Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!
Radosti
Dokonalý zážitek z jízdy
Každodenní použitelnost
Nestárnoucí design karoserie
Starosti
Vysoká cena
Vysoká spotřeba
Zastaralý interiér
8  /10

Dny se nemilosrdně krátí a obloze začíná dominovat nudná šeď. Přišel tak čas rozloučit se s posledními paprsky slunce a v BMW pro to mají naprosto dokonalý nástroj. Model 440i xDrive již pomalu dosluhující generace F32 je tím pravým, co je k tomu potřeba.

Verze bez střechy se objevila již v roce 2013 na autosalonu v Tokiu. Už je to tedy nějaká doba a na autě je docela znát. Ostatně během testu mu přátelé a známí na první pohled tipovali stáří deset let. Nedivím se. Současná čtyřková řada má velmi hrubé tvary, na dnešní poměry decentní ledvinky a zastaralý interiér.

Minitest BMW 440i Coupé: Jak se přiblížit k M4 tak, až ji cenou překonáte

Minitest BMW 440i Coupé: Jak se přiblížit k M4 tak, až ji cenou překonáte

V hierarchii BMW jde o momentálně nejstarší model. Přesto ale není problém se do něj bezmezně zamilovat. Rozhodně ne proto, že je to červený kabriolet na honění parády. Je to trochu složitější. Ve výsledném hodnocení proto najdete některé negativní stránky, ale rád bych vám k nim připsal, že osobně jsou mi vlastně úplně ukradené.

Ten motor!

Začnu alfou a omegou tohoto vozu - motorem. Jde o dvoukomorovým turbodmychadlem přeplňovaný řadový šestiválec disponující výkonem 240 kW (326 koní) a maximálním točivým momentem 450 N.m. V nabídce BMW jde o dinosaura, měl ho například model M235i, který se však nyní nabízí se silnější variantou (250 kW) jako M240i.

Právě řadová šestka je jedním z důvodů, proč jsou vybrané vozy BMW tak skvělé. Svou pověst agregát potvrdí okamžitě po nastartování, kdy elektronicky vyštěkne a ustálí se na konejšivém volnoběhu. Abyste ho lépe slyšeli, můžete si elektronicky stáhnout plechovou střechu a nechat jeho zpěvy naplno proniknout do kabiny.

TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

Už jen sametový volnoběh vás dokáže uklidnit. S rostoucími otáčkami samozřejmě přidává na gradaci, ale ani u omezovače mu výfuk nedovolí, aby se z něj stal gauner. Spíše jen tak oduševněle mručí. A občas se při přeřazení pořádně vysmrká.

Je to prostě o emocích

BMW 440i je emoční auto. Řídíte ho srdcem a dobrou náladou. Souhra motoru a převodovky je příkladná a když jedete, chcete, aby to neskončilo. Zapomeňte ale na nějaké větší sportování. Těžká plechová střecha, pohon všech čtyř kol, a dokonce ani samotný motor vám toho moc nedovolí.

Vše dohromady to totiž váží 1850 kilogramů. Spíše než myška kličkující po okresních silnicích jde o těžkopádnější jachtu s mírnými sklony k nedotáčivosti. To ale není vždy špatně, ba naopak. Perfektně to sedí k celkové náladě auta. Na stovku zrychlí za 5,4 sekundy a maximální rychlost je 250 km/h. Potřebuje někdo více?

TEST Porsche 911 Carrera S v Řecku: Každý den na plný plyn

TEST Porsche 911 Carrera S v Řecku: Každý den na plný plyn

Netvrdím, že když vypnete stabilizaci, přepnete auto do sportovního režimu a prásknete do koní, nebudete se bavit. Tvrdím, že pojedete nanejvýš svižně, nikoliv sportovně. Na bláznění zapomeňte, od toho jsou tu jiné modely. A zapomeňte i na příznivou spotřebu. Testované auto jezdilo v průměru za jedenáct litrů benzinu. Když se vám pak na dálnici podaří dostat pod deset, můžete se pochválit.

Facelift z roku 2017 přinesl verzím Coupé a Gran Coupé jisté úpravy v podvozku, aby se jízda vyladila více směrem ke sportovnosti. Tyto varianty tak dostaly například tužší tlumiče. Verze Cabrio však byla tak dobře vyladěná už předtím, že v podstatě nebylo potřeba moc zasahovat. Celková tuhost karoserie navíc výrazně přispívá tomu, že je jízda stabilní a hlavně pohodlná. 

TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

S větší hmotností a 19palcovými koly s pneumatikami runflat je až zázrak, jak je jízda klidná, bez zbytečného poskakování a vibrací. Manévrovatelnost je také více než dobrá. Škoda tedy, že řízení není tak komunikativní a spíš než jízdu se sportovním autem připomíná plavbu se sportovním člunem. Ale však o tom tady celou dobu píšu.

Něco nového

V rámci zmíněného faceliftu si čtyřková řada připravila pár vylepšení, aby lépe korespondovala se současnou nabídkou. Nové chromované doplňky a dvojité prošívání v interiéru podtrhly kontury palubní desky. Volant dostal nový věnec potažený kvalitnější kůží pro lepší úchop. Infotainment má nové rozvržení a v loketní opěrce lze bezdrátově nabíjet telefon.

Facelift BMW řady 7: Za obrovskými ledvinkami leží nový motor V8

Facelift BMW řady 7: Za obrovskými ledvinkami leží nový motor V8

Nic zásadního se ale po dlouhém období na trhu nezměnilo. Interiér jako celek už prostě působí staromódně. V případě testovaného kousku ale starší design zas tolik nevadí. Je totiž vyšperkovaný položkami z programu BMW Individual, kdy čalounění jemnou kůží doplňuje úžasný lak Rosso Corsa, který je poznávacím znamením automobilů značky se vzpínajícím se koněm ve znaku.

Ony ty emoce ale něco stojí

To vše se ale samozřejmě odrazí na ceně. 440i není zrovna levné auto a i bez příplatků vás čtyřkolka bez střechy vyjde na 1.687.400 Kč. Pokud se chcete vzdát pohonu xDrive a šestiválce, vystačíte si s motorizací 420i. I tak ale zaplatíte 1.290.900 Kč. Tak to ale v tomto segmentu chodí, třeba Mercedes-Benz C kabrio stojí v podstatě stejně. 

Pak tu jsou ale ještě příplatky, hlavně to rozmazlování z programu BMW Individual je pro ty nejrozmazlenější z rozmazlených, kterým nevadí dát 150 tisíc korun za tovární lak automobilky Ferrari. Přesně to je případ zkoušeného vozu, jehož cena se vyšplhala až na 2.271.899 Kč. 

Závěr

Je toho spousta, co mě na tomto autě štve. Například druhá řada sedadel je opravdu jenom nouzová. Zavazadlový prostor o objemu 370 litrů je sice bohatý, ale po složení střechy ho moc nevyužijete. Spotřeba je vysoká, interiér svůj věk neschová a cena za model s šestiválcem atakuje hodnotu prémiového SUV ve slušné výbavě.

Porsche již pracuje na hybridních i elektrických verzích Boxsteru a Caymanu

Porsche již pracuje na hybridních i elektrických verzích Boxsteru a Caymanu

Na druhou stranu se dá i se střechou dole jet po dálnici, aniž by vám vítr bubnoval do uší. V kabině je spousta přihrádek, jízda je strašně fajn a tvary karoserie z roku 2013 za mě prostě nestárnou. Potřebujeme víc takových účelových aut. Víc takových, které dokážou vykouzlit úsměv na tváři už jenom tím, že nastartujete.

BMW 440i xDrive Cabrio je sametově hebké auto na každý den. Svou jízdou vás uklidní a až zaparkujete doma v garáži, budete se na něj chodit dívat, jestli je v pořádku. A jedno takové přece všichni chceme, nebo ne?

BMW 440i xDrive Cabrio: Souhrn cen
Základní cena vozidla                   1.290.900 Kč (420i/ 135kW)
Cena s testovaným motorem a výbavou 1.829.308 Kč (440i xDrive/ 240 kW M Sport)
Cena testovaného vozidla           2.271.899 Kč (440i xDrive/ 240 kW M Sport)

Technické údaje: BMW 440i xDrive

  • Stupeň výbavy M Sport - Individual
  • Počet válců/ventilů na válec • rozvod 6/4 • DOHC
  • Typ motoru • zdvihový objem zážehový • 2 998 cm3
  • Vrtání • zdvih 94,6 mm • 82,0 mm
  • Stupeň komprese 11,0:1
  • Nejvyšší výkon 240 kW (326 koní)
  • Nejvyšší výkon při otáčkách 5 500 ot/min
  • Nejvyšší krouticí moment 450 Nm při 1 380 až 5 000 ot/min
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h 5,4 s
  • Nejvyšší rychlost 250 km/h
  • Převodovka: způsob řazení • počet stupňů automatická • 8 stupňů
  • Zákl. objem zavazadlového prostoru 370 l
  • Objem palivové nádrže 60 l
  • Hmotnost: pohotovostní • celková 1 850 kg • 2 300 kg
  • Prům. spotřeba: město • mimo • komb. 9,8 • 5,8 • 7,3 l/100 km
  • Rozvor náprav 2 810 mm
  • Rozchod kol: vpředu • vzadu 1 543 mm • 1 593 mm
  • Rozměry: délka × šířka × výška 4 640 × 1 825 × 1 399 mm
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 58 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 155 příspěvků