Minitest Hyundai i30 kombi 1.6 CRDI: Po hrbolech pluje. Ale bude to stačit?

66 komentářů

Jakub
10. listopadu • 14:57

Mel jsem i30 na týden na cestování a ujel v ni cca2000km kombinace všeho krom offroad =)Zároveň jsem majitelem golfa variant 2012.Nenasel jsem jedny důvod proc měnit i když bych mel za podobne peníze uplne nove auto. Největší zlo je palubní počítač, ergonomie ovladani a ta roletka v kufru.

Sir CHerokee
8. listopadu • 22:27

Je to mimořádně ošklivé, nenápadité, v ničem nevyniká, jízdně nezajímavé. A ještě to není kvalitné, co je to? Korejský hujdaj.

HY_maj
8. prosince • 13:06

Je zvláštní, že tyto nesmysly šíří převážně ti, kteří nemají odvahu si hyundai vyzkoušet. Možná by zjistili, že je to jinak a toho se bojí. Vlastním už čtvrtý hyundai (Accent, ELantra, I30 a I30II) a rozhodně si nemyslím, že je to nekvalitní auto, které ničím nevyniká. Naprosto splňují a plnily požadavky, které jsem od nich očekával při pořízení. Až budu chtít něco na závodění, pořídím si Porche nebo Lamborgini. Na dojíždění do práce mi bohatě stačí I30 za zlomek ceny s dobrými vlastnostmi a dobrou výbavou.

Petr Maleček (dj.kure)
9. listopadu • 0:18

A předražená Oktávka s vlečnou nápravou vzadu (když porovnáváme podobnou motorizaci) je něčím zajímavá? Natož jízdně? :-D

JirkaX
9. listopadu • 6:35

Jak jízdně? I s tou vlečkou má jízdní vlastnosti perfektní, na horších zatáčkovitých okreskách sedí jak přibitá, i ve vyšších rychlostech na dálnici bezpečně drží stopu. Z tohoto hlediska ji nemám co vyčítat. Bohužel, je to na úkor komfortu. Proto u mne vydržela jenom půl roku.

Michal
9. listopadu • 7:28

Přesně jak píšeš. Dokud jsem ve své Škodce neseděl vzadu, nijak nepohodlná mi nepřišla. Ale názor po hodince sezení vzadu mi úplně změnil názor. Drncá to jak na trakaři. Sice zatáčku můžu teoreticky projet tak o 10 km/h rychleji než třeba v Hyudai a bez náklonů, ale zato vyklepu z cestujících vzadu duši. Jo a ty zatářky s děckama v autosedačce stejně řezat nemůžu. Příště půjdu do něčeho komfortnějšího.

Petr Maleček (dj.kure)
10. listopadu • 0:46

Já mám dvojkovou Lagunu, ta má taktéž vlečnou nápravu, ale je s tím navržena a také adekvátně utlumená a odpružená. I když se ráda houpe, tak drží jako přibitá a cestující vzadu mají komfort jako v pokojíčku. Oktávka je proti tomu trakař :-) i když trojka už přináší alespoň i nějaký ten prostor pro nohy. To u prvních dvou neexistovalo.

Antiautomat
8. listopadu • 20:01

Dnes si marketingovo-ekonomicky minus dal naozaj zalezat.
Ziskovka alebo podobna haved.

Antiautomat
10. listopadu • 18:50

dajte aspon -100. Aby parazit na nasich daniach, rozumej ziskova, mohla dostat este viac.

šofér
8. listopadu • 17:18

Nová i30 se mi líbí a jsem rád, že je jiná, než koncern, aspoň je na cestě pestřeji, ne jako za komára...

Antiautomat
8. listopadu • 18:41

...tak to sa, bohuzial, coskoro zmeni a ostatne sa to meni uz dnes. :-/

Petr
8. listopadu • 10:33

Motor pod 1400 otacek dunel? Neni autor nahodou idi*ot? Jezdit pod 1400 otacek dokonce i pod 1500 otacek muze jenom kre*ten, kteremu patri do ruky lopata a ne radici paka.

Q
8. listopadu • 14:45

První velkosériově vyráběné osobní auto, Ford T, mělo maximální otáčky 1800. Pod 1400 otáček se jezdilo běžně. Konec konců, maximum točivého momentu bylo udáváno při 900 otáčkách.
I dnes existují motory, které v 1400 otáčkách neduní, takže nevidím nic divného na tom, že to redaktor zkoušel a že nám sdělil své poznatky.

JirkaX
8. listopadu • 19:24

Na dunění a jakkoli nepřirozený projev motoru jsem hodně háklivej, ale u mého TDI 2l 110 kW s AdBlue 1400 ot. naprosto žádný problém. Jenom vrní.

Petr Maleček (dj.kure)
9. listopadu • 0:16

Souhlas, má stará 1.9dCi 96kW při udržování rychlosti ve 1400rpm tichounce ševelí. Žádný problém. Jen nesmí přijít kopec nebo potřeba prudké akcelerace. Pak podřadím a využívám spektrum nejvyššího kroutícího momentu mezi 1800-2000 otáček.

JirkaK
10. listopadu • 16:35

A pak to skončí protočenými pánvemi ložisek na klice, když se z nich při nízkých otáčkách a velkém zatížení vytlačí olej, klikový hřídel dosedne na pánve ložisek kov na kov a utrhne je. Právě dCi jsou tím tuším docela pověstné :-D Stejný problém jako u TSI - že se motor navenek tváří jako že je všechno v pohodě, ještě neznamená, že je to skutečně v pohodě.

Antiautomat
8. listopadu • 18:35

...ale on mal bezmala 3litre a zdvih od Slnka az po Jupiter. Nechcete skusit nieco ine ako auta? Dajme tomu nejake farebne excel tabulecky, powerpoint prezentaciu pre kolegov v piatok o siestej vecer...uplatnite sa Vasim talentom urcite lepsie.

Q
9. listopadu • 7:52

... ale měl o dost menší výkon. Byl to prostě jen příklad z historie, nemusíte se hned rozpálit do běla :-) Určitě bychom našli i nějaký příklad ze současnosti.

Antiautomat
10. listopadu • 19:13

Hm, mam taky pocit, ze nenasli, ak teda nemienime rozoberat rusky armadny ZiL. Ja nie som rozpaleny, ja sa len musim cudovat (po Vasom divit) nad tym, co sa tu obcas docitam. A kedze som tych motorov (a prevodoviek) vysypanych videl dost, potom ma na spektralny typ oranzoveho farebneho spektra dovedie to, co s tym podaktori vedia spravit.Na biely stupen (za tym je este spektralna modra, ultra a pod), do tohoto stavu ma vie doviest europrd...brusel.

JirkaK
8. listopadu • 13:07

Zkrátka dobře vymyšlený motor, který umí dát najevo, že ho řidič- idiot ničí. Jak říkám - když má někdo strašnou touhu jezdit na 1400 otáček, ať si pořídí kamion a ne maloobjemový motůrek.

Antiautomat
8. listopadu • 18:36

konecne niekto, kto ma rozum

Petr Maleček (dj.kure)
9. listopadu • 0:13

1400 otáček po rovince nebo z kopce není u nafty problém. To motoru nevadí. Samozřejmě bez nutnosti akcelerace, to už je svinstvo.

Antiautomat
10. listopadu • 19:07

....na 14oo po rovine nepustim ani dvojlitrovy benzin.

Aladin
8. listopadu • 11:00

Passat bitdi s automatem jezdí do prudkého kopce i na 1300 ot a bez dunění a vibrací.

Petr
8. listopadu • 12:09

To nic nemeni na fatku, ze motor pod 1500 toci jenom neschopne hovado.

Petr Maleček (dj.kure)
9. listopadu • 0:10

To se ale celkem pleteš. Jsou podmínky, jako jízda z kopce, jízda ustálenou rychlostí po rovince, kdy ani těch 1400 otáček není žádný problém a motoru to nijak nevadí (ani náznak rezonance zatížením). Samozřejmě nemůžeš pak chtít nějakou akceleraci, to není moudré. Ale udržovat nějakou rychlost po rovince s tím v klidu můžeš. Ničemu to nevadí, ani dvouhmotě. Níže pod 1400rpm bych ale taky nešel. Mám 1.9dCi / 6kv.

Petr
9. listopadu • 14:58

Uff, Peto, Peto. Ja nemluvim o jizde z kopce. Pri te by ten motor nedunel ani v 1200 otackach. A ne, jezdit pod 1500 s dieselem je prasarna, at to okecavas jak chces. Kua, nez zacnes psat, zkus chvilku premyslet, jestli tady ze sebe neudelas naprosteho idi*ta.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr Maleček (dj.kure)
10. listopadu • 0:42

Promiň, ale idiota ze sebe děláš sám. Zřejmě těch zkušeností nemáš tolik, tak chápu, že se ti to nepozdává, ale moderní diesely (CommonRaily a motory s variabilním turbem obecně) s nižšími otáčkami problém nemají. Určitě po tom nemůže člověk chtít nějaké výkony, nebo v plné nakládce zázraky, ale každý snad pozná, kdy motor protestuje a kdy je mu dobře.

Petr
13. listopadu • 13:30

Je videt, ze jsi prilis mlady, nezkuseny a hloupy. Ale je tvoje vec, jak se k motoru chovas. Hadat se s tebou nebudu. S hlupakama se nikdy nehadam.

Antiautomat
10. listopadu • 19:02

Nic v zlom Petr, ale toto (drzat motor v istych, pracovnych a vhodnych otackach), bola zakladna vyuka autoskoly dokonca v case, ked som vodicak robil ja sam a to su pekne (a naozaj pekne) dekady dozadu. Motor posiela auto dopredu expanziou zapalnej zmesi vo valci. Nie je mi zname ze by sa na tomto nieco zmenilo. A nazvat optimalnymi otackami to, co hlasi dnes...no ako by som to...poradca radenia nahor (rozumej objednaj sa na opravu), to zozerie len zakaznik menom HNUP.

Karlos
8. listopadu • 14:18

Někdy tím hovadem je automatická převodovka...

Antiautomat
8. listopadu • 18:30

Toto je za 100 bodov a je to tak. Ale zaroven aj pozor, motor spojeny s HDM sa bude inak spravat ako ten, ktory ma za sebou mechanicku spojku a manual. Nebudem vysvetlovat preco.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Antiautomat
10. listopadu • 18:48

ok ok ok.Minuskarovi dame auto s HDM a ten isty model s manualom.
A on pride na zaujimavu vec.

skodafil
8. listopadu • 13:01

Bezne to tam u vicevalcu spousti automaticke prevodovky a nicemu to nevadi.

Gašpo
8. listopadu • 11:03

No jo vlastne, tu sa jedná o diesel. To mi jaksi uniklo. Ospravedlňujem sa.
Takže tam je to s otáčkami inak než u benzínu.

Noname
8. listopadu • 11:23

Právě mám pocit, že nafťáky hodně nízké otáčky nemají rády a duní a rezonují všechny. Mám atmosféru benzín, starou 2.8V6 a 1200 otáček po městě je uplná pohoda. Nafťáka bych už nechtěl.

Aladin
8. listopadu • 11:29

Tak to máš asi ten uživatelsky nejpříjemnější motor, jaký být může. Ono totiž někdy zaduní i přeplňované benzíny.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Antiautomat
8. listopadu • 18:28

Vysnivana modla BiTDi plna pruserov ma okrem ineho aj bezmala o pollitra viac a je to uplne iny motor. Preco sa radsej nevenujete niecomu inemu?Skuste malovat, skuste nejaky hudobny nastroj, pripadne x-box, skratka nieco, comu rozumiete. Urcite Vam to pojde lepsie.

Aladin
8. listopadu • 11:13

Ono záleží na konkrétním motoru a jak je naladěn. Třeba starší vw tdi s krouťákem kolem 300, což je stále hodně, tam už to válení v nízkých otáčkách tak dobré není. Tuto I30 bych si rád vyzkoušel na porovnání.

Gašpo
8. listopadu • 10:50

No, pán je asi zvyknutý jazdiť podľa ekologických digitálnych našeptávačov.:-D
To možu robiť len ľudia, ktorí absolútne nemajú cit pre motor. Náš Golf má možno sprevodovanie trochu iné, ale po Prahe jazdím spravidla na trojku, výnimočne štyrku, jedine na voľnej magistrále na vyššiu rýchlosť. Proste nejdem pod 2000 otáčok, doprajem mu kľudne viac.
Na inom webe som dávnejšie čítal vyjadrenie jedného z vývojárov koncernových TSI. Ten prehlásil, že ak budete tieto motory po zahriatí permanentne držať na 3000 otáčkach, spotreba bude len zanedbateľne vyššia a vydržia vám minimálne 2x toľko než keď ich budete dusiť pod 2000 otáčkami. No, možno to má Hjundéé inak, neviem.B-]

jogurt
8. listopadu • 10:07

Dynamické hodnoty napovídají, že Hyundai si opět pár kW a Nm, stejně jako u starší verze 85kW, na papíře připsal. Těžší VW Golf Variant s o 15kW slabším motorem 1,6TDI má lepší dynamiku, než Hyundai s údajnými 100kW...

Pepa
8. listopadu • 16:31

No anebo nefixlují s emisemi jako VW.

jogurt
8. listopadu • 19:49

tak určitěěě

JirkaX
8. listopadu • 12:36

Ono je to spíše obráceně, VW papírově často ubírá. Např. 1,9 TDI PD měla 77 kW, skutečnost bývala kolem 85.

Tomáš Fuk
8. listopadu • 10:16

Příští 1,6CRDI bude mít visačku 300kW, zrychlení z 0-100 10,6s a soused z Boleslavi se může jít zahrabat.:-D:-D:-D

neodborník
8. listopadu • 9:58

Proč pořád autory tak magicky přitahuje ta svažující se střecha a pokouší z toho vydolovat nějakou nevýhodu, když to ničemu nevadí, právě naopak ? Kufr který nikdo nikdy úplně nenaplní má, lepší aerodynamika a je to hezčí, krabici dokáže udělat každý trouba.

qwertz
9. listopadu • 8:14

protoze ta svazujici se strecha prakticky vzdy znamena omezeni pro osoby na zadnich sedadlech. Az budete mit 190+ cm tak to pochopite.

Ondra
9. listopadu • 17:45

Mám 201cm a vzadu se ještě pohodlně vejdu. U i30 combi. U krátké už je to horší.

qwertz
9. listopadu • 18:22

Tyhle pohadky fakt zeru. Ve 190cm si vzadu za nekoho ani nesednu, natoz abych resil, jestli mam dost mista na hlavu. Takze sory, 201 fakt neberu.

Mirek
9. listopadu • 20:26

Už tu chybí jen to, abys napsal, že v Octavii si takový člověk bezproblémově vzadu sedne. Pro tvou informaci prostor nad sedadlem vzadu Octavia 94 cm, i30 94 cm.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
10. listopadu • 11:23
qwertz
10. listopadu • 12:40

Možnosti máte dvě: posaďte se tam sám, nebo koukněte na recenze, kde si stejná osoba sedá i do zadní řady sedadel. Ten rozdíl je tak velký, že je vidět na první pohled.

Mirek
10. listopadu • 18:16

http://www.auto.cz/test-skoda-octavia-combi-... ...
výška nad sedadlem - vzadu (cm) 98http://www.auto.cz/hyundai-i30-1-6-crdi-opra... ...
Výška interiéru nad sedákem P/Z (cm) 92-102/96http://www.auto.cz/hyundai-i30-kombi-1-0-t-g... ...
i30 Octavia
Výška interiéru nad sedákem P/Z (cm) 96–103/97 86,5–93,5/92Tak komu, čemu, mám věřit? Které údaje jsou pravdivé, když to všude uvádějí jinak?

jogurt
8. listopadu • 10:10

To pochopíte v okamžiku, kdy se do elegantního Peugeotu 508SW budete marně snažit narvat to samé, co do neelegantního Volva, Passatu minulé generace, atd. A o tom je kombi, právě o prostoru nad platem/roletou, jinak by stačil liftback.

neodborník
8. listopadu • 11:01

Myslíte že každý potřebuje něco "rvát" do kufru, co například ? Já tyhle auta co píšete, jako asi každý, na silnicích potkávám často a ještě nikdy jsem jim v kufru nic narvaného neviděl, tedy viděl jsem jim z jedné strany na druhou. Že se do jiného auta dá "narvat" ještě o trochu víc, neznamená, že to tak musí být všude, názor jednoho člověka nerozhoduje o všem.

jogurt
8. listopadu • 11:41

Každý asi ne, leč to že vy to nevidíte, nic neznamená. Kombi vs liftback se liší právě tím využitelným prostorem nad platem/roletou. Samozřejmě kombi versus hatchback je jiné téma.
Liftbackem ani hatchbackem neodvezete většího psa, větší krabici, více kufrů na dovolenou či letiště apod. Kombíkem ano. Byť by to bylo 3x za rok.

neodborník
8. listopadu • 12:20

A proč pořád uvažovat škatulkovským způsobem co kde kam patří a srovnávat jenom uvnitř té kategorie ? Že velké množství těch aut nad tím platem nic nevozí je reálný fakt a nic to neznamená, jako proč ? Viděl jsem jich opravdu dost, na statistická data taky stačí znát názor tisícovky lidí, nejsou potřeba milióny, to je statistika a reálný argument. No a sto lidí má minimálně sto názorů, takže těžko můžete rozhodnout co je pro koho jedině správné a co není. Když už jste nakousl tu 508 SW, zrovna dnes, ne poprvé, jsem na jednu na parkovišti z profilu koukal, a zasel jsem si řekl, jo, to by šlo. Cirkulárku a kozu s dlouhýma rohama tam nenaložím, stejně nic takového nevlastním, horolezecká výbava do Himalájí se mi tam vejde, zásoby pro dvoutýdenní kurz přežití o chlebu a konzervách v Chorvatsku se mi tam taky vejdou, pokud bych něco takového vůbec někdy potřeboval, a ještě je to hezký, no neberte to !

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Antiautomat
8. listopadu • 18:39

....za tou zvazujucou sa strechou nie je nic ine len snaha vyrobcu usetrit. Koniec.

padre
8. listopadu • 23:41

V 99% jízd by mně stačilo dvoumístné auto prakticky bez kufru.
Ale je pár jízd za rok, kdy potřebuju něco většího převézt (pračka, nábytek, nepotřebné věci do sběrného dvora), nebo jedu v plném obsazení na lyže do alp (to je pak kurf plný až po střechu) a kupovat, nebo si pronajímat kvůli tomu další auto mi nepřijde moc chytré.

Antiautomat
10. listopadu • 18:46

...ale mna nezaujima co chcete odviezt. Ak sa Vas spytam na teplotu, preco mi odpovedate datumom? Potom reagujte na iny prispevok. Ja tvrdim, ze mensi 'obostavany' priestor asi aj nutne prinesie mensie naklady. Ano?
Nie?

Jirka
12. listopadu • 13:29

Předpokládám, že kombi se kupuje kvůli kufru, takže argumentace o zbytečnosti velkého kufru je poněkud připitomělá. Nemyslíte?

Tom
8. listopadu • 8:27

Nebylo potřeba podřadit spíš na dvojku? 40-50 km/h nebude zrovna rychlost na podřazení z 5 na 4 - tedy pokud nejste nelidé

Petr Maleček (dj.kure)
9. listopadu • 0:02

To s tím podřazením "až na čtyřku" je počítám chybka autora. Určitě myslel minimálně na trojku, protože to by mu ten motor vystříkal zuby. Mám 1.9dCi, taky 6 kvaltů a čtyřku bez vibrací můžu po rovině řadit až tak při 60km/h. To je motor lehce na 1400 otáčkami. Takže do padesáti na trojku určitě. Na pětku můžeme zapomenout, to by ani poměrem převodovky nebylo takřka možné.

LOL
8. listopadu • 9:58

Taky jsem si všiml, trápit 1,6 jízdou 40km/h na pětku, to je hotové ZVĚRSTVO.Po městě jezdím typicky na 3. nebo 4. stupeň, a to mám o dost hustější motor, který by tu pětku asi dal.

jogurt
8. listopadu • 10:11

eco

Doporučujeme

Články odjinud