Ten kdo jezdí hory pravidelně tak tu 4kolku prostě má a kdo jednou za rok tak nasadí řetězy nebo bude couvat,plužit nebo posadí 2zadní cestující na přední blatníky a vyjede taky.
A ten kdo na horách bydlí má co? Nikdy jsem čtyřkolku neměl a nechybí mi. Možná jednou za zimu bych ji ocenil, ale i tak jsem bez ní jel.
No pokud mate jeste 120 tak to rozhodne 4x4 nepotřebuje :-)
Nemám. A představa, že 120 je nějaký zázrak na sněhu, je nesmysl. Pořádná předokolka je lepší.
120 na snehu a hlavne v kopci na snehu je nepoužiteľná Felicia 1.6 to zvládala ďaleko lepšie, 120 až keď sa do kufra dali 2 mechy cementu
Neměla 120 motor vzadu že jste dávali 2pytle dopředu do kufru??
On měl na mysli žigulíka 1200.
Tak v něm jsem měl plechovou vaničku s pískem a lopatku na podsypání.
A ja pytel s pískem, to jo teda B-] jen jak někdo muže zaměnit naši 120 s bolševickým Vazem to nechápu :-D
Jaký by mělo smysl do kufru stodváci dávat na sněhu balast? Leda tak na dálnici při bočním větru.
Zatížení přední nápravy pro lepší ovladatelnost auta. Stodvacítka na sněhu nechtěla vůbec zatáčet.
Ale to jsme řešili zkrácením předních pružin nebo úpravou odklonu předních kol ;-)
Julka měla už 19. To sedí.
to Julo: ano na zadní kapotu se kdysi dal dokoupit speciální nosic neco jako měly treba Triumphy a pak ty pytle cementu by tam šly, nebo vlastně za zadními sedadly bylo místo, jojo ja tam vozík nářadí, ale cement? :-D
-vozil- i celou basu nářadí pro jistotu :-))
Bylo nás víc. Plechová basa s golou i momenťákem. K tomu nějaký ten kabel s fajfkou, svíčka, palec, těsnení pod hlavu, klíňák atd. To byly časy. :-)
Já na horách bydlím 40 let a 4x4 nepotřebuji (dům v odlehlé oblasti (kde je jakékoliv auto v zimě stejně nepoužitelné), ani nejsem lesník, ale ten zase nemá SUV (pro jeho práci taktéž nepoužitelné)), ale chápu, že kuřbuřti z korporátu, co jezdí na hory pravidelně - aby se pravidelně vysmrděli z megapole, ji potřebují principiélně, jako penilní extrudér... B-]
to me zajima jak fungujes dejme tomu prosinec-unor? Vodu mas, chleba si upeces, maso v mrazaku. Postu a doktora odlozis na jaro ale co kdyz si vsimnou ze uz mesic dva nejsi v praci?
ne kazdej musi denne nekam dojizdet hrbolcit, jsem v kancelari cca. 1x za ctvrt roku, vetsinu veci vyresim na dalku pres internet... a ne, nejsem rentier, nededil jsem, ani jsem si nenakradl pri privatizaci... auto - jako prostredek dopravy na horach je v zime zcela nepouzitelne, dosad si sam mozne alternativy...
Takze se zivis hlavou bez nutnosti kontaktu a zaroven zvladas prezivani v pustine a nepotrebujes v zime ZADNEJ dopravni prostredek?
Auto je v zime nepouzitelny tak dosazuju alternativy: sneznice?lyze? rolba? sneznej skutr? vrtulnik? a koncim... Quad s pasama a traktor vylucuju protoze to jsou nepotrebne 4×4.
Myslím si, že udělat MPV se vzhledem SUV je docela dobrý nápad, protože prodává vzhled SUV. Na trhu SUV se na nějaké schopnosti v terénu nehraje. MPV je momentálně neprodejné a vzhled SUV by mohl pomoct.
V Peugeote hlavne premýšľali.Pretože 5008 v podstate nemá konkurenciu kvôli 3 samostatným sedačkam v druhej rade.PseudoSUV ala Kodiaq bez 4x4 je veľa. Pokial človek potrebuje vzadu 3isofixy a vzhľad SUV tak ani nemá čo iné kúpiť v danej cenovej kategórii.Respektíve ja o ničom inom neviem.
Presne tak. Cista pravda.Ja momentalne kupujem auto. Cakame tretie dieta. V podstate som hladal auto, ktore ma 3 isofixy v druhej rade. A cuduj sa svete, ak nechcete auto vyzorom MPV alebo dodavky, tak nemate co kupit. Pretoze okrem 5008 v kategorii SUV / CROSSOVER nic ine neexistuje. Okrem toho, to auto sa mi velmi paci. Vyzorom, riesenim, vnutornym priestorom, praktickostou a variabilitou. To, ze to nema 4x4 je mozno pre niekoho dolezite, no nie pre mna. Doteraz som mal predokolku a nikdy som 4x4 realne nepotreboval. Na strbske, kde chodime pravidelne vyjdem aj s tym aj za neviem akej kalamity a to mi staci. Ono v podstate, to, ze Peugeot s 5008 a 3008 trafil do cierneho vidno na uliciach. Tych aut beha pomaly viac ako octavii.
to Rembaz: celkem i souhlas, ale jak jsem psal i výše ja bych šel do Traveleru (ps: mel jsem minulou generaci 5008 a sedět v kufru šlo dospělým tak max na pul hodiny)
Ja som bol skusat sucasnu generaciu a posadil som tam svokru. A nestazovala si.Ale bola to len skusobna jazda. Podla mna zalezi velmi od postavy.
Správně: vzadu místo pro svokru :-D
Vozil by si tam svoje deti?
Tak ono asi neni moc lidi, co toto resi. Ale uznavam, to je vec, ktera se nekomu muze hodit.
To sa ti zda. Rodin s 3 detmi je celkom dost.Aj ked obycajne idu uz do vacsich aut. Mna ale zase tie dodavky nelakaju. Cize 5008 je taky fajn kompromis.
Hlavně je to snad první SUV, u kterého platí hned několik z tradičních mýtů propagátorů SUV. - i ve druhé řadě je dost místa a do kufru se vejdou kola- dá se do toho dobře nasedat, když starší člověk nemůže moc na nohy- je z toho lepší výhled
No a pak v Alpach na zasnezem kopci majitele techto nesmyslu toci koleckem a nevyjedou nic. Zlatej haldex, kterej staci 99% ridicu, aby vyjeli, co potrebuji a meli ten komfort.To same nova 508, 2008,3008 - pro me naprosto nekoupitelna auta - slabe motory a bez moznosti 4x4. Interiery maji zajimave, ale na interier to nejede. Navic to po par km vrze, jak stara almara. Kdo jel v nove 3008/5008, tak vi. Zlatej Golf se 100000Km na hrbu - vrze o polovic mene.
Zasněžené kopce nevyjede mnohdy ani klasický offroad. Ale jestli myslíš zasněženou silnici, tu zvládám i s předokolkou bez točítek. V Alpách s řetězy naprosto s ledovým klidem.
Tady jde Polane krásně vidět, jaké ty máš sám zkušenosti. Bydlíš na rovině, kde nijak moc nesneží a oblast patří k nejsušším a nejteplejším místům v ČR. Ty ani nevíš, jak vypadá zasnežená cesta. A za druhé. Představ si, že máš ženu a bydlíš na horách/kopci. Vím, hodně obtížné si to představit, ale pokus se. Až ti bude ženská volat, že zapadla někde v kopci na cestě domů/z domu (nedejbože s děckama v autě), ať seženeš traktor na vytažení a ty budeš odjetý někde daleko, pak začneš uvažovat “trochu” jinak. Až se nekdy podíváš do kopců a u domů tam uvidíš stát převážně čtyřkolky, ano, má to svůj prozaický důvod. Na který snad přijdeš sám, pokud bys na nic nepřišel, jednoduše se těch lidi zeptej. B-]
Eh... zdechni, hloupé zvíře. Víš houby, ale keců plnou hubu, jako každý správný odpad.
Opět vidím u tebe sebereflexi. Opět tě musím pochválit. B-]
Ono nandavat retezy pokazde, kdyz by to bylo u predokolky treba - to my me asi trefil slak.Ale ty asi nikam nejezdis, tak to nepotrebujes. Jenom kdyz uz si neco hraje na SUV a neni tam moznost 4x4 - je to fail.Hlavne kdyz ja se svoji zehlickou, ktera ma 4x4 pak na hory i na cerstve zapadane silnici v klidu jedu a tyto nesmysly couvaji dolu, nasazuji retezy v mrazu, nebo je nemaji a cekaji na silnicare.A teto chvili je uplne jedno, jestli mas torsena, nebo hladex. Dokonce bych torsena za haldex klidne vymenil a bylo by mi to u zadele. Ale za ultra grip kolecko ( nebo jak se ta jejich nesmyslnost jmenuje) bych neoriplatil ani halir.
Ano, myslim zasnezenou silnici a ano, ty nandavas retezy, ja jedu. A vydam se i tam, kam ty ne. Proste haldex je zlata vec. Ano, vaze se jen na nektere motory a automat ( ne u kazdeho modelu).Ale pokud chces silny motor v normalnim aute a ne premii, mas stejne jedinou sanci - koncern. 240k nafta a 280k bezin je vzdy ve ctyrkolce, ale je to uz prijemne a pouzitelne.
Zklamu tě, Petříčku. Já nemusím nasazovat řetězy, vyjedu i bez nich, stejně jako ty. Ale klidně si mysli, že díky 4x4 jsi nadčlověk s nadautem, na mé pravdě to nic nezmění. A machrování házením výkonů tě řadí tak někam do čtvrté cenové.
Ano, mnohdy člověk vyjede zasněžený kopec nebo rozbředlý sníh i s předokolkou/zadokolkou. Jistěže záleží i na řidiči a jeho zkušenostech a schopnostech. Ale je fakt, že ta čtyřkolka (ano, stačí připojitelný haldex) bude vždy lepší než poháněná jedna náprava. Typicky třeba v situaci, kdy je nutné v kopci zastavit, např. Prostě ten samý řidič s 4x4 vyjede všechno, co vyjede i s jednou poháněnou nápravou. Ale naopak to zdaleka nemusí platit.Takže ano, tobě stačí předokolka, vyjel si s ní vše, co potřebuješ (třeba i pomocí retězů), ale není pravda, že předokolka stačí. Někdy stačit nemusí.
To ze nejaky mpolan vyjede dvojkolkou zasneceny kopecek, neznamena vubec, ale vubec nic. Pokud nejsou protazene cesty, jsi v prd.... i s tvym extremnim ridicskym umenim.Viz Rasto Chvala a jeho test 3008. Predpokladam, ze nejsi ani z poloviny tak dobry ridic, jako Rasto. Ale mozna nam vsem otevres oci a dozvime se, ze jsi Fittipaldi a vyjedes tou svoji lacinou popelnici az na Everest.
Ne , nevyjedes. Pojd se vsadit. Porazeny posle auto do stromu. Beres? :-D
Pojď se vsadit? Je ti kolik, pět? Argumentace jak od malého děcka.Ale jo, co já můžu o svém autě vědět, vždyť já s ním jen jezdím. Teoretik Péťa to má všechno perfektně načtené.
Ale má pravdu. Jsou situace, kdy 4x4 vyjede v pohodě a předokolka nasazuje řetězy. A můžeš mít nejlepší zimní gumy a nepomůžeš si. Ostatně, jsem to zažil sám, známý se Subaru vyjel, já se o to pokusil (Octávka II) a po pár minutách marného snažení jsem nasadil řetězy. A nemyslím, že to bylo mnou, jezdím dost a umím jezdit i na sněhu, ale prostě to nešlo.
Tak hlavne ty si musis ospravedlnit, ze mas jen predokolku. Vzpomen si na tuhle diskuzi, az budes nasazovat retezy. Jo, ja kdyz jel na hory s kamaradem, co rikal jak je 4x4 k prdu. Jak byl rad, ze jsem tam byl se 4kolkou. A viz pispevek vyse. Dojezd k chate po namokle trave v mirnem kopci - predokola - neda to. Chtel bych te videt. Nasazoval bys retezy i v lete, machre.
po trávě se nejezdí jestli není tvoje a někde jsou řetězy povinné, tak polan řetezy na předku a ty na všech kolech a dalších 300 dní budeš vozit kardan a haldex, měníš tam olej a filtr?
Ja nic nemenim. Nejsem otrokem auta. Od toho je servis. A jinak uz chci videt, jak pokazde nandava retezy a predvida. Stalo se mi mnoho situaci, kdy pri vyjezdu na uzke silnici jsem musel zastavit a s predokolkou se jiz nerozjel - aneb musel jsem bud couvat jak idiot, nebo nasazovat retezy, jak idiot. Mpolan nasadi retezy , jede se svou pleckou ja priposrazenej a pak zase resi, kdy je sunda. Proste pokud nekdo napise, ze staci predokolka, protoze on s tim vse zvladne, je to kokot. Kazdej ma jiny potreby. Pro nekoho je taky webasto kravina, protoze se to auto prece jen rychle vyhreje - ale vime jak.Proste mpolan je mistni cip, co mu staci slaby vykon, 4 kolku nepotrebuje, staci mu tvrdy plast v interieru. Ale jsou lidi, kterym to nestaci a kteri si radi za ten komfort priplati.
Vtipné čtení, fakt že jo. Krásně ukazuje, jak jsi tupý. Nakonec to více všechno ukazuje o tobě, ne o mně.
Jsem myslel, že sem chodí lidi co si vše servisují a nevěří nikomu..... mění ten servis to co jsem psal? Nebo jim dáváš peníze a nejsi otrok auta abys kontroloval co tam dělají. Nemáš foto tych silnic kam jezdíš, jezdím hodně i vidím metr sněhu, ale silnice jsou suché. Já jezdím předokolkou i v práci a nemám žádný důvod abych pro jednu příhodu za deset let si kupoval 4x4 a zadokolkou jezdím jen když je pěkně. Já vyhledávám auta, kde je nejmenší komfort a řetězy nemám, ty jsem měl naposledy na vojně a nepoužil jsem je.
Záleží od výrobce, co předepisuje v servisním plánu. Ale ne vždy je dobré se na to spolehnout. Např. Volvo nepředepisovalo vůbec výmenu oleje v automatu, ale v servisu mi řekli, že je to blbost a měnil jsem po 60 tisíc. Taky ta převodovka řadila i ve 250 tisících úplně hladce a bez problémů. U haldexu taky nepředepisují výměnu oleje. Dle info od uživatelů a znalých servisů jsem si to nechal udělat ve 180 tis., olej v haldexu, kardanu, filtr...Ano, nevýhoda AWD je vyšší hmotnost, vyšší spotřeba a v drtivé většině jízd neužitečnost, prostě to člověk tahá jako balast. Ale pak jsme jel na pár dní na Šumavu a jak se to hodilo :-)Neříkám, že jedině AWD a nic jiného... ostatně teď jezdím RWD a taky v pohodě. Jenom mi přijdou hloupé ty názory, že AWD je zbytečné a s předokolkou vyjede vše. Jak jsem psal, WAD vyjede vše co předokolka, většinou i bez řetězu, naopak to ale neplatí. Každý musí sám zvážit kam jezdí a co potřebuje. Ale takové to výkřiky, že AWD je zbytčné, jsou hloupé a jejich autor je pak akorát za hlupáka :-)Peugeout na AWD prostě rezignoval, nevyplatí se mu to, necílí na lidi, co to chtějí. Je to v pořáku, jejich volba.
Mne sa hlavne páči, že nemá vzadu stredový tunel. To je napríklad pre mna väčšie výhoda ako možnosť 4x4.
To já mám tunel i teď, mám RWD :-) Ale nijak mi to nepřekáží, ani nepřekáželo v předchozím AWD autě, protože vzadu jsem ještě nikdy neseděl a 95% cest jedu sám nebo dva lidi. Ale samozřejmě, pro někoho to může být problém...
Tak ono 5008 si nie je namierené na ľudí čo prevážajú seba alebo max 2 ľudí. 3 isofixy vzadu hovoria jasne. Keby človek chcel auto pre max 4ludi tak si podľa mna vyberie niečo iné s väčšími sedačkami vzadu.
Jo, to je fakt :-)
V tom pripade asi moc nejezdis. Kazy rok se mi stane tam, kde jezdim minimalne 5x, ze predokolky jsou v haji a ja jedu dal. A jsou to presne ty situace, kdy ani schopnosti Fittipaldiho nepomuzou - co pomuze je druha pohanena naprava. Predokolka stoji a musis bud nasadit retezy - to je opruz, nebo couvat a kolikrat klidne i pul km nekam, kde budes mit trakci a rozjedes se - no a pak se zase modlit, abys nemusel zastavit, protoze to pak znamena konecnou. Proste pokud vse zvladnes jen predokolku - jsou to mirne podminky, ktere zvladne mozna i lepe nejaka zadokolka. A ze vozim haldex k prdu 300dni v roce - no a co. Kdyz je ale potreba, vis, ze se na nej mohu spolehnout. Airbagy taky vozis a mozna je nikdy nepouzijes.
to mpolan: aktuálně v Beskydech dost prší a ja jsem dojizdel k naši chatě (příjezd po trávě) s Octavií a žena s atecou...asi tak: ona vyjela az k chatě, ja stojím pod ni...4x4 i s Haldexem k nezaplacení... B-]. a k 5008: pokud auto pro rodinu z tohoto koncernu tak Traveler apod B-]
Traveller je trošku jiná velikostní i konstrukční kategorie. 5008 byla vůči Travelleru pohodlnější. O Rifteru ani nemluvím. Ten je sice prostorově fajn, ale jízdně a komfortem se na 5008 nechytá.
Ano Haldex mnohdy staří, ale u nových se váže jen na automat a naftu. Což může být s příplatkem skoro jedné třetiny toho 5008. 5008 je přeci jen větší než aby to nahradila nová Octavia s možností připojení další nápravy.Stejně Karoq který už jde o sto tisíc výš ani né v nejvyšší výbavě, než 5008 GT-Line od Peugeotu.Já bych proti němu dával až Tiguana ale to může být i cca 250 000,- rozdíl v ceně.
Možná by bylo lepší sáhnout po GT a né GT edice. GT je kupodivu v nabídce v Německu a lepší nejen vzhledem.
Svetlu vysku to ma tusim vyssiu ako napr. Kodiaq. Kodiaq bez 4x4 je potom tiez MPV/Crossover?
Jde o moznost vyberu: jsme znacka ktera zvladne implementaci 4x4 / jsme znacka ktera 4x4 neumi
Nevie alebo nechce?
Spíš nepotřebuje. Prodeje rostou i bez 4x4 a jak je vidět, vzhled a prostor dělá své. A dělat auto složitější jen kvůli tomu, že by si pár procent kupujících přálo 4x4 je zbytečnost.
jako ze nekdo pri smyslech si jde koupit suv za mio ktery umi 4×4 a nechce ho? To je stejna idiocie jako odmitnout klimosku.
Nic takového jsem nenapsal, ale aspoň už o tobě víme, že jsi idiot.
Musim bejt idiot totalni ponevadz tvoji genialni dedukci nechapu. Nechtit neco co temer neovlivni cenu ale z auta udela jinej level ( konkretne 4×4 a klima) neni idiocie?
Tak tedy pro blbce: když auto má umět 4x4, musí tomu být přizpůsobená konstrukce skeletu, podvozku, interiéru a dalších a dalších věcí. Tedy prodražení konstrukce od začátku i pro ty, kdo o takové věci nestojí. Pokud zájemců o 4x4 je méně jak 10 % (což u Peugeotu zjevně je), nemá smysl vůbec takovou variantu řešit, a mohou se zaměřit na jiné věci.
Kdo nestoji o 4x4 v tomhle segmentu a cene auta? I na pitomej nakup v lidlu chces dojet v zime v pohode kdyz na to mas ne? Mozna je to zbytecnost ve stredomori ale tady jsme na 50.rovnobezce!
Pobavilo.
Skus si tie príspevky prečítať ešte raz. Možno to pomôže.
I Hamdex je koupený a nepoužívá ho jen VW. Takže nechtějí , lépe řečeno spočítali si, že jim to za to nestojí. Tolik lidí, kteří něco takového kupovali a za něco takového si připlatí prostě není.
Jenže potřebujete pak vědět i nájezdové úhly, možnost křížení a kolik vám to klesne po naložení a detail vypínání stabilizátoru. Takže i vyšší auto po stejném naložení může být níže.Ano žádný koncernový osobní vůz není 4X4 , tedy nejen koncernové. Lepší pojmenování je AWD tak spíš IWD.
Tohle vše jsou jen komerční nezávazné pojmy. Nechápu, kdo se může stále rochnit v marketingovém pojmenování, vždyť je to zcela nepodstatné.
Veď práve. Pol článku o ničom.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.