Minitest Renault Captur 1.3 TCe: 1,333 stříbrných stříkaček na rozloučenou

Efendy  |  21. 09. 2019 08:39

Máme doma tohodle prcka ve výbavě Intens s tce 150 edc a je to skvělé autíčko. Motor je tichý a s autem skvěle cvičí. Jen dvojspojka občas váha při kickdown, nahoru však řadí bleskurychle a plynule.
Na ten interiér se da zvyknout a je opravdu hodně praktický. Tomtom v R-linku je neustále online a jeho sledování dopravy je bezkonkurenční.
Opravdu těžko se na tom autě hledá nějaký nedostatek. Tohle se frantikum fakt povedlo.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  21. 09. 2019 09:33

Docela by mě zajímalo, jak autu s 96 kW a maximálkou kolem 200 km/h může v dálničních rychlostech u nás docházet dech. To může platit u Clia s TCe 55 kW, ale ne u takhle silného malého auta. Jediné vysvětlení tak může být, že pissálek jezdil jak hovado.

Odpovědět  |   | 
Efendy  |  21. 09. 2019 09:57

To taky nechápu. Naše stopadesátka tahá na dálnici kopec nekopec, edc tam drží šestku při dálniční rychlosti prakticky pořád. Pochybuji, že je to u o 20 koní slabšího motoru o moc jiné.

Odpovědět  |   | 

proč jak hovado, prostě šlápl na plyn na doraz a potom vypnul omezovač otáček třeba na trojku.

Odpovědět  |   | 
 |  21. 09. 2019 10:42

Motor je pro me az od 2000 cm3 . Obsah nicim nenahradis to plati stale i v dobe turbove.

Odpovědět  |   | 
.  |  21. 09. 2019 10:46

Vcelku souhlas, ale ty 2 litry musí být oturbené, jinak je to lemra líná. Řekl bych atmoška od 3 litrů nahoru a turbo od 2 litrů nahoru jsou důstojné motory, vše pod tím jsou srágorky.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  21. 09. 2019 11:57

Dvoulitr turbo do malého auta? A proč? Léčíš si tím nějaký mindrák?

Odpovědět  |   | 
.  |  21. 09. 2019 12:02

Nesuď ostatní podle sebe.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  21. 09. 2019 13:27

Ty si tu honíš ego velkým motorem.

Odpovědět  |   | 

neoturbený dvoulitr na dvě sedačky stačí, no a kdo má v autě více jak dvě sedačky je sračka řidič, na auta to neházej.

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  22. 09. 2019 00:40

Takovy povidacky, uz 5 let se dela 1.6 s 270 koni ... Dvoulitry jsou u 400 ... k cemu to asi potrebujes

Odpovědět  |   | 
Hernandez  |  21. 09. 2019 10:57

Když si na to dokážeš vydělat, proč ne. Jsou lidé, u kterých začínají motory až od 4l, že.

Odpovědět  |   | 
Efendy  |  21. 09. 2019 12:22

Dvoulitr atmo v tom prodávají pro jižní Ameriku. Ta třináctistovka tomu úplně stačí. Dvoulitrové turbo by v tom ženám utrhalo ruce.

Odpovědět  |   | 
l  |  21. 09. 2019 13:01

Proč by to mělo trhat ruce? Nechápu. Sedačky jsou bez opěradla?

Odpovědět  |   | 
Efendy  |  21. 09. 2019 13:14

Ty jsi ještě nejel silnou malou předokolkou?

Odpovědět  |   | 

jak může hřebenový řízení posílené elektromotorkem trhat ruky.

Odpovědět  |   | 
fanda rs twincharger  |  21. 09. 2019 13:50

Auta kdyz nemaji aspon nejaky ten nadstandardni vykon ve svem segmentu jsou proste levne a relativne usporne. Ale taky jalove, nudne a depresivni premistovadla. Motor a vykon je treba pred nakupem auta vzdy zvazit dvakrat.

Odpovědět  |   | 
Pako  |  21. 09. 2019 15:28

Ono premistit se u nas z Prahy do Ovy a nebo Brna je bohuzel nudne a depresivni i s se silnym autem pokud nejste jeden z tech blaznu, kteri predjizdeji hlava nehlava...

Odpovědět  |   | 
fanda rs twincharger  |  21. 09. 2019 15:50

Ono vseho jenom do casu.. Se silnym autem by melo jit ruku v ruce hlavne o soudnost, odpovednost ridice a dusevni vyzralost. Pokud mozno i zkusenosti. Navic rozmlatit to je strasna predstava co muze stat majlant.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  21. 09. 2019 15:41

Nudné a depresivní jsou komentáře jako ten tvůj.

Odpovědět  |   | 
fanda rs twincharger  |  21. 09. 2019 15:52

za to ty jsi expert na vsechno Mr. Clio Grandtour

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  21. 09. 2019 18:08

Závidíš? To je dobře.

Odpovědět  |   | 
fanda rs twincharger  |  21. 09. 2019 18:13

55kw? Ses zblaznil

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  21. 09. 2019 21:56

Ne, nepotřebuju být jako ty.

Odpovědět  |   | 
fogel  |  22. 09. 2019 09:27

Uvažoval jsem o tomto motoru a předpokládal jsem, že se dozvím nějaké zkušenosti majitelů. Místo toho jsem se dočkal diskuze na vysoké mentální a technické úrovni náctiletých. Zatím jsem se dozvěděl, že by tento Captur měl mít v základu oturbený dvoulitr a prémiovou verzi s Hemi.

Odpovědět  |   | 
Jan2  |  22. 09. 2019 10:21

Mám tento motor v Meganu,kupovaný jako Winter edition v krásný výbavě za 396000,-,byl to 115k verze,za 2450,- kč jsem nechal přehrát softvare na 160k,a je to neuvěřitelný motor,tichý,krásně táhne,už v původní verzi dostačující pro nenáročného řidiče,ale ta 160k je pecka,spotřeba +- o 0,6l vyšší než 115k,dá se i 140k, sptřeba kolem 7 l ta 160k verze,ale je na to stavěný,v podstatě dělají jeden motor a softwarově 100-160k,akorát ta 160k je o 120 tis. dražší,přehraje se mapa výkonu,zvýší se přísun benzínu,vše v Renaultu,starý výkon se zálohuje na USB,případně se to vrátí třeba při prodeji za x let,dá se to udělat i aby platila záruka... ale ten výkon je znát a za necelých 400 tis máš 160k a svezení krásný... jde to i v jiných modelech značky

Odpovědět  |   | 
Roman  |  22. 09. 2019 19:01

Vezl jsem se tím 160k s EDC ve Scénicu a byla to paráda. A právě jsem přemýšlel v čem je rozdíl mezi těmito 1.3 motory. Jeden obsah a takové rozdíly ve výkonech. Jestli je to jen v nastavení řídící jednotky tak je to pro Renault dost slušnej vejvar prodávat ty silnější verze. Ale možná na nich bude i něco jinýho, to může poreferovat někdo, kdo o tom opravdu něco ví.

Odpovědět  |   | 
Freevenca  |  22. 09. 2019 20:26

Je to v nastavení řídící jednotky.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  22. 09. 2019 21:15

Možná mezi verzemi 130 a 150 koní, ale ne třeba u základní "stovky".

Odpovědět  |   | 
Marexx  |  30. 09. 2019 02:28

Motor to snad dlouhodoběji i vydrží, nebo se z toho pak osype při opravě další majitel. Tihle "čipéři" už ale zapomínají na jednu podstatnou věc a tím je dimenzování ostatních značně namáhaných části auta, jako jsou podvozkové díly a především brzdy. Taky jsem měl svého času origo sportovní verzi standardního hatche od Renaultu a ačkoliv na první pohled vše vypadalo stejně, dokonce i jednotlivé díly, tak ty díly na tu origo sportovní verzi byly dosti citelně dražší a mnohé části na nich byly o poznání i festovnější. Takže myslet si, že to čipnu a zbytek auta to nepozná, hlavně, že to dá motor je až neskutečná naivita. Pak se nedivím, že lidi brečí, že ty nová auta moc nevydrží, když kde kdo dělá tyhle kraviny. Takové výkonnější ojetiny, kde je velká pravděpodobnost chipu předchozím majitelem si koupí jenom blázen, který chce do auta strkat prachy, jak se mu to začne sypat

Odpovědět  |   | 
Efendy  |  22. 09. 2019 11:20

Máme v Capturu TCe 150 EDC a ten motor je výborný. Je příkladně tichý a kultivovaný. Co se týče výkonu, tak ten je slušně dávkován i v nižších otáčkách, takže automat zbytečně nepodřazuje a drží tam vyšší kvalt. Pří potřebě akcelerace je nástup výkonu pocitově mnohem razantnější než třeba u stejně výkonného TDI. Má najeto cca 5.000 km a průměrná spotřeba dle pp je 6,5 litru. Nejnižší byla 4,9, ale to bylo na okreskach v režimu ECO a stylem klobouk.

Odpovědět  |   | 
fogel  |  22. 09. 2019 13:10

Díky za poslední dva příspěvky, které už něco více vypovídají. Navíc je pro mně novinkou, že se dá motor přečipovat přímo ve značkovém servisu. Byl jsem v domnění, že je to doménou pouze tuningových firem. Navíc by mně zajímala cena této úpravy a zápis do TP.

Odpovědět  |   | 
Kvítko  |  22. 09. 2019 13:33

Do TP ti to nikdo nezapíše, protože je to černota.

Odpovědět  |   | 
Freevenca  |  22. 09. 2019 20:30

Mám tento kousek od února 2019. Obrovská spokojenost. Velmi tichý motor, spotřeba mě klesla na 6,5 l/100. V srpnu jsem s tím jel na dovolenou do tyrolska a po dálnici spotřeba klesla až na 6 l/100. A výkon dostačující, i na dálnici úplně v poho. Na šestku to při 130 točí jenom 2900 otáček. Docela jsem se do něho zamiloval.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků

Nejčtenější články

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. Luxus za pakatel si budete moci i půjčit

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. L…

Bezdrátové nabíjení telefonu, automatická klimatizace, LED světlomety, elektricky nastavitelná sedadla a armáda USB portů. S tím vším dorazí Lynk & Co do Evropy.

8.  10.  2019 | | 66 N/A
Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konkurenty potrápí cenou i kufrem

Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konk…

Konkurent Škody Karoq se nyní již oficiálně pohybuje po našem území. Své konkurenty trápí i nízkou cenou.

11.  10.  2019 | | 68 N/A
Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v historii. Scala by se měla ještě učit

Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v histo…

Někteří lidé neprahnou po výbavě, ale chtějí prostě jenom obyčejné auto za skvělé peníze. Řada značek to dnes nechce chápat. Hyundai mezi ně ale nepatří.

4.  10.  2019 | | 255 N/A
Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit. Ještě dlouho vám nenabídne vše

Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit.…

Nová generace Škody Octavia klepe na dveře. Ale teď už doopravdy. Testovacích prototypů se na cestách hemží spousta, věřit se jim ale nedá prakticky v ničem.

22.  9.  2019 | | 74 N/A
Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu v podstatě nemá konkurenci

Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu …

Tesla Model 3 by měla k prvním českým zákazníkům dorazit na začátku příštího roku. Elektromobil s obdobnými parametry za tyto peníze tu zatím nemáme.

3.  10.  2019 | | 147 N/A