Minitest Honda Forza 125: Amatér vs. GT mezi skútry. Jak tohle jenom dopadne?

Driver  |  26. 11. 2019 14:00

Scooter musí mít hlavně výkon, aby byl schopen nejen v městě ale i mimo město do kopců i ve dvou fičet řekněme 120 i s nákupem. Stejně nejezdíš stále plný, ale na předjíždění se občas koně hodí a hlavně to pak má výkon i na půl plynu a dobré brzdy. K čemu? Tak zkus něco slabšího. Okamžitě Tě budou předjíždět úplně všichni i traktory A to není sranda, je to strašně nebezpečné. Mnohem lepší je mít ty koně a umět bez problémů splynout s davem, aby Tě nikdo neměl potřebu předjet, protože před tebou stejně jedou další. I tak se takoví blbci najdou, ale je jich málo, když budeš mít nějakou Vespu 50ccm, tak jedeš imrvére po kraji a skáčeš přes kanály, díry ani neobjedeš, protože bys se srazis s předjíždějícím, tak si vybíráš ty menší díry a je to na nervy. Jakmile máš koně, jedeš v poho středem svého pruhu, vybíráš si, kudy jakou díru objet a nikdo se na tebe nelepí, když je jasné, že můžeš jet 2x rychleji, jen to nejde díky provozu, nikoho nebrzdíš, nikdo se na Tebe nelepí a když chytneš tři ženské před sebou, co evidentně jedou jak šnek, tak je vezmeš všechny najednou levou zadní

Odpovědět  |   | 
ijon  |  26. 11. 2019 15:18

To je sice pravda, ale reálně máš s "béčkem" na výběr maximálně jen 125ccm do 11 kw (přesně tolik má tato Hondice), což je výkon reálně tak akorát dostatečný.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  27. 11. 2019 09:02

Tak ono si mozes este kupit 11 kW elektricke Zero - ten vykon je totiz papierovy z motorke zostava krutak na urovni litrovej Fireblade, takze akekolvek zrychlenie z rychlosti v ramci rychlostnych limitov nie je problem :)

Odpovědět  |   | 
Tom  |  26. 11. 2019 16:06

A co je napsano v zakone? Jet pri pravem krajk vozovky. Takze prostredkem. Pak se clovek nedivi, ze to na silnicich vypada, jak vypada.

Odpovědět  |   | 
Ijon  |  26. 11. 2019 20:06

Problém je v tom, že když pojedeš s dvackou u kraje, budou tě všichni předjíždět bez ohledu na provoz v protisměru, takže klidně na centimetry. S kamiony je to úplně super, ty tě klidně vytlačí na krajnici nebo do příkopu. Takže je lepší se s tím moc ne.. babrat a jet metr od kraje.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  27. 11. 2019 08:58

V zakone je napisane, ze sa jazdi vpravo, spravidla/resp. ak tomu nebrania okolnosti, pri pravom okraji vozovky.

Nicmenej na motorke mam pravo vyuzivat CELU sirku jazdneho pruhu. Klasicke pozicie 1-2-3 su nieco, co by cloveka mali naucit v kazdej motoskole.

Je to dolezite z hladiska bezpecnosti, hlavne ak by sa na miesto medzi auta, ktore okupujem ja, chcel za kazdu cenu narvat 'rychlo ale bezpecne' jazdiaci kreten, pretoze on vidi medzeru, do ktorej sa za kazdu cenu musi dostat.

Zaklad je byt citatelny a davat 'cagerom' dostatocne vcas vediet, co chcem urobit.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  27. 11. 2019 09:52

Ano, muzes vyuzivat celou sirku vozovky, ale jen pokud je to nutne. Objet kanal OK, ale jet prostredkem z duvodu aby se mi tam nekdo nezaradil to asi neprojde.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  27. 11. 2019 09:54

A hlavne, ze na skutru vsichni jezdi opatrne a podle predpisu. Zrovna dneska na semaforech mam blinkr do prava a stejne me jeste podjel borec ma skutru.

Odpovědět  |   | 
Paly  |  26. 11. 2019 14:49

Vespa 125 gts ma iba 9 kW, horko ťažko dá 100 km/h, malú 7 l nádrž a je nachylna hrdzaviet, keďže miesto plastov používa poctivé plechy,ale slabo pozinkované...a stoji 5200 ečka. V jari mením pcx 125 za yamaha x max 125. Ma síce väčší apetít ako forza asi o 0.7 dc,ale výhodou je rokmi overený bezporuchovy motor z predchádzajúcich generácií. S nadrzou 12.5 l ma aj parádny dojazd.

Odpovědět  |   | 
scooter booster  |  26. 11. 2019 15:43

Ze zacatku mi ta recenze prisla jako autorovo vyznani z jeho vztahu ke skutrum.

Kdyz pak ale padla zminka, ze pojede domu cca 50km a ze hodla ficet po dalnici, zacalo mne to zajimat. Takove ty skutry typu "kozi dech" s vykonem rozzureneho komara mne nechavajim zcela chladnym. Nemyslim, ze se na necem takovem da bezpecne jezdit. Spise mi to prijde jako priblizovadlo pro tenegery, aby si mohli 'tajnou stezkou' zajet vyplakat se na rameni nejlepsimu priteli.

Tahle Honda mne ale vcelku zaujala. Nevim jak je na tom cenove konkurence. Prijde mi ovsem, ze za realne pouzitelny motorovy dopravni prostredek to zase neni takovy ranec. Ostatne, nekdo, kdo se diky moznosti svizne se propletat dopravnimi zacpami a tim ve vysledku usetrit kvanta vlastniho casu, muze byt ta cena i smysluplna. Nehlede na to, ze v porovnani s autem zrejme i usetri dost nakladu na palivo ... A samozrejme, ze je ve mestech jednodussi a zrejme tez levnejsi zaparkovat skutr nez auto.

Odpovědět  |   | 
Sorny  |  26. 11. 2019 16:23

Já si pořídil Piaggio Beverly 250 místo auta a jakožto největší odpůrce skútrů jsem se zamiloval. Do města je to nejlepší volba, kterou jsem mohl udělat. Parkuji kde se mi zlíbí, nikde nic neplatím, spotřeba 3,5 l na sto, výkon 22 koní, uhání to lehce přes 130. Jsem nadmíru spokojen.
Co se týče počasí, praci mám za rohem 3 minuty pěšky a když prší tak vlastně jet nepotřebuji, v zimě se s tím dobře driftuje.
Řidiči aut mě nenávidí, zleva, zprava, kde je místo, tam se vlezu, v kolonach nestojím, deru se jak bezmozek vpřed

Odpovědět  |   | 
homer  |  26. 11. 2019 18:32

Vodnik motor super ale nesel jsem do ni protoze nema loznej prostor mezi nohama - nejvetsi benefit opravdovyho skutru.

Odpovědět  |   | 
Driver  |  26. 11. 2019 19:12

Touché

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  27. 11. 2019 08:51

Videl si ten skuter? Ma vcelku velky priestor pod sedadlom.
https://pictures.topspeed.com/IMG/crop_webp/201805/hond... ...

Odpovědět  |   | 
homer  |  27. 11. 2019 10:27

Ma tam hovno misto - nedas tam tasku s naradim nebo nakupem, balik na postu nic. Maximalne buzerantskou kabelku.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  27. 11. 2019 11:43

Ma to nominalne 48 litrov, zmestia sa tam 2 integralky + drobnosti. Pri skuske som tam dostal svoj 35 litrovy Deuter.

Ak ti je to malo, tak asi potrebujes auto.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  27. 11. 2019 08:45

Varovanie:
"Jako někdo, kdo motorkám vůbec nerozumí...."
Dokaz:
"Bavilo mě zatáčet pouze přenášením hmotnosti svého těla..."

Motorka bez pokynu do riadidiel nezatoci - odkloni sa od priameho smeru, ale do zatacky nezatoci. Jo, veri tomu kopec jazdcov ale body steering je mytus.

Nazorna ukazka:
https://youtu.be/-K_EwvwQlFE...

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  27. 11. 2019 10:44

Zdravím všechny, tento stroj vlastním od jara a upřímně - vynaložených peněz rozhodně nelituji. Co je popisováno v článku víceméně potvrzuji. Pro lidi, kteří nemají potřebu létat 150kou ale užít si pohodové ježdění bez toho aby zdržoval ostatní je to super volba. Spotřeba se ustálila na 2.2 l a to plně využívám nabízené zrychlení. Jen k tomu originál kufru, ta zmiňovaná cena byla při pozdější koupi, když jsem ho bral s motorkou, byl za 10 000. Zkrátka, kdo chce skútr a může obětovat takový peníz, nemohu než doporučit.

Odpovědět  |   | 
noclaf  |  27. 11. 2019 14:47

180 za 125ccm? Nedava mi to smysl moc. To uz bych sel do Forzy 300.

Odpovědět  |   | 
Znalec  |  27. 11. 2019 20:57

125 je drahá preto, lebo stačí vp B..
300 už potrebuje A - teda menej zákazníkov = nižšia cena

Odpovědět  |   | 
Paly  |  28. 11. 2019 09:14

V Česku môžu jazdiť s B aj 500 cm3 skútre, ale musia mať 3 kolesá a nožnú brzdu. Napr. Piaggio mp3.Určite by som šiel do pol litra,ak by sme mali takú možnosť. Na diaľnici 160 bez problémov...

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  28. 11. 2019 09:38

Mozne to sice je, ale kazdemu skutristovi, co mal len B vodicak by som v zaujme vlastnej bezpecnosti poradil, aby si hned na zaciatku zaplatil aspon 2 hodiny kondicnych jazd v autoskole - jednu na cvicisku a jednu v prevadzke.

Pretoze co niektori B-ckari dokazu predvadzat...

Inak.... 160 km/h na dialnici s malickymi kolesami MP3 - da sa, ale preboha preco :D

Odpovědět  |   | 
Paly  |  28. 11. 2019 11:19

Ako má obmedzujú malé kolesá pri jazde vysokou rýchlosťou po diaľnici? Obmedzovať môžu pri jazde po deravých okreskach.Vykon tam máš hlavne na bezpečné predbiehanie pomalých áut plaziacich sa v pravom pruhu.V zákrutách je trojkolka oveľa bezpečnejšia,na semaforoch nemusíš mať nohy na zemi=velka výhoda pre nižšie postavy.Celkovo sa z trojkolkou musí jazdiť oveľa bezpečnejšie ako s jednou stopou.Pre neskúsených je horšia výkonná 125,ako výkonná trojkolka.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  28. 11. 2019 12:23

Ale ja nespochybnujem vyhody 3-koliek - skoro som si kupil Quadro.*

Len hovorim, ze Piaggio (a Metropolis) sice tych 160 daju, ale dlhodobo by som ich netyral.

Odpovědět  |   | 
vseznal dobromil  |  28. 11. 2019 14:03

Velka kola maji vetsi rotujici hmotu a tim i vetsi gyroskopicke momenty kladouci odpor pri nataceni osy rotace. Velice nazorne to demonstruje pokus otacet rotujicim ventilatorem.

Prave tyto gyroskopicke momenty tedy pomahaji zachovat stabilitu, tedy vzprimenou polohu, jednostopych vozidel. V zadnem pripade nechci tvrdit, ze motorku nelze polozit. Jen to jde o neco hure.

Odpovědět  |   | 

SpinKiss.︆co︆︆m - skvělé sеznamkа pro dоspělé, kteří chtějí najít seхuálního partnera

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

včera | Petr Schnagl | 28 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků

Nejčtenější články

České řidiče nejvíc štvou zamlžená okna. Dlouhodobé řešení přitom stojí pár korun

České řidiče nejvíc štvou zamlžená okna. Dl…

Zimní sezóna je nadobro tady a nejednoho řidiče štvou neustále zamlžená okna v jeho autě. Podívali jsme se na obecné i babské rády, jak s tímto problémem nejlépe zatočit.

13.  12.  2019 | | 102 N/A
Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni ale dolehly socialistické kompromisy

Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni a…

Třicáté výročí 17. listopadu 1989 si lze připomenout různě. Třeba i svým způsobem revolučním automobilem, který se stal symbolem tehdejší doby a zároveň pojítkem mezi starým AZNP a Škodou pod křídly VW.

17.  11.  2019 | | 55 N/A
Škoda spustila výrobu nové Octavie. Linkou už ale projelo něco zajímavějšího

Škoda spustila výrobu nové Octavie. Linkou …

Z linky v Mladé Boleslavi už sjíždí první kusy nové Octavie. Během toho však továrna již pomalu najíždí i na produkci prvního modelu na elektrické platformě MEB.

1.  12.  2019 | | 50 N/A
Slovensko nabízí dotace na elektromobily. Elektrická Škoda rázem stojí pakatel

Slovensko nabízí dotace na elektromobily. E…

Vysokou cenu elektromobilů mohou částečně srazit státní dotace. Slováci proto spouštějí zajímavý program.

23.  11.  2019 | | 150 N/A
Už i Škoda si utahuje z Elona Muska. Soucítí s ním a kouká na vlastní minulost

Už i Škoda si utahuje z Elona Muska. Soucít…

Kdo by to čekal? V hromadě vtípků na účet Elona Muska a jeho Cybertruck se nyní objevil i jeden od Škodovky.

29.  11.  2019 | | 34 N/A