Minitest Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV Executive: Nákupní vozík v montérkách

Moderní interpretace nákupního vozíku je dostupná ve dvou různých variantách. Po základní se nyní podíváme na tu, která míří více na lifestyle.

Radosti
Promyšlený a fungující hybridní pohon
Bohatý prostor pro cestující v kabině
Skutečně nízká spotřeba
Starosti
Vysoká základní cena
Při vysokém zatížení hlučný motor
Malý zavazadlový prostor
8  /10
 

Nabídka japonského hatchbacku Honda Jazz je na evropském trhu velmi omezená. K dispozici je jediný motor, a to hybrid 1.5 i-MMD. Možnosti individualizace také nejsou kdovíjaké. Jazz má ale pro zákazníky připravený ještě jeden víceúčelový trumf.

TEST Honda Jazz 1.5 e:HEV: Digitalizace nákupního vozíku

TEST Honda Jazz 1.5 e:HEV: Digitalizace nákupního vozíku

Standardní model, který jsme si detailně představili již v zářijovém testu, lze ještě rozšířit o lifestylově zaměřenou variantu Crosstar. Je to v podstatě to samé auto, u kterého je hlavním rozdílem odlišný vzhled, který připomíná dobrodružné výbavy typu Scout u Škody Octavia. Jaké rozdíly to jsou a kolik za ně zaplatíte se podíváme v následujících řádcích.

Jen to nejlepší

Honda Jazz Crosstar je k mání pouze v nejvyšší výbavě Executive. To znamená, že můžete počítat i s monitorováním slepého úhlu či hlídáním okolí vozu při couvání. Stejně tak dostanete i soubor asistenčních systémů a rovnou deset airbagů (včetně bočních vzadu, kolenního pro řidiče a středového vpředu), což má klasický Jazz již od standardní výbavy.

Chytrý hatchback tedy čte dopravní značky, varuje při opouštění jízdních pruhů nebo před čelní srážkou. Uvnitř najdete automatickou klimatizaci, vyhřívaná přední sedadla a volant či infotainment s osmi velmi solidními reproduktory. K nejvyšší výbavě se automaticky vážou i 16palcová kola a LED přední mlhovky.

Baterie z elektromobilů a hybridů Hondy dostanou druhou šanci. Kdo to ale zaplatí?

Baterie z elektromobilů a hybridů Hondy dostanou druhou šanci. Kdo to ale zaplatí?

Hlavní rozdíly mezi oběma vozy jsou pochopitelně venku. Crosstar je obalený do černých ochranných plastů, které chtějí navodit dojem vozu SUV. Vedle estetických vjemů ale konstruktéři mysleli i na funkčnost. Model Crosstar má tedy o 16 milimetrů vyšší světlou výšku (162 mm), která vám může třeba pomoci zdolat některé vyšší obrubníky ve městě.

Že by se ale z vozu stal off-road, snad nikdo ani nečekal. Crosstar je jednoduše Honda Jazz v montérkách a pracovních botách s vyšší podrážkou. Spolupráce třech motorů (jeden spalovací a dva elektrické) je tady naprosto stejná a nemění se ani logika jejich pracování.

Hlavně potichu

Hlavní hvězdou je tady jízda na elektřinu a spalovací motor je taková elektrocentrála, do které jednou za čas nalijete 40 litrů benzinu. Startování probíhá na elektřinu a spalovací motor se do pohonu nerušeně připojí při nějakých 80 km/h. Do té doby slouží jen jako elektrárna, která může být při neurvalém používání plynového pedálu pěkně hlučná. Naštěstí tu jsou virtuální převodové stupně, které zvukový projev dokáží umravnit.

Vylepšená Honda Civic má české ceny. Je levná i se sportovním vzhledem

Vylepšená Honda Civic má české ceny. Je levná i se sportovním vzhledem

Pro běžné ježdění se pak systémový výkon 80 kW (109 koní) jeví jako naprosto dostatečný. Elektromotory dodávají vozu v městském provozu elán a slušně se umí projevit i na venkově, kde zase vynikne lehké a příjemné řízení. Za všech situací jsem si pak pochvaloval komfortní a poddajný podvozek, který je na míru ušitý pohodové jízdě.

To se pak samozřejmě projeví i na spotřebě. Honda dle cyklu NEDC uvádí, že Crosstar může jet za 3,9 l/100 km. Pokud nejezdíte často po dálnici, dostanete se na tuto hodnotu bez problému. Ba co víc, při časté jízdě po městě se dostanete i na tři a půl litru. Pro mě to nakonec dělalo 4,8 l/100 km za 500 kilometrů, v čemž byla i cesta do 150 km vzdáleného Dvora Králové.

Mitsubishi Eclipse Cross má po faceliftu. Z Evropy neutíká, dorazí jako hybrid

Mitsubishi Eclipse Cross má po faceliftu. Z Evropy neutíká, dorazí jako hybrid

Cena a závěr

Honda Jazz je moderní auto, které má hezky promyšlení pohonný systém. Vlastně ani nemusíte vědět, co se pod vámi děje a můžete si myslet, že máte obyčejný hybrid. Odpovědi na otázky pak začente hledat, až budete po stovce kilometrů koukat na miniaturní hodnotu spotřeby.

Nová Honda Jazz má české ceny. Začíná na půl milionu korun, výbavu má slušnou

Nová Honda Jazz má české ceny. Začíná na půl milionu korun, výbavu má slušnou

Tohle se prostě povedlo. Stejně tak i vzhled, naladění podvozku a prostor v kabině. Crosstar si ale samozřejmě přebírá i negativní stránky jazzu jako takového. Jednou z nich je třeba malý zavazadlový prostor, který je zde dokonce o 6 litrů menší (298 l). A tím největším kamenem úrazu je i zde cena.

Jen nejvyšší výbava a propracovaný hybridní pohon testovaného vozu se promítly do ceny 599.900 Kč (akční cena po odečtení bonusu 10.000 Kč, platí do konce roku 2020). Za tuto cenu už koupíte střední SUV s velmi slušnou výbavou, čemuž odpovídá třeba odchozí Hyundai Tucson. Jeho konvenční technika se ale s hondou nemůže rovnat.

Jedním z argumentů crosstaru může být, že za své peníze dostanete v podstatě all-in, ale stejně je škoda, že nemáte možnost volby. Otázkou je, zda by ta volba byla vůbec co k čemu, když i standardní Honda Jazz v základní výbavě vyjde na 449.900 Kč (aktuální akční ceník), což je i tak dost.

Honda Jazz jednoduše není z levného kraje a u verze Crosstar to platí ještě víc. Je na uvážení každého, zdali za to stojí. Pro někoho to může být třeba lepší volba než elektromobil podobných rozměrů, který může stát i o pár set tisíc víc.

Honda Jazz Crosstar: Souhrn cen
Základní cena vozidla                   449.900 Kč (1.5 i-MMD/80 kW Comfort)
Cena s testovaným motorem a výbavou 599.900 Kč (1.5 i-MMD/80 kW Crosstar)
Cena testovaného vozidla           622.800 Kč (1.5 i-MMD/80 kW Crosstar)

Technické údaje: Honda Jazz Crosstar

  • Rok • stupeň výbavy 2020 • Executive
  • Počet válců/ventilů na válec • rozvod 4/4 • DOHC
  • Typ motoru • zdvihový objem zážehový • 1 498 cm3
  • Vrtání • zdvih 73,0 mm • 89,5 mm
  • Stupeň komprese 13,5:1
  • Nejvyšší výkon 72 kW (98 koní)
  • Nejvyšší výkon při otáčkách 5 500 až 6 400 ot/min
  • Nejvyšší krouticí moment 131 Nm při 4 500 až 5 000 ot/min
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h 9,4 s
  • Nejvyšší rychlost 175 km/h
  • Převodovka: způsob řazení bezstupňová
  • Zákl./max. objem zavazadlového prostoru 298 l • 838 l
  • Objem palivové nádrže 40 l
  • Hmotnost: pohotovostní • celková 1 325 kg • 1 710 kg
  • Prům. spotřeba: komb. 3,9 l/100 km
  • Rozvor náprav 2 520 mm
  • Rozchod kol: vpředu • vzadu 1 498 mm • 1 485 mm
  • Rozměry: délka × šířka × výška 4 090 × 1 966 × 1 566 mm

Honda

Japonská Honda vedle automobilů a motocyklů vyrábí také samostatné motory, elektrogenerátory nebo zahradní techniku. Společnost založil v roce 1948 Soichiro Honda. Od roku 1950 to je největší světový výrobce motocyklů.

Honda Civic • Honda Jazz • Honda CR-V • Honda HR-V • Honda NSX • Honda E

Minitest Toyota GR Supra Dynamic 2.0: Dobře maskovaná vzpomínka na Celicu?

Toyota GR Supra Dynamic 2.0

Menší výkon, nižší cena. Zaujme Toyota Supra i ve střízlivém provedení se čtyřválcem pod kapotou?

21.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 7 příspěvků
Minitest Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV Executive: Nákupní vozík v montérkách

Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV

Moderní interpretace nákupního vozíku je dostupná ve dvou různých variantách. Po základní se nyní podíváme na tu, která míří více na lifestyle.

18.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 92 příspěvků
Za volantem hybridního Renaultu Clio E-Tech: Sesadí Toyotu z trůnu? Šanci má!

Renault Clio 1.6 SCe E-Tech

Minulý týden jsme se poprvé projeli s novými elektrifikovanými Renaulty. Po plug-in hybridním crossoveru Captur přišla řada na full-hybridní Clio E-Tech, kterému se toho dá vytknout jen málo.

15.  10.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků