Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

20 komentářů

OTTO
17. října • 19:04

Jen dva postřehy. Prvním je mimořádně nepovedený design zadních světel, který sráží celé auto a který se faceliftem pravda snažili trochu zachránit, ale moc se to nepovedlo (a ani nemohlo povést). A druhá věc, co mě trkla, je ten pod autem vypíčený střední díl výfuku. Není to přitom první japonské suv (crossover), kde jsem si toho všiml. Ve výsledku tak dostáváte kombinaci vysokého těžiště a malé světlé výšky (navíc přímo uprostřed auta, takže přechodový úhel může být horší než u kdejakého nesuv). Na tomto by měli hoši ještě zapracovat a uvažovat při návrhu a konstrukci trochu víc trojrozměrně.

Peter
17. října • 20:42

A ešte jeden.Švagor ho má s 1.5 atmo CVT a za 25 000 Eur je to totálna popelnica pre penzistov a designovo totálne škaredé auto ako v podstate každá Honda za posledných povedzme 10-15 rokov.Môže byť akokolvek spolahlivá ked je škaredá a strašne drahá.Za tie prachy sú daleko krajšie autá.Napr.Ateca,3008,Qashqai alebo Grandland X.Honda ide dole vodou čomu napovedajú aj predaje v Europe.

bzzz
17. října • 23:23

Kvaskaj a pekny ;-) Accordy jsou povedene a Civicy detto (ty imho vice nez povedene).

tazatel
17. října • 22:33

Ty budieš asi skutačný uodbornik a skuotočný krasaviec, Hondu si nekupuje člověk pro selfíčka, ale protože chce autem jezdit

Sir CHerokee
17. října • 22:31

Mi se třeba současný Civic líbí a ten motor 1,5 turbo jede velmi slušně.

Aa
17. října • 21:57

No vidis mluv za sebe. Me se libi a moc.

17. října • 17:47

A co motor , jestlipak uz to ma Honda vyresene ty problemy ?

Karlos
19. října • 9:13

Pokud je motor stejný jako u C-RV, zajímalo by mě, zda stále přetrvávají problémy s prolínáním paliva do oleje.

Josef
19. října • 22:38

Problém je vyřešen. Trošku se o tom diskutovalo k článku testu Škoda Kamiq:
https://www.autorevue.cz/test-skoda-kamiq-16-tdi-d... ...
------------------
V "diskusi" s expertem "podběrák" jsem uvedl::
Ještě pane podběrák něco doplním, nedalo mi to, abych se nepodíval na web. Našel článek ze 7.10.2018, čili rok zpět.
https://www.japan-cars.cz/2018/10/07/honda-recall-c... ... ...
Je tam uvedeno, cituji: "Nyní se Honda, po několika měsících pozice mrtvého brouka konečně situaci vyjádřila. Pracuje prý na nápravě problému, přičemž by měla být k dispozici u dealerů v polovině listopadu. Kromě svolávaných CR-V budou změny provedeny také na všech nových vozech modelového roku 2019." - čili jsem dostal já od dealera pravdivou zprávu, že je problém vyřešen. Navíc opravdu pochyuji, že by Honda (a vlastně kterýkoliv jiný výrobce aut) problém za rok nevyřešila. Potvrzuje to i můj názor, který jsem v diskusích sděloval, že je lepší nekupovat novinky, ale počkat až se případné problémy vychytají.
Potom je ještě v článku uvedeno, cituji:"Mluvčí Hondy se také vyjádřil v tom smyslu, že “vysoká hladina oleje není tak rozšířená, jak něteří internetoví diskutéři říkají” a celá kauza se poněkud zveličuje. Asi na tom něco bude, pokud jsou registrovány případů řádově stovky a auto se prodává každoročně po stovkách tisíc vozů. Honda současně vylučuje, že by pronikání benzinu do oleje mělo za následek předčasné opotřebení nebo zničení motorů. Ale ať už je to jakkoli, automobilka rozhodně měla na situaci reagovat rychleji. Zajímavé je mimochodem to, že problémy má pouze CR-V, zatímco majitelé Civiců starosti s olejem nemají, stejně jako majitelé dalších vozů s těmito motory (v Číně jde o minimálně 10 modelů)."
Takže pane podběráku, až zase budete něco v diskusích uvádět, tak raději dejte odkazy a ne informace typu JPP (jedna paní povídala) a zejména pak nelžete. Protože si nedovedu představit, aby značkový dealer Hondy sdělil něco jiného, než se uvádí ve sděleních Hondy a aby vám řekl, že motor 1,5 je špatný.
Jo a ještě dávám jeden odkaz:
https://www.autosalon.tv/novinky/bonusy-k-tv-porad... ... ...
Z obsahu diskuzí o škodováckém 1,5 TSI vychází opět to, co jsem sděloval, problémy mohou být, ale neznamená to nic katastrofálního a opět platí, že se to určitě časem vychytá. Tak jak se to stalo s 1,8 TSI. Dnes bych u Škody volil jedině dvoulitrové motory TSI a TDI, které jsou už vychytané a "drží"..Problémy se vyskytnou i u Škody, viz svolávací akce na 2784 vozů. U Hondy byl problém jen u stovek vozů... (z mnoha statisíců vyrobených)...
https://www.auto.cz/skoda-svolava-2-784-vozu-... ... ...
Co se týká "závažnosti" závad, je diskuse zbytečná, každý si může učinit představu sám a sám se i podle toho zařídit. Vzhledem k tomu, že Honda montuje "problémové" 1,5 motory i do Accordů (viz. nabídka honda.com), je jisté, že je problém vyřešen. Nebo si snad mysléte, že by v USA riskovala nabízet tyto motory, pokud by problém nebyl odstraněn?
Relevanci vašich "odborných" názorů a objektivní relevanci vašich "informací" nechám opět na každém, aby si utvořil svůj vlastní názor a podle něj se dále případně rozhodoval.
Šíření "zaručených" "informací" je v Česku celkem normální a platí to pro všechny značky, nejenom o Hondě, ale i o Škodě atd.
Chce to více přemýšlet a hledat informace.....
.....
Čili asi tak, Carlos.:-)

Josef
19. října • 22:51

Jo, a tomuto diskutovanému autu Honda HRV bych rozhodně věřil víc jak Škodě Kamiq nebo Karoq. Otázka designu je už něco jiného, mně se HRV tedy nelíbí. Ale záleží na každém, čemu dá přednost. Též je to i o ceně. Když ale někdo třeba kupuje auto "napořád" (na 12-15 let, nebo dokonce ještě déle), tak by peníze neměly být rozhodující v případě, že "drahé" auto "padne do ruky" a splňuje všechny požadavky. Ušetřit a potom těch 12-15 let jezdit v něčem, co člověku nevyhovuje s vědomím, že to dažší auto bylo lepší ale "ušetřilo" se 50-100 tisíc, to je asi blbý... Ale je na každém jak se rozhodne a jaké má priority a třeba někomu, kdo má auto jen jako přemísťovadlo z místa A na místo B, udělá největší radost úspora třeba jen 10000,- Kč....

tazatel
17. října • 22:28

70000 km bez problému...prostě jezdit a není potřeba řešit "problémy"

kari
17. října • 15:04

Opět se potvrdilo, že manuál je lepší. A dvojnásob to platí manuál vs CVT.

mpolan
18. října • 12:35

V čem je manuál lepší? Ve zrychlení, možná trochu ve spotřebě. A tím to končí.
Hlučnost se nekoná, jako bonus je pohodlná a plynulá jízda, což ocení mnohem více lidí, než pubertální hon za zrychlováním.

bzzz
18. října • 13:01

Navic to musis 'mit v ruce' - coz si myslim, ze vetsina beznych ridicu nema.

ACE
17. října • 16:54

I já jsem zastánce manuálu, ale musím připustit, že není lepší pro každého a třeba do městského provozu má neškubavý automat taky své opodstatnění.

KHGT
17. října • 15:09

V porovnání s CVT, což je převodovka vhodná tak maximálně do skútru, je lepší doslova cokoliv. A protože manuály od Hondy bývají špičkové, tak to musí být doslova nebe a dudy.

vana
17. října • 14:38

Citace: "...134 kW (182 koní). V případě převodovky CVT se celá stáj vypustí v 6000 ot/min a točivý moment 220 N.m dostanete v 1700 otáčkách. Verze s manuálem má stejné výstupní hodnoty, ale někdě jinde. Konkrétně se bavíme o výkonu v 5500 otáčkách a maximum krouťáku v rozmezí 1900 - 5000 otáček..."Stačí pár ťuků do kalkulačky a je jasné, že takhle to být nemůže. U manuálu výkonu 134 kW/5500 ot. odpovídá krouťák 232 Nm takže stejné výstupní hodnoty to asi nebudou

Karel.
17. října • 14:59

Je smutné, že si základní věci neumí redaktor ověřit. Ještě smutnější je, že takové technické kravince píše sama Honda ve svém katalogu, na křídovém papíře a v barvách.

JirikH
17. října • 14:20

1. generace měla i 2 rady dveří.

Rokyta ex Acz
17. října • 21:21

První generace měla na výběr, 3 nebo 5 dveří. Měla to těsně po výhře Miss Alena Šeredová, tak si to pamatuji jako včera ;-) Velmi volné pokračování Civic Wagon 4WD

Doporučujeme

Články odjinud