Minitest Peugeot 308 1.5 BlueHDi: Zachránce dieselových kompaktů?

pacho  |  06. 05. 2018 17:05

Musím pochváliť autora za mintest, je vyrovnaný, pravdivý, a palec hore, za to, že 308-čku konečne neporovnával s golfom. Jednoznačne v súčasnosti najlepší HB s dizlom. Dúfam, že aj tých pár jedincov, čo zo začiatku odsudzovali i-cocpit, a opačný otáčkomer, pochopili že i-cocpit je novum a nie krok späť. Zatiaľ sa s týmto usporiadaním predalo vyše 3mil. aut (208, 2008,308, 3008. 5008), takže básniť o nejak prepadáku je úplne zbytočné.

Odpovědět  |   | 
Q  |  06. 05. 2018 17:30

Za pár let skončí i-cockpit v propadlišti dějin. Koncern PSA pravidelně zkouší různé módní experimenty a po určité době je opustí. Kdo si dnes vzpomene na centrálně umístěné digitální přístroje? Na kupé-kabriolety? Na kapkovité světlomety?

Odpovědět  |   | 

Nevím, ale centrální přístroje mám a auto není starý, jenom je to trochu více led. Podívejte se třeba na mercedesa, jak se přiučil i psa dělat přístroje. Já bych řekl, že psa jsou tvůrci aut.

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  06. 05. 2018 20:25

1.6HDi? To je ten skvělý motor, co do roku 2017 v reálném provozu neplnil ani EURO 1 a varianta 2018 s močovinou smrdí jako EURO 4 motory?

http://equaindex.com/equa-air-quality-index/...

Jediné co tak nějak funguje jsou DPF filtry, skutečné emise na silnici plní nejčastěji jen místními ovcemi nenáviděný VAG s EURO 6 motory.

Odpovědět  |   | 
pacho  |  06. 05. 2018 20:33

ten VAG debilizmus musí veľmi bolieť.

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  06. 05. 2018 21:44

Chápu, že smířit se reálnými daty z provozu je těžké.

Odpovědět  |   | 
pacho  |  06. 05. 2018 21:59

toto sú tiež reálne dáta z prevádzky https://auto.pravda.sk/poradna/clanok/467501-ada... ...

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  07. 05. 2018 08:29

Vaše reálná "data z prevádzky" jsou zde:
https://www.adac.de/der-adac/rechtsberatung/f... ...

Ten blb co to přepisoval z němčiny a neobtěžoval se ani odkazovat zdroj (napsat ADAC fakt není uvedení zdroje) se tak nějak spletl 1000x, protože se ani neobtěžoval zjistit, v jakých jednotkách se to měřilo.

Kromě toho, že ADAC v článku nepublikoval metodiku (nelze tedy vědecky polemizovat nad způsobem měření), všechny testované vozy jsou normy EURO 6d, tzn. plnit emise v reálném provozu musí, jinak nebudou vůbec homologovány. Jak to souvisí s tím, že 1.6HDI do roku 2017 smrděl hůř než EURO 1 diesely?

Odpovědět  |   | 
pacho  |  07. 05. 2018 12:21

prosím Ťa prečo pletieš hrušky s jablkami. ?? či píšeš, len tak ako Ti vyhovuje, aby ten "Tvoj" názor bol správny???. Prečítaj si nadpis, ten píše o 1,5HDi, Keby si bol trocha objektívny, tak viac by Ti vadili načipovane a vylagrovane TDi čo behajú po naších cestách a vo veľkom vláčia z D, kde to už nik nechce. Tie už dávno mali odpočívať v šrote.

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  07. 05. 2018 16:20

Vy čtete jen nadpis a dál už nic? To by vysvětlovalo vaše pomatení.

V článku se poměrně obsáhle popisuje údajně skvělý motor 1.6HDI, ze kterého tato patnáctistovka vychází. A onen motor 1.6HDI navzdory kultivovanosti zas tak skvělý nebyl, protože z výfuku lezl nadstandardní sajrajt. Tečka. Můžete se tu stavět třeba na hlavu, ale to je asi tak všechno, co vám v konfrontaci s naměřenými daty zbývá. Jaký je ve skutečnosti motor 1.5HDI ukáže až praxe, ovšem vzhledem ke změně způsobu homologace už nyní stejně jako většina ostatních pravděpodobně plnit bude.

Načipované, vylágrované TDI s vykuchaným DPF by měly na míste ztrati způsobilost provozu, a být okamžitě jako nezpůsobilé provozu sešrotovány na náklady majitele. To se týká všech motorů. Nejen TDI a dokonce nejen dieselů.

Odpovědět  |   | 
pacho  |  07. 05. 2018 21:18

aj takýto názor je názor.

Odpovědět  |   | 
Velkopřevor  |  06. 05. 2018 20:40

Škoda té chybky v titulku - mělo se tam objevit "francouzská Fabia", a šéfové mohli být zase o něco spokojenější. Ale to se vychytá...

Odpovědět  |   | 
lolo  |  06. 05. 2018 23:10

presne, ja sem pak vahal, je to konkurent fabie? nebo octavie?

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  06. 05. 2018 20:48

Na naftu jsem nezanevrel, ale v tehle kubature/tride nema co delat.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  07. 05. 2018 09:08

Proč by ne? Jsou to auta, která už mohou sloužit jako dálniční přepravníky ve firmách. Rozdíl dvou litrů ve spotřebě bude při větším vozovém parku a nájezdu znatelný.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  07. 05. 2018 09:55

mpolan: Protože jde o princip. Společnost by si měla ujasnit priority. Buď bude prioritou soukromý finanční kalkul pár jedinců a nebo zdraví celé společnosti. Hlavně dětí, protože na ty má benzoapyren největší vliv. Já jsem jednoznačně pro zdraví. V autech do 3.5 tuny bych dehet úplně zakázal.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  07. 05. 2018 10:37

A proto, když pojedu s větším SUV a potáhnu přívěs, vypustím s benzinem daleko více škodlivin, protože spotřeba poletí extrémně nahoru. Ano, to dává naprosto perfektní smysl, jak ekologicky, tak zdravotně...
Léčíš se s tím?

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  07. 05. 2018 11:56

mpolan: To, že to evidentně nechápeš a spousta věcí ti nedochází, ještě neznamená, že by se měl někdo druhý léčit. Zkus si nastudovat, co za sajrajt vzniká při spalování nafty a benzínu a jaké vlivy to má na lidský organismus, ju? Nebudeš tady za blba. Navíc po nasazení GPF je i ten zbytkový "problém" v podstatě vyřešen. Ten nesmyslný přestřelený pseudoargument s velkým SUV a přívěsem ponechám raději bez komentáře. Schválně, kolik % případů to bude dělat v celkovém provozu v ČR? Ani ne promile, že? Takže to nemá vůbec smysl řešit. Ale i kdybychom to řešili, tak na tom ze zdravotního hlediska bude pořád 1000x líp benzínové SUV.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  07. 05. 2018 12:51

Ty jsi další z těch, kdo vidí jen ty medializované spaliny, že? Někdy si zkus zjistit, co všechno vzniká spalováním "benzinu", potažmo pak všech aditiv, která se do něj přidávají. Od slušného člověka bych poté čekal omluvu, u tebe vím, že se jí nedočkám. A argument o SUV a přívěsu je stejně relevantní jako každý jiný, akorát ty o tom nic nevíš, tak se snažíš o siláckou argumentaci.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  07. 05. 2018 14:15

mpolan: Omluva? Za co proboha? Já konstatuji pouze fakta! To, že se ti nehodí do krámu, není můj problém. Já nejsem ten, kdo by si měl něco zjišťovat, já v tom mám jasno. Ale ty v tom evidentně plaveš. Jinak bys neplácal nesmysly, že je v kontextu zdraví lepší naftové SUV, byť velké a s přívěsem. Není a nikdy nebude. I kdyby mělo 1/2 spotřebu. Kapišto?

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  07. 05. 2018 14:33

Nepřekvapil jsi. Fakta neznáš, drzosti a arogance máš zato plnou pusu... jak typické.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  07. 05. 2018 14:46

mpolan: Tak aby bylo mezi námi jasno panáčku, tak drzost a aroganci jsi do naší diskuze přinesl ty nejapnou poznámkou o léčení se. Takže si laskavě zameť před svým vlastním prahem. To zaprvé a zadruhé, já tu jako jediný předkládám fakta (benzoapyren, GPF, atd.) zatímco ty tu zatím vaříš pouze z vody. Napíšu ti to tady ještě jednou a polopaticky, snad to pochopíš. I ten nejšpinavější benzín na tom, v kontextu zdravotních dopadů na člověka, bude vždycky lépe než i ten nejčistší dehet. To je jednoduše fakt, který se, ke tvé smůle, nedá okecat.

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  07. 05. 2018 16:45

Aniž bych se chtěl plést do vaší jistě plodné diskuze, fakta jste zde nepředložili ani jeden. Vědecká data ukazují, že emise přímovstřikovaných benzínů bez filtru jsou skutečně výrazně horší než moderních EURO 6 dieselů:
https://www.nature.com/articles/s41598-017-03714-9...
stačí kouknout na graf:
https://www.nature.com/articles/s41598-017-03714... ...

Moderní benzín produkuje řádově více sazí a na ně navázaných látek než moderní diesel, a totéž platí o složení - benzín hlavně aromatické uhlovodíky, diesel karbonyly a metan - většinu z toho ale spálí ve filtru, takže problém jsou hlavně NOx (nejhorší jsou francouzi a asie). Bohužel, s masivnéím rozvojem benzínových motorů stoupla i tvorba benzoapyrenu, kteroho momentálně vyrábí mnohem více než nejmodernější diesely...
http://www.greencarcongress.com/2017/05/20170524-gdi.html...

Pokud diesel plní normu a nepodvádí s NOx, pak je asi čistší než benzín. Po zavedení GPF se to snad zlepší.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  07. 05. 2018 19:28

Tak to dokaž, debílku. Máš na to?

Odpovědět  |   | 
Mechanik  |  06. 05. 2018 23:26
Kolemjdouci  |  08. 07. 2018 16:39

Škoda, že jsme se nedozvěděli, jestli ma ten novy motor, vychazejici ze stareho, predelanou i olejovou vanu Ktera se podepsala a stale podepisuje na notoricky znamych problemech u tohoto motoru. Snad jenom Francouz muze vymyslet olejovou vanu, ze ktere se neda vypustit vsechen vyjety olej

Odpovědět  |   | 
Tomas  |  30. 08. 2018 13:13

Snad to už odladili Já jsem si u 1.6 HDi vanu prolisoval ven, abych mohl pohodlně vypustit všechen olej

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků

Nejčtenější články

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. Luxus za pakatel si budete moci i půjčit

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. L…

Bezdrátové nabíjení telefonu, automatická klimatizace, LED světlomety, elektricky nastavitelná sedadla a armáda USB portů. S tím vším dorazí Lynk & Co do Evropy.

8.  10.  2019 | | 66 N/A
Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konkurenty potrápí cenou i kufrem

Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konk…

Konkurent Škody Karoq se nyní již oficiálně pohybuje po našem území. Své konkurenty trápí i nízkou cenou.

11.  10.  2019 | | 68 N/A
Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v historii. Scala by se měla ještě učit

Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v histo…

Někteří lidé neprahnou po výbavě, ale chtějí prostě jenom obyčejné auto za skvělé peníze. Řada značek to dnes nechce chápat. Hyundai mezi ně ale nepatří.

4.  10.  2019 | | 255 N/A
Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit. Ještě dlouho vám nenabídne vše

Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit.…

Nová generace Škody Octavia klepe na dveře. Ale teď už doopravdy. Testovacích prototypů se na cestách hemží spousta, věřit se jim ale nedá prakticky v ničem.

22.  9.  2019 | | 74 N/A
Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu v podstatě nemá konkurenci

Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu …

Tesla Model 3 by měla k prvním českým zákazníkům dorazit na začátku příštího roku. Elektromobil s obdobnými parametry za tyto peníze tu zatím nemáme.

3.  10.  2019 | | 147 N/A