Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Aladin  |  11. 12. 2018 09:16

No to ne. V US si měl půjčit Tauruse, Impalu nebo Mustanga. Dobrý je zprostředkovatel driveusa de. Každopádně dík za fanouškovský článek. Altima je oblíbený vůz.

Odpovědět  |   | 
Bureš  |  11. 12. 2018 13:50

Je vidět, jak moc je Skoda dobrá a jak jde správnou cestou. Čím víc je tady od některých zapšklých jedinců napliváno, tím víc to její dobře rozjetou cestu nahoru dokazuje. K tomu celosvětový růst prodejů, paráda. Můžete tady na značku Škoda plivat jak divý, vztekat se do ruda, posmívat se a stejně je vám to k ničemu. Škoda roste, Škoda jede, Škoda posiluje. Simply Clever

Odpovědět  |   | 
Tom  |  12. 12. 2018 07:02

Vzal sis rano prasek? Vrat se na clanek a zjistis, ze je o normalnim aute s normalnim motorem o normalnim objemu s normalnimi jizdnimi vlastnostmi a velmi peknou spotrebou. Nic z toho ta tvoje Skoda nenabizi.

Odpovědět  |   | 
Ne321  |  11. 12. 2018 09:17

Ona ta spotreba tam neni tak uplne o aute jako o tamnich podminkach. V USA se jezdi plynule, bez zacp, jeste stale pomaleji nez v Evrope ani ne tak kvuli limitum, protoze ty se neustale zvysuji, ale proto ze se s rezervou + 10 mph dodrzuji. Vysledek je ten, ze ve Statech jsem schopny jezdit s full size SUV s osmilitrovym benzinem nekde lehce pres deset litru, zatimco tady bych nesel pod patnact. Normalni sedan sestivalec dokaze jezdit za osm litru a clovek nemusi ject ani zadny extremni economy run. Ta cisla spotreby z Ameriky jsou tak minus dva az tri litry proti tomu za kolik by to auto jezdilo v evropskych podminkach.

Odpovědět  |   | 
duder  |  11. 12. 2018 10:58

Taky si myslím.Nižší rychlosti (kdo by tady u nás po takových cestách jezdil poctivě 90-120, občas na dálnici možná až 130?) a dlouhé rovné trasy (hádám, že se jednalo o nějaký roadtrip po jihozápadě). V normálním provozu u nás by to bylo více.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  11. 12. 2018 12:30

2006 Taurus s trojlitrovym 6-valcom - priemer 8 litrov.
Plynula jazda, nizke rychlosti, spravne nafukane pneu (ked som preberal auto, boli tak na 2/3 potrebneho tlaku).

Odpovědět  |   | 
duder  |  11. 12. 2018 13:06

Já měl s Grand Cherokee 3,6 V6 na cca 6 tis. km průměrnou okolo 10 litrů (moc jsem to nesledoval). A jsem si jistý (byť odzkoušeno nemám), že u nás bych za tolik schopen jezdit nebyl.

Odpovědět  |   | 
Bureš  |  11. 12. 2018 13:51

Je vidět, jak moc je Skoda dobrá a jak jde správnou cestou. Čím víc je tady od některých zapšklých jedinců napliváno, tím víc to její dobře rozjetou cestu nahoru dokazuje. K tomu celosvětový růst prodejů, paráda. Můžete tady na značku Škoda plivat jak divý, vztekat se do ruda, posmívat se a stejně je vám to k ničemu. Škoda roste, Škoda jede, Škoda posiluje. Simply Clever

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  11. 12. 2018 18:00

Jdi se léčit.

Odpovědět  |   | 
Sir_CHerokee  |  11. 12. 2018 09:33

Pěkný zajímavý článek. Ta váha...klobouk dolů. Ten náš evropský downsizing nemusí zjevně být spotřebitelsky ani efektivitou nejideálnějším řešením....jen si to tu moc nepřiznáváme.

Odpovědět  |   | 
Lukáš  |  11. 12. 2018 09:40

Já dvě tyto Altimy před faceliftem (2.5 CVT) řídil v USA a asi jsem řídil úplně jiná auta. Byla to nejhorší auta, jaká jsem kdy v životě řídil! Absolutně bez zpětné vazby, gumové jak žvýkačka, z CVT jsem rostl, motor úplně mdlý, reakce jak retardovaný jedinec (při kick downu se jen zvednou otáčky a neděje se NIC!), reakce na otočení volantu nula, celé se to houpe, no prostě celé auto úplně špatně. Jako asi na přesun po rovné Route 66 na tempomat OK. Zkusil jsem mu dát za uši na Haleakala Hwy (kdo nezná, doporučuji vygooglit, jedna z nejkrásnějších klikatic na světě) a málem jsem se za volantem rozbrečel, že na tak úžasné silnici nemám jiné auto. Jakékoliv jiné auto než Altimu. Jinak obě ty Altimy byly z půjčovny a obě se chovaly naprosto stejně, ale pochybuji, že bych měl dvakrát štěstí na vylágrované kusy.

Odpovědět  |   | 
Bureš  |  11. 12. 2018 13:51

Je vidět, jak moc je Skoda dobrá a jak jde správnou cestou. Čím víc je tady od některých zapšklých jedinců napliváno, tím víc to její dobře rozjetou cestu nahoru dokazuje. K tomu celosvětový růst prodejů, paráda. Můžete tady na značku Škoda plivat jak divý, vztekat se do ruda, posmívat se a stejně je vám to k ničemu. Škoda roste, Škoda jede, Škoda posiluje. Simply Clever

Odpovědět  |   | 
anonym  |  11. 12. 2018 21:34

Ja jsem mel pujcenou Altimu dvakrat a pripadala mi v pohode, nemel jsem pocit, ze se moc lisi od evropskych aut. Ovsem Toyota Camry, dalsi harcovnik pujcoven, to byla hruza, tam do puntiku sedi tvoje hodnoceni Altimy, jeste bych pridal otresny interier. Byla docela pohodlna, ale to bylo vsechno. Casto jsem videl tady v diskuzi stesky lidi, kteri by chteli Camry v Evrope, ale to auto by v Evrope nemelo sanci. Mel jsem ji mimochodem pujcenou hned po Altime, jezdil jsem stejne trasy a byl to obrovsky rozdil. A nakonec i ta spotreba byla horsi nez Altima. Nova generace je mozna lepsi, to nevim.

Odpovědět  |   | 
ferdoz  |  11. 12. 2018 10:11

Kvôli Altime nie je potrebné cestovať za veľkú mláku. Na ukrajine - teda aspoň na západnej - je to pomerne bežné vozidlo.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  11. 12. 2018 10:14

"jak skvělé reakce může mít atmosférický motor, který není nadměrně přiškrcen emisními předpisy"

Auto ma kalifornsku license plate a v Kalifornii platia jedny z najprisnejsich emisnych noriem...

Odpovědět  |   | 
Bureš  |  11. 12. 2018 13:51

Je vidět, jak moc je Skoda dobrá a jak jde správnou cestou. Čím víc je tady od některých zapšklých jedinců napliváno, tím víc to její dobře rozjetou cestu nahoru dokazuje. K tomu celosvětový růst prodejů, paráda. Můžete tady na značku Škoda plivat jak divý, vztekat se do ruda, posmívat se a stejně je vám to k ničemu. Škoda roste, Škoda jede, Škoda posiluje. Simply Clever

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  12. 12. 2018 07:29

Ani když to napíšeš miliónkrát, nebude to pravda.
Chcípni a přestaň kazit diskuse, ty špíno.

Odpovědět  |   | 
fero  |  11. 12. 2018 10:30

Spotrebu plne chapem. Mal som pozicanu Impalu 3.6 V6 a po cca 5k km po zapadnom pobrezi sa spotreba pohybovala okolo 7.5litru. Pohodicka

Odpovědět  |   | 
homer  |  11. 12. 2018 12:35

neni tam náhodou paliva cejchovaný na galony?

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  11. 12. 2018 13:40

Ano, jednotka objemu pro benzin je galon a spotřeba (resp. hospodárnost provozu) se uvádí v MPG (míle na galon). Ale jde to přepožítat na evropsou míru l/100 km. A možná i ta auta to umožňují přepnout v palubáku, nevím...

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  11. 12. 2018 14:05

V Taurusu si můžeš přepnout veškeré ukazatele na naše normy. Též jsem jezdil s V6 za 7.6-7.8. a 4 lidi ve voze. Po San Franciscu v těch kopcovitých uličkách 8.6l. Je to o plynulosti a zahřátém motoru. Tady by to žralo mnohem více, to je jasné. Nutno říci, že i tam tyto motory s nepřekonatelnou kulturou projevu mizí. Ford z V8 přešel na V6 EB, z V6 na 2.0EB, Honda dokonce na 1.5t a to i u větších modelů.

Odpovědět  |   | 
a  |  12. 12. 2018 00:32

Nová Honda Accord v USA má taky motor 2,0 turbo (250 k). Dokonce i s manuálem. V6 už nemá, to je pravda.

Odpovědět  |   | 
Holy Roman (emperor)  |  11. 12. 2018 10:49

To tedy neignoruje! Po necem takovem me srdce touzi a verim, ze nejsem zcela osamocen. Lec vubec netusim, kde to normalne koupit a neresit indidivualni dovoz.

Odpovědět  |   | 
Holy Roman (emperor)  |  11. 12. 2018 11:04

Designove se mi libi Nissan Maxima, ale snesl bych zrejme i tu Altimu. Nejak mi neni jasne, proc japonske automobilky v teto tride na Evropu zcela zanevrely.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  11. 12. 2018 11:21

Protože to evropský zákazník nechce. Já mám třeba už třetí sedan a plně mi vyhovuje, nepotřebuji převážet vzduch v kombíku nebo mít "terénní" auto na jízdu převážně po městě. Ale většina zákazníku to vidí jinak, takže sedany tady moc neletí, s výjimkou, samozřejmě, aut jako A8, BMW 7, Mercedes S a podobně, což je ale minimum.,

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  11. 12. 2018 13:18

Co/kdo je evropsky zakaznik? Navic treba OCT i SUP vypadaji v kombu daleko lepe S detma je asi debata sedan vs kombi bezpredmetna a pokud mate vice konicku (treba i to kolo davam mnohem radeji do 'kufru' nez na strechu), byva kombi praktictejsi.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  11. 12. 2018 13:48

No prostě Evropan ty sedany moc nechce. Ono to není tak, že Japonci se na Evropu v sedanech vykašlali, ale proč by to tady nabízeli, když poptávka po nich je nízká. I evropské automobilky spíš přechází na crossovery a SUV a když se objeví něco jako teď Peugeot 508, tak je z toho málem svátek

Ano, někdo potřebuje prostor, jen mi nejde do hlavy, že kdysi byl sedan docela běžný a teď najednou všichni potřebují buď prostor (kombi) nebo něco, co vypadá jako tereňák, ale na polňačku se nepodívá jak je rok dlouhý.

Já mám sedan a líbí se mi jeho elegantní tvary, líbí se mi, že má oddělený prostor pro posádku a zavazadla a dokonce mi nejdou ani sklápět sedačky a nevadí mi to, nepotřebuji to. A jelikož jezdím dálky, tak se vsadím, že s obdobně celkým SUV bych měl spotřebu tak o dva litry vyšší.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  11. 12. 2018 14:05

Kdyby mi sedan opravdu stacil, tak litam v posledni generaci SAAB 9-3 A litr/dva rozdil ve spotrebe (nastesti) neresim (neresil jsem drive za +/- 9 benzin, dnes +/- 6 nafta), uprednostnuji pohodli a bezpecnost.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  11. 12. 2018 14:28

Jasně, každý dle svých priorit. Já taky upřednostňuji pohodlí na dlouhých cestách a proto mám sedan

Odpovědět  |   | 
Bureš  |  11. 12. 2018 14:35

Je vidět, jak moc je Skoda dobrá a jak jde správnou cestou. Čím víc je tady od některých zapšklých jedinců napliváno, tím víc to její dobře rozjetou cestu nahoru dokazuje. K tomu celosvětový růst prodejů, paráda. Můžete tady na značku Škoda plivat jak divý, vztekat se do ruda, posmívat se a stejně je vám to k ničemu. Škoda roste, Škoda jede, Škoda posiluje. Simply Clever

Odpovědět  |   | 
xxc  |  12. 12. 2018 15:30

To je aké pohodlie, pozerať cez zapršané okno dozadu?

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  12. 12. 2018 15:47

Jaké "zapršané okno dozadu" máš na mysli? Nic takového u svého auta nepozoruji. A i kdyby... podle tebe je jediným parametrem pohodlí to, jestli má auto stěrač na zadním okně?

Odpovědět  |   | 
Holy Roman (emperor)  |  11. 12. 2018 14:35

"Evropan sedany nechce" mi hodne pripomina socik. Tehdy se take mimo jine tez mym jmenem (resp. vsech obcanu Ceskoslovenska ...) funkcionari rezimu vyjadrovali k ruznym zalezitostem. A pritom se mne na nazor nikdo nikdy neptal. A uz vubec ne na to, zda vubec stojim o to, aby se zrovna oni k temto vecem mym jmenem vyjadrovali.

Myslim, ze jista cast lidi kupuje SUV mimo jine i proto, ze mezi vetsimi sedany neni az tak z ceho vybirat. Pokud clovek netouzi pro premii, nabidka je velice omezena a clovek tak musi pristoupit na radu kompromisu.

Jiste, v urcite dobe se vetsi japonske sedany prilis dobre neprodavaly, viz Hodna Legend. Dnes se ovsem jak podminy tak i preference zakazniku meni a situace je tedy jina. A napriklad prave ty Nissany se hodne posunuly v oblasti designu k necemu pro evropany podstatne akceptovatelnejsimu. Uz nevypadaji jak opuchla ropucha. Soucasny Nissan Maxima by, dle meho nazoru, za jistych podminek mohl najit radu zajemcu i v Evrope.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  11. 12. 2018 14:57

Tak proč teda ty sedany zmizely z nabídkyv Evropě? A jinde se v pohodě prodávají? Já měl za to, že preference zákazníkú se mění a sedany nechtějí. I když já sedan mám a vyhovuje mi a taky bych přivítal větší nabídku na trhu. Ale prostě asi jsem výjimka a "všichni" teď chtějí SUV a pod., je to prostě teď móda.

Odpovědět  |   | 
Holy Roman (emperor)  |  11. 12. 2018 16:09

Poptavka po sedanech zcela nepochybne poklesla, o tom neni sporu. Chapu take, ze pro vyrobce pusobici pouze na EU trhu to muze znamenat problem, kdyz duvodne ocekavatelne prodeje nemuseji dostacovat na rentabilitu vyvoje a vyroby. Ovsem proc z prodeje japonci stahli modely, ktere se bezne prodavaji jinde a tudiz i bez podilu EU trhu se musi jejich existence vyplatrit, mi nejak unika. Ostatne, ani neni jasne, zda je to rozhodnuti samotnych automobilek, ci jejich lokalnich dealerskych siti.

I kdyby se tech Nissanu Maxima prodalo v CR treba jen 20 rocne. Chapu, ze homologace stoji nejake ty penize, lec je platna pro celou EU. A verim, ze prodeje v cele EU v prubehu cele zivotnosti modelu by byly alespon v radu stovek kusu, takze by si na tu homologaci snad i vydelaly. Vzdyt se staci podivat na takove Subaru Legacy. V Nemecku je clovek nepotka cela leta a presto v nabidce jsou.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  11. 12. 2018 16:22

Z čeho toto vychází? Protože já bych si to netroufl takto kategoricky říct... že není sporu.
"Poptavka po sedanech zcela nepochybne poklesla, o tom neni sporu."

Prostě to spíš vidím tak, že preference kupců se přesunuly k jinému typu karoserie a pro "pár" zákazníků nemá smysl vyrábět sedan. zvlášť, jak píšeš, pro automobilky, které prodávají primárně ne EU trhu. Prostě to ekonomicky nevycházelo. Proč např. Peugeot, zcela opustil sedany jako 406 a namísto toho je to samý cross nebu "SUV"? Až te%d přišel s 506.

U Japonců nevím, asi se jim nechce kvůli pár kusům držet pro to auto podporu, servis, zázemé. Klidně se zeptejte u zastoupení třeba Nissanu.

Odpovědět  |   | 
anonym  |  11. 12. 2018 21:17

Netroufl by sis rict, ze poptavka po sedanech poklesla, ale vidis to tak, ze preference kupcu se presunuly k jinemu typu karoserie. Tomu rikam slovni ekvilibristika, klobouk dolu.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  12. 12. 2018 08:07

Jo, to jsem se spletl... špatně přečetl.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  12. 12. 2018 07:35

Zrovna s Peugeotem ses vůbec netrefil, ten měl sedan vždycky. A naopak, nová 508 není sedan ale liftback, takže bys celkem mohl říci, že i Peugeot tuto skupinu opouští.
Proč odešly asijské automobilky je celkem jasné: 90% trhu sedanů dělá firemní prodej a ten se úzce zaměřoval na evropské značky. Asijské v tehdejší době nebyly schopny dodat jednak potřebné specifikace (nedovážely je) a jednak potřebná množství aut. Soukromí kupující to už neutáhli, aby se Japoncům vyplatila homologace nových aut pro Evropu.
Jsem rád, že Toyota zkouší návrat Camry a že se udržela Corolla, ale to je tak vše. Smiřme se zkrátka s tím, že "nejnáročnější" automobilní trh se nechal překecat na horší řešení za vyšší ceny.

Odpovědět  |   | 
Holy Roman (emperor)  |  11. 12. 2018 11:11

Individualni dovoz povazuji u techto spotrebnich vozu za neprakticky. A naklady na vlastnictvi a udrzbu takto individualne dovezeneho spotrebniho vozu delaji celou zalezitost nerentabilni. Individualni dovoz dava smysl jen v pripade veteranu a nejakych rarit, kde jde pise o investici nez o spotrebu.

Odpovědět  |   | 
Bureš  |  11. 12. 2018 13:51

Je vidět, jak moc je Skoda dobrá a jak jde správnou cestou. Čím víc je tady od některých zapšklých jedinců napliváno, tím víc to její dobře rozjetou cestu nahoru dokazuje. K tomu celosvětový růst prodejů, paráda. Můžete tady na značku Škoda plivat jak divý, vztekat se do ruda, posmívat se a stejně je vám to k ničemu. Škoda roste, Škoda jede, Škoda posiluje. Simply Clever

Odpovědět  |   | 
Holy Roman (emperor)  |  11. 12. 2018 14:07

Jenze zrovna tenhle clanek o Skode nebyl. Uznavam, je to necekane neobvykle, lec je to tak.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  11. 12. 2018 18:02

To je nejspíš další blbeček za Autofora. Zavřeli jim tam diskuzi, tak si léčí své mindráky tady.

Odpovědět  |   | 
Jiri  |  11. 12. 2018 10:51

185 koní se mu zda málo, ale tady z litrovejch motoru delaj doslova rakety. Trochu si to srovnejte.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  11. 12. 2018 11:47

Altima 2.5 CVT - 0-100 9,6s
Superb 1,4TSi DSG 0-100 8,6s

A rozdily v pruznem ani nemluve.
Cim to teda je?

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  11. 12. 2018 12:33

Odpoviem ti citatom z testu Octavie 1 s 1.4 motorom - "auto je subjektivne zive".

Je to o tom, s akou konotaciou prezentujes cislo - konotacia, samozrejme, zavisi od tvojho umyslu :)

Odpovědět  |   | 
Holy Roman (emperor)  |  11. 12. 2018 14:10

Neni dulezite jak auto zrychluje, ale jaky z toho ma ridic pozitek. Stejne tak neni dulezite kdo vyhral zavod, ale kdo z ucastniku se citi jako vitez.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  11. 12. 2018 15:24

Ano u Altimy mas pozitek z toho, ze to nejede. Tak ted uz to chapu.
Krom zvuku a kultivovanosti bude vzdy malorazka s turbem jizdne lepsi. Navic atmosfera s variatorem. Nechapu ty ody. U nas by to kupovali jen exoti.

Odpovědět  |   | 
Holy Roman (emperor)  |  11. 12. 2018 16:13

Hele a nemas pocit, ze Ti po tom, kdo by takova auta kupoval, muze byt akorat tak kulovy? Nebo to beres tak, ze kdo nevidi svet tvyma ocima, nema pravo na existenci?

Odpovědět  |   | 
Petr  |  11. 12. 2018 17:44

Nemam.

Odpovědět  |   | 
Holy Roman (emperor)  |  11. 12. 2018 17:49

Tak to je mi Te skutecne lito. Zere Te hodne, ze nemuzes nechat popravit lidi, kteri se protivi tvym preferencim? Pracujes na tom, aby jsi uchvatil moc? Protoze pokud ne, jsi na tom jeste hure, nez se muze zdat.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  11. 12. 2018 18:00

Jsem hoden opovrzeni. Ale prvni dulezity krok k lecbe je uvedomeni.
A uvedomelej ja jsem.

Odpovědět  |   | 
Kosanovič  |  11. 12. 2018 10:53

Rozbředlý kýbl gumových medvídků pro US potřeby možná fajn, ale v Evropě neprodejné.

Odpovědět  |   | 
Jiri  |  11. 12. 2018 10:56

A když se nic ne potento nebude hummer h2 ale Chevrolet suburban 8.1 litrů beeenziiiin.

Odpovědět  |   | 
Samuel  |  11. 12. 2018 14:33

Mám rovnakú skúsenosť v USA s Kia Optima 2.4 GDI a automatom. 5000 km som urobil s priemernou spotrebou okolo 5,8l/100. Pritom som spotrebu vôbec neriešil, jazdil som v rámci limitov, ale keď napr. bolo treba predbiehať, kľudne som predbiehal s kick-downom a v meste som spotrebu tiež moc neriešil. Je veľká škoda, že sa u nás predáva len veľmi málo takýchto áut

Odpovědět  |   | 
Miro  |  11. 12. 2018 18:16

5,8l na 2.4 vyborny vysledok, ved za tolko nejazdi ani ich 2l

Odpovědět  |   | 
anonym  |  11. 12. 2018 21:57

5,8 je vyborna hodnota. V sedanu jsem s tim nejel, ale mel jsem pujcene 2 ruzne Santa Fe a v nem stejny motor zral jako prase. Prisaham, ze mi obe zraly vice nez sestivalcove Sorento. V Americe byl motor 2.4 nebo 2.5 mnoho let zaklad v autech stredni tridy. A byly obrovske rozdily v naladeni, a to i v ramci jedne automobilky. Vzpominam si, ze jsem mel pujceny Nissan Roque (X trail) s motorem 2.5 a jel paradne, i kdyz docela zral. O neco pozdeji jsem mel Altimu jako tu z clanku a motor pusobil docela pridusene, ale s vybornou spotrebou.

Odpovědět  |   | 
Samuel  |  12. 12. 2018 13:04

Ešte som zabudol uviesť, že tá KIA bola FE verzia, čo je myslím Fuel Efficient, takže to malo možno nejaké drobné úpravy na zlepšenie spotreby. Každopádne som to sám nechápal...

Odpovědět  |   | 
Zdeny  |  11. 12. 2018 19:19

KONEČNĚ!
KOnečně něco jinýho, než ten českoněmecken hnus! Děkuji recenzentovi za krásný zpestření už tak šedých dnů, kdy člověk na cestách nepotká nic, než německý hujdy. Jak tu píše Bureš (asi dupe, když mu na jehomooudra nikod nelajkuje), než cokoliv od Škody, tak 100x tento Nissan! Vzhled, parametry, tvary, vše... Škoda NEVER!

Odpovědět  |   | 
Majko  |  11. 12. 2018 19:42

Nabudúce vyskúšajte Kia Sedona. V6, tiché a pohodlné naozajstné MPV. Piati členovia sa odvezú úplne krásne.

Odpovědět  |   | 
Tomasss  |  11. 12. 2018 20:12

Tohle je přesně ono... jde o to, aby auto zapadlo do prostředí a do provozu.
Kdysi jsem měl osypky z automatu v Subaru (jezdil jsem s ním asi dva dny v ČR) ... a když jsme byli v Austrálii, tak jsem půjčil tehdy nového Outbacka s CVT a 2,5 benzínem. (rok 2010). Najel jsem s ním cca 12.tis km / měsíc a musím říci, že jsem ho vychvaloval do nebes. Spotřeba byla úsměvná ... 6,7l průměr.... (uznávám, že v Austrálii je to někdy o tom" "jeď 200 Km rovně a pak odboč doprava" . Ale zkrátka mne to auto přesvědčilo, že se nejmenuje Outback jen tak. V Australském "Outbacku" (neboli vnitrozemí) to bylo skvělé auto na nezpevněných cestách, kde se to dalo valit stovkou.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  12. 12. 2018 07:40

Ty spotřeby jsou krásné, to se musí nechat. Jenže to je právě specifikum ježdění v USA či Austrálii. Spousta volného místa bez osídlení. U nás, kde je co pět kilometrů vesnice, takových spotřeb sotva dosáhneme. Ježdění po střední Evropě je samé brzdy, rozjezd, zatáčky... Pak to letí nahoru.
Když mám možnost jet v podobně klidných podmínkách, pak třeba Clio s 1,2 jede za necelých pět litrů. U nás klidně o litr více.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  12. 12. 2018 08:44

+ mam pocit, ze ve zminovanych zemich (ikdyz USA jsou velke a rozmanite) byvaji ostatni citelnejsi a da se snaze predvidat (+ respekt k tamni policii). U nas je to od extremu do extremu, prilis defenzivni az agresivni magori, lepici zadku/rozestupu, slalomari atd - a na ty vsechny musi rekneme rozumny ridic reagovat.

Treba ty obce u nas co par km... bezne se jezdi mac a na hranici znacky na brzdy (pri vyjezdu naopak plyn na podlahu).

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  12. 12. 2018 14:30

Jo, to je taky pravda.
Já tedy jezdím jinak, než popisuješ. K obcím obvykle dojíždím plynule, rozjíždím se podle podmínek. Někdy taky naplno, někdy na to kašlu, když vidím vesnici za pár set metrů. Přesto ta spotřeba není nic extra. Kdybych jezdil tebou popisovaným stylem, i ten malý motor si dokáže vzít šest a půl, sedm litrů.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  12. 12. 2018 09:22

Tak ono sa da aj u nas, ale musis mat vhodne auto.
Ja som to raz dal od ukrajinskej hranice do Zvolena s priemerom 3.5 litra - 3 dospleli a batozina + klimatizacia, ale ja mam hybrid ;)

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  12. 12. 2018 09:38

Tak to je hodně slušné. Auris?

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  12. 12. 2018 14:32

Asi to nebude hybrid velikosti Altimy, co?

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

včera | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků
Minitest Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid: Víme, že má duši!

Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid

Nová Corolla je pohled na segment C po Japonsku. Mazdě to vyšlo, Toyota má v rukávu hybridní trumfy.

10.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 70 příspěvků

Nejčtenější články

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. Luxus za pakatel si budete moci i půjčit

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. L…

Bezdrátové nabíjení telefonu, automatická klimatizace, LED světlomety, elektricky nastavitelná sedadla a armáda USB portů. S tím vším dorazí Lynk & Co do Evropy.

8.  10.  2019 | | 66 N/A
Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konkurenty potrápí cenou i kufrem

Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konk…

Konkurent Škody Karoq se nyní již oficiálně pohybuje po našem území. Své konkurenty trápí i nízkou cenou.

11.  10.  2019 | | 68 N/A
Nové Suzuki Jimny má české ceny. Je to nejlevnější off-road na našem trhu!

Nové Suzuki Jimny má české ceny. Je to nejl…

Stará technika v moderním hávu na japonský způsob již má české ceny. Na poměry off-roadů je Suzuki Jimny opravdu levné!

18.  9.  2019 | | 50 N/A
Nový majitel zničil vzácný supersport chvíli po zakoupení. Při jeho vyprošťování plakal

Nový majitel zničil vzácný supersport chvíl…

Ryk legendy si řidič užil pouze několik okamžiků. Vyprostit vůz z křoví trvalo hodinu.

16.  9.  2019 | | 3 N/A
Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v historii. Scala by se měla ještě učit

Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v histo…

Někteří lidé neprahnou po výbavě, ale chtějí prostě jenom obyčejné auto za skvělé peníze. Řada značek to dnes nechce chápat. Hyundai mezi ně ale nepatří.

4.  10.  2019 | | 255 N/A