Minitest Peugeot 508 1.6 PureTech GT Line (133 kW): Tak trochu ve stínu

41 komentářů

Brutus
13. března • 10:29

Peugeot by měl ceník co nejdříve snížit. Už je těch skladovek na internetu nějak moc a cena milion je opravdu k smíchu.
Auto nemá chybu, ale tohle tento vůz může zničit.

Josef
13. března • 17:56

Možná Peugeot moc dobře ví, že si ho koupí jen pravověrní "pežoťáci", kteří zaplatí to, co je požadaváno a případná sleva by další potenciální zájemce stejně neoslovila. A proto proč by měl Peugeot slevňovat?;-) Asi Peugeot zná cenovou strategii lépe než ty Brute a proto bude ignorovat tvoje doporučení ke slevě...:-)

Mirek
13. března • 19:33

To potom těch pravověrných Peugeot moc nemá, když mají prodejci docela plné "sklady" (viz můj příspěvek výše). Na cestě jsem zatím ještě žádnou novou 508 nepotkal a když si tak vzpomínám, předchozí verze také není zrovna moc rozšířená. Skladovky se většinou prodávají se slušnou slevou, třeba pravověrní přece jen čekají na tu slevičku. :-))

Josef
13. března • 21:58

Pro Q a pro Mirka jen pro zajímavost, jak vypadá situace na českém trhu s auty:
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/dovoz-... ...
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/ojetin... ...
Doplním ještě všeobecně známou skutečnost, že firemní flotily jsou převážně tvořeny auty jiných značek než Peugeot a movití jedinci kupují převážně něco od G3. Zbytek movitých se potom podělí o zbytek na trhu jako něco od Volva, Lexusu, Jag, Bentl. apod. a potom zbytek něco koupí třeba to zde diskutované auto od Peugeota, nebo KIA Stinger nebo Ford Mondeo apod.Co se týká početních výsledků počtu prodaných aut - diskutovaného modelu, tak rozhodně obchodní strategie Peugeota není zaměřena na Česko a už vůbec Peugeot není závislý na počtech prodaných aut v Česku. Diskutovaný model se dobře prodává třeba ve Francii, a proto ho Peugeot také asi vyrábí. Auta, která má v Česku Peugeot "uskladněna" a neprodá je, tak je převeze jinam, kde se prodají. Nebo možná udělá i tu slevu, aby udělal "pravověrným" pežoťákům radost... ;-)

Mirek
13. března • 22:40

Ale tady přece nikdo neřeší, jestli je tento český rybníček nějaká cílovka pro Peugeot a už vůbec ne, jestli je, bude, Peugeot obsazovat firemní flotily... Problém je, že takto bys mohl nahlížet nejen na Česko, ale i všechny okolní postkomunistické státy, neboť tam to bude velice podobné. Tady však již musí začít někdo uvažovat, že to už je docela velký trh, když tyhle státy hodíš do jednoho pytle. Stačí se jen podívat na ostatní automobilky, jak tento typ aut postupně mizí, a to rozhodně nebude jen tím, že nejdou ty firemní prodeje.

A že se tady prodávají ojetiny? Samozřejmě, hodně lidí chce kus auta a když na něj nemá šanci dosáhnout jako na nové, tak si koupí ojetinu s modlitbou na rtech, aby se hned za rohem neposralo.

To mne přivádí na myšlenku, dnes jsem slyšel reklamu na Škoda Plus, kde podávali výhody koupě ojetých aut způsobem, že si vlastně kupuji jen kvalitně zajeté a vyzkoušené auto a nehrozí mi tedy, že se mi může při koupi nového auta projevit skrytá vada...
"No toto, už nikdy nebudu kupovat nové auto, co kdyby...." :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Josef
14. března • 18:44

Mirku, já jsem reagoval na příspěvek Bruta, cituji:
"Peugeot by měl ceník co nejdříve snížit. Už je těch skladovek na internetu nějak moc a cena milion je opravdu k smíchu. Auto nemá chybu, ale tohle tento vůz může zničit."
Diskutovaný P 508 je "vlajkovou lodí" značky Peugeot na českém trhu. Tím pádem i cenu nasazuje reprezentativní stejně jako to třeba dělá Škoda se Superbem. A vzhledem k tomu, že trh s auty v Česku je takový jaký je, tak Peugeot neočekává ani žádné horentní prodeje modelu 508. Podobná situace je i v ostatních postkomunistických zemích. Proto jsem v odkazech na weby poukázal na skutečnost kolik se prodá nových aut a kolik ojetin. Vypovídající je i úspěch Dacia, která se etablovala na výrobce poměrně levných a kvalitních aut, o které je zájem podle počtu prodaných aut. Pokud jezdíš po západní Evropě, tak jsou vidět v jednotlivých zemích rozdíly v autech a značkách, které potkáš na silnicích. Hezky je to vidět ve srovnání mezi Francií, Lucemburskem a Německem. Hned poznáš, která země je nejbohatší a v které si mohou lidé dovolit utrácet velké peníze za auta. To, že je Česko daleko za nimi, to je také vidět (o Rumunsku nebo Bulharsku nemluvě). Proto se v Česku prodává tolik ojetin a je i vidět na silnicích, kolik "vraků" vozí Rumuni do toho Rumunska.V této situaci je poněkud úsměvná diskuse o P508 a obdobných autech v ceně kolem milionu a přes milion. Přitom zrovna diskutovaná 508 je zrovna auto, které není zaměřeno na praktičnost ale spíše na emoce. To by snad mohl pochopit každý a v tomto ohledu by měl i odpovídajícím způsobem argumentovat. Zkrátka, kdo má prachy a může si dovolit utrácet za auta, tak se orientuje na splnění svého přání a na to, aby si udělal radost a cena a případná sleva není pro něho určující (i když sleva samozřejmě potěší každého).A k tomu, co jsi Mirku napsal o programu Škoda Plus, to jsem už zde v diskusích zmínil opakovaně. To, že Škoda (VW) má skvělý marketing, že dokáže nové vyrobené auto prodat dvakrát. Nasadí pořádnou cenu, z této ceny nabídne slevu velkým zákazníkům pro jejich flotily a nabídne jim i zajímavý leasing aby po 2 letech potom tyto auta prodala retailu za "zajímavou" cenu ve srovnání s původní cenou. A přesvědčí přitom zákazníka, že "zajeté" auto je vlastně lepší a spolehlivější jako nové, protože se za ty 2 roky už vychataly všechny "mouchy". A český zákazník kupuje, protože přece ta Škoda je nejlepší české auto, navíc když je to přece "Škoda Plus"...:-)

Q
13. března • 19:22

Jenže pak z toho auta bude "malosériovka" a Peugeot ve výsledku prodělá.

Shimi
12. března • 19:51

Tak trochu ve stínu? Já se tomu vůbec nedivím. Střednětřídní prcek s dýchavičnou 1.6 za 930.000,-? To je kombinace přesně pro to, aby v tom stínu i zůstal. V Peugeotu se museli nadobro zbláznit.

Rossi
13. března • 15:13

Příplatek za bezrámová okna a kvalitní interiér se musel projevit, ale +- 900 tis. je fakt dost peněz.. kdo má např. limit na nákup střední třídy 700, 750 tis. s DPH, nevejde se.

Lord Owl
12. března • 15:31

Co je to osmistupňový Aisin ??
Ve článku ani tabulce jsem se nedočetl, jestli má auto manuální nebo automatickou převodovku.

pacho
12. března • 19:43

Pozri sa priemerny čitateľ motoristického šlánku, nemá problém, s 8°aisin-omn. Keby si náhodou nevedel, tak v súčasnosti je to špička v prevodovkách, čo zoženieš.

Tiptronic
12. března • 19:55

Není.

.
12. března • 18:55

Osmistupňový Aisin je kuchyňský robot s pevně nastavitelnými osmi stupni otáčení šlehací metly.

Marek71
12. března • 18:48

Tak toto je příspěvek týdne :-) Minimálně.

R
12. března • 16:25

Manual, trojite H 😀

Sir_CHerokee
12. března • 15:00

Pěkné auto, malý motor a totálně přestřelená cena jsou příčinou toho, že na cestách nejsou vidět. Potkal jsme snad jediného.

Multicar
16. března • 13:02

Model je nový, motorizace je na dnešní poměry více než důstojná.
Holt je auto střední třídy s výbavou vždy atakuje mil Kč.Ad malý motor. No tak můžete mít za bezmála milion Superb s líným 1.5 TSI a vypínáním dvou válců :-D:-D:-D:-D
https://www.autorevue.cz/minitest-skoda-superb-15-... ...

Kevil
12. března • 17:57

Za ty peníze to může koupit jen blázen, zlatý Mondeo se skoro poloviční cenou (po slevě) ;-)

Josef
12. března • 18:26

Opravdu? Se srovnatelným motorem a výbavou? ;-) (Po slevě bude totiž levnější i ten diskutovaný Peugeot...:-))

Q
13. března • 15:04

Jenže to je problém Peugeotu, že mu v nabídce úplně chybí základní verze pro soukromé zákazníky (něco se zhruba 110 kw a manuální převodovkou).

Kevil
12. března • 18:53

Rozdíl 160 a 225 HP prakticky nepoznáš. Výbava ?!? V čem je 508 lepší ?

Josef
12. března • 19:11

:-) Kevile, to, co jsi teď napsal mi připomíná diskusi dvou "strejdů" v hospodě o Octavii, když jeden druhému hovořil, že ten jeho "moderní" litrový tříválec naprosto postačuje ve srovnání s RS, protože na silnicích to je stejně jedno a "prakticky" se ten "rozdíl" výkonu "nepozná". A potom ještě, že v čem je ve výbavě ta RS lepší proti té jeho litrové Octavii?... ;-)
Nemíním vést s tebou diskusi, jen jsem cítil potřebu drobného komentáře, coč jsem učinil. V každém případě si kup to Mondeo za poloviční cenu a užívej si ho ve štěstí a spokojenosti.:-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
12. března • 21:46

Josefe, tentokrát s tebou moc souhlasit nebudu. U Forda se sem tam pohybuji, minimálně na servis, a vím, že Mondeo se dá koupit hodně levně. Musím přiznat, že 508 je mi celkem sympatická, ale nějak nevěřím, že by mi dali až takovou slevu a ty ceny jsou, tedy alespoň v ceníku, hodně sebevědomé. Mondeo má zatím čtyřválce, tak jako Kuga, jak dlouho je bude mít nevím. Není to tak dávno, co se tyto auta prodávaly s "velkým" motorem a takováto cena se tímto obhajovala. Dnes to spěje, trochu přehnaně, k motorům do sekaček a vyhnaných na výkon donedávna vyhraněných minimálně dvoulitrům. Nechci řešit životnost těchto motorů, ale je fakt, že dost motorů má problémy s praskajícími písty..., kvůli velkým tlakům v takto vyhoněných motorech.
https://www.fordostrava.cz/Vozy/Sklad/1027879/1033/f... ...

Mirek
12. března • 21:55

Jestli někteří potřebuji porovnání,jakože asi ano.
https://www.autohruska.cz/nabidka-vozu/a-28/...

Josef
13. března • 17:50

Doplním Mirku odkazem na ceníky Ford Mondeo:
https://www.ford.cz/osobni-vozy... - základní cena 732.900,- Kč a Vignale od 1.072.900,-Kč. Dále se tím zabývat nebudu, myslím si, že to stačí jako argument poloviční ceny ve srovnání s diskutovaným Peugeotem, kterou tady sděloval jeden "expert". Ale ať si každý koupí, co chce, zejména když to má za "poloviční cenu"...:-)
(a co se týká slev, to je poněkud induviduální a záleží na hodně okolnostech a konkrétní situaci - co platí dnes, nemusí platit zítra a existuje i řada souvislostí a někdy i podmínek pro uvedenou "slevu", které se dozví člověk teprve tehdy, když osloví prodejce s rozhodnutím "koupit"...)

Mirek
13. března • 19:21

Tak poloviční je samozřejmě blbost. Já jen poukázal na to, že člověk se ani nemusí moc snažit a dostane konkurenci oficiálně, bez klečení na kolenou a brečení, že beze slevy jdu jinam, za podstatně lepší cenu. A samozřejmě, zítra to platit nemusí, ale takové ceny jsem tam viděl již před více než půl rokem. Není to tedy záležitost výkyvu aprílového počasí. ;-)

Josef
14. března • 18:54

Vyjednávání o ceně a vyčkávání na vhodný okamžik nákupu auta by se dalo dlouze diskutovat. Záleží vždy na mnoha okolnostech. V každém případě ale zkušený obchodník pozná svoji protistranu a pozná o koho se jedná a kolik z něho může dostat peněz. Platí to samozřejmě i naopak a zákazník s obchodním duchem a znalostí trhu moc době ví, kam může ve vyjednávání jít a kdy je ten správný čas na nákup auta za dobrou nebo dokonce výjimečnou cenu.
Z nedávné doby mám zkušenost s Mustangem. Prodejce se hodně snažil protože poznal, že může být úspěšný. Dalo mi práce odolávat, ale manželka bohužel rozhodla...:-(

Marek71
12. března • 15:05

Na tu cenu jsem taky koukal jako blázen. Ale zase je tam prostor pro slevu, bude to vypadat dobře, třeba sleva 150.000 KČ :-)

mpolan
13. března • 7:30

U novinky? Ani nedoufej.

Marek71
13. března • 9:36

To jsem ani nepsal/nedoufal. Ale časem určitě, protože dle mého je ta cena hodně sebevědomá :-)

kolkyno
12. března • 13:01

Tato generacia 508 sa frantikom podarila. Velmi sviezi dizajn, netradicny tak ako tomu bolo pri uvedeneni 3008. Vlani som si to auto vyskusal u nas na autosalone, vtedy to bol len "sedan". Tak ako auto na obrazkoch ci nazivo z dialky posobi velke, tak zvnutra je to dost stiesnene. Verzus stara generacia 508 ide urcite o mensi vnutorny priestor. Posed za volantom a nehovoriac uz o zadnych miestach. Nohy si clovek pod sedadla vodica/ spolujazdca nestrci, jedine ak by bol bosi. A to uz nehovorim ze clovek co ma 185cm vyssie vzadu nevydrzi jazdu 100+ km dlhu bez zastavanie. Ja mam cca 190cm a bolo to zle len na par minut vzadu a aj tie nohy som nemal kde dat. Vpredu vtedy sedel clovek o vyske cca 180cm. Cize som ani nesedel za sebou. A teraz ked vidim tu cenu, uf... v podstate plati sa len za dizajn, inak by som radsej ako tuto 508/ 508SW zvolil nove Volvo V60 v kombiku.

mpolan
12. března • 13:15

90% podobných aut jezdí stejně jen s řidičem, případně ve dvou. Tak proč řešit zadní místa? Kdo chce přepravovat velkou rodinu, stejně s kombi nevystačí a potřebuje něco vysokého a širokého.

Rossi
13. března • 14:46

Jaké procento rodin je u nás velkých? Jsme poměrně běžná rodina - máme dvě děti. Vybíral jsem "univerzální" auto - přes týden sám nebo ve 2 na kratší vzdálenosti do 50km/den popř. prac. cestu, na víkendové cesty a dovolené pro rodinu 2+2. Momentálně mi na to dobře slouží liftback Mondeo MKV - přes týden je dostatečně pohodlné a na dovolené a výlety nám +-500l prostoru pro bagáž bez problémů stačí (basy piv s sebou netaháme). Lyže jdou do boxu na střechu, kam podle mne stejně patří. I když děti rostou, mají místa vzadu dost a za posledních 9 let byla maximálně jedna cesta kdy bych možná využil kombi místo liftbacku (před MKV jsem měl předchozí generaci Mondea liftback MKIV). Patřím tedy do skupiny zákazníků liftbacků střední třídy a informace diskutujícího na které reagujete si přečtu rád, protože pokud bych uvažoval o koupi 508, je možné že by to musela být varianta kombi s ohledem na uvedené.

kolkyno
12. března • 15:46

Preco pre rodinu nie je vystacujuci kombik? V kazdom pripade je rozdiel kombik a kombik, 508SW je dizajnova zalezitost pomaly by som ju radil do shootingbrake hoc karosarsky to nemozem, ale objem kufru je dost diskutabilny na kategoriu kombi. V kazdom pripade nerozumiem, preco by rodina napr. 3 clenna mala siahnut po niecom vysokom/ sirokom SUV, MPV ci Vane namiesto kombika.

mpolan
13. března • 7:30

Nauč se číst. Píšu "velkou rodinu".
Z mnoha jiných diskusí totiž dostávám argumenty, jak jsou kombi mrtvá, protože kdo má tři děti, tak je v kombi vozit nemůže, a proto musí nutně mít největší SUV na světě.

mrazik
13. března • 9:44

Pro tri deti je jakekoli kombi nebo SUV male. Jedine co prichazi v uvahu je MPV nebo dodavky.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mpolan
13. března • 10:05

Nemusí být pravda...

Jarmilek
12. března • 16:37

SUV mají malý kufr, na kočárek, zavazadla a další krámy je nejlepší kombi.

JirkaX
12. března • 17:23

Takhle jednoduše se to napsat nedá. Může to být klidně i opačně.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Josef
12. března • 18:24

Zaujala mne tato "větev" "diskuse"... Co k tomu sdělit? Stačí jednoduché - vydat se do autosalonu s "osazenstvem" celé rodiny a vzít s sebou i "vzorky" zavazadel, které rodina s sebou vozí (kufry, kočárek, vak s golfovými holemni, golfový vozík,...) a vyzkoušet si to v autosalonu "naživo". Tam se ukáže "pravda" a výběr vozidla většinou dopadne jinak, než podle "skouknutých" fotek a nějakých čísel/hodnot z katalogu.
Pokud bych měl 190 cm (a více) a potřeboval bych řešit zadní sedadla, tak jednoznačně volit kombi před sedanem, neřku-li coupe. (Samozřejmě prodloužený MB esko je výjimkou potvrzující pravidlo).
Podle "obříků" z mého okolí a jejich zkušeností je pro takové "žirafy" či "otesánky" je stejně lepší MPV nebo veliké SUV než kombi. Stačí si to opět vyzkoušet. Myslím si, že takový VW Van nebo MB Vito v prodloužené verzi poskytne "urostlé" rodině potřebný komfort včetně pohodlného nastupování a k tomu solidní dobře přístupný zavazadlový prostor (nemusí se dlouháni ohýbat...).
Pokud na to nejsou peníze, tak se musí volit značný kompromis a potom plati to, co jsem napsal na začátku - osobně vyzkoušet s celou rodinou a zavazadly. V takovém případě rozhoduje každý centimetr a volí se to, v čem se člověk krčí méně. Je zbytečné psát z pozice skoro dvoumetrového "obra" "pocity" z "velkého" auta, když se to dá předpokládat, zejména v případě diskutovaného Peugeota.
Potom ještě platí tělesná "asymetrie" - dvoumetrový dlouhán může mít dlouhé nohy a krátký trup a bude vnímat rozměry "auta" jinak, něž někdo stejně urostlý - "krátkonožka", který má naopak hodně dlouhý trup a výška sedu může být pro něho rozhodující. Atd.- daly by se uvést další příklady. Proto platí - opravdu vyzkoušet a nějaké "názory" na prostornost auta je třeba brát s velikou rezervou.
P.S: Když ses zde zmiňoval o "pidiprostoru" diskutovaného Peugeota, zkus nám napsat, jak jsi dopadl v případě, jestli sis vyzkoušel například současné (nové) CRV od Hondy. Jestli v CRV jsi měl také málo místa. To pro srovnání, aby si člověk mohl "udělat obrázek" z toho, co jsi nám napsal, jaks jsi trpěl na zadním sedadle v Peugeotu... ;-)

duder
12. března • 10:57

Proč již nejsou zadní couvací senzory skoro vidět a přední jsou tak hnusné?

Doporučujeme

Články odjinud