Minitest Kia Sorento 2.2 CRDi 4x4 8AT GT Line: Akademicky určitě lepší

Jaromír Veka  |  27. 10. 2018 09:48

Korejský Karoq!!! Chlebodárce je nespokojen, toto se mělo objevit v titulku!

Odpovědět  |   | 
Slezan  |  27. 10. 2018 12:35

na škodu to nemá !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  27. 10. 2018 20:42

Samozřejmě, neboť Škoda takové auto nevyrábí.

Odpovědět  |   | 
pirate  |  27. 10. 2018 12:43

Nemělo.

Odpovědět  |   | 
WP  |  28. 10. 2018 06:01

Tvá ubohá jízda pokračuje, jen zasíráš diskuze.

Odpovědět  |   | 
.  |  27. 10. 2018 10:17

Jak se může pan redaktor divit nízkým prodejům? 1,34 mega za čtyřválcového korejského chrochtu dá jen hodně vymaštěné pako.

Odpovědět  |   | 
Jaromír Veka  |  27. 10. 2018 11:36

Tak určitě! Nesrovnatelně lepší kauf je prostřelená slepice s dvouválcem za 1,5 mega!

Odpovědět  |   | 
WP  |  28. 10. 2018 06:03

Který dvouválec od slepice za 1,5mio máš na mysli? Nebo jen dál hloupě plácáš?

Mentální ubohost některých pisatelů je neměřitelná.

Odpovědět  |   | 
Jirka  |  30. 10. 2018 15:55

Na jaký model odkazujete?

Odpovědět  |   | 
Leixner  |  27. 10. 2018 20:17

Ridit Kiu je jako jist pouzite panske ponozky

Odpovědět  |   | 
Jirka  |  30. 10. 2018 15:56

Takovej Stinger s V6, to jsou ponožky jako vyšitý, co?

Odpovědět  |   | 
Petr P  |  28. 10. 2018 11:27

tak u volva das za ctyrvalec i dva miliony.

Odpovědět  |   | 
Jirka  |  30. 10. 2018 15:56

Tak to hodně přitlačte...

Odpovědět  |   | 
Max  |  27. 10. 2018 10:59

Pokud jsem to dobře pochopil, je to nic moc auto, které vyniká jen přemrštěnou cenou...
Tak to ty prodeje budou podle toho vypadat...

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  27. 10. 2018 11:18

blbě jste to pochopil, třeba v anglii je to nejlepší auto na tahání těžkých přívěsů.

Odpovědět  |   | 
Slezan  |  27. 10. 2018 12:36

blbost nepochopili jste nic..škoda je to auto

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  27. 10. 2018 11:13

keci v kleci- když to nemá močovinu, tak je to plus pro majitele a lidi vyhledávají auta bez tych ekopičovin a nemusejí sledovat počítač co jim zadá příkaz aby jeli ustálenou rychlostí atd. Pisálek je asi technice dost vzdálený.

Odpovědět  |   | 
PetrStary  |  27. 10. 2018 12:48

Zbozi v letaku krasne nazehlene, nasvicene, vonici a krupave ... jen v realu trosku jak kousek stareho mokreho molitanu ze skladky. Takova je kia

Odpovědět  |   | 
LOL  |  27. 10. 2018 15:41

akorát ten mokrý molitan najede bez větších problémů 2x tolik co voňavá Škoda.

Odpovědět  |   | 
pirate  |  27. 10. 2018 17:19

Nenajede.

Odpovědět  |   | 
LOL  |  29. 10. 2018 05:57

ale to víš že jo. Škoda ti mezitím zkoroduje.

Odpovědět  |   | 
Jirka  |  30. 10. 2018 15:58

Za posledních cca 10 let máme na firmě tedy jiné zkušenosti. Jde sice jen o 15-18ks, ale i tak je to nějaký vzorek.

Odpovědět  |   | 
Ondráš  |  27. 10. 2018 13:00

Vlastním Sorento MY 2017 s 6AT. Dlouhodobá spotřeba dle PP 8.3 l/100 km za 40 000 km. Jezdím lehce nad rychlostními limity, na dálnici 145 km/h tacho. Tankuji výhradně Vervu. Spotřeba uvedená autorem článku mi proto nesedí ani se neshoduje s jinými majiteli Sorent.
Jinak nové auto jsem koupil v plné výbavě za něco málo přes 1 mil Kč a konkurenční Kodiaq se nechytal ani cenou, poskytovanou zárukou a už vůbec ne komfortem (ať už jízdním či třeba úžasnými i odvětrávanými sedačkami).
Za mě je Sorento konkurence-schopné vůči Škodě i VW Tiguan allspace a pokud člověk překoná "zažitý odpor" vůči vůči značce, není důvod si auto nekoupit

Odpovědět  |   | 
LOL  |  27. 10. 2018 15:51

Ano, KIA sedačky umí. Na rozdíl od pseudosportovních sedaček koncernu.

Odpovědět  |   | 
Ondráš  |  27. 10. 2018 16:53

Je to první auto, ze kterého po delší cestě nevystupuji s bolestí zad. Koncern mi nevyhovuje (ani svou celkovou tvrdostí podvozku). Překvapivě sedačky v KIA (a to i ve Sportage) jsou mimo prémii pro mě TOP. Před tím jsem měl 3 subárka (vč. Tribeci a Outbacka) a 2 Hondy (vč. Accordu v Exe). Původně jsem zvažoval jako nové auto Forester XT, ale ty sedačky byly úplně tragické.... Pak měl na víkend Sportage, přehodnotil pohled na značku jako takovou a posléze koupil Sorento

Odpovědět  |   | 
Rosťa  |  27. 10. 2018 17:51

Proti Sorentu nic nemám, sám bych ho oproti Kodiaqu preferoval, ale říci, že si mu dal přednost oproti lesníkovi jen kvůli sedačkám je úlet. Buď auto používáš na parádu, nebo neumíš docenit jednotlivé parametry auta.

Odpovědět  |   | 
Ondráš  |  27. 10. 2018 18:23

Ano, mám zada poničena sportem a jsem spíše vyšší. Proste mi sedí spíše americká křesla... A sedel jsi v lesnikovi? Jel jsi s nim? Subaru mám opravdu rad, ale sedačky v posledním Foreterovi stejně jako píšeš za volantem jsou tragické... Navíc větší auto se mi sejde a Forester má malý kufr. A Outback v Evropě nemá H6 a 2.5 atmo a diesel jsou tragické... navíc v okolí Prahy je jediný rozumný servis. Mam pocit, ze spíše teoretizujes, než bys byl opravdu potenciální kupec...

Odpovědět  |   | 
Rosťa  |  27. 10. 2018 18:58

Se všemi tebou zmiňovanými auty mám zkušenost. Pokud někomu nesedí sedadla, tak si je neumí správně seřídit. Mám 190 cm a nikdy mi nedělalo problém sedět ani v twingu. A co se týká motorů, tak se Kia nemůže Subaru rovnat.

Odpovědět  |   | 
Jaromír Veka  |  27. 10. 2018 21:56

"...Pokud někomu nesedí sedadla, tak si je neumí správně seřídit..."
Panebože, to je teorie...a nebude to spíš tak, že koncern VAG vyrábí místo sedadel trestné lavice tuhé jako prkno?! To nemá se seřízením nic společného, i když se je seřídíš optimálně, je čiré utrpení v té hrůze sedět...

Odpovědět  |   | 
Josef  |  27. 10. 2018 19:00

Nebude to Ondráši s těmi sedačkami (a vlastně i s auty) jako třeba s botama? Nemyslíš, že každý člověk je jiný, někdo velký, někdo malý, někdo hmotný a někdo jako pírko? a také to, že každý má jiné vnímání na to, co je tvrdé a co měkké a každý má jiný vkus? Proto bys Ondráši měl buď konstatovat tvoji osobní obecnou spokojenost nebo při "rozepisování" "polemiky" sdělit tvoje "tělesné" parametry, aby si člověk udělal představy o tom co, konstatuješ.
Vzhledem k tomu, jak ses vyjádřil k sedačkám některých značek a jejich modelů, tak předpokládám, že jsi pořádný "hromotluk", a proto celkem logicky jsi spokojený s diskutovanou Kiou.
Jo, a k tomu tvojemu konstatování o kufru Foresteru, že je "malý", tak to je opět subjektivní (a relativní). Pro někoho jiného může být ten kufr dostačující nebo dokonce velký.
Na závěr pro všechny konstatuji, že je dobré, aby si každý osobně auto prohlédl a vyzkoušel a zvážil svoje skutečné ptřeby a podle toho se teprve rozhodnul a koupil. Zdejší "mudrlanty" a "znalce" je vhodné brát s velkým nadhledem a některé úplně ignorovat, protože jejich "demence" a "puberta" je naprosto zřejmá.
A co se týká kvality (a spolehlivosti), tak na tom jsou srovnatelné značky a jejich modely za srovnatelnou cenu zhruba stejně, výrazné rozdíly nejsou, a proto není problém rozhodnout se a koupit zkrátka to, co se líbí, bez ohledu na značku, ať je třeba ta KIA nebo Škoda. Zapomíná se, že poměrně často s některými "problémy" a "závadami" aut je spojená "kvalita" a "značkovost" obsluhy - řidiče, který s autem jezdí a stará se o pravidelnou údržbu. Pověstné "vemeno" je schopné "zlikvidovat" jakékoliv auto.

Odpovědět  |   | 
WP  |  28. 10. 2018 06:07

To sand nemyslíš vážně? Může umět docenit jednotlivosti, ale pokud mu jejich soubor vyhovuje jinde, tak nemá smysl tu podsouvat Subaru. Mimochodem, má nějaký model proti Sorentu?

Odpovědět  |   | 
Marek Pošta  |  27. 10. 2018 18:09

Jeďtě jsem neslyšel, že by z nějakého auta posledních dvou tří dekád zdravý člověk vystupoval s bolestí zad. Spíše to bude problém zad než problém sedaček, že?

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  28. 10. 2018 09:16

Zkuste vyjít i mezi lidi, pomáhá to rozšířit obzory.
Ze škodováckých kostitřasů vystupuji po 400 km taky s bolestí zad. Tak po stovce už obvykle nevím, jak si sednout, aby to bylo pohodlné.

Odpovědět  |   | 
WP  |  30. 10. 2018 10:47

Jako, že všichni máme stejnou konstrukci těla a problémy? Tohle snad nemůže nikdo myslet vážně.

Odpovědět  |   | 
pirate  |  27. 10. 2018 17:22

Jakého koncernu? Koncernu Toyota? Ford? A nebo Daimler?

Odpovědět  |   | 
Erhard  |  27. 10. 2018 17:11

Tak Kodiaq je někde jinde, o tom není sporu. Paradoxně ačkoliv je Kia ve všech ohledech horším autem, je přesto dražší.
Zřejmě dělají korejci průzkum, kolik trotlů se jim na ten klump nachytá.

Odpovědět  |   | 
Ondráš  |  27. 10. 2018 18:27

V čem je dražší? Můžeš dat srovnání jednotlivých vybav? A v čem je KIA objektivně méně kvalitni?

Odpovědět  |   | 
Svetr Vaněk  |  27. 10. 2018 18:40

fůůůůj, Kia

Odpovědět  |   | 
Jaromír Veka  |  27. 10. 2018 18:40

"...A v čem je KIA objektivně méně kvalitni?"
Určitě v tom, že nemá na kapotě magicky božský znak prostřelené slepice, který je hlavním parametrem novinářů při udělování bodů ve srovnávacích testech...

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  27. 10. 2018 20:30

Neumíš se podívat do ceníku sám?

Odpovědět  |   | 
LOL  |  29. 10. 2018 06:03

Ano, Kodiak je jinde - je to laciná plechová krabička pro socky bez řádného odhlučnění, oproti Sorentu, což je luxusní obývák na kolech.

Ale není se čemu divit, je to první SUV model Škody, a podle toho to taky dopadlo. Srovnání se zavedenou konkurencí s globálními prodeji nemohlo dopadnout jinak.

Odpovědět  |   | 
Jirka  |  30. 10. 2018 16:09

Sorento fakt není luxusní obývák na kolech. Za tu cenu nepřináší oproti Kodiaku skoro nic navíc (Sorento stojí milion a víc, Kodiak od 700KKč), jen o něco lepší odhlučnění, to je fakt. Ale komfort pérování má Kodiak lepší, je to asi první Škodovka, které péruje opravdu dobře. Za ten milion, co stojí Sorento, bude Kodiak už hezky vybaven, když ještě započtu slevu, kterou u nás Škodovka dává (cca 15%) a slevu, kterou dává KIA (0%), tak je vítěz dost jasný.

Odpovědět  |   | 
Lumix  |  28. 10. 2018 06:33

Nejlevnější BMWx5 v naftě a automatu stojí 1.830.000,- a má menší základní výbavu, takže ta Kia urcite není předražená.

Odpovědět  |   | 
Tomáš Konečný  |  28. 10. 2018 08:19

Sorento určitě není konkurence pro X5. Jezdím v X5, ale kamarád si nové Sorento minulý týden koupil a svezl mne, poprvé jsem jel v korejským autě, musím uznat, že to žádná hrůza nebyla a mít to šestihrnek, tak je z toho velmi dobré auto, prostorné, pohodlné, s velkým kufrem.

Odpovědět  |   | 
Lumix  |  28. 10. 2018 08:41

Já jsem nikde nepsal, že je to konkurence pro x5. Pouze jsem reagoval na některé píšící že je to předraženy kram. X5 a sorento je stejná třída, cenově samozřejme rozdílná, nicméně za tu cenu velmi příjemné a povedené auto. Nicméně bych si to nekoupil je to totiz SUV.

Odpovědět  |   | 
Jaromír Veka  |  28. 10. 2018 09:50

A proč by nemělo být Sorento konkurencí pro X5? že si to myslí majitelé X5? No, tak to je hodně silný a objektivní důvod...Někdo (v čele s podplacenými novináři) zavedl před časem jakýsi uzavřený imaginární segment "prémiových" (rozuměj - předražených/nedotknutelných) značek, kde ale toto zařazení reálně nemá žádnou faktickou oporu. Prostě dogma, které nemá žádný racionální základ. Přitom by mělo být důležité, jak reálně jezdí, jak jsou spolehlivé atd. Např. Mercedes už má cca 15 let problémy se spolehlivostí a kvalitou, ale z prémiovosti mu to vůbec neubralo - na hlavu!

Odpovědět  |   | 
WP  |  28. 10. 2018 10:22

Kde se ta auta protínají? Ani nejslabší X5 nemůže Kia konkurovat, o zcela jiné úrovni komfortu, podvozku, řízení se nemá smysl bavit. Veko, chce to něco trochu vědět, než napíšeš podobný příspěvek.

Odpovědět  |   | 
Ja prvni  |  28. 10. 2018 11:53

Nerekl bych, ze uroven podvozku X5 je vuci Kie nejak vysoka.

Odpovědět  |   | 
WP  |  28. 10. 2018 14:30

Doufam, ze nejsi Ja prvni z ACZ. Ten byl natolik technicky zdatny, ze by podobnou kravinu nenapsal.

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  28. 10. 2018 19:17

s25d som si odjazdil a naozaj v jazde na nu toto auto nema, aspon co sa tyka vykonov a spotreby. Na druhej strane, celkovo mi vyhovoval viac velky Santa a tu to nebude inak. Uvolnene, pohodlne, klud. Zaujimava je volba manualu a takych aut uz dnes vela nie je.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  28. 10. 2018 22:25

Proč by to nutně měla být kravina? Náskok prémie v konstrukci podvozků se vůči mainstreamu dost snížil. A Korejci jsou v tomhle zvláště učenliví a schopní, takže se podobnému názoru vůbec nedivím.
To, že prémie je "někde jinde", bylo tak před deseti lety.

Odpovědět  |   | 
WP  |  29. 10. 2018 04:19

Ne nutně, v tomto případě to nesmysl je. Pokud ohlédnu od jiného konstrukčního řešení (Kia preferuje koncepčně předek, BMW zadek), tak Kia nenabídne vzduch na zadní nápravě, aktivní stabilizátory, řízení zadních kol, možnost kompletně vzduchového odpružení atd.

Kde se snížil náskok?

Odpovědět  |   | 
Jaromír Veka  |  28. 10. 2018 13:11

...a co konkrétně je potřeba "vědět"? Vidím 2 podobně velká SUV s obdobnou výbavou, co víc potřebuju vědět? To, že BMW je zaškatulkováno jako "prémie", mě vůbec nezajímá.

Odpovědět  |   | 
WP  |  28. 10. 2018 14:31

Nic Veko, pro ty co porovnavaji papir a vidi jen co chteji je to uplne jedno.
Nejsou ani realnymi kupci a jejich technicka neznalost je pouze vlastnim omezenim😉

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  28. 10. 2018 19:19

Urcite lepsie jazdi.

Odpovědět  |   | 
homer  |  28. 10. 2018 20:08

Videl jsi treba nekdy bavoracky vyztuhy? Tam je jeden z rozdilů kterej neni videt a dela premii premií.

Odpovědět  |   | 
Lumix  |  28. 10. 2018 21:25

To možná nejspíš ano, na druhou stranu vidět dnes nepojízdné BMW u cesty není neobvyklé. Jejich 6 válce se čtyřmi turby je docela peklo, často i pro první majitele. Nicméně opravdu bohatý člověk si koupí takové auto v benzínu a nejméně V8. Bohužel €vropa to tady krouha o 106. 12 let jezdím služebními Škodovkami a soukrome máme Korejce. Co se týče vážných závad motoru, převodovky a elektroinstalace, tak Škoda je na tom bledě, Korejci bez problémů, alespoň mě.

Odpovědět  |   | 
WP  |  29. 10. 2018 04:15

R6 quad turbo je nový motor, tak povyprávěj a dej statistiku o tom, jaké je to peklo i pro prvního majitele.
Předpokládám, že se pohybuješ jen mezi opravdu bohatými a tak víš, co si kupují. Velmi přínosné informace

Odpovědět  |   | 
Lumix  |  29. 10. 2018 06:04

Sám jsi odpověděl je to nový motor. BMW má pár orusetivych motoru jako každý jiný. A to že ta R6 je nová neznamená nic.

Odpovědět  |   | 
Lumix  |  29. 10. 2018 06:05

Měli být V8 a xturb, které se nepovedlo.

Odpovědět  |   | 
WP  |  29. 10. 2018 08:53

Ano, V8 N63 do 2012 byl bez diskuze průšvihový motor. Co dál?

Odpovědět  |   | 
Lumix  |  29. 10. 2018 09:18

To mám vypisovat zavady? Jen jen aktuální řada 3 ma na 50 svolavacich akci. Navíc pokud je někdo zarytý fanda, tak i kdyby se motory rozpadaly po 50kkm tak bude trvat na tom, že jsou to supr auta. Kolegyně v práci měla od manžela od novoty 320d automat, v servisu byla jako doma. Výměna turba, výměna převodovky ...

Odpovědět  |   | 
Lumix  |  29. 10. 2018 09:27

To mám vypisovat zavady? Jen jen aktuální řada 3 ma na 50 svolavacich akci. Navíc pokud je někdo zarytý fanda, tak i kdyby se motory rozpadaly po 50kkm tak bude trvat na tom, že jsou to supr auta. Kolegyně v práci měla od manžela od novoty 320d automat, v servisu byla jako doma. Výměna turba, výměna převodovky ...

Odpovědět  |   | 
WP  |  30. 10. 2018 10:49

Svolávací akce mají všechny automobilky, jezdím s vrtulemi už nějaký ten pátek a kdyby tomu tak bylo, zřejmě bych je nekupoval. Tyhle povídačky o známých kolegů, kamarádů jsou vděčným námětem bychařů

Odpovědět  |   | 
Jirka  |  30. 10. 2018 16:26

Ono i kdyby to poruchové být mělo, tak si to pořád koupím raději než auto, se kterým mě nebaví jezdit, typicky třeba takové Sorento...

Odpovědět  |   | 
Klauni dnesni doby  |  28. 10. 2018 23:07

Veko, vyndej si svoji veku z dupky a netroluj tady takove hovadiny

Odpovědět  |   | 
Jirka  |  30. 10. 2018 16:22

Sorento je konkurencí pro X5 asi tak jako je Logan konkurencí pro 3er.

Odpovědět  |   | 
Turbofan  |  28. 10. 2018 12:23

Díky za test. Mě se to auto libí, uvažuji o koupi něčeho v tomto segmentu.

Pár argumentů k tady zmíněnému:
- Nový forester bude bohužel bez turba,
- Oproti Kodiakovi za mě trochu vyzrálejší design, vypadá americky (like) a velmi robustně,
- S kodiaqem stejná dynamika +-, libil by se mi kodiaq ale jen to bitdi, ale ne ve verzi RS - ta je trochu cirkus a sportovni to stejne neni,
- Jak zde mnozi kritizuji, KIA a Skoda jsou srovnatelne znacky. Škoda rozhodně není před Kiou, naopak, ted spise ztraci, je pridusena. Treba Stinger nebo optima GT je super auto se super motory,
- Skoda ma (asi) dostupnejsi servis, ale zase se vic krade, a za me nesmyslne se priplaci za kazdou polozku,
- Variantou pro me je jeste Tiguan allspace bitdi, nebo nova Rav4.

Odpovědět  |   | 
Ondráš  |  29. 10. 2018 09:57

Můžu se Tě zeptat, jak Ti přišla ta hybridní Ravka? Mně po městě OK, ale na dálnici bych ji výkon 200 koní nehádal, obtěžovalo mě i chování automatu. Kdyby to na dálnici jelo a třeba i žralo, tak by mi to nevadilo, ale ono to vůbec nejelo. Protože po městě s SUV nejezdím, tak jsem jí nakonec vzdal, byť mi jinak v mnoha směrech vyhovovala více, třeba i více než zmiňovaný Forester...

Odpovědět  |   | 
Jirka  |  30. 10. 2018 16:29

Optima že je super auto? Proti jaké konkurenci? Mě nenapadá nikdo horší ve střední. Snad jen spřízněná i40, která ještě navíc vypadá opravdu nehezky.

Odpovědět  |   | 
Asdfghjkl  |  28. 10. 2018 22:32

ty kokso, 2,2litr, spotreba jak tank a v zakladu jen dvoj kolka a za kamaradsky skoro milion...hmmm, korejec se nestydi ackoliv by urcite mel.

Odpovědět  |   | 
Ondráš  |  29. 10. 2018 08:23

Ale jdi Ty.... podívej se na prodeje. Dominují 2 nejvyšší výbavy, 4x4 a AT. Spotřeba autora článku je úplný nesmysl, přečti si můj comment výše. Nechápu, jak s tím autem jezdil a co do nej tankoval.

Odpovědět  |   | 
Mara  |  29. 10. 2018 12:14

Čemu není rozumět ve větě "s ro­zum­něj­ším na­šla­pá­vá­ním na pe­dál ply­nu bych běž­ný prů­měr vi­děl ně­kde me­zi os­mi až de­ví­ti li­t­ry"?

Odpovědět  |   | 
pája  |  29. 10. 2018 12:13

Mám ve firmě 6ks Sorent v předfaceliftovém provedení v nejvyšší výbavě, 2 dokonce s prosklenou střechou. Kromě pár drobností a jiné převodovky je skoro to samé jako to popisované. Sám, shodou okolností, jezdím ve zde zmiňovaném X5.
Pár postřehů:
- přesto, že je kolegové asi nijak nešetří pohybuje se spotřeba všech v průměru mezi 8,5-9.
- po 3/4 letech provozu a cca 70 000 km u žádného zásadní technický problém
- Forester byl kdysi ve výběru, ale je to stejně jako kodiak tak o půl třídy menší auto. Navíc při koupi za fleetové ceny cenově srovnatelé, spíš výhodnější.
- dost často se v něm vezu a zásadní rozdíl, tedy kromě znaku výrobce, pokud uvažuji v poměru cena/výkon nevidím. Pokud bych "nemusel jezdit v prémii ze stavovských důvodů", vůbec by mi to auto nevadilo. Zvláště znovu opakuji k proti mému X5 více než poloviční. Pravda X5 je zase o cca 1/2 třídy prostornější. Mám BMW X5 xDrive30d s trochu lepší výbavou v katalogové hodnotě cca 2,3 mil. Konečná cena byla lehce pod 2 mil., tedy opravdu dvě Sorenta se srovnatelnou výbavou.
Zkrátka, pokud zapomenu na to, jak se jmenuje, je OK.

Odpovědět  |   | 
XYZ  |  29. 10. 2018 15:21

Mohl by mi někdo vysvětlit ten novinářský výplod fantazie, že vstřikování močoviny do výfuku snižuje spotřebu? Prostě tam dochází jen k reakci, kdy se za vysoké teploty rozkládají oxidy dusíku na vodu, dusík a oxid uhličitý. Čili motor s močovinou může být možná ostřeji naladěn (bez vstřikování musí být přidušen kvůli emisním limitům), ale že to by mělo vliv na spotřebu větší než 1-2 deci na sto?

Odpovědět  |   | 
Mara  |  29. 10. 2018 17:40

Trochu samostudia tě nezabije, tak si to najdi

Odpovědět  |   | 
Lumix  |  29. 10. 2018 20:28

Tak tak, močovina spotřebu snižuje, tedy s její pomocí lze mít nižší spotřebu u stejného motoru, který by vstřikování močoviny neměl.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 64 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 16 příspěvků

Nejčtenější články

Levná Škoda Octavia Tour je zpátky. Za 440.000 Kč vybavenější nekoupíte

Levná Škoda Octavia Tour je zpátky. Za 440.…

Verze Tour má v historii Škody Octavia tradici. Nyní se vrací i ve třetí generaci a opět kombinuje bohatou výbavu s atraktivní cenou.

29.  5.  2019 | | 193 N/A
Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda Kamiq. Má plechová kola a poklice

Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda …

Škoda včera zveřejnila ceny nového crossoveru Kamiq. Vůz láká na bohatou bezpečnostní a komfortní výbavu, v základu to ale po vizuální stránce není žádná hitparáda.

12.  6.  2019 | | 117 N/A
Řídili jsme Škodu budoucnosti za 90 milionů. Vision iV hlava prostě nepobere!

Řídili jsme Škodu budoucnosti za 90 milionů…

Výstavní koncepty rozhodně nejsou určeny k tomu, aby se s nimi jezdilo. Přesto se s vámi už poněkolikáté můžeme podělit o jízdy dojmy, tentokrát se Škodou Vision iV. A ta rozhodně není pouhý výstřel do tmy.

2.  6.  2019 | | 93 N/A
Nová Škoda Octavia na dosud nejlepších ilustracích. Takhle by se vám líbila?

Nová Škoda Octavia na dosud nejlepších ilus…

Čtvrtá generace Škody Octavia by se měla poprvé ukázat ještě před koncem letošního roku. Ruský grafik při tvorbě přiložených ilustrací vycházel z dosud zveřejněných špionážních snímků.

3.  6.  2019 | | 51 N/A
Motorkářský gang na skútrech? Před Mods otcové zamykali hlavně své dcery

Motorkářský gang na skútrech? Před Mods otc…

Jak si představujete motorkářský gang? Určitě ne takhle. A to šlo o jeden z nejnebezpečnějších!

26.  5.  2019 | | 11 N/A