Minitest Mazda CX-3 2.0 Skyaktiv-G A/T: Tradiční možná až příliš

89 komentářů

Edmond
17. března • 18:43

Tak co se týče toho reznuti ,skutečně mazda s tím měla problém ještě nedávno
Zhruba před pěti lety se to zlepšilo ale zásadní to bylo před dvěma lety kdy mazda nasadila jinou technologii nanášení vrstev ,byly i problémy s red barvou

Anti-automat
27. prosince • 19:47

Mojim tipom by bol zaklad dvojliter s manualom a fwd. Skratka jednoduche a prakticke auto. Inak ten dizajn je (subjektivne) naozaj podareny. Pekne. :-)

petr r. (petrumr)
27. prosince • 20:24

já zase automat a bez turba-na tohle uloví dost lidí. Na dizajn auto nejezdí a klidně by tam místo 3 mohla být 5 a bez toho cx.:-)

Anti-automat
27. prosince • 20:41

No tak vidis. Kolko ludi, tolko chuti. Ja napriklad automat (hdm a nic ine) len k dieslu s nalezitymi Nm, ono to ide k sebe. Ale predstav si ten benzinak s poriadnymi hrncami (rozumej ucinnost) prisiel s jemnym fukanim, rozumej este vacsia ucinnost. Moznosti je vela :-D

petr r. (petrumr)
28. prosince • 10:01

já v garáži mám dvoulitr a místo turba mám časování obou vaček nezávisle. Ode mně ta mazda za ten benzín má plus a mínus za tvorbu dovozu typů do čr.

27. prosince • 20:41

Ty máš schýzu?

Anti-automat
27. prosince • 20:43

Ty ano, ked to takto uplne bez konkextu spominas? Je to jeden zo symptomov. Len sa pytam.

27. prosince • 20:13

Sorry, blbě jsem to pochopil. Jinak 2 roky Mazda 3 v 2litru.naprosta spokojenost 😌.

Krabat
26. prosince • 15:49

Já ji koupil manželce letos v létě ve výbavě Revolution s nejsilnějším benzínem G150, v automatu a AWD. Za sebe mohu říct, že si mi auto designově hodně líbí, je opravdu krásné a v té úžasné červené na slunci vyloženě poutá pozornost. Na cestách jich ale jezdí celkem dost, alespoň v našem okolí. Sice všechno verze před FL, ale nový model se od toho předchozího moc neliší.Souhlasím s tím, že ten lak je strašně choulostivý a uvidíte na něm každý škrábanec. Jen tenhle konkrétní červený lak je opravdu nějaký háklivější a investice do transparentní fólie, alespoň na přední část vozu, má smysl. Spojení motoru G150 a HDM automatu téměř bez připomínek, Mazda automaty umí a není moc věcí, které bych kritizoval. Na rozdíl od DSG tenhle automat necuká ani při popojíždění na parkovišti nebo couvání v kopci, prostě parádně hladká jízda. Jediné, co mi trochu vadí, je podtáčení motoru při jízdě po městě. Motor točí nějakých 1250 otáček a auto je pocitově líné. Jakmile přepnu do režimu Sport nebo trochu víc šlapu na plyn, je to paráda. Ono se to omílá pořád dokola, ale Mazda ještě pořád má co nabídnout lidem, kteří rádi řídí. Výkon mi přijde víc než dostatečný. Tohle auto, čím rychleji jede, tím ochotněji zrychluje. V běžném provozu potřebujete zrychlovat z nějakých 50, 70 nebo 90 km/h, abyste bezpečně předjeli. A tady je auto výborné, má jiskru a na okreskách jsem se opravdu skvěle pobavil. Bravurně sebejistý podvozek, žádné náklony, prostě paráda. Na nekvalitních cestách je to ale trochu horší. 18" kola nemají rády příčné nerovnosti a auto je uskákané. Překvapivě dobrý je akustický komfort. Mazda to nikdy moc dobře neuměla a právě nový model po FL má lépe utlumený interiér. Pokud jde o prostor, já si se svými 187 cm sám za sebe sednu bez problémů, dokázal bych cestovat i na zadních sedadlech, ale možná tak max. na střední vzdálenosti do 100 nebo 150 km. Rozhodně to není taková katastrofa, jak se často píše vč. této krátké recenze.Za auto jsme platili 642 tisíc Kč, ale je to druhá nejvyšší výbava, která má vše podstatné. Když jsem si srovnával Mazdu CX-3 s jinými značkami v obdobné výbavě, nebyla nějak výrazně dražší, často vycházela i mnohem levněji. Problém je v tom, že když chcete silný motor, automat, 4x4 apod. musíte u Mazdy sáhnout po nejvyšších výbavách, kde si už zaplatíte za kdejakou blbost. V základu však auto začíná lehce nad 400 tisíci Kč a ani ta nejlevnější výbava není úplné holátko. Mnoha lidem klidně může stačit. Závěrem bych dodal, že podle mě se dá za podobné peníze koupit mnohem praktičtější a jízdně i lepší Mazda 3, jenže vysvětlujte to ženě, které jede na módní vlně SUV. Na druhou stranu mohu říct, že je naprosto spokojená a neměnila by. Nejvíce ji nadchnul již zmíněný automat a výborná LED světla. O těch se moc nepíše, ale jsou skutečně výborná a mě samotného překvapilo, že mainstreamová značka jako Mazda umí takhle vynikající světlomety.

Anti-automat
26. prosince • 16:47

Vdaka za info, pretoze /nakolko casto jazdim dlhsie cesty a to sa da najlepsie v noci/, je to zalezitost, ktorej prikladam ovela viac pozornosti ako ´dizajnovo´ opacne otoceny otackomer, pripadne nekonecne dotykove menu, kde samozrejme tie najdolezitejsie veci pre vodica su az na konci ako som to videl. Hnus a desbes. Nuz, zensky pohlad na vec v tomto pripade kvitujem ;-)

27. prosince • 15:52

Anti - ty de*ile však ti to nikdo nenutí.

Anti-automat
27. prosince • 19:18

Ty - mas k teme nejake poznatky a skusenosti? Ono 1ooo km+ so svatojanskym hmyzom ( vykon svetiel) je naozaj vycerpavajuci podnik. Do feldy a aj kokty som musel hodit nighbreakera a jemne (naozaj ohladuplne) to zdvihnut. Kokta 1 (po fl) v tejto konstelacii svieti dobre. Ale je to stale iba ‘dobre’. Nas Maxi proti tomu svieti ako lokomotiva.

Mirek
25. prosince • 19:06

Jen bych chtěl upozornit ty, kteří poukazují na cenu tohoto auta a porovnávají to k autům vyrobeným v EU, aby si uvědomili, že celou situaci dost zkresluje dovozové clo. Jsem zvědavý, jak se situace do těchto cen promítne po zrušení tohoto cla.

ACE
26. prosince • 8:10

Tak na to taky čekám, mám pocit že škodovka (a nejen ona) teď šponuje ceny, aby pak mohli jako zlevnit.

petr r. (petrumr)
26. prosince • 9:03

mazda nevyrábí v eu, tak nekupovat aji kdyby byla nejlevnější, já bych to porovnával s dusterem i když má dácia lepší výbavu, nebot u mazdy nemět dojezd oken je na pováženou.

Já první
26. prosince • 11:06

Ty jsi vážně ubožák, že ti není rovno.

petr r. (petrumr)
26. prosince • 12:32

jaké evropské auto nemá dojezdy na oknách? Není lepší otevřít na dálku všechny okna i střechu? Panáčku nejchytřejší, víš že tohle jde jen u auta co má evropský standarty. japonci zaspali dobu, kdyby elektroniku nevyráběli jinde, tak po nich neštěkne ani pes, ale Já první největší borec na světě, který všechny pomluví a myslí si co?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Já první
26. prosince • 19:09

Ty jsi totálně mimo. Jaké evropské standardy (ani to neumíš napsat správně, tupče)? Meleš nesmysly.

petr r. (petrumr)
26. prosince • 19:30

japonci chytají velryby, tak nic z japonska.

Mirek
26. prosince • 20:43

Ty máš opravdu super logiku. Tímhle způsobem najdu důvod na jakoukoliv zemi, například:
"Němci nejvíce znečisťují ovzduší v EU uhelnými elektrárnami, nic z Německa" nebo "Němci přijímají nejvíc imigrantů z muslimských zemí, nic z Německa". :-P

Joe Doe
26. prosince • 15:28

Mitsubishi Electric nie je japonska firma?

ACE
26. prosince • 14:14

Mě zajímá víc komplet bezpečnost v základu a ne nějaký okýnka. Místní automob. zaspaly dobu, chtějí příplatky za základní výbavu.

petr r. (petrumr)
26. prosince • 19:32

okna nejsou bezpečnost?

Joe Doe
26. prosince • 15:29

Cena od... a v zozname ‘bohatej zakladnej vybavy’ mas uvedene aj zadne opierky hlavy.... ;)

Mirek
26. prosince • 13:11

A které auto, vyrobené v EU, v těchto třídách, má atmosférický dvolitrový motor? Tady se zato doba vůbec nezaspala a úspěšně se aplikují motory do sekaček. Tak nevím, co je lepší mít v autě, zbytné dálkové otvírání oken (nevím, jestli je to skutečně pravda a není to třeba součásti vyšších výbav), nebo slušný motor.

Roman
25. prosince • 17:33

Mazdy jsou pohledný,kvalitní auta. Kdo Mazdu má, ten si jí chválí. Navícsi nevybavuju, že bych někdy narazil na nějakýcho psychopata za volantem Mazdy na rozdíl od řidičů vozů jiných značek. Navíc u japonců oceňuju, že za nima nezůstávaj černý oblaka jedovatýho prasečího smradu jako u aut "koncernu". Mazda prostě neni auto pro kolenovrty, pro ty je tu "koncern".

verny
26. prosince • 10:50

Pohledný bez pochyby, ale co se týká kvality toť otázka. Jen si projdi fóra ohledně problémů 2,2D skyactive. Jsou jich plné bazary, neprodejných 2-5 letých aut. V tom případě za nima opravdu nezůstávají "černý oblaka jedovatýho prasečího smradu jako u aut koncernu". Ale na rozdíl od Mazd jsou ty koncernový "křápy" dobře prodejné i 200 tis najetých km. K tomu se 2,2D skyactive ani nedopracuje.

Joe Doe
26. prosince • 15:24

Plne bazary Mazd. OK, chlapce. Vies, trolovat mozes, ale musis to robit inteligentne a s faktami, a nenechat sa vtiahnut do stavu, v ktorom nekontrolovane emocie zatienia aj posledne zvysky tvojho zdraveho usudku.Ten 2.2 litrovy diesel z obdobia pred Sky bol technologicky dve generacie pred obdobnymi TDI, o ktorych navyse vieme, ze boli cinknute uz vyroby (o Dieselgate si, dufam, pocul).

Anti-automat
27. prosince • 19:50

Joe, ten motor naozaj problemy ma. Auto je paradne, lenze ten diesel nie je zrovna podareny.

tom
25. prosince • 17:37

Tak se obcas poradne podívej. Pokud potkám 3 denne a jeden jede jak hovado, tak si to moc nepamatuji, ale je to tak. Muzu říct, ze s ohledem na celkový potkany počet je psychopatu za volantem asi stejne jako u jiných znacek.

Jiri
25. prosince • 17:48

Golf BMW, mladý cip kšilt do zadu
Octa sluzebak obchodaci jezdej jak prasata aby stihli co nejvic
Pasat střední management co kontroluje pobocky
Rapid Fabie důchodce mladá rodina
Japonce lidi co nejsou ovce a nejdou s davem
Hyundai abych nakrkl souseda
Amerika hodně velké individualista
Francouzský auta, lidi vsehochut

Vasil Fjodorov
25. prosince • 18:53

Tobě z těch aut totálně hrábo. :-/

Jiri
25. prosince • 19:28

Ok tak kdo má BMW škodu Hyundai Japonce Ameriku prosím a děkuji za odpověď plus vw a skoda

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
petr r. (petrumr)
25. prosince • 20:32

a kdo má francouze a bmw? Nezlob se na mně, ale ten šilt do zadu v bmw nedám.:-( Prostě posaz to nedovolí.

Jiri
25. prosince • 20:59

Neboj díra v hlavovy operce to jistí :-))

Jiri
25. prosince • 16:46

Radši bych si koupil tohle než Hyundai a škoda.

Vasil Fjodorov
25. prosince • 12:07

Tančík bez okének, to je hodně špatné. Co je dobré, to jsou motory pro puristy.

XC
25. prosince • 8:48

Takže za 600 papírů malé je to, kňučí to, cuká to, nejede to a žere to. A to se vyplatí.

honzas
2. ledna • 14:16

Jedinej kdo tady kňučí jseš ty. Mám jí tři roky, nerezne a jede jako drak. Je to atmosféra takže když chci předjet v kopci (votičák) dám z 6 na 4, plný plyn a nechávám za sebou i BMW. Prostě pindáš o něčem, o čem nemáš ani šajnu.

ACE
25. prosince • 11:38

Moje řeč, pro řidiče jako seš ty to není :-D

tom
25. prosince • 17:43

To je pravda, mazda fans jsou kw sve značce absolutně nekriticti a odpustí ji vse, respektive ze zaporu uděláno výhodu. Jako treba no a co, tak to zrezne, alespoň si koupím dalsi;-)

ACE
25. prosince • 22:19

Zatím Mazdy reznou jen v diskusích, probuďte se a přestaňte vomílat co platilo možná před 20 lety a to nejspíš u nějakej dotaženjch a přebouchanejch vojetin.

XC90
26. prosince • 11:40

No kdyby rezavěly jen v diskuzích, tak by to bylo žůžo, ale ony rezavějí především v praxi. Mazda a rez jsou prakticky synonyma.
https://autordee.com/top-10-worst-cars-rust/...
https://www.thetruthaboutcars.com/2017/07/mazda-seems-rust-... ...
https://www.msn.com/en-ca/autos/news/mazda-re... ...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
ACE
26. prosince • 20:22

Jo to jsou ty z Mexika, těch tu asi moc nebude

petr r. (petrumr)
26. prosince • 8:55

teď si dej po čuni, mazda 6 co se prodávala před 7 lety není kvalitní mazda co se vyráběla pře 20 lety. Soused ji měl novou a po třech letech zadní blatníky šlus-obě strany a to dal pryč než mu zhnilo zadní čelo, tak opatrně na tu diskuzi.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
KaKadu
26. prosince • 15:53

Pls fotky. Jinak neverim. Mam nekolik kamosu, kteri maji sestkovou Mazdu a uplne v poho.

petr r. (petrumr)
26. prosince • 19:41

kde ty fotky najdeme?

Anti-automat
27. prosince • 19:55

Takto, kym sa povadite. Ktoru 626 mame v hladaciku?

Joe Doe
26. prosince • 15:18

Brat ma 6tku z obdobia, ktore uvadzas. Ma okolo 300 tisic km. Bez hrdze, bez korozie. Kupena na Slovensku.Ja myslim, ze problem je tvoj sused.

ACE
26. prosince • 14:08

Nepotřebuju, kecy mě nezajimaj mě nic nerezlo a nerezne. Soused má šestku tak 8-9 let starou a....nic. Tak pokračujte ve vzájemném ubezpečování a diskuznich legendách.

Já první
25. prosince • 19:28

Spletl jsi značku, takhle se chovají škodovkáři.

Assasin
25. prosince • 10:47

Ne. Nepochopil jsi. Dát 17" kola, manuál a usmlouvat cenu s dealerem. Jezdil jsem s CX5. Ten hydroměnič není top v této třídě, nicméně jen tehdy, když nemá člověk srovnání se skříní od ZF, či v poslední generaci Aisinu. Pro dámy do městského provozu je ovšem naprosto v pořádku. Teorie o rzi v posledních generacích je totálně mimo.

petr r. (petrumr)
25. prosince • 12:21

a ten automat je jaký výroby?

Assasin
25. prosince • 17:12

Prevodovku si vyvijeji a vyrabi sami.

petr r. (petrumr)
25. prosince • 20:28

blokuje už od jedničky?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
petr r. (petrumr)
26. prosince • 19:44

joo už jsem si to našel,.

verny
25. prosince • 11:51

Jezdil jsem s tím jen před FL. stejný motor, manuál a 17 kola. Uvnitř to bylo stejně stísněný jako M2 a samý tvrdý plast. Úzké a krátké sedáky vhodné tak pro subtilní ženu s minimalistickým pozadím. Motor a převodovka celkem OK ale podvozek byl tvrdolín, o komfortu se moc mluvit nedalo. Jediné co se opravdu povedlo je vnější design. Auto nejen celkem pěkné ale vypadá mnohem větší než je ve skutečnosti. Ale vzhledem k přemrštěné ceně a nevhodnému nastavení podvozku mi nějak uniká cílová skupina. Zřejmě nejen mě, neboť jich na našich silnicích opravdu moc nejezdí, na rozdíl od větší CX5. A k té rzi, třeba je to už lepší ale 2 roky jsme vlastnili ojetou M6 rv. 2006. Super auto ale muselo jít z domu protože za další 2 roky by z ní byla hromada šrotu. Když si někdo jednou udělá opravdu špatné jméno, velmi těžko se důvěra získává zpět.

ACE
25. prosince • 15:32

Mám necelých 190, 90 kg a posez vepředu naprosto v pohodě, čím to jen bude? Vzadu menší je, jízdní vlastnosti včetně akcelerace v kategorii hodně nadprůměrný (byla to 4x4)

verny
25. prosince • 18:12

Je to o tom na co jsi zvyklý. Sednul jsem si do ní z Golfa a myslel že je to odvozeno z M3 a čekal jsem podobný prostor. Zklamání ale bylo velké. Pocit stísněnosti vpředu a vzadu jsem si za sebe ani pomalu nesednul. Prodejce mi pak sdělil že CX3 je na platformě M2. Tedy vypadá velké ale uvnitř je malé. No a co se týká akcelerace, tak mám 110Kw, zrychlení za 8 s ale sám to považuju za pouze dostačující. Takže chápu, že když někdo přesedlá ze Š105, přijde mu zrychlení 2,0 s 88 Kw jako dechberoucí.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Joe Doe
25. prosince • 22:24

"myslel že je to odvozeno z M3 a čekal jsem podobný prostor"Aha, takze realita sa nezhoduje s tvojim 'neiformovanym ocakavanim' a podla teba je problem realita?Ja si myslim, ze problem je v tom, ze sa v autach velmi nevyznas, pretoze ak mas odvahu debatovat na tomto webe, tak by si vedel, ze CX-3 je pribuzna Mazdy 2.

verny
25. prosince • 22:44

Nauč se pořádně číst. Máš to v mém příspěvku napsané černé na bílém. Jízdu jsem absolovoval v době uvedení na trh a to se Mazda opravdu nechlubila že CX3 je na platformě M2. a ona se tím vlastně nechlubí ani teď. Jinak by těch pár volíků co si ji u nás koupí ani nesehnala.

Mirek
26. prosince • 13:03

V době uvedení CX3 na trh jsem měl vícero informací o tom, že je to na platformě M2. To, že ty jsi tuto informaci neměl, neznamená, že ji neměli ostatní. Mazda nic netajila a ty tady slušně řečeno uvádíš nepravdy. První informaci o tom, že je to platforma M2, zazněla již dlouho před uvedením do prodeje a klasické testy to také uváděly.http://www.auto.cz/mazda-cx-3-ukaze-male-suv... ...
"Novinka samozřejmě využije kompletní balíček techniky Skyactiv, který bude v jejím případě vycházet z platformy nové generace malého hatchbacku 2."https://www.stream.cz/meziplyn/10006845-mazda-cx3...

ACE
26. prosince • 14:03

Naprostý souhlas, psali to dávno předem snad v každém článku. Takže kdo byl gramotnej .............

ACE
25. prosince • 22:14

Pro dřeváka bude jakékoli zrychlení nedostatečné. A 4x4 ma krapet vyšší výkon.

tom
25. prosince • 17:39

No vidis, ja mam 193 a jen tak ze srandy jsem to vyzkoušel. Mista jak v nižší střední z přelomu století a sedadla dost nepohodlna. Každé tělo je jiné...

Já první
25. prosince • 10:44

Nic pro české paštikáře, to je pro lidi s vkusem.

tom
25. prosince • 17:41

Protoze nepatřím do skupiny mazda fans, tak mi jeste nikdo poradne nevysvětlil, co je na jejich designu tak jedinecne a skvele. Ale je pravda, ze kdyz nejsou poradne argumenty, je lepsi říct, ze oponentu jsou povl. To delali uz komunisté...

Cyril
25. prosince • 10:52

I tak se dá omluvit koupě střepu.

Ja prvni
25. prosince • 11:58

Kup si Skodovku a nemotej se do debat o autech.

petr r. (petrumr)
25. prosince • 12:23

evropský auta mají lepší lak, na mazdu si lepí majitelé folie aby jim pomohli potom s koupí neprodejných vozů.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Já první
25. prosince • 12:56

Prosím, ty radši mlč. Už zase meleš nesmysly.

petr r. (petrumr)
26. prosince • 10:26

jo a když jsme u té chytrosti, tak se dívám a vidím mazdy na placháčích a já se ptám proč, když v tych rozměrech jsou litáky za stejnou cenu, že by majitelé mazdy neuměli počítat?Já první- máš mindráky, osamocení, rodiče tě šikanují? Přihlašování pod jiným nickem tohle ovlivníš? Nebo jsi nemocný, že chceš písmem ovlivnit co se ovlivnit nedá?

Já první
26. prosince • 11:04

Vždyť ty ani netušíš, kdo je to "Já první", ty hlupáčku...

petr r. (petrumr)
26. prosince • 19:27

blbec?

LK
25. prosince • 17:29

Má pravdu, Mazda má velmi nekvalitní, měkké laky a ty se rychle poškrábou, takže fólie je jediné řešení.

Joe Doe
25. prosince • 22:22

"At least one rival automaker has privately expressed its bewilderment to us about this very paint – apparently it's so rich and complex that it's markedly more expensive than other shades. Even though Mazda is charging $300 extra for it, they still can't figure out how the company makes the numbers work."Rec je tej cervenej metalize, citat z testu autoblog.com, co je jeden z najvacsich a najrespektovanejsich autowebov na svete.
https://www.autoblog.com/2013/05/30/2014-mazda6-lo... ...

Jumbo
25. prosince • 22:45

Stačí si dát do vyhledávače mazda poor paint quality a je jasné kolik je nakrknutých majitelů kvůli měkkému laku na Mazdách. A speciálně soul red crystal metallic k měkkosti a snadnému poškrábání přidává ještě stížnosti na rozdílný odstín laku na plastových a plechových dílech.

25. prosince • 17:44

Tak asi proto když se o mojí Mazdu 3 2 roky starou otrela stejně stará oktavka tak jsem jen setřel že svého laku ten lak z oktavky a jel jsem dál. Kecy o korozi Jsou asi na stejné úrovni jako rozebírat korozi felicií.
Svou Mazdu 3 bych neměnil

petr r. (petrumr)
25. prosince • 9:47

já myslím, že doba rezavějících M6 je pryč, ale někteří dovozci nechávají spodek stříkat, tak na pováženou.

Freddka
28. prosince • 9:44

No to jsi presne vystihnul - ani nahodou zadny problem se rzi, to se bemuze stat!
Ovsem sam docozce to jeste upravuje, aby to neshnilo jeste pred prodejem ... :-)))

Karel.
25. prosince • 9:22

a navrch zrezne to.

honzas
29. prosince • 12:56

tobě zrezne ta tvoje Felicie ty hlavoune. Kdybys nežunkal to levné pivo z Teska tak bys mohl přemejšlet.

Joe Doe
26. prosince • 15:14

Uz som tu x-krat vypocitaval zoznam Mazd, ktore sme mali v rodine od modeloveho roku 1997 az po 2016 - 323F, 626, 323GT, Premacy, 6, 6MPS, 3, 2, 6, 3.... ani jedna nemala problem s koroziou a uz vobec nie s hrdzou.626 som kupoval jazdenu v Britanii, mala cez 100-tisic mil, prve 4 roky stravila v Skotsku, ja som ju parkoval pri Temzi. Prvy majitel sa o nu nestaral... brzdove kotuce a dosticky som menil az ja. A problem s hrdzou som nemal.

Karel.
27. prosince • 0:22

Z vrchu může Mazda klidně vypadat jako voňavka (i když často i z vrchu dokáže vypadat velmi úděsně zvláště v zemích, kde se používá na ošetření silnic sůl), ale strukturální koroze ji napadá tak, že snižuje tuhost celé karosérie a tedy i pasivní bezpečnost posádky. Je to ověřené v testech.
https://autoweek.com/article/car-news/heres-ho... ...
Po letech tedy pojízdná rakev i když zrovna tato vypadá zvenku netknutě.

Krabat
27. prosince • 8:20

Já jsem před koupí Mazdy prošel desítky webů, kam přispívají majitelé Mazdy, často velmi nevybíravě a kriticky vůči kdejaké banalitě. Pročetl jsem tisíce příspěvků na téma koroze, jenže 50% z nich byly dotazy, zda Mazdy pořád rezavějí a druhých 50% byly odpovědi, že ne. Vezmu třeba Mazdu 6, která mě tehdy zajímala. První generace GG, která se vyráběla do roku 2007, měla problém s korozí. Druhá generace GH vyráběná do roku 2012 je na tom výrazně lépe. Občas ji trápily puchýřky na střeše, ale majitelé si ji pochvalují zejména díky dobré antikorozní úpravě. Znám osobně několik lidí, kteří ji mají, dva potkávám denně v práci a všichni jsou naprosto spokojení. S auty jezdí v zimě i v létě a nemají problém naprosto s ničím. Osobně jsem viděl v pneuservisu podvozek 8 let staré Mazdy 6 bez jakéhokoliv dodatečného nástřiku a byl zcela zdravý včetně výfuku.Já se ale zaměřil na poslední generaci Mazdy 6, tj. model GJ nebo GL. Ten dostává v Antverpách navíc dodatečný voskový nástřik podvozku, který je dnes doporučován mnoha odborníky jako ideální ochrana proti korozi pro všechny značky bez výjimky. To, že ten nástřik tam skutečně je lze poznat pohmatu, pohledem nebo čichem - nové auto docela intenzivně smrdí, než se vypálí vosk, který ulpěl na výfuku. U Mazdy CX-3 se nám z podběhů předních kol valil bílý dým a vypadalo to, že nám hoří auto. :) Trvalo to asi 500 km, než vosk přestal smrdět. Každopádně, abych se vrátil k poslední generaci Mazdy 6, ta se zdá být naprosto v pořádku. Nenašel jsem jediný příspěvek nebo fotku, které by řešily nebo ukazovaly problém s korozí. Pokud se ukazuje koroze v souvislosti s Mazdou, je to pokaždé u starých modelů, ne u těch nových. Tím, netvrdím, že problém je zcela vyřešen, nebo že neexistují výjimky. Na to je můj osobní průzkum statisticky nevýznamný. Ale rozhodně na tom v Japonsku zapracovali a stav velmi výrazně zlepšili. To potvrzují i nedávné články na téma koroze, kde na prvních místech nejvíce korodujících aut Mazda rozhodně nefiguruje. A pokud tomu i přesto někdo nevěří, není problém investovat několik málo tisíc a nechat si podvozek dodatečně nastříknout. K tomu jen dodám, že to trvá min. dva dny, protože první den musí servis odstranit ten vosk, co tam už je a to je dost náročná práce, protože dost pevně drží. ;-) Za mě to nedává smysl a spíše bych doporučil stav pravidelně hlídat a po pár letech voskový nástřik obnovit.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Freddka
28. prosince • 9:42

Ziju v anglii, soli se tam o trochu min nez u nas, dva kamosi meli soucasnou mazdu 6 a zrezivela za 3 roky a rychle s tim pryc.
Oba resili prorezavene zadni dvere a jeden i pate dvere u kombi. U aut mladsich 3 let. Podvozek jako liska po jednom roku.
Takze asi tak.

Mirek
28. prosince • 16:06

Spolupracovník má 3 roky Mazdu CX3. Podle tebe se tady solí více. Jak je tedy možné, že nemá se rzí žádné problémy? Povídal, že chtěl auto po koupi nechat nastříkat voskem (podvozek, dutiny), ale neudělal to, neboť auto již tuto úpravu mělo provedeno.

Znalec
26. prosince • 22:04

A co?V anglicku sa nesoli, blbe.Mazdy hnijú zo soli, lebo Noe su pozinkovane.V japonsku, anglicku a tam, kde sa nesoli to je mozno ok.U nas je to naprd.Plus slabý lak.Pekny dizajn, ale to ke vsetko

Freddka
28. prosince • 9:38

Ziju v anglii uz pomalu 10 let a dalnice jsou bile od soli minimalne 3 mesice v roce.
Mazdy tam reznou jako vsude jinde - tedy mnohem vic nez jakakoliv jina znacka.

Doporučujeme

Články odjinud