Minitest Ford Focus Active 2.0 EcoBlue AT: Když musíš, tak musíš

AB  |  28. 03. 2019 16:45

Skoro 800 tyček a 110 kW chrochták s cukajícíma automatem? To se u Fordu někdo zbláznil.

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  28. 03. 2019 17:07

A kolik si myslíš, že stojí konkurence?

Otázka je, jestli vůbec vzít naftu. Abych se s ní třeba za 2 roky ještě mohl podívat do Německa. Němci jsou v tomhle dost nepředvídatelní. Když jsou schopni zaříznout 4 roky staré vozy a kolem Essenu naftu komplet, kdo ví co prosadí zelení příště.

Odpovědět  |   | 
BB  |  28. 03. 2019 18:28

Podle úvodní fotky jsem myslel, že je to nějaké nepovedené čínské auto a on to focus.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  28. 03. 2019 18:30

Na to, že se prodává "docela dlouho" (8 měsíců), jak píše pan Míčka, tak bych mohl vyhlásit na dny, kdy jsem Focus potkal, státní svátek. Moc bychom si nepomohli, myslím, že jsem za tu dobu potkal celé dva. Opravdu úspěšný prodej, moc by mě zajímaly statistiky prodeje poslední řady "tříválcových" Focusů.

Odpovědět  |   | 
BB  |  28. 03. 2019 18:37

To je pravda, vidět novy focus to je svátek. Jinak mě překvapila velikost nádrže pouhých 47litru,ja sam bych uvítal naftu tak na 60-65l.

Odpovědět  |   | 
Rider6  |  29. 03. 2019 10:11

Tak ono to chvilí u novych aut trva než se rozšíří ve větším měřítku. Nesmíte to brát podle škodovek a VW Tam samozřejmě český ovečky poslušně stojí frontu na nový modely, už aby to měli doma

Odpovědět  |   | 
Verny  |  29. 03. 2019 10:55

Pokud je blbě tj. příliš vysoko nastavená cena tak to lidi prostě nekoupí i kdyby to bylo nejlepší auto na světě. A Focus je v kontextu své vlastní historie prostě předražený. A Škoda je vyprodaná ne proto, že jsme blbé ovce, ale protože nabízí dobrou kvalitu, techniku, neurážlivý design a to vše za přijatelný peníz. Svou pozici si dlouhodobě budují a evidentně se jí to daří. Na rozdíl od Fordu. Ještě si pamatuju doby kdy měl Ford téměř 10% podíl, a kde je teď. Takže chybu bych hledal někde jinde než v tom že jsme národ ovcí.

Odpovědět  |   | 
Moik  |  29. 03. 2019 16:42

Tak s první půlkou zásadně nesouhlasím. Snad že nabízí trvanlivou techniku, ale i o tom by se dalo polemizovat. Jinak je škodovka dneska ušetřený lowcost auto. Jen to prostě není vidět a ani se tak neprezentuje. Ale tvrdý plasty v interieru, jednoduchý podvozek, odhlučnění, odladěni prodvozku..prostě se všude neskutečně šetřilo.
U nás se jí daří výlučně kvůli fleetům...pro ty je totiž skutečně levnější, jak konkurence.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  29. 03. 2019 19:32

Tak ceny jsou nastřeleny dost vysoko, o tom žádná. Když si vzpomenu, za jakou cenu jsem kupoval předchozí Focus a s jakou výbavou, tak dnes abys za to vysolil tak o cca 150 000 až 200 000 Kč více. Já myslím, že ne bezdůvodně je v současnosti Focus s cenovou slevou do 31.3., nebo do odvolání. Do odvolání to tady již bylo při minulé generaci a trvalo to od určité doby stále, několik let. Nejprve byl akční ceník a potom z normálního ceníku automaticky prodejci odečítali výraznou slevu.
https://www.ford.cz/content/dam/guxeu/cz/cs_c... ...

Odpovědět  |   | 
verny  |  29. 03. 2019 20:20

No tak já si za za tím pro změnu zásadně stojím. Šetří všichni, u někoho je to vidět víc u někoho míň, jinak by nepřežili. Ale škoda to dělá myslím celkem chytře. A v mém okolí znám řadu soukromých majitelů Octávií, Rapidů i Karoqů, žádný z nich není nespokojený.

Odpovědět  |   | 
K+K  |  29. 03. 2019 20:25

Lowcost? Když postavím Octavii vedle nového Focusu tak vidím benzínové čtyřválce vedle tříválců, čtyřkolky vedle předohrabů, nastavitelné podvozky vedle pasivních, samosvorné diferenciály vedle přibrzďování kol, silnější diesely vedle slabých, jedny z nejhorších infotaimentů v podobě SYNC 3 vedle slušného standardu. A Škodovce potažmo Octavii se daří především v Evropě, český trh a české fleety jsou to poslední co ji dělá prodeje.

Odpovědět  |   | 
Multicar  |  28. 03. 2019 18:46

Nějak to nemůžu vyčíst z ceníků ani katalogu.... v benzínu je Focus jen s tříválcem ?

Odpovědět  |   | 
Karel.  |  28. 03. 2019 18:56

Ano, "největší" benzínový motor je tříválec 1.5.

Odpovědět  |   | 
verny  |  28. 03. 2019 20:23

Dnes jsem s tímto motorem měl předváděčku. Tříválce nesnáším, ale tohle je jízdně skvělý motor. Je krásně pružný, živý s radostí se vytáčí, evidentně není tak udušený emisema ani dlouhou převodovkou jako 1,5 TSi. Tříválcový cvrkot je slyšet jen při pořádném naložení, jinak je příkladně odhlučněný. Ale největší bomba je na Focusovi podvozek. Jako spokojený majitel Golfu prostě smekám. Takový mix agility při neskutečném komfortu jsem už dlouho nezažil. Jen mi přijde se cenově jsou s tímto motorem spojeným jen s nejvyšší výbavou mimo tak o 100 Litrů.

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  28. 03. 2019 20:42

Tak snášíš nebo ne?

Odpovědět  |   | 
verny  |  28. 03. 2019 20:55

Nesnáším ale tohle mě prostě překvapilo. Skoro bych to ani jako tříhrnek netypoval, kdybych to nevěděl. Je to výjimka potvrzující pravidlo.

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  28. 03. 2019 21:04

Ty tříhrnky mi nikdy nevadily, i když jsem žádný nevlastnil. Vždy to byl nějaký náhradní vůz. Bral jsem to jako zpestření. Tenhle bych ze zvědavosti možná taky vyzkoušel.

Odpovědět  |   | 
Karel.  |  28. 03. 2019 21:01

1.5 TSI je možná emisně udušený, ale v reálné dynamice 1.5 EB semele.
http://www.zeperfs.com/en/duel7010-7756.htm...

Odpovědět  |   | 
verny  |  28. 03. 2019 21:29

To je samozřejmě možné, něco napovídá i zrychlení 0-100 Focus 9s, Golf 8s. Ale subjektivně jede Focus 1,5 opravdu svižně. Možná trochu klame že jde rychleji do otáček.

Odpovědět  |   | 
Karel.  |  28. 03. 2019 21:36

1.5 TSI má nevýhodu a výhodu zároveň je velmi tichý, nebo v Golfu je tak odhlučněný, že ani při vytočení není moc slyšet a to dělá dojem, že se nic neděje. 1.5 EB je jadrnější (nebo klidně se dá říci, že je při vytočení hlučnější) a to hen, hen dělá dojem, že to "jede". Záleží na každém, čemu dává přednost. Osobně mě tříválce ani čtyřválce zvukově nijak nerajcují, takže bych dal přednost tichu a reálné dynamice.

Odpovědět  |   | 
Jiří  |  28. 03. 2019 21:52

Tahle porovnávací stránka má stejnou váhu, asi jako žebřičky spolehlivosti TÜV.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  29. 03. 2019 08:43

A proč? Jsou to reálné naměřené hodnoty různých auto magazínů.
Ale to, že ten Ford 1.5 bude pomalejší než Golf 1.5 dává tušit i to zrychlení 0-100 slabší o sekundu.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  28. 03. 2019 22:06

Tak stále můžeš mít za přibližně stejnou cenu, jako Golf 1.5 TSI, Focus s motorem 1.5 EB, ale s výkonem 133 kW. Pokud ti jde jen o to semletí, tady to bude již obráceně, ale tříválec.

Odpovědět  |   | 
senny  |  30. 03. 2019 20:21

porovnanie automatov, napr. v USA Fusion 1.5 EB zrýchľuje o sekundu rýchlejšie 10 vs. 11 sekúnd, ak sa stojí pred štartom na brzde s roztočeným motorom

dvojspojka bude v šprinte asi vždy rýchlejšia ako planétová prevodovka hlavne kvôli meniču

napr. civic 1.5 s prevodovkou CVT je na stovke za 10s podla hondy... https://www.honda.sk/cars/new/civic-5-door/spe... ...

https://www.youtube.com/watch...

Odpovědět  |   | 
olsztyn  |  28. 03. 2019 21:10

Líbí se mi docela hatch v modré st line 1.5... po to co píšeš bych se tím chtěl projet, ale nevím jestli bych jako shodou okolností koncernista s cerstvou obměnou nebyl spíš nasrán. Seděl jsem v tom staticky a interiér kterej mě u fordu vždy vadil mi přijde taky fajn

Odpovědět  |   | 
verny  |  28. 03. 2019 21:26

Tak já mám taky čerstvě Golfa pátý měsíc. Svezl jsem se s tím ze zvědavosti. Motor je pocitově výborný zátah asi o malinko slabší než 1,4 110 Kw ale stále krásně svižný. Ale podvozek je prostě skvělý, řekl bych lepší než Golf. Interiér je fajn, útulný i dobře zpracovaný, výborná sportovní sedadla, jen ten středový display by to chtělo natočit k řidiči. Ford udělal opravdu velký pokrok s Focusem. Ale pak se podíváš na nabídnutou cenu a rázem jsi rád že máš Golfa.

Odpovědět  |   | 
Jiří  |  28. 03. 2019 22:26

Záleží snad, jestli je motor zajetý a jak dobře. Kor, když to zkousite jako predvadecku. Další věcí je udušení těchto nových motorů, viz. třeba 1,4tsi vs 1.5tsi. Takhle bych to vůbec nebral. A cena, prostě si musíme zvyknout na to, že motor okolo 110kw už bude stát přes 1/2 milionu, bohužel. A nevím o tom, že by Golf byl levnější, naopak se u koncernu VW připlaci za blbosti, které jsou jinde standard. Možná je na něj nějaká akce, když přijde zanedlouho nová generace, ale ta byla i na Focus. Také jsem před časem vybíral a prostě pokud si chcete jízdu i užít, tak je na to Focus jak dělaný.

Odpovědět  |   | 
Stary pes  |  28. 03. 2019 19:59

Tento model v strednej vybave stoji u nas 29 000. Autor testu pise o nejakej super vyhodnej cene? To fakt?

Odpovědět  |   | 
qwerty  |  29. 03. 2019 05:58

Asijskz design s kruhovym ovladacem prevodovky... no to se bude prodavat samo

Odpovědět  |   | 
Q  |  29. 03. 2019 07:01

Moda tehle aut skoncila s nastupem pocetne armady SUV a crossoveru. Kdy jste naposledy videli Octavii Scout nebo Audi Allroad? Fabii Scoutline jsem videl nazivo jen jedenkrat v zivote. Ford na tom nebude lepe.

Odpovědět  |   | 
VasekM  |  29. 03. 2019 07:55

To je pravda. A proto se mi tyto auta libi, protože to není na kazdem rohu.
Třeba me se docela zamlouva, protože design je lepsi nez u "obyc" Fokuse a 3cm se mi hodi (často zajizdim nekam k lesu apod., potreboval bych vic:) ), ale 4x4 nepotrebuju.
Navíc cena mi neprijde strasna, 1,5 titanium za 540 tisic. Tusim ze u Fordu to pujde ještě casem dolu. Jasne trivalec není vyhra, ale porad tam je alespoň "objem" a jestli je dobře vyvazen tak v tom nevidim problem (vic jak 150 tis.km s tim stejne nedam). Navíc všude ctu chvalu, jak to dobře jezdi vcetne toho 1,5 motoru.

Takze vidíte, co clovek to jiné preference, a to je dobře :)

P.S: prekvapilo me ze 1,5 (4valec) S-Max Titanium (opravdu bohata vybava vpodstate bez doplatku) je za 640 tis.

Odpovědět  |   | 
VasekM  |  29. 03. 2019 08:16

Chci rict kombi 1,5 Active za 540. Vybava velmi slusna (navi, 17alu, tempomat, park.sensory...)

Odpovědět  |   | 
Q  |  29. 03. 2019 13:39

Ford ma nabidku oplastovane verze pomerne sirokou. Hatchback, kombik, benzin, diesel, manual, automat. Chybi jen moznost pohonu vsech kol, coz ale vetsina stejne asi nepotrebuje. Ostatni uz tu nabidku hodne osekali, treba Octavia ma uz je jen diesel v automatu a samozrejme jen kombik.

Odpovědět  |   | 
E15  |  01. 04. 2019 22:06

A opravdu se verze Active vyrábí v Číně?

Odpovědět  |   | 
Honza  |  03. 04. 2019 08:11

Vyrábí se v Nemecku

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 192 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků

Nejčtenější články

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda Scala. Může jezdit skoro zadarmo

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda S…

Se Scalou na zemní plyn se počítalo již od samotného počátku uvedení nové škodovky. Jeden kousek byl nyní spatřen v provozu.

13.  8.  2019 | | 31 N/A
Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není. Zato ale dostala o dost více výkonu

Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není.…

Škoda upravuje ceník výhodné Octavie Tour. Akční výbava sice zdražuje, nyní už je ale dostupná rovněž jako liftback a dostává pod kapotu výkonnější základní motor.

3.  8.  2019 | | 39 N/A
Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Existuje ale něco mnohem raritnějšího

Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Exis…

Zatímco tisíce lidí v Česku šílí z pistáciových fábií, americký dealer BMW z Manhattanu se vytahuje něčím mnohem exkluzivnějším.

26.  7.  2019 | | 28 N/A
T-Kat je jediné české auto, kterým můžete bez obav na D1. A také do války

T-Kat je jediné české auto, kterým můžete b…

Útvar rychlého nasazení, konkrétně protiteroristické oddělení, si převzala vozidlo T-Kat. Je tak skvělé, že se jí musíme chvilku věnovat.

8.  8.  2019 | | 29 N/A
Slavný návrhář rozzuřil Ferrari. Stačila jedna nevinná fotografie se supersportem

Slavný návrhář rozzuřil Ferrari. Stačila je…

Koupením Ferrari vstupujete do elitního klubu, musíte akceptovat filozofii a pravidla značky a stvrdit je podpisem. Že jste milionáři a sledují vás na Instagramu skoro dva miliony lidí na tom nic nemění.

31.  7.  2019 | | 6 N/A