Minitest Renault Captur 1.3 TCe: 1,333 stříbrných stříkaček na rozloučenou

34 komentářů

Freevenca
22. září • 20:30

Mám tento kousek od února 2019. Obrovská spokojenost. Velmi tichý motor, spotřeba mě klesla na 6,5 l/100. V srpnu jsem s tím jel na dovolenou do tyrolska a po dálnici spotřeba klesla až na 6 l/100. A výkon dostačující, i na dálnici úplně v poho. Na šestku to při 130 točí jenom 2900 otáček. Docela jsem se do něho zamiloval.:-D:-D:-D

fogel
22. září • 13:10

Díky za poslední dva příspěvky, které už něco více vypovídají. Navíc je pro mně novinkou, že se dá motor přečipovat přímo ve značkovém servisu. Byl jsem v domnění, že je to doménou pouze tuningových firem. Navíc by mně zajímala cena této úpravy a zápis do TP.

Kvítko
22. září • 13:33

Do TP ti to nikdo nezapíše, protože je to černota.

fogel
22. září • 9:27

Uvažoval jsem o tomto motoru a předpokládal jsem, že se dozvím nějaké zkušenosti majitelů. Místo toho jsem se dočkal diskuze na vysoké mentální a technické úrovni náctiletých. Zatím jsem se dozvěděl, že by tento Captur měl mít v základu oturbený dvoulitr a prémiovou verzi s Hemi.

Efendy
22. září • 11:20

Máme v Capturu TCe 150 EDC a ten motor je výborný. Je příkladně tichý a kultivovaný. Co se týče výkonu, tak ten je slušně dávkován i v nižších otáčkách, takže automat zbytečně nepodřazuje a drží tam vyšší kvalt. Pří potřebě akcelerace je nástup výkonu pocitově mnohem razantnější než třeba u stejně výkonného TDI. Má najeto cca 5.000 km a průměrná spotřeba dle pp je 6,5 litru. Nejnižší byla 4,9, ale to bylo na okreskach v režimu ECO a stylem klobouk.

Jan2
22. září • 10:21

Mám tento motor v Meganu,kupovaný jako Winter edition v krásný výbavě za 396000,-,byl to 115k verze,za 2450,- kč jsem nechal přehrát softvare na 160k,a je to neuvěřitelný motor,tichý,krásně táhne,už v původní verzi dostačující pro nenáročného řidiče,ale ta 160k je pecka,spotřeba +- o 0,6l vyšší než 115k,dá se i 140k, sptřeba kolem 7 l ta 160k verze,ale je na to stavěný,v podstatě dělají jeden motor a softwarově 100-160k,akorát ta 160k je o 120 tis. dražší,přehraje se mapa výkonu,zvýší se přísun benzínu,vše v Renaultu,starý výkon se zálohuje na USB,případně se to vrátí třeba při prodeji za x let,dá se to udělat i aby platila záruka... ale ten výkon je znát a za necelých 400 tis máš 160k a svezení krásný... jde to i v jiných modelech značky;-)

Marexx
30. září • 2:28

Motor to snad dlouhodoběji i vydrží, nebo se z toho pak osype při opravě další majitel. Tihle "čipéři" už ale zapomínají na jednu podstatnou věc a tím je dimenzování ostatních značně namáhaných části auta, jako jsou podvozkové díly a především brzdy. Taky jsem měl svého času origo sportovní verzi standardního hatche od Renaultu a ačkoliv na první pohled vše vypadalo stejně, dokonce i jednotlivé díly, tak ty díly na tu origo sportovní verzi byly dosti citelně dražší a mnohé části na nich byly o poznání i festovnější. Takže myslet si, že to čipnu a zbytek auta to nepozná, hlavně, že to dá motor je až neskutečná naivita. Pak se nedivím, že lidi brečí, že ty nová auta moc nevydrží, když kde kdo dělá tyhle kraviny. Takové výkonnější ojetiny, kde je velká pravděpodobnost chipu předchozím majitelem si koupí jenom blázen, který chce do auta strkat prachy, jak se mu to začne sypat ;-)

Roman
22. září • 19:01

Vezl jsem se tím 160k s EDC ve Scénicu a byla to paráda. A právě jsem přemýšlel v čem je rozdíl mezi těmito 1.3 motory. Jeden obsah a takové rozdíly ve výkonech. Jestli je to jen v nastavení řídící jednotky tak je to pro Renault dost slušnej vejvar prodávat ty silnější verze. Ale možná na nich bude i něco jinýho, to může poreferovat někdo, kdo o tom opravdu něco ví.

Freevenca
22. září • 20:26

Je to v nastavení řídící jednotky.

mpolan
22. září • 21:15

Možná mezi verzemi 130 a 150 koní, ale ne třeba u základní "stovky".

fanda rs twincharger
21. září • 13:50

Auta kdyz nemaji aspon nejaky ten nadstandardni vykon ve svem segmentu jsou proste levne a relativne usporne. Ale taky jalove, nudne a depresivni premistovadla. Motor a vykon je treba pred nakupem auta vzdy zvazit dvakrat.

mpolan
21. září • 15:41

Nudné a depresivní jsou komentáře jako ten tvůj.

fanda rs twincharger
21. září • 15:52

za to ty jsi expert na vsechno Mr. Clio Grandtour

mpolan
21. září • 18:08

Závidíš? To je dobře.

fanda rs twincharger
21. září • 18:13

55kw? Ses zblaznil

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mpolan
21. září • 21:56

Ne, nepotřebuju být jako ty.

Pako
21. září • 15:28

Ono premistit se u nas z Prahy do Ovy a nebo Brna je bohuzel nudne a depresivni i s se silnym autem pokud nejste jeden z tech blaznu, kteri predjizdeji hlava nehlava...

fanda rs twincharger
21. září • 15:50

Ono vseho jenom do casu.. Se silnym autem by melo jit ruku v ruce hlavne o soudnost, odpovednost ridice a dusevni vyzralost. Pokud mozno i zkusenosti. Navic rozmlatit to je strasna predstava co muze stat majlant.

21. září • 10:42

Motor je pro me az od 2000 cm3 . Obsah nicim nenahradis to plati stale i v dobe turbove.

Efendy
21. září • 12:22

Dvoulitr atmo v tom prodávají pro jižní Ameriku. Ta třináctistovka tomu úplně stačí. Dvoulitrové turbo by v tom ženám utrhalo ruce.

petr r. (petrumr)
21. září • 17:29

jak může hřebenový řízení posílené elektromotorkem trhat ruky.

l
21. září • 13:01

Proč by to mělo trhat ruce? Nechápu. Sedačky jsou bez opěradla?

Efendy
21. září • 13:14

Ty jsi ještě nejel silnou malou předokolkou?

Hernandez
21. září • 10:57

Když si na to dokážeš vydělat, proč ne. Jsou lidé, u kterých začínají motory až od 4l, že.

.
21. září • 10:46

Vcelku souhlas, ale ty 2 litry musí být oturbené, jinak je to lemra líná. Řekl bych atmoška od 3 litrů nahoru a turbo od 2 litrů nahoru jsou důstojné motory, vše pod tím jsou srágorky.

Freddka
22. září • 0:40

Takovy povidacky, uz 5 let se dela 1.6 s 270 koni ... Dvoulitry jsou u 400 ... k cemu to asi potrebujes

petr r. (petrumr)
21. září • 17:24

neoturbený dvoulitr na dvě sedačky stačí, no a kdo má v autě více jak dvě sedačky je sračka řidič, na auta to neházej.

mpolan
21. září • 11:57

Dvoulitr turbo do malého auta? A proč? Léčíš si tím nějaký mindrák?

.
21. září • 12:02

Nesuď ostatní podle sebe.

mpolan
21. září • 13:27

Ty si tu honíš ego velkým motorem.

mpolan
21. září • 9:33

Docela by mě zajímalo, jak autu s 96 kW a maximálkou kolem 200 km/h může v dálničních rychlostech u nás docházet dech. To může platit u Clia s TCe 55 kW, ale ne u takhle silného malého auta. Jediné vysvětlení tak může být, že pissálek jezdil jak hovado.

petr r. (petrumr)
21. září • 17:19

proč jak hovado, prostě šlápl na plyn na doraz a potom vypnul omezovač otáček třeba na trojku.

Efendy
21. září • 9:57

To taky nechápu. Naše stopadesátka tahá na dálnici kopec nekopec, edc tam drží šestku při dálniční rychlosti prakticky pořád. Pochybuji, že je to u o 20 koní slabšího motoru o moc jiné.

Efendy
21. září • 8:39

Máme doma tohodle prcka ve výbavě Intens s tce 150 edc a je to skvělé autíčko. Motor je tichý a s autem skvěle cvičí. Jen dvojspojka občas váha při kickdown, nahoru však řadí bleskurychle a plynule.
Na ten interiér se da zvyknout a je opravdu hodně praktický. Tomtom v R-linku je neustále online a jeho sledování dopravy je bezkonkurenční.
Opravdu těžko se na tom autě hledá nějaký nedostatek. Tohle se frantikum fakt povedlo.

Doporučujeme

Články odjinud