Minitest Citroën C5 Aircross 2.0 BlueHDi EAT8: Sto lidí, sto názorů

Peter  |  10. 04. 2019 18:26

Dnešné Citroeny mi pripadaju ako že kurier ti ich dovezie v krabici /niečo ako Lego/,ty si to poskladáš a možeš jazdiť.Kde su tie časy ked robili super autá ako napr XM.

Odpovědět  |   | 
hnbgn  |  18. 04. 2019 22:21

aha.....jaky internetovy odbornik...

Odpovědět  |   | 
Rejpal  |  10. 04. 2019 19:09

Nedavno jsem tento vuz, pouze na pohled a na posez (tedy nikoli jizdni vlastnosti).

Budu jej srovnavat s nejnovejsi verzi C4 Cactus (od nejz zdedil castecne vzhled) a s malym Spacetourerem (tedy byvaly C4 grand Picasso).

Vzhledove vypada Cactus lepe, z te C5 prilis zari jeji eSUVeckovitost, ale to je vec nazoru.
Predni sedacky jsou rozhodne pohodlnejsi nez v Ocatvii nebo Mercedesu A, B, C v holobytu. Ale jsou znatelne mene pohodlne nez u Cactusu a troufam si rict, ze i ten Spacetourer ve stredni ci vyssi vybave je pohodlnejsi.

Rozmerove v predu je vice mista nez v Cactusu, ale na komfortu to nepridava, tedy alespon, pokud nejste ridic s dlouhyma a velkyma nohama. Zdani sedacky jsou pro dospelaka tragedie. Prestoze v Cactusu si dokazu celkem pohodlne sednout za sebe (pro 4 dospele nebo 2 dospele a 3 deti je Catus dostacujici), v C5 aircross to nejde. Ba dokonce se na zadni krajni sedacky nevejdu ani na vysku. Se Spacetourerem to nema smysl srovnavat, to auto (i kdyz o tridu niz), je mnohem prostornejsi. Kufrem je C5 aircross tak nekde mezi temi dvemi zminenymi C4.
Celkove to na mne pusobi spis jako trochu prifouknuta C3.

Vlastne ted premyslim, zda ma toto vozidlo pro typickeho soudobeho zakaznika smysl. Tim myslim zakaznika, ktery od vozidla chce, aby ho bezpecne a hlavne komfortne a pohodlne premistilo z jendoho mista na druhe. Bude si takovy zakaznik chtit priplatit za SUV bez pohonu ctyr kol? Kdyz nektere z C4 mu dopreje stejny ci lepsi comfort, zvlast pokud si u nej priplati drobny poplatek za kontrolu trakce, aby se nemusel bat v zime na hory a v lete na plaz.

Odpovědět  |   | 
Neurotic  |  10. 04. 2019 19:16

Je to hnusný, nemá to pohon 4x4 ne že bych ho chtěl, ale když už je to SUV tak ať to nevypadá na sněhu trapně... Nemá to hydrauliku, žere to víc jak 6 válec. Takže ne tímhle starou C5 fakt nahrazovat doma nebudeme

Odpovědět  |   | 
Eda Křovák  |  11. 04. 2019 10:13

Opravdu nikoho z novinářů nezajímá, jak funguje základní verze??

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  11. 04. 2019 16:47

základní verze nemá aisin...... Ale jinak k těm verzím, jak jsem kupoval granda, tak jsem počítal a ta základní verze přišla na více peněz jak ta prostřední a pochybuji, že kdo si kupuje auto za půl melouna neumí počítat.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  12. 04. 2019 10:23

Možná i zajímá, ale základní verze obvykle dovozce k testům nepůjčuje.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

včera | Jan Mička | 63 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 48 příspěvků
Minitest Hyundai i30 N Performance: Váš vstup do světa rychlých aut

Hyundai i30 N Performance (minitest)

Najděte mi auto s výkonem přes dvě stě sedmdesát koní, samosvorným diferenciálem a manuální převodovkou za sedm set tisíc.

11.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 51 příspěvků

Nejčtenější články

Zákaz jízdy kamionů o prázdninách: Ministerstvo vydalo jasné stanovisko

Zákaz jízdy kamionů o prázdninách: Minister…

Ministerstvo dopravy zveřejňuje přesné stanovisko upřesňující zákaz jízdy kamionů na českých silnicích během letních prázdnin.

6.  7.  2019 | | 203 N/A
Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přineslo jí to však zajímavé výhody

Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přin…

V AZNP mu důvěrně říkali Skokan zelený kvůli „výrazu“ přídě i odstínu laku inspirovaného koncepty Bertoneho. Svérázně pojaté kupé mělo nahradit krásnou 130 RS, ostrého nasazení se však nikdy nedočkalo.

7.  7.  2019 | | 44 N/A
Škoda Superb v ohrožení. Přesun do Turecka znamená výrobu u jiné značky

Škoda Superb v ohrožení. Přesun do Turecka …

Škodovácký závod v Kvasinách je tradičním místem výroby vlajkové lodi Superb. Teď se ale znova objevují zprávy, že by se produkce nové generace mohla přesunout do zahraničí.

20.  6.  2019 | | 134 N/A
Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TSI. Přestože to šéf Škody dříve vyvracel

Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TS…

Jsou tomu tři týdny, co jsme naposledy psali o úbytku pohonných jednotek u Škody Fabia. Mělo to být definitivní, nakonec ale Škoda obrací a paletu agregátů rozšiřuje.

28.  6.  2019 | | 171 N/A
Mladí lidé v Česku už nechtějí řídit. Zájem o řidičák skupiny B razantně opadá

Mladí lidé v Česku už nechtějí řídit. Zájem…

Doby, kdy bylo získání řidičáku jedním z prvořadých cílů dospělých jedinců, podle všeho pomalu končí. Mladí lidé ztrácejí o řidičák zájem a dopravu řeší jinak.

2.  7.  2019 | | 97 N/A