Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

130 komentářů

Josef
23. března • 20:26

Tedy, nestačím se divit tak rozsáhlé a početné - intenzivní "diskusi" o Hondě...:-)

Mirek
23. března • 21:11

Já se přestal divit v momentě, kdy tady začaly běžně přistával stovky mínusů, plusů na hodnocení a tys mi to nyní naboural svým příspěvkem, kterému jsem se začal divit. :-D

Josef
23. března • 21:49

Oba víme své.:-) K té diskutované Hondě přitom stačí (stačilo) vyzkoušet si ji a teprve potom sdělit stanovisko (a srovnání s něčím podobným). Myslím si, že Civic sedan (4D) s motorem 1,5 může být příjemné a tiché komfortní auto (ve srovnání s R-Type teddy určitě - stačí se podívat na ty pneu...). Ale to je stejně jedno, ten kdo ví, co chce, tak to vyzkouší a koupí co mu sedí nejlépe. No a ti "ostatní" šíří moudra na Autorevue... (a mají 240 plusů:-))).

Luboš
24. března • 5:33

Josef: Mohu potvrdit. Sedan 4D 10g je v tomto ohledu vskutku tichý a jedinečný vůz. V rodině máme
Elegance i Executive - oba 2018, benzín 1,5L , CVT. (nájezdy 70tkm a 30tkm), jeden na 17" druhý na18" kolech. TypeR je na 20" kolech, je hlučnější a je homologován pro 4 osoby.

Martin 2bep (2bep)
24. března • 9:46

Civic TypeR je homologován jako 4-místný již od EP3, tedy poslední 4 generace, tzn. všechny v Evropě prodávané.Sedan byl už od začátku koncipován jako ten elegantnější a pohodlnější z dvojice a hatch jako ten extravagantnější a sportovnější. I dle rozměru pneu, sedan 215/50R17 vs. hatch 235/45R17 :-)p.s. Znám lidi, co maj poslední 2 generace TypeRů jako služebáky a najíždějí s nima i 50tkm ročně. Vše je jenom o osobních prioritách.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Shimi
24. března • 10:47

Že jsem tak smělý, rozdíl ve výšce bočního profilu pneu 215/50 a 235/45 je pouhých 1,75 mm. Jednoduše řečeno, oboje pneumatiky jsou stejné "balóny".

Luboš
24. března • 15:32

Je to tak.

Luboš
24. března • 15:34

Shimi: Je to tak.

Martin 2bep (2bep)
24. března • 12:07

Balónovitost pneu dělá především šířka disku, na který je pneu nazutá/roztažená. Proč by mělo mít jedno auto 2 odlišné výšky profilů pneu na 17" discích? Obvzláště v dnešní době by to znamenalo různé kalibrace všech možných a nemožných systémů v autě.
Výška bočnice není jediným parametrem rozhodujícím o chování pneu.

Mirek
23. března • 19:15

Moc by mě zajímalo, jak je to opravdu s hlukem v Civicu. Asi to vyřeším časem návštěvou prodejce. Přesto mě například celkem zarazil názor jednoho polského testera, který se u type R k tomu vyjádřil tak, že by s ním nechtěl jezdit jakkoliv dlouhou trasu po dálnici, neboť je možné ohluchnout. No, hučí to tam dobře. Na to tady umí asi odpovědět jen Sir CHerokee.
čas 19:08
https://www.youtube.com/watch...

Jarda
20. dubna • 22:40

jak tu zaznělo,sedan je opravdu tissi nez hatch.Rekneme,ze je s prehledem porovnatelny s koncernovou konkurenci. U hatchbacku jsou opravdu vice slyset na hrubem povrchu kola. Poznate tak,na jak hrubem asfalfu jedete. Na dalnicich u nas moc tichy asfalt moc neni,bohuzel. Na okreskach ale je hluk naprosto v pohode a diky podvozku je auto krasne zabavne. Pokud ale jezdite po dalnici,je sedan lepsi volba.

bzzz
23. března • 19:12

Tady je videt, jak jsou lidi neuspokojitelni. Nejdrive breci, ze nemaj poradne auto. Kdyz ho dostanou, tak jim chybi comfort rezim, aby ho mohli pouzivat i jako daily car. A kdyz nakonec dostanou comfort rezim, tak si stezuji na design (ktery je mimochodem paradni/ucelny).

Mirek
23. března • 19:18

Na takové hodnocení bych byl opatrný, tohle je tvé hodnocení a nemusí sednout každému. Mě také nesedí studený design VW a mnohým se zase líbí.

bzzz
23. března • 19:30

Ten design je paradni bez ohledu na to, komu se libi nebo nelibi. Stejne jako neexistuje jediny nejlepsi architektonicky nebo umelecky styl, neexistuje ani auto designersky, a toto je velka parada.

Luboš
23. března • 12:21

Za svůj řidičský život jsem vystřídal 14 vozů různých značek, se kterými jsem najezdil tisíce km. Nejhorším v řadě byla O2 2,0TDI PD - tu jsem dal po roce pryč. Hlučná, nekomfortní, v dolním spektru otáček líná než se probralo turbo a navíc žrout oleje. Stejnou octu známého jsem již několikrát táhl na laně do servisů: spojka, vstřiky, palivové čerpadlo. Ale na to musí každý přijít sám. Civic X (1,5L) má v sobě to, co jsem řadu let hledal u jiných značek a každou jízdu si doslova užívám. Měl jsem 10 dní v zápůjčce i HB 1,0 s manuálem. Motor 1,0 mi přijde jako úlet, ale v obsazení 1+1 by mohl klidnějším řidičům stačit. Kufr HB pro 4 člennou rodinu zcela postačuje. O 13 cm delší sedan pojme sice více batožin, ale je limitován víkem kufru.

WP
23. března • 15:16

Neměl by jsi srovnávat O2 s Civicem 1,7CDTI 7g nebo 2,2CDTI 8g? Mě firmou i rodinou prošlo pár vozů od VAG, jak s benzínovými, tak naftovými motory a tohle potvrdit nemůžu, ačkoliv se na nich i střídali řidiči a jak víme...služebák je nejlepší teréňák, sporťák a hodinový hotel.

Abre
22. března • 7:54

Myslel jsem si ze era techle podmotorovanych "supersportu" v nizsi stredni uz skoncila, ale evidentne to budou muset Honde zase vysvetlit az zakaznici, pro ktere je hatchback nizsi stredni ciste racionalni a ne emotivni volba.
Fakt nechapu naco je mi posed jak ve formuli a podvozek co me naklepe jak rizek, kdyz to cele zene litrovy trivalec s variatorem. Ok, tak mozna v serpentinach z kopce na pekne silnici, kdyz se naucim pracovat s gravitaci, si to chvilku uziju a to jeste za predpokladu ze vzadu nebudou deti, nebo manzelka, ktere mi to pozvraci.
Pro Type-R tohle naladeni chapu, u mainstreamu je to nesmysl.

Libor
22. března • 9:55

Žádné naklepávání se nekoná. Chtělo by se překonat a s Civikem se projet. Podvozek je naopak nastavený lépe, než jsem měl v HR-V. Opravdu mi spadla brada, když jsem s tím poprvé jel. Ideální mix. To, jak tlumí nerovnosti, hlava nebere. V práci máme Octy 3G (1.4, 1.5 a 1.8 TSI) a ty jsou, ve srovnání s Civikem 10G, prkenné.
O tom, zda se Honda c Civikem švihla vedle" , svědčí celosvětové prodeje, ne ty evropské. Ještě, že tu Civic stále je, nechtěl bych si vybírat jen mezi v Peugeotem 308, Golfem 8G, FoFo, velmi slušné, ač malé Mazdě 3, i30... V té cenové relaci (nepočítat oficiálním ceníkem), tj. do 600.000 Kč, je Civic 1.5 Sport Plus, zajímavá volba.
Ten zvláštní design, pomalejší infotainment, některé mateiály v interiéru, hkuk od pneu, právě za jeho pojetí, rád odpustím.

Znalec
22. března • 11:05

Nesúhlasím, ale chápem.
Napr hluk od podvozka je pre mňa absolútne neprijateľný.
Jazdím veľa a chcem, aby bolo auto tiché.
To je prvá podmienka.
Už len preto sú pre mňa japonské autá vylúčené.Zase niekto má iné priority , napr psycho dizajn.Je dobré, keď je na trhu viac konkurentov.
Na druhú stranu mi chýba zo strany Japonci rešpekt voči zákazníkom.
Korejci náš trh rešpektujú. A sú tu pár rokov.
Japonci nami pohŕdajú a to je pre mňa absolútne neakceptovateľné.

Tubicta
22. března • 21:14

Přesně pro tohle Hondu miluju jde mimo proud ...
Poslední dobou v Evropě chrlí automobilky bezhlučné, ergonomicky dokonalé, úsporné a celkově vozy naprosto dokonalé.Hondu si kupují lidé kteří ještě nechtějí zapomenout jaké to je řídit ano opravdu řídit auto...a užít si to a to ani nemusí jet rychle,,, stejně vás to bude bavit a vykouzlí vám úsměv na tváři..Pro koupi dopravního prostředku a né auta,,, Hondu nekupujte...Měl jsem v minulosti,,, Citroen, Audi A6, Škoda 3 modely, Hyundai, Renault,.

WP
23. března • 8:52

Tenhle příspěvek jsi musel psát v ranných 90-tých letech minulého tisíciletí, jinak si ho neumím vysvětlit. Tehdy to byla automobilka s širokým portfoliem moc pěkných aut, supersportem za slušné peníze, spoustou kupé a perfektním Legendem. Dnes v ozobáním končí na Civicu, jinak SUV a sporťák je za cenu, která s původním NSX nemá srovnání.

Libor
22. března • 11:28

Design se subjektivní věc, v tom se shodneme, ne? Já se zase nemohu ztotožnit s designovým "chladem" konkuretnů (vyjma M3), každý to máme nastavené jinak.
Co se týče hluku od pneu, je to řešitelné. Civic nemá vzadu klasické plato, ale tu "roletku", což je sice praktické, z cargo důvodů, ale logicky neutlumí hluk. Mám v plánu tohle řešit dodatečným vytlumením podběhů a podlahy v zavazadelníku (incestice do 5.000 Kč). Už v předchozím autě (HR-V 2G) jsem auto svépomocí dodatečně a komolexně vytlumil a výsledek byl fantastický. Takže tohle mi vrásky na čele nezpůsobuje, zabavím se, baví mě to...

Znalec
22. března • 18:36

No mna takto domarobene veci pri aute za 20000€ nijako nenadchynaju.Podobne ako dorábanie antikoróznou úpravy pri Mazda a Mitsubushi.Ako som písal, Japonci sú zaostali, predávajú zastarané výrobky, nevážia si svojich zákazníkov.Preto pokial budú Japonci predávať primitívne vozidla, bez poriadnej lokalizácie a bez poriadneho servisného zázemia - a za premrstene ceny! Dovtedy ku mne Japonec do garáže nepríde.Japonské automobilky už dávno nemusia platiť dovozové cla, svoje shitove produkty však naďalej cielene predražujú.Uráža má takýto prístup. A moje peniaze nedostanú

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jarda
20. dubna • 22:31

fakt nevim,kdo je zaostaly. Honda prodava miliony aut celosvětově a jeji auta asi nebudou takova sracka,kdyz to lidi furt kupuji v takovych objemech. On totiz zbytek sveta nepotrebuje diesely,turba,hatchbacky ani kombiky a tablety primontovany na palubce.

Libor
22. března • 19:14

Máš právo volby, zajišťuje Ti to svobodná vůle.Jakožto uživatel pátého japonského auta, mohu v klidu a s čistým svědomím říct, že se spolehlivostí a servisem jsem neměl nikdy sebemenší problém. Když je řádná údržba... Čtyři auta byla nová, páté lehká ojetina. Nemohu soudit vyběhané popelnice, které mají nejistou servisní historii, nebo idioty uživatele. Co se týče servisních nákladů, tak kupříkladu na HR-V mě za 4 roky vyšel autorizivaný servis na na 12.500 Kč (zdejší vstřícný servis umožnuje volbu vlastního motorového oleje). Moc, málo? Ať si každý udělá názor sám. Kolik by to bylo např. Škodu Karoq, hm? :-) Vím, vysvětlovat zrovna Tobě, dle mě, neskutečně předpojatému člověku, že Honda nevyrábí šroty, je marný boj. Mám však dlouhodobou VLASTNÍ zkušenost, neživí mé data internetových diskusí, ale prožitky. Pokud by bylo to, co tu celou dobu tvrdíš, opravdu realitou, musel bych mít patologickou diagnózu, vlastnit japonce, Hondu. Ale tak to Bohu dík, není.Takže, já si zítra sednu do toho svého "šrotu" a s radostí si vychutnám příjemný sportovní posed v kokpitu, v zatáčkách excelentní podvozek a po zahřátí i těch 182 koní :-) Měj se podle svých představ, se svým, zajisté mega výborným autem, good luck :)

Znalec
22. března • 20:19

Mna čaká zajtra bežná octavia :-)Nie je to žiaden zázrak, ale v porovnani s civic?1. Lepšia ergonómie
2. Lepšie odhlučnenie.
3. Lepšia spotreba
4. Viac miesta.
5. Zasadne lepší infotaiment.Ok, možno v pretekoch do vrchu bude civic lepší.Lenže ja nepôjdem na preteky do vrchu :-)

ACE
23. března • 9:30

Pán Znalec, to sou bláboly, málem bych zprvu uvěřil že to myslíš, vážně :-D, ale hned první tři body jsou taková kravina že ani polodebil to vážně nemůže tvrdit, takže gratuluju, ze začátku jsem taky myslel že to myslíš doopravdy. ;-)

Libor
22. března • 20:49

Octavia? Tak tím jsi měl začít, úplně zbytečně s Tebou ztrácím čas :-) Internetové diskuse jsou plné zarytých přispěvatelů "chvalme modlu, Octavii", kteří se své vysněné auto bijí, mnohdy bezmyšlenkovitě, až do morku kostí. Jen pro info, dvě jsem doma měl, takže žádná zášť vůči Škodě. A jak píši výše, v práci máme několik Octávií, a to MK2 (2.0TDI L&K) a hlavně MK3 (1.4 TSI, 1.5 TSI a 1.8TSI), takže mám bezprostřední zkušenost a v reálném čase. Jediné, co má Octa lepší, je infotainment, ale na ten se nejezdí, když už, zapnu AA a už se nestarám. Čte messages, Waze "šlape" na jedničku. "Hudebně" mi také nic neschází, téměř 500W a 11 repro je moc fajn. Prkenný podvozek víceprvkové nápravy u L&K i 1.8 TSI se s Civikem nedá srovnat, to pozná i má žena, že je v Hondě vyladěnější a stabilnější :)Spotřebu paliva je zbytečně detailně rozebírat. Jen pro info. Jezdím dle spritmonitoru za 5.97 l/100 km, což ta obdobně výkonná 1.8TSI nedá, ani když jede z kopce. Bože, to je materiál :) A vnitřní prostor? Chceš srovnávat bachratou Octávii s hatchem C segmentu? No tak, to je přece fail jako prase, buď soudný. Co tam máš dál, pane zarytý, slušně řečeno, zarytý koncerňáku? :)

WP
23. března • 17:08

A já si vždy myslel, že podobné cancy jsou doménou hospodských TDI driverů;-)Civic s 1,5 má na Spritmonitoru průměr 7,08l/100km.Octa pak mix motorů 1,8 a 2,0TSI 7,70 s o něco vyšším výkonem.

Libor
23. března • 18:00

Věř, čemu chceš, ale nějak nemám vůli a ani chuť se veřejně zostudit plácáním nesmyslů na internetu, kéž by se tím řídili i ostatní. Vše, co tu popisuji jsou prožité situace a fakta, včetně Tebou popírané spotřeby paliva. Je to navíc dohledatelné, jen zkus zapátrat trošku víc a hlavně správně zadat parametry vyhledávání :) Někdo jezdí za 6, nebo za 9 l/100 km. Bydlím na periferii krajského města, do práce to mám 11 km, tři světelné křižovatky, které jsou navíc ráno vyplé, provoz mírný. Zpátky provoz logicky hustší, ale vždy projedu na 1. signál semaforu, prostě periferie. Škola a družina, nákupní středisko, od baráku do 5 km, žádné semafory, přednosti v jízdě. Tahle (většinová) skladba tras "dovolí", že jezdím za tolik, kolik uvádím. To, že Ferda bydlí v ucpaném městě, jeho spotřebu paliva logicky ovlivní, já jsem ale spokojen.

WP
24. března • 4:16

Tak co řešíš Octávku? A meleš tu o jízdách z kopce?

Libor
24. března • 14:38

Ale no tak, nejsem mlynář. Byl to příměr.

Martin 2bep (2bep)
23. března • 17:46

p.s. Už jsem na Tvou chybu přišel
Civic 7,08L/100km -> https://www.spritmonitor.de/en/overview/18-Honda/168-... ...
Jenže tam máš ze 162 kusů i 36 TypeRů (2,0T 235kW) ;-)

WP
24. března • 4:18

OK, Type R mi nedotekl, že tam bude.

Martin 2bep (2bep)
23. března • 17:29

Nevím jak hledáš, ale 1,5T (134kW) tam má spotřebu 6,72L/100km a jak známo CVT spotřebu zvyšuje.
Manuál má spotřebu 6,57L -> https://www.spritmonitor.de/en/overview/18-Honda/168-... ... OIII 1,8 TSI (132kW) manuál = 7,6L -> https://www.spritmonitor.de/en/overview/45-Skoda/399-... ... OIII 2,0 TSI (162kW) manuál = 8,25L -> https://www.spritmonitor.de/en/overview/45-Skoda/399-... ... Jak si filtroval své údaje?

Luboš
22. března • 14:18

V sedanu 10g je lepší odhlučnění kabiny od zadních kol řešeno pevnou přepážkou kufru - platem s reproduktory. Dalším zlepšením je použití méně hlučných pneu -např. Dunlop. Originál Bridgestone Turanza (>71dB) nejsou nic moc.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Libor
22. března • 14:23

Pneu byl první krok. Zimní Dunlopky a letní GY. Oba "sety" na slušných 70dB.

Mirek
22. března • 13:09

Za ty ceny by to mělo být z výroby. Ospravedlňovat něco systémem dodělej doma je vcelku nepřijatelné. Takto bychom mohli hovořit o tom, že to auto je vlastně ceníkově dražší ještě o cca 24 000 Kč.
https://www.ahifi.cz/odhlucneni-vozidel-tlumen... ...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Libor
22. března • 14:19

Záleží, kdo to hodnotí, takže tu "nepřijatelnost" vnímám malinko jinak. Hluk od odvalujících se pneumatik není markantní jen u Hondy, třeba dodat, abychom byli objektivní. Ale kdo chce psa bít, vždy si důvod najde.
I kdybych zvolil k odhlučnění auta firmu, což je zbytečné (udělám svépomocí), tak i s tímto výdajem jsem spokojený, protože cena Civika byla, ve srovnání s konkurencí, bezkonkurenční.

Mirek
22. března • 19:36

Já hůl nehledal, jen jsem hodnotil to, co jsi napsal. Kdyby nebylo potřeba hluk řešit, asi bys to tak nikdy nečinil. Je mi naprosto jedno, o jaké auto jde, tedy nechci ani psa bít. Já jsem u svého auta dodatečně tlumil jen přední podběhy, neboť jsou plastové a náraz kamínku byl tedy dobře slyšet, ostatní nebylo třeba. Vzhledem k tomu, že mám zkušenosti s auty Honda, tak tam je opravdu potřeba to komplexnější tlumení, které jsi jistě ne bezdůvodně dělal u HR-V. při přesednutí x Focusu do Civicu to byla opravdu v tomto směru docela tragedie. Přiznám, že šlo o předchozí generaci, nevím tedy, jak je to u současné, ale pokud to tady čtu, také to není výhra.
A jeden fakt, takové tlumení nejde dělat na silnici u svého paneláku, ne každý má garáž, potřebné nářadí, um a zkušenosti. Takže nehodnoť druhé podle sebe. je mi jedno, za kolik jsi ho dostal ty, druzí to štěstí s největší pravděpodobností mít nebudou, tedy platí to, že za tu cenu, by ten Civic měl být již odhlučněn. Když to dokáže levnější konkurence, nevidím jediný důvod, proč ne Honda.

Libor
22. března • 21:39

Ta odpověď nebyla ofenzivní. Beru to tak, jak to vidím ze svého pohledu, nic víc.
Srovnání mám i s Tebou zmiňovaným FoFo, konkrétně MK3 1.5EB Red Edition (má ho kolega v práci) a tam bych to viděl, co se týče hluku od podvozku, stejně.
Jsou lidé, kterým to ani nepříjde, ale rád mám věci, pokud možno, dokonalejší. A tady to, ostatně jako u každého auta, zdokonalit jde. Nic víc. HR-V má tu konstrukční nevýhodu, že svody výfuku, jsou nasměrovány opačně, takže ke kabině. Celý pohon je navíc podsunut, z důvody úspory místa, skoro pod palubní desku. Z toho pramení i ten hluk. Sestrojili na daném půdorysu, velmi prostorné auto, což s sebou přináší i zmíněné neduhy. V kombinaci s motorem, který bylo nutno vytáčet do alespoň středních otáček, nebylo pro perfektní akustiku, zbytí. Auto se mi jinak líbilo, tak jsem koupil a tlumil. Co je na tom špatně, když jsem nechtěl Tuscon, Yeti, malou CX-3, Vitaru?

Mirek
22. března • 22:42

Špatně na tom není nic, jen opravdu při té ceně by Civic měl být i lépe odhlučněn. Já mám Focus 1,6 EB a opravdu po zatlumení předních podběhů výrazně klesl hluk. Zadní podběhy jsou z materiálu připomínajícího jekorové koberce a od těch není slyšet nic. Při jízdě s předchozí generaci Civicu jsem málem hledal nedovřené dveře při hluku, který se linul autem. Připadal jsem si, že slyším vše okolo. Psal jsem to výše, přesedal jsem přímo z Focusu do Civicu a byl to opravdu i v tomto výrazný rozdíl. Ostatně i Fordu bych kopl do zadnice za takto provedené podběhy. To zatlumení stálo cca 500 Kč, jenže automobilky jsou škrti a třesou se na každou korunu, euro.

Libor
23. března • 9:09

Ono je to také tím, že se inženýři a výrobci snaží sešrtat, k vůli co nejmenším emisím, každý kilogram váhy vozdel. Tohle obrovsky trápilo třeba Mazdy 3 a 6 předchozí generace (už s Kodo designem).Zkušenosti z Civikem 9G, mám jen po faceliftu. Tam mi to nijak zvlášť "netrklo" do uší, ale možné to je, nepopírám.Co se Civiku 10G týče, nedám mi to a půjčím si hlukoměr, abych měl objektivní data. Samého mě zajímá, kolik dB je v autě za jízdy. Srovnám to pak s dostupnými daty konkurence, i s tolik opěvovanou Octavií 3G :)

Mirek
23. března • 13:31

S Octacii III jezdím na služební cesty, diesel, a po pravdě řečeno, odhlučněná je slušně. Problém je, že se špatně porovnává, když není bezprostřední přesednutí. Potom zbývá opravdu ten hlukoměr, případně orientačně apka v mobilu na měření hluku.

Pravda pravdoucí
23. března • 13:59

Mobil měří hluk tak mizerně, že to je nevypovídající. Je to jen pro srandu.

Mirek
23. března • 18:57

Asi je potřeba si přečíst celý, i tak krátký, příspěvek, který jsem napsal. Víš co znamená v tomto případě slovo orientační? Nejspíš, že výsledek není hodnotově hodnověrný, ale může sloužit jako porovnání k něčemu jinému.

Sir CHerokee
22. března • 8:37

Evropský trh není tak důležitý, jak si myslíme. Pro některé z nás je to i emotivní volba, já nevnímám auto jako pračku. Posed má do formule dost daleko a podvozek je pohodlný, ve verzi sport plus nebo Type R pak nastavitelný. Litrový tříválec je evropský emisní úlet, to je pravda. Příště tam bude ještě horší a dražší hybrid nebo baterky a bude to podstatně těžšá a méně zábavné. Btw. Type R FK8 se dá běžně používat jako denní rodinné auto a to bez kompromisů...stačí přepnout do komfortu.

Abre
22. března • 13:58

Zrovna takhle mam kolegu v praci. On ma Cupru, ja XPerience. Tzn. oba mame adaptivni podvozky, akorat ten muj ma asi o 3cm vic zdvihu. On ma nejake sportovni tvrde slupky, ja 205/55 celorocky s krasne mekou bocnici, hustene na spodni hranici povoleneho tlaku. Jezdim vecne v komfortu a prijde mi to tak nejak snesitelne. Ta jeho Cupra je samozrejme tvrda ludra, ale on je presne ta cilova skupina, co se bude do smrti hadat, jak je to pouzitelne jako daily driver. Hlavne ze uz nekolikrat prorazil gumu, coz me se na zadnem aute jeste nikdy nestalo.
Posledni auto co jsem mel s takhle nevyvazenym pomerem podvozek/motor, byl dvojkovy Focus. Podvozek tak na 200kW+ vykonu a v predu dehtova 1.6TDCI 66kW. Byl to naprosty nesmysl a tenhle Civic s trihrnkem nebude lepsi. Ale jasne, ta emotivne ladena cilovka pro Type-R, co tvori mozna 3% zakazniku a vsechno mekci nez neodpruzena motokara, povazuje za komfort, tak ta bude happy.

Sir CHerokee
22. března • 17:00

Nelze srovnávat hrušky s jabkama. Celoročky...zajímavé, to pamatuju naposled na Škodě 105L a v zimě jsem s nimi několikrát uvízl :-). Cupru a Type R nejde srovnávat. Honda je jiný vesmír. Protože vyzkoušet nemáte asi kde, tak jako argument toto a řadu dalších různojazyčných testů. https://www.youtube.com/watch... U nás plní roli rodinného auta.

Martin 2bep (2bep)
22. března • 20:20

Celoročky jsou dnes opět na vzestupu. Pak lidi brzděj v zatáčkách :-(

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mpolan
22. března • 21:40

Jo, v zatáčkách mě brzdí spousta lidí... ale celoročkami to fakt nebude, to by na nich muselo jezdit půl republiky. Spíš to bude tím, že dnešní polovodiči umí jezdit už jen rovně, zatáčet se bojí.

Martin 2bep (2bep)
22. března • 21:56

Samozřejmě to byla z mé strany nadsázka :-) Ale když se člověk podívá jaká je sháňka po jetých pneu, zimácích dojížděných v létě apod. :-|
Souhlasím s Tebou, že počet řidičů rychle klesá a válcují je majitelé řidičského oprávnění.

mpolan
23. března • 20:02

Nejhorší je, že i na těch zimních v létě jsem v zatáčkách rychlejší, než polovina aut v provozu. Je to fakt tím, že se lidi tak bojí nebo já jezdím s Cliem jako hovado? :-D

Martin 2bep (2bep)
23. března • 20:09

Nejsou pomalá auta, jen pomalí řidiči :-P

Znalec
21. března • 17:56

Fascinujúce príspevky.
Nerozumiem tomu fanatizmu.Mame tu zastarale, nevýkonný, malé, škaredé auto, ale radi mu odpustíme..Odpustíme malo priestoru, nepoužiteľný infotaiment, otrasný dizajn, slabý a uzrany motor, zaostali prevodovku, vysokú hlučnosť a vysokú spotrebu.Kvôli čomu?
Kvôli dobrému podvozku?
Fakt Vám to stačí?
Za 20000€?Haha.
Je to kravina, nikto to auto v Európe nechce.Lebo dobrý podvozok je to jedine, čo je na tom aute dobre.

St.
21. března • 20:38

Já zase kupuji jen Japonce. Z principu. Japonsko se mi líbí, líbí se mi, jak se tam lidi k sobě chovají, jak jsou pracovití. A pak, chci auto, které často na silnicích nevidím (v ČR), prostě chci být výjimečný. Výběr se zužuje, ale pořád jsou tu dobrá auta, která moje požadavky splňují. Dokonce se Japonci stěhují spíš do zpátky do Japonska, takže třešničku na dortu ve formě "Made in Japan" začíná paradoxně splňovat více aut.

Rakowski
22. března • 6:03

Právě, asijská auta dělaná v Evropě bývají mnohdy nic moc. Origo made in Japan je nejlepší.

Libor
22. března • 9:42

Civic ve Swindonu končí do dvou let a opět bude "made in Japan". Bavil jsem se s dealerem, který mi říkal, že si v JPN na to konto už zajišťují logistiku. Anglána, 10G, mám teď prvně (v minulosti z JPN Civic 6G /1 4iS a 1.6VTI/, z Mexica HR-V 2G bez vad v kvalitě zpracování/). Sám jsem zvědavý na Civic JDM.

Mirek
22. března • 23:03

To už je docela známá a stará informace.
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/honda-... ...

Ffff
21. března • 18:17

Pro někoho dost podstatná věc ten podvozek. Já mu určitě dávám přednost před infotaimentem a el.pomocniky. A že by v civicu nebylo místo o tom tedy nevím.

Libor
21. března • 18:49

Neřešil bych ho. Design vnímá každý jinak. Fanatičtí Znalci potřebují k životu něco jiného, než jsou jízní vlastnosti, tak je v tom nechme.
O prostornosti by se dalo polemizovat také, ale ten, kdo to auto zná, a nebo si najde čas navštívit dealera a ne tu jen bezmyšlenkovitě plkat 100x opakované nesmysly z internetu, ví své.

Ffff
21. března • 19:47

Ok. Nema cenu řešit. Já civic znám. Je to auto pro řidiče. Zároveň i praktické. 1.5 turbo je super. Já si řízení užívám a proto pro mě v této třídě vede trio civic focus giulietta.

Passat
21. března • 17:30

Assasin ty si riadne zakomplexovaný trdko

Assasin
21. března • 18:16

Věř mi, že komplexy nejsou můj problém - trdko. ;-)

Passat
21. března • 17:29

Ako tvoj Passat a ochtavka

Libor
21. března • 16:58

Máte tam chybu, pánové redaktoři, konkrétně:"O to víc mě mrzí, že k testované verzi Sport Line nelze objednat jiný motor. K tomuto podvozku by se nejvíce hodila patnáctistovka s manuální převodovkou, jenže ta je k mání pouze k výbavě Sport Plus, která bohužel nastavitelný podvozek nenabízí"Mám právě 1.5 "Sport plus" a ejhle, adaptivní tlumiče (nastavitelný podvozek) v autě jsou. Realita je taková, že adaptivní tlumiče nebyly v dosluhujícím modelu "Sport". Ať si jaždý říká, co chce, tohle auto má nejlepší podvozek ve své třídě, možná se mu vyrovná jen nový Focus. Auto je jako celej fajn, a tak mu pomalajší infotainment, hluk od pneumatik a další drobnosti (pro někoho podivný design v interiéru), milerád odpustím.

St.
21. března • 18:28

Dost by měl zajímaly ty adaptivní tlumiče. Měl jsem Civica (7G), teď mám tedy jinou značku (Subaru): přepínáte to, nenecháváte to na jednom nastavení? Je to opravdu zásadní vliv na jízdu? Adaptivní tlumiče měla verze combi 9G vzadu. Udržují tedy světlou výšku?, nebo se dá světlá výška i měnit?

fero
23. března • 15:39

Prijemne to funguje aj na dialnici pri rychlostiach od 180+ a auto je istejsie.

Martin 2bep (2bep)
22. března • 20:13

C9G Tourer je tam měl kvůli přeci jen velkému batohu na jednoduché zadní nápravě. Světlou výšku nemění, jen ztuhnou a auto se pak méně naklání.
Současná C10G je má na obou nápravách a jen ztuhnou. Menší boční náklony, jistější stopa, ale zároveň méně komfortní na špatné cestě.
Jezdím (1,5T SportPlus) podle nálady, občas to zapínám na celou cestu, občas jen na jednu zatáčku :-)
Co se výšky týče je ale potřeba vypíchnout, že je 10gen mnohem méně náchylná na propadání zádě při naložení oproti 8/9.gen. Do Ufona stačilo naložit sadu obutých 17" a bylo to hned vidět. V 10gen jsem myl plnej kufr bagáže na lyžovačku, na střeše rakev s lyžema a nebylo to téměř znát.

Sir CHerokee
22. března • 8:18

Nejsou to klasické adaptivní tlumiče, ty má až Type R. Auto ztvrdne, méně se dostává při sportovní jízdě to nedotáčivého smyku, méně se naklání. Osobně jsem jezdíval převážně v tom "sportu" s tvrdšími tlumiči. Výška se nemění.

Libor
22. března • 9:37

Honda v materiálech ke Sportu plus tento systém prezentuje jako "systém adaptivních tlumičů", víc jsem to nezkoumal, to je pravda. Při přezouvání pneu jsem se díval, že mají ve spodní části patron materiál navíc a vedou k tomu nějaké kabeláže. Nic sofistikovaného to asi nebude, ale rozdíl je citelný.

Martin 2bep (2bep)
22. března • 20:01

Vidím to na tlumiče s externí nádobkou, podle tvaru by tomu tak být mělo. Zapnutím/vypnutím se bude ovládat nějaké přepouštěcí ventil. Víc složitosti bych v tom nehledal,
Hlavní je, že funguje parádně i na zimních 215/55R16 :-P

Libor
21. března • 18:41

Doplnění ke světlé výšce. Jestě jsem neměřil, zda v případě "naložení" auta, toto klesne, nebo ne. Vůbec mě nenapadlo to zkoušet. Dobrá idea ;-)

St.
21. března • 20:33

Díky, zajímavé...

Libor
21. března • 21:56

Není zač. Původně jsem Civika vůbec nechtěl, ale po detailní předváděčce a nacenění skladového auta (sleva 130.000 Kč) bych musel být blázen, abych ho nevzal. Jízdně je to špička.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jarda P
22. června • 8:04

Já dostal slevu 100 tis oproti tabulkovým cenám. Tahle podivná politika ale prodejům Hondě u nás spíš škodí..Lidi vidí cenu na letáku a už ani nejdou do autosalonu, protože je to drahý. Pokud ale člověk chce, dostane se na ceny více než konkurenceschopné a ve spojení s výbavou v době, kdy jsem ho kupoval, nižší než u téměř veškeré konkurence...

Libor
21. března • 18:39

Když jsem auto koupil a odjel ze salonu, myslel jsem, že mi "přefoukali" pneumatiky (omyl, byly aktivovány adaptivní tlumiče). Ano, jde to opravdu znát. Auto citelně "ztvrdne" a už tak docela slušná směrová stabilita se o dost zlepší. Je to logicky tvrdší, ale ne nepříjemně. Svou roli v tom budou hrát i poměrně "vysoké" pneu 235/45 R17.
Nastavení funguje pouze v pozici "on" a "off" a abych se přiznal, mám to většinou vypnuté, auto drží stopu perfektně i tak. Je ale dobré je tam mít, když bouchnou saze... :)

Ffff
21. března • 18:13

Pro lidi které ještě baví řídit bych řekl nejlepší volby focus civic giulietta a minulá mazda 3

Libor
21. března • 18:32

Souhlasím, z toho seznamu jsem nejel pouze s Alfou a všechny podvozky jsou na slušné úrovni.

Sir CHerokee
21. března • 15:09

Některé názory tady mě baví. V posledních letech jsme na běžné ježdění měli doma 1.5 Sport Plus a nyní Type R.
Znám všechny tři motory. Tříválec je špatný. Tak špatný, že je jen v Evropě a vznikl a jen a pouze kvůli emisím. Ne že by tento motor konkrétně stál za hovno, ale ono to platí o 3 válcích obecně. Vychází to z jejich principu fungování. O tom vůbec nemůže být řeč. 1,5 je pak naopak výborný motor. Jen ne probůh s CVT. Honda má výborné manuály, zdaleka ne jen ten v Type R. Auto je s ním lépe sladěno a je citelně rychlejší. Co se velikosti týká, je po Octavii druhé největší ve třídě. Vevnitř je dostatek místa vepředu i vzadu a do kufru vejde i velký kočárek s korbou. Více pro rodinu skutečně netřeba. Však má dobře přístupných 420 litrů...s jednou výhodou, jde spíše o liftback...na okno si neserete. Co se kvality týká, neměl jsem nikdy žádný problém kromě start stopu...zase jedna hovadina pouze pro Evropu a s tím spojená špatná start stopová baterie. Nelze vyřadit bez zásahu do řídící jednotky. Hondy a Toyoty obecně patří kvalitativně je špičce, co dnes auta v těchto cenových relacích nabízí. Ostatně musí to mát vychytané, levnější low-endová Corrola je nejprodávanějším autem světa, řidičsky orientovaný Civic je pak čtvrtý. To pak dokládá i nejdelší záruka 3+5 let u Hondy standardně.

Mirek
21. března • 19:23

Nevím, jak jsi přišel na to, že Civic je druhé největší auto ve třídě a první, že je Octavia, ale jen pro tvé info:
Focus kombi 4668 x 1825 mm
Octavia kombi III 4667 x 1814 mm
308 SW 4585 x 1804 mm
i30 4585 x 1795 mm
Golf Variant 4567 x 1799 mm
Leon 4535 x 1815 mm
Civic 10 4518 x 1799 mmPokud namítneš, že do měření nebereš kombi, můžeš mít pravdu, ale to není chyba ostatních výrobců, že Honda přestala dělat verze kombi, v minulé tuto verzi měla. Proto HB ostatních výrobců také nejsou tak velká, když vyrábí i verzi kombi a Škoda Octavia zase není verze HB a Honda Civic teké není klasický příklad verze HB, spíše fastback, přestože se o ní píše v tisku jako o HB, ale sama Honda o něm píše jako o Civicu 5D.

fero
23. března • 15:37

takze golf variant je dlhy ako civic hatchback :D Bravo

Anonymizovaný
22. března • 10:01

Vnejsi rozmery (tedy velikost narazniku) nic moc o prostornosti interieru nenapovi. Ani vetsi rozvor nezaruci vice mista v interieru, pokud je vnitrek vozu navrzen neoptimalne. Kolega to myslel z pohledu cestujicich. Se zadnym ze zminenych aut jsem nikdy nejel, jen Civicem 10 a prisel mi hodne prostornej, cili bych tomu veril.

Mirek
22. března • 10:55

Kdyby to tak myslel, tak by to tak napsal. Jenže nepsal o vnitřním prostoru, ale o velikosti auta. Tuhle větu neokecáš: " Co se velikosti týká, je po Octavii druhé největší ve třídě."
Až poté začíná psát o vnitřku auta.

Sir CHerokee
22. března • 16:53

Ani jsme to nechtěl komentovat, psal jsme o hatchbacích a liftbacku a ne o jezevčících.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
22. března • 22:58

Ještě drobnost, stačilo jen napsat, že jsi to myslel v hatchbacích a liftbacku a ne v jezevčících, napsal bych OK, ale tím úvodem se snad snažíš naznačit, že neumím číst, a že to tam napsáno je.

Mirek
22. března • 22:52

Opravdu se s tebou nechci hádat, ale kdepak jsi o tom psal, když ve tvém příspěvku o tom není ani slovo? Dobře si všimni, co jsem napsal výše "Pokud namítneš..."
Píšeš o Civicu, ale to neznamená, že tím pomíjíš ostatní karoserie, protože je Civic nemá, nikde to nezmiňuješ, vyjadřuješ se obecně, nehledě na tu větu, která vůbec neřeší typ karoserie, ale třídu.

Luboš
21. března • 17:25

CVT - věc názoru. Nepodtáčím ani nepřetáčím motor, řazení 7 virtuálních stupňů je tak neskutečně plynulé (až sametové), nemluvě o plynulém rozjíždění - kam se hrabe DSG. V kombinaci s adaptivním tempomatem k nezaplacení pro popojíždění nebo jízdu v kolonách. Navíc u CVT verze není otravný START-STOP systém. Spotřebu držím po okreskách 6,2L, dálnice 7,2L, dlouhé kombinované trasy 5,6L. (Civic sedan 10.G, 1,5L, CVT).

Sir CHerokee
21. března • 22:21

To beru. Sedan má měkčí naladění podvozku a pro klidnějšího řidiče ano. 5D je pak sportovněji orientovaný a pro svižnou jízdu mi po osobní zkušenosti přišel manuál lepší než CVT. S 1.5 jsem jezdil těsně pod 7 litrů (70 % město) a Type R zatím těsně pod 9. To jsou všechno výborné hodnoty.

Luboš
22. března • 0:10

Zdání klame. Svižné svezení zažiješ i s CVT. Podle výrobce je zrychlení u 1,5L CVT z 0-100 km/h za 8,1-8,2s , v manuálu za 8,4-8,6s. Dobře to ve svém srovnávacím testu 10G 1,5L CVT vs. manuál popsal Maroš Čabák - byl z toho docela vykulený.

Vím
21. března • 16:24

Doba se mění a manuál není zrovna to pravé ořechové na denní poskakování po městě. Provoz za posledních 15let razantně zhoustl. Honda vsadila na cvt, tak cvt.

Anonymizovaný
21. března • 11:55

Osobně bych volil buď 4válec 1.5L, nebo, jak píše kolega, atmosféru 1.8L, kterou bohužel uz Honda nenabízí. Ja mám ale to štěstí, ze ji v Civicu IX (tj předešlé generace) mám a tak vím, že je to skvělý motor s nadpozemským zátahem v rozmezí 5-6.7tis otáček. Je to dokonalé auto na serpentýny, kde si řidič užije krásnej zvuk motoru a vůz jde nádherně za plynem. V těchhle podmínkách (tj v serpentýnách) vám podle mě neujede nikdo s běžnym motorem do objemu 2L ať má, nebo nemá turbo. (Celkem bych to porovnal s Civicem X 1.5L) Kdo ale nemá rád hluk, tak to neocení. Spotřebu mám 5.3 - 9L podle způsobu jízdy. Dlouhodobě 7L = kopcovité serpentýny.https://www.autorevue.cz/test-honda-civic-sport-18... ... Stávající třívalec 1L (93kw@5500RPM, 180Nm@1700-4500RPM, 1355kg) má prakticky stejné parametry jako atmosfera 1.8L (104kw@6500RPM, 174Nm@4300RPM, 1300kg ne-kombík) a jak vidíme, tak mají i totožnou spotřebu a hmotnost vozu. Proto mi přijde 3válec zbytečnej.Překvapuje mě, že turbo má i horší zrychlení než atmosféra (10.9sec vs 9.4sec), přitom má vyšší krouťák, čili za mě 1L turbo nebrat a radši zkusit sehnat bazarovej kousek 1.8L. Ikdyž je pravda, že nejspíš neseženete a kdo chce nový auto na klidný a tichý ježdění, tak mu bude 3válec vyhovovat. Na druhou stranu já zrovna přemýšlím atmosféru prodat, protože auto už nejspíš už nebudu potřebovat, takže třeba časem jeden kousek v bazarech přibude.Moje auto ale má automat, kterej má těžší převody, navíc je to kombík (1388kg), tak není tak hravej jako ne-kombík s manuálem. I tak ale na jedničku krásně letí z 30 na 60km/h a na dvojku cca z 80-120km/h. Není to ale na předjíždění, má radši prázdný silnice a předvídatelý situace.Kdyby tu byl nějakej fanda, kterej má Civic X 1.5L a chtěl by ho porovnat v serpentýnách s atmosférou 1.8L Civic IX, můžem se dohodnout. Teda až opadne šílenství jménem Korona :-) PS: Jindřichovice u K.Varů.

Jarda
20. dubna • 22:15

na 1.5 t nema 1.8 ani nahodou,verte mi. 1.8 je srovnatelna s 1.0. Sam jsem svedl souboj s 1.8 a byl velice vyrovnany v přímce.V zatackach nemate proti novemu Civicu zadnou sanci..

Alsiik
21. března • 16:40

Mám najeto 200 000 km v 1.8 8g a nadpozemským zátahem bych to teda rozhodně nenazýval :)) Pravdou je, že si SUBJEKTIVNĚ myslíš, že to je dobrý zátah, ale pravdou je, že neujedeš v serpentinách ani 2.0 TDI s efektivně řadícím řidičem. Sice si budeš myslet, že jedeš jako formule 1, ale realita bude proti tobě, promiň.
1.8 103kW jede ve výsledku velmi podobně jako podobně těžké vozy podobného výkonu. Pojede ale výrazně líp, než japonské auta s podobného výkonu s atmosférou a CVT.

Kocour
21. března • 14:32

Tak já ti to porovnám, protože jsem měl 8g 1.8 a teď X 1.5, ale jezdil jsem i s 9g. Je to úplně jiné auto, jak podvozkově, motorově a hlavně brzdy. Starý civic se při ostrém brždění ve vyšších rychlostech nepěkně vlnil. Podvozek je co se týče komfortu úplně jinde, stejně tak průjezdy zatáček a celkově větší pohoda a klid. U starého jsem našel limity docela rychle, nový je o koňské délky jinde, jakoby ani nešel urvat. A o motoru se nebudeme bavit. 1.8 je do 4k líná ludra, co se musí držet pod krkem. Spotřeba u starého se po 300k ustálila na 6.7. Nový civic 6.5 a má jen 30k a jezdím s ním daleko svižněji. Ale pár věcí me štve. Jednak sedačky, které jsou úzké a špatně vedou (což znamená, že v kůži se při ostřejší jízdě kloužu), starý byl v tomto lepší. Debilní start stop systém, který nelze vypnout úplně, ale jen pro každou jízdu. Kokotské hlášení infoteimentu, který po nastartování chce vždy potvrdit, že se budeš věnovat řízení. Ostřikovače, které jdou víc nad okno, než na něj. Jinak stará grafika mi nevadí, bo se na ni stejně za jízdy nedívám, ale puberťáci asi nebudou rádi. Nastupování je pravda težší, ale posez nízko je super a nejsem důchodce. Dozadu se s hlavou nevlezu 1.88m.
Celkově obrovské zlepšení a je opravdu radost z každé jízdy.

Vím
21. března • 12:16

10.9s je dáno cvt, které má ztráty třením. I tak musí být proti starším cvt o kus jinde, protože na 96kw s cvt mít maximálku 205, to je dost. Tzn. že jsou ztráty na převodovce relativně malé.

Ffff
21. března • 12:05

Hele to nemyslíš vážně že 1.8 atmo nic neujede. Jako ten motor má krásnou gradaci a svižnou reakci na plyn ale ujede ji kdejaká 1.4 turbo! To si zase takhle nemaluj. Navíc že by civic 9 byla nějaká motokara do serpentin tak to si taky nemyslím. Desítka je jiné kafe. Ale tim neříkám že je davitka špatná to ne.

Mirek
21. března • 13:31

Tvůj názor musím podpořit. S minulou generací jsem si měl možnost právě s tímto motorem 1,8 trochu zajezdit. Krásné na tom bylo, že jsem přesedl z Focusu 1,6 EB do Civicu 1,8 atmo a po rozjetí jsem přemýšlel, kde dělám chybu, že to nejede, přestože motor docela vysoko točím. Kdo je zvyklý na Civic s tímto motorem je jistě spokojený a má pocit, že to opravdu jede, ale rozhodně nebude konkurovat autům s přeplňovanými motory přibližně stejných, ne-li vyšších objemů. Můžu být fanda Hondy, ale je třeba mít trochu soudnosti, případně si konkurenci vyzkoušet. A když se mi zdá, jak mi to auto "parádně " jede, a že se každému udržím bezproblémově na kapotě, ještě neznamená, že druhému to nejede ještě lépe a pouze nechce na cestě s kdekým závodit.Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.4https://www.auto.cz/honda-civic-1-8-sport-ada... ... Ve středním spektru otáčkoměru je osmnáctistovka podivně tupá, bez výrazné chuti do života. Po překročení vrcholu točivého momentu 173 N.m ve 4.300 otáčkách za minutu se konečně začíná něco dít, nejlépe ale automobil jede, pokud jej udržujete okolo šesti tisíc otáček. Motor je v tu chvíli výrazně slyšet, konečně však cítíte výkon. Charakteristice jednotky by nejspíše nahrávalo o kousek kratší zpřevodování, alespoň tedy prvních čtyř stupňů. Pak by byl výkon motoru využitelnější.

21. března • 10:51

Na Hondu smutne , myslim motor.

Libor
24. března • 10:16

Bez urážky, ale tříválce dnes montuje do svých aut i taková "modla", jako je BMW. Tím tříválce neobhajuji, nejsou mi "symaptické". Snad v minivozech, tam mi "jakýsi" smysl dávají.

expat
22. března • 15:41

......může za to EU6d Temp WLTP.....Hondu nelze obviňovat....B-]

Paly
21. března • 9:19

Politbyro hondy urobilo osudovu chybu vyčiarknutím z ponuky atmosferu 1.8 vtec.Mali by sa nad tým hlboko zamyslieť a vratiť atmosferu späť do ponuky,priklad nech si vezmu od mazdy.Problem nebude žiadny,s emisiami by si určite motor poradil,kedže sa už nemera podľa optimistickeho systemu NEDC,ale realneho WLTP...

Martin 2bep (2bep)
22. března • 19:54

Dle dat na Spritmonitoru, což by se dalo považovat za reálná čísla, je C10G s 1,0T (6,42) v manuálu o 0,6L úsporněší, než C9G s 1,8 i-VTEC (7,09) a ten je zase o 0,6L úspornější než C8G s 1,8 i-VTEC (7,67).
Jelikož už v 9.gen 1,8 i-VTEC byla hodně laděná a uzpůsobená na spotřebu oproti 8.gen (Star&Stop, ECON mód, těžší kvalty), tak další potenciál už by tam moc nebyl a hlavně by ten motor museli upravit pro novější Euro normy :-/
Z pohledu spotřeby spíš 1,0T nedává moc smysl ve srovnání s 1,5T ve stejném autě. Nárůst spotřeby o 0,25L za 40kW navíc je opravdu malá daň :-DA "politbyro hondy" je naprosto v klidu, jelikož motory 1,6 a 1,8 i-VTEC (ty co mi v Evropě známe právě z předchozích dvou generací Cviček) nabízí v současné generaci dál, ale na jiných trzích. Holt když si Evropani volí rudo/zelený dobrodince, tak si to musí vyžrat... :-|

Pravda pravdoucí
22. března • 20:17

1.5t je vlajkový motor pro Civic a Accord na us trhu.

Assasin
23. března • 5:38

Raději si změn Nick. Plácáš nesmysly.B-]

Martin 2bep (2bep)
22. března • 20:43

Na US trhu je pro Accord vlajkový motor podladěná 2,0T z TypeR na nějakých 280k.
1,5T je tam základ.

expat
22. března • 15:38

Mýlíš se. Kdyby se Honda "vlezla" do EU emisních požadavků, tak by určitě větší motor použila....to je přece jasné.....ale ono to nešlo....škoda.... :-/

Ffff
21. března • 8:49

Civic je jizdně naprosto vynikající

Kkk
21. března • 17:02

Kokot

Rakowski
22. března • 5:59

Nás nezajímá co Vám chybí :-D Ale i tak děkujeme za informaci.

Znalec
21. března • 8:08

Záver: je to zastaralý šrot

Ludy
21. března • 18:41

Šrot nešrot, motor bych tam popravdě chtěl chloupek větší+silnější. Jinak je to super auto a nevíš co bych dal za to, kdyby jsme to mohli vyrábět v ČR. B-] :-)

Assasin
21. března • 9:23

Lopata. Ano, bez odpovědi, inteligentního argumentu. Nic jiného než mínus jsem nečekal. B-]

Assasin
21. března • 8:50

A co je dle tvého odborného názoru auto. které si zaslouží i tvůj znalecký respekt ve stejné třídě? Druhý dotaz. Jezdil jsi s tímto vozem, že ho nazýváš šrotem? Díky za tvé odborné odpovědi.B-]

Asasin
21. března • 12:18

Samozrejme, rad ti odpoviem.1. Zastarany dizan interieru. Dizajnove trendy su dnes uplne inde - vid napr nove Kie, VW, alebo aj Mazdy. Tlacitka, volant, spracovanie - to vsetko je namenej 10 rokov stare.2. praktickost kufra - podivne vycnelky, chybajuci tunel na lyze, alebo sklapatelna stredna cast. to vsetko je na urovni a niekedy aj pod urovnou najlacnejsich zigulakov.3. ergonomia na urovni 90rokov - nastavenie volantu, ergonomia pedalov zodpoveda starej skole a je uz davno prezita.4. problematicka spolahlivost - obzvlast motor 1,5 ma zavazne problemy pri prevadzke v meste.5. rozmery interieru - velmi malo miesta, ci uz vpredu, ale hlavne vzadu. Realne je to auto pouzitelne max pre dvoch ludi.6. a perlicka na zaver! Infotaiment z cias SEGA. kockovany displej, gombiky ako v Apollo 3, velkost pisma zabera pol obrazovky, chybajuca lokalizacia, problematicka spolupraca s Apple Car Play. Sorry, ale cakat s nastartovanym autom niekedy aj minutu!! kym vsetko nabehne? Osrat taky software. Zaver - motor moze byt aky chce, ale bezneho uzivatela auto nemoze oslovit. A pocet fanusikov, ktorym nevadi bohapusta arogantna ignorancia zo strany Hondy sa nastastie stale znizuje.PS: s tymto motorom som nemal tu cest. A ani nechcem.

Rakowski
22. března • 5:58

Prodím nekecejte zde blbosti, Honda je absolutně super :-) :-) :-)

pacho
21. března • 21:29

tak ako dizajnové trendy uvádzať VW, trocha trapné. Okrem iného VW nedokáže spraviť ani poriadny SW pre svoj elektromobil.

Pravda o Pachovi
21. března • 22:07

Pacho, 100 příspěvků a 100 zveacení na vw. Tak si ho kup alespoň z bazaru, když ho tak obdivuješ. To už by jsi na něj mohl mít, ne?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
pacho
21. března • 23:18

pacho má solídne auto mižšej strednej triedy, nie preto že by nemal na väčšie, ale úplne mi stačí . Ročne najzdík okolo 20tkm, tak potrebujem spoľahlivé a hlavne pohodlné auto, so slušnou spotrebou. . Nemusím autá kupovať v autobazáre, dosť som sa najazdil na služobných aut VW, stačilo. Veľmi zaujímave, keď človek napíše pravdu o VW, tak hneď sa nájdu múdrci, čo napíšu, že človek nemá na vw aje socka, tak preto takto píše, Keˇd nie sú agumenty, tak aspoň zhodiť prispievateľa.

Pravda o Pachovi
21. března • 23:38

A když je tvůj Peugeot tak kvalitní, proč ti vw nedá spát? Taková obsese se fakt nevidí.

pacho
22. března • 6:56

Pozri sa môj peugeot je kvalitný, to je pravda, (mám 120tkm), prezradim ti je aj veľmi pohodlný, a prakticky, má nízku spotrebu.Má pevnú a relatívne ľahkú karosériie a z toho vyplývajú dobré jazdné vlastnosti. Samozrejme nie je ideálny a má aj svoje záporne stránky. Je to 308II, rok2013, vtedy v podstate ako prvý prišiel ( už bola 208) s relatívne veľkým stredovým displejom, za čo zožal kritiku. A pozri me sa po 7mich rokoch prichádza s neviem akou vychytávkou s miesteným displejom na palubovke hore, a nie dolu pri guliach kde naňho nevidied aj vw. Tak Peugeot ako hádam prvý zo segmentu B prichádza s s voličom AT, v štýle BMW. Teraz po 7mich rokoch prichádza vw s voličom, ala BMW. a takto by som mohol písať na dve strany. Peugeot používa hydromenič namiesto skackavej DSG, a ešte jednu perličku od PSA, citroen "katus" s motorom 1,5 HDi, má nižšie emisie ako elektromobil od BMW, a pritom nemusí klamať SW. Toto sú fakta, a nie blaboly, typu " nech si pacho kúpi vw v bazary". Netvrdi, že raz si nekúpim vw, ale v súčasnosti po skúsenostiach zo služobných vôbec nespĺňa moje kritéria.

Assasin
21. března • 14:41

1. zastaralý design je otázka vkusu. Oproti M3 je pozadu, ovšem Mazda do toho radikálně řízla a směle se může rovnat i prémiové produkci stejné třídy. Najezdil jsem v ní pár kilometrů. V tomto smyslu jsem zvědav na Civic G11. Každopádně, po usednutí do současné generace je to naprosto perfektní - sportovní posed.
2. velikost kufru je naprosto dostačující. Kombál s TDI to tedy není. ehm..
3. ergonomie je naprosto v pořádku. veškeré ovladače jsou kvalitní dostatečně velké pro pohodlné ovládání.
4. nemohu posoudit. Něco málo jsem četl, ovšem nic konkrétního.
5. nesmysl.
6. tady můžu souhlasit. Info t. není na nejlepší úrovni a ve skutečnosti netuším, proč tomu tak je, když JP elektronika je na špičkové světové úrovni a byli vždy inovátoři.Honda na EU kálí. To je pravda a mrzí mě to. Nicméně, produkty, které tady nabízí, jsou s konkurencí naprosto v pohodě. Je třeba počkat na novou generaci.
Jel jsem s tímto motorem a jsem přesvědčen, že vyhoví 80% místních řidičů. 1.5 už vcelku jede. Vyšším prodejům ovšem brání dosti expresivní design. B-]

Znalec
21. března • 14:50

A priestor je nezmysel?
Nezmysel píšeš ty, rozmery sú jasné merateľné a civiccje ako rodinné auto skrátka malý.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jarda
20. dubna • 22:11

osobo,o cem mluvite??Malo prostoru??Ma 196 cm a jsem majitelem Civica 10G hlavne proto,ze se do nej vlezu!Krom koncernu se do jineho vozu nevlezu.Bud drhnu hlavou o strop anebo pri sedacce posunute vzad pri pohledu vlevo koukam do b-sloupku. Mel jsem moznost vyzkouset radu vozu a uprimne rikam,ze Civic je hlucny od podvozku na hrubem ceskem asfaltu, coz je jeho jedin
nectnost vsech Hond.. Podvozek,prostor (největší kufr po Octavii ve třídě, na delku ma 95 cm),vybava i kvalita zpracovani je na spicce za cenu 400 tis.

Lord Owl
27. března • 10:17

Nic není menší a předraženější, než "rodinná" Fóbie.
To auto se tváří jako sporťák (ne fakt to není rodinné), možná tak i jede, ale v té cenovce už se konkurence teda snaží. Raději bych Subaru BRZ nebo taky něco malého, co bude mít "šalt páku" a "motor" (čti bez vypínatelných válců apod.)....

ACE
21. března • 15:15

Proti čemu je malý? Teď si ho koupil kolega, mám lehce na 185 a dozadu si za sebe sednu v pohodě.

Libor
21. března • 21:53

Ale no taaak, malý? Možná 9G, vpředu na výšku, k vůli nádrži pod předními sedadly, 10G je prostorné auto i na výšku. V práci jsme si teď pořídili několik Civiků. Auto do rodiny, řidiči od 180 do 195 cm. Tohle rozhodně není malé auto.

Znalec
21. března • 14:49

Asasin, japonská elektronika bola ok pred 20 rokmi.
Aktuálne im totálne ušiel vlak, nedokážu už sami vyrobiť ani televízor.
Rovnako ako pri autách žijú z pozitívneho image minulosti.
To však už dlho nevydrží.

Nepropadej panice
21. března • 13:35

1. Uvnitř jsi, jak v bojové stihačce. :-) Trendy, trendy, to je dost hloupý argument. Buď ti to sedne nebo ne.2.Praktičnost kufru- Bože! Od toho hatchbacky přeci nejsou. Vůz je stavěn na jízdní vlastnosti. Praktičnost, která cílovku nezajímá, je dána nezávislým, perfektně zpracovaným zavěšním, bezkonkurenčně nejlépe fungující ve třídě a taky celkovou optimalizací za účelem, dosáhnout nízkého těžiště- jízdní vlastnosti nedostižně před ostatními3. Ergonomie odpovídá supersportům, v testech si ji velmi chválí. Ve sportovním hb se naschvál sedí jinak, než v Octavii kombi.4.slyšel jsem něco ohledně průsaků oleje, ale není možno ověřit- málo zákazníků, možná máš pravdu5. Vůz je koncipován na jízdu, sportovním hb nebudeš vozit 3x týdně sousedy 30km do práce. Místo na zadních není třeba.6. To se nepovedlo. Patřím k lidem, kteří řídí, vnímají vůz, na serepetičky kolem kálím. Pokud je to jediný nedostatek, vzhledem k jízdním vlastnostem ho rád přehlédnuMáš pravdu, běžného zákazníka osloví něco sterilního, s univerzálními vlastnostmi. Honda je skvělý vůz pro lidi, kteří vědí a vyznávají tento styl.Mohl jsi napsat rovnou, že ti sedne Octavia kombi, do které se ti vejde hodně zavazadel, má dobrý přístup do kufru. Dospělí lidé budou moci na zadních sedačkách kopat nohama a osadíš si do vozu úsporný naftový motor.

Nepropadej panice
21. března • 8:29

Co jsem koukal na testy tohoto vozu tak celkové poznatky testerů jsou takové: motor má vyšsí spotřebu, kolem 6.5. V takto kulturně chovajicím tříválci ještě neseděli, nejlépe odladěná cvt, která si s motorem sedne, motor je naladěn hezky do otáček, trošku simuluje chování atmo. Většina hodnotí svezení jako nečekaně velmi dobré. Motor řadí k absolutní špičce mezi tříválci. Pro mě je jen otázka, zda se za stejnou cenu nepojede lépe v leonu 96kw dsg. Civic je pro mě nadpozemsky překrásné auto.

Doporučujeme

Články odjinud