostor na předních sedačkách 16 bodů, Megane 15.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  31. 05. 2018 22:37

Nechci tě zklamat, ale třeba Renault Megane RS275 Trophy z přelomu 2015/2016 měl rozložení hmotnosti mezi nápravy žalostných 65/35...

Odpovědět  |   | 
JosVerstapen  |  02. 06. 2018 11:26

Akcelerace videoblogy na to že cca testuješ auta, tak tu plácáš nesmysly ohledně rozložení hmotnosti na předokolku...to není tvoje nebeské BMW!
Respektive tvůj negativismus ohledně jedné z nejlepších hot - hatchů všech dob.

Nejprve bych možná doporučil trochu mechaniky a základní fyzikální zákony co je to odstředivá síla, síla působí od místa těžiště (zákon síly)....zkus si to první nakreslit, proč takové rozložení hmotnosti a z jakého důvodu.

Jízdní vlastnosti, požitek z jízdy Renault Megane RS275 Trophy je absolutně dokonalá a nic lepšího v tomto segmentu není (pokud mluvíme pouze o sportovní jízdě - zážitku).
Renault sport prostě vždy uměl

Odpovědět  |   | 
Gilen  |  02. 06. 2018 20:07

V čem plácá nesmysly? MRS rozložení 65/35 měl. To je holý fakt,. Nevím proč se kvůli konstatování holé skutečnosti čertíš.

Odpovědět  |   | 
JosVerstapen  |  04. 06. 2018 12:19

Já rozporuji jeho "žalostných" 65/35.
Tzn. vidí v tom negativní vlastnost auta, což není pravda a u předokolky ani nemůžu.
Takže buď sis to celé řádně nečetl nebo inklinuješ ke stejné negativní vlastnosti jako on.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  05. 06. 2018 08:32

Musel jsem se trochu zasmát. BMW rozhodne není moje nebeská značka, netuším, kde jsi na to přišel. Ono rozložení hmotnosti 50/50 není úplně ideální. Ideální je mít motor uprostřed nebo vzadu a pri poháněné zadni nápravě mít 55 az 60 procent hmotnosti.
Já jsem ani slovem nezavadil o Renault Sport, sám bych nevěděl, jestli si v predokolkach vybrat Mégane R.S. anebo Civic Type-R (uz jsem to psal někdy v květnu jinde tady na fóru).
Já jsem napsal, ze to rozložení hmotnosti je proste žalostné. Těžký předek znamená obecně mimojine taky problémy pri ostrých brzdách. Hmota se vždycky pri brzdění žene dopředu a zadek se začne odlehcovat. Kromě dopadu na brzdou dráhu (zadek proste aktivně nepomáhá), to má dopad i na brutální opotřebení předních brzd a klade to nároky na jejich konstrukci a velikost (tzn vyšší neodpruzenou hmotnost).
Porsche (které vidím v osobním žebříčku daleko nad BMW) mají nejlepsi brzdnou dráhu prave kvůli konstrukci hmotnosti vzadu. Pri ostrých brzdach jdou na lehký předek a celkové zatížení pak působí na obě nápravy rovnoměrně.

Odpovědět  |   | 
jenda911  |  01. 06. 2018 01:02

dovolím si nesouhlasit, Megane, přestože je designová perla, je v nižší střední třídě, tedy stále ještě nejprodávanějším segmentu primárně rodinný vůz. A tady není konstrukční prioritou rozložení hmotnosti mezi předek a zadek. Není. Tohle není BMW řady 3, i když je stejně velký jako E36, ale je to prostě něco jiného. Jinak by měl výrazně dozadu skloněný motor, lehké materiály vpředu a těžší vzadu a spoustu dalších vychytávek, které mě nikdy nenapadnou atd. A nebyl by nosným důležitým modelem značky. Pokrok není modernizace stylem něco za něco. Prostě když udělám masivní obal, nemůžu zmenšit vnitřek, musím to udělat tak, abych zachoval užitnou hodnotu. Komu nevadí, že kdokoliv na zadních sedadlech bude brblat, protože za prvé nevidí ven a za druhé nemá kam dát nohy, ať si dopřává pocit výjimečnosti z krásného auta. Sebekrásnější auto však zůstane mimo hlavní proud zájmu, protože v něm prostě není místo. Na flotilový auto je to moc módní, na rodinné auto je to moc malý (stísněný), na masírku je to moc obyčejný, tak k čemu to vlastně je? Je krásný a Renaulty mám taky rád. Ale nechci ho. Nemůžu, nevyhovoval by mi. Vím to. A GranCoupe? K čemu je mi elegantní komfortní sedan s obrovským kufrem a zavádějícím stupidním názvem, když kohokoliv posadit jinam než na sedadlo spolujezdce je ostuda? Podle mě je to prostě špatně navržený auto pro svoji primární cílovou skupinu. Nemůžou čekat, že řadu Megane udrží nad vodou masivní prodeje RS...

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  31. 05. 2018 20:23

Akonahle ma nejake auto v skratke nejake E , davam si na to ako zakznik krva pozor.

Odpovědět  |   | 
Roman  |  31. 05. 2018 21:45

Takovej lepší Fluence. Silnější motor v nabídce chybí.

Odpovědět  |   | 
VS3  |  31. 05. 2018 21:49

Kdyby se Škoda Auta, povedl takový design (porovnejte s odporným Rapidem), tak by ňoumové pisálci měli orgasmus, ještě půl roku.

Odpovědět  |   | 
tom  |  01. 06. 2018 22:10

dizajn je veci individualniho vkusu. mne se treba nelibi jizansky, preplacany, nahrazujici skutecnou konstrukcni poctivost.

Odpovědět  |   | 
VS3  |  02. 06. 2018 10:56

design je humanitní obor, který se studuje, co se komu líbí je věc jiná

Odpovědět  |   | 
M.P.  |  12. 08. 2018 18:25

Mě naopak displej a zpusob ovládání naprosto vyhovuje. Palubní deska není přeplněná hromadou tlačítek, pokud dojde k nějaké změně ovládání , sw tlačítko se přidá hravě, u hw prvku toto nepřipadá v úvahu. Navíc naprostou většinu funkcí lze ovládat bez dotykového displeje - buď ovládáním u volantu nebo hlasovým ovládáním.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků

Nejčtenější články

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. Luxus za pakatel si budete moci i půjčit

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. L…

Bezdrátové nabíjení telefonu, automatická klimatizace, LED světlomety, elektricky nastavitelná sedadla a armáda USB portů. S tím vším dorazí Lynk & Co do Evropy.

8.  10.  2019 | | 66 N/A
Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konkurenty potrápí cenou i kufrem

Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konk…

Konkurent Škody Karoq se nyní již oficiálně pohybuje po našem území. Své konkurenty trápí i nízkou cenou.

11.  10.  2019 | | 68 N/A
Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v historii. Scala by se měla ještě učit

Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v histo…

Někteří lidé neprahnou po výbavě, ale chtějí prostě jenom obyčejné auto za skvělé peníze. Řada značek to dnes nechce chápat. Hyundai mezi ně ale nepatří.

4.  10.  2019 | | 255 N/A
Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit. Ještě dlouho vám nenabídne vše

Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit.…

Nová generace Škody Octavia klepe na dveře. Ale teď už doopravdy. Testovacích prototypů se na cestách hemží spousta, věřit se jim ale nedá prakticky v ničem.

22.  9.  2019 | | 74 N/A
Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu v podstatě nemá konkurenci

Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu …

Tesla Model 3 by měla k prvním českým zákazníkům dorazit na začátku příštího roku. Elektromobil s obdobnými parametry za tyto peníze tu zatím nemáme.

3.  10.  2019 | | 147 N/A