Minitest Peugeot 3008 1,2 PureTech: Stačí tříválec na rodinné auto?

73 komentářů

Oliver
6. dubna • 16:10

Ja som vsadil na 1.2, 130 koni automat. Dobre som urobil.Sama polahoda.Motor prevodovka sila zrychlenie. Vodicak som robil na skode 1202 r.74. Vy mladší by ste to auto urcite nezvladli nakolko tam nefungovali ani brzdy. Na zaver pre pohodakov " MERCEDES"

Dan
12. února • 20:54

Tady je P 3008 1.6 hdi 120 koní...je videt, ze 0-150 je asi o 4 sec pomalejší, než výkonější třívalec puretech....https://www.youtube.com/watch...

rembaz
12. února • 21:49

Zbytočne sa snažíš. Tu sa ľuďom pri 3valci otvárajú nožíky. A pritom je to veľmi slušná základná motorizácia a niekoľko krát ocenený motor.

Dan
12. února • 20:50

Tady je odkaz na zrychleni 1.2 puretech 3-valec a skoda 1.4 tsi 4 valec....Skoda má 20 koní větší výkon, peugeot je lehčí...zrychlení 0-150 je stejné..https://www.youtube.com/watch...
https://www.youtube.com/watch...

Antiautomat
12. února • 18:17

Mam za to ze trend *velkych* motorov v usporiadani R3 ma buducnost. Napriklad v mojom pekaci si viem uplne realne predstavit benzinovy trojvalec o 1800 kubikoch s jemnym fukanim. Nie preto aby bol extremny. Ale preto, ze ma dlhy zdvih (dajme tomu v tomto usporiadani za hornu hranicu povazujem stvorcovy motor), cim ma efektivitu, no a s dnesnou technologiou nie je problem vyrobnu toleranciu dostat tam kde potrebujeme.
Bohuzial, je mozne ze vzhladom na vlastnosti takeho motora sa budu coraz viac presadzovat automaty v dvojspojkach, hoci tu by sa (okrem teda nas vyjazdenych vodicov), priam dokonale uplatnil HDM.

bubulak
12. února • 17:52

I kdybyste o tom popsali ještě další tři tuny papíru, rozumné využití tříválce končí někde u auta na úrovni krátké Fabie. Do kompaktního SUV je to čirý masochismus. Že koncern PSA není schopen vyvinout rozumný benzinový motor raději už nechávám bez komentáře. Stejně tak, jako absenci pohonu 4x4. Poslední slušné auto od PSA je dosluhující C5, od té doby jsou to jen leštěné prdy pro frikulíny s podprůměrnou technikou.

Toper
12. února • 15:24

Celou diskuzí se opět line jedna zcela zásadní věc. Že tříválec ano, ale v čemkoliv jiném než ve Škodovce. Tady se to omlouvá kde čím a prý to "stačí".A přitom má škodovka ten tříválec jízdně lepší...

vana
12. února • 8:28

Citace: "..Lidem, jak se ukázalo, nevadí, že vůz s karoserií připomínající SUV, vůbec nenabízí možnost pohonu všech kol. .."Zajímalo by mě jak to zjistili. Podle mého názoru určitě bude existovat skupina zájemců kterým to vadí a proto jednoduše do showroomu Peugeotu vůbec nešli. Takže "nezájem" o 4x4 si Peugeot buď jen namlouvá, nebo dobře ví jaké je skutečnost ale valí nám klíny ....

Ortorox
12. února • 10:05

A co třeba prodejnost? Ze Svazu dovozců aut, i když jsou jejich čísla deformovaná účelovými registracemi, se nějak vycházet dá. Za loňský rok registrují cca 66 tisíc SUV a z toho je 47% 4x4. Jsou tam sice auta typu Peugeot 2008, Opel Mokka atd. ale taky auta, která nabízejí oba druhy pohonů. Takže například Qashqai - 3795ks za rok 2017 a z toho jen 3% jsou 4x4. Ateca - 670ks a 50% jsou 4x4. Yeti - 4058ks a 28% z toho jsou 4x4. ASX - 1649ks a jen 5% z toho jsou 4x4. Kia Sportage - 2038ks ale z toho jen 25% 4x4. I Mazda CX-5 má 826ks ale z toho je čtyřkolek 594ks tj.72%, u CX-3 bylo těch čtyřkolek dokonce jen 18%. Dokonce i X-Trail má "jen" 80% čtyřkolek, tady jsem si myslel že to bude stovka.
Kdo chce čtyřkolku tak si ji prostě koupí. Ale u těch crossoverů a jim podobným to asi opravdu nevadí.

vana
12. února • 12:14

Z čísel co jsi tady dal bych řekl že obecně zájem o čtyřkolky není úplně zanedbatelný. Možná spíše rozhoduje, jaký je konkrétní podíl zájemců z pohledu Peugeotu. Třeba to mají nastavené tak že když jich je pod dvacet procent (například) tak jako by vůbec neexistovali. Což má souvislost s rentabilitou a dá se to chápat. Ale přijde mi poněkud lehkomyslné resp. nerealistické tvrdit že zájemci o tohle auto nechtějí 4x4 vůbec. Sám jsem se v minulosti už několikrát dostal do situace, že jsem chtěl při objednání nového auta specifikaci kterou výrobce (včetně Peugeotu) standartně nenabízel a řekli mi že se tím nebudou nijak zabývat. Ber z toho co je nebo máš smůlu. Takže jsem holt nekoupil nic a smůla byla na obou stranách

Ortorox
12. února • 14:08

Tak ona ta věta bude podle mě spíš poznámka autora který vzal v potaz prodejnost 3008 a jeho oblibu i přes to, že 4x4 nenabízí. Vlastní Peugeot na to nejspíš kouká přesně jak jsi to popsal, asi si spočítali rentabilnost a tak to prostě nenabízí. Pro ty, co doopravdy budou chtít 4x4, má tuším přijít hybridní 3008 kde budou zadní kola poháněná elektromotorem. Pak můžou říct že mají hybridní auto a čtyřkolku v jednom a kdo to bude opravdu chtít, tak si ji může vybrat. S tím specifickým výběrem jsem na tom úplně stejně:)

pacho
12. února • 18:56

stará 3008-čka presne tento 4x4 hybrid ponúkala, ale zrejme o Ňu nebol záujem. 508, tuším existuje dodnes s 4x4 hybrid. Takže tento systém má PSA v celku vyriešený. Keby bol dostatočný záujem o 4x4, tak si myslím, nie je problém v krátkej dobe ho začať vyrábať.

Dan
10. února • 19:27

Mam novou 5008 s timto motorem..naftu jsem nechtěl, takže jediný motor schopný motor v benzínu je tento 3-válec. O průseru 1.6 thp od BMW se zminovat nebudu, .Na autě mám 22 tisíc najeto...Jak tady někdo psal, má to prostě 130 koní a ktomu váhu 1375kg..podívejte se třeba na kodiaq(nebo jiné stejně srovnatelné auto) kolik váží a kolik má koní a vyjde vám z toho to, jak auto jede(zrychluje)..0-150 to dělá někde kolem 23 sec.6ádný letec, ale stačí....Optimální otáčky u tohoto motoru jsou někde od 2250 a více...jezdit menší otáčky se dají, ale auto je jaksi mdlé a hlavně jezdit na spotřebu se jaksi nevyplati i k vůli možnému zakarbonování motoru. Co se spotřeby týče-dlouhodobý průměr mám 7,4 podle PP, a ten si 0,2 deci přikrášluje, takže 7,6. da se stím jet kolem 60-6.5, ale to nesmíte točit víc jak 2000 otáček.......ja někdy jedu okresky max. na 5-tý stupeň, prostě se mi zdá, že ten motor má lepší zvuk, chce to prostě trošku větší otáčky...na dálnici na tempomat 140 km/h, je spotřeba 8l...olej si to nebere vůbec..uvidíme po 150 000 km....Tož asi tak to je, cena za 7-mi místý vůz s výbavou Allure byla 625 tisic a to teda nevím, proč se autorovi článku zdá ta cena předražená...jiné 7-mi místné auto v podobém kabátě za podobné peníze podle mě neseženete...

Kaa
12. února • 12:24

Ten Vámi zmiňováný průšvih 1.6 thp je totiž už úplně nový a zbavený neduhů. Jel jsem všechny motorizace a mohu říct, že 1,2 je ta vůbec nejhorší.
Kdo si mysli že 3008 a 5008 je stejná je na omylu. 5008 je jinak naladěná a sedla mi daleko lépe. Nejsem zastánce nafty, ale ta je skvěle odhlučněna a bez vibrací. Docela bych váhas s výběrem.

Dan
12. února • 13:16

Tak že to pojede líp(1,6)..to je jasne....ale ze to stoji o 100 000 vic, to uz jste jaksi zapomněl dodat..nehledě na to, že ta 1.6 bude min. o 1 až 2 litry žrát více, protože je možnost jen a automatem...to že diesel je jiný, to je jasné, ale například 150 konový diesel ve 5008 jede stejně, jak můj 130 konový, protože to auto(moje) je o 150 kg lehčí....verze GT má sice 180 koní,ale je o 230 kg težší.....a základní 120-ti konová nafta jede hůř, než 1.2 3-válec..(má větší hmotnost)...ano žere mín o 1-2 litry, ale je o 60 tisíc dražší.....každý at si udělá obrázek o tom, jak jede 130-ti konove auto se 1365 kg hmotností.....jede uplně stejně jako uplně jiné každé auto s tím výkonem a s tou stejnou hmotností...

Kaa
14. února • 9:29

Ano, máte pravdu. 1,6 je drahá a jen s automatem. Já osobně bych ale po svých zkušenostech již nic jiného než automat nechtěl. Taky nepřikládám důležitost tomu, zda je zrychlení o 1 či 2 sekundy nepší, jelikož plný výkon motoru se v praxi využívá zřídka.
Jde spíše o pružnost.
Co ale nechci je žít s pocitem, že mi pod kapotou chybí jeden válec a bát se, že se mě někdo zeptá jaký mám motor ve svém SUV, a řící tříválec, taky nechci.

Zzzz
21. března • 6:44

To je vše? Kvůli pocitu tady v tolika komentářích haníte slušný motor? Jde vidět že jsme zase narazili na odborníka.
Co takhle nějaký technický racionální důvod?

rembaz
12. února • 15:21

Suhlas. Predbezne som aj rozhodnuty pre tento motor. Ono keby clovek do toho auta par "expertov" naslepo posadil, tak pochybujem ze by spravne tipovali trojvalec.

Antiautomat
12. února • 19:01

To je sice pekne, ale potom z Vasej penazenky zaplatite to, co muselo byt zachranene v serii. V koncerne sa toto stave kazdou generaciou. Potrebujete to?

Shimi
10. února • 20:30

Dan: 5008 s tříválcem? Tak to je slušný masochismus. Jestli jsi 1.6 THP vyřadil jenom proto, protože měl kdysi problémy, které se už dávno vyřešily, tak to jsi krutě prokaučoval.

Dan
10. února • 22:53

ale tak jo, neříkám, že by tomu nějaká kobyla nechyběla, ale mě to prostě stačí, ja po dalnicí v německu nejezdím, a garantuji ti, že u nás ten tříválec jede po dálnici 150 kopec nekopec...víc se u nás jezdit nedá..takže jak říkám, mě to stačí a ten motor je lepší jak částečně vylepšená 1.6 thp od bmw..za tím si stojím....samozřejmně znám lepší auta, ale i motory, ale vše je otázka peněz....za 600 000 takový nový 7-mi místný vůz u nás prostě není...to je můj názor....nikomu ho nevnucuju...

Sondage
10. února • 22:59

Grand Scénic s novou jedna trojkou ;)

Antiautomat
12. února • 17:50

Trojvalec ma velke hrnce takze pozor, nepodcenovat. Focus EcoBoost je na okreske so skusenejsim vodicom VELMI tazky super.

mpolan
11. února • 9:19

Ten ovšem ještě nejde koupit.

pacho
11. února • 4:21

tuna je porovnanie https://www.youtube.com/watch... P/R, čiže záleží len na preferenciách, niekomu môže pasovať Renault, niekomu Peugeot, ale určite ani s jedným nespravý chybu.

Kankunen
10. února • 15:58

Peugeoty, to je katastrofa. Začneš vybírat a zjistíš, že pologazík nemůže být čtyřkolka, má to interiér naruby, tříválec a řazení jak z Ikarusu. Na každé fotce mají peugeoty volant přes budíky.

jirik
26. dubna • 18:51

Ty jsi idiot!!!:-|

Zdeněk
10. února • 17:26

Nejdřív bych doporučoval si do auta opravdu sednout a hlavně si nastavit volant a sedadlo podle sebe, pak totiž zjistíte že se hluboce pletete. Na budíky uvidíte krásně. Tím že Peugeot nenabízí 4x4 se Peugeot nijak netají. Dokonce bych řekl, že už je to veřejně známá věc a podle prodejnosti 3008 to zase takový problém není... Jediné s čím mohu částečně souhlasit je kvalita řazení, ale komu nevyhoví manuál, má možnost automatu ten je konkurenceschopný.

Kankunen
10. února • 18:04

Sedět v peugeotu připomíná, jako by si člověk v normálním autě dal na kapličku s budíkama dokladovku. Vadí to ve výhledu a je to nepříjemné. Podívej se kde má Loeb displej v RX autě.

pacho
11. února • 4:25

keď niekomu vadí i-cocpit, tak si môže kúpiť Opla crosslanda, a má 3008, s klasickým interiérom a s vynikajúcou francúzskou technikov, nie je problém. :-)

Shimi
10. února • 17:55

Zdeněk: Sedl jsem, vyzkoušel a hluboce se neplete. Naopak, má hlubokou pravdu. 9 z 10 lidí s tím má problém. Je to ergonomický průse*, to je bez diskuze. A to samé v bledě modrém je otáčkoměr s grafikou proti směru hodinových ručiček. Ko*otina na n-tou a k tomu ještě na špatné straně. O motorech a kolotočářským designu ani nemluvím. Prostě všechno špatně.

Petr Maleček (dj.kure)
11. února • 13:28

Vy snad koukáte na otáčkoměr, že vám vadí jeho opačná orientace? Panečku, to musíte být teda šofér. Většina šoférů včetně mě si vystačí se sluchem.

Takurcite
11. února • 22:32

Uplne nejvetsi pruser je, kdyz se nejakej "genius" snazi znova vynalezt kolo (resp. otackomer). Je vicemene jasny, jak to dopadne...

houmr
11. února • 19:15

Dnes uz nie je doba 120-ky kedy to hucalo. Dnes su auta relativne tiche. Ano ked je to vytocene je to pocut. Ale hadam nas tu nechcete presviedcat, ze podla sluchu viete kolko mate otacok, ze toto je 1800 a toto uz 2000ot. ;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
root
17. února • 23:23

a vieš mi vysvetliť, načo potrebuješ vedieť či máš 1800, alebo 2000 otáčok, akebo 2800 a 3000 otáčok? Podľa otáčok jazdí iba lama .. Príklad - ak máš v jednej situácií 2000 radiť dole nemusíš, naopak niekedy musíš podradiť už pri 2200 .. Naozaj ide o cit pre motor, ako ide (zvuk, vibrácie), kade ideš (rovina, kopec), ako ideš (iba cruizuješ, alebo tomu kadíš) .. Ak po pár sto kilometroch nedokážeš jazdiť podľa citu a vonkajších vnemov (na bežnom aute), tak nikdy "šofér" nebudeš.PS: Jazdím 35 rokov,mám najazdených na os. autách (súkromných aj služobných) státisíce kilometrov. Ako viacročný prijímací technik v autoservise som šoféroval tisíce áut ..

Shimi
11. února • 14:28

Peťo, na tvůj příspěvek platí staré známé "mluviti stříbro, mlčeti zlato" ;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
pacho
11. února • 18:23

ináč Peťo má pravdu. Fakt nechápem ľudí čo môžu mať problém s opačným chodom ručičky?? či platí staré známe "zvyk je železná košeľa". popropsím o neaký konkrétný argument?.

Shimi
11. února • 19:16

pacho: Já si nemyslím, že je nutné, abys to chápal. Ale ber to třeba tak, že mi to jednoduše nesedí a nevidím v tom logiku. Spousta věcí mi vadí třeba už jen z principu. Jestli je to pro někoho argument nebo ne, je mi upřímně jedno, protože v tom autě sedím já a ne ty nebo někdo jiný. Jestli se ti líbí designový směr Peugeotu, tak fajn, mně ne. Je na tom něco nesrozumitelného? Takže ne, Peťa nemá pravdu, protože pravda je relativní pojem.

pacho
11. února • 21:58

fajn, to že ti nesedí opačný otáčkomer to v celku chápem, ale zrovna preto nemusíš napísať, že je to ko... na ntú. Ináč ten opačný chod, a umiestnenie v pravo (ináč favo aj felda mali otáčkomer tiež v pravo) ma určitú logiku, a tá práve súvisi s I-cocpitom. Takto v podstate ručička opisuje vonkajší tvar venca volantu, a fakticky ju vidíš počas celej dráhy. Napr pri 208 a 2008, má ručička "normálny" chod, a v tomto prípade Ti ta ručička vychádza spoza volantu, a nevidíš jej celých rozsah. Ináč, ja otáčkomer fakticky pri jazde nevyužívam, skôr si pozrem pre zaujímavosť, že napr pri 130 mi motor točí na 6° 2150min-1, bez neakého hlbšieho zmyslu pre jazdu. Skôr používam asisten radenia, Viac mi vadí umiestnenie palivomeru, ktorý je na ľavej strane. Väčšina áut ma palivomer umiestnený na tej strane, kde je aj otvor pre tankovanie, tuna je to naopak. Väčšinou to nie je problém, ale keď človek jazdí viacerými autami, tak to pomôže/ dopletie pri tankovaní.

houmr
11. února • 19:13

Co tak intuitivne ovladanie auta ;-) Ja hodnotim auto podla toho ked donho sadnem ako sa ovlada, ci sa musi clovek na to sustredit, alebo nie. Ovladanie a hladanie niecoho nie je dobre odvadza to pozornost od venovania sa jazde. ;-) Mne je jedno co to je za auto, ale musi mat intuitivne ovladanie. Sadnem a po pamati idem.................

šofér
12. února • 8:56

Tak to jste toho moc nevyzkoušel, asi jen koncern, protže ten má všechno ve všech značkách stejné... ovšem stačí přesednout do japonce a je to velmi, velmi podobné s peugeotem či citroenem, stejně jako korejec...
a američané ti si to dělají podle sebe..

houmr
12. února • 11:49

Vyskusal japoncov, nemcov, francuzov................
Preto som nepisal konkretne znacky. Mate pravdu v tom, ze koncern to ma v kazdom aute intuitivne ;-) 99% mam najazdene koncernom a musim uznat dobre sa s tym jazdi, ale uz mnohi ini vyrobcovia tiez robia podobnu architekturu.
Ano nemam rad veci ako rucicky naopak, tachometer v strede, ovladanie ventilacie cez display a pod. toto fakt nie........;-)

pacho
11. února • 3:59

Mňa by veľmi zaujímalo, odkiaľ si zobral čísla 9 z 10ľudí??: Je to veľmi odvážne číslo a veľmi koketuje s krčmovými štatistikami IV. csk. Zrejme len Tvoje zbožne prianie. Nazvať e-cocpit, ako ergonomický prúser, je tiež odvážne tvrdenie, myslím si, že predajne čísla vravia za všetko. Ten Tvoj ergonomický prúser, napr. v 208-čke má o polovicu vyššiu predajnosť ako napr. fábia, a tak by som mohol pokračovať Ďalej. Tiež by ma veľmi zaujímalo, na základe čoho si dospel k názoru, že otáčkomer je na zlej strane, to by ma fakt zaujímalo??. Presne to isté by sa dalo napísať o forde, VW, a pod. O "opačnej " ručičke, sa ani nejdem rozpisovať, lebo to je nie žiaden argument. Osobne by som hodnotil ergonómiu ako dokonalú, a bez konkurenčnú. Vonkajši dizajn, je proste dizajn a 9tim z 10tich sa jednoducho páči. To, že nemáš rád Francúzov, je Tvoj osobný problém, zrejme Ti neaký Francúz pretiahol ženu, tak sa vôbec nedivím.

Admarfiso
14. února • 13:12

Mam P5008, a I-cookpit je zatial to najdokonalejsie, co som kedy mal (teraz 6-te auto, velmi dobru ergonomiu palubky mal aj Renault Grand Scenic II).
Dokonala je ergonomia, budik nad volantom stale na ociach, aj ked volantom otacate (co sa neda dosiahnut u aut ktore maju budiky cez volant). Centralny displej krasne v urovniach oci, jemne natocany k soferovi, nie je potrebne sklapat zrak dole. Klavirove klavesy v dokonalej vyske, dokonaly chod klaves. Ovladanie klimy hodnotim este lepsie ako s klasickymi ovladacmi. Je pravda, ze mechanicke otacacie knofliky nahmatam ale co z toho, ked tlacidla na prepinanie smeru prudenia vdzuchu uz nenahmatam, a teda aj tak musim sklopit zrak dole, a to u vasciny aut poriadne dole. A to je prave to, co povazujem za absolutene neprijatelne - sklapart zrak dole. V prave v ergonomii je tento I-cookpit dokonaly. Samozrejme, menu systemu uz take dokonale nie je (deaktivacia Start-stop, deaktivacia park. senzorov, vypnutie centralneho displeja ked ho nepotrebujem, ) ale to su veci, na ktore sa da rychlo zvyknut ale ta ergonomia je dokonala. K tomu este vunikajuca poloha radiacej paky, stredovej laktovej opierky a opierky vo dverach ... proste, famozne. Ked presadnem do druheho auta (Ford C-max), tak to je navrat do tazkej minulosti. Dalej ma P5008 velmi dobre riesenz dryhy rad sedadiel, pokial mate 3 deti. Rovna podlaha, bez sterdoveho tunelu, 3 samostane sedadla s nastavitelnym sklonom operadla, a obrovsky kufor + 2 sedadla v tretom rade, ktore su vyberatelne. Je to auto vzhladom SUV a vlastnostami MPV, taky Renault ma vzhlad SUV tiez ale z MPV mu uz takmer nic neostalo.

neodborník
10. února • 19:31

Seděl jsem, vyzkoušel jsem, žádný problém jsem neměl. Takzvaní devět z deseti jsou líní zapřemýšlet a změnit uvažování, pak mají problém, spíš se bojí, většinou jakýchkoliv změn. Otáčkoměr je na té správné, pravé straně. V dobách nedávných to tak bylo u všech aut. No a směr otáčení otáčkoměru je věcí informace, ručky běží proti sobě, líp se to sleduje, směrem ke středu, nějaký "správný směr otáčení" neexistuje.

Shimi
10. února • 20:26

neodborník: Dík, takhle jsem se už dlouho nezasmál. Prý změnit uvažování :-D Tvl to je materiál. Prozradím ti jedno tajemství. Každý máme jinou tělesnou stavbu a jsou případy, kdy ať děláš co děláš, správné nastavení nikdy nenajdeš. V tomto případě ti fakt změna uvažování nepomůže. A jestli musíš u nastavování přemýšlet, tak pak je další diskuze úplně zbytečná.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
neodborník
11. února • 19:09

Dobrá, trochu vážně, kolik máte rukou, nohou, z které jste galaxie ? Můžete se přitom smát. A slibte mi, že při tom budete přemejšlet !

mpolan
11. února • 9:17

On má, bohužel, pravdu. Když si přítulka koupila 208, taky jsem z toho měl nejprve divný pocit, ač o novém uspořádání vím už dlouho. Jenže opravdu stačí opustit ten zažitý koncept "dívám se skrz volant" a jde to samo. A v důsledku je to na delší trase i pohodlnější, ruce mám spuštěné níže, neunaví se tolik. Nemít relativně nové auto, jdu do toho taky.

Shimi
11. února • 12:03

mpolan: Nemá ;-) Věř, že jsem se snažil, prostě jsem narostl tak, že si tam 100% pozici nenajdu. Honza Koubek z Mezyplynu by ti o tom mohl taky poreferovat. A to se netýkalo jenom 3008, 208 GTI byl v užším výběru na nové auto a přesně kvůli nenalezení ideální pozice za volantem z výběru vypadl. A navíc se mi to ani designově nelíbí, je to nevkusně naroubovaný a vůbec to neladí oku.

Mates
11. dubna • 10:19

Mám 120 kg a 185 cm. V autě jsem si pozici našel hned. Manželka je přesný opak 160 cm a 60 kg a taky si skvělou pozici našla. Prostě kdo hledá najde. Hlavně ten posez oproti jiným "SUV" stejné kategorie je naprosto luxusní, tady máte pocit, že opravdu máte auto o level jinde. Zkoušel jsem Nissan Qashqai, Renault Kadjar, Kia Sportage a prostě když sednete do nich jste v tuctovém autě. Zvítězil Peugeot a neměnil bych....

pacho
11. února • 13:49

veď v pohode, keĎ už si tak veľmi narástol čo už s Tebou, si jeden z 10-tích. To, že si nekúpil Peugeota, určite nezruinuje PSA..

10. února • 11:55

Trivalec samozrejme nestaci na toto vozidlo. Co se snazite namluvit tem motoristum za plky.

Sondage
10. února • 22:56

Náhodou ten tříválec v 3008 jezdí úžasně. Má moc příjemný charakter, na auto bohatě stačí, pokud netaháte loď. Doporučuju vyzkoušet, mě opravdu překvapil.

Igor
3. února • 13:27

Mám presne na tomto aute najazdených 25 000 km. Absolútna spokojnosť.Spotreba sa točí okolo 6l. Nedám dopustiť na toto auto a to je už moje 12,teda viem porovnať.

JaroB
21. února • 9:11

Ahoj. Rozmýšľame nad 2008 1.2 96kw automat. Väčšinu času mesto. Koľko bude asi spotreba podľa tvojich skúsenosti? Strašia nás spotrebou 7.5 čo sa mi zdá dosť na 3 valec. Jazdiť bude žena. Dik

Viem
13. července • 10:59

Po skusenosti s P2008 mozem povedat, ze P2008 urcite nebrat!P2008 je jednoducho malinke auticko. Treba si to vyskusat, je tam jednoducho malo miesta. Takisto spracovanie je zasadne lacnejsie ako pri 3008..1,2 96kw je ok motor po prvych km. Spotreba v meste 7,5 litra je ok. Spotrebna nema nic spolocne s tym, ci ide o 1valec alebo 16 valec. Ide o vykon a hmotnost a styl jazdy.Pri pokojnej jazde bude 96kw puretech jazdit okolo 6 litrov, na dialnici okolo 7 a v meste taktiez okolo 7. Taku mam skusenost s c5 aircross, ktory je o dost vacsi a tazsi (1500 kg ...)Na dany vykon akceptovatelne.

Igor
3. února • 13:29

Doplním - mám automat.:-D

Kaa
12. února • 19:44

Může jezdit jak chce, může mít charakter aristokrata. Pořád to ale bude tříválec a to je handicap už z principu.

Dan
23. června • 9:01
Jarda
30. května • 16:03

Trochu jsi zaspal dobu! něco si o tříválcich přečti,svez se a pak hodnoť

oh.c!
10. února • 14:41

A to si myslíte nebo víte? 130 koníků si poradí s daným vozem jako 130 koní. Nic více nic méně. Bohužel pro těch "130 koníků" budete muset mít 5 - 5,5 tisíce otáček. V 2.000 máte k dispozic cca 65 hp, ve 3.000 cca 80 hp a ve 4.000 120 hp. Pokud máte jiný pocit, máte ještě na výběr naftové motorizace 120/150/165 koní. U 120 nafty máte ve 2 000 cca 80 koníků a ve 3000 jste na 115 hp. A vrchol 120 hp je při 3500 ot/min. Volba je vaše.;-)

bubulak
12. února • 17:54

Sorry jako, ale do auta tohoto typu je považuji za rozumnou benzinovou motorizaci přinejmenším nějaký dvoulitr kolem 100 kW nebo když už musí být downsizing, tak 1,4T s obdobným výkonem. Tříválec je naprostý výsměch.

Dan
12. února • 20:37

96 kw není zase tak velký rozdíl od 100 kw

pacho
11. února • 4:15

ja by som ešte doplnil, k výberu je :
1,2 PT 96Kw/130k benzín
1,6 THP 121,4kW/165k benzín
1,6 HDi 73kW/100k nafta
1,6 HDi 88kW/120k nafta
1,5 HDi 96kW/130k nafta
2,0 HDi 110kW/150k nafta
takže si myslím, že je z čoho vyberať. K tomu 6°AP Aisin s hydromeničom. Podľa mňa v súčasnosti v dannej triede najlepšia voľba, už len kôly AP, ktorá sá nedá porovnávať so skackavou dvojspojkou.

Toper
12. února • 15:15

To jsou zase pitomosti. Prodáváš ty auta nebo co? Shodou okolností mám ve svém blízkém okolí jak 1.6 HDI s Aisinem, tak i jedno nové TDI s DSG.
A rovnou ti tu napíšu, že se Aisin v ničem na DSG nechytá, ani v lehkosti řazení, rychlosti, intuitivnosti. Prostě vůbec. Aisin je stará HDM převodovka a jde to na ni poznat hned, jen co člověk ujede první klimetr, autu koně výrazně ubírá. Dnešní moderní převodovky jsou už o míle jinde.

pacho
12. února • 18:41

vieš, nestačí mať Aisin, v blízkom okolí, ale treba si doň sadnúť a vyskúšať a potom porovnávať.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Toper
12. února • 19:11

Bohužel pro tebe, já to vyzkoušel, porovnal a napsal jsem svou zkušenost. Spíš to vypadá, že tys nikdy neviděl a už vůbec nejel dobrou aut. převodovku. Sám mám v autě 8ZF. Takže Aisin důvodně považuji za jednu z nejhorších současných převodovek.

Ortorox
13. února • 9:33

Ad ZF - jednoznačně souhlas. Jinak mám ale jinou zkušenost. Jezdím s Aisinem ve Volvu a DSG v Passatu. Jedno soukromé, druhé firemní, používám je oba opravdu dost.A za mě rozhodně Aisin. Není nejrychlejší a ano, část výkonu se ztrácí v měniči, ale řadí naprosto hladce za všech okolností. DSG v Pašíkovi (rok staré auto s TDI) - je opravdu rychlejší ale v nízkých rychlostech nic moc. Ve městě oproti HDM opravdu poskakuju a stejně tak couvání na parkovišti.Perlička: Mám do garáže 5m nájezd do kopce na za jehož začátku je asi 2cm rantl. Při couvání do garáže (kolmo z hlavní silnice) se mi Passat o to vždycky zastaví a nehne se. Převodovka jak zjistí jen mírný odpor, stojí. Přidání plynu nepomůže, leda když motor řve jak postřelená srna, pak se auto přehoupne a já vlítnu do garáže jak dělová koule. Musím si popojet dopředu souběžně s nájezdem, metr až dva rozjet a pak to jde. Ve Volvu jsem s tím nikdy problém neměl a to ani ve svým 6st. tak ani zapůjčeným 8st. I v malé rychlosti se auto přes to ladně přehoupne. Obě auta jsou cca stejně těžká a na stejných kolech.

oh.c!
10. února • 14:47

Oprava motorizací: benziny mají 130/165 hp a naftové verze 120/150 hp. :-)

Karel
10. února • 11:51

Středně velké MPVčko s tříválcem je výsměch. Přiměřený motor je to ve 208, ale ne v takovéhle krabici.

petr r. (petrumr)
10. února • 10:37

je to dost peněz, ale když si vezmu, že za stejný peníz je duster, kde nepřeveze skoro nic a vyjede stejně. S audi bych to nesrovnával, francouzi mají blíže k bmw at už motory nebo komponenty.

qwertz
12. února • 14:11

s BMW mají společnou taky "spolehlivost" a "kvalitu".Duster je podstatně levnější auto, s výrazně lepším poměrem cena/užitná hodnota. V plné palbě ho pořídíte o 150tis levněji než toto.

šofér
12. února • 8:59

ta cena je fakt darda, vždy přemýšlím, kolik aut za ty prachy chtějí automobilky rodinám prodat? Nebo jim to je jedno?

Doporučujeme

Články odjinud