Minitest Hyundai i30 N Project C: Těžko uvěřit, že tohle auto vzniklo v Česku!

80 komentářů

KarelK
6. června • 18:30

Projekt "Č" a označuje to mužský pohlavní orgán. Hnůjdu nebrat

korek
7. června • 8:09

Ty projekte čurak*, běž si pohladit svou rezavou ojetinu.

Mirek
6. června • 22:12

To píšeš o sobě, ty jsi projekt Č?

Smith
6. června • 19:04

Když neumíš číst, tak jsi analfabet. Je tam napsáno C, ne Č.

dubraro
6. června • 16:25

Technická: Ty dva výfuky nikdy nefungují zároveň! Levý je tišší, má na konci ještě jeden tlumič. Pravý je hlasitější, místo tlumiče je jen trubka. Přepíná se mezi nimi elektricky ovládanou klapkou. Pravý má navíc trysku, která při ubrání plynu ve vysokých otáčkách vstříkne do horkých plynů trochu benzínu a to způsobí ránu z výfuku, případně i plamen. Toto uspořádání je vidět i na obrázcích na displeji při nastavování custom režimu.

Rudolf
7. června • 18:37

Hyundai v nejsilnějších specifikacích N střílí koncovkami během řazení v důsledku snah o potlačení zpomalené odezvy přeplňovaného motoru. Za normálních okolností se do válců při ubrání plynu palivo vůbec nevstřikuje a navíc je uzavřena sací klapka. Ve výfuku tak není dostatečný tlak, turbo se zpomaluje a přestává čerpat vzduch do sání. Po opětovném otevření sací klapky chvíli trvá, než se turbo opět roztočí a tím vzniká tzv. turbolag.
Hyundai si vzalo inspiraci u tzv. antilag systémů používaných u „starých” turbomotorů. Při ubrání plynu stále do válců dodává palivo a směs zapaluje až dlouho za horní úvratí pístu. V tu chvíli už je otevřený výfukový ventil a hořící směs expanduje mimo válec. Tím se vytváří dostatečný tlak ve výfukovém potrubí, jenž drží turbodmychadlo v otáčkách, následkem je pak pro okolí slyšitelná exploze projevující se oním praskáním či střelbou.

T-Rex
7. června • 20:09

Děkuji za přínosný příspěvek.

Dejv
6. června • 10:03

eNko nepovažuju za hyundai, protože se vyrábí v samostatně oddělené části montovny a výstupní kontrolu mají hodně přísnou. Tohle je za mě pořádné auto a ne hjundai

korek
7. června • 8:08

Nko se vyrábí ve stejné části továrny a je v produkčním plánu normálně nahozeno mezi zbytek aut ve výrobě,tak nemel nesmysly.

Smith
6. června • 19:20

KAŽDÝ Hyundai je pořádné auto.

AlešG
6. června • 9:57

Fuj to je ale ošklivý postrk :-D Když to vypadá jak z pomocné školy. Jo to je Hovnaj, toš to potom jó. I Yugo Koral je lepší auto než i30 :-D

Xixao
5. června • 18:52

Hele a muze nejaky majitel i30 potvrdit ci vyvratit toto?
http://dfens-cz.com/hyundai-i30-usage-report/

Kryshna
6. června • 5:56

Úplně s klidem mužů 3/4 těch veci vyvrátit, jen ty sedačky ne... ale pokud ten člověk jezdí v něčem premiovem, tak se jeho hodnocení nelze divit. Obávám se ale, že lidé řadící se mezi tzv. smetánku, kteří už dávno ztratili kontakt s realitou běžného smrtelníka, by neměli testovat nic, co není v jejich "levelu".
Je to potom silné zavádějící.

Petr
6. června • 5:47

Tak to je od první věty zjevný výplod nějakýho frustráta, který zcela nepokrytě lže.

Taky ne Hyundai
6. června • 8:50

Já se třeba do I30 vůbec nevejdu. U čela mám naražené clonítko, které souhlasí s nízkou horní hranou čelního skla. V I30 a I40 nevidím rovně vpřed. Vozy pro Evropu modelované na maličkého asiata. Hyundai kopíruje od vw vše. Polohu volantu, všechny rozměry mají proměřené, na tohle jaksi zapomněli.

LOL
7. června • 14:03

mám bezmála 2 metry a 110kg a do i30 své milenky se bez potíží vejdu a za volantem nemám problém najít ideální pozici pro řízení - jen to nastupování je horší.

Mirek
6. června • 22:09

Jak to ty vyšší postavy než ty dělají, že se tam vejdou? Je to tady již hodně ohraná písnička.
https://www.televizeseznam.cz/video/meziplyn/hyundai-i3... ...
https://www.youtube.com/watch...

aky ne Hyundai
6. června • 22:54

Mirku, každý má ve svém životě jiné nároky na kvalitu. Je kopa lidí, kteří jsou schopni si pochvalovat blafy z Lidlu. Mně je po těch jejich chemických dobrotách špatně od žaludku. Stejně tak, potřebuji řádně postavený vůz. Jak to dělají ostatní, to netuším, můžeš jim napsat, když tě to zajímá. Stejně tak jsem slyšel, že je Mazda 3 malá, v ní jsem neseděl. Ale jel jsem ve starším Lexusu GS a kolem hlavy též extrémně těsno. Výhled už byl fajn. Tak ať se každý souká do vozu dle své chuti.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr
11. června • 12:44

Píšeš hlouposti. i30 je řádně a poctivě postavený vůz.
O ostatních tvých nesmyslech ani nemá cenu psát.

Mirek
6. června • 23:07

Je rozdíl, to co píšeš a napsat, že se tam nevejdu. Nevejít se znamená, že má rozměry, které mu to neumožní, což samozřejmě není pravda. Pokud neznáš význam slov, tak to máš špatné a ti testeři jsou ještě o kus vyšší, asi o 10 cm.
Blafy z Lídlu, trochu hodně hloupé srovnání, včetně toho, že můžu někomu napsat. Mám kamaráda, 195 cm výška, a bezproblémově do těchto aut nasedne a má místo nad hlavou a ani čelem do ničeho nemlátí.

Taky ne Hyundai
7. června • 8:38

Mirku, lidé si neumí vybrat věci. Běžně chodí v nepadnoucím oblečení, proč by nejezdili ve voze, kam se nevejdou? I30 a I40 není pro vyšší lidi. Můžeš s tím nesouhlasit, ale nezměníš to.

JaneK
8. června • 9:13

Tata meri 185cm, jezdi v i30 a Tucsonu a nikdy si nestezoval, vubec neni hlavou az na hrane celniho skla nebo ze by skrtal hlavou o strop. Jestli to ve vasem pripade spis nebude zhyckanosti, nebo si proste neumite nastavit sedacku.

Jiří
8. června • 20:15

Ne zhýčkaností, ale blbostí. Stačí si pročíst jeho přiblblé příspěvky, a každému je hned jasné, že je to jen troll, který provokuje. Třeba tímto: "blafy z Lidlu. Mně je po těch jejich chemických dobrotách špatně od žaludku., Hyundai kopíruje od vw vše." To jsou takové bláboly, až to "mlátí o zem"...:-D

petr r. (petrumr)
6. června • 9:21

měls brát hormony abys nebyl takovéj vysoký, musíš být aji tlusty, jinak by ti pomohlo sedačku dát dolů a ty máš asi problém s dveřní výplní, tak sedačku šroubuješ nejvýš.

Taky ne Hyundai
6. června • 9:27

187/83. To není žádný extrém. Sedačku jsem měl nejníže. Je pravda, že za volantem sedím tak, jak mám a neválím se v pololeže. V jiných vozech tento problém nemám. Ostatními rozměry, vč. šířky je v pohodě.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Smith
6. června • 18:57

Průměrná výška evropana je 177,6 cm, takže Tvá výška ji výrazně převyšuje.
Musíš si vybírat mezi abnormálně velkými vozy. Třeba IX 20.

Xixao
6. června • 20:45

Tu vysku jsi vzal odkud?

Oaxix
5. června • 19:43

A může nějaký majitel Octavie potvrdit či vyvrátit toto?
http://dfens-cz.com/schade-etalon-skoda-octav... ...
Je to od stejného autora jako o i30.
U té i30 jsem si přečetl jen jednu větu a nestačil se divit.
Konkrétně, "Aktivní lane assist je schopný ujet 10km po dálnici sám, aniž by si všiml, že nemáte ruce na volantu." je blbost.
Jezdil jsem stejným autem týden (náhradní vozidlo) a
tento asistent fungoval tak, že po sundání rukou z volantu se po cca 15-20 s ozvalo pípnutí, hláška v kapličce, že je potřeba držet volant a zároveň došlo k vypnutí automatického řízení, kdy auto již neřídilo samo. Potom stačilo, že jsem se kdekoliv dotkl prstem věnce volantu na cca 1-2 s a systém se zase aktivoval.
Takže další blbosti jsem odmítl číst.

Oaxix
5. června • 20:05

Oprava. Vzpomněl jsem si, že než se aktivní lane assist po sundání rukou z volantu vypnul, tak dal hlášku s pípnutím... a teprve až když jsem ji několik sekund ignoroval, tak teprve potom se assist vypnul.

Nox
5. června • 16:06

Co jsem koukal, tak v inzerci už nějaký přeprodejce nabízí o sto tisíc dráž.

Petr
5. června • 17:29

Zdravím NoXy. Červenec se blíží ,tak ti přeji ,ať se brzy dočkáš svého eNka 😁. Já mám zatím najeto necelé 2000km a jízda mě neskutečně moc baví. Reakce lidí v Čechách jsou naprosto stejné jako tady,většina lidí koukala s otevřenou pusou když jsem projížděl kolem,někdo zvědavě nakukoval dovnitř ,jinej přikyvoval hlavou. Jen jeden frustrát s orezlým passatem si musel vztekle zařvat ,že ten debil neumí ani zaparkovat pořádně u kraje v jednosměrce (tím myslel narvat kola až na obrubník). Takže reagovat na hňupy je naprosto zbytečné a kdo měl zájem ,toho jsem nechal si eNko pořádně prohlédnout . Přeji vám hezký den.

Nox
5. června • 21:36

Díky, velmi se těším, snad si nebudou dávat na čas. Čert vem lidi a co si myslí, auto si vybírám podle toho, co chci a tak, abych si je užil. Tak ať slouží co nejlépe. :-)

Oaxix
5. června • 19:48

A když si pročteš jakékoli diskuse o Hyundai, tak se od takových ftustrátů dočteš neuvěřitelné lži, že se nebudeš stačit divit. Ono jim totiž stále nedochází, že je Hyundai dál, než jejich modly.

Vrtule
5. června • 17:55

Pche, kam se hrabe na mou E46 motor 3,0 nafta s čipem, takovou rejzi vyklepnu kdykoli v s prstem v nose.

Allamarein
5. června • 21:51

No jo, kdo nemá na skutečný život, musí si ho napodobovat se starou rachotinou... a ještě v dieselu.

Medvěd
5. června • 22:09

Nemám pocit že bych s E46 328i neměl na skutečný život. Jen mám k tomu stále služební auto a žena obyčejnou i30 1,4tgdi. Žádná extra hitparáda to není, ale jenom proto že nemám i30 N se nemusím považovat za chudáka snad.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Allamarein
6. června • 9:12

Hm, no když to chceš vztahovat i na sebe... tvá věc.

Medvěd
6. června • 9:37

No právě ne, ale jako majitel E46 se tak části cítím (bohužel s E46 v různém stádiu rozkladu jezdí různá individua), tak pokud se to nevztahuje na každého majitele E46, tak beru zpět....

Allamarein
6. června • 12:08

Jde o formu prezentace, ne o vlastnictví auta. Pro mě za mě si měj třeba třicet různých speciálů všeho druhu, přeju ti je. Mně samotnému to nic neříká, auto je pro mě užitkový stroj. Ale neprezentuješ se s nimi tak, jako pisatel výše, nafoukaný frajírek, který si myslí, že s E46 je pánem světa jen proto, že mu to "jede".

Nox
5. června • 21:42

A představ si, že je to každému u zadku. Ostatně, sám jsem donedávna měl e46 330ci v m-paketu. Úžasné auto, skvělý podvozek, motor, pod kapotou orchestr. Ale idiotů, co si s tou vránou musí stále něco dokazovat, je mnoho...

Michal
6. června • 7:33

Nox s 330 nevím verzi ale dali jsme pro mě nečekaný na 4rs drive 100-190 a ani mi neujížděl ani jsel ho nedohanel.Jelo mu to pěkně.Rso162kw Naftové 3l sfouknu jak nic ale benzín jel sakra dobře.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Medvěd
6. června • 7:48

Tak to naftové RS má vyšší kroutak, ale poslouchat to je za trest.

Michal
6. června • 12:39

Hluk nafty neznám.Já občas i startuji když motor běží.Je třeba kontrolovat otackomer :)

Medvěd
5. června • 22:06

Mám v garáži taky E46 328i postupně ji dávám do stavu, aby to nebyl jen stín toho auta. Je to taková hračka, kterou možná jednou postavím spolu s Mazdou MX-5 na veteránské značky.

5. června • 19:09

Traktor není auto a sportovní už vůbec!

eMKejx
5. června • 15:48

nevidim tu nikde Adama s jym jeho Dusterom. je mozne ze by zapadol na Vaclavaku?!

5. června • 16:32

Ale je tu. Adam = Ralf.

7. června • 11:09

Ralf = Adam = Lukasz = AlešG = KarelK
Frustrát, který neunesl úspěch hjondé. A kliká a kliká a kliká.....

RR
5. června • 14:47

Jdu pro yarise GR i když má trivalec B-]

petr r. (petrumr)
5. června • 20:33

máš pravdu.

petr r. je blb
7. června • 9:53

:-D:-D:-D

Erik Toupal
5. června • 13:39

Automat ;-)

Ralf
5. června • 12:56

Lidé se rozhodli nakupovat kopie jako ze Sapy, tak jim v tom ještě pomožme podobnými články. :-)))

Lukasz
7. června • 0:40

Ralfe, představte si. Dnes jsem viděl jedno tak směšné auto. Normálně i kontejnery se mu smály, když kolem nich projíždělo. Na zádi mělo nápis Bžundaj, nebo tak nějak. Jako zdejší odborník nevíte, prosím, co by to mohlo být? Jsem přemýšlel něco mezi Yugo, LuAZ, Matiz ale ty vypadají lépe. Jo a na zádi byl nápis 30, asi maximální rychlost nebo co.

Shimi
5. června • 13:12

Ralf: To, že jsi méně nadaný už víme dávno, ale proč to dáváš den co den veřejně najevo?

Kundaj & Hovnaj
5. června • 13:38

Jeto pýčous!

Medvěd
5. června • 11:33

Povedené, pokud vydrží a u každé generace i30 uvedou N verzi tak to bude fajn. Jen aby to neskončilo jako u Stingeru. Ještě rozšířit o verzi 4x4.

Mirek
5. června • 11:48

Me u N verze spise chybi automat...4x4 asi ok, ale automat chybi Vic. S nim se to da lepe vyuzit i jako daily car .

Assasin
5. června • 17:12

Automat přijde v dohledné době. Otázka jen, zda starý měnič, či nová 8° dvojspojka. Jinak souhlas.

Milan
5. června • 18:41

Ziadny menic sa nekona a ani sa nechystal. Pride nova DCT8 s mokrymi spojkami.

Vrtule
5. června • 18:06

Bylo by zajímavé, jak by diskuze vypadala, kdyby byla hned jen verze s automatem, kolik lidí by psalo, že je škoda že to není s manuálem. Ideální by byly čtyři verze manual/automat 4x4 a manuál / automat předohrab, to už by si vybral skoro každý.

Honimir
5. června • 18:15

Fora pod auto&moto clanky jsou plny bycharu, co jako automat a asi nejlip bez synchronu ... nicmene autosalony pak jsou z nejakeho zvlastniho duvodu plne lidi, co berou automat. Konec koncu, neni to zavodni special. Ma krome okruhu zvladnout dojet do prace, nakoupit, jezdit v kolonach, nekam na vylet ... vyrazovat pri dojizdeni na krizovatku, ci porad neco delat s pakou, kdyz stojim 15minut na Nuselaku nedava smysl. Radit si jinak nez automat muzu pak packami. Navic to auto muze pouzit treba manzelka atd.A 4x4 s automatem/manualem? To auto pak bude nekde kolem mega ... kdyz uz si nekdo priplati tolik, tak je vetsinou poptavany i ten automat. Za co jinyho by si taky mel priplacet? Naklady na homologaci se IMHO pro nejaky niche kombinace moc nevyplati (4x4 s manualem apod.).

Milan
5. června • 13:32

Automat pride s faceliftom.

Shimi
5. června • 11:53

Mirek: Nikdy bych nevěřil, že to někdy napíšu, ale s tím automatem souhlas.

Medvěd
5. června • 12:04

Souhlasím. S automatem bude jízda celkové rychlejší, bude asi i méně trpět spojka. Co si budem nalhávat, ne každý je tak dobrý aby jel na krev s manuálem. Prostě s automatem může jet velmi rychle i s nadsázkou "nemělo".

Joe Doe
5. června • 14:54

Dnesny manual a stary manual su uplne ine svety.Manualne radenie je dnes tak zautomatizovane, ze oproti automatu ide prakticky len o neprijmnost. Auto bez serva na spojke clovek nekupi uz 15-20 rokov, elektronika sa postara o optimalizaciu otacok pri preradeni... Na optimalne vyuzitie potrebuje motor elektroniku a elektronika potrebuje vstup od ... elektroniky na urovni, ktory ziadny clovek neda.Ako pise kolega... ono je dovod, preco maju v top leveloch motorsportu spojkovy gombik a nie pedal...

Medvěd
5. června • 12:23

"nemehlo"

Shimi
5. června • 12:16

Medvěd: Ono to bude v konečném důsledku i bezpečnější. Ne nadarmo jsou F1, WRC, WTCC, apod. v automatu, ono to prostě má svou logiku.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Dejv
5. června • 22:26

Nemůžu mluvit za WTCC,ale v F1 je automatická převodovka zakázaná už asi 30 let. A ani ve WRC jsem nikdy neviděl nic jiného, než sekvenční poloautomat.

iPace
7. června • 15:06

v F1 se pouzivaji automatizovane prevodovky, zakazane jsou v F1 pouze bezestupnove prevodovky, respektive nevejdou se do soucasnych reguli, piloti radi ciste digitalne "padly" za volantem, ktere ale nejsou nijak mechanicky spojeny, maji jen digitalni spojeni s automatizovanou prevodovkou, jedna se tedy vesmes o automatickou prevodovku kde je moznost radit pri zavodnim rezimu pouze povely od pilota, nektere staje u zvych monopostu umoznuji i ovladani spojky coz je vyuzivane hlavne v depu , ale porad to neznamena ze jde o manualni razenivesmes totez jako automat s moznosti volby razeni ridicem

Medvěd
5. června • 12:29

Bezpečnější to bude, s automatem valím s oběma rukama na volantu a jedu na rychlost. S manuálem a zadokolkou se jdu projet pro dobrý pocit, tam už dnes není rychlost priorita, ale jde o ten příjemný pocit.

Z kundaj
5. června • 11:19

Jundaj - majitel kundaj...

Petr
11. června • 10:47

Prostě nic jiného než čirá závist, viď?

Medvěd
5. června • 11:36

To má s Hyundai společně asi tolik co "čtyři kroužky pro teploušky". Že to tady pořád ty chudaky baví.

Kundaj & Hovnaj
5. června • 13:37

Souto pýčousové!

Kvičalo hunter
5. června • 15:07

Jestli budeš neslušný, tak si pro tebe přijede bmw M4.

eMKejx
5. června • 15:47

mal si rovno napisat sviňa

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Color
5. června • 20:34

Kdo si koupí Hjůndaje, na dosmrti k.un.d.a je. :-( Děkuji :-P

5. června • 20:56

To píše stále dokola stejný dement, protože dělá stejnou chybu "na dosmrti" místo nadosmrti. A ještě si sám sobě poděkuje, prostě dement, co dodat.

Doporučujeme

Články odjinud