Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

49 komentářů

St.
19. března • 8:48

Mně se tato Honda moc líbí. Ale jako fyzické osobě mi moc nevychází finance: pokud jezdím málo, tak rozdíl ve spotřebě je opravdu malý. Musím se zaměřit na jiné vlastnosti auta: pohodlné, tiché, bezpečné, nová technika,.... Jsou to dostatečné důvody pro výměnu starší Hondy (2.0)? Racionálně určitě ne. Rozhodně nemám hluboko do kapsy, ale váhám a říkám si, ať se už nikdo nediví, že průměrné stáří aut u nás spíše stoupá, než klesá. Politika nahrává firmám a podnikatelům a automobilovému průmyslu to stačí (fyzické osoby koupí jen 25% nových aut). Která OSVČ by si toto auto koupila kompletně za své, s DPH, bez odpisů?

E15
20. března • 10:12

Holt nevýhoda výdajů paušálem :-D

Zelí
18. března • 9:17

Oni naprogramovali chování jezdce v eko-rally do reálného auta. A je hodně lidí, kterým toto vyhovuje a budou z toho nadšení. Bohužel chybí tomu pořádná propagace, aby to takhle zaměření lidi vůbec zjistili, že jim někdo takovou káru nachystal. Samozřejmě, že závodníci to neocení...ten gumový plynový pedál.
Nicméně výsledná spotřeba není nijak zázračná. Myslím, že mohli dosáhnout i nižší spotřeby.

E15
18. března • 0:10

Této výtce nějak nerozumím:
"Vysvětlím: když ráno přijíždím k redakci, mám před sebou asi tři kilometry klesání, kde ale Honda vyhodnotí, že je lepší spíše plachtit než ukládat přebytečnou energii pro další využití. Když se pak silnice narovná a chci dojet zbytek zastavěnou zónou bez emisí, elektrický režim se sám vypíná."
Přenášet zkušenosti z Priusu na SUV přece nejde. SUV má úplně jinou (rozuměj mnohem horší) aerodynamiku, takže tam kde Prius ještě rekuperuje, SUV (a je jedno jestli CRV nebo RAV4) už dokáže třeba jen sotva plachtit. Moc nechápu, jak si to autor představoval - pokud sklon kopce stačí sotva na plachtění, pak auto přece nic rekuperovat nemůže...

komik
17. března • 22:59

když vezmeme elektromobily se stejným výkonem El. pohonu.. jsou to rakety. Takže trochu nechápu, proč to není plugin hybrid s klasickým motorem pro rychlosti 80-140.. Pak by to byla pecka.. Ve městě a okolí na baterku, ve vyšších rychlostech benzín. Současné zprevodovani dává smyslu pro Japonsko, kde prý mají limit na dálnici 100. Takže elektromotor ve vysokých otáčkách využívají jen krátkodobé pro předjíždění.

E15
18. března • 0:19

je to prostě spíš městské a příměstské auto - osobně jsem si dva hlavní hybridní konkurenty rozlišil takto:
CRV = městský mamacar (tišší a měkčí auto) a lepší volba pro ty, kterým stačí 4x2
RAV4 = vesnický papacar (podvozek i pohon je poněkud rustikálnější) a lepší volba pro ty, kteří chtějí 4x4 (zadní elektromotor dynamiku zlepšuje a spotřebu prakticky nezhoršuje, na rozdíl od Hondy, kde je tomu u 4x4 naopak)

E15
18. března • 0:20

plus 1650 kg na kouli u RAV4

Qman
18. března • 8:57

1650 kg u takto velkého SUV je málo, konkurence má běžně přes 2000kg. A podvozek je rustikální až moc
https://www.youtube.com/watch...

MV.
18. března • 13:13

Prusecik mezi zakaznickou skupinou co chce hybrida vs. skupinou co taha na voziku +1,6tuny tezke veci je opravdu velmi maly. I presto je to nebetycny rozdil v kazde diskuzi
:-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Josef
18. března • 19:12

Také mne to "ťuklo" MV:-) Stejně se stačí podívat kolem sebe, aby člověk viděl, kolik aut má tažné zařízení a kolik z nich taká těžké přívěsy. Pominu-li "koňáky" a jachtaře, tak za auty vidím tahat "vozíčky", které se do těch 750 kg v pohodě vejdou. No a ti opravdoví "koňáci" a jachtaří nemají ani CRV ani "něco tomu podobného". Nejčastěji vidím různé Amaroky a podobné "obludy", které si s taženou zátěží do přívěsu dvou naložených koní poradí nejlépe. Je to na každém, co si zvolí podle svých potřeb. Myslím si že CRV jako mamamobil a papamobil poslouží nejen ve městě, ale i na vesnici. Nevidím problém nechat si objednat a dovézt něco těžkého za úplatu domů a malý vozíček 750 kg ve zbývajících případech poslouží s rezervou. Zbývá základní otázka - proč volit hybrida a nedat zatím přednost osvědčené "klasice". Asi lepší řešení než hybrid by byl čistokrevný elektromobil. Pokud se díky technologickému pokroku podaří "uskladnit" do stávající hmotnosti a velikosti baterií pětinásobek (nebo raději desetinásobek) v současnosti nabízené kapacity baterií, potom to možná bude zajímavé. Jenže to bych rád viděl tu "nabíječku" a domácí rozvody elektřiny, které by ji "utáhly" tak, aby se auto stačilo nabít přes noc. Zejména, jestli by člověk musel doma nabíjet 2 auta... Asi ti Japonci s jimi propagovanými vodíkovými elektroauty s palivovými články volí lepší cestu "elektrifikace" na silnicích... V Česku si ale na něco takového počkáme pár desítek let. Takže ať žijí poctivá klasická "voňavá" a "hlučná" auta - nemusíme se "elektrikou" vůbec zabývat.:-)

E15
18. března • 11:12

v kontextu hybridů je 1650 kg u RAV4 4x4 mega hodnota (CRV má 750 kg)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Qman
18. března • 13:11

No já hodnotím auto především podle typu karoserie a velikosti. To, že je to hybrid nebo není by nemělo hrát roli. A konec konců u řady výrobců to roli nehraje, stačí se podívat na hybridní Q7, hybridní X5 nebo hybridní Cayenne a vesměs mají stejné hodnoty u hybridu jako u benzínu nebo dieselu. Takže 1650 kg by byla přijatelná hodnota pro auto nižší střední (Octa má až 2000kg), ale pro středně velké SUV kde může být předpoklad majitele tahat koně, lodě a jinou havěť to je dost tristní hodnota.

E15
18. března • 19:08

OK, ale jmenovaná auta prémiového segmentu jsou prostě motorizací a cenou někde jinde. V kontextu relevantních konkurentů (řekněme SUV se zážehovým motorem schopné jezdit za cca 6l/100km) je 1650 kg OK a jak už je tu zmíněno, víc potřebuje z potenciálních zákazníků málokdo. Problém je těch 750 kg u CRV - to už je na hraně i pro nenáročné...

Pajda
17. března • 16:39

Velké pěkné MPV, jako mamacar skvělé, jako SUV nepoužitelné.

Josef
17. března • 20:26

Kolega z práce to tak používá - pro rodinu a hlavně pro manželku. Děti se do CRV nakládají perfektně. I kočárek apod. Nedivím se, že v USA je Honda CRV v rodinách s dětmi hodně oblíbená a rozšířená. Samozřejmě to není "expediční" auto a třeba s takovým Touareqem se to nedá vůbec srovnávat.

Morgan
17. března • 10:15

V současné době asi nejzajímavější hybrid dneška. Samozřejmě by to chtělo delší testování a různé provozní režimy. Jediný omezení je tažný zařízení, který moc neuveze. Ale celkové sladění auta, odhlučnění podvozek řízení je špička. Zkusil jsem si i Toyotu rav 4, ale za mě o dost horší auto.

Didus
17. března • 13:32

Přesně. Zkoušel jsem Outlander, RAV4, RAV4 hybrid a CR-V hybrid mě oslovil okamžitě. Takže jsem vyměnil CR-V 2007 za tenhle hybrid a už si to 2 týdny užívám :-)

Michal
2. března • 12:15

Ahoj,chci koupit Hondu CRV hybrida,jen se rozhoduju jestli 2wd nebo 4wd,2wd ma vetsi vykon ale nevim co spotreba?muj email/migmag@email.cz.
Diky za odpoved Michal

Jiří
4. září • 22:42

Zdravím, rád bych se zeptal, jak je to se spokojeností, spotřebou a ježděním v Hondě CRV hybrid. Přemýšlím o ní už asi dva měsíce a třeba si příští rok udělám radost. Hledám recenze a něco zajímavého z praxe nějakého řidiče... :-D Díky za info...

Jaky
17. března • 9:59

Ach jo to je doba proste hnus. Mam CRV 2.2 r.v. 2008 spokojenost chtel jsem to omladit , ale musim s nim vydrzet co nejdele , kdyz vidim co se dnes vyrabi.

E15
18. března • 11:16

už aby tyhle obstarožní dieselové krumply zakázali alespoň ve městech.

Josef
19. března • 18:55

ještě jsi E15 zapomněl na benzinové přímovstřikové krumly, které s diesly nezadaly...(proč by jinak filtry pevných částic začali montovat i do benziňáků?), a také na prastaré benziňáky (felicie, favority,....) ;-) Jo, a co ojetiny, které už moc smrdí Němcům a ostatním v západní Evropě a u nás jsou lukrativním artiklem v bazerech? Nebo si snad myslíš, že se v Česku prodává více nových aut jako ojetin?;-) Připomínám, že průměrné stáří aut je v Česku něco přes 16 let a mezi těmi nejstaršími převládají s velkou převehou obstarožní benzinové krumply...

Hacko
17. března • 17:47

jako majitel jedenáctiletého dízla říkáš, že současná doba je hnus :-D:-D:-D:-D

Josef
17. března • 20:33

Hacko, ten starý "dízl" jak "říkáš" se do CRV výborně hodil a tuším, že byl ten 2.2 litrový diesel hodnocen jako nejspolehlivější diesel na světě. Tak bych se moc nedivil, že někdo po takovém motoru "slzí". Já jsem se s tím naftovým CRV kdysi povozil a rozhodně to nebylo špatné, a proto chápu, když někdo po 11 letech by si rád koupil stejné stejně spolehlivé auto. Nevím, jestli současná benzinová 1,5 bude spolehlivostí a životností (a spotřebou) srovnatelná s tím nafťákem.

hacko
17. března • 22:06

měl jsem ho dvaapůl roku, dýl jsem to nevydržel...spotřeba, zátah dobrý, ale jinak samý negativa. už po půl roce jsem to chtěl měnit. možná má verzi bez dpf, tak aspoň nemusí každou nádrž dvakrát vypalovat

Josef
19. března • 18:59

Proč sis ho tedy kupoval hacko? Každý přece ví, proč kupovat nafťáka, že je na dlouhé cesty a nemá rád časté studené starty a "studený" provoz. Pokud jsi musel každou nádrž dvakrát vypalovat, to znamenalo, že jsi jezdil couračky po městě a okolí. Takže to není chyba v motoru, ale v tom, že nevíš co kupuješ.

Trol
17. března • 9:30

Co je na tom ekologického když el. motor permanentně krmí spalovací
Nechápu proč tento pohon má mít výhody jako elektromobil- parkování a daň

Josef
17. března • 13:06

Co je na tom ekologického?:-) Pokud bys četl pozorně, tak v článku je zmínka o účinnosti. Motor je z hlediska co největší účinnosti navržen a běží (je automaticky řízen) v režimu optimálních otáček, ve kterých má nejmenší spotřebu vzhledem k odebíranému výkonu. Špičky výkonu potřebné při akceleraci mimo oblast použití spalovacího motoru řeší elektromotor a rezervoár energie z akumulátoru. Stejně tak i provozní oblasti, které jsou nevýchodné pro spalovací motor, přebírá elektromotor. Další úspora je v oblasti nepoužívání převodovky a souvisejících mechanických odporů, ve které se ztrácí z hlediska účinnosti též dost energie.
A parkování? To je součást politiky - vytlačovat zejména "stará smradlavá auta". Jenže ta "politika" už neřeší, jak má velká část obyvatel ČR finančně dosáhnout na nové "ekologické" auto s cenou kolem milionu. Důkazem reality je i to, kolik se dováží do Česka ojetin ve srovnání s počtem nově prodaných aut (nemluvě o drahých hybridech a elektrických autech). Pokud by lidi měli dost peněz, tak přece nebudou ojetiny kupovat v takovém rozsahu a koupí si nová auta...

Kankunen
17. března • 13:37

No mě by ty otáčky ideální zajímaly, protože to vypadá, že jsou mimo rozsah možností převodovky klasické, která má účinnost 95 - 98%. Zdá se teda, že řetězec spalovák generátor motor a trochu baterka má účinnost větší než perpetum mobile.

Josef
17. března • 20:21

Já jsem tomu také nevěřil, že by takové velké auto mohlo jezdit s tak malou spotřebou benzinu, ale je to tak. Od 5 do 7 litrů v pohodě. Akorát, jak jsem psal, auto nebylo plně obsazené a zatížené. Kolega tvrdí, že víc jak 8 litrů spotřebu neměl, i když jezdí s celou rodinou s plným autem. Zkrátka, Honda to vykoumala a funguje to. Osobně bych si ale na hybridní CRV počkal nějakou dobu, až se ukáže, jak to s tou spolehlivostí a celkovou "ekonomikou" provozu bude (životnost baterií, elektroniky - řídících systémů,... atd.). Na "novinky" jsem vždycky opatrný a nechám raději "testovat" jiné.

MV.
18. března • 13:09

Hlavne u hybridu velmi zalezi na stylu jizdy, kdyz totiz ziskavate energii I brzdenim meli byste se sakra snazit o to aby jste brzdili plynule s predstihem a vyuzili/pochytali co nejvice energie zpet do baterie. Pak je spotreba klidne o litr jinde. samozrejme na dalnici to zadna vyhoda neni tam je potreba mnoho energie a neustale, tam je lepsi poridit si naftaka.

Kankunen
17. března • 8:37

Dokáže mi někdo vysvětlit kde se bere ta energie, když to auto dokáže jet při 130 za 7 litrů.

SOLDA73
27. září • 8:25

Zdravím. Já si zakoupil CRV hybrid a za mě můžu říct, že jsem spokojen. Mám najeto zatím kolem 5t km ale průměrná spotřeba je na 5.9 a to s tím jezdím, jak je potřeba. Kolega si ho taky koupil a ten jezdí opravdu na spotřebu, opatrně rozjezdy, má spotřebu 5.2l. Tak pokud to někomu pomůže, jako zkušenost 2 lidí... s rozdílným stylem jízdy. Jinak svezení super, když člověk jede zlehka, motor je opravdu tichý, ale pokud jedete do kopce a zapojí se benziňák, je to nezvyklý zvuk ale asi jen proto, zte jinak je auto opravdu tiché. A zrychlení má taky dobré, když je potřeba něco předjet, opravu není problém. Včera jsem potřeboval vzít 2 kamiony a osobák za sebou a vyzkoušel jsem režim sport... super. Mějte se :-)

LIbor
23. listopadu • 14:05

mám auto krátce , najeto cca 1000km , v dnešní době moc nejezdím , převážně po městě, ale zatím moc se spotřebou nadšený nejsem okolo 9l/100km , což mě moc nepotěšilo. Auto je v záběhu ,tak nevím jestli spotřeba začne klesat. Jestli má někdo zkušenost prosím o info,
třeba i na email: buzeklibor@seznam.cz. Děkuji. PS samo.CRV hybrid 2020.

Bob
2. listopadu • 12:00

Tak já také přidám něco na téma spotřeba. Mám CR-V 2.0 Hybrid asi půl roku. Jezdím do práce po okreskách s dlouhodobou spotřebou 5.2 L/100km. Kromě toho mohu uvést zkušenosti z dálnice. Jezdím občas do Prahy (cca 110 km, z toho asi 70 km dálnice). Když trochu chvátám a na dálnici jedu 130 až 150, tak po zaparkování v parkovišti v Palladiu mám spotřebu 6,2. Také jsem zkoušel jet tuto trasu lehce, po dálnici 110 až 120. Po zaparkování v Palladiu spotřeba 4,3.
A teď všichni nevěřící přemýšlejte, čím to je. Pokud znáte výhody a hlavně také nevýhody spalovacích motorů (podotýkám, že je to můj vysokoškolsky studovaný obor), pak vám dojde, co ta kombinace spalovací motor v Atkinsonově cyklu - generátor - trakční elektromotor umí dokázat.

Jura
2. prosince • 19:52

Mám Hondu CR-V Hybrid od léta.
Ze začátku jsem jezdil s opravdu lehkou nohou na plynu a spotřebou 5,2l.
Teď, když je chladno a jezdím převážně krátké trasy(15km), mi spotřeba stoupla na 6,2l.
Jednak už tolik nekoukám na budíky a druhak to přičítám chladnému motoru.
V létě naskakoval samotný EV téměř hned po startu a nyní mu to trvá, než ho trochu rozehřeju, i 5km. Na delší trase teď o víkendu(kolem 100km) po státní s rychlostmi kolem 90-100Km/h jsem udržoval spotřebu na 5,9l. S touto motorizací jsem spokojený, ale myslím, že je to věc přesvědčení. Rozhodně ten cenový rozdíl při pořízení hybridu a klasického benziňáku nesmázne menší spotřeba.

Jano
17. března • 8:40

Nedokaze.2.0 atmo benzin v krabici na dialnici pôjde za 8 litrov najmenej.Autor testu klame.To auto je prieser ako Brno.Posrali 1.5 turbo, nemaju naftu a pseudohybrid funguje maximálne v meste.Fail, aky sa často nevidí.

Vlk
15. června • 19:26

Mám hybrida cca měsíc, když jsem jel ze salonu po dálnici domů, tak při 120 ukazoval počítač spotřebu 6,3 l a při 130 6,7 l na 100 km, to ujde, ne ?

Ivo
1. ledna • 9:43

To by mne zajímalo kde jste vzal spotřebu 8 l mám Hondu CRV 2.0 hybrid a jezdím dálnice za 6,5 l

Libor
17. února • 20:51

Dobrý den, už jsem se tady ptal na spotřebu hybridu CRV 4X4, mám najeto cca 3200km ale zatím průměrná spotřeba 8.7l, převážně krátké trasy, snažím se co nejvíce využívat rekuperací, ale výsledek to moc neovlivnilo. Nevím jak to máte vy, ale jakýkoli i malý kopeček motor běží v maximálních otáčkách a je neskutečně až nepříjemně slyšet. Děkuji za odpověď nebo radu.

Ján
21. května • 19:54

Dobrý deň.
Mám Hondu CRV-Hybrid neccelé dva roky a najazdených cca 23500 km a celková spotreba je cca 6,7 l na 100 km, Jazdím zväčša mesto a občas dlhšie trasy po okreskách a ve*ľmi málo dialnice. Váš problém bude asi v tom, že nemáte aktivovaný režim ECON. Pri správnej aktivácii Vám zasvieti na displeji zelený stromček. Pokiaľ tlačidlo stlačíte ešte raz prejde do režimu normal a teda aj zvýšenej spotreby paliva. Samozrejme, že je tu možnosť technického problému ale o tom pochybujem.

Libor
16. března • 22:34

mám to samé auto a stejné najeto.Spotŕeba průměrná 6,8.jezdím dle předpisů.pokud šetřím umím to i za5,2.patrně vám něco nefunguje.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
LIbor
7. dubna • 9:13

Dobrý den, je možné se s Vámi spojit telefonem nebo přes messenger.
Můj telefon je 723211409. Jsem docela naštvaný a chtěl bych zjistit více od někoho kdo má stejné auto. Děkuji Bůžek.

Hacko
17. března • 9:10

chápu, že jako fandu / hatera tě to trápí, ale zákazníky nemusí, protože priesery kryje záruka. sám se hodně zajímám o hybrid verzi díky možnosti "neomezeného" parkování. s tiemto motorom jezdim dva roky s tiemer 40 tis. km a "přibývání" oleje mě rozhodně netrápí.

Kankunen
17. března • 9:45

Když je pro tebe ježdění po servise zábava, tak chápu. Hlavně na dovči tě taková záruka vyvede z nudného stereotypu.

Hacko
17. března • 17:44

nechápeš, píšu, že ten motor mám a nemám s ním problém, tudíž po servisech nejezdím. za jiné nemluvím, nejsem jejich ovčáček.

Josef
17. března • 12:47

Trošku úsměvná větev diskuse se zajímavými znaleckými argumenty. :-) Mne kategorie SUV nezajímá (tedy zatím, nevím co bude za pár let, člověk nikdy nemá říkat nikdy...), ale shodou okolností si toto auto koupil jeden kolega z firmy. Měl jsem možnost se svézt jen na sedadle spolujezdce a byl to celkém zajímavý zážitek. Mohu potvrdit vše, co napsal autor článku, včetně uvedené spotřeby v režimech provozu ve městě, po okreskách a po dálnici. Také jsem na to hleděl s nedůvěrou. Ale o opravdové testování nešlo, ujeli jsme jen 285 km a auto bylo prázdné - jeli jsme v autě jen dva a bez zavazadel. Byl to zajímavý zážitek, celkem pohodlné svezení, pohodové nastupování (jako do všech "vysokých" aut), auto je prostorné.
Podíval jsem se na stránky Hondy, co nabízí v USA: https://automobiles.honda.com/...
Je tam uveden i odkaz na celkem zajímavý článek: https://www.motortrend.com/cars/honda/cr-v/2019/comp... ...
Zjistil jsem, že perfektní benzinový motor 2,4, který CRV moc slušel a který bych jednoznačně v případě CRV volil, už je v USA nabízen jen v podobě modelu 2018. Od 2019 tam nabízí diskutovanou jednotku 1,5...
Teoreticky diskutovaný hybridní pohon může fungovat velmi dobře a může být CRV jako celek velmi spolehlivé, ale zatím to považuji za teorii. Jsem konzervativní a na novinky hledím vždy s nedůvěrou. Počkal bych pár let, jak to dopadne. Vlastně s celou Hondou v Evropě. Když vidím, co Honda a Acura nabízí na trhu v USA a srovnám to s tím, co nabízí v Česku, tak bych to viděl na pdobný výsledek jak dopadla v Evropě značka Infinity...:-/
Co se týká požadavků táhnout těžké přívěsy a mít více prostoru pro zavazadla, tak Honda umí a má co nabídnout. Ale ne v Česku. Oddysey nebo Rodgeline toho udvezou a utáhnou hodně... A 3,5 litru 6 válec s 280 koníky není rozhodně špatná volba. Jenže nežijeme v USA ale v Česku (a v EU...).

petr r. (petrumr)
17. března • 9:13

hybridní toyota- nemá u nás konkurenci, ale u mně neprošla pro tažný.:-/

MV.
18. března • 13:07

Kolik jsi potreboval tahat kg ? Sam kazdorocne taham na nebrzdenem voziku cca 600-700kg dreva. A limit 1600kg na brzdeny vozik mi prijde fajn na to ze je to"jen" primestske SUV s relativne nizkou svetlou vyskou.

Doporučujeme

Články odjinud