Slova rumunska levni znacka by som v nadpise vynechal. Skuste si to hodit do konfiguratoru v nejakej strednej vybave a zjezia sa vam chlpy. Casy lacnej rumunskej znacky su davno v ...
"Netuším, jestli jsem danou drobnost posledně přehlédl, nebo se jedná o novinku, každopádně Duster geniálně jednoduše řeší jeden z nejotravnějších problémů v současných interiérech. Mluvím o kousku tkaniny našité mezi trochu krátkými sedáky předních sedadel a středovým tunelem. Tato na první pohled banalita velmi účinně zachytává mince, mobily a další drobnosti vypadávající občas z kapes, které buďto nenávratně zmizí a nedají se vylovit, nebo musíte kvůli nim podnikat nedobrovolné expedice do těžko dostupných zákoutí. Více na: https://www.autorevue.cz/minitest-dacia-duster-13-... ... "Toto geniální řešení zdaleka není nové a není to nápad Dacie, mám to už v 6 let starém autě
Myslím, že do plánovaný 4kolky se nehodí ta automat. převodovka EDC. Ta převodovka je sice výborná na běžný ježdění ale ze svý podstaty má jeden zásadní nedostatek. Když se s ní někde zahrabete, tak už se nevyhrabete, protože (laicky řečeno) spojka vypíná při prokluzu. Pokud si tedy někdo pořídí tu 4kolku na ježdění někam do terénu nebo na sníh, tak snadno zůstane někde viset.
Převodovka EDC vypíná při prokluzu? Co je to za blbost? Při prokluzu může zasahovat leda elektronika, která přibrzdí prokluzující kolo nebo když prokluzují obě kola tak omezí výkon motoru, ale aby převodovka "vypínala" při prokluzu tak to je světový unikát.
4*4 u toho motoru bude a pak zase se bude rejpat že moc žere a stojí jak Hxxxxxy.Jde pořídit v naftě a ta 1.6benzín tam bude max do konce roku.
Zajimave auto B-] Chce to ale 4x4 a chlapstejsi barvu. Ted si problematicky Tucson ani neskrtne :-D Dacia opravdu jede, bravo ;-)
Dacia by se mohla ještě letos pochlapit i s tím slíbeným Dustrem pick-up. Aby pak Shade narychlo nemusela z odpaďáku lovit ten zmuchlanej papír se skicou Škodiaku pick-up, co nakonec nechtějí vyrábět. :-DTroufnu si říct, že i Dusterm v pick-upu Dácia opět vypálí ostatním automobilkám rybník. Auto s průchodností Dustru, levné plasty co se nemusíš bát ušpinit, ložná plocha na spoustu bordelu, cena Dustru, tak takový auto tu taky dost chybí. Schválně jak rychle pak něco podobnýho vznikne i napříč konkurencí?
Dám přednost tomuhle: https://www.youtube.com/watch...
Na operák určitě. Jako auto do rodiny na více let, ani omylem. Zeptej se automechaniků, kteří opravují vozy různých značek, jaký je Hyundai odflinklý šlendrián. Auto, kterého je nutno se zbavit do 100tis km a počítat s poklesem ceny, která je na druhou stranu kompenzovaná dobrou kupní cenou.
Máme v rodině několik Hyundai, z toho ještě nedávno dvě i30 minulé 2. generace. Jedna se prodala (koupě nového modelu poslední generace) po 5. letech (83 t. km) za 218 000 Kč, původní cena 285 000 Kč (1.4 CVVT - 100k, benzín, 6. kvalt, víceprvk. zadní náprava, klima, tempomat, omezovač, centrální dálk., všechna okna el., vypínatelné ESP, 6 airbagů, LED mlhovky, kůží potažená řadící páka a volant vyhřívaný, metalíza, kola z lehké slitiny, přisvěcování hlavními světlomety do zatáček, výšk. nastavitelné sedadlo, volant nastavitelný všemi směry, 3 úrovně posilovače, rádio s CD, USB, 6 repro, atd). Druhá i30 úplně stejná, stejně vybavená, jen o 3 měsíce mladší, s 358 000 km na kontě a ještě v základní pětileté záruce slouží stále k největší spokojenosti a nechá se v rodině min. dalších pět let. U obou aut prakticky žádná závada, jen u té druhé i30 lehce vrzající opěradlo řidiče (opraveno v záruce). Průměrná cena garančních prohlídek cca 3 600 Kč vč. materiálu. Takže nejen pokles ceny za pět let necelých 24%, ale i spolehlivost a výhodnost koupě, je myslím bezkonkurenční.
No jasně, tyhle názory znám. 9/10 automechaniků by kupovalo Oktávku 1.9 TDI. To já vím...servisně nejúžasnější auto. Hyundai neznám, ale vlastnil jsem Sorento a teď máme tu Sportage. Nekvality ani nespolehlivosti jsem si nevšiml a statistiky spolehlivosti také mluví o nadprůměrné spolehlivosti...No a ten nájezd 100 tis km....tak to je česká mantra...která bohužel nezohlední, kdo a jakým způsobem auto používal a jak jej servisoval....
Taxikáři v Evropě tyhle značky moc neupřednostňují. To je vizitka sama o sobě. Jak jsem řekl, pokuď po záruce dáváš vůz zpět, není problém. Vozy vypadají slušně, za podřadná vozidla je určitě nepovažuji. Na špičce mainstreamu je pro mě vw. :-D
Ale ano, souhlasím. VW group obecně je v pořádku. Jenom trochu off-topic...druhé auto máme Sharan (MY 2018, 135 kW, 4motion, AT, Highline), naštěstí jako služební... Kdo dá za tohle milión a čtvrt je fakt blázen...Jediné co je dobré je spotřeba a o tu mi prvoplánovaně ale nejde. Komfort podvozku je otřesný, odhlučnění horší než v Rapidu, v interiéru u 3/4 roku starého auta vše povrzává, kožené sedačky zcela neergonomické, elektrické zadní dveře fungují hůře než u Hondy Accord před 15 lety....Ale připouštím, že ostatní vozy VW jsou na tom lépe
Osobně mi přijde trochu "načančanej" do terénu a má moc dlouhé převisy. Tady doufám u toho Dustru ve 4x4. Ale chápu každý ocení něco jiného. Někdo terén, někdo silnice. Ale asi se oba shodneme, že karoserie Pick-up v Evropě dost chybí.
No také by mě zajímalo, v čem Duster vítězí nad problematickým duem Tucson/Sportage. Sám jsem ženě koupil Sportage 1.6 T-GDI 4x4 s AT ve 2. nejvyšší výbavě a je to super auto. Výbavou, dynamikou, jízdně i kvalitou zpracování nesrovnatelné....A uživatelsky moc příjemné auto
Ty wole - tohle kupovani aut zene... To mate tak chude zeny, ze si nedovedou koupit auto sami?? Proc jim kupujete ti auta???
To je přece jednoduché. Myslím, že málo žen si sama koupí auto za skoro třičtvrtě miliónu korun, nehledě na to, že většina je ráda, když jim muž předvybere okruh vhodných aut....My chtěli menší 4x4, vyšší posaz. S ohledem na kilometrový nájezd a charakter denních cest benzín a pro uživatelskou přívětivost a bezpečnost AT...Finálně jsem ženě představil Suzuki Vitaru 1.4T s AT (můj favorit) a zmíněnou Sportage. Na první dobrou chtěla KIU a tak ji má. Jak pořizujete druhý vůz do rodiny Vy?
Na ty 3-4000km ročně jsme ke služebnímu pořídili 4 roky starou Thalii, která bude jezdit až do doby, než ji na STK vyhoděj. To už bude mít najeto závratných 60tkm... Tzn. ještě minimálně 10 let, nebo do doby, než ji ekoteroristi zakážou. Zbytek jezdíme ve služebním. I kdybych měl na rozhazování, nevidím pro uvedené potřeby jediný důvod utrácet za druhý vůz statisíce. ....Předpokládám, že se teď dozvím, že si nevážím zdraví svých blízkých :-D
druhý auto třeba jsem koupil za ušudlený peníze, hlavně nesmí vědět kolik to stálo, ale já to beru, tvoja ti kupuje pivo a ty auto.:-D
Teď jsi to trefil :-DExistuje skupina lidi, kteří nemusí o sobě nic napsat a hned je Ti jasne, jak na tom nejen intelektove jsou... A to me tady na těch diskuzi baví. Dekuji za komentář a přeju hezkou nedeli všem... i zemědělcům s Dusterem
Čeština ti nic neříká? ...sami..., ti...?
Kámoš má dustera jen předokolku(rovina haná) tvoje žena tam asi nedává dovnitř obilí a brambory. Umí vůbec sklopit zadní sedala? Má vůbec vozík?:-/
No jasan, moje žena je fajn a základní uživatelské fičůry zvládá na výbornou. V autě vozíme děti, psa a věci na sport a lezení. Vozík nepotřebujeme.
Porovnání Dustera s Tucsonem je stejně relavantní jako srovnání s telefonní budkou.
To je pravda, Dusterák je výrazně lepší B-]
Než telefonní budka určitě. :-D
Ale je to těsný.
Telefonní budka má pěkný design, Duster nemá žádný. Je to hnusné rádoby auto.
Všechny Dačky zepředu vypadají už dobře, to vidí snad každý, ale co jim stále nějak nejde je ta zadní boční část (od B po C sloupek) a ať je to Duster nebo Sandero, u obou tahle část vypadá stále dosti nevzhledně a nedotaženě.
Naprosto subjektivní pohled na věc. Je to asi jako můj názor, že z většiny japonských aut zvracím kudy chodím. Taková Toyota je téměř u všech modelů doslova hnus velebnosti. Na druhou stranu, asi se to naopak jinému líbí - a o tom to přeci je. Takže : Dacie jsou celkem hezká auta. Zepředu i z boku ;-)
Duster je pěkný ale když není nafta lpg a 4x4.Ja osobně bych změnil dacia na lepší úrovn.
Otázka je, proč kupovat SUV bez pohonu 4x4. To mi smysl skutečně nedává. A druhák, co hovoří proti Dacii, je jejich špatná kvalita. Jinak to nevypadá špatně.
...veď Dacia je so spoľahlivosťou v rebríčku pred všetkými nemeckými prémiovkami. Je síce na 9. mieste, ale nemecké prémiovky sa do TOP 10 ani nedostali!
Na první otázku ti nejlépe odpoví statistiky prodejů.Na druhou ti neodpoví nikdo, protože na poruchu hlavy odpověď není.
To není přesně definované. Statistika nevypovídá nic o potřebách, ale jen o tom, že výrobci ucítili příležitost byznysu a udělali z toho módu. Třeba brácha má malou Vengu jen a pouze z důvodu pohodlného nastupování a posazu. Do roka už ji musí vyměnit (odpisy) a na výběr v této kategorii (rozuměj vyšší posaz, malý vůz) už v podstatě nic na trhu není. ...krom přiblblého SUV, které nepotřebuje a dokonce o něj ani nestojí.
Přesně tak.:-)
Na tomhle autě bylo lákadlo levné 4x4, jako předohrab to auto nemá žádný smysl.
Naco duster když stačí suv za 20tis.
Do terénu-polní cesta,město kolikrát stačí jen vyšší světlá výška.Sníh je poslední dobou jen na horách a když bydliš v nížině tak 4*4 je zbytečný luxus co zvedá spotřebu a servisní náklady.
To kolikrát polní cestu projedu i v kupéčku nebo na klolečkových bruslích...Takové auto má mít 4x4 jinak nevidím důvod si tenhle kus plechu kupovat...
Tak já na polní cesty na rozdíl od tebe nejezdím ani na inlinech ani s kupátkem. Mám pud sebezáchovy a respekt k použité technice. Duster s tímto testovaným motorem s dostal na jiný level než dosud. Dovedl bych si přestavit že ho pořídím manželce na denní dojíždění do práce. Neb prostě chce něco vyššího. A 4x4 ať si pořídí jen ten kdo ho opravdu potřebuje. Na dálnici se ničí, taháš sebou zbytečná kila a jen zvyšuješ spotřebu.
Je to tak, jak píšeš Verny. Většina lidí si SUV stejně kupuje z jiného důvodu, než pro to, aby s SUV jezdili do terénu. Všichni výrobci aut na to reagují tím, že už zcela běžně nabízejí SUV kromě 4x4 i s možností náhonu na 1 nápravu. U některých modelů dokonce jen s předním náhonem. Zákazníci, kteří skutečně (do terénu....) potřebují "pořádné" SUV 4x4, nakonec stejně kupují poctivé 4 kolky a "ofroudy". Rozhodujícím parametrem je totiž světlá výška, a proto ti, co to skutečně objektivně potřebují, tak kupují Hilluxy, LandCruisery, Amaroky, Jimny, Rangery, Navary apod.S předokolkou SUV se člověk v pohodě dostane tam, kam se 4x4. V nejhorším použije pneu s hrubým vzorkem. Výhoda 4x4 na horách v zimě při cestách na lyžování skončila povinným používáním sněhových řetězů v problémových úsecích. Takže v takovém případě si musí špinit ruce i ten, který s SUV 4x4 projel bez řetězů.Ne že by volba 4x4 v případě SUV byla špatnou volbou, ale dá zvolit kompromis předokolky a ušetří se na ceně, hmotnosti a spotřebě (a časem i na údržbě). Doporučuji si to pořádně rozmyslet a nejlépe vyzkoušet a teprve potom koupit. Člověk totiž může dojít k poznání, že mu opravdu ta předokolka bude stačit.
blbost4x4 plus zimní pneu a putili nás nahoru u značky i rakušáci.a kolik takových úsekú je?
Mohl bych stejně přitroublým způsobem argumentovat Tome, například: "Kolik takových dní je, kdyby se hodil náhon 4x4?"Já jezdím do Alp na lyže 4-5 krát ročně a v Česku na lyže cca 10 krát ročně. Jezdím sportovní sedanem s náhonem na jednu nápravu. A nikdy jsem neměl problém, že bych nedojel. Čili nevidím problém, proč by nemohl dojet ve stejných podmínkách SUV jako předokolka. Pravdou ale je, že jezdím do zimních středisek do hotelů, nejedna se o samoty v osamozených údolích apod. V Česku do Harrachova, do Špindku nebo do Pece se dá v pohodě dojet s normálním autem, s předokolkou SUV nemluvě. Každoročně najezdím minimálně v Česku a v Evropě služební předokolkou 40 tisíc km a nikdy jsem nebyl v situaci, že bych nedojel kvůli tomu, že jsem neměl SUV 4x4. V létě je to též v pohodě a se sportovním sedanem k moři do Itálie nebo do Chorvatska jsem též nikdy neměl problémy, i když to není čtyřkolka.Samozřejmě, jak jsem uvedl v původním příspěvku, jsou lidé, kteří se be 4x4 neobejdou, ale v takovém případě určitě volí něco jiného než "městská" SUV 4x4.Co je nejpodstatnější, co by si měl každý uvědomit a zamyslet se, je to, že na silnicích se člověk nepohybuje sám, a proto v situaci, kdy ve složitých podmínkách zablokuje cestu kamion nebo obyčejné auto (třeba s ojetými gumami), tak je člověku SUV 4x4 stejně na houby a musí čekat, až se cesta uvolní. A naopak tam, kde projedou obyčená auta, tak tam projede v pohodě s SUV předokolkou a bez 4x4 se obejde. A případy, kdy člověk bydlí na samotě někde v horách a musí obsolvovat v zimě neudržovanou cestu několik km v zapadlém údolí, tak volí "poctivá" terénní auta s velkou světlou výškou, která jsem uvedl a ne nějaké "pseudo" SUV. Z "leštěnek" se dá velmi dobře použít Touareg, který by byl v takovém případě mým favoritem.Na závěr opakuji - ať si každý koupí auto, které mu vyhovuje a které potřebuje. A když si zvoli 4x4, tak proč ne, vždyť je to každého osobní věc, jak se rozhodne.
suchý asfalt, předpověd počasí bez srážek, oni tam asi stáli, jestli někdo neblbne na suché silnici s řetězama.
Ale pozor , předobraz má jen vlecenou zadní nápravu a tím pádem zcela jiné jízdní vlastnosti. Je zajímav, že třeba u fordu a škody to lidem vadí, ale tady ti samí hádají.
nevím, ale dost majitelů na okruh nejezdí a ve městech a okolo ty doporučené rychlosti zvládne jakýkoliv auto. Jak jsem měl škodu tak mně vůbec nevadila náprava a neznám nikoho jak ty.:-|
Tak to mne tá náprava vadila hodně, octa III má otrasné (doslova sa otriasa :-D) jazdné vlastnosti. Stačí si ju porovnať napr. s prvým Focusom, potom by škodúfkári pochopili, jak má fungovať podvozok na aute.
Dacia je konkurentem octávie III? Vždyt v OIII jezdí jen lidi bez nápadu, nestačí od škody fábia?
100koní na tunu.To pojede velice slušně.To je asi jediná Dacia kterou bych koupil.Zvenku i vevnitř vypadá k světu.
Zvenku souhlas, zevnitř deprese.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.