Minitest Peugeot 5008 1.6 PureTech GT-line: Kočkopes? Spíš něco za něco

74 komentářů

Michal
26. srpna • 15:12

Ten kdo jezdí hory pravidelně tak tu 4kolku prostě má a kdo jednou za rok tak nasadí řetězy nebo bude couvat,plužit nebo posadí 2zadní cestující na přední blatníky a vyjede taky.

.
26. srpna • 19:19

A ten kdo na horách bydlí má co? Nikdy jsem čtyřkolku neměl a nechybí mi. Možná jednou za zimu bych ji ocenil, ale i tak jsem bez ní jel.

R
26. srpna • 19:37

No pokud mate jeste 120 tak to rozhodne 4x4 nepotřebuje :-)

.
26. srpna • 19:41

Nemám. A představa, že 120 je nějaký zázrak na sněhu, je nesmysl. Pořádná předokolka je lepší.

Julo19
26. srpna • 21:03

120 na snehu a hlavne v kopci na snehu je nepoužiteľná Felicia 1.6 to zvládala ďaleko lepšie, 120 až keď sa do kufra dali 2 mechy cementu

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Michal
27. srpna • 2:43

Neměla 120 motor vzadu že jste dávali 2pytle dopředu do kufru??

petr r. (petrumr)
27. srpna • 18:38

On měl na mysli žigulíka 1200.

.
27. srpna • 18:51

Tak v něm jsem měl plechovou vaničku s pískem a lopatku na podsypání.

R
27. srpna • 19:10

A ja pytel s pískem, to jo teda B-] jen jak někdo muže zaměnit naši 120 s bolševickým Vazem to nechápu :-D

.
27. srpna • 19:16

Jaký by mělo smysl do kufru stodváci dávat na sněhu balast? Leda tak na dálnici při bočním větru.

mpolan
28. srpna • 10:16

Zatížení přední nápravy pro lepší ovladatelnost auta. Stodvacítka na sněhu nechtěla vůbec zatáčet.

R
28. srpna • 15:55

Ale to jsme řešili zkrácením předních pružin nebo úpravou odklonu předních kol ;-)

Kankunen
27. srpna • 8:38

Julka měla už 19. To sedí.

R
27. srpna • 15:27

to Julo: ano na zadní kapotu se kdysi dal dokoupit speciální nosic neco jako měly treba Triumphy a pak ty pytle cementu by tam šly, nebo vlastně za zadními sedadly bylo místo, jojo ja tam vozík nářadí, ale cement? :-D

R
27. srpna • 15:29

-vozil- i celou basu nářadí pro jistotu :-))

.
27. srpna • 18:48

Bylo nás víc. Plechová basa s golou i momenťákem. K tomu nějaký ten kabel s fajfkou, svíčka, palec, těsnení pod hlavu, klíňák atd. To byly časy. :-)

spiderwolf
26. srpna • 17:39

Já na horách bydlím 40 let a 4x4 nepotřebuji (dům v odlehlé oblasti (kde je jakékoliv auto v zimě stejně nepoužitelné), ani nejsem lesník, ale ten zase nemá SUV (pro jeho práci taktéž nepoužitelné)), ale chápu, že kuřbuřti z korporátu, co jezdí na hory pravidelně - aby se pravidelně vysmrděli z megapole, ji potřebují principiélně, jako penilní extrudér... B-]

homer
27. srpna • 10:04

to me zajima jak fungujes dejme tomu prosinec-unor? Vodu mas, chleba si upeces, maso v mrazaku. Postu a doktora odlozis na jaro ale co kdyz si vsimnou ze uz mesic dva nejsi v praci?

spidewolf
28. srpna • 8:13

ne kazdej musi denne nekam dojizdet hrbolcit, jsem v kancelari cca. 1x za ctvrt roku, vetsinu veci vyresim na dalku pres internet... a ne, nejsem rentier, nededil jsem, ani jsem si nenakradl pri privatizaci... auto - jako prostredek dopravy na horach je v zime zcela nepouzitelne, dosad si sam mozne alternativy...

homer
28. srpna • 12:04

Takze se zivis hlavou bez nutnosti kontaktu a zaroven zvladas prezivani v pustine a nepotrebujes v zime ZADNEJ dopravni prostredek?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
homer
28. srpna • 15:12

Auto je v zime nepouzitelny tak dosazuju alternativy: sneznice?lyze? rolba? sneznej skutr? vrtulnik? a koncim... Quad s pasama a traktor vylucuju protoze to jsou nepotrebne 4×4.

Zelí
26. srpna • 11:34

Myslím si, že udělat MPV se vzhledem SUV je docela dobrý nápad, protože prodává vzhled SUV. Na trhu SUV se na nějaké schopnosti v terénu nehraje. MPV je momentálně neprodejné a vzhled SUV by mohl pomoct.

Rembaz
27. srpna • 8:01

V Peugeote hlavne premýšľali.Pretože 5008 v podstate nemá konkurenciu kvôli 3 samostatným sedačkam v druhej rade.
PseudoSUV ala Kodiaq bez 4x4 je veľa. Pokial človek potrebuje vzadu 3isofixy a vzhľad SUV tak ani nemá čo iné kúpiť v danej cenovej kategórii.Respektíve ja o ničom inom neviem.

Brano
2. února • 19:01

Presne tak. Cista pravda.Ja momentalne kupujem auto. Cakame tretie dieta. V podstate som hladal auto, ktore ma 3 isofixy v druhej rade. A cuduj sa svete, ak nechcete auto vyzorom MPV alebo dodavky, tak nemate co kupit. Pretoze okrem 5008 v kategorii SUV / CROSSOVER nic ine neexistuje. Okrem toho, to auto sa mi velmi paci. Vyzorom, riesenim, vnutornym priestorom, praktickostou a variabilitou. To, ze to nema 4x4 je mozno pre niekoho dolezite, no nie pre mna. Doteraz som mal predokolku a nikdy som 4x4 realne nepotreboval. Na strbske, kde chodime pravidelne vyjdem aj s tym aj za neviem akej kalamity a to mi staci. Ono v podstate, to, ze Peugeot s 5008 a 3008 trafil do cierneho vidno na uliciach. Tych aut beha pomaly viac ako octavii.

R
27. srpna • 15:22

to Rembaz: celkem i souhlas, ale jak jsem psal i výše ja bych šel do Traveleru (ps: mel jsem minulou generaci 5008 a sedět v kufru šlo dospělým tak max na pul hodiny)

Rembaz
27. srpna • 15:34

Ja som bol skusat sucasnu generaciu a posadil som tam svokru. A nestazovala si.
Ale bola to len skusobna jazda. Podla mna zalezi velmi od postavy.

R
28. srpna • 15:58

Správně: vzadu místo pro svokru :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Rembaz
28. srpna • 19:21

Vozil by si tam svoje deti?

Petr
27. srpna • 14:56

Tak ono asi neni moc lidi, co toto resi. Ale uznavam, to je vec, ktera se nekomu muze hodit.

Rembaz
27. srpna • 15:32

To sa ti zda. Rodin s 3 detmi je celkom dost.
Aj ked obycajne idu uz do vacsich aut. Mna ale zase tie dodavky nelakaju. Cize 5008 je taky fajn kompromis.

Rejpal
26. srpna • 22:52

Hlavně je to snad první SUV, u kterého platí hned několik z tradičních mýtů propagátorů SUV.
- i ve druhé řadě je dost místa a do kufru se vejdou kola
- dá se do toho dobře nasedat, když starší člověk nemůže moc na nohy
- je z toho lepší výhled

Petr
26. srpna • 11:20

No a pak v Alpach na zasnezem kopci majitele techto nesmyslu toci koleckem a nevyjedou nic. Zlatej haldex, kterej staci 99% ridicu, aby vyjeli, co potrebuji a meli ten komfort.
To same nova 508, 2008,3008 - pro me naprosto nekoupitelna auta - slabe motory a bez moznosti 4x4.
Interiery maji zajimave, ale na interier to nejede. Navic to po par km vrze, jak stara almara. Kdo jel v nove 3008/5008, tak vi. Zlatej Golf se 100000Km na hrbu - vrze o polovic mene.

mpolan
26. srpna • 12:02

Zasněžené kopce nevyjede mnohdy ani klasický offroad. Ale jestli myslíš zasněženou silnici, tu zvládám i s předokolkou bez točítek. V Alpách s řetězy naprosto s ledovým klidem.

Mirror
28. srpna • 8:40

Tady jde Polane krásně vidět, jaké ty máš sám zkušenosti. Bydlíš na rovině, kde nijak moc nesneží a oblast patří k nejsušším a nejteplejším místům v ČR. Ty ani nevíš, jak vypadá zasnežená cesta. A za druhé. Představ si, že máš ženu a bydlíš na horách/kopci. Vím, hodně obtížné si to představit, ale pokus se.
Až ti bude ženská volat, že zapadla někde v kopci na cestě domů/z domu (nedejbože s děckama v autě), ať seženeš traktor na vytažení a ty budeš odjetý někde daleko, pak začneš uvažovat “trochu” jinak. Až se nekdy podíváš do kopců a u domů tam uvidíš stát převážně čtyřkolky, ano, má to svůj prozaický důvod. Na který snad přijdeš sám, pokud bys na nic nepřišel, jednoduše se těch lidi zeptej. B-]

mpolan
28. srpna • 10:14

Eh... zdechni, hloupé zvíře. Víš houby, ale keců plnou hubu, jako každý správný odpad.

Mirror
28. srpna • 15:35

Opět vidím u tebe sebereflexi. Opět tě musím pochválit. B-]

Petr
26. srpna • 17:24

Ono nandavat retezy pokazde, kdyz by to bylo u predokolky treba - to my me asi trefil slak.
Ale ty asi nikam nejezdis, tak to nepotrebujes. Jenom kdyz uz si neco hraje na SUV a neni tam moznost 4x4 - je to fail.
Hlavne kdyz ja se svoji zehlickou, ktera ma 4x4 pak na hory i na cerstve zapadane silnici v klidu jedu a tyto nesmysly couvaji dolu, nasazuji retezy v mrazu, nebo je nemaji a cekaji na silnicare.
A teto chvili je uplne jedno, jestli mas torsena, nebo hladex. Dokonce bych torsena za haldex klidne vymenil a bylo by mi to u zadele. Ale za ultra grip kolecko ( nebo jak se ta jejich nesmyslnost jmenuje) bych neoriplatil ani halir.

Petr
26. srpna • 17:00

Ano, myslim zasnezenou silnici a ano, ty nandavas retezy, ja jedu. A vydam se i tam, kam ty ne.
Proste haldex je zlata vec.
Ano, vaze se jen na nektere motory a automat ( ne u kazdeho modelu).
Ale pokud chces silny motor v normalnim aute a ne premii, mas stejne jedinou sanci - koncern.
240k nafta a 280k bezin je vzdy ve ctyrkolce, ale je to uz prijemne a pouzitelne.

mpolan
26. srpna • 18:15

Zklamu tě, Petříčku. Já nemusím nasazovat řetězy, vyjedu i bez nich, stejně jako ty. Ale klidně si mysli, že díky 4x4 jsi nadčlověk s nadautem, na mé pravdě to nic nezmění. A machrování házením výkonů tě řadí tak někam do čtvrté cenové.

Marek71
27. srpna • 13:42

Ano, mnohdy člověk vyjede zasněžený kopec nebo rozbředlý sníh i s předokolkou/zadokolkou. Jistěže záleží i na řidiči a jeho zkušenostech a schopnostech. Ale je fakt, že ta čtyřkolka (ano, stačí připojitelný haldex) bude vždy lepší než poháněná jedna náprava. Typicky třeba v situaci, kdy je nutné v kopci zastavit, např. Prostě ten samý řidič s 4x4 vyjede všechno, co vyjede i s jednou poháněnou nápravou. Ale naopak to zdaleka nemusí platit.Takže ano, tobě stačí předokolka, vyjel si s ní vše, co potřebuješ (třeba i pomocí retězů), ale není pravda, že předokolka stačí. Někdy stačit nemusí.

Xcr
26. srpna • 20:53

To ze nejaky mpolan vyjede dvojkolkou zasneceny kopecek, neznamena vubec, ale vubec nic.
Pokud nejsou protazene cesty, jsi v prd.... i s tvym extremnim ridicskym umenim.
Viz Rasto Chvala a jeho test 3008. Predpokladam, ze nejsi ani z poloviny tak dobry ridic, jako Rasto. Ale mozna nam vsem otevres oci a dozvime se, ze jsi Fittipaldi a vyjedes tou svoji lacinou popelnici az na Everest.

Petr
26. srpna • 19:37

Ne , nevyjedes. Pojd se vsadit. Porazeny posle auto do stromu. Beres? :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mpolan
27. srpna • 8:06

Pojď se vsadit? Je ti kolik, pět? Argumentace jak od malého děcka.
Ale jo, co já můžu o svém autě vědět, vždyť já s ním jen jezdím. Teoretik Péťa to má všechno perfektně načtené.

Marek71
27. srpna • 13:46

Ale má pravdu. Jsou situace, kdy 4x4 vyjede v pohodě a předokolka nasazuje řetězy. A můžeš mít nejlepší zimní gumy a nepomůžeš si. Ostatně, jsem to zažil sám, známý se Subaru vyjel, já se o to pokusil (Octávka II) a po pár minutách marného snažení jsem nasadil řetězy. A nemyslím, že to bylo mnou, jezdím dost a umím jezdit i na sněhu, ale prostě to nešlo.

Petr
27. srpna • 11:56

Tak hlavne ty si musis ospravedlnit, ze mas jen predokolku. Vzpomen si na tuhle diskuzi, az budes nasazovat retezy. Jo, ja kdyz jel na hory s kamaradem, co rikal jak je 4x4 k prdu. Jak byl rad, ze jsem tam byl se 4kolkou.
A viz pispevek vyse. Dojezd k chate po namokle trave v mirnem kopci - predokola - neda to. Chtel bych te videt. Nasazoval bys retezy i v lete, machre.

petr r. (petrumr)
27. srpna • 17:16

po trávě se nejezdí jestli není tvoje a někde jsou řetězy povinné, tak polan řetezy na předku a ty na všech kolech a dalších 300 dní budeš vozit kardan a haldex, měníš tam olej a filtr?

Petr
27. srpna • 17:33

Ja nic nemenim. Nejsem otrokem auta. Od toho je servis.
A jinak uz chci videt, jak pokazde nandava retezy a predvida. Stalo se mi mnoho situaci, kdy pri vyjezdu na uzke silnici jsem musel zastavit a s predokolkou se jiz nerozjel - aneb musel jsem bud couvat jak idiot, nebo nasazovat retezy, jak idiot.
Mpolan nasadi retezy , jede se svou pleckou ja priposrazenej a pak zase resi, kdy je sunda. Proste pokud nekdo napise, ze staci predokolka, protoze on s tim vse zvladne, je to kokot. Kazdej ma jiny potreby. Pro nekoho je taky webasto kravina, protoze se to auto prece jen rychle vyhreje - ale vime jak.
Proste mpolan je mistni cip, co mu staci slaby vykon, 4 kolku nepotrebuje, staci mu tvrdy plast v interieru. Ale jsou lidi, kterym to nestaci a kteri si radi za ten komfort priplati.

mpolan
28. srpna • 10:13

Vtipné čtení, fakt že jo. Krásně ukazuje, jak jsi tupý. Nakonec to více všechno ukazuje o tobě, ne o mně.

petr r. (petrumr)
27. srpna • 18:30

Jsem myslel, že sem chodí lidi co si vše servisují a nevěří nikomu..... mění ten servis to co jsem psal? Nebo jim dáváš peníze a nejsi otrok auta abys kontroloval co tam dělají. Nemáš foto tych silnic kam jezdíš, jezdím hodně i vidím metr sněhu, ale silnice jsou suché. Já jezdím předokolkou i v práci a nemám žádný důvod abych pro jednu příhodu za deset let si kupoval 4x4 a zadokolkou jezdím jen když je pěkně. Já vyhledávám auta, kde je nejmenší komfort a řetězy nemám, ty jsem měl naposledy na vojně a nepoužil jsem je.

Marek71
28. srpna • 11:08

Záleží od výrobce, co předepisuje v servisním plánu. Ale ne vždy je dobré se na to spolehnout. Např. Volvo nepředepisovalo vůbec výmenu oleje v automatu, ale v servisu mi řekli, že je to blbost a měnil jsem po 60 tisíc. Taky ta převodovka řadila i ve 250 tisících úplně hladce a bez problémů. U haldexu taky nepředepisují výměnu oleje. Dle info od uživatelů a znalých servisů jsem si to nechal udělat ve 180 tis., olej v haldexu, kardanu, filtr...Ano, nevýhoda AWD je vyšší hmotnost, vyšší spotřeba a v drtivé většině jízd neužitečnost, prostě to člověk tahá jako balast. Ale pak jsme jel na pár dní na Šumavu a jak se to hodilo :-)Neříkám, že jedině AWD a nic jiného... ostatně teď jezdím RWD a taky v pohodě. Jenom mi přijdou hloupé ty názory, že AWD je zbytečné a s předokolkou vyjede vše. Jak jsem psal, WAD vyjede vše co předokolka, většinou i bez řetězu, naopak to ale neplatí. Každý musí sám zvážit kam jezdí a co potřebuje. Ale takové to výkřiky, že AWD je zbytčné, jsou hloupé a jejich autor je pak akorát za hlupáka :-)Peugeout na AWD prostě rezignoval, nevyplatí se mu to, necílí na lidi, co to chtějí. Je to v pořáku, jejich volba.

Rembaz
28. srpna • 13:12

Mne sa hlavne páči, že nemá vzadu stredový tunel. To je napríklad pre mna väčšie výhoda ako možnosť 4x4.

Marek71
28. srpna • 14:27

To já mám tunel i teď, mám RWD :-) Ale nijak mi to nepřekáží, ani nepřekáželo v předchozím AWD autě, protože vzadu jsem ještě nikdy neseděl a 95% cest jedu sám nebo dva lidi. Ale samozřejmě, pro někoho to může být problém...

Rembaz
28. srpna • 14:33

Tak ono 5008 si nie je namierené na ľudí čo prevážajú seba alebo max 2 ľudí.
3 isofixy vzadu hovoria jasne. Keby človek chcel auto pre max 4ludi tak si podľa mna vyberie niečo iné s väčšími sedačkami vzadu.

Marek71
28. srpna • 15:00

Jo, to je fakt :-)

Petr
27. srpna • 18:45

V tom pripade asi moc nejezdis. Kazy rok se mi stane tam, kde jezdim minimalne 5x, ze predokolky jsou v haji a ja jedu dal.
A jsou to presne ty situace, kdy ani schopnosti Fittipaldiho nepomuzou - co pomuze je druha pohanena naprava. Predokolka stoji a musis bud nasadit retezy - to je opruz, nebo couvat a kolikrat klidne i pul km nekam, kde budes mit trakci a rozjedes se - no a pak se zase modlit, abys nemusel zastavit, protoze to pak znamena konecnou.
Proste pokud vse zvladnes jen predokolku - jsou to mirne podminky, ktere zvladne mozna i lepe nejaka zadokolka.
A ze vozim haldex k prdu 300dni v roce - no a co. Kdyz je ale potreba, vis, ze se na nej mohu spolehnout. Airbagy taky vozis a mozna je nikdy nepouzijes.

R
26. srpna • 19:34

to mpolan: aktuálně v Beskydech dost prší a ja jsem dojizdel k naši chatě (příjezd po trávě) s Octavií a žena s atecou...asi tak: ona vyjela az k chatě, ja stojím pod ni...4x4 i s Haldexem k nezaplacení... B-]. a k 5008: pokud auto pro rodinu z tohoto koncernu tak Traveler apod B-]

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mpolan
27. srpna • 8:05

Traveller je trošku jiná velikostní i konstrukční kategorie. 5008 byla vůči Travelleru pohodlnější. O Rifteru ani nemluvím. Ten je sice prostorově fajn, ale jízdně a komfortem se na 5008 nechytá.

Martin P.
26. srpna • 11:54

Ano Haldex mnohdy staří, ale u nových se váže jen na automat a naftu. Což může být s příplatkem skoro jedné třetiny toho 5008. 5008 je přeci jen větší než aby to nahradila nová Octavia s možností připojení další nápravy.Stejně Karoq který už jde o sto tisíc výš ani né v nejvyšší výbavě, než 5008 GT-Line od Peugeotu.Já bych proti němu dával až Tiguana ale to může být i cca 250 000,- rozdíl v ceně.

Martin P.
26. srpna • 11:01

Možná by bylo lepší sáhnout po GT a né GT edice. GT je kupodivu v nabídce v Německu a lepší nejen vzhledem.

Rembaz
26. srpna • 10:03

Svetlu vysku to ma tusim vyssiu ako napr. Kodiaq.
Kodiaq bez 4x4 je potom tiez MPV/Crossover?

homer
26. srpna • 11:21

Jde o moznost vyberu: jsme znacka ktera zvladne implementaci 4x4 / jsme znacka ktera 4x4 neumi

Rembaz
26. srpna • 11:46

Nevie alebo nechce?

mpolan
26. srpna • 12:01

Spíš nepotřebuje. Prodeje rostou i bez 4x4 a jak je vidět, vzhled a prostor dělá své. A dělat auto složitější jen kvůli tomu, že by si pár procent kupujících přálo 4x4 je zbytečnost.

homer
27. srpna • 9:46

jako ze nekdo pri smyslech si jde koupit suv za mio ktery umi 4×4 a nechce ho? To je stejna idiocie jako odmitnout klimosku.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mpolan
27. srpna • 16:59

Nic takového jsem nenapsal, ale aspoň už o tobě víme, že jsi idiot.

homer
27. srpna • 21:34

Musim bejt idiot totalni ponevadz tvoji genialni dedukci nechapu. Nechtit neco co temer neovlivni cenu ale z auta udela jinej level ( konkretne 4×4 a klima) neni idiocie?

mpolan
28. srpna • 10:10

Tak tedy pro blbce: když auto má umět 4x4, musí tomu být přizpůsobená konstrukce skeletu, podvozku, interiéru a dalších a dalších věcí. Tedy prodražení konstrukce od začátku i pro ty, kdo o takové věci nestojí. Pokud zájemců o 4x4 je méně jak 10 % (což u Peugeotu zjevně je), nemá smysl vůbec takovou variantu řešit, a mohou se zaměřit na jiné věci.

homer
28. srpna • 11:55

Kdo nestoji o 4x4 v tomhle segmentu a cene auta? I na pitomej nakup v lidlu chces dojet v zime v pohode kdyz na to mas ne? Mozna je to zbytecnost ve stredomori ale tady jsme na 50.rovnobezce!

Rembaz
28. srpna • 12:22

Pobavilo.

Rembaz
27. srpna • 22:23

Skus si tie príspevky prečítať ešte raz. Možno to pomôže.

Martin P.
26. srpna • 11:59

I Hamdex je koupený a nepoužívá ho jen VW. Takže nechtějí , lépe řečeno spočítali si, že jim to za to nestojí. Tolik lidí, kteří něco takového kupovali a za něco takového si připlatí prostě není.

Martin P.
26. srpna • 10:59

Jenže potřebujete pak vědět i nájezdové úhly, možnost křížení a kolik vám to klesne po naložení a detail vypínání stabilizátoru. Takže i vyšší auto po stejném naložení může být níže.Ano žádný koncernový osobní vůz není 4X4 , tedy nejen koncernové. Lepší pojmenování je AWD tak spíš IWD.

Hubert Kačomil
26. srpna • 10:49

Tohle vše jsou jen komerční nezávazné pojmy. Nechápu, kdo se může stále rochnit v marketingovém pojmenování, vždyť je to zcela nepodstatné.

Rembaz
26. srpna • 11:11

Veď práve. Pol článku o ničom.

Doporučujeme

Články odjinud