Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

24 komentářů

Luck
30. dubna • 19:42

1. Auto škoda fabia
2. Auto škoda Superb 2.0
3. Auto opel Mokka
4. Auto Mitsubishi ASX 1.6 mivec Je mi 38, vyblbnul jsem se, užil jsem si. Mimochodem pro “trhače asfaltu” auto co dá z 0 na 100km za dýl jak 5 vteřin není trhač :-) ať s ním jezdíte rychle, jak chcete. Tak nechápu proč vůbec komentujete ASX s atmosférou 86kw???Bydlím ve městě, už mám rodinu a mám Mitsubishi. Superba jsem zrasil a zprasil ale užil sem si. Mokku jsem měl benzín v plný palbě s automatem (110kw) - ani nevím co mě to napadlo brát automat. Nicméně mě to s ním nebavilo a hlavně - nevešel sem se do sedadel + mrňavej kufr. Po 30 tisících jsem to dal pryč a začal se koukat po jiných autech. Podmínka byla vyšší posez, pohodlné sedačky, větší kufr. Cena do půl míče. Rozhodoval jsem se mezi: Kia Sportage - nepohodlný sedačky, nelíbilo se mi a mělo fajt tvrdej podvozek. Další v pořadí byla Škoda Karoq (mám slevu na škodovky z práce) interiér z tvrzených plastů - myslel sem, že si dělají srandu říkat o tom rozvrzaném a tvrdém interiéru, že je to nový design. Jízda ok a tak sem ho zařadil do seznamu. Další auto: Suzuki Vitara i když jsem ho chtěl zkusit jen pro klid duše, protože vím, že kamarádovi po ROCE používání rezne takovým způsobem, že je to neuvěřitelné! Ale mě se líbí vzhled. Nicméně moje dojmy: Laciný tenký plechy (asi proto rezne tak snadno), Malý kufr, pěkně jezdí, celkově se mi líbilo jak z venku, tak ze vnitř, ale zase sedačka - tlačila mě do zad, z interiéru jsem měl pocit jisté lacinosti, zase kvůli těm plastům.
A jako poslední bylo Mitsubishi. Ihned mě zaujal vzhled. Stál sem před kapotou a prostě se mi to auto moc líbilo. Vnitřek (v plný výbavě, tehdy měli akci 100let). Robustní vnitřek z měkčených plastů - líbil se mi. První jízda - musel sem se zeptat dealere jestli je ten řev motoru normální :-) nebo mám těžkou nohu? Takže hluk v kabině značný. Jízdní vlastnosti ale skvělé, zejména na okrskách! Takže do finále jsem měl tři kandidáty: Suzuki, Karoq a ASX. Nejlíp se mi sedělo v ASX. Nejlíp se mi jelo v ASX i když Karoq je taky super - no možná to bylo nastejno snad jen na dálnicím kraluje karoq, do města je to nastejno a na okrsky ASX...Vnitřek se mi líbil v ASX, mám z něj pocit jisté povědomosti a bytelnosti. Ostatní interiéry jsou taky pěkné, jenže z nich mám pocit, jakoby mě okradli...nový auta, nový modely oproti starýmu ASX a udělají tohle? No vyřadil sem Suzuki a pak i karoq, protože kdybych je chtěl v plný plný palbě zaplatil bych víc. Mitsu jsem měl se vším co šlo a ten hluk v kabině? Reproduktory Rockford Fosgate který tam dávaj do full výbavy to zařídili za mě. Teď mám najeto 117k km a nedělaj sem nic než pravidelný servis. Jsem spokojený, jezdím hlavně po městě a nelituji toho. Holt je to atmosféra a musíte umět točit - a je to zábava!

Beertino
7. února • 15:15

Zdravím. ASX 1,6 benzin mám 8 let. Pravda, žádný závodník to není, ale: je nanejvýš spolehlivé a opravdu ekonomické. Má najeto 160tis km (většinou krátké vzdálenosti do 20km několikrát denně), průmérná spotřeba 6,5-7,0l. Za tu dobu jsem 2x provedl ochranný nástřik podvozku a dutin, 1x vyměnil brzdové destičky, olej měním po 15tis km, preventivně jsem vyměnil zapalovací svíčky a 1x vyměnil špatnou žárovku tlumeného světlonetu. Toť vše. Jsem s ASX naprosto spokojený a myslím, že v brzké době ho vyměním za nové. Za ASX 2,0 opět benzin, atmosférický čtyřválec, který dnes již v podstatě žádná jiná automobilka nenabízí.Atmosférám s nepřímým vstřikováním zdar!

kutil
16. dubna • 12:04

Ahoj, kamarád ASX měl a docela se mi líbilo a tak když byla možnost, tak jsem ho ve verzi 1.6DI-D 4x4 z roku 2016 koupil. Testovací jízda proběhla dobře, auto vypadalo celkem slušně, interiér zastaralý, ale to mi vyhovovalo. A po cca roce co ho mám můžu jasně potvrdit výtky uváděné výš. Je to uskákaná, špatně odtlumená plechovka, všude je vidět co největší snaha ušetřit, podvozek není skoro nijak ošetřený, vše je plastové a na volno, auto skřípe, vrže a drnčí. Pootevřená okna drnčí, v palubce drnčí, hluk od pneumatik je šílený, motor nad 2000ot je taky dost hlučný. I když mám lepší výbavu, chybí bederní opěrka a i při mé výšce 190cm si připadám v autě utopený. Na druhou stranu má auto tempomat, automatickou klimatizaci, 4x4, ESP, navigaci, couvací kameru a čidla, automatická světla i stěrace, hill-holder, start-stop atd. Světla nejsou žádný zázrak, ale jde to. Jezdí celkem dobře, motor není trhač asfaltu, ale dá se jezdit pod 5 litrů a do 110km/h je i motor celkem tichý. Ale jak se to přišlápne nebo přijdou kopce, jde spotřeba hodně nahoru. Parametry jsou 84kW/270Nm, což na 1.6 není špatné. Navíc se dá motor čipnout na 103kW/320Nm. Předchozí auto byla KIA Sportage 2.0CRDI 4x4 z roku 2007 a to bylo proti ASX výrazně ve všem lepší! Takže přechod do ASX byl strašný! Ale jak šel čas a na Sportage člověk zapomíná, tak se dá ASX akceptovat. Prostě dojede z A do B, není to ale žádná radost, navíc díky vyšším pneu auto na dálnici dost plave. Na nové silnici celkem v pohodě, ale v horším terénu hodně nestabilní. Ano je to levné auto s malou poruchovostí.

KarelN
17. března • 16:29

Pokud bych s tímto autem nejezdil, z příspěvků bych si udělal obrázek, že ASX je nejhorším autem které si můžete koupit. Pro nezaujaté bych ovšem rád uvedl, že jsou to induviduální pohledy. Motor skutečně není žádný "trhač asfaltu" ale pro plynulou, pohodovou jízdu dostačující, motor Mivec1,6 je hodnocen jako jeden z vůbec nejspolehlivějších motorů v dnešní době. Interiér je funkční a solidně provedený. Podvozek společný s Ountlanerem, mírně zvýšený a tuhý, ale asi proto že je to SUV ne? Na českosilničnívýmoly docela odolný.
Tak pokud nehledáte auto zábavné, hravé-dravé-silné s unikátním designem a sportovním posezem 15cm nad silnicí, tak doporučuji vyzkoušet a zvážit, co vlastně od auta očekáváte. Protože na český sen" octávku f plný palbě po německým důchodci" to fakt nemá. :-))

Dan
11. června • 15:27

Ahoj kde koupím nejkvalitnější střešní zahrádku na ASX?

Kuba
14. června • 14:10

Já jsem koupil zahrádku na auto levně z eshopu www.neumax.cz

Erik
20. června • 20:42

Já u nich kupoval střešní box Neumann, mám ho na autě denně na slunci v zimě a pořád vypadá jako nový

Honza
16. ledna • 7:29

Pred dvema lety jsem zabloudil do mitsubishi na zkusebni jizdu. Po par kilometrech v ASX jsem neveril, ze si to auto muze nekdo koupit. Souhlasim se vsim vyse zminenem. Tvrde, hlucne, neutulne, automat rve, nejede, interier hruza. Zkusil jsem zaroven i outlandera ve 2.4 benzinu. Jo, to uz bylo lepsi, ale za ty penize to rozhodne nestalo. Opravdu technicky zastarale auto. Vyhovoval mi akorat tak prostorny interier, vyhled z vozu a odhlucneni na dalnici.
Ubehly 2 roky a hledal jsem SUV. Zanovni automat s dualni klimou, vyhrivanyma sedackama, tiche na dalnici. No a kdyz jsem dostal od dealera nabidku na rok stareho outlandera s najetyma 40tis km, v zaruce jako na novy vuz, za 400tis kc, nebylo co resit. Za ty penize bych mel tak akorat dustera nebo mrnouse od oplu.
Manzelka je velmi spokojena. Ja tvrdim, ze mam za ty penize to nejlepsi, co jsem mohl koupit. Ale ze bych z toho auta byl nejak odvareny, to teda ne. Mame s nim momentalne najeto 20 tis km. Vymenil jsem akorat olej, zarovky za lepsi, sterace za lepsi a orginalni radio. Jinak OK.

k22
15. ledna • 13:24

Předjíždění si třeba naplánovat s každým autem - myslím si to od doby, kdy jsem viděl na vrakáči Porsche 911, resp. jen jeho zadní světla, víc z něho nezbylo, prý ho v protisměru překvapil kamón (určitě polský:-O) :-/

fela
15. ledna • 7:42

Išiel som v tomtou aute, r.v. 2017.
Jedna vec ma okamžite zarazila a odradila - to auto je príliš tvrdé, bolo v ňom cítiť nerovnosti, o ktorých v iných autách ani nemáte potuchy (jazdené na tej istej ceste mnohokrát)

pepe
14. ledna • 6:51

+ odolný motor
- zbytek

PanHajzl
14. ledna • 2:09

S prvnim ASX jsem v praci drive jezdil jako se sluzebakem, nafta 1,6 a AWD. Interne jsem mu zacal rikat nakopnuta ropucha,coz se hned chytilo. Zkratka, to auto fakt neni zadnej zazrak. Design jsem ohodnotil vyse,interier hnusne plastovej a jeste me vzdy dojimal hnusnej plechovej zvuk zabouchnuti dveri.
..treba to neni uplna tragedie, ale nevim vubec o nicem, cim by me to auto nadchlo....

13. ledna • 19:16

antiatd. pokoj. alebo skus napisat co je na tom aute take skvele. Ja si myslim, ze ty co to auto poznaju tak napisu len to co im to auto dalo. Teda nic moc.

Milhaus
13. ledna • 17:50

Ten motor je tragédie. Jel jsem v tom kdysi a fakt to nejede. Zlatý foukaný tři válec!

Antiautomat
13. ledna • 18:40

Hm, tak uz viem preco sa stavaju take nehody ako ta teraz pri Prahe, superb vs autobus. Sedacka je OK, volant je OK, ale to medzi tym...

Verny
13. ledna • 17:26

Při představení v r.2010 se mi ASX vyloženě líbilo. Čím víc japončíci zasahují de designu tím ho víc a víc prasí. Takže když to shrnu, Zastaralá technika, plastový a neútulný interiér, prkenný podvozek a zprasený design. Jediné čím je toto auto schopné oslovit je cena a to ještě velmi nenáročného motoristu který se v současné velmi pestré nabídce vůbec neorientuje.

Znalec
13. ledna • 18:02

Mal som to ako náhradné auto mesiac dozadu, v nafte a awd a potvrdzujem. Je to zastarale auto každým colom.

L.
16. ledna • 9:20

No a na tomto Dacia postavila svuj prodejni uspech. Proc ne jini?

Antiautomat
13. ledna • 18:41

a Vy ste zato uplne novy unikat.

Mirek
13. ledna • 21:49

Přefaceliftovou verzi maji moji známí, několikrát jsem v tom jel. Na 18" kolech velice tvrdé, v noci velice špatně osvětlují světla cestu, moje potkávací světla svítí podstatně lépe, než dálková na tomto autě, výkon motoru je dostačující na klidnou jízdu pro toho, kdo nikam nespěchá a nepotřebuje předjíždět. Při předjíždění, s nutnosti co nejrychleji, jezapotřebí řádně podřadit a za nelibé zvukové kulisy motoru to provést. Tohle auto si kupují lidé asi z důvodu, že je to dnes in mít SUV a za nízkou cenu, jiný důvod pro to nevidím.

Roman
28. února • 20:59

Neumíš jezdit a píšeš tady uplný hovadiny který si si vicucal z prstu

Roman
28. února • 20:56

Neumíš jezdit a píšeš tady uplný hovadiny který si si vicucal z prstu

Mirek
13. ledna • 21:57

Ještě dodám, že jsem s tímto autem jel trasu asi 200 km a normálním předpisovým tempem se podařilo docílit spotřeby 5,8 l/100 km dle palubního počítače. Délka dálnice byla asi 20 km, zbytek okresky a obce. Při spotřebě 8,3 l/100 km, kterou uvádi v testu, si nedovedu představit, kde a jak jezdili, když na tuto hodnotu nevystoupala ani na dálnici.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
R2
16. ledna • 10:40

Se stejnym motorem jsem mel moznost jet po dalnici v Lanceru, spotreba pri relativne normalnim dalnicnim tempu se pohybovala mezi 9-10 l/100 km, opravdu je ASX o tolik uspornejsi? Osobne si myslim, ze jde o klasicky problem, kdy novinar behem testovani auta vetsinou nejezdi ekonomicky, chce si prece trosicku vyzkouset, co to auto umi.
Navic jste musel jet hodne nenarocnou trasu s prevelice lehkou nohou, u ASX je spotreba dle NEDC 5,7-5,8 l/100 km, kdo ma trochu povedomi o "narocnosti" tohoto testu, tak si asi umi predstavit, nakolik je realne s normovanou spotrebou jezdit.

Doporučujeme

Články odjinud