Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Anti-automat  |  16. 09. 2018 13:20

Dizajn je skor do cinskeho cirkusu na oslavy roku draka. Co sa tyka navigacie, to vobec neriesim, kedze hocijaky lepsi prenosny TomTom to zvladne stokrat lepsie.

Je smutne ze motoricky skvelym autam brani v uspechu ten zvysok.

Odpovědět  |   | 
ACE  |  16. 09. 2018 16:24

No naštěstí ne každej miluje styl unisex a tak vznikají auta jako Civic nebo Mazda 3

Odpovědět  |   | 
MakroCZ  |  16. 09. 2018 19:09

Moje řeč! Sade, VW, Audi=nezajímavé, nudné a bez nápadu. Určitě nemůžu říci, že jsou hnusné, prostě krutě průměrné. (VW má ale některé metalicke barvy opravdu pěkné)Pro lidi, kteří auta neřeší a je to pro ně spotřebka budiž...snad jen Seat ujde. Za mě jsou nejhezčí Volva, Mercedes, Peugeot, Mazda, Honda, Toyota...

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  17. 09. 2018 19:14

ja Vas vkus nespochybnujem, ale co z toho, ked sa to paci Vam a dalsich 10 zakaznikov radsej uprednostni klasiku? Iny nazor samozrejme mozu mat azijski zakaznici a ak sa pozriem na globus, Europa v pomere k Azii je na vysmech.

Odpovědět  |   | 
Lukáš  |  26. 09. 2018 10:14

Tak pokud se nepletu, tak byl civic loni druhý nejvyráběnější model na světě, takže se to asi někde líbí

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  16. 09. 2018 17:09

Hezký, čtivý text. V Japonsku jsou na nelogičnost experti.

Odpovědět  |   | 
Karel.  |  16. 09. 2018 18:18

Ta věta o tom, že tento Civic má DNA společnou s CTR je docela nesmysl. Přední zavěšení je u CTR zcela jiné kdežto u standardních verzí je obyčejný McPherson a také vzadu jsou standardní verze ošizené ve srovnání s CTR. Takže ano, jezdí dobře, ale k CTR má stejně daleko jako náš mistr republiky ve sprintu na 100m k Usainu Boltovi.

Odpovědět  |   | 
Maník  |  16. 09. 2018 19:17

Tebou napsaný rozdíl není pro běžné lidi až tak velký, v závodě ano. Tohle auto je pro běžné ježdění, takže mistr republiky stačí, např. u nás nejoblíbenější značka je mírně obtloustlý muž ve středním věku, tam opravdu žádné společné DNA není. U těch sportovců něco je... BTW: Civic válcuje škodovku i v pohodlí! Opravdu super podvozek, nemít nové auto, šel bych do něj i přesto, že ta záď je až moc odvaz...

Odpovědět  |   | 
Piccaso  |  16. 09. 2018 19:27

Moje služební O3 od zadní nápravy bouchá, když jsem nestíhal meeting, tak jsem valil po klikatých okreskách jako blázen, a je to o strach, ani náznak zábavy není a vlastně jsem moc rychle nejel - auto to neumí a dokonce i pohodlí chybí, pomáhá automatické, jemné brzdění kol ale pak smrdí brzdy, uvaříš je a nutnost časté výměny zaručena O2 mi seděla opravdu víc, nebyla to špičková technika ale fungovala lépe...Doma si jezdím Suzuki Kizashi a Magdou 3, takže jsem vlastní skupina

Odpovědět  |   | 
WP  |  18. 09. 2018 02:20

Přiznat tu, že jezdíš jako blázen, nemáš na to a svádíš to na auto je na odstřel.

Odpovědět  |   | 
Gembler  |  08. 10. 2018 15:32

Souhlas. O3 je na dopravu z bodu A do bodu B uspavacim tempem. Zehli to pekne nerovnosti, ale pri sviznejsi jizde je to jak misa pudinku.

Odpovědět  |   | 
Karel.  |  16. 09. 2018 19:58

Nevím proč sem taháš Škodovku. Stačí se podívat třeba na testy AMUSu, kde se měří dynamické schopnosti v oblouku (slalom, dvojitá změna směru) a běžné verze posledního Civicu jsou na průměru třídy. Viz třeba zde
https://www.auto-motor-und-sport.de/test/honda-civic-hyundai-... ...
Naopak CTR je v této disciplíně mezi hot hatchi nejlepší, tedy rozdíl dost zásadní. Viz třeba zde
https://www.auto-motor-und-sport.de/test/civic-type-r-hyundai... ...


Odpovědět  |   | 
Maník  |  16. 09. 2018 20:29

Nepochopili jsme se. Jen říkám, že i běžná verze Civicu má báječný podvozek a pro BĚŽNÉHO člověka není třeba na něm nic měnit, opravdový nadprůměr v jízdných vlastnostech a přitom dost komfortní tj. část genů společná. Škodu tu tahám pro porovnání jako velmi prodávané auto. Se staršími CTR jsem jezdil a na každý den to úplně není, tvrdé jak blázen a G8 byla dokonce špatná, mě nejvíc seděla G7 - ale tam skalní fandové nadávali kudy chodili i když si jen poklekla na kolečko ale držela jako lovecká víra:)

Problém těch testů je, že si dnes hodně aut pomáhá přibrzďováním kol, takže papírově jsou rychlejší ale není to ono, jako řidič, který auto zná a umí řídit to prostě nechceš a neřekne ti jaký je ten podvozek doopravdy bo pořád pomáhá stabilizace. Když pojedeš pilu dostatečně dlouho, tak ti ta "pomoc" utahá brzdy (upřímně, radši auto, které umí slalom o 0,2s pomaleji ale na dírách neskáče jako koza a nebo nevymlátí ze mně duši) u každého srovnání si zjisti pneu na kterých auto jede. Kvalitní pneu nebo nějaké energy-saver pneu ti udělá obrovský rozdíl. Ty testy ti neřeknou, jak to auto zvládne losí test na typické české cestě druhé třídy, kde máš výtluky, záplaty, jámy. Auto které je dle testů lepší na kvalitním asfaltu najednou na nekvalitním asfaltu v zatáčce odskočí, že máš hnědáka v gatích :D (osobní zkušenost). Jako sportovní náčiní bych samo vzal CTR ale to je pro pár promile nadšenců, zbytek ocení Civica s geny s CTR (prostě je zábava ho řídit, není to jen o DNA podvozku)

Odpovědět  |   | 
jirka  |  16. 09. 2018 20:46

stalo se mi. Pravidelná cesta do a z práce. Jedna zatáčka civic 1.5 vtec 115 koní ve stodeseti nadzvedávala tak jsem si dával pozor. Okreska vzadu víceprvek. Řekl jsem si zkusím dom pilu jet. Ta zkurvená zatáčka najel jsem si na lepší stopu a vlítnul jsem tam ve stočtyříceti. Hm smyk a už jsem letěl čumákem do svahu cca 60 stupnu ve stodvaceti. Auto nadskočilo otočilo na střechu a ještě se sklouznul v příkopě. čumák na hadry střecha až k sdačce pylte venku a mě nic. Pak honda coupe 3.0 v6 zatáčku co jsem dal v prelude 2.0 ve stodeseti jiná netřebický kopec u českého krumlova ze spoda. tak v tom accordu rok 1998 těch dvěstě ps poslední zatáčka ve stotřiceti. Honda legend 3.5 v6 rok 1995 joj na to těžké auto taky slušně držela, v jedný krizovce kdy jsem vylítl ze zatáčky u krajnice pumpičkář brzdy myška a jelo se dál. Fakt se s ní dala jet taky pila na okreskách akorát to bylo náročnější na brzdy. Jestli honda dělá i dnes tak dobrá auta jako kdysi dokázal bych si něco doma představit. a pro rejpaly příští rok po wj 3.1 tdi jeep bude hummer H2 když se nic neposere.

Odpovědět  |   | 
Maník  |  16. 09. 2018 21:13

Jde vidět, že víš o čem mluvím A jak se ty Hondy točily až do omezovače, to byla nádhera:) Měl jsem CRX 1 a 2, než jsem dvojku rozbil a 1 mi zrezla Mám 175cm, takže jsem se tam i vešel :D Legendy jsou úžasné auta, podržely a to ticho a pohodlí, měl jsem r.v. 06 předchozí jsem nejel ..prostě s menší Hondou se špatně jezdilo pomalu, pořád to člověka lákalo točit:D Prelude G5, který jsem koupil jako ojetý, na zábavu byl můj miláček, bohužel dostal pecku do zadní nápravy od blbečka v pašíku, který v zimě nedobrzdil na stopce(já na hlavní), mě to roztočilo a protijedoucí to do mě narval taky :D Auto docela na šrot...

Odpovědět  |   | 
Maník  |  16. 09. 2018 21:25

jinač G8 nic moc, G9 fajn rodinné auto, kombi obrovský kufr, až zbytečně a G10 zase jezdí jak by H jezdit mělo. Ten Type R bych chtěl ale manželka by hudrovala, že pohodlí na delší vzdálenosti a tak, takže to vidím na Mercedes, pohodlná plavná jízda...ale zábava 0. A G10 TR buď jetý nebo vymyslet, jak to jakž takž rozumně zdůvodnit doma a vyměnit moc fajnou Magdu 3 (dcera bude mít 20..:D:D). Třetí auto do rodiny žena moc nechce nebo nějaký ojety sporťák např. Nissan 3x0, málem jsem měl Magdu mx-5, manželce se moc líbila ale áa se v ní cítil jako gay, jinak výborné autíčko a fiat se zase nelíbí ženské ...

Odpovědět  |   | 
jirka  |  16. 09. 2018 21:32

Maník na světě jsme jen jednou. Měsíc jsem se doma hádal se ženou než povolila co chci hummer h2 když se nic neposere. Prosad si svoje a hotovo. Hele jel jsem a za mnou H2 v třeboni na světlech já v jeep grand cherokee 3:1 tdi říkám zajed na parkoviště pokecáme o hummeru. tak jo. Hodku mi říkal co a jak díly servis měl ji v plynu co mu to žere atd. prolezl jsem ji tam. Ser na to co říká manželka udělej si radost. Nebo na smrtelný posteli budeš litovat. Víš co je super stará integra rok 1998 co měla 190 ps existuje ofiko kit z fabriky že ji zvedneš na 250 ps skupina N a to je mazec. to si nedokážu představit točit deset tis otáček. a vše atmosféra žádný posraný turbo jak tu všude cpe vw a vše si prolobovali v bruselu až k průseru. Sere mě jak vw manipuluje s bruselem co se bude vyrábět a v jaké kvalitě a brusel udělá na to směrnice. A ostatní svět máš smůlu když tu v evropě ofico chceš něco normálního viz subaru sem něco nedává a ještě nějaké automobilky.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  16. 09. 2018 22:31

Aeronet hadr... ale tak co cekat od majitele H2

Odpovědět  |   | 
jirka  |  16. 09. 2018 21:26

mě tu prelude ze zadu co nedobrzdil sešrotoval kretén ve felicii co neměl řidičák. Užil jsem ji tři měsíce. třílitr coupe šel po půl roce z baráku holt se posral život a prachy na chvilku. legend byl otce ale jeho srala vysoká spotřeba tak jsem ji zkonfiskoval než ruply brzdový válce a šla z baráku že už ji doma nechce. za 4 měsíce jsem na ni najezdil 20 tis km. Prelude tři měsíce 15 tis km ten civic než jsem ho rozšlehal asi dvacet tis km pak byl aerodeck civic ten slabej asi dva měsíce než mi jedna kráva nedala přednost. Kurva 1.4 papírově tacho měla jezdit 172 gps dálnice přes stodevadesát. Jsem si ji pěkně rozběhal. pak byly ještě asi dva civicy ro mi lidi rozšlehali nedali přednost. A ještě byl doma honda accord 2.0 rok 1995 ten slabší než mi ji jedna kráva rozšlehala na křižovatce. jeep jsem sebral fotrovi na půl roku taky jsem s ním dost najezdil a když potřeboval servis tak za třicet už jsem se chystal i že si ho na sebe přepíšu tak jsem přišel o noty s fotrem jsem se pohádal tak jsem mu ho vrátil. Stýská se mi po legendu a a tom accordu třílitru. dokázal bych si doma představit i tu nsx 270 ps co ji testoval Sena.

Odpovědět  |   | 
WP  |  18. 09. 2018 02:24

Tak tady se těch idiotů sešlo! Jsi bezmozek, který by neměl mít ŘP. Jsi absolutní hovado a neumětel, riskující životy ostatních. Potkat tě, tak nemáš čím kousat blbče.

Odpovědět  |   | 
jirka  |  18. 09. 2018 06:41

ha ha u počítače každej hrdina. Já tě naseru ještě víc. Nové hrady Kaplice zadem po okreskách 27 km honda civic 1.5 vtec 14 minut.

Odpovědět  |   | 
xenon04  |  16. 09. 2018 19:40

v galerii jsou špatně popisky... auto není ve výbavě executive, ale elegance
i Cena s test. mot. a výbavou [Kč] je špatně

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  16. 09. 2018 20:21

Pár drobností bych k testu měl. Předně, archaické ovládání palubního počítače tyčinkou v "budících" přístrojové desky nevadilo?
https://www.netcarshow.com/honda/2017-civic_eu-versi... ...
A hlavně se mi líbí to přirovnání k Focusu, který již skončil. To opravdu sedí, přirovnávat k neaktuálnímu autu.
https://www.youtube.com/watch...

Odpovědět  |   | 
fero  |  17. 09. 2018 11:49

nie nevadi to nicomu :) jednak je ten cudlik digitalny a jednak nim nerobim nic, len sa obcas pozriem kolko mam na aute nabehame km. Po kazdom dotankovani mi vynuluje najazd a trasu B mam ako dlhodobu ukazatel spotreby a km.

Navyse cely display pred sebou sa meni na volante.

Takze si zalez tam odkial si vysiel a nepis kraviny o tom, o com nemas ani potuchy! nazdar

Odpovědět  |   | 
xenon04  |  17. 09. 2018 12:41

kromě mačkání se s tím ještě točí, dá se tím měnit intezita podsvícení budíků :)

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  17. 09. 2018 18:58

Nejsi náhodou nějaká rapl? Pokud na to musím sahat, tak je to špatně a neznám výraz digitální čudlik. Úspěšně pochybuji, že vytvořen z nul a jedniček, je vždy z nějakého materiálu, plast, je to věc. To že tím mačkáš nějaký spínač nemění nic na tom, že píšeš sám kraviny.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  17. 09. 2018 20:20

Tak vidím, že když jsou škodafans a nesmí se šáhnou ta škodovky, tak existují i hondafans a hloupost je u nich pokládána za přednost.

Odpovědět  |   | 
fero  |  18. 09. 2018 10:51

pokial nevies rozdiel medzi digitalnym a analogovym cudlikom, tak jedinu "hloupost" ukazujes ty. Cest praci!

Odpovědět  |   | 
fero  |  18. 09. 2018 10:52

to ale asi hovoris aj zene "pokud na to musim sahat, je to spatne" :D ci si na kluky?

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  18. 09. 2018 11:35

Ty jsi vážně nějaký momentálně zaostalý, když nechápeš realitu a nevíš, že tu ruku na palubní desku musíš natáhnout a tam manipulovat s mechanickou "věcí", která teprve předává informace.

Odpovědět  |   | 
fero  |  18. 09. 2018 13:12

momentalne zaostaly :D

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  18. 09. 2018 20:11

A hele, neználek, podívej se na Vesničko má středisková.
https://www.youtube.com/watch...
čas 54:30

Odpovědět  |   | 
fero  |  19. 09. 2018 11:03

vsak na tom sa smejem :)

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  19. 09. 2018 11:18

OK

Odpovědět  |   | 
Martin  |  17. 09. 2018 07:52

Ta navigace se mi taky nelíbí. Nehezká. nepřehledná a neaktuální.
Ale hanit kvůli tomu celý systém? Prostě mám na té obrazovce Waze z mobilu
a hned je to někde jinde.

Odpovědět  |   | 
fero  |  17. 09. 2018 11:50

Ahoj, ako som zmenil jej dizajn - je tam na vyber asi 5 a urobil aktualizaciu tak funguje uplne v pohode :)

Odpovědět  |   | 
Moik  |  17. 09. 2018 09:35

Na těch okreskách asi autor myslel spíš do čtyř litrů. Za 2,8 to jezdit nebude. Jinak podobně je úsporná i Octavia 1.6TDI dlouhodobě i služební jízdy jezdí okolo 4.5 a to je co říct. Jet s ní předvídavě za 3,6 nedá ani moc práce.

Odpovědět  |   | 
Hanys  |  17. 09. 2018 10:53

Máme tady 10 OCTAVII 1.6TDI průměr mame 6. Na pohodu tak 5.2...

Odpovědět  |   | 
Moje jméno  |  17. 09. 2018 11:49

Tak to je něco špatně. Ať s ní jezdím sebeneekonomičtěj co to jde, tak se přes 5,5l prostě nedostanu ani kdybych se rozkrájel.

Odpovědět  |   | 
prenatalni gerontek  |  17. 09. 2018 15:45

To bude spis neco spatne na Vasi strane.

Odpovědět  |   | 
Maník  |  17. 09. 2018 20:02

Znám hromadu lidí s 1.6TDI, NIKDO nejezdí za 4.5l, natož s předvídáním pod 4. A to nektěří jezdi vyloženě na spotřebu a otáčky se nepodívají nad 2k/min. Dlouhodobou je nad 5l i u ekorun jezdců. Nevěřím, fakt ne Ano O1 1.9TDI s rotačkou by za ty 4.5 jezdila bez větší námahy ale 1.6 to fakt neumí

Odpovědět  |   | 
Maník  |  17. 09. 2018 20:05

Brzda plyn ve městě a 8+ je tam hned, asi nevíte co je neekonomická jízda

Odpovědět  |   | 
Alias  |  17. 09. 2018 20:22

Ale no tak. Tyhle kecy o Oktavce byly in pred 15ti lety. Zkuste nekdy trochu sviznejsi jizdu. Nemam problem jezdit okolo 6.5 a to plynovy pedal jeste docela setrim... Na druhou stranu je pravda ze se da jezdit i okolo 4.5, pricemz clovek neni brzdou v provozu.

Odpovědět  |   | 
Moik  |  18. 09. 2018 16:56

Tak to čumím, jí s tím jel přes 6 jen jednou a to jsem jel 180 dálnici.

1. Okreska 153km průměr rychlosti 75 - znalí ví, co to znamená (po vsi jezdím zásadně 56 tacho) https://photos.app.goo.gl/wf3nJdgLd1MHNTfd7...

2. Dálnice D1 v úseku JIhlava Brno (z kopce) tempomat 140 + 2 nebo 3 zúžení 90kmh. Výsledný průměr 98kmh a spotřeba 3.8 - ještě mi někdo nevěří? https://photos.app.goo.gl/c7K2mDgbqCiuXRjz9...

Odpovědět  |   | 
Moik  |  18. 09. 2018 16:59

Spritmonitor říká 5.18: https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/45-Skoda/39... ...

A Liftback je úspornější při vyšších rychlostech...

Odpovědět  |   | 
Gembler  |  08. 10. 2018 16:06

Tak si dej tu dalnici jeste do kopce a k tomu nejaky mesto, kde je max 50 a semafor na kazdym rohu. Popojizdej tam 2 hodiny v zacpe a pak se kochej tema spalenejma litrama :o)
Okresku za 4,5l/100km i s par vesnickama jsem dal i v Civicu 1,8 i-vtec (benzin). Na dalnici a hlavne ve meste to ale zere i 2x tolik. Tim nechci naznacit, ze kecas, ale ze za dobrych podminek se da dosahnout hodne dobre spotreby. Staci nebydlet v doliku uprostred mesta.

Odpovědět  |   | 
Assasin  |  18. 09. 2018 08:33

Civic je určitě výborný auto. Ale Honda by měla najít koule stejně jako Toyota a poslat zpět do EU Accord.

Odpovědět  |   | 
František  |  24. 10. 2018 20:20

Nejmenší spotřeba 2,5 litrů nafty. Mám najeto 16000 km.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 193 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků

Nejčtenější články

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda Scala. Může jezdit skoro zadarmo

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda S…

Se Scalou na zemní plyn se počítalo již od samotného počátku uvedení nové škodovky. Jeden kousek byl nyní spatřen v provozu.

13.  8.  2019 | | 32 N/A
Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není. Zato ale dostala o dost více výkonu

Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není.…

Škoda upravuje ceník výhodné Octavie Tour. Akční výbava sice zdražuje, nyní už je ale dostupná rovněž jako liftback a dostává pod kapotu výkonnější základní motor.

3.  8.  2019 | | 39 N/A
Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Existuje ale něco mnohem raritnějšího

Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Exis…

Zatímco tisíce lidí v Česku šílí z pistáciových fábií, americký dealer BMW z Manhattanu se vytahuje něčím mnohem exkluzivnějším.

26.  7.  2019 | | 28 N/A
T-Kat je jediné české auto, kterým můžete bez obav na D1. A také do války

T-Kat je jediné české auto, kterým můžete b…

Útvar rychlého nasazení, konkrétně protiteroristické oddělení, si převzala vozidlo T-Kat. Je tak skvělé, že se jí musíme chvilku věnovat.

8.  8.  2019 | | 29 N/A
Slavný návrhář rozzuřil Ferrari. Stačila jedna nevinná fotografie se supersportem

Slavný návrhář rozzuřil Ferrari. Stačila je…

Koupením Ferrari vstupujete do elitního klubu, musíte akceptovat filozofii a pravidla značky a stvrdit je podpisem. Že jste milionáři a sledují vás na Instagramu skoro dva miliony lidí na tom nic nemění.

31.  7.  2019 | | 6 N/A