Minitest Renault Megane 1.3 TCe EDC 103 kW: Malá motorová revoluce

Aladin  |  04. 04. 2019 11:33

Články od pana Mihálika má cenu vždy číst. Auta ho baví, rozumí jim a umí hezky psát. Naproti tomu trio Lažanský, Fuglevič, Kadera, tam to nemá cenu ani rozklikávat.

Odpovědět  |   | 
Jirka Jindra  |  04. 04. 2019 11:50

Jen bych doplnil k tomu menšímu místu na zadních sedadlech. Je to auto principialně pro solistu, popř. pro dvojici, kdy se vzadu sedí jen vyjmečně.
Kdo chce rodinné auto, je tu verze kombi (Grandtour), která má větší rozvor a tím je to vzadu úplně jiné auto. To mají Frantíci běžně - podobně konkurenční Peugeot 308.

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  04. 04. 2019 12:07

Přesně takto postaven byl Nissan Almera N16. Podezírám Renault, že vycházel z tohoto vozu. Dlouhá kapota, vpředu ok, vzadu málo místa, kufr ok. Vyplývaly z toho určité vlastnosti dobré pro jízdu. Ale chápu, že u této třídy je velké plus udělat co nejlepší poměr mezi vnějšími a vnitřními rozměry kabiny. Až už z hlediska vhodnosti parkování nebo převozu třeba i dětí.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  04. 04. 2019 14:30

Ta 308 krátká je vzadu pro nohy tragédie.Rencek je na tom podobně z místem vzadu?

Odpovědět  |   | 
Milan1  |  04. 04. 2019 14:54

Megane hatch je vzadu malý. Kombi o trochu lepšie, ale žiadna sláva. Čo je inak dosť záhada, pretože s Pulsarom (ktorý sa už nevyrába) sú prakticky dvojičky a Pulsar má vzadu snáď o 10-15cm na kolená viac miesta.

Odpovědět  |   | 
Kamil  |  04. 04. 2019 16:56

No malý...má ho bratr a já mám 178 cm a "za sebe" si sednu úplně v pohodě. Bratr má 192 a to si sednout za něj je už horší :o))

Odpovědět  |   | 
Milan1  |  04. 04. 2019 23:28

No vidíš. Je malý.

Odpovědět  |   | 
pacho  |  04. 04. 2019 20:02

kedy, už konečne všetci pochopíte, že SK ako aj CZ trh je špecifický= Ideálny rodinný automobil je fábia, musí mať veľký kufor, veľa miesta vzadu, a najlepšie v social edition, aby veľa nestál. Samozrejme, že podľa neho môže vyrábať akorát škoda, a pre ostatné automobilky sú nezaujímavé. Skúste si položiť otázku, prečo malé comby, ala fabia, sa prestane ako posledné v európe vyrábať?. Keď si na túto otázku odpoviete, tak hádam pochopíte aj filozofiu, už spomenutéj 308čky. Pre zákazníka, nie je podstatný priestor na zadných sedadlách, ale dajú prednosť pre pohodli v predu, príjemným jazdným vlastnostiam, tichému podvozku a hlavne kultivovanému a spoľahlivému motoru, a obratnému v meste. Napr. polomer otáčania, konkrétne pri 308-čke je menší o pol metra, oproti škodovkám, čo je aj riadne cítiť. škoda si to nemôže jednoducho dovoliť, lebo celú kabínu, má natlačenú do predu, len preto aby bolo dostatok miesta na zadných sedačkách.

Odpovědět  |   | 
Jano  |  04. 04. 2019 21:12

To je bullshit.

Škodovky su uplne obyčajne auta, nejaky Česky trh je uplne zanedbateľný.

Kufor maju rovnako velky ako ine modely, priestoru vzadu maju napr korejci viac.

Odpovědět  |   | 
Milan1  |  04. 04. 2019 23:25

Prestane sa vyrábať (možno) pretože na malých SUV je rovnakýnáklad a väčší vývar. Preto.

Odpovědět  |   | 
Q  |  04. 04. 2019 19:50

K čemu je skoro 4,4 m hatchback, když se do něj nevlezou čtyři dospělí lidé? Kombík má být pro toho, kdo chce větší kufr.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  05. 04. 2019 08:43

K čemu je ti pětimetrové kupé (třeba Mustang), když v něm neodvezeš skříň? Asi stejná logika.

Odpovědět  |   | 
Petr Pan  |  05. 04. 2019 10:55

Ale tohle je hatchback ty tele :) hatchback je primárně levné přemisťovadlo, ne sportovní americké kupé.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  05. 04. 2019 11:16

Jenže princip je stejný. Je to velké auto, a přitom nemá schopnosti velkého auta.
Mégane je prostě auto pro mladou rodinu s menšími dětmi. Není to stěhovák, ani auto pro tým basketbalistů. To akorát v zaostalé ČR se pořád očekává, že malé auto musí odvézt celou domácnost, psa, tchyni a ještě dva vozíky piva.
Sám jsi tele.

Odpovědět  |   | 
tom  |  05. 04. 2019 15:57

Nizsi střední je male auto?

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  08. 04. 2019 11:28

V podstatě ano, pro rodinu s většími dětmi nebo pro odvoz 4 dospělých, případně ještě batožinu je to malé auto. Na západ od ČR jako "větší" rodinná auta slouží auta velikosti Passat, příp. Mercedes třídy E a podobná velikost.

Odpovědět  |   | 
Q  |  05. 04. 2019 14:44

Od kupe nebo roadsteru nikdi neocekava prepravni kapacitu. Obycejny hatchback ma byt prakticke auto. Udelat z toho auto pro dva muzou premiovky, tam je to trochu jine.

Odpovědět  |   | 
Petr Pan  |  05. 04. 2019 10:51

A proč to tedy nedělají jako třídvéřák? Proč ani RS není třídvéřák?

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  05. 04. 2019 11:14

Protože o ně nebyl zájem. I ten "sportovní" řidič ocení druhé dveře, když potřebuje odvézt někam děti.

Odpovědět  |   | 
Petf  |  04. 04. 2019 13:12

Zdravím. Může zde pan redaktor srovnat recenzovaný motor 1.3tce 103kw a motor od Suzuki boosterjet 1.4 103kw? Děkuji.

Odpovědět  |   | 
Petf  |  04. 04. 2019 13:18

Vitara x Megane

Odpovědět  |   | 
verny  |  04. 04. 2019 14:27

Mám stejný motor jen s manuálním 6-to kvaltem ve vypůjčeném Kadjaru. A musím jen souhlasit s autorem, ten motor patří k naprosté špičce v dané kategorii přeplňovaných benzínů do 1,5L co se týká kultivovanosti, projevu, bezprostření odezvy na plyn a spotřeby. S o hodně větším a těžším Kadjarem mám zatím při svém stylu jízdy 5,9. Jsou to spíš silnice 1 třídy, okresky a příměsto. Ale zase se nijak neomezuji. Ten motor má spotřebu téměř jako diesel.

Odpovědět  |   | 
JohnST  |  04. 04. 2019 15:58

Mne sa zda, ze mnohi nam tu chcu nahovorit, ze Ranaultu sa podarilo oklamat fyziku.

Odpovědět  |   | 
Peter  |  04. 04. 2019 16:13

Motor je vraj ozaj super však ho robili s Mercedesom ale pan redaktor nespomenul dalšie veci ktoré su problemom pri tomto aute.Napr. ked si da vodič sedadlo uplne dole pasažier za ním si nevmestí chodidla pod sedačku.Stredový tunel tlačí vodiča do pravého kolena ale hlavne zastaralý podvozok ktorý pri svižnejšej jazde je dosť nervozny.Toto auto je postavene prakticky na starej technike zabalené do noveho /možno modernejšieho /kabátu.Aj výhlad šikmo dozadu/mrtvy uhol/ aj vzad je zlý.Takže konštrukčne to auto nie je bohviečo až na ten motor ktorý tie predaje možno zachrani.Ináč ani v Grandtoure ani GrandCoupe/miesto nad hlavou/nie je v zadu moc miesta.Aj ten infotaiment je dosť komlikovaný a pomalý.Takže až na ten motor v podstate celé zle,preto su tie predaje aj pri relatívne nižšej cene slabučké.

Odpovědět  |   | 
Peter  |  04. 04. 2019 16:15

A ešte som zabudol gumene preposilovane riadenie.

Odpovědět  |   | 
Alík  |  04. 04. 2019 16:50

Peter: Mám Megana IV s motorem SCe. Nesportuji, nezávodím, chci pohodlné a přeposilované auto. Takže já jsem spokojený. Ještě by mohlo být houpavé, jako byli Francouzi kdysi. Zlatá R11... Samozřejmě jezdím dle možností svižně, abych nebyl špuntem provozu. Jinak recenze je opravdu dobře napsaná.

Odpovědět  |   | 
Peter  |  04. 04. 2019 18:00

A prave s tymto motorom 1.6 sce ho ma kolega.Nema ho ani rok a už sa ho chce zbaviť.Hned na začiatku mal problem ked natankoval plnu nadrž tak ho nemohol naštartovať až ked znovu neotvoril nadrž.Samozrejme v Renaulte mu povedali že si vymyšla takže evidentne to nechceli riešiť takže problem bude asi s palivovom systeme a on teraz nemože tankovať do plna.Ma GrandCoupe vybavu Intens /inač chodi vysvieteny ako koltočiar/ 5 kvalt tuha naprava.Dal zan 15 500 Eur a ked zistil že kdejaka embečka 1.2 tsi ho klepne tak sa mi zda že je z toho dosť frustrovany.

Odpovědět  |   | 
Alík  |  04. 04. 2019 21:50

Peter: Je to možné, neříká se mi to lehce, ale Renault má někdy potíže s udržením kvality dílenského zpracování. Viz např. spasování panelů karoserie. Moje auto je v tomto ohledu OK. Stran motoru SCe, jedná se o motor Nissanu. Samo zřejmě dá se narazit na nepodařený kus. Já s tím motorem problém nemám. Není to žádný trhač asfaltu, ale při pohodové jízdě jezdím město dlouhodobě za 6,9.
U Renaulta je to tak, že záleží na co narazíš. Jsou spousty spokojených uživatelů, kteří nikam nepíší, ale každý nespokojený se samozřejmě na netu ukáže.
Nedávno jsem měl Megane III. 1,6 16V a sloužil naprosto v pohodě. Objeli jsme s ním celou Evropu (hlavně Španělsko).
Takže ano, není to bezchybná značka, ale vesměs se to dá. Zvláště poměr cena/výkon.
Dealer mě slevil sto tisíc oproti ceníku a to už stojí za to.
Koneckonců, když se člověk podívá do fóra jiných značek, všude je něco. Je to prostě sériovka a většinou se snaží skoro všude zákazníka s reklamací ojebat.

Odpovědět  |   | 
Peter  |  05. 04. 2019 16:28

Alik:Nie som si istý či motor 1.6 sce je robený s Nissanom.Od 2010-2018 som jazdil s Renault Laguna 2.0 16 v 140 k benzin a tento motor bol robený určite s Nissanom.Laguna III bola fakt super auto /myslim že mnohý ju podcenuju/ ale pri tomto motore ktorý bol inač super bol jediný problém a to spotreba.Priemer okolo 9 litrov.Je jasné že každý si vybere auto ktoré sa mu páči ale len chcem povedať že Renault na to že vyraba autá povedzme 100 rokov tak dosť zaspal dobu.Vydel som tabulku 100 najpredavanejších aut roka 2018 a Renault tam mal len 2 autá.Clio a Captur.Kde je taký Talisman,Kadjar alebo priekopník MPV Scenic.Myslím že aj korejci Hyudai,Kia čo sa týka podvozku,technologii,jazdnych vlastnosti/multilink/,riadenia,prevodoviek atd su momentalne lepšie ako Renault.Každopadne prajem vela štastnych bezporuchovych kilometrov.

Odpovědět  |   | 
Alík  |  06. 04. 2019 11:51

Peter: Souhlas. Renault trochu zaspal, protože buď měla jeho auta špatnou pověst nebo to byly šedé myšky. Nebo oboje . Před Meganem III jsem měl Lagunu II v 1,6 16V to je originál renaulťácký motor. A na to, jakou špatnou pověst ta auta měla, tak já zase (bohudík) nic. Nakonec jsem jí prodal známému a ten s ní jezdí dodnes.

Jinak SCe je opravdu atmosférický Nissan. Používal se v Qashqaii. Od renaulťácké 1,6 se liší tím, že má rozvodový řetěz (na rozdíl od Škodovky prý bezproblémový) a nemá na ventilech hydroštely, ale vymezovací podložky. Seřízení ventilů se dělá po 150 kkm a je to pro mechanika prý opravdický opruz
Snad Renault chytí s novým designem druhý dech. No a špatné povědomí mezi motoristickou veřejností bude napravovat ještě dlouhá léta. Tak uvidíme.

Odpovědět  |   | 
Jano  |  04. 04. 2019 21:15

Rencek ma aktualne skor ceny vyssie. Nechápem, kto si to moze kupovať

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  05. 04. 2019 08:49

Vyšší ceny? Základ Méganu za třista tisíc je vyšší cena? Podívej se, co za to dostaneš u jakékoli konkurence. A prosím, skladovky nechme spát, tam se dá najít sleva i u Renaultu.

Odpovědět  |   | 
Petr Pan  |  05. 04. 2019 11:05

Základ Meganu není 300 tisíc. Je ale opravdu nízko, 364 900 a akční cena je ještě o 30 níž. Kompenzují tím ty prodeje u nás, na Megana opravdu člověk narazí tak jedou za týden.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  05. 04. 2019 11:18

Kouknu na úvodní stránku Renaultu, Mégane "již od 299 900", takže...

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  05. 04. 2019 11:45

"Nabídka platí od 12. 3. do 7. 4. 2019", takže?

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  05. 04. 2019 12:54

Platí? Platí. Navíc tyhle nabídky platí průběžně celoročně od doby, co je poprvé zavedou.

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  05. 04. 2019 14:12

Dobře. Takže máte mimořádnou časově omezenou akci, která podle vás platí "pořád" v holobyt segmentu, který v česku téměř nikdo nekupuje (škodovka proto nejnižší řady prakticky zrušila) a ten kdo to kupuje, jde hlavně do Dacie. Ostatní si koupí lépe vybaveného Golfa v akci za 350

Odpovědět  |   | 
Varan komodský  |  05. 04. 2019 14:38

Škoda i vw je drahá. 1.5tsi style, dsg, 670tis, kolik dostaneš slevu jako jednotlivec třeba i na ič? 8%, to máš 600tis. I30 máš za 510tis. Octavia i Golf v akci jsou s R3 1.0, což jsou nepoužitelné motory. Ne z hlediska výkonu, z hlediska konstrukce.

Odpovědět  |   | 
Alík  |  05. 04. 2019 16:03

Petr Pan: V podstatě souhlas. Tím, že je v Česku nekritický obdiv ke Škodovce, tak zde musí jít Renault relativně pod cenu. No a to mě právě vyhovuje, protože poměr cena/výkon.
On Renault ve zbytku světa taky tak levný není.
Já na rozdíl od mnohých lidí v Česku úchylkou na Škodovku netrpím. Byť jsem jí jako služební taky nafasoval (Octavie III. 1,4 TSI, nejezdí špatně).

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  05. 04. 2019 16:23

Agrumentace pomatenym českem je jen iluze. Naprosta většina prodejů ŠA je v zahraničí a na náročných trzích typu Švýcarsko, UK nebo Německo prodá škodovka mnohem více aut (u prvních dvou je to cca dvojnásobek). Tyto zákazníky lze z falešného obdivu k domácí značce podezřívat jen ztěží.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  05. 04. 2019 21:30

Hm, dvojnásobek. Opravdu? A kolikrát že je lidí v Německu, Anglii... více?

http://www.skoda-auto.cz/novinky/novinky-detail/20... ...

Deset nejúspěšnějších trhů pro značku ŠKODA v roce 2017 (země a dodávky vozů zákazníkům):

1. Čína - 325 000
2. Německo - 173 300
3. Česká republika - 95 000
4. Velká Británie - 80 100
5. Polsko - 66 600
6. Rusko - 62 300
7. Francie - 27 300
8. Turecko - 25 000
9. Itálie - 24 700
10. Rakousko - 24 300

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  06. 04. 2019 11:04

Nevím jestli neumíte chápat kontext diskuze nebo to děláte schválně, každopádně vytrhávání jednotlivých příspěvků z diskuze je u vás tak nějak běžné, takže mě to nepřekvapuje.

Předřečník komentoval oblíbenost ŠA na domácím trhu a tomu přizpůsobenou cenovou politiku Renaultu. I průměrně inteligentní šimpanz pochopí, že řádově dvojnásobek v tomto kontextu znamená, že ŠA prodá na daném trhu řádově dvojnásobek aut než Renault a nikoliv dvojnásobek oproti česku. Což btw například pro Švýcarsko znamená:
12/2018: 1953 ŠA vs. 900 R
1-12/2018 19160 ŠA vs. 12729 R
1-12/2017 20618 ŠA vs. 13873 R

Takže argument o domácím trhu škodovky je směšný.

Odpovědět  |   | 
Alík  |  06. 04. 2019 12:04

qwertz: Samozřejmě záleží na úhlu pohledu. Pokud se v Rakousku, které má přibližně stejný počet obyvatel jako ČR, prodá 24 300 škodovek a v ČR 95 000 škodovek, tak to o oblíbenosti značky něco vypovídá. V tomto kontextu jsem to také měl na mysli. No a proto Renaultu nezbývá, než být levnější. Což je pro mě dobře.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  06. 04. 2019 12:57

Jen podprůměrně inteligentní šimpanz nechápe, že místní trh je úchylka, když je vidět, že na počet obyvatel je zde Škoda v prodejích vysoce nad běžnými průměry jiných zemí. Buď se naučíš správně formulovat text k tomu, co tím chceš říci, nebo dodatečně druhé neurážej a nepřekrucuj to, co píšeš.
Argumentuješ, že jde o prodeje Renault vs. Škoda, ale on píše o nekritickém obdivu ke Škodě a z toho pramenící prodeje a jen upozorňuje, že Renault kvůli tomu má nižší ceny, aby tady dosáhl na nějaké prodeje.
Ale když ty napíšeš, že
"Agrumentace pomatenym českem je jen iluze. Naprosta většina prodejů ŠA je v zahraničí a na náročných trzích typu Švýcarsko, UK nebo Německo prodá škodovka mnohem více aut (u prvních dvou je to cca dvojnásobek)",
tak toto nelze jinak pochopit, než ve vztahům k naším prodejům Škody, pokud k tomu nenapíšeš ten vztah k Renaultu. A klidně si pindej dále.

Odpovědět  |   | 
homer  |  06. 04. 2019 23:05

proč úchylka? dostanu nabídku novýho auta za 110,- Kč/denně s dph bez akontace s limitem 20.000 km/rok a 5% spoluúčastí a vona je to škoda. Dalších 30 automobilek na trhu to může podstřelit ale žádná to nedokáže. Proč?

Odpovědět  |   | 
jano  |  04. 04. 2019 17:23

Ty máš hádam sedem vysokých,takého geniálneho odborníka ,ako Ty sa tak nevidí. Kolko áut si už testoval ANI JEDNO a jazdíš na 30 r. rachotine.

Odpovědět  |   | 
Peter  |  04. 04. 2019 18:05

Volkswagen Golf 1.4 tsi 92 kw rok vyroby 2018.Ked som ho vyberal bol som testovsť 5 aut.Megane,Astra,Mazda 3,Giulietta a Golf.Bola to jednoznačná volba.Toto je moje piate auto a je novééé a nie 30 r. rachotina.

Odpovědět  |   | 
Marex  |  05. 04. 2019 03:21

Koukám, že Renault má s tím místem uvnitř neskutečné problémy, stejně tak s prostorem pro pravou nohu. Stejně tragické je v tomto i Clio IV, oproti třeba Rio, natož pak o 20 čísel menšímu Swiftu 2018, což už je pak totální ostuda pro Renault.

Odpovědět  |   | 
Julo19  |  05. 04. 2019 04:51

😀 jako keby si opisoval Octaviu popis presne sedí

Odpovědět  |   | 
tom  |  05. 04. 2019 16:02

Ano, ale ta octavia se začala vyrábět pred 23 lety. A skončila pred 15. Tour je levné auto pro dva, jak se pise výše, takze to nepocitam

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  04. 04. 2019 20:05

Megane je typicky francouzske auto, na prvnim miste design zato funkcnost hrozna. Treba ta debilita s pakovym lankovym mechanismem pro otvirani kapoty, to muze mit fakt jen francouz (to bude fakt prdel, az lanko prestane fungovat). Infotainment priserny, razeni gumove, kvalita interieru o tridu niz nez v golfu.

Dana motorizace asi nebude vyslovene spatna, ale hitparada to rozhodne neni:
Golf 1.5TSI 96kW, zrychlení 0-100 za 9.1s, spotřeba dle spritmonitor 6.15L
Megane TCe 140, zrychlení 0-100 za 9.5s, spotřeba dle spritmonitor 6.65L

Golf 1.5TSI 110kW, zrychlení 0-100 za 8.3s, spotřeba dle spritonitor 6.88L
Megane TCe 160, zrychlení 0-100 za 8.2s, spotřeba dle spritmonitor 7.9L (velmi málo dat)

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  04. 04. 2019 20:06
Peter  |  04. 04. 2019 21:17

Treba si toto video pozrieť a všetko je povedané.Presne tam hovoria o Megane čo som aj písal predtým.Akurat ma prekvapila ta " prodleva "motora tce lebo všade ten motor chvalia.

Odpovědět  |   | 
Peter  |  04. 04. 2019 21:19

Je to tak.Oni skor hraju na svetielka lištičky atd ale to auto je konštrukčne skor taky priemer.

Odpovědět  |   | 
Kaa  |  05. 04. 2019 08:15

Papír snese hodně. Zkoušel jsem oba motory hned po sobě. 1.5TSi na tuto 1.3TCe nemá ani náhodou a to jak kultivovaností, tak projevem.
A mimochodem ta vychvalovaná 1.5TSi je dokonce horší než stará 1.4TSi.

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  05. 04. 2019 08:51

Argumentovat papírem v situaci, kdy exaktně změřené fyzikální hodnoty neodpovídají vašim subjektivním dojmům je trochu úsměvné. Ano, pokud si motor vybíráte podle toho, jak se vám líbí jeho zvukový projev nebo velikost turbodíry, pak to dává nějaký smysl. Ale ten motor objektivně více žere a méně jede než TSI.

Odpovědět  |   | 
F&K  |  05. 04. 2019 08:54

Papír snese sice hodně, ale v reálných měřeních různých redakcí 1.5 TSI v dynamice bez problémů 1.3 TCe smázne. A naměřené decibely v autech také mluví ve prospěch 1.5 TSI (mimochodem je daleko tišší než 1.4 TSI).
http://www.zeperfs.com/en/duel7010-7656.htm...
http://www.zeperfs.com/en/duel7010-7809.htm...

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  05. 04. 2019 09:36

DSG proti manuálu? Hm, to se to pak krásně lže s čísly...

Odpovědět  |   | 
Verny  |  05. 04. 2019 10:46

Mám bezprostřední srovnání Karoq 1,5 TSi 110 Kw manuál, Kadjar 1,3 TCe 103 K manuál. To TCe má bezprostřednější odezvu,subjektivně je živější, má příjemnější zvuk, a rozdíl ve spotřebě je 0,5L ve prospěch Kadjaru. To je ale bohužel jediné v čem je Renault lepší.

Odpovědět  |   | 
Cyril  |  05. 04. 2019 10:57

Bezprostřednější odezvu? To jako 2 sekundy znamená bezprostřední?
čas 8:00
https://www.garaz.cz/clanek/srovnani-ford-focu... ...

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  05. 04. 2019 11:19

Je zajímavé, že jsou jediní, komu se to povedlo. Všude jinde si ten motor chválí, nemají s ním problém. A takové věci by každá zdejší redakce rozmázla, protože tady francouzská auta obecně leží pisálkům v žaludku.

Odpovědět  |   | 
Cyril  |  05. 04. 2019 11:27

Všude jinde si ho chválí ve srovnání se starou 1.2, což byla plečka k pohledání.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  05. 04. 2019 12:55

Ale neblábol. I když jo, ty jsi vlastně Cyril z hospody, tak to je jasné.

Odpovědět  |   | 
Verny  |  05. 04. 2019 14:38

Během dvou dnů jsem jel s oběma auty a motory. Rozdíl byl pro mě jasně rozeznatelný a vítěz byl jednoznačně 1,3 TCE. Dvousekundovou prodlevu bych nepřehlédl. Sám ještě jezdím v starém TDi, takže vím o čem mluvím.

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  05. 04. 2019 11:59

Statisticky je ta spotřeba prakticky identická 7.5L
https://www.spritmonitor.de/en/overview/45-Skoda/1636... ...
https://www.spritmonitor.de/en/overview/41-Renault/14... ...

Zrychlení 0-100:
Karoq 1.5TSI za 8.4
Kadjar TCe 140 za 10.4

Ten rozdíl je naprosto brutální a váš dojem o lepím zátahu TCe je naprosto mimo realitu. Což není nic divného, protože většina řidičů u motorů se znatelnou turbodírou a následným kopancem pociťuje iluzi "lepšího zátahu". Mimochodem TCe 160 je na tom podobně bledě s časem 9.9s. Možná je to tím rozdílem objemu, každopadně rozdíl je to veliký.

Odpovědět  |   | 
J. Kytler  |  26. 04. 2019 08:10

Akorát za cenu Megana nemáš ani Golfa s 1,0 TSI

Odpovědět  |   | 
Roman  |  05. 04. 2019 19:01

Seděl sem v něm a je tam málo místa i ve předu. Exteriér a motor by mi vyhovoval ale ten interiér mne odrazuje od koupě.

Odpovědět  |   | 
Peter  |  05. 04. 2019 20:49

Tým že je dosť nizky aj vpredu sa mi zdal stiesnený a vzadu celé zle.Vzadu výhlad ako z tanku podobne ako Mazda 3.

Odpovědět  |   | 
Roman  |  12. 04. 2019 20:51

Děkuji panu Mihálikovi za pěkný článek a krásnou češtinu . Auto si stoprocentně nekoupím, ale hezky jsem si početl a i zasmál...

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

19.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 22 příspěvků
TEST Hyundai i30 N Fastback: Obří stádo koní v těsném výběhu

Hyundai i30 N Fastback

Vstup do světa ostrých aut se značce Hyundai povedl na výbornou již před dvěma lety. Nyní se modelová řada rozšiřuje. Bolístky zůstávají, jedna přibyla.

15.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 153 příspěvků

Nejčtenější články

Současná Octavia naposledy změní vzhled. Obětovala tomu silné motory

Současná Octavia naposledy změní vzhled. Ob…

Nová generace Škody Octavia je za dveřmi. Ta současná se ale ještě nevzdává a v rámci modelové péče naposledy změní vzhled.

2.  5.  2019 | | 97 N/A
Škoda 1500 V mohla Československo vynést na vrchol. Skončila v troskách

Škoda 1500 V mohla Československo vynést na…

Dvanáctsettrojka byla zastaralá už v době, kdy vyjela na silnice. O tom není sporu. Počátkem 70. let však vznikl pozoruhodný nástupce, který mohl Československo vynést ke špičce segmentu osobních užitkových aut a dodávek. Ani projektu Š 778 ale nebyl souzen úspěch.

28.  4.  2019 | | 93 N/A
Nová Škoda Superb ukázala revoluční světla. Vzadu předvede pořádnou show

Nová Škoda Superb ukázala revoluční světla.…

Majitelé prémiových vozů už si zvykli, že se s nimi jejich auta loučí animací. Nyní to čeká i majitele Superbů.

14.  5.  2019 | | 71 N/A
Už žádné nudné vozy Hyundai. Design bude vzrušující, prý může i vyděsit

Už žádné nudné vozy Hyundai. Design bude vz…

Že se něco děje, jste si mohli všimnout podle nedávných premiér této značky. Každý vůz Hyundai je totiž zcela jiný. Další na řadě je Tucson.

26.  4.  2019 | | 47 N/A
Martin Macík Jr. má nový stroj. Jmenuje se Karel, má 1100 koní a 4500 N.m!

Martin Macík Jr. má nový stroj. Jmenuje se …

Náš redakční pes se také jmenuje Karel. Na rozdíl od tohoto ale neváží osm a půl tuny.

14.  5.  2019 | | 15 N/A