Minitest Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV Executive: Nákupní vozík v montérkách

Alsonso  |  18. 10. 2020 08:08

Nejgeniálnější městské a možná i příměstské auto. Bohužel za cenu, kterou u nás nebude nikdo akceptovat. Možná ve světě, v nějakých megapolích, kde je auto do určitých rozměrů alfa omega a nemohou tudíž utratit peníze za nic luxusnějšího.

Odpovědět  |   | 
Eurohujer  |  18. 10. 2020 09:23

Jojo v evrope je to drahy, za ty prachy ma clovek rodinny autak oktavku. Myslim ze to Honde nevadi, evropa neni hlavni ani vedlejsi trh, spis hele taky delame auta. amerika, asie je trh pro hondu, treba thajsko a podobny staty, pro evropany drahy pro asiaty ok.

Odpovědět  |   | 
Jyrka Syrka  |  18. 10. 2020 11:21

Možná, ale asi z důvodů lepší parkovatelnosti mě to připadá mírně úzkorozchodný, takový
japonský Matýsek.

Odpovědět  |   | 
k22  |  18. 10. 2020 18:34

úzkorozchodky jsou škůdky, podívej na takovou fabku, uzkorozmrdlá kymácivá krabka

Odpovědět  |   | 
Jyrka Syrka  |  18. 10. 2020 18:54

Tak jsem na to mrknul. škůdka fabka je na tom rozměrově téměř stejně akorát je o 10 cm nižší.
Takže Hondička je prostě opticky Matýsek a ty kecáš

Odpovědět  |   | 
.  |  20. 10. 2020 17:39

nižší je o 59 mm. Co z těchto autíček je užovka a podle čeho nechám na každém.

FABIA
rozchod kol (mm) vpředu 1 463 vzadu 1 457 rozvor 2 470
Rozměry (mm): délka x šířka x výška 3 992 x 1 732 x 1 467
Hmotnost pohotosvost/celková (kg): 1055 až 1154 / 1684 (530 kg - o 120 kg více jako JAZZ)
Objem zavazadlového prostoru: 330 litrů
Přívěs brzd/nebrzd: 800/540 kg

JAZZ
rozchod kol (mm) vpředu 1 487 vzadu 1 474 rozvor 2 517
Rozměry (mm): délka × šířka × výška 4 044 × 1 694 × 1 526
Hmotnost pohotosvost/celková (kg): 1300 / 1710 (410 kg)
Objem zavazadlového prostoru: 304 litrů (+ výhoda sklopných sedáků - magic seats)
Přívěs brzd/nebrzd: 0 (nelze)

Odpovědět  |   | 
.  |  20. 10. 2020 17:40

Čili v Česku lze předpokládat prodej pár kousků, což platilo v podstatě pro všechny Jazze i dříve,

Odpovědět  |   | 
stani  |  19. 10. 2020 13:10

Absence tažného, "genialitu" pro značnou část zákazníků, sráží zcela dolů...

Odpovědět  |   | 
fosters  |  18. 10. 2020 09:40

Možná by stálo zato porovnat cenově to s ostatníma hybridama, třeba od Toyoty Yaris nebo nově ted od Renaultu Clio E tech. Pak už by ta cena v porovnání nebyla tak vysoká.

Odpovědět  |   | 

a nezminovat tu dálnici, hodně lidí se bude bát toho pohonu, je to vlastně tatrovácká slovenská střela.

Odpovědět  |   | 
.  |  18. 10. 2020 11:06

...a nečíst toho petra r., hodně lidí se bude bát jeho názorů, je to vlastně petrumrovská moravská střela.

Odpovědět  |   | 

áá pán zase nechce diskutovat o technice, jestli ti to nepřipomíná M290.0 tak se bav jestli to auto má osvětlený zrcátko ve cloně.

Odpovědět  |   | 
Allamarein  |  18. 10. 2020 12:34

S tebou se o technice mluvit nedá, když jí vůbec nerozumíš.

Odpovědět  |   | 
zvláštní škola  |  18. 10. 2020 13:22

to mi povídej,mně už nabízel skupinový sex v loděnici s manželkou a švagrovou v jiné diskuzi:
petr r. (petrumr)
17. 10. 2020 08:24
tak přijet za manželkou nebo švagrovou, doufám, že se nebudeš červenat a máš nějaký zkušenosti, ale asi né, ty nevíš co je to třeba větr, říká ti něco loděnice nebo kolektivní sex? Napiš e-mail, zaučíme tě.

Odpovědět  |   | 
.  |  18. 10. 2020 13:49

...a má taky konexe...:

petr r. (petrumr)
15. 10. 2020 16:34
mě se jedná o princip, auta jsou na to dobrá, ale kdyby to byl hybrid. Znám dost policistů a ještě jsem to snima neprobáral.
petr r. (petrumr)
15. 10. 2020 16:12
pro ty velící důstojníky-vlastně oni pořád jsou v autech by to chtělo hybrid.
petr r. (petrumr)
15. 10. 2020 16:17
to jsou věci??? magistrát města Prahy je pod MV. Normálně oni vlastně ten Hřib to asihacknul celou prahu. nejsem z prahy, ale vím, že radnice ve městech i náš krajský mrakodrap nespadá pod MV. Asi v praze jiný matroš.

...hodně lidí se bude bát jeho názorů, je to vlastně petrumrovská moravská střela...:

petr r. (petrumr)
10. 10. 2020 10:53
přečti si desatero jak se máš chovat v diskuzi, ty šukáš matku a dceru i sestru? Máš vůbec nějaký slušný vychování nebo tě fotr mlátí a ty aspon na internetu děláš ze sebe hrdinu, josefe nechtoho, ta kontrola gramatiky tě asi prozradila a ty času na přepínání nicku taky. Možná by bylo na čase upozornit na tě policii.
petr r. (petrumr)
10. 10. 2020 20:51
ááá páni už jsou agresivní. Víte vůbec, že agresivita za volantem zabíjí? Píši policii, tohle už je vyhrožování.

Odpovědět  |   | 
Eurohujer  |  18. 10. 2020 10:29

Japonci se porovnavaj s oktavkou v tdi a v zakladu! A nejdulezitejsi je velikost kufru, protoze kazdej cech neustale prevazi pracku sem tam.

Odpovědět  |   | 
Stewee  |  20. 10. 2020 08:24

Yaris je akože priamy konkurent Jazza, ale môže ním byť iba papierovo, pretože ten priestor(ček) čo v sebe ukrýva a teda ponúka je smiešny. Jazz je oproti Yarisovi sťahovák!!!

Odpovědět  |   | 
José  |  18. 10. 2020 10:42

pokud člověk nepotřebuje oplastování,tak výchozích 449 tis. mi přijde za tuto technickou lahůdku o.k. , de facto samostatná kategorie bez konkurence

Odpovědět  |   | 
.  |  18. 10. 2020 11:09

ano, pokud chce někdo auto s hybridním pohonem a vyhovuje mu velikost Jazzu a jeho vlastnosti, může si ho koupit a být spokojený majitel auta s moderním pohonem...

Odpovědět  |   | 
Mat  |  18. 10. 2020 11:56

Auto máme od července. Naprosto vyhovuje. Ticho v kabině a plynulé rozjezdy jsou návykové. Kdo nevyzkoušel neuvěří. Lze srovnávat jen s elektrovozy, ale tam jsme v jiné cenové kategorii. Pak už se cena nejeví tak nepřijatelná. Ani si nemyslím, že je nějakou výhodou stále více oproti čistému hybridu vychvalovaný plug in hybrid. Neustálé nabíjení přes noc v garáži mě příjde poněkud otravné, a podle průzkumů to i málokdo dělá. Jen malá oprava: Honda Jazz Crosstar nemá pro mě z nepochopitelných důvodů oproti pouhém Jazzu hlídání mrtvého úhlu ani upozornění při couvání.

Odpovědět  |   | 

motor běží pořád nebo nmějakou dobu to jede z baterky?

Odpovědět  |   | 
Stewee  |  20. 10. 2020 08:27

tento hybridný systém je prevzatý z CRV a teda auto je schopné jazdiť čisté elektro, motor je vypnutý.

Odpovědět  |   | 
Eurohujer  |  18. 10. 2020 12:10

To tady radši nepíš dostaneš rady že za ty prachy jsi mohl mít oktávii nebo deset let nový bourák od bmw nebo audi.

Odpovědět  |   | 

prdlajs 500tkč je cena v pohodě, vždyt za tu cenu jsem kupoval fabii a na octávii musíš mět dvounásobek. Na hybrida mám taky tych 550tkč připravených.

Odpovědět  |   | 
koblížek šel do světa  |  18. 10. 2020 14:30

blbečku,až se zas probereš z deliria tak ti zbyde jen zítra v rachotě skočit do náklaďáku s rukou co ti neříká pane a makat abys měl na jídlo,tak tu přestaň házet půlmíčema ty hybride z Moravy

Odpovědět  |   | 

dostávám s výplatou stravenky.

Odpovědět  |   | 
Lorenzo Nádherný  |  18. 10. 2020 12:19

Octavia je za 750. Scala asi za 600. Ve srovnání s ní se Jazz nejeví už tak draze.

Odpovědět  |   | 
Allamarein  |  18. 10. 2020 12:37

Jenže Octavia je taky za cca 460 tisíc a Scala za necelých 400...

Odpovědět  |   | 
Michal2  |  18. 10. 2020 13:02

Scala 550 bez amatu.Octa 125 s chudší výbavou taky 550 oba 1.5tsi.Jazz je jen do města.To má škaredý rypáček po modernizaci.

Odpovědět  |   | 
Allamarein  |  18. 10. 2020 14:27

Octavia 1,0 TSI za 460, Scala 1,0 TSI za 400...

Odpovědět  |   | 

přikup si bezpečnotní výbavu a automat a na jaké ceně jsi?

Odpovědět  |   | 
Allamarein  |  18. 10. 2020 15:16

Jakou výbavu si mám přikupovat? Já o ni nestojím, mě nezajímá.

Odpovědět  |   | 
Michal2  |  19. 10. 2020 06:44

Petře hlídání jízdního pruhu každý vypíná,radar tempomat na nohu nevyuzijes tak proč do scaly přidávat.Takový e-call je určitě dobrá věc a blis by měl být v sérii.Je lepší připlatit za motor,lepší světla a zbytek se dá dodělat.

Odpovědět  |   | 

já sem to myslel v rámci toyota safety sense, vlastně v ceně. Ta honda to má nějak podobný, tak když jsme u tych cen.

Odpovědět  |   | 
Michal2  |  20. 10. 2020 17:41

Ty systémy jsou tak dobré že je všichni vypínají pokuď to umí.Sledování únavy řidiče je napiču že když nasadíš brýle hlavně sluneční tak pípi pípi.V nové Toyote tě to bude srát

Odpovědět  |   | 
.  |  18. 10. 2020 13:05

Chce to dobře zvážit priority (co člověk chce a co vůbec potřebuje, charakter porovozních podmínek -město/dálnice, roční níjezd km, jestli člověk bude tahat těžké přívěsy,...atd.), stanovit si hranice financí (nejenom na nákup, ale i pojištění, servis,...), vybrat si několik alternativ (podle toho co se líbí, papírové informace z katalogů,...), potom prohlédnout a vyzkoušet v autosalonu (sedačky, ergonomii, prostornost, zavzadlový prostor), potom jizdu za volatem (alespoň 5 km kolem autosalonu) a nakonec 2-3 finální adepty si vpůjčit na víkend a vyzkoušet za různých podmínek (a třeba i výpujčku si zaplatit) a potom dojednat finální podmínky dodání a možná i ceny auta. Myslím si, že to řada kupujících dělá ale zdaleka ne všichni, kteří se potom řadu let přesvědčují, že dobře koupili, i když to není pravda.
Pokud se auto kupuje na řadu let, úsilí se vyplatí, člověk si je jistý, že si vybral nejlépe.
V takovém případě může být vítězem výběru i diskutovaná Honda Jazz a nelze cokoliv namítat (každý má jiné poždavky, představy, vkus,...).

Ještě je zde cesta pro pár šťastlivců, kteří si můžou dovolit kupovat nové auto každý půlrok (nebo i častěji) a v takovém případě výše uvedený postup je zbytečný. Člověk zkrátka přijde k prodejci, to se se mu líbí, tak si koupí. Když mu to nevyhovuje, nebo ho to auto už přestane bavit, tak si koupí jednoduše jiné. Někteří takoví šťastlivci si koupili i tu opakovaně probíranou Teslu. Nemuseli řešit nic jiné než ryzí zvědavost, co to vlastně ta Tesla je. Někdo si ji potom ponechal, jiní ji po čase nahradili něčím jiným.

Odpovědět  |   | 

malé hybridy se kupují jako druhé auto do baráku.

Odpovědět  |   | 
.  |  18. 10. 2020 17:28

...jo ve Zlíně (a v okolí) a na Slovensku se kupuje malý hybrid jako druhé auto do baráku. Zejména, když to napiše petrumrovská moravská střela..
...a jinde v Česku a na Slovensku jsou chudáci, a proto buď při nákupu nového auta nechají dosloužit v rodině to staré, nebo koupí nějakou olítanou šunku (proto ty ohromné prodeje dovezených aut starších 10 let ze západní Evropy)....
Drobá poznámka - tam kde nerozhodují peníze a kupují se pouze nová auta, tak se rozhodují podle toho, co se jim líbí a pokud nejde o klasiku, tak kupují eletromobily, třeba BMW, který je pro takovou skupinu obyvatel současně i stylový módní doplněk. Nebo hybridy Lexus...

Odpovědět  |   | 
.  |  18. 10. 2020 19:13

Petr r. dělá na autovrakovišti v Třeběticích u Holešova.

Odpovědět  |   | 
LADA  |  19. 10. 2020 12:49

fotky sou stejny jako jeho príspevky, neumi fotit ani psat a ani myslet.

Odpovědět  |   | 

synku ruskýho vojáka z olomouce, tady mám fotky s novým fotákem-olympus om-d markIII, takse děcka kochejte, všichni nejsou teplouši, že? https://petrumr.rajce.idnes.cz/bmw_Z4/...

Odpovědět  |   | 
.  |  19. 10. 2020 19:30

...na tebe je zbytečné jakkoliv reagovat. Jsi prostě blbeček z vrakáče a nepomůže ti ani foťák Olympus, ani fotky z dovolené (fotit opravdu neumíš jak už někdo zmínil) a ani BMW Z4, prostě nic - zkrátka petr r. (petrumr)...

Odpovědět  |   | 
.  |  19. 10. 2020 19:38

...Ani tě nenapdlo, že ten LADA má nick podle auta, když píše na Autorevue? Jako expert z vrakáče bys to auto LADA mohl znát a tím ho spojit spíš s tím utem než s ruským vojákem... i když..nebyl jsi náhodou také na dovolené na Donbassu - v Doněcku? To by ledacos vysvětlovalo...

Odpovědět  |   | 
LADA  |  19. 10. 2020 12:50

… a ukazovat se a predvadet se musí, v tom je nezlomnej.

Odpovědět  |   | 

jsi synáček ruskýho vojáka?

Odpovědět  |   | 

https://www.autovrakovistezlin.cz/... máš tam i moje tel. číslo.

Odpovědět  |   | 
K  |  18. 10. 2020 15:15

cr-v hybrid - v podstatě jsem přestal poslouchat rádio, je to jen hluk navíc každý se ptá na spotřebu, předpokládám, že když jezdím za 6, džezík to dává za 4

Odpovědět  |   | 
.  |  18. 10. 2020 19:06

Svezl jsem se s tím, zajímavé dobře řešené auto. Pro mne nejpohodlnější a nejpříjemnější SUV za rozumné peníze s dostatkem prostoru. Až budu v důchodu a přestane mne bavit řízení, tak CRV bude můj adept výběru. Ten CRV hybrid je zajímavý, ale kvůli tahání přívěsu bych musel volit klasický pohon. Hybrid toho moc neutáhne (nesmí utáhnout). Dříve nabízený nafťák 2.2 by byl z mého hlediska a potřeb nejlepší alternativou pohonu. V Americe jsem jezdil s 2,4 a to na SUV bylo také příjemné svezení a ten motor asi nejlepší - tichý a hezky táhl. Nedivím se, že se v USA CRV tak dobře prodává.

Odpovědět  |   | 
Kevil  |  18. 10. 2020 16:29

Nechápu, že si tyhle pidiauta může za ty peníze někdo koupit. O kvalitě článku svědčí už jen to, že v něm autor vůbec neuvedl kapacitu baterie v kWh. Já dal za nové Mondeo EcoBoost 1.6 118 kW/160HP benzín, kombi, vč. přídavného topení a navigace 520 tis. Kč (bez DPH). A to je o něčem jiném, než např. jízda s "papírovým" výkonem 224 HP Mitsubishi Outlander PHEV, který jsem si vyzkoušel. Na 160 HP klasických nemá ani náhodu. Nemluvě o tom, že s Mondeem jedu v pohodě 160 km/h při spotřebě 10 l/100 km, jezdím ale i bezpečných 200 km/h a proto jsem nikdy nezpůsobil žádnou dopravní nehodu . Při jízdě na dálnici 130 km/h benzínové Mondeo "žere" 6,8 l/100 km .

Odpovědět  |   | 
.  |  18. 10. 2020 16:58

To je otázka priorit. Pro někoho, kdo má prirotu jezdit se snahou za 4 litry, tak to Mondeo nepřipadá v úvahu. Já bych ale osobně mezi těmi dvěma auty dal přednost tomu Mondeu stejně jako ty, protože máme asi podobné priority.

Odpovědět  |   | 
Allamarein  |  18. 10. 2020 17:23

No vidíš, a já třeba o přerostlou bednu Mondeo vůbec nestojím. To auto je přímo esencí plýtvání prostorem. Na to, jak je zvenku obří, to uvnitř není žádný zázrak. Jezzinka je úplný opak, na malé auto neskutečný prostor a jeho využitelnost.

Odpovědět  |   | 
.  |  18. 10. 2020 18:24

...o Mondeo já také ne, ale z těch dvou aut je z hlediska mých priorit menším kompromisem to Mondeo. Honda Jazz je malá - pro mne je zavazadlový prostor potřebný kolem 470-490 litrů. Než menší tak raději větší prostor. A potom jezdím často dálnice, čili diskutovaný Jazz je opět minus a to Mondeo je z těch dvou na dálnice lepší. Výkon něco kolem 160 kW je pro mne minimem. Jak říkám, je to o prioritách a potřebách. A ty má každý jiné. Proto neexistuje špatné auto, ale špatný výběr. Pro někoho může být Honda Jazz tím nejlepším autem a to je podstatné a já to nerozporuji.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  18. 10. 2020 18:40

Všechno chápu, ale proč je pro tebe motor s výkonem 160 kW minimem, to mi hlava nebere.

Odpovědět  |   | 
.  |  18. 10. 2020 18:56

...výkon souvisí s kategorií auta a zábavou za volantem s pružností motoru. Na německých dálnicích se výkon kolem 160 kW a vyšší max rychlost občas hodí. Dá se samozřejmě jezdit se slabšími auty. Když si ale člověk může vybrat a zvykl si na silnější auto, tak proč to měnit, né?

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  19. 10. 2020 06:14

A ty jezdíš na německých dálnicích a minimálně 200 km/hod, nebo se na to jen vymlouváš. Tuto rychlost zvládne bezproblémově i moje 110 kW auto. Pokud bys to napsal, jako jsi uvedl níže, že potřebuješ tahat přívěsy, tak ti nebudu psát, že mi to hlava nebere. Jinak to není vůbec o potřebě, ale že to zkrátka chceš.

Odpovědět  |   | 
LADA  |  19. 10. 2020 07:59

dost dobry for, se 110kW bezproblemove 200 km/hod...

Odpovědět  |   | 
Allamarein  |  19. 10. 2020 10:16

Auto s 98 kW to zvládlo před pětadvaceti lety. Není na tom zase nic tak těžkého. Dostat se třeba s 1,5 TSI na 200 km/h je snadné, stejně tak i tu rychlost udržet. To, že pak je vír v nádrži, a že to dlouhodobě motoru třeba nesvědčí, je jiná věc. Ale jde to bez problémů.

Odpovědět  |   | 
LADA  |  19. 10. 2020 14:30

Jedna vec je rychlost tachometrova a druha rychlost skutecna. ze to dlouhodobe motoru nesvedci je prave ten problem. na skutecnou rychlost 200 km/hod se s 1.5 tsi snadno nedostanes, jeste tak na 170-180 (tacho 190-200). potom uz zadna akcelerace, motor toho ma dost. aby to bylo bez problemu pouziva se silnejsi motor a auto s rezervou nejenom vykonu ale i gum a podvozku. proto i takova rs nema 1,5 tsi ale 2.0 tsi a ma jine gumy lepe vyladeny podvozek a ma vykon vetsi nez 110 kw, a vubec… sou proto lepsi auta.

Odpovědět  |   | 
Allamarein  |  19. 10. 2020 15:19

Podívej, já tou rychlostí celkem bez problémů jezdil s výše uvedenými motorizacemi, takže mi tu nevykládej teoretické pohádky. Pisatel přede mnou ti napsal, že to bez problémů jde, a ono to opravdu jde. Nic víc nikdo neřešil...

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  19. 10. 2020 15:28

Vidím, že podle nicku soudíš i auta. Takže tohle už je vlastně sci-fi https://www.youtube.com/watch...
https://www.youtube.com/watch...
Ty budeš dobře vygumovaný a máš evidentně "přehled".

Odpovědět  |   | 
LADA  |  20. 10. 2020 07:07

do 170 to ještě leze, potom to je mrtvy. odecti 15km chybu promerovani tachometru a mas výsledek ty gumo. s timto chces predjizdet ve 200?

Odpovědět  |   | 
LADA  |  19. 10. 2020 14:34

dyt to on napsal: "jak rikam, je to o prioritach a potrebach". chtit je jednou z priorit, to je snad jasny.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  19. 10. 2020 15:36

Asi by ses měl naučit číst, napsal "Výkon něco kolem 160 kW je pro mne minimem." kde je tady něco o prioritách a potřebách, tohle je jen suché konstatování bez jakéhokoliv zdůvodnění. Než něco zase chytrého vyplodíš, tak si všimni, že jsem také napsal, že kdyby uvedl např., že tahá přívěs, jak uvedl poté, tak se divit nebudu.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  19. 10. 2020 15:46

Tohle by se ti mohlo také líbit Škoda rapid 77 kW.
https://www.youtube.com/watch...

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  19. 10. 2020 15:47

Určeno pro LADA, nějak to hopslo vedle.

Odpovědět  |   | 
.  |  19. 10. 2020 19:12

...jo, mohl jsem to o tahání přívěsů napsat, máš pravdu Mirku. Ale i tak, pokud si zvykneš a pár let budeš jezdit s něčím takovým, tak nebudeš chtít slabší. To je logické a je zbytečné o tom diskutovat. Ono se dá jezdit se 110 kW 1,5 TSI Octavií v Německu těch 200 km/hod, ale určitě uznáš, že auto s výkonem 160 kW a s maximálkou 250 km/hod se bude chovat lépe, o pružném zrychlování nemluvě. Potom ještě obsazenost-zatížení auta. Naložená Octavia 1,5 TSI s těmi 110 kW v takové rychlosti ve stoupácích na dálnicích v Německu toho už má dost a když musí zpomalit, tak opětovné zrychlení je už o ničem. Nevím jak ty, ale já bych 1,5 TSI takovým provozem netýral. Je ale na každém, s čím a jak bude jezdit. Každý vidí výkon jinak, někomu stačí 110 kW a jinému 160 kW a někomu dalšímu třeba stačí až něco nad 250 kW. Někdo honí motor kromě výjimek max na 80 až 90 procent a někdo jiný motoru nakládá běžně 100 procent a považuje to za normální. Na druhou stranu vysmívat se někomu, že si koupí poměrně slabé auto a nekoupí si za dané peníze něco silnějšího, je hloupé, proto jsem regoval na toho maníka s Mondeem.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  19. 10. 2020 20:46

Tvoje volba. Do Německa nejezdím a na ostatní dálnice mi výkon auta bohatě stačí, ale není to Octavia, je to Focus 1.6 EB, na válcích naměřený výkon 118 kW. Kdysi dávno jsem zkusil co to dá maximálně, ale právě na zmíněné dvoustovce jsem se na to vykašlal. Takže rozhodně motor netrápím na maximální výkon, jen ho sem tam provětrám kvůli karbonování, preventivně (italská údržba). Jezdím většinou sám, někdy s manželkou, a to musím jet výletním tempem, špatně snáší rychlejší jízdu. Když jedu sám, rozhodně nejsem brzda silnic a větší výkon mi opravdu neschází. Já neřešil problém mezi vámi, jen mě zarazil požadavek na výkon, když vím, jak se chovám můj Focus. Já ale nic netahám.

Odpovědět  |   | 
.  |  19. 10. 2020 21:17

... určitě sis koupil to, co potřebuješ a co ti vyhovuje, o tom nepochybuji. Brzdou silnic rozhodně není auto se 118 kW ale spíše řidič, který nesleduje provoz a nekouká do zpětného zrcátka a pouští se do levého pruhu a předjíždí kamiony bez toho aby přidal plyn. I na dálnicích v Německu většina těch rychlých jezdí cca 160 km/hod a s tím Focusem bys byl v pohodě. Když člověk spěchá a jezdí přes celé Německo, tak se silnější a rychlejší auto hodí. Když tahám přívěs, tak se výkon také hodí. Rozpor v pohledu na výkon jsme si tak vysvětlili.

Odpovědět  |   | 
Allamarein  |  18. 10. 2020 20:12

Když budu potřebovat kufr kolem 500 litrů, jsou tu nižší střední SUV nebo nižší střední kombi, na to nepotřebuju pětimetrový parník. A nepotřebuju pak ani 160 kW, protože netahám metráky hmotnosti navíc. Na dálnici se dá slušně jezdit s výkony kolem 100 kW u takového auta, i se 70 % zatížením.
Mě jen pobavila argumentace tím Mondeem, které je v plýtvání prostorem opravdu excelentní. Zvenku opuchlá obluda, ale vnitřní prostor tomu prostě neodpovídá.

Odpovědět  |   | 
.  |  18. 10. 2020 21:14

... mně se také Mondeo nelíbí. Ale někomu třeba ano, tak proč někomu takovému kazit radost z pro něj nejlepšího auta? Jak jsem se už zmínil, je dobré si ujasnit, co člověk vlastně chce a co opravdu potřebuje. Někdo chce SUV, někdo jiný MPV, další zase sedana nebo kupátko či roadstera. A s tím výkonem souvisí třeba i to, když někdo tahá na kouli velký obytný přívěs nebo jachtu a tím pádem potřebuje i větší hmotnost a velikost auta. Není výkon motoru jenom o pouhém zrychlení nebo max rychlosti (...ale i to je pro někoho důležité). Někomu hlava nebere, že člověk potřebuje minimálně 160 kW výkon motoru...
No a pak je třeba příklad staršího bezdětného manželského páru, který bydlí ve městě, nepotřebuje tahat přívěsy, nemá chalupu a jezdí jen na výlety, nákupy, k doktorovi, dojíždí do zaměstnání a pod., nemá závodnické sklony a na silnicích jezdí defenzivně a striktně dodržuje předpisy. V takovém případě může být Honda Jazz pro takové lidi ideální auto.

Odpovědět  |   | 
Allamarein  |  19. 10. 2020 10:17

Jestli jsi četl celé vlákno, tak můj příspěvek byl jen narážkou na to hloupé machrování s tím, jak on má za stejnou cenu nesmyslné Mondeo... Na tenhle trapný čecháčkovský syndrom "za ty prachy mám...."

Odpovědět  |   | 
.  |  19. 10. 2020 19:23

...v tom se shodneme, oba jsme reagovali, každý ale trošku jiným způsobem.

Odpovědět  |   | 
Kevil  |  20. 10. 2020 09:12

Šlo o pouhé srovnání různých aut, co člověk dostane za vložené peníze. Chápu, že má každý jiné preference. "opuchlá obluda" byla před lety zvolena autem roku . Podle vzhledu, který připomíná ropuchou, bych tak spíše nazval ten Jazz, jako typické auto pro zaprděné seniory, kteří jedou v obci na 50ce pro jistotu 25, nesledují nebo ignorují provoz za sebou při jízdě v levém pruhu a náhle někam odbočí na poslední chvíli. Volí Piráty a Zelené, kteří v Bruselu prosazují ekologické nesmysly a pak se sami diví, že s autem po městě nemohou skoro jet pro množství jízdních prohů pro cyklisty a jiných nesmyslů. Jen Praha za ně dala za poslední roky přes 500 mil. Kč...

Odpovědět  |   | 
Allamarein  |  20. 10. 2020 10:10

Krásně ses nám tu odkryl, víc ani není potřeba komentovat.

Odpovědět  |   | 
Kevil  |  19. 10. 2020 11:00

Občas také jezdím s GMC Yukon XL 6.2 HEMI V-8 420 HP . Ten prostor by tě asi položil .

Odpovědět  |   | 
Allamarein  |  20. 10. 2020 10:11

Jo? A čím, jako? Myslíš, že prostý objem na mě má udělat dojem? Smůla, já už jsem dospělý.

Odpovědět  |   | 
Kevil  |  20. 10. 2020 12:54

Asi moc ne, když máš zkomolenou přezdívku ze Star Treku... .

Odpovědět  |   | 
Allamarein  |  21. 10. 2020 09:18

No, tak když ti přezdívka stačí...

Odpovědět  |   | 

to nemá tepelné čerpadlo, že to má bufík? Ale jinak co na nemecké dálnice... Ford má takové ceny? Kdes to kupoval? U nás je hybrid jen s 2.0Lduratecem a není možná si ho koupit s bufíkem.

Odpovědět  |   | 
Mat  |  18. 10. 2020 13:23

Motor stále neběží, pouze když auto samo vyhodnotí, že je potřeba přidat výkon nebo dobít baterii. Přidání motoru je zhlediska hluku jen těžko rozpoznatelné. Samotná spotřeba je pro mě zázračná, po městě i pod tři litry, na chalupu zhruba 30 km, tam částečně do kopce pod 5 litru, zpátky do 3 litrů na 100 km.

Odpovědět  |   | 

díky, tohle sem nikde nečtl, asi zajedu k samohýlovi na zkušebku.

Odpovědět  |   | 
.  |  18. 10. 2020 15:07

...pokud se řidič hybridnímu autu přizpůsobí a jezdí hybridně, tak spotřeba je skutečně zajímavá. Jenže to platí i při jízdě s klasickým autem. Ten, kdo si vyzkoušel podobný styl jízdy se CityGo s motorem 44 kW, tak byl schopen dosahovat stejné spotřeby. To, co v takovém případě ušetří hybridní pohon proti klasice, to ztratí v podobě vyšší hmotnosti hybridního systému. Málokdo ale jezdí s klasickým autem hybridním stylem (obdoba stylu ekorally). Naopak, kdo se hybridu nepřizpůsobí a jezdí s hybridem klasickým způsobem, tak má klasickou spotřebu. Hybridní udělátka v podobě pseudoasistentů (zelená kytička, zelenání podsvícení přístrojů jako odměna za úsporný styl jízdy,...) dosažení hodnoty hybridní spotřeby hodně pomáhají (psychologicky...). Jenže to samé může poskytnout řidiči palubní počítač s ukazatelem okamžité a průměrné spotřeby - hodnota spotřeby na cílovou skupinu řidičů působí stejně jako ta zelená barvička a pěstování kytičky... Záleží pouze na řidiči a na tom, co mu vyhovuje.
Ten, kdo má ale rád styl dynamické, sportovní jízdy, tak hybridy nekupuje. Výjimkou potvrzující pravidlo jsou vrcholové výkonné modely hybridů od Lexus a obdobných značek. To je ale úplně o jiných penězích než stojí diskutovaná Honda Jazz.

Odpovědět  |   | 
K  |  18. 10. 2020 15:23

koment na úrovni čitatele, jako uživatel netušíš, ale nejsem prodavač, vyzkoušej a sám uvidíš. jinak přizpůsobit jízdu musíš jakémukoliv motoru a když víš, jak hybrid funguje, jedeš svižně jako turbobenzina, ale za spotřebu turbodiesla

Odpovědět  |   | 
.  |  18. 10. 2020 15:47

psal jsem z hlediska spotřeby. Jsou ale i další hlediska, kde platí něco jiné. Samozřejmě hybrid pomáhá dynamice. Pokud ale dynamiku využíváš často nebo přesněji pořád, tak spotřebu budeš mít klasickou. Jinak hybrida jsem si zkoušel a nevyhovuje mi, to ale neznamená, že je špatný. Mnželce se jízda ale líbila. Pro mne není prioritou spotřeba, a proto logicky nemám důvod hybrid řešit. Ale hybridního Lexuse LS bych bral. Jenže ta jeho cena je daleko za mými finančími možnostmi.

Odpovědět  |   | 

citigo s 44Kw motorem klimatizuje když motor stojí?. Citigo s 44KW couvá na elektriku? Budme rádi, že něco takového japonci vymysleli, koncern taková malá auta ruší, jo aněco to citigo má délku 3563mm.

Příspěvek byl 1× upraven, naposled 18. 10. 2020 15:32

Odpovědět  |   | 
Michal2  |  19. 10. 2020 07:36

., třeba já eco rallye umím tak i s 162kw v benzínu běžně jezdím za 6,5 a to přitom těch 110-120 mimo dálnici jedu.Prostě nebrzdím a využiji setrvačnost.Fakt je příjemný tam ten výkon mít jen pro rychlé předjíždění a né pro palbu na dálnici.

Odpovědět  |   | 
.  |  19. 10. 2020 19:22

...no jo, Michale, jenže ten, kdo umí eco rallye, tak s tou Hondou Jazz pojede třeba za 2,8. O rychlost mu určitě nejde, protože by si toho Jazze nekupoval, Jazz na řádění na silnicích není, to by si asi dotyčný koupil místo Jazze Civic TypeR . Na občasné předjetí v rychlosti kolem 100 km/hod mu v Jazzu pomůže ten elektromotor. Předpokládám, že si nikdo Jazze na převážně dálniční provoz nekupuje, i když zvládne i ty dálnice. Na okresky a pojíždění po měst a okolí je Jazz určitě moc dobré autíčko. Své zákazníky si najde. V Česku jich kvlůli ceně bude málo, ale jinde ve světě jich bude hodně.

Odpovědět  |   | 
Honza  |  20. 10. 2020 17:15

Mame Jazze 2016 a na dalnici s nim litame casto

Odpovědět  |   | 
.  |  20. 10. 2020 18:39

... proč by ne, že? Vždyť na dálnicích občas potkám Felicie a staré Fabie HTP nebo 1,4 MPI. Jazzík to proti tomu zvládne v pohodě. Zejména D1, kde je stejně všude omezení nebo se stojí kvůli bouračce. Asi bys ale nebyl spokojen, pokud bys s Jazzem měl ročně nalítat po dálnicích 40 tisíc km a absolvovat dlouhé štreky do Kaiserslauternu, nebo Metz apod. Na takové cesty jsou jiná auta. Jazze asi jako služební také nikdo nekupuje. Ale jako auto na doma na 8 - 10 000 km ročně v pohodě.

Odpovědět  |   | 
Honza  |  20. 10. 2020 20:54

Minuly tyden jsem Jazzika potrapil v Alpach

Odpovědět  |   | 
LADA  |  21. 10. 2020 08:59

jini manici trapili trabanta a malucha na ceste kolem sveta. taky to slo. nekdo jiny trapil jawu, tuktuka nebo jel na kole. dalsi to vzal rovnou pesky a trapil pritom svoje tenisky nebo sel naboso. taky to slo.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 64 příspěvků
TEST Lexus LC 500 Convertible: Úžasný grand tourer a můj jeden velký problém

Lexus LC 500 Convertible

LC 500 Convertible je první kabriolet Lexus s plátěnou střechou. Vychází z osmiválcového kupé, které je samo o sobě zárukou hlubokého jízdního zážitku. Může být kabriolet ještě lepší?

20.  11.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků
První jízda s ostrým Fordem Puma ST: Už jsme si potykali, zanechal hluboký dojem

Ford Puma ST

Český Ford přivezl prvních pár kousků ostrého modelu Puma ST. Měli jsme možnost se s jedním z nich projet a nyní se podělíme o první dojmy.

16.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 52 příspěvků

Nejčtenější články

Takto si Tatra představovala kancelář na kolech. Verzi Mobicom ale nikdo nechtěl

Takto si Tatra představovala kancelář na ko…

Jedny z poslední variant Tatry 613 byly přehlídkou hi-tech výbavy, která u české produkce neměla obdoby.

31.  10.  2020 | | 32 N/A
Daniel Fuglevič
VýbavaTatraLuxusní auta
Ve Zlíně vyrábí úžasná šlapací autíčka. Na zakázku postaví Felicii i embéčko

Ve Zlíně vyrábí úžasná šlapací autíčka. Na …

Nechte svému potomkovi vyrobit šlapací autíčko na zakázku a titul rodiče roku máte dozajista v kapse.

18.  11.  2020 | | 48 N/A
Daniel Fuglevič
Český trhŠkodaRetro
Vzácný pick-up Škoda 1202 je na prodej. Nádherný kus má na tachometru 143 km!

Vzácný pick-up Škoda 1202 je na prodej. Nád…

Do české inzerce opět zavítala jedna zajímavá rarita od škodovky. Tento old-school pick-up je navíc v brilantním stavu.

4.  11.  2020 | | 23 N/A
Daniel Fuglevič
Raritapick-upŠkodaOjetiny
Dacia Duster mohla vypadat i takto. Starý koncept má od dnešního SUV daleko

Dacia Duster mohla vypadat i takto. Starý k…

Dokázal by Duster jakožto lifestylový crossover zaujmout takovou hromadu zákazníků jako jeho následná produkční a méně odvážná verze?

9.  11.  2020 | | 19 N/A
Daniel Fuglevič
KonceptDacia Duster
Nová Dacia Sandero ve velké galerii: Ani levnější verze nevypadá vůbec špatně!

Nová Dacia Sandero ve velké galerii: Ani le…

Nová generace Dacie Sandero o sobě dala společně se sedanem Logan poprvé oficiálně vědět už koncem září. Na osobní setkání zatím nedošlo, konečně si ale můžeme novinky prohlédnout alespoň v pořádné galerii.

20.  11.  2020 | | 107 N/A
Jan Mička
Dacia SanderoPremiéry