Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

39 komentářů

Pavel
15. dubna • 18:35

Pánové to co tady čtu je hrůza. Mám hyundai i10 s motorem 1.0/49,3 kw MPI . Takže bez turba ale jezdím s ním dva roky a jsem s ním spokojen. Je živé a velmi úsporné. Zvládá i dlouhé tratě a je pohodlné. Jízdní vlastnosti mě opravdu překvapily. To že nadáváte na 3 válce tak to svědčí že jste si to ani neskusili. Otáčky se u všech aut mají držet okolo 2000 a více. Motor se nemá podtáčet ale držet ho hezky v záběru. Pod 2000 ot. by neměl nikdo točit . To platí u všech obsahů.

Pavel
15. dubna • 18:35

Pánové to co tady čtu je hrůza. Mám hyundai i10 s motorem 1.0/49,3 kw MPI . Takže bez turba ale jezdím s ním dva roky a jsem s ním spokojen. Je živé a velmi úsporné. Zvládá i dlouhé tratě a je pohodlné. Jízdní vlastnosti mě opravdu překvapily. To že nadáváte na 3 válce tak to svědčí že jste si to ani neskusili. Otáčky se u všech aut mají držet okolo 2000 a více. Motor se nemá podtáčet ale držet ho hezky v záběru. Pod 2000 ot. by neměl nikdo točit . To platí u všech obsahů.

Fabia R2 Twincharger
15. února • 21:54

Panove pral bych vam zkusenost se superchargerem..lahoda! Motor se sbira se z nizkych otacek jako Elvis Presley v pisnicce... Litte less conversation ..little more action please:-D

Michal
17. února • 22:17

Tvůj "bezporuchový"motor 1.4tsi bych bral ale úplně od nova a s manuálem v citigu.Taková menší raketa

Fabia R2 Twincharger
17. února • 22:52

V Citigu by to byl neskutecny kalup. Mam kod CTHE a dodnes vsechno slape bez sebemensi zavady.

Stary pes
15. února • 22:24

Bohuzial Elvis to prehnal s otackami a uz sa nam nepozbiera.

Q
15. února • 13:36

Astra měla minulý rok v Evropě nejhorší prodejní čísla nejen za celou dobu historie Astry, ale i pokud vezmeme v úvahu poválečného Kadetta. Obávám se, že faceliftovaná Astra půjde ještě dolů. Tříválce proč ne, fleetoví zákazníci asi budou spokojeni. Ale kde jsou čtyřválce a jakékoliv výkonnější verze pro soukromou klientelu? Když jsem 3 roky zpět kupoval auto, Astru jsem měl ve výběru, ale když bych se dnes podíval do ceníku/katalogu, okamžitě bych ji z výběru vyřadil.

Michal
15. února • 13:53

Zpět ještě byla možnost 1.6t 200koní manuál a nebylo to verze OPC takže i cena byla dobrá.Hold flotilové emise a bude hůř až budou všechny auta plugin

Q
15. února • 15:07

Já vím, byla to volba pro fajnšmejkry za rozumnou cenu.

Paja
15. února • 10:25

Je pravda, že 3 válec na ježdění po městě je za trest. Máme v rodině Sparka 0.8 a fakt po městě popojíždění je o nervy a to je to údajně městské vozítko. Ale pod 2000 otáček nedusim ani 4 válec. Jestli Vy jo, tak chudák auto. To musí být ten Váš l motor pěkně zničený a Zdechovský. Benzin není diesel. Potřebuje ty svoje optimální otáčky a to jsou ty plus minus cca. 2000. Kdo to neví, ať si koupí naftu a nebo auta😂

Q
15. února • 13:48

Měl jsem 2.0 MPI 85 kW a teď 1.4 TSI 92 kW. V obci jsem zvyklý řadit pětku a nechat motor klidně a tiše povalovat na tempomat někde kolem 1400 ot/min.
BTW První velkosériově vyráběné auto, Ford model T se zážehovým čtyválcem 2.9 15 kW, dosahovalo maximálního výkonu v 1800 ot/min, trvalým provozem nad 2000 ot/min byste ho asi utýral.

Revizor
15. února • 14:43

No, tohle si zkus udělat s jakýmkoliv R3 podobného výkonu. Se lekneš, že je vůz v posledním tažení. A protože tříválce u zákazníků v pohodě prochází, brzo nebude téměř na výběr.

Q
15. února • 15:03

Ano, jel jsem s 1.0 TSI a ten je kolem 1500 rpm opravdu tragický. Vibruje a nejede. Ale kolem 2000 rpm nastaně uklidnění a překvapivá síla. Kdo měl předtím malý turbodiesel, bude spokojen. Kdo měl něco lepšího, tak asi ne.

Rokyta ex Acz
15. února • 11:21

Kdyby to téměř nikdo nekupoval, museli by hledat jiná řešení. Vy ale strkáte hlavu do chomoutu sami, tak nechápu na co si stěžujete. Výrobce ví, že to nemají lidé rádi, ale ti si to kupují, proto to výrobce dělá. To máte začarovaný kruh. :-DHele 3 válce měl u nás v rodině naposledy Wartburg 353. :-D B-] Po městě se s tím jezdilo právě super. Tak nechápu na co si stěžujete. Odpich jak včelka, lehký chod volantu, řazení hned po ruce, hodně krátká jednička na cukání. Pod celou přístrojovkou polička na milion drobností, nezvýšené prahy pro vymetání smetí z podlahy. Výhled z kastle perfektní, kufr velký. Ideální městské auto. Takže to není o tom, žeby 3 válce město nezvládali. Naopak, 3 válce město umí. Ale jet v tom víc jak 100 km bylo za trest a to byla lepší klidnější Lada 1500.Takže mimo město bych si nechal něco normálního od R6 po V8, čemuž se tady většina lidí připosraně brání. Spotřeba bude skoro stejná, na palubě bude důvěra, klid a mír a lidé nebudou vyjukaní. To je na dlouhé trasy. ;-)

1933
17. února • 9:09

Keby bol na výber litrový 3 valec a 1.2 litrový 4 valec tak ver, že väčšina by volila 4valec. Ale na výber nieje, tak prosím neoperuj s tým, že ľudia to chcú... Automobilky nám to nanútili, predajcovia ako papagáji verklikuju tie ich sracky o nízkej spotrebe a vysokom výkone a ľudia kupujú, lebo nemajú na výber...

Wartburg 353
15. února • 20:13

Wartburg 353 byl hlavně dvoutakt. A to je právě na ten "Odpich jak včelka" zásadní rozdíl, byť měl jen 37-40kW, ale taky vážil jen 960kg. Bylo to super auto.

setr
15. února • 20:50

Pfefně. Ten motor táhl jak malej šestiválec, protože - dvoutakt. Jen ten volnoběh, no... byly odborné hlasy, které tvrdily, že motor Wartburgu pracuje na principu náhodných výbuchů :-))

mpolan
15. února • 11:23

Hm, kde že se v nižší střední třídě dá koupit R6 nebo V8?
Jinak opět nesmyslně mícháš hrušky a brambory, ale to není nic překvapivého.

Rokyta ex Acz
15. února • 12:11

Střední vím co je, tam jsem chodil :-D Nižší střední asi máte Vy ;-) Jste moc svázaný nějakými třídami a nesmysly. Samozřejmě, že R6 a V8 normálně žijí a jezdí. Že vy je nechcete a zase klohníte polévku z pytlíku, tak to pak těžko. Ale hrušku bych si dal, prosím umýt, vydomečkovat, nakrájet na kostičky. Na to šlehačku a pokapat čokoládou nebo karamelem. :-))Koupit si to je jedna věc, nikomu se nesměji ani za Aygo nebo podobné. Ale promiň, napsat, že R3 je na dlouhé trasy :-O To už je faaaakt úpadek :-(

mpolan
15. února • 14:17

S tebou je škoda diskutovat. Na jednoznačnou otázku odpovíš kupou blitků, což nepřekvapuje...
Takže zdechni, hloupé zvíře.

Světoobčan
15. února • 11:54

V pohodě, pán má kondiční trénink na olympiádu v machrování. Konat se budou v létě v Tokiu, hned po paralympiádě.

mpolan
15. února • 11:10

To není o válcích, ale o objemu. U tak malých motorů každé deci udělá obrovský rozdíl. Dvanáctistovka PSA se ani v atmosférické verzi netrápí při třeba 1500 otáčkách (ale méně už to taky není ono). Litrové TSI pod dva tisíce není k vydržení a nejede. A naopak dvoulitr se hezky sbíral i od dvanácti set.

Mirek
15. února • 14:34

Tak jestli umím číst, tak on píše, že netočí ani čtyřválce pod dva tisíce otáček, neřeší, jestli je to tříválec, nebo čtyřválec, a samozřejmě má pravdu. Benzínové přeplňované motory nejdou diesely a nesvědčí jim zacházení jako s diesely, je dobré je provozovat nad dvěma tisíci otáček. Něco si o tom zjisti a potom rozdávej rozumy.

mpolan
15. února • 16:00

Zastřel se.

Michal
15. února • 11:41

Mpolan kecáš jako vždy.Mě 2l turbo rozhodně při 1200ot nic nedělá na 5-6rs a když jsem párkrát dal plný tak se pořád nic nedělo takže atmo bez turba bude v prde li úplně.Zas pokud 1.0tsi nebo třeba tady 1.2 od Oplu dosáhne 2 a víc t.ot bude atmosféra po pár sekundách hodně daleko ve zpětném zrcátku pokud se nechá u všech poslední 5/6 rs.Mazdu3 s atmo si podají všechny turba s prstem v nose a docela kurna rozdíl to byl.

mpolan
15. února • 14:19

V tom případě to máš rozbité, co ti na to více říci?
Chápu, čecháčci si našli nového třídního nepřítele. Vlastně dva, tříválec a atmosféru... Jste odpad, bez výjimky.

Michal
15. února • 21:05

Sám si mpolane rozbitý.Škoda(vím že jsi odpůrce) 1.0tsi podle tebe u 2tisíc nejede a 1,2 a 2l atmo v 1200ot letí jak z praku?tak leda z macochy dolů.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mpolan
15. února • 21:08

Já ale nic takového nenapsal, tak skoč z Macochy dolů sám, hlupáčku. Ale co čekat od čecháčků, než lhaní a překrucování.

Michal
15. února • 11:22

Výkon dělá turbo takže kolem 2-2,3t ot auta jedou i málo žerou.

mpolan
15. února • 11:24

Sice mluvíš úplně o něčem jiném, ale i pro takové slunce svítí.

Pavel
15. února • 9:20

Z tříválců jsem opravdu smutný. Po městě se v nich nejezdí dobře. Nezvládají nízké otáčky, chce je to narozdíl od čtyřválců točit ke 2tis ot. Takže po městě jezdíte na 3. stupeň. Kdybych měl teď volit nový vůz a nedosáhnul bych na R4, snad raději zpět k líné atmo, než tento polofunkční tmetek, sis rychlý a úsporný.

Vladik
15. února • 20:11

To jsou jen standartní kecy. Ty motory nejsou o nic horší než ty staré 4válce. Akorát mají daleko větší výkon. V práci jsme měli Fabii 1,2 HTP, teď máme 1,0 tsi a problém není ani s plným obsazením. V rámci povolených rychlostních limitů to auto jezdí dobře. Zajímavé je že nová 1,0 je skoro 2x silnější než ta 1,2. Taky jsme měli 1,2 tsi ta jela výborně, ale údajne je to problémový motor

1933
17. února • 8:58

Ak je 1.2 HTP referenčná vzorka, tak potom naozaj 1.0 TSi he skvelý motor. Len by bolo fajn ho porovnať s naozajstným motorom, potom by to už nebol skvelý motor.

1933
17. února • 9:03

Len som chcel doplniť, že je pravda, čo o charaktere motora uvádza vyššie kolega "neodbornik".
Každý motor má svoj charakter, správanie a sprevodovanie a my ako užívatelia sa musíme nauzit s motorom zžiť. Za seba však poviem, že 3valec nie. Mal som pred časom požičany benzínový 3 valec zo servisu a jeho zvuk, vibracie a prejav by som ako vlastník nevedel akceptovať. S mojim benzínovým 4valcom sa to naozaj nedá porovnať

manga
17. února • 11:13

Já jsem tak nějak žil v tom, že ty nové 1,5 tříválce Ford budou dobré... No, možná ve Fiestě ST, ale obyč verze ve Focusu je nic moc, je to prostě typický třívál, i když to docela jede. Starý R4 1,5 sice žral jako prokopnutej, ale fungovalo to jako motor do auta.

neodborník
15. února • 15:21

A čemu jako vadí "vysoké" otáčky 2000 kusů za minutu u benzínového motoru když to jede a málo žere ? Jó kde jsou ty časy kdy chlapi chtěli motory točit a točit, prej. To dřív, to bylo jiný, lepší, chlapi nebyli chlapy atakdále dle tradiční dědkoviny. Jedině benzín, diesel nikdy a podobný vostrý drsňákoviny. Dnes je to samej mladej pohodlnej prďola línej řadit myslící si, že za takzvaný všechno můžou tříválce.
Tak chlapci, to byla jenom nadsázka pro zamyšlení nad vším a nad sebou.

Pavel
15. února • 15:46

Tady to je samý teoretik. S motorem jezdím tak, jak je odladěn. Běžné přeplňované motory nejsou laděné do otáček. Otáčky ničemu nevadí, ale je to takové zbytečné až mdlé je držet. A opakuji, R3 je špatné v nízkých otáčkách. Tzn., že motor nefunguje v celém rozsahu otáček, pro který byl navržen. Nechápu, na základě čeho mi podsouváš tebou vymyšlené pohádky, že jsem líný řadit. Řadím pravidelně, akorát se pohybuji v nižším rozsahu otáček, pokus nepředjíždím, apod. Příště se prosím vyjadřuj na základě svých zkušeností, evidentně netušíš, o čem je debata, děkuji.

neodborník
16. února • 12:00

Klasický absolutní rým. Mám pravdu, protože mám pravdu a každýho oponenta zkusím setřít a udělat z něj hlupáka, plus nějaká ta ironická fráze slušnosti. Odkud víte, že motor musí "fungovat" v celém rozsahu otáček, viděl jste někdy grafy průběhu výkonu a točivého momentu ve vztahu k otáčkám u nějakých motorů, jsou to rovné čáry ?, že ho tak někdo navrhl a ono to tak v reálu není - neteoretizujete spíš Vy a vynucujete si tím jenom svoje přání ? Zkušený řidič se seznámi s charakteristikou motoru a tomu přizpůsobí svůj řidičský styl, aby z něj dostal maximum užitku pro sebe, tedy taky řadí podle reálné potřeby. Né umanutý dítě co si vynucuje stůj co stůj svůj názor, brečí a kope kolem sebe, nebudu řadit a nebudu řadit a myslí si, že si tím pomůže. Bez zvládnuté teorie nefunguje praxe, potom zbývá jenom takzvané myšlení a vlastní názor, to je můj názor. Jo, a že někdo dělá vrátnýho v nemocnici ještě neznamená, že dotyčný je doktor, u aut je to podobný, jezdit autem nestačí.

karlos
15. února • 13:30

Přesně tak. Nepochopím že se najde člověk co si koupí tříválec a ještě ho chválí. Vždyť je to utrpení. Lidi jsou blázni že ten šrot kupují.

Doporučujeme

Články odjinud