Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 4WD: Pořád tak skvělá i se čtyřkolkou?

103 komentářů

Martin42
23. srpna • 21:20

Za mě, mám CRV-čko Hybrid AWD cca půl roku, najeto přes 7tis. km. 80% město a okrsky spotřeba cca 6,5 litrů. Dálnice cca 20% je samozřejmě horší kolem 9 litrů. Tento pohon není na dálnice, to bych si koupil něco jiného. Ale na krátké cesty, práce, rozvoz do školky, nákupy apod. pro mě nejlepší řešení. Tichá komfortní jízda, při předjíždění trošku řve, ale jen chvíli. Srovnání se služební Octavií 1.6 TSI je celková spotřeba srovnatelná, ale zde mám velké SUV a AWD, značně vyšší komfort. Pro mou potřebu a očekávání jsem nenašel alternativu (možná Lexus NX, RAV4), ale tato Honda má nejspolehlivější automatickou převodovku na světě - žádnou nemá :-). Žádné auto není nejlepší, vždy záleží na očekávání a potřebách uživatele.

Kristian
10. března • 11:26

Dobryde den,
Mam Hybrid, 4x4 verziu. Najazdene cca 1300 km. Hlavne po meste. Spotrebu mam 10 Litrov! Zatial somvacsinu jazdil kratkevzdialenosti (do 5 km, v zime), mam stresny nosic (bez truhly). Spotreba sa mi ajtak zda vysoka (aj pri Eco mode).
Viete, prosim, poradit, kde by mohol byt problem?

Martin42
11. března • 8:56

V zimě, než se zahřeje motor, je spotřeba vždy vyšší... myslím, že je to v pohodě... při delší trase to bude určitě lepší... také nový motor vždy si vezme více... teplota má také velký vliv na spotřebu...

Kevlarius
29. června • 16:28

Ten článek mi velmi kápl do noty. Právě se totiž rozhoduji mezi popisovanou Hondou CR-V hybrid AWD a Toyotou RAV4 hybrid AWD.
Použití - 80% město se vším co k tomu patří - popojíždění v kolonách, stání na semaforech, krátké trasy. Takže požadavky - co nejlepší schopnost rekuperace, dobrá akcelerace v mezích 0-50, motor, kterému nevadí krátké popojížďky.
Zbylých 20% jízda po vysočině mimo silnici - travnato-písčité cesty kde každá kolej může být jinak vysoko, brodění (max. 20cm vody),... abych to moc nedramatizoval - kdysi za už fakt hodně dávných dob tuhle cestu pravidelně v létě párkrát týdně absolvoval Žigulík "dvanáctistovka" a nikdy ho to nezabilo. :p
Dále požaduji co možná nejmenší servisní náklady během přibližně deseti let vlastnictví.
Obě ta auta - Toyota i Honda se mě zdají pro daný účel stejně vhodná. Z hlediska designu se mě líbí stejně intenzivně. Obě jsou od renomovaných značek, které mají s vývojem hybridů zkušenosti.
Safra, já zřejmě koupím to, kde prostě vymámím vyšší slevu. :p

Popet11
29. června • 21:37

Tak já jsem řešil stejné dilema jako ty. Po několika zkušebních jízdách (měl jsem obě auta půjčená) jsem se nakonec rozhodl pro Hondu, ikdyž předem byla Toyota jako jasná volba.
Honda má kvalitněji zpracovaný interiér a je tišší. Výkonově lepší Toyota není pocitově o moc silnější. Zároveň má podle mého Toyota hezčí exteriér. Ale prostě z Hondy mám lepší dojem jako z celku. Obě auta jsou však hodně vyrovnaná.
Jo a myslím, že větší slevu určitě dostaneš u Toyoty :)

Tom
4. července • 13:34

Já bych šel do Toyoty... Až 11 let záruka na baterku bez omezení km... 22 let zkušeností s HSD pohonem.. Kvalita materiálu je lepší než u Hondy.. A teďka mají prý 15% slevy.. B-]

Vlk
26. července • 10:45

Záruka na baterii je u Toyoty 10 let, u Hondy 8, vydrží přibližně stejně dlouho. Honda dělá hybridy taky 22 let, jen je tolik nepropaguje.

E15
29. června • 22:13

Sleva je u Toyoty sice vyšší, ovšem z podstatně vyšší ceny ;-)

petr r. (petrumr)
29. června • 21:24

já zase bych koupil ravku, mně osobně by stačil jen předek a hlavně je to hybrid 4 generace a na ty kilometry by mně stačl elektromobil, takže konu Na youtube je srovnávací test od slováků ravka-honda.

E15
29. června • 18:40

Ta auta jsou hodně rozdílná, doporučuji každopádně vyzkoušet, co více vyhovuje. Pokud neřešíš tažný (resp. omezení na 750 kg u Hondy nevadí), tak mi pro daný účel připadá vhodnější Honda.Na druhou stranu případné servisní náklady budou asi nižší u Toyoty. Pokud jde o cenu, tak Honda je o něco levnější (výbavové stupně jsou totiž jakoby o jeden posunuté).

Josef
29. června • 21:14

Vidím to podobně, dal bych přednost Hondě. Servisní náklady vyjdou u obou na stejno - v něčem levnější , v jiné položce dražší. Chce to pořádně vyzpovídat prodejce. Jenže za pár let se situace může změnit. Vzhledem k tomu, že se na trhu konkurence vzájemně pozná, tak to bývá u srovnatelných aut a značek suma sumárum "plichta".

E15
29. června • 22:19

Jde o to, jaké má kdo priority a třeba i jaké konkrétní věci požaduje. Co mě tak v rychlosti napadá - Toyota neumí AndroidAuto (ani Apple) a nemá (ani v nejvyšší výbavě!) výškově nastavitelnou sedačku spolujezdce (absurdní). Honda zase třeba nemůže mít rezervní kolo, což Toyota i jako hybrid má (když si za něj připlatíte 14000 Kč (fakt tam ta nula není navíc, za dojezdovou rezervu chtějí čtrnáct tisíc :-D )

Josef
29. června • 22:36

To je tedy zajímavý příplatek za "rezervu"... Myslím si, že v případě Hondy by neměl být problém sehnat jako náhradní díl disk (třeba i "neoriginál", nebo z druhé ruky - vrakoviště,...), "obout" ho a sehnat nějaký "futrál" nebo nechat si ušít, nebo vhodný plastový pytel a takovou "rezervu" přihodit jako zavazadlo do kufru. Na cesty v Česku to jde ale i bez rezervy. To kolo CRV s vysokým profilem se jen tak neprorazí a nepoškodí disk ve srovnání s nízkoprofilovými pneu u "svižných" aut: Asistenční služba při normálním "píchnutí" může v pohodě pomoci s opravou v pneuservisu. Vždy lze najít nějaké náhradní řešení. Jestli u Hondy náhradní kolo jako ND stojí také 14 tisíc, to nevím.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
petr r. (petrumr)
30. června • 9:04

u té hondy přeci jsou tam baterky, tak se tam nevleze a toyota má soupravu na opravu a tych 14tkč není jen za al dojezdovku, ale o to místo, hever a klíč.

E15
30. června • 11:34

jo hever a klíč... jsem zapomněl, to bude každý tak za 5000 Kč :-D

petr r. (petrumr)
30. června • 15:02

kolik tedy stojí dojezdový ráfek al včetně pneu, aby to uneslo ravku nebo cr-v- 5x114.3, nestačí ta asistence a v případě hřebíku nebo šroubu ten knot? Ale zase chcu vidět řidiče, co dá za auto milion a bude vrtat vrtačkou do pneumatiky nebo nedej bože měnit ze zadku na předek a potom dávat do zadu dojezdovku.:-D

Libor
21. února • 23:08

TUTO Hondu mám.Kolo koupíte nové na www. dojezdová kola za 5000.Hever,kompresor a vše potřebné je součástí výbavy vozu.Auto je super.

E15
30. června • 16:25

mimochodem proč mají na dojezdovce Al ráfek jsem nepochopil...

petr r. (petrumr)
30. června • 17:01

aby byl lehčí než plecháč, čím dražší kolo, tak je lehčí. Třeba u brambory origoš 19 zvednu jednou rukou, u citroena na origo musím si pomoct nohou a neorigo zimní si musím vzít monterpáku jak u nákladáku. Jo a tam nahoře se řešilo, že toyota nemá android, na youtube připojila telefon na kabel a na displeji šlo vše od gůgle.

E15
1. července • 11:24

jinak u běžné konfekce jsou plechová kola lehčí než hliníková, ta jsou často těžká jako kráva

E15
1. července • 11:22

dle dovozce a ani prodejce RAV4 Android auto nepodporuje a bude možná od 2020. Vím, že na Youtube jsou různé alternativní obezličky (i pro minulou generaci), ale to není řešení pro každodenní použití obyčejným člověkem :-)

petr r. (petrumr)
1. července • 15:45

tak je to americká verze https://www.youtube.com/watch...

E15
30. června • 16:23

Já bych to klidně dělal (kdybych teda píchnul, jako že se mi to už min. 15 let nestalo), mám rád věci pod kontrolou, bez ohledu na stav konta a hodnotu auta - než čekat na nějakýho Joudu z asistenční služby :-D

Alsiik
29. června • 14:02

Číst tu snůšku urážek a neznalostí pod článkem je vyčerpávající, takže reálné postřehy z čtyřměsíčního užívání tohoto auta - to sem zatím nikdo nedal.
Nejhorší je spotřeba samozřejmě na dálnici, i když na té české to vzhledem k počtu omezení vychází v rámci předpisové jízdy na max 7,5-8litrů/100. Při oblíbené kratochvíli českých zaměstnanců - jet se služebním tříválcem neustále na plný plyn - by tady byla spotřeba neúměrně vysoká a fabiatik by mě stejně předjel.
Ve městě podle profilu a hustoty provozu a délky trasy od 4 - 6/100. Předpokládám, že CR-V si budou kupovat lidi jako soukromé auto na delší dobu, díky absenci turba, jakékoliv převodovky a filtrů pevných částic předpokládám s přibývajícím časem řádově nižší náklady na údržbu. Baterka deset let samozřejmě vydrží, proč by ne.
Další věc - při českém přístupu k (ne)údržbě aut, kdy na to lidi absolutně serou a jejich často i 2010-2015 diesely vypouští po Praze i v ostatních městech neuvěřitelný věci, mi tahle volba dává smysl jako ohleduplná k ostatním - pevné částice nula, smrad nula.Dynamika je naprosto dostačující pro tohle auto, jak z místa, tak pružná. Teoretikům doporučuji vyzkoušet. Dětské argumenty o drahé chcíplotině jsou k smíchu. Lidi si kupují Land cruisery za půldruhého mega a nějaká akcelerace nebo maximálka jim je úplně ukradená. To, že mě v Cr-v předjede někdo s všudypřítomným tříválcem, mě nijak nevzrušuje.

Maris
26. listopadu • 11:49

Já toho hybrida mám a s tou maximálkou je to tak, že jsem s tím jel po dálnici 189 a pořád mě nic nebrzdilo. Spotřeba je vyšší než jsem čekal, v létě cca 6,5-7, v zimě 8-8,5l. Podle palubního počítače to ukazuje asi o 1,5l nižší spotřebu než v reálu z plné do plné. Akcelerace z místa je o dost lepší než u těch turbo benzínových.

Kankunen
29. června • 20:11

Realita bez vymýšlení. Super

xxc
29. června • 19:22

Baterka vydrží 10 let asi tak, ako vydrží baterka v mobile. Rovnaká technológia.

ghj
9. července • 10:08

Narozdíl od mobilů mají baterky v hybridech DOD někde kolem 75%, ne 100% jako u mobilu a tím se jejich životnost násobí. Tzn. udávaná kapacita je 1,35kW, tažek pokud jde o využitelnou kapacitu, tak skutečná kapacita bude tak 1,8kWh. Pokud jde o skutečnou kapacitu, tak využitelná bude cca 1kWh. Prostě kvůli životnosti, BMU DOD 100% neumožňuje. Dělají to tak všichni výrobci hybridů.

E15
29. června • 19:06

problém je, že praktikovat na dvouproudé dálnici předpisovou jízdu (předpokládám, že tím myslíš něco jako 120-130 tacho) moc nejde, resp. člověk řeší jednu "krizovku" za druhou. Takže buď s kamiony v pravém (nic moc vyhlídka) a nebo 140-160 tacho v levém... a to už si s tímto systémem (ne)převodovky neumím moc představit - je ale taky pravda, že tak nejezdí naprostá většina SUV, kromě pár prémiovek...

Alsiik
8. července • 1:18

Já si to tak úplně nemyslím, i když částečně samozřejmě souhlasím. Jsem zvyklý sledovat provoz okolo - vpředu i vzadu - i když je relativně daleko. Dokážu už po letech řízení odhadnout, jaká je zhruba rychlost toho frajera, který se řítí levým pruhem relativně daleko za mnou, ale rychle se přibližuje. Díky tomu dostatečně dlouho předem vím, jestli mám zrychlit a předjet ty dva kamiony, ke kterým se rychle blížím, nebo zpomalit a předjet až poté, co předjede on mě.
Někdy chci jet víc dynamicky a jde to, i když má člověk relativně slabé auto - pokud je dostatečně chytrý a zná ho dobře, může být stejně rychlý jako špatný řidič, který spoléhá jenom na tupou velkou sílu svého silného vozu.
Co se týče D1, tak to je speciální mód řízení, jednou poskakování v kolonách a teda fantastická spotřeba, jindy nervózní uhýbání a oči na šťopkách v pondělním nebo pátečním provozu. Plus jsou některá místa, kde je potřeba jet 150 - 170 (podle provozu) v levém pruhu a chránit tak podvozek před utrpením...

Josef
29. června • 21:08

Reakce na příspěvek E15 - Vzhledem k tomu, jak často poznávám na vlastní kůži předjíždějící kamiony na dálnicích v levém pruhu a stejně tak i "pohodáře", kteří se i se silným autem rozhodnout předjíždět "předpisovou" rychlostí tachometrových 120 km/hod a vůbec nehledí na ty co má za sebou, tak diskutované hybridní CRV problémem v reálném provozu určitě nebude a v pohodě "zapadne" do reality...

Aladin
29. června • 16:27

Odhalil jsem tě, Josefe! :-) Díky za reálné zkušenosti. Ty jsi v minulosti slintal nad starší 2.0. Nový hybrid jsi pořídil domů? Kolik třeba stojí servisní prohlídka s výměnou oleje? dík

Josef
29. června • 21:02

Aladine, příspěvek, který napsal Alsiik | 29. 06. 2019 14:02, jsem nepsal já, i když jsi zaregistroval (správně), že Aladin napsal v podstatě to, co bych napsal já. Vyjádřil to Aladin velmi výstižně a v podstatě k tomu nemám co dodat. Jak jsi jistě z mých dřívějších (nedávných) reakcí zaznamenal, diskutované hybridní CRV jsem si vyzkoušel (pouze předokolku), byla to zajímavá zkušenost - auto bez řadící páky... Pochopil jsem, že hybridy mají cosi do sebe, ale zatím zůstanu u klasiky. Manželce se ale hybridy líbí... Dovedu si představit, že jako důchodce u hybridu skončím, rychleji než 180 km/hod nebudu jezdit ani v Německu a s věkem úměrně klesá chuť divočení po okreskách. Pro normální ježdění defenzivním stylem s dodržování předepsaných rychlostních limitů je CRV výkonem naprosto dostačující a rozhodně z hlediska výkonu nemá důvod být brzdou provozu na silnicích. Když člověk potřebuje, tak to vzhledem ke své "velikosti" poměrně slušně "zabere", ale nedá se to rozhodně srovnávat se sportovním sedanem. To ale každý normálně myslící jedinec pochopí, tedy až na některé "typické" "exoty", kteří zde (jako obvykle) "hvězdí" svými "názory" a "odbornými" "posudky"...
Jak jsi položil rozumné otázky, pokusím se odpovědět. Nad starší benzinovou CRV 2.0, kterou jsem si kdysi vyzkoušel, jsem neslintal, jen jsem poznamenal, že to jelo a že ten motor je spolehlivý "držák", což potvrdí naprosto každý, kdo o tom něco ví. Líbila se mi v CRV benzinová 2,4, která se prodává (la) v USA, která se ale v Česku v CRV neprodávala (v Accordu jezdila 2,4 hezky...)
Prodejce mne odhadl na potenciálního kupce (blíží se mi důchodový věk), tak mi sděloval informace i o nákladech na servis a vypadalo to velmi zajímavě. Už si ty ceny ale nepamatuji, vypustil jsem to z hlavy protože CRV kupovat nebudu. Pokud budeš mít zájem, Honda ti odpoví...
Myslím si, že CRV je zajímavou volbou na pohodlný prostorný rodinný automobil a i těch 750 kg tažené zátěže bude normální rodině postačovat (na kouli nosič na kola uveze a vozík s materiálem na chatu nebo domů do baráku v pohodě zvládne také. Limitem za hranicí jsou obytné přívěsy, přeprava koní, jachty a pod., ale na takové zátěže se stejně většinou používají jiná auta než SUV, nebo si CRV koupí s klasickým pohonem. Ten kdo neuvažuje, že by něco takového tahal, tak hybridní CRV poslouží v pohodě.
Pro toho, kdo chce jezdit dynamicky, ostře a "strouhání" okresních zatáčkových silnic "na hraně", tak toto CRV, zejména hybridní, rozhodně není. To je snad asi jasné a nechápu, jak někdo může na CRV z takové strany pohledu pohlížet a "diskutovat". Cena - to je individuální parametr - pro někoho CRV je drahé a pro jiného je cena rozumná. Důležité je, jak jsem již opakovaně uvedl, uvědomit si, co člověk od auta potřebuje a podle toho si auto vybrat. A vyzkoušet - pořádně, pár dní a nejenom pár km kolem autosalonu. A když vyhovuje a líbí se, tak přece nic nebrání rozhodnutí koupit si ho. A na "mudrcy" zdejších "diskusí" se může každý klidně vybodnout.

Kankunen
29. června • 13:37

Jak má vypadat společnost, když ani na webovych stránkách o autech se zpochybňuje realita jasná jak facka. Diesel je lepší na dálnici a ve městě z principu musí byt hybrid lepší. Naopak na dálnici není mnoho příležitostí na rekuperaci, tak tam jede hybrid na benzín. Nějaké kecy o ideálních otáčkách jsou argumenty k smíchu.

Joe Doe
1. července • 10:59

Na dialnici su hybrid a diesel prakticky rovnake - aj co sa spotreby tyka.

petr r. (petrumr)
29. června • 20:39

když se předjíždí kamiony a ty musíš brzdit na 90 a potom se rozjíždět tak jedině hybrid. Diesel bych zakázal manuál, lidi jsou líní podřadit.

E15
29. června • 18:58

Diesely by do města neměly jezdit vůbec - pustil bych je jen k nejbližšímu P+R a dál hezky pěkně metrem :-D

Jarda
29. června • 12:34

Moje Subaru forester 2.0 cvt jezdí kombinovaně za 8l. Smysl hybridu nechápu. Myslím ze se jedna jen o formální a drahé naplnění limitů.

petr r. (petrumr)
29. června • 12:54

no a kdybys měl toyotu a bys jezdil stejným stylem, tak jezdíš o tři litr dolů.

Rosťa
29. června • 17:13

Kdyby dělali všichni výrobci motory jako Subaru a Mazda a lidé jezdili hlavou, tak nemusíme řešit hybridy, elektrovozy a emise.

petr r. (petrumr)
29. června • 20:34

No to subaru není moc ekologický a ta mazda zase plní pece, ale rez je prospěšná...:-D

E15
29. června • 12:03

Honda je taková hodně americká, což dokládají třeba i ty příšerné plastové (jako dřevěné) dekory v interieru (naštěstí jsou vyměnit za plastový hliník :-) ). Ve srovnání s Toyotou je pohodlnější (má i větší kola díky balonovitějším pneu), tišší. Kufr menší, ale zase perfektně vyřešené sklápění zadních sedadel do roviny (baterie je v kufru, ne pod sedačkami). Tažné 750kg to v očích českého chalupáře naprosto zabíjí. Na dálnici se to hodí asi taky jen v Japonsku nebo USA s jejich rychlostmi. Tady je to holt takový městský a příměstský mamacar, kde funguje výborně (je to víc elektromobil než Toyota), na druhou stranu je otázka, proč pro takové použití 4x4 a SUV vůbec... :-)

.
29. června • 12:16

"Tažné 750kg to v očích českého chalupáře naprosto zabíjí." Jak tomuhle rozumět?

petr r. (petrumr)
29. června • 12:59

no ten chalupář určitě ty zákony žere :-D Podívej se okolo, co lidi porušují.

E15
29. června • 13:08

no nejsem si jistý, jestli je to tady problém jen v legislativě a nebo i v technice. Z nějakého důvodu tam to omezení je a já bych měl docela obavu za to připojit 1500 kg. Ani ne tak kvůli pojicajtům, ale že se něco podělá (případně, že se do většího koce nerozjedu :-D)

petr r. (petrumr)
29. června • 13:17

to já jsem za htp vozil šterk 1,3tun a měl jsem bajonet a na šterkáču ještě ta váha je do kopca, ten papír zahodíš a v autě najdeš s menší hmotností pro policajty, omezení je jak pro rozjezd, tak pro brždění, třeba citigo nesmí mět kulu vůbec je nová vyhláška.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
R
29. června • 14:12

Taky jsem videl jednoho takoveho i.iota a jak se mu pak ten prives rozhoupal tak byl rad, ze skoncil jen v prikope a ne na strese....:-P

petr r. (petrumr)
29. června • 20:30

Do čtyřiceti se ten přívěs nerozhoupe, byls na školení řidičů kdy? B-]

.
30. června • 8:01

Pověsit za haťapku 13 metráků, možná ještě 14,5 včetně přívěsu, může jenom bezmozek. Nepatříš za volant.

petr r. (petrumr)
30. června • 8:40

A ještě napiš, že jsem lopata, že jsem si to tam nakládal sám, když tam je nakladač. Skoro 14ooo nehod od rychlosti, ty porušuješ rychlost, tak ty jsi bezmozek.

.
30. června • 9:13

:-D

E15
29. června • 12:31

že to auto vyřadí z výběru, protože "co kdyby náhodou někdy... " :-)

.
29. června • 12:40

Kolik jsi viděl chalupářů jezdit s bržděným přívěsem? Ale i tak máš pravdu, vylučuje to např. těžší karavan a to je škoda.

E15
29. června • 13:12

Nejde o to, že to lidi potřebují, ale že mají pocit, že by to někdy potřebovat mohly. Ono auto 4x4 velké jako barák, co neutáhne přívěs ani jako Fabie jaksi není to ono... :-)

Kankunen
29. června • 9:09

Toyota, Honda, Subaru, Mitsubishi by mohli požádat Mazdu, jestli by jim nevyráběla diesly a převodovky. Že hybrid má spoustu ALE ukazuje už jen to tápaní jaký použít systém. Čeká se s čím se vytáhne prémie. Já jsem pro plug in naftu, která ujede na elektriku za město. To bude stát balík.

petr r. (petrumr)
29. června • 11:23

diesl-hybrid je na ustupu, nejhorší je to startovat, v zimě vyhřívat. Vždyt prius ujede 50km a třeba ioniq 63 na elektriku a potom na benzín. Napiš, že stím dieslem sis dělal srandu.

Joe Doe
29. června • 9:21

Toyota diesel nepotrebuje, pretoze ma vyborne fungujuce hybridy, ktore v Europe predstavuju viac ako polovicu jej predajov.Ze vsetci ostatni pri vyrobe hybridov tapu? Suhlas.

Aladin
29. června • 9:39

Jsou to hybridy, které nesnesou srovnání, ale sami o sobě nejsou vhodnou variantou pro každého. Při běžné akceleraci s proudem vozů (ve městě i na dálnici) to uvnitř řve až běda. Při dálniční rychlosti kolem 140 nebude spotřeba proti naftě konkurenční.

petr r. (petrumr)
29. června • 11:14

každý nedělá řidiče, že jezdí po dálnici, dálniční jezdci umí jet rychle, ale neumí nic jiného než se dívat do předu. Kolik db to řve a jaký auto, máš stím zkušenosti nebo už si otupený z diesla a slyšíš co normální člověk nevnímá?

.
29. června • 12:11

Kdy jsi jel naposled s naftou? Jestli vůbec někdy. Moderní nafťák na dálnici je naprosto v pohodě.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
petr r. (petrumr)
29. června • 12:44

jezdím v práci každý den ve městě, kdybych jel každý den po dálnici, tak by mně odvezli. Vezmi si jen jak to auto smrdí a máš doma moderní benzín? co má menší spotřebu jak novější diesl? Prostě když jsou na trhu hybridy a elektroauta nemá cenu vůbec se bavit o dieslu. Na dálky jsou elektrický vlaky snad? Jels někdy vlakem?

.
29. června • 12:50

Jel. Z vojny. A to už je hodně dávno. :-) Ale zpět. Zatím jsem nepoznal benzín který by měl menší spotřebu. A že nafta smrdí? Nesmysl. Moderní diesel ne a má naprosto čistý výfuk.

petr r. (petrumr)
29. června • 13:10

Víš proč mají některý auta na větrání to tlačítko A? Ted nemyslím auto režim klimy, ale cirkulace.... Ty nejezdíš kabrioletem?(roadsterem)za dieslem a tys nepoznals benzín s měnší spotřebou jak diesl, protože neznáš moderní diesl, ale jak jsem psal, na dálnici auto nepatří, když je tady vlak. Musíš počítat spotřebu u diesla né podle počítače, třeba já mám u citroena spotřebu po městě 7,4 a moderní diesl má ve městě kolem deseti, když nejedeš několikrát do tydne pryč, tak aji 12L.:-D

.
29. června • 13:19

Mám 2 TDI se vstřikováním močoviny a tak asi vím o čem píšu. Už se na to vyprdni. Píšeš hlouposti a jenom se shazuješ. To ti nedochází?

petr r. (petrumr)
29. června • 13:36

a jezdíš jen po dálnici, ráno odjedeš, večer přijedeš a potom píšeš k článku o hybridech jaký ty diesly jsou fantastický. To ti ještě nedošlo, že když je článek o hybridu nebo elektro, že sem chodí ti, co nemají doma dvě tdi nebo dívají se na svět aut jiným pohledem? Kdybys nejezdil s TDI(dvouma) a dělal v práci co má na starosti třeba 7O aut tak bys nenapsal at se někdo na to vyprdne, už jsem psal, o té dálnici se ti aji zdá a vyprdni se na to, změn práci.

.
29. června • 16:54

:-D

*
29. června • 8:27

Za 1,1 mega auto s atmosférickým chcípákem 107kW co ze sebe vytlačí sotva 180, zrychluje celou věčnost a utáhne sotva dětský kočárek? Takovou opachu si kupovat jenom do města, protože na dálnici mě sežere, ne ještě jsem se nezbláznil.

petr r. (petrumr)
29. června • 11:39

hvězdičko, přečti si článek a dozvíš se, že ta hondička je hybrid, tak si ještě přičti 135kW za elektromotor, který jak víš má krouták skoro ve všech otáčkách tych 315Nm. Máš na tym čoklu známku?

*
29. června • 13:22

Jenom hlupák si ty výkony sčítá. Půl minuty jízdy s plynem na podlaze a baterka je prázdná a auto jede jen na spalovací motor 107 kW. A ani tu půlminutu se výkony nedají sčítat, protože spalovák a elektromotor dosahují svých maxim ve zcela jiných otáčkách, ale to je asi zbytečná snaha vysvětlovat zrovna tobě. Maximální výkon toho auta je krátkodobě 135kW, trvale je auto schopné generovat výkon pouze 107kW.

E15
29. června • 11:52

U Hondy se to nepřičítá (tohle není "systém Toyota", tohle je "systém lokomotiva", takže auto má jen těch elektrických 135 kW (myslím, že víc to nedá ani v tom jednostupňovém přemosťovacím režimu)

petr r. (petrumr)
29. června • 12:35

S tímto nevím, tak moc o tym nevím, nejel jsem stím, takže ten motor má jen generátor obdoba rexu v bmw?

E15
29. června • 13:04

Je to kombinace obojího - primárně je motor+generátor a elektromotor (mimochodem je na rozdíl od Toyoty AWD jeden, zadní kola pohání klasicky kardan), ale v rychlosti (tuším 70-120 km/h) se zážehový motor přes spojku a jednostupňovou převodovku připojí ke kolům napřímo, aby se eliminovaly ztráty. Problém je, že od 120ti výše (v USA a Japonsku ilegální rychlost) už to jede zase v režimu generátor-elektromotor, takže spotřeba je asi vysoká, resp. se to pro takový provoz moc nehodí, nevím... Já jsem s tím jel jen ve městě, kde to fungovalo výborně (řekl bych, že líp než RAV4).

Vana
29. června • 11:50

Hele zkus si o tom krouťáku ve všech otáčkách napřed něco nastudovat než tu budeš trousit svoje rozumy ať tu furt nejsi za hlupáka

E15
29. června • 11:54

píše "skoro" ;-)

Vana
29. června • 11:56

Není to ani skoro a stejně tak je pitomost to jeho přičtení 135 kW elektromotoru

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
petr r. (petrumr)
29. června • 12:28

no když se dočteme, že čtyřkolka má ty elektromotory dva, tak asi ti rupne více žilek, elektromotor moderní má ty vlastnosti co píši a když je řízen ještě elektronicky, tak o tym nemáš ani potuchu, vezmi si třeba příklad z čerpadla řízený měničem kmitočtu, to čerpadlo se sotva otáčí a má výtlak vody stejně, jak bys tam dal hasičský čerpadlo na benzín, co musí mět točky aby nezgablo. Byls někdy na přečerpávačce dlouhé stráně, kdyby elektromotor co myslíš ty, tak by se to ani nerozběhlo a třeba lokomotiva, by se nerozjela, trolejbus jak by smet a to uslišíš to trilkování tych tyristorů, jak pomáhají překonat ty tvoje bludy.

Vana
29. června • 12:57

No mohl ses něco poučit ale ty raději zůstaneš hloupý. Tvůj problém

petr r. (petrumr)
29. června • 13:24

jistě já jsem poučený z praxe a ty jsi teoretik, zkus oddělat na čerpadle měnič kmitočtu a to čerpadlo se ti nerozběhne, jestli si myslíš, že moderní elektromotor má rozběhový kondenzátor, mtak asi máš nějakou starší literaturu. Takových už za život bylo, že jsou studovaní atd., Ty ještě žiješ, že tam dávají elektromotory s uhlíky.

Vana
29. června • 13:54

Jistě ty jsi praktik a přitom neznáš ani ty nejzákladnější charakteristiky synchronních elektromotorů používaných v elektromobilech ale budeš tady furt plácat o uhlíkách a rozběhových kondenzátorech....Jestli se chceš aspoň trochu poučit, přečti si třeba tohle, hlavně čtvrtou kapitolu
https://www.autoforum.cz/technika/vykon-vs-tocivy-...

petr r. (petrumr)
29. června • 20:23

velice laicky napsaný, dotyčný teoretik zapomněl, že ty elektromotory nejsou připojeny na zásuvkový kmitočet, asi to zkoumal u někoho na pile. O tym tě poučuji, že tu ztrátu vyrovná měnič kmitočtu, ale nic proti tomu, hltej články, ale na nic nešahej, raději. A trochu i tam naspal praxi, že krouták je pořád stejný a ty elektromobily mají vlastně ten převod vypočítaný, aby ten krouták neklesal, ale zase je tady ta elektronika. Neboty si myslíš, že když je lokotka na 160 tak když dosáhne 140, tak odpojuje vagony?:-D

Vana
30. června • 7:58

Buď jsi slepý nebo nevidíš ale v článku máš několik grafů výkonu a momentu reálných elektromobilů které dokazují že jsi se svými lokomotivními teoriemi úplně mimo. Další grafy jsou dostupné na netu, kdybys nebyl líný dávno by sis je už našel a neplácal tu ty svoje pitomosti.
No nic, spravuj dál čerpadla, zůstaneš hloupý už asi navždy

petr r. (petrumr)
30. června • 8:32

bez komentáře, nemá to smysl, akorát u toho grafu není napsaný jaký je to elektromotor, výrobce a použitá elektronika..jen tak dále, musíš si vsugerovat do hlavy, že jsi genius a dělat čárky kolik je tych blbších než ty.

Vana
30. června • 11:18

U prvního grafu je jasně napsané že patří k fluence ZE a druhý že je z Leafu. Vše ostatní si průměrné inteligentní člověk už najde dám. Že to nezvládneš je opět jen tvůj problém. Já už s tebou čas víc marnit nebudu

petr r. (petrumr)
30. června • 16:52

Podívej se nějaký čáry mně nezajímají, víš proč má spalovák spojku a elektromotor je vlastně na diferáku, protože ten elektromotor s elektronikou se rozjede z nulových otáček a nějaký grafy mně nezajímají, nebot tam ty otáčky se nedostaví a když ano, tak zase pomůže elektronika. Nakonec ještě najdeš, že baterie nemohou být spojeny do serie i paralerně.

Joe Doe
29. června • 9:19

Uved jediny dovod, preco pri tomto suv nestaci maximalka 180 km/h.A potom si bud sprav vodicak, alebo sa nauc jazdit.

Cenda
30. června • 23:16

Já jezdim dálnice 140 az 170. Je rozdíl tyto rychlosti chtít po autě, co ma maximalku 210-240, nebo 180. Když pak ve stoupání člověk předjíždí soustavu kamionu, tak ta výkonová i rychlostni rezerva je velká výhoda.

Joe Doe
1. července • 10:57

"Já jezdim dálnice 140 az 170.'Predpokladam, ze len v Nemecku ;) Inak je to prakticky vsade nelegalne.

Karel.
1. července • 20:01

Myslím, že je ti kulové do toho, kde tak jezdí.

*
29. června • 9:37

Jediný důvod? No dobře dám ti dva. 1. Německo. 2. Zároveň s legrační maximálkou jde ruku v ruce ještě legračnější dynamika v rychlostech, které jsou povolené u nás (stovka přes 9 sec.). kdyby to auto stálo 0,6-0,7 mega řeknu si fajn, přijatelná cena, slabý motor, OK. Ovšem za takové prachy takový chcípák je výsměch.

Joe Doe
29. června • 13:49

A Nemecko je aky dovod? Jo tak, na cca polovici dialnicnej siete maju v urcitom case a za urcitych podmnienok neobmedzenu rychlost. Chlapce, ak by si po Nemecku naozaj jazdil, resp. jazdil a zaroven pri tom sledoval premavku, tak veli rychlo zistis, ze vacsina auta sa pohybuje +/- 10% od tachometrovych, a zakonom odporucanych, 130.Zrychlenie z 0-100 km/h nehovori nic o dynamike auta. Okrem ineho preto, lebo v realnej premavke si neviem predstavit uplatnenie.

*
29. června • 15:04

To jsou kecy dobroserů. Kdo chce a má na to auto a vhodné podmínky v provozu, tak samozřejmě tou vyšší rychlostí jezdí. To že většina jezdí nějakou nižší rychlostí neznamená, že tak musí jezdit všichni. Dynamika 0-100 velmi dobře vypovídá o celkové dynamice auta. Tohle CR-Včko je pomalé lhostejno jestli z 0-100 nebo z 50-140 nebo z 80-180. Prostě cena přes mega za takto pomalé auto je mimo mísu.

LSÚ
29. června • 14:01

Dle Laponských vědců, svezení se po Německé dálnici více než 180km/h, zvyšuje dle sofistikovaného výzkumu sociální prestiž v očích ostatních o 23.84%, lidé si myslí, že vyděláváš dokonce o celých 31.15% více, než je skutečnost.

Rosťa
29. června • 10:26

Ani jsem netušil kolik lidí jezdí do Německa ......

petr r. (petrumr)
29. června • 11:08

kdyby tam jezdili, tak vědí, že ty neomezený nejsou všude a při horku tam svítí omezení na každým rohu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Freddka
2. července • 11:22

Zase ctes nejaky fake news kamo, ja tam najezdil tedka pred par dny 2 tis km, hic jako svina 35 a vic a zadny onezeni kvuli horku tam nikde nebylo.Jediny misto, kde to bylo, byly cesky radobynoviny, jsou to kecy.

Aladin
29. června • 9:49

Ty jsi silná káva. :-D

Haftan
29. června • 8:52

Přesně, raději dle rad koncernové redakce pořídím za ty prachy Kokodáka ve střední výbavě se švihadly vzadu :-)

E15
29. června • 12:10

Tak ony reálné prodejní ceny se od ceníkových poněkud liší. A u koncernu jsou slevy o dost vyšší než u Hondy. Tím neříkám, že je Honda cenově špatná (na rozdíl od Toyoty tam totiž není nutné nejvyšší výbavu).

Puk
29. června • 12:55

Neni pravda. Pokud narazite treba zrovna u Hondy na akci, tak slevy jsou daleko vyraznejsi nez ma napriklad Skoda. Ale uznavam ze na akci narazite jednou, dvakrat do roka.

Freddka
2. července • 11:20

Tak se jeste mrknete kolik u Hondy stoji servis a nahradni dily. To neni moc sranda :-)

Cívka
29. června • 9:00

Když do textu článku nezatáhne škodlivku redakce, tak diskutující verbež zcela určitě.

Haftan
29. června • 12:02

Táhni hajzle :-D

Tom
30. června • 18:39

A kterej kokodak ma vzadu svihadla?

Doporučujeme

Články odjinud