Minitest Lexus CT200h: Výjimečný hatchback nikdy nebyl levnější

Cyril  |  04. 12. 2018 09:36

V prémii neprodejné, takže to nabízí za mainstreamové ceny a je to ….. také neprodejné. Vedle A3/1er/A-klasse je CT doslova žebrák, vedle Golfu, Focusu či Astry zcela iracionální volba. Není divu, že z této třídy Japíci zdrhají a upínají se na SUVčko..

Odpovědět  |   | 
.  |  04. 12. 2018 09:58

je to hrozný grc, to je pravda..

Odpovědět  |   | 
pegas64  |  04. 12. 2018 23:34

Je to "city hatchback" a v tom nema konkurenciu (antistresove ticho a komfort, ultranizke emisie - nielen CO2, ale aj NOx, HC, CO, castice)
Spalovak sa v meste neustale vypina a rychlost udrzuje elektromotor. Bateria sa dobija ked bezi spalovak a pri spomalovani. Celkovy bezemisny cas v meste az 60-80%. Nulove emisie na krizovatkach, na parkovisku, pri dojazdoch na sidliska, atd. Staci mala NiMh bateria 1.3 kWh.
https://blog.toyota.co.uk/toyota-prius-hybrid-excel... ...
Slaba dynamika? V meste je to zive, 0-50 km/h za 3.5s.
Zrychlenie na 100km/h? Slusny priemer 10.3s, vid:
https://youtu.be/67hYjNW8Wls...
Predbiehanie? Tiez dobre, 80-120km/h za 7-8s.
Zabava na okreskach? Je to mozne. Vykon je slabsi 136k, ale v zakrutach nadpriemerne drzi stopu vdaka pevnemu sasi a kvalitnemu podvozku (zvladol by aj dvojnasobny vykon).
Podvozok urobi vela, vid. casy na okruhu:
* CT200h (hybrid, 1.8l, 136 k) - 1min 21s
https://www.youtube.com/watch...
* 2017 Ford Fusion Sport AWD (Twin-turbo, 2.7-liter V6, 325 k) - 1min 10s
https://www.tflcar.com/tfl-leaderboard/...

Odpovědět  |   | 
Carlos  |  05. 12. 2018 08:51

Restless ride, Poor performance, Disconnected driving experience
https://www.autocar.co.uk/car-review/lexus/ct/verdict...
Eco focus makes for a dreary drive, yet the suspension is overly firm,
A frugal choice, but lags well behind German rivals for driving entertainment
https://www.evo.co.uk/lexus/ct...
Firm ride, rear headroom issues, irritating CVT gearbox
https://www.autoexpress.co.uk/lexus/ct...

Odpovědět  |   | 
pegas64  |  05. 12. 2018 10:38

"Petrolheadi" v media vacsinou neprijimali hybridy, ale majitelia hybridov su s nimi spokojni. Dokazom su vysledky CT200h v J.D. Power, ktora zistuje spokojnost zakaznikov, spolahlivost, atd.
https://en.wikipedia.org/wiki/J.D._Power...
r.2014 - Best small family cars - 2.miesto CT200h
What Car? reported: “This is the CT’s first appearance in the JD Power survey and it’s a great debut. Buyers enjoy the quality feel of the interior and the clear layout of the dashboard and instrument panels. They also like the smooth CVT gearbox.”
https://blog.lexus.co.uk/lexus-tops-what-carjd-pow... ...
r.2017 - Family cars - 1.miesto CT200h (100%)
https://www.whatcar.com/news/2017-what-car-reliab... ...
V sucasnosti sa situacia meni s prichodom vykonnejsich Dynamic Force Engine (2.0/2.5l, 180k-218k), ktore v hybridoch kladne hodnotia aj "petrolheadi" (Lexus UX/ES, Toyota Corolla/Camry, atd.)


Odpovědět  |   | 
Marek71  |  05. 12. 2018 10:53

Ano, tyto hybridy jsou určeny pro specifickou sortu uživatelů, kteří vědí proč si je kupují a cíleně je chtějí. Z toho pak plyne, že jsou s těmi auty hodně spokojení, je to logické. Takovéto auto si nekoupí někdo, kdo chce jenom "auto", není to tak, že buď Golf nebo CT200h (Prius). Prostě toto si člověk koupí cíleně (protože hybrid) a bylo by divné, kdyby nebyl pak spokojen. Tolik v JD Power.

Jinak, na to, že tyto méně výkonné hybridy jsou líné (Prius, CT 200h, Auris...) si stěžují recenzenti snad v každém testu. Ale opět připomenu, že majitelům to nevadí, ti si tyto auta kupují s tímto vědomím a je to v pořádku. Věřím, že nové pohony na tom budou lépe a budou i v tomto směru víc konkurenceschopné.

Odpovědět  |   | 
pegas64  |  05. 12. 2018 11:11

ok, ale sucasne plati, ze majitel nehybrida si cielene kupil nehybrid, ale nie je s nim az tak spokojny ako majitel hybrida. Priciny neriesim.

Odpovědět  |   | 
pegas64  |  05. 12. 2018 11:14

+ v tych prieskumoch ide aj o spolahlivost a v tom je Lexus/hybrid uspesny

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  05. 12. 2018 12:18

To, že je hybridní ústrojí Toyota/Lexus spolehlivé je bez debaty.

No... majitel nehybrida si prostě šel koupit auto a je mu jedno hybrid/nehybrid. Řekl bych, že u hybrida spoustu lidí odradí to chování pohonného ústrojí a ta lenost u základních motorizací jako je ta 1.8. Ale jak jsem napsal, majitel hybrida ví do čeho jde a je pak spokojený. k tomu samozřejmě, přispívá i ta spolehlivost.

Ostatně, mohu sloužit jako příklad...
Dlouhá léta jsem jezdil v klasických autech, mám najeto kolem 750.000 km v benzinu, naftě, posledních cca. 120.000 s automatem a v naftě na dlouhé trasy. Teď jsem svoje Volvo S80 vyměnil právě za hybrid. Pravda, trochu výkonnější, aby to odpovídalo mým požadavkům. A motivace a požadavky?
- zvědavost, zkusit tu techniku hybridu
- vyměnit naftu za benzín, ale neprodělat kalhoty na ceně za PHM
- zvýšit akustickú pohodu v kabině, i když ani to Volvo nebylo vysloveně hlučné

Odpovědět  |   | 
pegas64  |  05. 12. 2018 17:01

jj, nech kazdy kupuje to co skutocne potrebuje

Odpovědět  |   | 
Martin  |  04. 12. 2018 11:02

nebreč nám tu prosimtě, furt lepší nez cokoliv vag

Odpovědět  |   | 
Jarmil  |  04. 12. 2018 11:54

U Lexusu jsou totiž trošku na hlavičku. Model CT měl zadní parkovací senzory až do nedávna pouze v nějvyšší výbavě, za kterou se velkomožně připlácelo. Samostatně dokoupit v čr je nešlo. Ovšem v okolních zemích to šlo na přepočet za 10-15tis. A takových věcí je mnohem více.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  04. 12. 2018 13:19

Zakladny AURIS ma interier z kvalitnejsich materialov ako zakladna A-klasse.

Zaklady od nemeckej trojky vyzeraju pri CT v interieri ako chudobni pribuzni. A kvalitou a spolahlivostou sa nepriblizuju.

Pohon z Priusu je to najspolahlivejsie, co si dnes mozes kupit.

Odpovědět  |   | 
.  |  04. 12. 2018 15:18

možná u vás na východě v 15 let starýma ojetinama..

Odpovědět  |   | 
a  |  05. 12. 2018 18:39

No jasně, Východ... haha. Akorát, že v tom našem východě je průměrné stáří ne 15, ale jenom 14,5 let, že?

Odpovědět  |   | 
Cyril  |  04. 12. 2018 16:34

Auris z kvalitnějších materiálů než A-klasse? Nechlastej tolik, leze ti to na mozek.

Odpovědět  |   | 
Luise  |  04. 12. 2018 17:01

Toto CT (ne Auris) bylo vevnitř ve své době skutečně hodnotnější než A classe. Jel jsem s CT pár let zpátky, čistě ze zvědavosti, a pohodlnější hatchback jsem nikdy nezažil. Žehlil nerovnosti, tichý byl jak vyšší střední s akustickými skly a sedačky pohodlné jak v S kládě, ale ten motor a převodovka, to je neštěstí.

Odpovědět  |   | 
Karel.  |  04. 12. 2018 19:18

Pohon z Priusu je možná to nejspolehlivější co lze koupit, ale je to také nejspolehlivěji ten nejnudnější, nejvíce antiřidičský pohon jaký se dnes nabízí. Dokonalá antikoncepce na jakoukoliv radost z řízení.

Odpovědět  |   | 
Jan Wejc  |  04. 12. 2018 11:33

Inspirace legendarni Skodou Fabia je v tomto pripade zcela zretelna!

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  04. 12. 2018 11:40

Ten dizajn ani tak ne, ale to pohonné ústrojí... nebál bych se napsat, že to byla od Lexusu (Toyoty) mistrovská akce průmyslové špionáže. Holt si Škodovka musí svoje technologické poklady lépe hlídat.

Odpovědět  |   | 
Jan Wejc  |  04. 12. 2018 12:29

Tak urcite! Skoda je proslula vyrobou hybridnich pohonu jiz od dob S120L.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  04. 12. 2018 13:19

50% motor, 50% ludska sila ;)

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

19.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 21 příspěvků
TEST Hyundai i30 N Fastback: Obří stádo koní v těsném výběhu

Hyundai i30 N Fastback

Vstup do světa ostrých aut se značce Hyundai povedl na výbornou již před dvěma lety. Nyní se modelová řada rozšiřuje. Bolístky zůstávají, jedna přibyla.

15.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 153 příspěvků

Nejčtenější články

Současná Octavia naposledy změní vzhled. Obětovala tomu silné motory

Současná Octavia naposledy změní vzhled. Ob…

Nová generace Škody Octavia je za dveřmi. Ta současná se ale ještě nevzdává a v rámci modelové péče naposledy změní vzhled.

2.  5.  2019 | | 97 N/A
Škoda 1500 V mohla Československo vynést na vrchol. Skončila v troskách

Škoda 1500 V mohla Československo vynést na…

Dvanáctsettrojka byla zastaralá už v době, kdy vyjela na silnice. O tom není sporu. Počátkem 70. let však vznikl pozoruhodný nástupce, který mohl Československo vynést ke špičce segmentu osobních užitkových aut a dodávek. Ani projektu Š 778 ale nebyl souzen úspěch.

28.  4.  2019 | | 93 N/A
Nová Škoda Superb ukázala revoluční světla. Vzadu předvede pořádnou show

Nová Škoda Superb ukázala revoluční světla.…

Majitelé prémiových vozů už si zvykli, že se s nimi jejich auta loučí animací. Nyní to čeká i majitele Superbů.

14.  5.  2019 | | 71 N/A
Už žádné nudné vozy Hyundai. Design bude vzrušující, prý může i vyděsit

Už žádné nudné vozy Hyundai. Design bude vz…

Že se něco děje, jste si mohli všimnout podle nedávných premiér této značky. Každý vůz Hyundai je totiž zcela jiný. Další na řadě je Tucson.

26.  4.  2019 | | 47 N/A
Martin Macík Jr. má nový stroj. Jmenuje se Karel, má 1100 koní a 4500 N.m!

Martin Macík Jr. má nový stroj. Jmenuje se …

Náš redakční pes se také jmenuje Karel. Na rozdíl od tohoto ale neváží osm a půl tuny.

14.  5.  2019 | | 15 N/A