Minitest Lexus CT200h: Výjimečný hatchback nikdy nebyl levnější

Cyril  |  04. 12. 2018 09:36

V prémii neprodejné, takže to nabízí za mainstreamové ceny a je to ….. také neprodejné. Vedle A3/1er/A-klasse je CT doslova žebrák, vedle Golfu, Focusu či Astry zcela iracionální volba. Není divu, že z této třídy Japíci zdrhají a upínají se na SUVčko..

Odpovědět  |   | 
.  |  04. 12. 2018 09:58

je to hrozný grc, to je pravda..

Odpovědět  |   | 
pegas64  |  04. 12. 2018 23:34

Je to "city hatchback" a v tom nema konkurenciu (antistresove ticho a komfort, ultranizke emisie - nielen CO2, ale aj NOx, HC, CO, castice)
Spalovak sa v meste neustale vypina a rychlost udrzuje elektromotor. Bateria sa dobija ked bezi spalovak a pri spomalovani. Celkovy bezemisny cas v meste az 60-80%. Nulove emisie na krizovatkach, na parkovisku, pri dojazdoch na sidliska, atd. Staci mala NiMh bateria 1.3 kWh.
https://blog.toyota.co.uk/toyota-prius-hybrid-excel... ...
Slaba dynamika? V meste je to zive, 0-50 km/h za 3.5s.
Zrychlenie na 100km/h? Slusny priemer 10.3s, vid:
https://youtu.be/67hYjNW8Wls...
Predbiehanie? Tiez dobre, 80-120km/h za 7-8s.
Zabava na okreskach? Je to mozne. Vykon je slabsi 136k, ale v zakrutach nadpriemerne drzi stopu vdaka pevnemu sasi a kvalitnemu podvozku (zvladol by aj dvojnasobny vykon).
Podvozok urobi vela, vid. casy na okruhu:
* CT200h (hybrid, 1.8l, 136 k) - 1min 21s
https://www.youtube.com/watch...
* 2017 Ford Fusion Sport AWD (Twin-turbo, 2.7-liter V6, 325 k) - 1min 10s
https://www.tflcar.com/tfl-leaderboard/...

Odpovědět  |   | 
Carlos  |  05. 12. 2018 08:51

Restless ride, Poor performance, Disconnected driving experience
https://www.autocar.co.uk/car-review/lexus/ct/verdict...
Eco focus makes for a dreary drive, yet the suspension is overly firm,
A frugal choice, but lags well behind German rivals for driving entertainment
https://www.evo.co.uk/lexus/ct...
Firm ride, rear headroom issues, irritating CVT gearbox
https://www.autoexpress.co.uk/lexus/ct...

Odpovědět  |   | 
pegas64  |  05. 12. 2018 10:38

"Petrolheadi" v media vacsinou neprijimali hybridy, ale majitelia hybridov su s nimi spokojni. Dokazom su vysledky CT200h v J.D. Power, ktora zistuje spokojnost zakaznikov, spolahlivost, atd.
https://en.wikipedia.org/wiki/J.D._Power...
r.2014 - Best small family cars - 2.miesto CT200h
What Car? reported: “This is the CT’s first appearance in the JD Power survey and it’s a great debut. Buyers enjoy the quality feel of the interior and the clear layout of the dashboard and instrument panels. They also like the smooth CVT gearbox.”
https://blog.lexus.co.uk/lexus-tops-what-carjd-pow... ...
r.2017 - Family cars - 1.miesto CT200h (100%)
https://www.whatcar.com/news/2017-what-car-reliab... ...
V sucasnosti sa situacia meni s prichodom vykonnejsich Dynamic Force Engine (2.0/2.5l, 180k-218k), ktore v hybridoch kladne hodnotia aj "petrolheadi" (Lexus UX/ES, Toyota Corolla/Camry, atd.)


Odpovědět  |   | 
Marek71  |  05. 12. 2018 10:53

Ano, tyto hybridy jsou určeny pro specifickou sortu uživatelů, kteří vědí proč si je kupují a cíleně je chtějí. Z toho pak plyne, že jsou s těmi auty hodně spokojení, je to logické. Takovéto auto si nekoupí někdo, kdo chce jenom "auto", není to tak, že buď Golf nebo CT200h (Prius). Prostě toto si člověk koupí cíleně (protože hybrid) a bylo by divné, kdyby nebyl pak spokojen. Tolik v JD Power.

Jinak, na to, že tyto méně výkonné hybridy jsou líné (Prius, CT 200h, Auris...) si stěžují recenzenti snad v každém testu. Ale opět připomenu, že majitelům to nevadí, ti si tyto auta kupují s tímto vědomím a je to v pořádku. Věřím, že nové pohony na tom budou lépe a budou i v tomto směru víc konkurenceschopné.

Odpovědět  |   | 
pegas64  |  05. 12. 2018 11:11

ok, ale sucasne plati, ze majitel nehybrida si cielene kupil nehybrid, ale nie je s nim az tak spokojny ako majitel hybrida. Priciny neriesim.

Odpovědět  |   | 
pegas64  |  05. 12. 2018 11:14

+ v tych prieskumoch ide aj o spolahlivost a v tom je Lexus/hybrid uspesny

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  05. 12. 2018 12:18

To, že je hybridní ústrojí Toyota/Lexus spolehlivé je bez debaty.

No... majitel nehybrida si prostě šel koupit auto a je mu jedno hybrid/nehybrid. Řekl bych, že u hybrida spoustu lidí odradí to chování pohonného ústrojí a ta lenost u základních motorizací jako je ta 1.8. Ale jak jsem napsal, majitel hybrida ví do čeho jde a je pak spokojený. k tomu samozřejmě, přispívá i ta spolehlivost.

Ostatně, mohu sloužit jako příklad...
Dlouhá léta jsem jezdil v klasických autech, mám najeto kolem 750.000 km v benzinu, naftě, posledních cca. 120.000 s automatem a v naftě na dlouhé trasy. Teď jsem svoje Volvo S80 vyměnil právě za hybrid. Pravda, trochu výkonnější, aby to odpovídalo mým požadavkům. A motivace a požadavky?
- zvědavost, zkusit tu techniku hybridu
- vyměnit naftu za benzín, ale neprodělat kalhoty na ceně za PHM
- zvýšit akustickú pohodu v kabině, i když ani to Volvo nebylo vysloveně hlučné

Odpovědět  |   | 
pegas64  |  05. 12. 2018 17:01

jj, nech kazdy kupuje to co skutocne potrebuje

Odpovědět  |   | 
Martin  |  04. 12. 2018 11:02

nebreč nám tu prosimtě, furt lepší nez cokoliv vag

Odpovědět  |   | 
Jarmil  |  04. 12. 2018 11:54

U Lexusu jsou totiž trošku na hlavičku. Model CT měl zadní parkovací senzory až do nedávna pouze v nějvyšší výbavě, za kterou se velkomožně připlácelo. Samostatně dokoupit v čr je nešlo. Ovšem v okolních zemích to šlo na přepočet za 10-15tis. A takových věcí je mnohem více.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  04. 12. 2018 13:19

Zakladny AURIS ma interier z kvalitnejsich materialov ako zakladna A-klasse.

Zaklady od nemeckej trojky vyzeraju pri CT v interieri ako chudobni pribuzni. A kvalitou a spolahlivostou sa nepriblizuju.

Pohon z Priusu je to najspolahlivejsie, co si dnes mozes kupit.

Odpovědět  |   | 
.  |  04. 12. 2018 15:18

možná u vás na východě v 15 let starýma ojetinama..

Odpovědět  |   | 
a  |  05. 12. 2018 18:39

No jasně, Východ... haha. Akorát, že v tom našem východě je průměrné stáří ne 15, ale jenom 14,5 let, že?

Odpovědět  |   | 
Cyril  |  04. 12. 2018 16:34

Auris z kvalitnějších materiálů než A-klasse? Nechlastej tolik, leze ti to na mozek.

Odpovědět  |   | 
Luise  |  04. 12. 2018 17:01

Toto CT (ne Auris) bylo vevnitř ve své době skutečně hodnotnější než A classe. Jel jsem s CT pár let zpátky, čistě ze zvědavosti, a pohodlnější hatchback jsem nikdy nezažil. Žehlil nerovnosti, tichý byl jak vyšší střední s akustickými skly a sedačky pohodlné jak v S kládě, ale ten motor a převodovka, to je neštěstí.

Odpovědět  |   | 
Karel.  |  04. 12. 2018 19:18

Pohon z Priusu je možná to nejspolehlivější co lze koupit, ale je to také nejspolehlivěji ten nejnudnější, nejvíce antiřidičský pohon jaký se dnes nabízí. Dokonalá antikoncepce na jakoukoliv radost z řízení.

Odpovědět  |   | 
Jan Wejc  |  04. 12. 2018 11:33

Inspirace legendarni Skodou Fabia je v tomto pripade zcela zretelna!

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  04. 12. 2018 11:40

Ten dizajn ani tak ne, ale to pohonné ústrojí... nebál bych se napsat, že to byla od Lexusu (Toyoty) mistrovská akce průmyslové špionáže. Holt si Škodovka musí svoje technologické poklady lépe hlídat.

Odpovědět  |   | 
Jan Wejc  |  04. 12. 2018 12:29

Tak urcite! Skoda je proslula vyrobou hybridnich pohonu jiz od dob S120L.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  04. 12. 2018 13:19

50% motor, 50% ludska sila ;)

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

dnes | Miro Mihálik | 48 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 38 příspěvků

Nejčtenější články

Škoda Scala dostala vychytávku, kterou ocení úplně každý. Hlavně v zimě

Škoda Scala dostala vychytávku, kterou ocen…

Vozy Škoda jsou známé pro svá chytrá řešení. Mnohdy přitom ve vztahu k uživatelské přívětivosti stačí i maličkost, tak jako v případě novinky u hatchbacku Scala.

včera | | 291 N/A
Koncept Škoda Tudor byl vlastně hotovým autem. Do výroby se však nedostal

Koncept Škoda Tudor byl vlastně hotovým aut…

Dvoudveřové komfortní kupé na základě Superbu. Tuto bombu si v roce 2002 přáli v sérii nejen zarytí fanoušci Škodovky. Vždyť koncept Tudor vypadal tak reálně, tak dosažitelně. V historii automobilky však dodnes patří k těm nikdy nesplněným snům…

9.  12.  2018 | | 49 N/A
Špatná zpráva pro Superb a Passat: Do Česka dorazila nová Toyota Camry

Špatná zpráva pro Superb a Passat: Do Česka…

Příchod modelu Camry na český trh si Toyota nemohla naplánovat lépe. Výhradně hybridní sedan se chce zalíbit firmám, které ztrácejí zájem o naftové vozy.

24.  11.  2018 | | 179 N/A
Škodu čeká zásadní změna. Končí se Simply clever, tady je výsledek

Škodu čeká zásadní změna. Končí se Simply c…

Škoda se s modelem Scala chystá na další krok v evoluci svého designového jazyka. Nápis na zadních dveřích, plynulejší křivky či další inspirace křišťálem. To vše v rámci nového sloganu.

22.  11.  2018 | | 60 N/A
Dieselovou Avii už od ledna kvůli emisím nekoupíte. Nahradí ji elektrická verze

Dieselovou Avii už od ledna kvůli emisím ne…

Ambiciózní znovuzrození Avie pomalu zhasíná. Aktuální verze nesplňuje nové emisní limity a tak bude její výroba v Přelouči ukončena.

25.  11.  2018 | | 72 N/A