Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Kankunen  |  17. 03. 2019 08:37

Dokáže mi někdo vysvětlit kde se bere ta energie, když to auto dokáže jet při 130 za 7 litrů.

Odpovědět  |   | 
Jano  |  17. 03. 2019 08:40

Nedokaze.

2.0 atmo benzin v krabici na dialnici pôjde za 8 litrov najmenej.

Autor testu klame.

To auto je prieser ako Brno.

Posrali 1.5 turbo, nemaju naftu a pseudohybrid funguje maximálne v meste.

Fail, aky sa často nevidí.

Odpovědět  |   | 
Hacko  |  17. 03. 2019 09:10

chápu, že jako fandu / hatera tě to trápí, ale zákazníky nemusí, protože priesery kryje záruka. sám se hodně zajímám o hybrid verzi díky možnosti "neomezeného" parkování. s tiemto motorom jezdim dva roky s tiemer 40 tis. km a "přibývání" oleje mě rozhodně netrápí.

Odpovědět  |   | 

hybridní toyota- nemá u nás konkurenci, ale u mně neprošla pro tažný.

Odpovědět  |   | 
MV.  |  18. 03. 2019 13:07

Kolik jsi potreboval tahat kg ? Sam kazdorocne taham na nebrzdenem voziku cca 600-700kg dreva. A limit 1600kg na brzdeny vozik mi prijde fajn na to ze je to"jen" primestske SUV s relativne nizkou svetlou vyskou.

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  17. 03. 2019 09:45

Když je pro tebe ježdění po servise zábava, tak chápu. Hlavně na dovči tě taková záruka vyvede z nudného stereotypu.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  17. 03. 2019 12:47

Trošku úsměvná větev diskuse se zajímavými znaleckými argumenty. Mne kategorie SUV nezajímá (tedy zatím, nevím co bude za pár let, člověk nikdy nemá říkat nikdy...), ale shodou okolností si toto auto koupil jeden kolega z firmy. Měl jsem možnost se svézt jen na sedadle spolujezdce a byl to celkém zajímavý zážitek. Mohu potvrdit vše, co napsal autor článku, včetně uvedené spotřeby v režimech provozu ve městě, po okreskách a po dálnici. Také jsem na to hleděl s nedůvěrou. Ale o opravdové testování nešlo, ujeli jsme jen 285 km a auto bylo prázdné - jeli jsme v autě jen dva a bez zavazadel. Byl to zajímavý zážitek, celkem pohodlné svezení, pohodové nastupování (jako do všech "vysokých" aut), auto je prostorné.
Podíval jsem se na stránky Hondy, co nabízí v USA: https://automobiles.honda.com/...
Je tam uveden i odkaz na celkem zajímavý článek: https://www.motortrend.com/cars/honda/cr-v/2019/comp... ...
Zjistil jsem, že perfektní benzinový motor 2,4, který CRV moc slušel a který bych jednoznačně v případě CRV volil, už je v USA nabízen jen v podobě modelu 2018. Od 2019 tam nabízí diskutovanou jednotku 1,5...
Teoreticky diskutovaný hybridní pohon může fungovat velmi dobře a může být CRV jako celek velmi spolehlivé, ale zatím to považuji za teorii. Jsem konzervativní a na novinky hledím vždy s nedůvěrou. Počkal bych pár let, jak to dopadne. Vlastně s celou Hondou v Evropě. Když vidím, co Honda a Acura nabízí na trhu v USA a srovnám to s tím, co nabízí v Česku, tak bych to viděl na pdobný výsledek jak dopadla v Evropě značka Infinity...
Co se týká požadavků táhnout těžké přívěsy a mít více prostoru pro zavazadla, tak Honda umí a má co nabídnout. Ale ne v Česku. Oddysey nebo Rodgeline toho udvezou a utáhnou hodně... A 3,5 litru 6 válec s 280 koníky není rozhodně špatná volba. Jenže nežijeme v USA ale v Česku (a v EU...).

Odpovědět  |   | 
Hacko  |  17. 03. 2019 17:44

nechápeš, píšu, že ten motor mám a nemám s ním problém, tudíž po servisech nejezdím. za jiné nemluvím, nejsem jejich ovčáček.

Odpovědět  |   | 
Trol  |  17. 03. 2019 09:30

Co je na tom ekologického když el. motor permanentně krmí spalovací
Nechápu proč tento pohon má mít výhody jako elektromobil- parkování a daň

Odpovědět  |   | 
Josef  |  17. 03. 2019 13:06

Co je na tom ekologického? Pokud bys četl pozorně, tak v článku je zmínka o účinnosti. Motor je z hlediska co největší účinnosti navržen a běží (je automaticky řízen) v režimu optimálních otáček, ve kterých má nejmenší spotřebu vzhledem k odebíranému výkonu. Špičky výkonu potřebné při akceleraci mimo oblast použití spalovacího motoru řeší elektromotor a rezervoár energie z akumulátoru. Stejně tak i provozní oblasti, které jsou nevýchodné pro spalovací motor, přebírá elektromotor. Další úspora je v oblasti nepoužívání převodovky a souvisejících mechanických odporů, ve které se ztrácí z hlediska účinnosti též dost energie.
A parkování? To je součást politiky - vytlačovat zejména "stará smradlavá auta". Jenže ta "politika" už neřeší, jak má velká část obyvatel ČR finančně dosáhnout na nové "ekologické" auto s cenou kolem milionu. Důkazem reality je i to, kolik se dováží do Česka ojetin ve srovnání s počtem nově prodaných aut (nemluvě o drahých hybridech a elektrických autech). Pokud by lidi měli dost peněz, tak přece nebudou ojetiny kupovat v takovém rozsahu a koupí si nová auta...

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  17. 03. 2019 13:37

No mě by ty otáčky ideální zajímaly, protože to vypadá, že jsou mimo rozsah možností převodovky klasické, která má účinnost 95 - 98%. Zdá se teda, že řetězec spalovák generátor motor a trochu baterka má účinnost větší než perpetum mobile.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  17. 03. 2019 20:21

Já jsem tomu také nevěřil, že by takové velké auto mohlo jezdit s tak malou spotřebou benzinu, ale je to tak. Od 5 do 7 litrů v pohodě. Akorát, jak jsem psal, auto nebylo plně obsazené a zatížené. Kolega tvrdí, že víc jak 8 litrů spotřebu neměl, i když jezdí s celou rodinou s plným autem. Zkrátka, Honda to vykoumala a funguje to. Osobně bych si ale na hybridní CRV počkal nějakou dobu, až se ukáže, jak to s tou spolehlivostí a celkovou "ekonomikou" provozu bude (životnost baterií, elektroniky - řídících systémů,... atd.). Na "novinky" jsem vždycky opatrný a nechám raději "testovat" jiné.

Odpovědět  |   | 
MV.  |  18. 03. 2019 13:09

Hlavne u hybridu velmi zalezi na stylu jizdy, kdyz totiz ziskavate energii I brzdenim meli byste se sakra snazit o to aby jste brzdili plynule s predstihem a vyuzili/pochytali co nejvice energie zpet do baterie. Pak je spotreba klidne o litr jinde. samozrejme na dalnici to zadna vyhoda neni tam je potreba mnoho energie a neustale, tam je lepsi poridit si naftaka.

Odpovědět  |   | 
Jaky  |  17. 03. 2019 09:59

Ach jo to je doba proste hnus. Mam CRV 2.2 r.v. 2008 spokojenost chtel jsem to omladit , ale musim s nim vydrzet co nejdele , kdyz vidim co se dnes vyrabi.

Odpovědět  |   | 
Hacko  |  17. 03. 2019 17:47

jako majitel jedenáctiletého dízla říkáš, že současná doba je hnus

Odpovědět  |   | 
Josef  |  17. 03. 2019 20:33

Hacko, ten starý "dízl" jak "říkáš" se do CRV výborně hodil a tuším, že byl ten 2.2 litrový diesel hodnocen jako nejspolehlivější diesel na světě. Tak bych se moc nedivil, že někdo po takovém motoru "slzí". Já jsem se s tím naftovým CRV kdysi povozil a rozhodně to nebylo špatné, a proto chápu, když někdo po 11 letech by si rád koupil stejné stejně spolehlivé auto. Nevím, jestli současná benzinová 1,5 bude spolehlivostí a životností (a spotřebou) srovnatelná s tím nafťákem.

Odpovědět  |   | 
hacko  |  17. 03. 2019 22:06

měl jsem ho dvaapůl roku, dýl jsem to nevydržel...spotřeba, zátah dobrý, ale jinak samý negativa. už po půl roce jsem to chtěl měnit. možná má verzi bez dpf, tak aspoň nemusí každou nádrž dvakrát vypalovat

Odpovědět  |   | 
Josef  |  19. 03. 2019 18:59

Proč sis ho tedy kupoval hacko? Každý přece ví, proč kupovat nafťáka, že je na dlouhé cesty a nemá rád časté studené starty a "studený" provoz. Pokud jsi musel každou nádrž dvakrát vypalovat, to znamenalo, že jsi jezdil couračky po městě a okolí. Takže to není chyba v motoru, ale v tom, že nevíš co kupuješ.

Odpovědět  |   | 
E15  |  18. 03. 2019 11:16

už aby tyhle obstarožní dieselové krumply zakázali alespoň ve městech.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  19. 03. 2019 18:55

ještě jsi E15 zapomněl na benzinové přímovstřikové krumly, které s diesly nezadaly...(proč by jinak filtry pevných částic začali montovat i do benziňáků?), a také na prastaré benziňáky (felicie, favority,....) Jo, a co ojetiny, které už moc smrdí Němcům a ostatním v západní Evropě a u nás jsou lukrativním artiklem v bazerech? Nebo si snad myslíš, že se v Česku prodává více nových aut jako ojetin? Připomínám, že průměrné stáří aut je v Česku něco přes 16 let a mezi těmi nejstaršími převládají s velkou převehou obstarožní benzinové krumply...

Odpovědět  |   | 
Morgan  |  17. 03. 2019 10:15

V současné době asi nejzajímavější hybrid dneška. Samozřejmě by to chtělo delší testování a různé provozní režimy. Jediný omezení je tažný zařízení, který moc neuveze. Ale celkové sladění auta, odhlučnění podvozek řízení je špička. Zkusil jsem si i Toyotu rav 4, ale za mě o dost horší auto.

Odpovědět  |   | 
Didus  |  17. 03. 2019 13:32

Přesně. Zkoušel jsem Outlander, RAV4, RAV4 hybrid a CR-V hybrid mě oslovil okamžitě. Takže jsem vyměnil CR-V 2007 za tenhle hybrid a už si to 2 týdny užívám

Odpovědět  |   | 
Jiří  |  04. 09. 2019 22:42

Zdravím, rád bych se zeptal, jak je to se spokojeností, spotřebou a ježděním v Hondě CRV hybrid. Přemýšlím o ní už asi dva měsíce a třeba si příští rok udělám radost. Hledám recenze a něco zajímavého z praxe nějakého řidiče... Díky za info...

Odpovědět  |   | 
Pajda  |  17. 03. 2019 16:39

Velké pěkné MPV, jako mamacar skvělé, jako SUV nepoužitelné.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  17. 03. 2019 20:26

Kolega z práce to tak používá - pro rodinu a hlavně pro manželku. Děti se do CRV nakládají perfektně. I kočárek apod. Nedivím se, že v USA je Honda CRV v rodinách s dětmi hodně oblíbená a rozšířená. Samozřejmě to není "expediční" auto a třeba s takovým Touareqem se to nedá vůbec srovnávat.

Odpovědět  |   | 
komik  |  17. 03. 2019 22:59

když vezmeme elektromobily se stejným výkonem El. pohonu.. jsou to rakety. Takže trochu nechápu, proč to není plugin hybrid s klasickým motorem pro rychlosti 80-140.. Pak by to byla pecka.. Ve městě a okolí na baterku, ve vyšších rychlostech benzín. Současné zprevodovani dává smyslu pro Japonsko, kde prý mají limit na dálnici 100. Takže elektromotor ve vysokých otáčkách využívají jen krátkodobé pro předjíždění.

Odpovědět  |   | 
E15  |  18. 03. 2019 00:19

je to prostě spíš městské a příměstské auto - osobně jsem si dva hlavní hybridní konkurenty rozlišil takto:
CRV = městský mamacar (tišší a měkčí auto) a lepší volba pro ty, kterým stačí 4x2
RAV4 = vesnický papacar (podvozek i pohon je poněkud rustikálnější) a lepší volba pro ty, kteří chtějí 4x4 (zadní elektromotor dynamiku zlepšuje a spotřebu prakticky nezhoršuje, na rozdíl od Hondy, kde je tomu u 4x4 naopak)

Odpovědět  |   | 
E15  |  18. 03. 2019 00:20

plus 1650 kg na kouli u RAV4

Odpovědět  |   | 
Qman  |  18. 03. 2019 08:57

1650 kg u takto velkého SUV je málo, konkurence má běžně přes 2000kg. A podvozek je rustikální až moc
https://www.youtube.com/watch...

Odpovědět  |   | 
E15  |  18. 03. 2019 11:12

v kontextu hybridů je 1650 kg u RAV4 4x4 mega hodnota (CRV má 750 kg)

Odpovědět  |   | 
Qman  |  18. 03. 2019 13:11

No já hodnotím auto především podle typu karoserie a velikosti. To, že je to hybrid nebo není by nemělo hrát roli. A konec konců u řady výrobců to roli nehraje, stačí se podívat na hybridní Q7, hybridní X5 nebo hybridní Cayenne a vesměs mají stejné hodnoty u hybridu jako u benzínu nebo dieselu. Takže 1650 kg by byla přijatelná hodnota pro auto nižší střední (Octa má až 2000kg), ale pro středně velké SUV kde může být předpoklad majitele tahat koně, lodě a jinou havěť to je dost tristní hodnota.

Odpovědět  |   | 
E15  |  18. 03. 2019 19:08

OK, ale jmenovaná auta prémiového segmentu jsou prostě motorizací a cenou někde jinde. V kontextu relevantních konkurentů (řekněme SUV se zážehovým motorem schopné jezdit za cca 6l/100km) je 1650 kg OK a jak už je tu zmíněno, víc potřebuje z potenciálních zákazníků málokdo. Problém je těch 750 kg u CRV - to už je na hraně i pro nenáročné...

Odpovědět  |   | 
MV.  |  18. 03. 2019 13:13

Prusecik mezi zakaznickou skupinou co chce hybrida vs. skupinou co taha na voziku +1,6tuny tezke veci je opravdu velmi maly. I presto je to nebetycny rozdil v kazde diskuzi

Odpovědět  |   | 
Josef  |  18. 03. 2019 19:12

Také mne to "ťuklo" MV Stejně se stačí podívat kolem sebe, aby člověk viděl, kolik aut má tažné zařízení a kolik z nich taká těžké přívěsy. Pominu-li "koňáky" a jachtaře, tak za auty vidím tahat "vozíčky", které se do těch 750 kg v pohodě vejdou. No a ti opravdoví "koňáci" a jachtaří nemají ani CRV ani "něco tomu podobného". Nejčastěji vidím různé Amaroky a podobné "obludy", které si s taženou zátěží do přívěsu dvou naložených koní poradí nejlépe. Je to na každém, co si zvolí podle svých potřeb. Myslím si že CRV jako mamamobil a papamobil poslouží nejen ve městě, ale i na vesnici. Nevidím problém nechat si objednat a dovézt něco těžkého za úplatu domů a malý vozíček 750 kg ve zbývajících případech poslouží s rezervou. Zbývá základní otázka - proč volit hybrida a nedat zatím přednost osvědčené "klasice". Asi lepší řešení než hybrid by byl čistokrevný elektromobil. Pokud se díky technologickému pokroku podaří "uskladnit" do stávající hmotnosti a velikosti baterií pětinásobek (nebo raději desetinásobek) v současnosti nabízené kapacity baterií, potom to možná bude zajímavé. Jenže to bych rád viděl tu "nabíječku" a domácí rozvody elektřiny, které by ji "utáhly" tak, aby se auto stačilo nabít přes noc. Zejména, jestli by člověk musel doma nabíjet 2 auta... Asi ti Japonci s jimi propagovanými vodíkovými elektroauty s palivovými články volí lepší cestu "elektrifikace" na silnicích... V Česku si ale na něco takového počkáme pár desítek let. Takže ať žijí poctivá klasická "voňavá" a "hlučná" auta - nemusíme se "elektrikou" vůbec zabývat.

Odpovědět  |   | 
E15  |  18. 03. 2019 00:10

Této výtce nějak nerozumím:
"Vysvětlím: když ráno přijíždím k redakci, mám před sebou asi tři kilometry klesání, kde ale Honda vyhodnotí, že je lepší spíše plachtit než ukládat přebytečnou energii pro další využití. Když se pak silnice narovná a chci dojet zbytek zastavěnou zónou bez emisí, elektrický režim se sám vypíná."
Přenášet zkušenosti z Priusu na SUV přece nejde. SUV má úplně jinou (rozuměj mnohem horší) aerodynamiku, takže tam kde Prius ještě rekuperuje, SUV (a je jedno jestli CRV nebo RAV4) už dokáže třeba jen sotva plachtit. Moc nechápu, jak si to autor představoval - pokud sklon kopce stačí sotva na plachtění, pak auto přece nic rekuperovat nemůže...

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  18. 03. 2019 09:17

Oni naprogramovali chování jezdce v eko-rally do reálného auta. A je hodně lidí, kterým toto vyhovuje a budou z toho nadšení. Bohužel chybí tomu pořádná propagace, aby to takhle zaměření lidi vůbec zjistili, že jim někdo takovou káru nachystal. Samozřejmě, že závodníci to neocení...ten gumový plynový pedál.
Nicméně výsledná spotřeba není nijak zázračná. Myslím, že mohli dosáhnout i nižší spotřeby.

Odpovědět  |   | 
St.  |  19. 03. 2019 08:48

Mně se tato Honda moc líbí. Ale jako fyzické osobě mi moc nevychází finance: pokud jezdím málo, tak rozdíl ve spotřebě je opravdu malý. Musím se zaměřit na jiné vlastnosti auta: pohodlné, tiché, bezpečné, nová technika,.... Jsou to dostatečné důvody pro výměnu starší Hondy (2.0)? Racionálně určitě ne. Rozhodně nemám hluboko do kapsy, ale váhám a říkám si, ať se už nikdo nediví, že průměrné stáří aut u nás spíše stoupá, než klesá. Politika nahrává firmám a podnikatelům a automobilovému průmyslu to stačí (fyzické osoby koupí jen 25% nových aut). Která OSVČ by si toto auto koupila kompletně za své, s DPH, bez odpisů?

Odpovědět  |   | 
E15  |  20. 03. 2019 10:12

Holt nevýhoda výdajů paušálem

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

dnes | Petr Schnagl | 5 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik

Nejčtenější články

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. Luxus za pakatel si budete moci i půjčit

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. L…

Bezdrátové nabíjení telefonu, automatická klimatizace, LED světlomety, elektricky nastavitelná sedadla a armáda USB portů. S tím vším dorazí Lynk & Co do Evropy.

8.  10.  2019 | | 66 N/A
Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konkurenty potrápí cenou i kufrem

Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konk…

Konkurent Škody Karoq se nyní již oficiálně pohybuje po našem území. Své konkurenty trápí i nízkou cenou.

11.  10.  2019 | | 68 N/A
Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v historii. Scala by se měla ještě učit

Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v histo…

Někteří lidé neprahnou po výbavě, ale chtějí prostě jenom obyčejné auto za skvělé peníze. Řada značek to dnes nechce chápat. Hyundai mezi ně ale nepatří.

4.  10.  2019 | | 255 N/A
Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu v podstatě nemá konkurenci

Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu …

Tesla Model 3 by měla k prvním českým zákazníkům dorazit na začátku příštího roku. Elektromobil s obdobnými parametry za tyto peníze tu zatím nemáme.

3.  10.  2019 | | 147 N/A
Do Česka zamířil ruský off-road, který nic nezastaví. Sherp ovšem nevyjde lacino

Do Česka zamířil ruský off-road, který nic …

K mání je univerzální verze Sherp Pro i Sherp pick-up s otevřenou ložnou plochou. Vozidla mohou pomáhat třeba při vyprošťování nebo sloužit jen tak pro zábavu.

16.  10.  2019 | | 28 N/A