Minitest Ford Focus Active 2.0 EcoBlue AT: Když musíš, tak musíš

35 komentářů

E15
1. dubna • 22:06

A opravdu se verze Active vyrábí v Číně?

Honza
3. dubna • 8:11

Vyrábí se v Nemecku

Q
29. března • 7:01

Moda tehle aut skoncila s nastupem pocetne armady SUV a crossoveru. Kdy jste naposledy videli Octavii Scout nebo Audi Allroad? Fabii Scoutline jsem videl nazivo jen jedenkrat v zivote. Ford na tom nebude lepe.

VasekM
29. března • 7:55

To je pravda. A proto se mi tyto auta libi, protože to není na kazdem rohu.
Třeba me se docela zamlouva, protože design je lepsi nez u "obyc" Fokuse a 3cm se mi hodi (často zajizdim nekam k lesu apod., potreboval bych vic:) ), ale 4x4 nepotrebuju.
Navíc cena mi neprijde strasna, 1,5 titanium za 540 tisic. Tusim ze u Fordu to pujde ještě casem dolu. Jasne trivalec není vyhra, ale porad tam je alespoň "objem" a jestli je dobře vyvazen tak v tom nevidim problem (vic jak 150 tis.km s tim stejne nedam). Navíc všude ctu chvalu, jak to dobře jezdi vcetne toho 1,5 motoru.Takze vidíte, co clovek to jiné preference, a to je dobře :)P.S: prekvapilo me ze 1,5 (4valec) S-Max Titanium (opravdu bohata vybava vpodstate bez doplatku) je za 640 tis.

Q
29. března • 13:39

Ford ma nabidku oplastovane verze pomerne sirokou. Hatchback, kombik, benzin, diesel, manual, automat. Chybi jen moznost pohonu vsech kol, coz ale vetsina stejne asi nepotrebuje. Ostatni uz tu nabidku hodne osekali, treba Octavia ma uz je jen diesel v automatu a samozrejme jen kombik.

VasekM
29. března • 8:16

Chci rict kombi 1,5 Active za 540. Vybava velmi slusna (navi, 17alu, tempomat, park.sensory...)

qwerty
29. března • 5:58

Asijskz design s kruhovym ovladacem prevodovky... no to se bude prodavat samo:-D

Stary pes
28. března • 19:59

Tento model v strednej vybave stoji u nas 29 000. Autor testu pise o nejakej super vyhodnej cene? To fakt?

Multicar
28. března • 18:46

Nějak to nemůžu vyčíst z ceníků ani katalogu.... v benzínu je Focus jen s tříválcem ?

Karel.
28. března • 18:56

Ano, "největší" benzínový motor je tříválec 1.5.

verny
28. března • 20:23

Dnes jsem s tímto motorem měl předváděčku. Tříválce nesnáším, ale tohle je jízdně skvělý motor. Je krásně pružný, živý s radostí se vytáčí, evidentně není tak udušený emisema ani dlouhou převodovkou jako 1,5 TSi. Tříválcový cvrkot je slyšet jen při pořádném naložení, jinak je příkladně odhlučněný. Ale největší bomba je na Focusovi podvozek. Jako spokojený majitel Golfu prostě smekám. Takový mix agility při neskutečném komfortu jsem už dlouho nezažil. Jen mi přijde se cenově jsou s tímto motorem spojeným jen s nejvyšší výbavou mimo tak o 100 Litrů.

olsztyn
28. března • 21:10

Líbí se mi docela hatch v modré st line 1.5... po to co píšeš bych se tím chtěl projet, ale nevím jestli bych jako shodou okolností koncernista s cerstvou obměnou nebyl spíš nasrán. Seděl jsem v tom staticky a interiér kterej mě u fordu vždy vadil mi přijde taky fajn

verny
28. března • 21:26

Tak já mám taky čerstvě Golfa pátý měsíc. Svezl jsem se s tím ze zvědavosti. Motor je pocitově výborný zátah asi o malinko slabší než 1,4 110 Kw ale stále krásně svižný. Ale podvozek je prostě skvělý, řekl bych lepší než Golf. Interiér je fajn, útulný i dobře zpracovaný, výborná sportovní sedadla, jen ten středový display by to chtělo natočit k řidiči. Ford udělal opravdu velký pokrok s Focusem. Ale pak se podíváš na nabídnutou cenu a rázem jsi rád že máš Golfa.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jiří
28. března • 22:26

Záleží snad, jestli je motor zajetý a jak dobře. Kor, když to zkousite jako predvadecku. Další věcí je udušení těchto nových motorů, viz. třeba 1,4tsi vs 1.5tsi. Takhle bych to vůbec nebral. A cena, prostě si musíme zvyknout na to, že motor okolo 110kw už bude stát přes 1/2 milionu, bohužel. A nevím o tom, že by Golf byl levnější, naopak se u koncernu VW připlaci za blbosti, které jsou jinde standard. Možná je na něj nějaká akce, když přijde zanedlouho nová generace, ale ta byla i na Focus. Také jsem před časem vybíral a prostě pokud si chcete jízdu i užít, tak je na to Focus jak dělaný.

Karel.
28. března • 21:01

1.5 TSI je možná emisně udušený, ale v reálné dynamice 1.5 EB semele.
http://www.zeperfs.com/en/duel7010-7756.htm...

senny
30. března • 20:21

porovnanie automatov, napr. v USA Fusion 1.5 EB zrýchľuje o sekundu rýchlejšie 10 vs. 11 sekúnd, ak sa stojí pred štartom na brzde s roztočeným motoromdvojspojka bude v šprinte asi vždy rýchlejšia ako planétová prevodovka hlavne kvôli meničunapr. civic 1.5 s prevodovkou CVT je na stovke za 10s podla hondy... https://www.honda.sk/cars/new/civic-5-door/spe... ... https://www.youtube.com/watch...

Mirek
28. března • 22:06

Tak stále můžeš mít za přibližně stejnou cenu, jako Golf 1.5 TSI, Focus s motorem 1.5 EB, ale s výkonem 133 kW. Pokud ti jde jen o to semletí, tady to bude již obráceně, ale tříválec.

Jiří
28. března • 21:52

Tahle porovnávací stránka má stejnou váhu, asi jako žebřičky spolehlivosti TÜV.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Marek71
29. března • 8:43

A proč? Jsou to reálné naměřené hodnoty různých auto magazínů.
Ale to, že ten Ford 1.5 bude pomalejší než Golf 1.5 dává tušit i to zrychlení 0-100 slabší o sekundu.

verny
28. března • 21:29

To je samozřejmě možné, něco napovídá i zrychlení 0-100 Focus 9s, Golf 8s. Ale subjektivně jede Focus 1,5 opravdu svižně. Možná trochu klame že jde rychleji do otáček.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Karel.
28. března • 21:36

1.5 TSI má nevýhodu a výhodu zároveň je velmi tichý, nebo v Golfu je tak odhlučněný, že ani při vytočení není moc slyšet a to dělá dojem, že se nic neděje. 1.5 EB je jadrnější (nebo klidně se dá říci, že je při vytočení hlučnější) a to hen, hen dělá dojem, že to "jede". Záleží na každém, čemu dává přednost. Osobně mě tříválce ani čtyřválce zvukově nijak nerajcují, takže bych dal přednost tichu a reálné dynamice.

JirkaX
28. března • 20:42

Tak snášíš nebo ne? :-))

verny
28. března • 20:55

Nesnáším ale tohle mě prostě překvapilo. Skoro bych to ani jako tříhrnek netypoval, kdybych to nevěděl. Je to výjimka potvrzující pravidlo.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
JirkaX
28. března • 21:04

Ty tříhrnky mi nikdy nevadily, i když jsem žádný nevlastnil. Vždy to byl nějaký náhradní vůz. Bral jsem to jako zpestření. Tenhle bych ze zvědavosti možná taky vyzkoušel.

Mirek
28. března • 18:30

Na to, že se prodává "docela dlouho" (8 měsíců), jak píše pan Míčka, tak bych mohl vyhlásit na dny, kdy jsem Focus potkal, státní svátek. Moc bychom si nepomohli, myslím, že jsem za tu dobu potkal celé dva. Opravdu úspěšný prodej, moc by mě zajímaly statistiky prodeje poslední řady "tříválcových" Focusů.

BB
28. března • 18:37

To je pravda, vidět novy focus to je svátek. Jinak mě překvapila velikost nádrže pouhých 47litru,ja sam bych uvítal naftu tak na 60-65l.

Rider6
29. března • 10:11

Tak ono to chvilí u novych aut trva než se rozšíří ve větším měřítku. Nesmíte to brát podle škodovek a VW :-D Tam samozřejmě český ovečky poslušně stojí frontu na nový modely, už aby to měli doma :-D

Verny
29. března • 10:55

Pokud je blbě tj. příliš vysoko nastavená cena tak to lidi prostě nekoupí i kdyby to bylo nejlepší auto na světě. A Focus je v kontextu své vlastní historie prostě předražený. A Škoda je vyprodaná ne proto, že jsme blbé ovce, ale protože nabízí dobrou kvalitu, techniku, neurážlivý design a to vše za přijatelný peníz. Svou pozici si dlouhodobě budují a evidentně se jí to daří. Na rozdíl od Fordu. Ještě si pamatuju doby kdy měl Ford téměř 10% podíl, a kde je teď. Takže chybu bych hledal někde jinde než v tom že jsme národ ovcí.

Moik
29. března • 16:42

Tak s první půlkou zásadně nesouhlasím. Snad že nabízí trvanlivou techniku, ale i o tom by se dalo polemizovat. Jinak je škodovka dneska ušetřený lowcost auto. Jen to prostě není vidět a ani se tak neprezentuje. Ale tvrdý plasty v interieru, jednoduchý podvozek, odhlučnění, odladěni prodvozku..prostě se všude neskutečně šetřilo.
U nás se jí daří výlučně kvůli fleetům...pro ty je totiž skutečně levnější, jak konkurence.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
K+K
29. března • 20:25

Lowcost? Když postavím Octavii vedle nového Focusu tak vidím benzínové čtyřválce vedle tříválců, čtyřkolky vedle předohrabů, nastavitelné podvozky vedle pasivních, samosvorné diferenciály vedle přibrzďování kol, silnější diesely vedle slabých, jedny z nejhorších infotaimentů v podobě SYNC 3 vedle slušného standardu. A Škodovce potažmo Octavii se daří především v Evropě, český trh a české fleety jsou to poslední co ji dělá prodeje.

verny
29. března • 20:20

No tak já si za za tím pro změnu zásadně stojím. Šetří všichni, u někoho je to vidět víc u někoho míň, jinak by nepřežili. Ale škoda to dělá myslím celkem chytře. A v mém okolí znám řadu soukromých majitelů Octávií, Rapidů i Karoqů, žádný z nich není nespokojený.

Mirek
29. března • 19:32

Tak ceny jsou nastřeleny dost vysoko, o tom žádná. Když si vzpomenu, za jakou cenu jsem kupoval předchozí Focus a s jakou výbavou, tak dnes abys za to vysolil tak o cca 150 000 až 200 000 Kč více. Já myslím, že ne bezdůvodně je v současnosti Focus s cenovou slevou do 31.3., nebo do odvolání. Do odvolání to tady již bylo při minulé generaci a trvalo to od určité doby stále, několik let. Nejprve byl akční ceník a potom z normálního ceníku automaticky prodejci odečítali výraznou slevu.
https://www.ford.cz/content/dam/guxeu/cz/cs_c... ...

BB
28. března • 18:28

Podle úvodní fotky jsem myslel, že je to nějaké nepovedené čínské auto a on to focus.

AB
28. března • 16:45

Skoro 800 tyček a 110 kW chrochták s cukajícíma automatem? To se u Fordu někdo zbláznil.

Aladin
28. března • 17:07

A kolik si myslíš, že stojí konkurence? :-)Otázka je, jestli vůbec vzít naftu. Abych se s ní třeba za 2 roky ještě mohl podívat do Německa. Němci jsou v tomhle dost nepředvídatelní. Když jsou schopni zaříznout 4 roky staré vozy a kolem Essenu naftu komplet, kdo ví co prosadí zelení příště.

Doporučujeme

Články odjinud