Minitest Honda Forza 125: Amatér vs. GT mezi skútry. Jak tohle jenom dopadne?

29 komentářů

Tom
8. října • 0:08

Honda Forza 125 2022...
Doporučuji. Skvělý skútr.

Milan Bergl
8. února • 14:17

Honda Forza 125.Nejlepší.Aspoň za mně.

Jan Hora
2. července • 14:45

Tak ale ten výkon motoru si můžeš doladit žejo :D Doporučuju kouknout na to sem
https://scooter-tuning.cz/jak-na-to/ladeni-vykonu-m... ...

Sophia Gray
2. prosince • 9:22

SpinKiss.︆co︆︆m - skvělé sеznamkа pro dоspělé, kteří chtějí najít seхuálního partnera

noclaf
27. listopadu • 14:47

180 za 125ccm? :-D Nedava mi to smysl moc. To uz bych sel do Forzy 300.

Znalec
27. listopadu • 20:57

125 je drahá preto, lebo stačí vp B..
300 už potrebuje A - teda menej zákazníkov = nižšia cena

Paly
28. listopadu • 9:14

V Česku môžu jazdiť s B aj 500 cm3 skútre, ale musia mať 3 kolesá a nožnú brzdu. Napr. Piaggio mp3.Určite by som šiel do pol litra,ak by sme mali takú možnosť. Na diaľnici 160 bez problémov...

Joe Doe
28. listopadu • 9:38

Mozne to sice je, ale kazdemu skutristovi, co mal len B vodicak by som v zaujme vlastnej bezpecnosti poradil, aby si hned na zaciatku zaplatil aspon 2 hodiny kondicnych jazd v autoskole - jednu na cvicisku a jednu v prevadzke.Pretoze co niektori B-ckari dokazu predvadzat...Inak.... 160 km/h na dialnici s malickymi kolesami MP3 - da sa, ale preboha preco :D

Paly
28. listopadu • 11:19

Ako má obmedzujú malé kolesá pri jazde vysokou rýchlosťou po diaľnici? Obmedzovať môžu pri jazde po deravých okreskach.Vykon tam máš hlavne na bezpečné predbiehanie pomalých áut plaziacich sa v pravom pruhu.V zákrutách je trojkolka oveľa bezpečnejšia,na semaforoch nemusíš mať nohy na zemi=velka výhoda pre nižšie postavy.Celkovo sa z trojkolkou musí jazdiť oveľa bezpečnejšie ako s jednou stopou.Pre neskúsených je horšia výkonná 125,ako výkonná trojkolka.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
vseznal dobromil
28. listopadu • 14:03

Velka kola maji vetsi rotujici hmotu a tim i vetsi gyroskopicke momenty kladouci odpor pri nataceni osy rotace. Velice nazorne to demonstruje pokus otacet rotujicim ventilatorem.Prave tyto gyroskopicke momenty tedy pomahaji zachovat stabilitu, tedy vzprimenou polohu, jednostopych vozidel. V zadnem pripade nechci tvrdit, ze motorku nelze polozit. Jen to jde o neco hure.

Joe Doe
28. listopadu • 12:23

Ale ja nespochybnujem vyhody 3-koliek - skoro som si kupil Quadro.* Len hovorim, ze Piaggio (a Metropolis) sice tych 160 daju, ale dlhodobo by som ich netyral.

Pavel
27. listopadu • 10:44

Zdravím všechny, tento stroj vlastním od jara a upřímně - vynaložených peněz rozhodně nelituji. Co je popisováno v článku víceméně potvrzuji. Pro lidi, kteří nemají potřebu létat 150kou ale užít si pohodové ježdění bez toho aby zdržoval ostatní je to super volba. Spotřeba se ustálila na 2.2 l a to plně využívám nabízené zrychlení. Jen k tomu originál kufru, ta zmiňovaná cena byla při pozdější koupi, když jsem ho bral s motorkou, byl za 10 000. Zkrátka, kdo chce skútr a může obětovat takový peníz, nemohu než doporučit.

Joe Doe
27. listopadu • 8:45

Varovanie:
"Jako někdo, kdo motorkám vůbec nerozumí...."
Dokaz:
"Bavilo mě zatáčet pouze přenášením hmotnosti svého těla..."Motorka bez pokynu do riadidiel nezatoci - odkloni sa od priameho smeru, ale do zatacky nezatoci. Jo, veri tomu kopec jazdcov ale body steering je mytus.Nazorna ukazka:
https://youtu.be/-K_EwvwQlFE...

homer
26. listopadu • 18:32

Vodnik motor super ale nesel jsem do ni protoze nema loznej prostor mezi nohama - nejvetsi benefit opravdovyho skutru.

Joe Doe
27. listopadu • 8:51

Videl si ten skuter? Ma vcelku velky priestor pod sedadlom.
https://pictures.topspeed.com/IMG/crop_webp/201805/hond... ...

homer
27. listopadu • 10:27

Ma tam hovno misto - nedas tam tasku s naradim nebo nakupem, balik na postu nic. Maximalne buzerantskou kabelku.

Joe Doe
27. listopadu • 11:43

Ma to nominalne 48 litrov, zmestia sa tam 2 integralky + drobnosti. Pri skuske som tam dostal svoj 35 litrovy Deuter.Ak ti je to malo, tak asi potrebujes auto.

Driver
26. listopadu • 19:12

Touché B-]

scooter booster
26. listopadu • 15:43

Ze zacatku mi ta recenze prisla jako autorovo vyznani z jeho vztahu ke skutrum. ;-)Kdyz pak ale padla zminka, ze pojede domu cca 50km a ze hodla ficet po dalnici, zacalo mne to zajimat. Takove ty skutry typu "kozi dech" s vykonem rozzureneho komara mne nechavajim zcela chladnym. Nemyslim, ze se na necem takovem da bezpecne jezdit. Spise mi to prijde jako priblizovadlo pro tenegery, aby si mohli 'tajnou stezkou' zajet vyplakat se na rameni nejlepsimu priteli. :-DTahle Honda mne ale vcelku zaujala. Nevim jak je na tom cenove konkurence. Prijde mi ovsem, ze za realne pouzitelny motorovy dopravni prostredek to zase neni takovy ranec. Ostatne, nekdo, kdo se diky moznosti svizne se propletat dopravnimi zacpami a tim ve vysledku usetrit kvanta vlastniho casu, muze byt ta cena i smysluplna. Nehlede na to, ze v porovnani s autem zrejme i usetri dost nakladu na palivo ... A samozrejme, ze je ve mestech jednodussi a zrejme tez levnejsi zaparkovat skutr nez auto.

Sorny
26. listopadu • 16:23

Já si pořídil Piaggio Beverly 250 místo auta a jakožto největší odpůrce skútrů jsem se zamiloval. Do města je to nejlepší volba, kterou jsem mohl udělat. Parkuji kde se mi zlíbí, nikde nic neplatím, spotřeba 3,5 l na sto, výkon 22 koní, uhání to lehce přes 130. Jsem nadmíru spokojen.
Co se týče počasí, praci mám za rohem 3 minuty pěšky a když prší tak vlastně jet nepotřebuji, v zimě se s tím dobře driftuje.
Řidiči aut mě nenávidí, zleva, zprava, kde je místo, tam se vlezu, v kolonach nestojím, deru se jak bezmozek vpřed

Paly
26. listopadu • 14:49

Vespa 125 gts ma iba 9 kW, horko ťažko dá 100 km/h, malú 7 l nádrž a je nachylna hrdzaviet, keďže miesto plastov používa poctivé plechy,ale slabo pozinkované...a stoji 5200 ečka. V jari mením pcx 125 za yamaha x max 125. Ma síce väčší apetít ako forza asi o 0.7 dc,ale výhodou je rokmi overený bezporuchovy motor z predchádzajúcich generácií. S nadrzou 12.5 l ma aj parádny dojazd.

Driver
26. listopadu • 14:00

Scooter musí mít hlavně výkon, aby byl schopen nejen v městě ale i mimo město do kopců i ve dvou fičet řekněme 120 i s nákupem. Stejně nejezdíš stále plný, ale na předjíždění se občas koně hodí a hlavně to pak má výkon i na půl plynu a dobré brzdy. K čemu? Tak zkus něco slabšího. Okamžitě Tě budou předjíždět úplně všichni i traktory :-D A to není sranda, je to strašně nebezpečné. Mnohem lepší je mít ty koně a umět bez problémů splynout s davem, aby Tě nikdo neměl potřebu předjet, protože před tebou stejně jedou další. I tak se takoví blbci najdou, ale je jich málo, když budeš mít nějakou Vespu 50ccm, tak jedeš imrvére po kraji a skáčeš přes kanály, díry ani neobjedeš, protože bys se srazis s předjíždějícím, tak si vybíráš ty menší díry a je to na nervy. Jakmile máš koně, jedeš v poho středem svého pruhu, vybíráš si, kudy jakou díru objet a nikdo se na tebe nelepí, když je jasné, že můžeš jet 2x rychleji, jen to nejde díky provozu, nikoho nebrzdíš, nikdo se na Tebe nelepí a když chytneš tři ženské před sebou, co evidentně jedou jak šnek, tak je vezmeš všechny najednou levou zadní ;-)

Tom
26. listopadu • 16:06

A co je napsano v zakone? Jet pri pravem krajk vozovky. Takze prostredkem:-). Pak se clovek nedivi, ze to na silnicich vypada, jak vypada.

Joe Doe
27. listopadu • 8:58

V zakone je napisane, ze sa jazdi vpravo, spravidla/resp. ak tomu nebrania okolnosti, pri pravom okraji vozovky.Nicmenej na motorke mam pravo vyuzivat CELU sirku jazdneho pruhu. Klasicke pozicie 1-2-3 su nieco, co by cloveka mali naucit v kazdej motoskole.Je to dolezite z hladiska bezpecnosti, hlavne ak by sa na miesto medzi auta, ktore okupujem ja, chcel za kazdu cenu narvat 'rychlo ale bezpecne' jazdiaci kreten, pretoze on vidi medzeru, do ktorej sa za kazdu cenu musi dostat.Zaklad je byt citatelny a davat 'cagerom' dostatocne vcas vediet, co chcem urobit.

Tom
27. listopadu • 9:54

A hlavne, ze na skutru vsichni jezdi opatrne a podle predpisu. Zrovna dneska na semaforech mam blinkr do prava a stejne me jeste podjel borec ma skutru.

Tom
27. listopadu • 9:52

Ano, muzes vyuzivat celou sirku vozovky, ale jen pokud je to nutne. Objet kanal OK, ale jet prostredkem z duvodu aby se mi tam nekdo nezaradil to asi neprojde.

Ijon
26. listopadu • 20:06

Problém je v tom, že když pojedeš s dvackou u kraje, budou tě všichni předjíždět bez ohledu na provoz v protisměru, takže klidně na centimetry. S kamiony je to úplně super, ty tě klidně vytlačí na krajnici nebo do příkopu. Takže je lepší se s tím moc ne.. babrat a jet metr od kraje.

ijon
26. listopadu • 15:18

To je sice pravda, ale reálně máš s "béčkem" na výběr maximálně jen 125ccm do 11 kw (přesně tolik má tato Hondice), což je výkon reálně tak akorát dostatečný.

Joe Doe
27. listopadu • 9:02

Tak ono si mozes este kupit 11 kW elektricke Zero - ten vykon je totiz papierovy z motorke zostava krutak na urovni litrovej Fireblade, takze akekolvek zrychlenie z rychlosti v ramci rychlostnych limitov nie je problem :)

Doporučujeme

Články odjinud