Minitest Opel Astra Sports Tourer 1.5 CDTi 90 kW: Nekřič na mě, prosím

46 komentářů

Halfarius
3. ledna • 21:11

Tuhle kriplovinu jsme v práci dostali jako náhradní vozidlo od leasingovky za Kangoo, které muselo do servisu.. řízení jakž takž, i když na můj vkus lehce přeposilované.. ale ta převodovka... já jsem předtím nikdy automat neřídil, jenom krátce trojkovou Ovci RS.. ale tohle auto je v automatu ještě horší.. řadí si to ,kdy chce, když člověk dá kickdown, trvá to hodinu, než podřadí, když naopak jede po rovince rovnoměrné tempo, drží to nesmyslně dlouho vysoké otáčky.. nemůžu si pomoct, ale tohle auto mě od automatu a moderních vozidel (milion EGR, AdBlue, tříválec, StartStop...) odrazuje ještě víc..

NoFear
27. dubna • 17:12

Nějak mi tu chybí diskuzní odborníci, kteří všude píšou, že poslední poctivý Opel byl za dob GM. :-D
BTW: Nová Astra L na platformě PSA EMP2 je již potvrzená pro rok 2021 (včetně kombi ST), výroba bude přímo v Rüsselheimu. Takže diesel 1.5 bude čtyřválec a nově má být i sportovní verze 1.6 Turbo PHEV s e-AWD.

vana
25. dubna • 19:06

"..Samotný motor je pak takový zvláštní úkaz,....Jedná se hliníkový řemenem poháněný agregát ..."Tak to je opravdu dost zvláštní. Asi jediný na světě

Emil Nádeníček
25. dubna • 14:33

Podvozek to má výbornej. O3 a O4 by mohla závidět.

Kamil
25. dubna • 12:10

Tříválcový diesel s podměrečným objemem v nižší střední? No lepší nahrávku na smeč škodárně, vw a seatu dát nemohli.

1933
25. dubna • 13:21

Tak ty si asi ešte nesedel v Rapidke 1.4TDI. Naozaj pochybujem, že vie niekto vyrobiť horší motor ako tento. Tichý ako Zetro, spotreba horšia ako starý 4valec 1.6TDI, turbo diera ako svet a k tomu 5-kvalt za trest.

Kamil
25. dubna • 14:20

Konkurentem Astry je Octavia, Golf, Leon a ti už nic jiného než 4válcový dvoulitr nenabízejí.

Fuj
25. dubna • 13:27

Celý Rapid je auto za trest. Proto se nový Rapid musel přejmenovat na Scalu.

moje jmeno
25. dubna • 10:43

Já velmi oceňuji tradiční umístění displeje. Ty do prostoru trčící tablety jsou neskutečná zhovadilost, navíc velmi nevzhledná.

Jan
25. dubna • 10:04

Cože?tříhrnek v dieslu?Zlatá 1,5 DCi od Rencka sice 85Kw,ale tichý,pružný,spolehlivý ;-)

Michal
25. dubna • 10:26

Nafta a tichá??tichý znamená že když motor běží a chceš ho nastartovat a jenom podle tachometru vidíš že běží.

Vydut
25. dubna • 17:09

Zkuste se nekdy projet novym Meganem s 1.5 dCi. Neni to trhac asfaltu, ale taky to neni zadny lenoch a odvdeci se vam neskutecne nizkou spotrebou. Vetsina lidi, kteri v tom jeli jako spolujezdci a nevedeli jaky tam je motor si tipovali, ze je tam benzinak, tak tichy je.

Jan
25. dubna • 18:40

Já s ním jezdím za 4,1 litru,žádný bláznění,Chorvatsko loni tam za 3,8 na pohodu a zpět za 4,1 l,jinak aktuální cena nafty od bagristy Pepy je 9,-Kč /litr --- co víc si přát???

Kankunen
25. dubna • 21:51

Jsi hlupák, že se tím veřejně chlubíš, Pepe by tě měl poslat do hněda.

Jan
25. dubna • 18:41

V Meganu kombi,dodávám...

Mirek
25. dubna • 16:50

1.4t od Hyundai to má stejně...je třeba se dívat na otáčkoměr. Občas motor i zapomenu po dojetí na místo vypnout.

Libor K.
25. dubna • 14:17

Přesně tohle mám ve své i30 1.4l 100k MPI CVVT koupené před šesti lety jako nové a dnes s najetými 430 tkm bez doslova jakékoli závady. Často se mi stává, že startuju do nastartovaného motoru. Ještěže to má pojistku proti chybnému nastartování. Musím často koukat na otáčkoměr, jestli motor náhodou neběží.

MLokkkk
25. dubna • 18:55

Hyundai 1.4Mpi 430tkm za 6 rokov verimme a teraz inú rozprávku človeče.

Znalec
25. dubna • 19:06

Niekolko služobných kia ceed, 1.6 cvvt, ročne robili 80000 km.. Pri vyradení mal každý cez 300000 km bez poruchy.Odpredane zamestnancom

moje jmeno
25. dubna • 10:44

Tachometru?;-)

verny
25. dubna • 10:01

Tak jsem si myslel že co se týká kultivovanosti naftových motorů se nedá vymyslet nic horšího než 1,4 TDi od VW. Mám s tím osobní zkušenost, dosud ji máme ve služební fábii. A ejhle, zdá se že Oplu se to podařilo.

mpolan
25. dubna • 9:58

Marně přemýšlím, jestli tahle motorizace má nějakou zásadní výhodu proti zážehovým. Rozdíl spotřeby zanedbatelný, kultivovanost to nikdy nebude...

Fuj
25. dubna • 12:32

Jestli někdo lítá po dálnici několikrát týdně a jezdí 140-150, tam nafty mají skutečně výhodu spotřeby. Pro Holanďana bude zase mít smysl jen hybrid od Toyoty. U nás má v hlavě plno lidí zafixováno, že se jezdí na naftu a nehodlají se porovnáváním jiných alternativ zabývat. Pro ty to je. A pak tu máme malinkaté % kamioňáků, autobusáků, bagristů, kteří mají garáž narvanou kanystry s naftou.

Michal
25. dubna • 18:28

Fuj do holandska nemá hybrid cenu.Ta země je placka a už díky té omezené rychlosti na dálnici se dá na 99procent všech km jet bez brzd-takže skoro žádná rekuperace.Leda by jsi nabíjel doma.Kolega má O3 1.6tdi a do práce jezdí za 3,5l a ja O3 2.0tsi a jezdím za průměrem 6,5l navíc nemám tak kopcovitou trasu ale jezdím o něco rychlejc než on.Nafta má výhodu i mimo dálnici.Horší pak na emisích.

Fuj
25. dubna • 19:32

Kolem Amsterdamu se nejezdí, tam se stojí v kolonách. Myslíš, že má hybrid větší výhodu v kopcích?

mpolan
25. dubna • 14:54

Mám na mysli tenhle konkrétní motor - spotřeba není tak odlišná, k tomu vyšší vibrace a hlučnost, to prostě nedává smysl.

Q
25. dubna • 12:16

Je to čistě fleetová motorizace do zemí, kde ještě nezrušili daňové zvýhodnění nafty.

mpolan
25. dubna • 14:45

Ani tak se to nemůže vyplatit, leda by to zvýhodnění bylo opravdu obrovské.

Q
25. dubna • 16:00

Pár zemí v EU ještě stále má vysoké daňové zvýhodnění nafty, třeba Portugalsko nebo Řecko. A že bylo velké, se ukázalo ve Francii, kde si na to všichni zvykli a když Macronzačal to zvýhodnění postupně omezovat, tak z toho byly obrovské protesty v celé zemi, protože tam se do té doby diesel vyplatil i obyčejným soukromým uživatelům.

JirkaX
25. dubna • 11:18

Marně přemýšlím :-D:-D:-D

mpolan
25. dubna • 11:56

No jo, přemýšlení je proces, který ty nedovedeš nikdy pochopit a realizovat.

Haftan
25. dubna • 9:40

Já nevím, uvnitř je to i koukatelné, ale z venku dost okoukané. Bohužel za 610tis je to celkem dost. Doprodejový Leon vyjde skoro o cca 150tis levněji.

julo19
25. dubna • 16:47

To hej ale leon nie je kombi, je to menšie auto a bude v nižšej výbave, leon nie tiež nijaký dizajnovy skvost vonkajší vzhľad je tu od 2008 bez zmeny a interier je výslovne hnusný tie nechutné trojuholníky ako vyduchy dokomponovane tým zbytkom blee

Mirek
25. dubna • 19:18
julo19
25. dubna • 20:36

S týmto štýlom začala v 2008 Ibiza a nakazilo sa tým všetko a nič to nemení na tom ze leon je už skoro 15 rokov dizajnovy hnus ci zvonka alebo zvnútra synonymum k menšej a nepraktickejsej octavii

Inkvizitor
25. dubna • 19:28

Mirku, neurvalý burane, neurážej diskutující. Julo se vyjadřuje k vozu, ne k lidem? A o autech si může každý myslet co chce, aniž by mu nějaká žumpa začala nadávat. Je to jasné?

Honza
27. dubna • 11:21

Nevšiml jsem si, že by Mirek někoho urážel. Jen Julovi napsal, ať si pořídí brejle. Což vzhledem k Julovým blábolům bylo ještě velmi slušné.

Mirek
25. dubna • 19:54

To byl úlet, patří to naprosto jinam.

Aleš
25. dubna • 9:28

Ještě přidejte fotku toho, kdo si koupí takový auto s tímto 3válcem.:-/

Znalec
25. dubna • 15:33

Skúsenosť je neprenosná.
Každý si raz kúpi Opel :-)Ako sa hovorí, z každého auta raz bude Opel.sOpel vážne nie je dobre auto.
Zastaraný dizajn, vysoké ceny, slabý výbava, krátka záruka, vysoký pokles hodnoty a otázna spoľahlivosť.A v tomto prípade aj zjavne nepodarený motor.

Nojono
25. dubna • 21:51

jsou auta, z kterých nikdy opel nebude.....:-D:-D:-D
ani po půl milionu kilometrů

Q
25. dubna • 12:42
Nojono
25. dubna • 21:49

:-D JJ, fleet manager není pracovní pozice, ale diagnóza....

Anonym
25. dubna • 9:27

No tříválec v benzínu si koupí jenom neznalec motorů a v naftě úplný zoufalec.

Nojono
25. dubna • 21:47

Navíc 1,5, to už je opravdu naprosté zoufalství. U litru se to dá jakž takž omluvit. U patnáctistovky ne. Jediný kdo vydělal, je výrobce. Ušetřil skoro čtvrtinu nákladů, zákazník prodělal.

Shimi
26. dubna • 8:11

Nojono: WTF? Jak navíc? Vždyť je to přesně naopak! Když R3, tak jedině v objemu 1.5 litru. Právěže všechny menší objemy nedávají smysl, natož aby se to u nich dalo omluvit.0.5 R1 - 1.0 R2 - 1.5 R3 - 2.0 R4 - 2.5 R5 - 3.0 R6

Doporučujeme

Články odjinud