Minitest Audi SQ8 TDI quattro: Hot-hatch v obřím balení

Ijon  |  02. 01. 2020 13:53

Tvl, a jen 3,8 melounu, musím hned zavolat providentům...

Odpovědět  |   | 
Jano  |  02. 01. 2020 13:57

Bože to je auto " rýchlejšie ako ferrari luxusnejšie ako RR" ani jeden deň bez koncernu, platí tak sa klžeme.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  02. 01. 2020 15:02

Ja jsem mluvil nedávno s marketery různých automobilek. Nikdo nikoho neplatí, to by dneska už neprošlo.
Ale čím více koncernu, tím více zobrazení, zhlednutí, kliků atd. Máš Škodu v článku nebo videu? Pak máš vyhráno.
Ja mám teď na svém (naprosto nekomerčním) kanále Superb vs Passat. Sedmdesát tisíc zhlédnutí. Petrolheadův sen, video s Aventadorem S pouze 7 tisíc za čtyři měsíce.
Tak co vlastně chceme? Máme rádi vůbec silná auta a supersporty? Ne, raději koncern - mainstream - kombi nebo SUV. To je svět současných milovníků aut.

Odpovědět  |   | 
Trenér  |  02. 01. 2020 15:15

Máme. Říši fantazie nám nabídl lidovým způsobem Top Gear. Zbytek toho co vyhledávám musí být přiblížen více realitě. Taky se na webu nedívám na hodinky Rolex, obleky Zegna. K čemu? V Německu sahá širší zájem až po vyšší střední a pak už také ne.

Odpovědět  |   | 
Stealth01  |  02. 01. 2020 16:09

Na co mne ale je video o kombi střední tridy, když si ho mohu půjčit kdykoliv a kdekoliv?Aventador si těžko někde jen tak půjčím.

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  02. 01. 2020 16:55

Video recenzie aut podla mna pozeraju casto ludia co si ich chcu kupit. Cize cim obycajnejsie auto tym vacsie publikum.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  02. 01. 2020 17:02

Mám to jinak, ale plně respektuji. Tento rok bude na mem kanále ve znamení Ferrari. Ale chystám i velké představení všech možných hatchbacků v rozsáhlých separátních testech. Začneme asi novým Golfem, BMW 1 a Mégane R.S.

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  02. 01. 2020 17:22

Ono hlavne aj tie priame porovnávacie testy majú väčšiu vypovedaciu hodnotu a sú podľa mna viac obľúbené.

Každopádne, väčšinou ľudia zadávajú do vyhľadávania auta, ktoré si môžu reálne dovoliť ako tie, o ktorých na 99% môžu iba snívať.

Odpovědět  |   | 
ACE  |  04. 01. 2020 19:00

Máš naprostou pravdu, porovnávání je třeba pro mě, mnohem zajímavější, ale asi je dost těžko realizovatelné, pokud si tester nechce zavřít dveře u automobilky co bude prohrávat. Nedávno jsem se zájmem zkouknul srovnání nové Mazdy 3 vs. Toy. Corolla, po dlouhé době parádní test. Přímé podobné srovnání něčeho atmosférického vs malé turbo, to by asi taky zajímalo hromady lidí, ale nikdo asi nechce jít do rizika.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  04. 01. 2020 20:57

Velmi důležitý a pravdivý komentář.

Odpovědět  |   | 
ACE  |  05. 01. 2020 10:50

To čumim, dals mi opravdu za pravdu?

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  05. 01. 2020 11:03

Nemám ego, nejsem nikdo a už vůbec se nevyznám v autech. Jen nemám rad nepravdy a pomluvy.

Odpovědět  |   | 
ACE  |  05. 01. 2020 11:19

Super, zase ode zdi ke zdi

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  05. 01. 2020 13:09

To bych neřekl. Toto zastávám už několik let. Nic v tom nehledej.

Odpovědět  |   | 
ACE  |  05. 01. 2020 13:41

Nic v tom nehledám, jen to nedává smysl tedy pokud si to opravdu myslíš.

Odpovědět  |   | 
kurtoid1975  |  04. 01. 2020 15:32

Tak proč taková videa s kombíky děláš - ty namyšlená přechytralá pyčo...

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  04. 01. 2020 15:49

Ale do očí bys mi to asi neřekl, viď? Myslím, ze by te dlouho pak dávali do pořádku. Anonymita internetu je kouzelná. Jinak namysleny nejsem vůbec, to ti mohu podepsat krví.

Odpovědět  |   | 
Jan  |  02. 01. 2020 15:21

Ty bavíš. Sem kdyby škodovka neposlala týdně 10 článků, tak to tu krachne. Si vem i tento článek, ty fotky z testu proběhly snad před čtvrtrokem všude, v auto.cz , blesku a kdovíkde jinde. Recyklát tady to.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  02. 01. 2020 15:32

Kritika 'prekoncernovania' sa netyka ani tak poctu clankov, ale sposobu podania. Ide o cisty VAGinizmus. Chapem, aj to moze byt forma zvysovania navstevnosti - prachobycajny clickbaitu. Ale v tom pripade si nemozeme ani len nahovarat, ze v Autorevue sa robi zurnalistika, pretoze informacna hodnota clanku je nulova.

Pri tejto forme a obsahu mas naozaj len dve moznosti - bud to robis pre seba (clickbait = prijmy z reklamy) alebo pre 'sponzora'. OK, tretia tajna moznost - pre jedno aj druhe.

V kazdom pripade, netvoris obsah pre citatela.

A mimochodom:
"Nikdo nikoho neplatí, to by dneska už neprošlo."

Formy 'incentives' su rozne. Aj formy trestov za negativne testy atd. To ti hovorim ako byvaly dlhorocny novinar - v serioznych 'old-school' mediach na roznych kontinentoch, ktory si zazil svoje s 'marketermi' z roznych oblasti - od IT, cez automotiv a financnictvo, az po politiku. Napriklad ze marketeri pre nemenovanu koncernovu znacku na SK vyzadovali autorizaciu testov...

Odpovědět  |   | 
 |  02. 01. 2020 15:59

Kdo má auta rád, ten si o SQ8 přečte.

Odpovědět  |   | 
Pan Straka  |  02. 01. 2020 14:11

Konecne auto pro chlapy To chceme. V oranzove je i spravne extravagantni. Uvidime jaka to bude ojetina. Co takhle test na 100tkm, je tu na to trh? Jako jahreswagen by totiz nemuselo byt marny.

Odpovědět  |   | 
Tak je to.  |  02. 01. 2020 14:31

Q8 jako ojetina? To je řešení pro zakomplexovaného tranďáka, ne chlapa.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  02. 01. 2020 14:57

Taky jsem měl už tu čest. Velmi schopné auto. Teď se soustředím na dvojtest Jaguaru F-Pace a F-Type. Obojí SVR.

Kdyby někdo měl hoooodně dlouhou chvíli, tak tady je můj pohled na SQ8:

https://youtu.be/KfZqu2sUrS8...

Odpovědět  |   | 
Stary pes  |  02. 01. 2020 16:28

Je to velmi dobry test. Ako napokon vsetky co som videl od autora...

Odpovědět  |   | 
fanda rs twincharger  |  02. 01. 2020 15:01

Prilis drahe a velke! mamuti dieselovy hothatch.. ale proti gustu zadny disputat

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  02. 01. 2020 15:03

Pro mě je velikostně na hraně. Spíše bych uvítal více prostoru. Nafta se tady jednoznačně hodí.

Odpovědět  |   | 
Rolf  |  02. 01. 2020 15:42

Ano, opravdu se jedná o nejlepší volbu v luxusním segmentu, BMW i přes opravdu dobré zpracování nenabídné tak lahodné a komplexní spojení jako Audi, MB už vůbec ne. Je to samozřejmě na každém, ale všechna auta znám a Audi je prostě o nějakých 30 - 40% lepší než konkurence. Momentálně, doba se může změnit.

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  02. 01. 2020 16:38

250ms je ctvrt vteriny a to neni mrknuti oka, to jsou 2-3 mrknuti.

Odpovědět  |   | 
karel.  |  02. 01. 2020 16:41

1 nebo 3 je celkem jedno, ostatní turbomotory jsou proti této strojovně ospalé lemry.

Odpovědět  |   | 
Rokyta ex Acz  |  02. 01. 2020 17:14

Já bych preferoval J20 nebo Escalade, ale pořád lepší než Bmw X6 / X7. Alespoň na Vás poletí missky, i když nejste hokejista.

Odpovědět  |   | 
Tojejedno  |  02. 01. 2020 19:53

Myslím, že toto je už zvrátenosť dnešného motorizmu :(
Ani skutočný off-road ani poriadne kombi a ani úžitkový pick-up..., Atď.

Proste iba premotorovaný plechový nezmysel na pneumatikách vo veľkosti lunárneho vozidla NASA.

...

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  02. 01. 2020 20:22

Proč nesmysl? Vynikající jízdní vlastnosti, výborná průchod lehčím terénem (stačí se podívat na testy na YouTube), síla a dynamika za příznivé náklady. Prostor nad hlavou, v podélném směru, variabilní zavazadlový prostor, skvělý výhled, variablini světlá výška a hlavně ticho a klid při vysokých rychlostech. Málokteré auto má takový mix vlastností.

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  02. 01. 2020 20:34

To vies. Ľudia si tu stále myslia, že sa SUV kupujú iba kvôli nejakej módnej vlne a nie kvôli tomu, že sú praktické.

Odpovědět  |   | 
Nevím, nevím.  |  02. 01. 2020 20:59

Chceš říci, že se v sedačce q8 cítíš po jízdní stránce lépe než v nějakém sporťáku? O VYNIKAJÍCÍCH jízdních vlastnostech pochybuji. Sám jsem měl možnost jízdy s Toaregem V10 tdi. V té době raketová myš, ale stále bylo znát, že vůz cvičí s velkou váhou. Jízdní vlastnosti lehkého vozu zkrátka neměl. A pochybuji, že se u Q8 povedlo její hmotnost odmazat na úroveň lehkého vozu s nízkým hmotným bodem.

Průchodnost lehčím terénem- na to ti stačí cokoliv s přizvednutým podvozkem. Stejně S tímhle do terénu nikdo nepojede, aby neškrábl nárazník a díky rozměrům autobusu se ani nevejdeš na polňačky mezi křoví. Už jen ty rozměry jsou mimo asfaltku totální blbost.

Též zastávám názor, že se jedná o zvrácený nesmysl. A zároveň chápu, že si někdo koupí zvláštní hračku, když na to má. Žijem jen jednou, proč nezkusit co vidím.

Odpovědět  |   | 
Nevím, nevím.  |  02. 01. 2020 21:17

Pro neznámého příznivce autobusu. Příště bych poprosil těch šest mínusů v delším časovém horizontu, takto to je moc nápadné.

Odpovědět  |   | 
ACE  |  03. 01. 2020 12:02

Ty minusy tady je celkem prdel, taky to znám, hodiny nic moc a pak najednou za dvě minuty minus 10

Odpovědět  |   | 
Stealth01  |  04. 01. 2020 10:51

Na mě to naštěstí neplatí. Nejsem příznivcem autobusů, jen vím, ze další auto bude určitě SUV. Neznám momentálně lepší mix vlastností. A taky nikdy jsem minusy ani plusy nedal, ve svých letech nechci být detinsky.

Odpovědět  |   | 
C. Rice  |  02. 01. 2020 22:25

starej touareg s V10 a nova Q8 je dost velkej rozdil, uz porovnavas neporovnatelne

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  03. 01. 2020 07:50

Je to tohle vůbec možné? Jsko opravdu se tady musíme bavit o nějakém srovnání se sportaky? Psal jsem vynikající jízdní vlastnosti. To potvrdí každý objektivně založený člověk. Komfort vzduchového podvozku není vykoupen nechtěnými náklonu v zatackach.
V dynamickém režimu je to auto rychlé a mrštné. Ve srovnání s Cayenne a X5 nabízí SQ8 trochu jiný mix pocitů, ale SQ8 je opravdu na špici v jízdních vlastnostech. Co je na tom proboha k nepochopení? Jako plést do toho sportovní auta...
Bylo by super si ta auta poradně projet. Začít X5, pal Cayenne a nakonec SQ8 s aktivními stabilizatory. Pokud ani potom nezměníš názor, pak se upřímně omluvím. Totiž to, jsk SQ8 ukrajuje zatáčky je až nepřirozené. Žádný pohyb karoserie, což je někdy vlastně nepříjemné. Vše díky titanovym tyčím, kdy jedna na vnější straně karoserie tlačí mezi karoserii a kolo a vytahuje její přirozený náklon a druhá na vnitřní straně táhne kolo směrem ke karoserii.
No stačí to vyzkoušet.
Btw vzhledem k tomu, ze mi v garáži stojí supersport mi nemusíš vykládat nic dalšího o jízdních vlastnostech sportovních vozů.

Odpovědět  |   | 
Twan  |  03. 01. 2020 23:46

Technologie hezká, nepochybuji že to bude jízdně dobré. Jediná otázka...proč je to sakra na SUV? Proč se vyvíjejí technologie, jak tyhle slony udržet na cestě? Vždyť v čemkoliv jiném než SUV by to podle toho co říkáte mělo z auta udělat supersport

Odpovědět  |   | 
Stealth01  |  04. 01. 2020 10:49

To jo. Ale já chci prostě jezdit a sedět v SUV protože neznám momentálně lepší mix výhod v automobilovém průmyslu. Fantastická jízda, průchodnost terénem, pohodlí minimálně pro pět cestujících, ticho, klid a pocit bezpečí. Všechny atributy luxusu v jednom jediném autě. Včera jsem ženě navrhl jet na letní dovolenou v Audi R8. Moc se na to netváří. Sportovní auta mají jen jeden účel, který v podstatě nikdo nevyužije. Jako kategorie aut se divím, ze vůbec ještě existuje.

Odpovědět  |   | 
ACE  |  04. 01. 2020 19:08

Hele, ale co navrhuje Twan má logiku, on neříká že se musí jednat o supersport, prostě jen nížší auto, zůstane prakticky všechno pozitivní a ještě něco přibude. Jen spotřeba bude menší, váha menší atd. Pravda, není to tak modní a lidi možná budou mít pocit že svoje peníze dají za menší "kus" auta.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  04. 01. 2020 20:25

Problem je, ze to nikdo nevyužije. Lidi budou ta auta používat a ne se dostávat na hraniční možnosti v zatackach. Téměř nikdo nevyužije potenciál auta, ani SUV ani sedanu nebo kombi. Zatáčku, kterou takové auto zvládne ve 110 v maximu svých schopností, projede každý člověk (kromě par výjimek) v sedesatce.
Nesouhlasím s tím pojmem módní. Proste zákazník v autosalonu vyzkouší na víkend kombi a pak SUV a pochopitelně odjede v SUV. Žádnou módu v tom nevidím.
Zajímavé je, ze pod video testy Forestera různě na YouTube nikdo na SUV nenadává, ale pod X5, Q7 a dalšími se to hejty jen hemží.

Odpovědět  |   | 
Twan  |  04. 01. 2020 20:44

Protože Forester není auto na pózování, má mnohem lepší hnací soustavu a motor z STI. A navíc to není SUV ale vyšší kombík. Teda....byl než mu sebrali duši a udělali z toho další krabicy s dieselem Já jezdil 2 roky do práce s kamarádem ve snížené A6 od Lowtecu. O tom že kdyby se to nedejbože rozohnilo na 250 si může SUV nechat zdát, vyletí to na dálnici v první zatáčce. I ta nizoučká A6 měla VELIKÉ problémy udržet se přes 250 v pruhu a bylo cítit jak se sune, bylo třeba brzdit. SUV ať má co chce toho nikdy schopné nebude. A to je to co mne sere....nesnáším tahle zbytečná auta a nikdy nikdo nebyl schopný vysvětlit proč si to koupil....prostě je to veliký a platí teorie, že až nějaký idiot vyletí při 110 ze zatáčky, odnese to ten naproti, žeano. Tím celá story končí a zbytek jsou jen keci kolem, to ale nikdo nepřizná.

Odpovědět  |   | 
Twan  |  04. 01. 2020 20:46

A ještě ta fantastická jízda, no může být tak fantastická, jako právě ta snížená Audi. Víc nikdy protože váží 2,5t a aby se mohlo sportovat, musí to být jako šutr, což potvrdí každý kdo s tím jel. Další chujovina....

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  04. 01. 2020 20:56

Twane, mohu to garantovat ze SQ7 je při 270 naprosto stabilní a dá se řídit dvěma prsty.
Ani náznak nervozity a to i v obloucích na dálnici v DE.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  04. 01. 2020 21:00

Jinak ja jsem nesnášel SUV a taky jsem hledal výhody. Teď bych neměnil. Už nikdy nechci jako rodinné auto nic jiného než SUV.
Btw pokud se karoserii SUV nedaří v zatackach, proč má RS Q8 tak brutální čas na severní smyčce?

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  04. 01. 2020 21:05

Pózování. Mne to přijde směšné. Ja vlastně jako člověk s nějakými možnostmi si nemohu koupit drahé SUV. Automaticky jsme totiž pozér. No proste nemá to logiku.
Ja moc prosím lidi, aby porad nerozlišovali ostatní podle auta. Ať si každý koupi, co se mu líbí.

Odpovědět  |   | 
Twan  |  04. 01. 2020 22:03

Těch 270 si dáte tak na rovince, zkuste to za rozvadovem rozjet na 270 a do Norimberka nedojedete. A jestli jo, chci video a sežeru klávesnici. To je prostě věc fyziky. SUV nebude nikdy schopné toho, čeho sedan se sportovním (opravdovým, nalazeným) podvozkem lízající zemi. To pozérství se týká spíš té sorty co pak právě Forester tahá ze škarpy po zimních radovánkách a soudit bych nikoho neměl. Ale SUV je prostě zbytečný kočkopes který reálně nemá jedinou výhodu. Když s tím napálíte stejně těžké auto, ani ta bezpečnost nezbyde.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  04. 01. 2020 22:41

https://youtu.be/7syfKP71ROk...

Sportovní sedan je pro rodinu zbytečnost.
Pojďme se domluvit takto, svezeme se spolu s SQ7. Napis mi na Instagram (Akcelerace Videoblogy).
Mám kamaráda s Clio RS a ten nechce nic jiného než SQ7 po jízdě. A jak jsem řekl, mám i Audi R8, takže vím co znamená sportovní auto. Můj známý má Porsche GT3 (v mem testu Mercedesu GTS jde vidět). Tento člověk má SQ7 a nedá na ni dopustit. A testovaná SQ8 je ještě daleko dále.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  04. 01. 2020 22:48

Btw jaký je rozdíl mezi normální ocelovou karoserií a hliníkovou karoserií o něco vyssih auta z hlediska těžiště, když nastavis podvozek na nejnižší nastavení?

Odpovědět  |   | 
Twan  |  04. 01. 2020 23:15

1 tuna váhy ve prospěch sedanu

Odpovědět  |   | 
Twan  |  04. 01. 2020 23:29

A abych okomentoval video, hezký praktický test. Ale před tím obloukem jste ubral, to je ta situace, kdy ta upravená A6 ubírat nemusí. Zkuste něco podobného za tím Rozvadovem až pojedete na Norimberk a cca 20km před Norimberkem je dlouhá rovina z kopce, kde to každý zkouší. Ale ta A6 těch 277 (abych byl přesný) měla již před touto rovinou v těch četných zatáčkách. Byl to totiž slabý 2.7TDi (dle majitele bez chipu, i když o tom osobně pochybuji), který aby se s Multitronicem, díky kterému to auto vůbec bylo schopné se na tu rychlost dostat, potřeboval hodně kilometrů rozjezdu a když se ubere, zase to dlouho trvá dostat se do tempa

Odpovědět  |   | 
Twan  |  04. 01. 2020 23:30

A rád se svezu, ale myslím si že ta realizace bude oboustraně komplikovaná.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  04. 01. 2020 23:55

Nebude. Stačí se domluvit. Mám času dost.

Odpovědět  |   | 
Reakce pod tímto příspěvkem se již nevětví
stealth01  |  04. 01. 2020 23:56

Klidně to zkusím. A to musím podotknout, ze nemám nic zvláštního. Dvacítky kola, ani sportovní diferak.

Odpovědět  |   | 
Twan  |  05. 01. 2020 00:13

To ta A6 také ne. Jen zatraceně dobře nalazený podvozek a na ty rychlosti hodně slabý motor. Před tou rovinkou si jistě vzpomenete, tu poznáte. A přesně před tou rovinou se ta Audi začala sunout. Divný pocit ve 270+. Navíc jsme byli 4 v autě, bagáží na týden. O to víc ten podvozek obdivuji a byla by to firma, u které bych si nechal přestavět i své auto, tedy až budu mít auto které za to stojí. Původní majitel byl z holandska a nechal si auto přestavět v německu...to také o něčem svědčí.

Odpovědět  |   | 
Reakce pod tímto příspěvkem se již nevětví
stealth01  |  05. 01. 2020 08:04

V diskuzi mi vykáte, takže se omlouvám a dále považuji za trapné tykat. Nicméně my se tady nebavíme o jednom autě, které by mělo suplovat sportovní vůz. SUV se nedají srovnat se sporťáky a když si sednu z SQ7 do R8 nebo dříve do M3, tak okamžitě je vidět a cítit extrémní rozdíl. Ještě jsem neviděl nikoho, kdo by o velkém SUV prohlašoval, že je to sporťák. Na sportovní svezení a na okruhy mají tito majitelé další, sportovní auto. MZ, můj dobrý kamarád má k V8 F-150 taky ještě BMW M2. Jiný známý má kromě SQ7 ještě Porsche 911 GT3.
SQ8 je skvělý univerzál, ale nikdy nebude vhodný na okruh nebo na sportovní jízdu.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  04. 01. 2020 23:51

Tak 2,3t u SQ7 a 1,7t u lehkonohé M3 F80? Měl jsem obě.

Odpovědět  |   | 
Twan  |  05. 01. 2020 00:06

Já nejel ani v jednom takže těžko soudit. Nicméně 500kg váhy se maskuje těžko. Pro mne je vrcholem ovladatelnosti chování na okruhu. A na okruhu si myslím že není diskuse kdo by byl lepší. Ale ta čísla mne překvapila, SQ8 7:42 a M3 cca 7:35+ prakticky (videa na youtube, neviděl jsem narychlo referenční čas). Ale tady budu trumfovat pneumatikami a jistotou, že M3 vydží na jedny gumy na okruhu x krát déle, kdežto SQ8 míří po jednom kole rovnou do pneuservisu. A už mi docházejí argumenty a bez svezení jste mne přesvědčil že na té SQ8 něco je. Ale teď si to představte z mého pohledu. Co by ty hightech vychytávky udělali s M3? Nemyslíte že by byla o minutu napřed? To je ta věc co mne zlobí, že lidé tráví čas blbostmi a motorsport, auta a pravověrní trpí.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  05. 01. 2020 08:06

SQ8 neměla takový čas, to zajela RS Q8

https://www.youtube.com/watch...

A ještě jednou, není žádný důvod brát SUV na okruh, i když Marku, co Tvá F-150 na smyčce?

Odpovědět  |   | 
Reakce pod tímto příspěvkem se již nevětví
mz  |  05. 01. 2020 12:06

určitě dáme repete.
Výkon už tam je, teď jen doladit ty brzdy. Čekám na kola s jiným ET, na sezónu by měla být ready, už se těším.
Hlavně by ses tam taky už mohl s náma vypravit.

Odpovědět  |   | 
mz  |  05. 01. 2020 12:08

Jinak tam fungovala dobře i na univerzálních gumách. Kdyby u liščí nory neodešly brzdy, mohla být větší zábava, takhle mám jen skalp Leona Cupry

Odpovědět  |   | 
ACE  |  05. 01. 2020 10:49

Právě že to využije, nebude to tak drahé, se slabším a úspornějším motorem to pojede stejně, protože váha, jízdní vlastnosti horší bejt nemůžou, protože i pár cm světlosti je znát, prostorný to bude stejně a na nezpevněnou cestu si člověk bude moct podvozek přizvednout, v tom problém není. Takže opravdu jedinej rozdíl je nasedání vysedání a pak když ne teda móda, tak prostě jen pocit z většího auta a což je pocit klamnej, protože i Tvůj test dokazuje, že tam není žádnej abnormální prostor. No a že má SQ výbornou techniku? jasně, ale to může mít i třeba ten kombík.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  05. 01. 2020 11:00

Tak proste dej lidem svobodu vyberu. Ja jsem měl A6 Avant na týden místo SQ7 a byl jsem fakt rad, ze jsem ho vrátil. Místo, místo a ještě jednou místo. Proste mne to auto vyhovuje proste nejvíc.

Odpovědět  |   | 
ACE  |  05. 01. 2020 11:25

Ale já nikomu přece nikde nic nezakazuju (né že bych nějak mohl), jenom je úsměvné jak drtivá většina nedokáže vysvětlit proč SUV (tedy kromě Tebe) a pokud to vysvětlují neřeknou mě se prostě líbí a proto ho chci, ale hledají zástupné důvody které v konečném důsledku prostě nejsou pravda, nic víc nic méně. No a jinak souhlasím, s A6 čas od času jezdím, je to teda už nějakej krapet starší model a je to zoufale neřidičský ingot, to bych taky vrátil.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  06. 01. 2020 15:15

Zakaznik vyzkousi a odjede v tom, co mu vyhovuje, tzn. nekdo treba v kombi Toyote nebo Fordu Galaxy. A byl bych moc smutny, kdyby me dalsi auto muselo byt kvuli omezenemu vyberu SUV (jakkoli uznavam jejich vyhody a kvality nekterych z nich).

Odpovědět  |   | 
C. Rice  |  02. 01. 2020 22:24

mam Q7 po FL a cekal sem pri 140 a vice vetsi ticho na palube, a to mam dvojite skla...
komfort by mohl byt take lepsi...je to dan za to, ze ta krabice dobre jezdi, na krabici

Odpovědět  |   | 
Michal  |  02. 01. 2020 23:31

C.Rice pak zbývá už jen lehčí pancéřové provedení kde skla i plech přibude a hluk z venku ubyde.Nechal jsem si udělat skoro celkové odhlucneni O3 a největší hluk jde od pneumatik/zimních.

Odpovědět  |   | 
Twan  |  04. 01. 2020 00:12

Pak vám to odhlučnění udělali špatně. Ve staré A6 není nic od kol slyšet, v E38 750i není slyšet téměř nic (všetně motoru o kterém chvílemy pochybujete jestli tam je)...zato nová auta v čele s O3 již hledají cestičky jak to obrat na kost....O3 NENÍ tiché auto...už ten plech na dveřích co je v interiéru neskrývaný mluví za vše.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  04. 01. 2020 06:56

Hluk jde i přes okna a u O3 mají ca 3mm.Zmer to u A6 a pak sedmi.Zimní moje" pneu prostě hucej.Odhlucneni tam je mimo motoru a přepážky/mam 2l benzín.Naco mít starou vránu co žere 2*víc a jede zhruba

Odpovědět  |   | 
Twan  |  04. 01. 2020 23:53

Jo, u BMW to bylo určitě kolem 1cm (možná více), u A6 mi okna nepřipadala nijak mohutná. A spotřeba...2x víc žere to BMW, ale s dvanáctiválcem a se stejným výkonem jako O3, ale ve 3K otáček. Ta Audi po přeletu Č.B.-Wurzburg, stylem co to dá a snese (nikdo nechce trávit hodiny v autě) ukázala spotřebu 9l/100km a já tehdy šel do kolen. Ne nadarmo ředitelé a lidé se znalostmi co já nemám říkají, že dobře už bylo. A ta auta mluví za sebe. Když jsem tehdy přesedl to tátovy Laguny 3 ze své 2. generace, myslel jsem že si koupil nějakou verzi typu "Junior", ale oni to mysleli vážně. Absolutně nesrovnatelné s Lagunou 2 co se materiálů a pohodlí týče (ne že by byla bůhvíjak luxusní, ale měkčené plasty pod sedačkou mluví za vše, to že sředová konzole byla v konstrastu se zbytkem auta přisuzuji tomu, že jej vyrobili francouzi co žerou žáby). U otcových služebních aut jsem měl stejný pocit. Míval falešnou RS (1.8T Octavia první generace s plasty z RS a chipem na 132kW, velice překvapivé auto na semaforech) a když pak vyfasoval O3, nevěřil jsem že to není vadný kus, třeba rezonanci při určitých otáčkách jsem slyšel naposledy ve škodě 120L. Navíc se to auto začne velice rychle rozpadat. Třeba taková ložiska po 120k km...libovka. Važte si starých aut a kupujte je, dokud nestojí miliony. Třeba právě BMW 750i E32 s manuálem, po kterém tajně slintám, stojí 200k kč a více i ve zbídačeném stavu. To by před pěti deseti lety mělo cenu tak 50k a majitel by byl rád že je pryč a nemusí platit pojistku.

Odpovědět  |   | 
Stealth01  |  04. 01. 2020 10:54

Jako srovnávat prémii s mainstramem ještě v jiných třídách. No nevím.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  04. 01. 2020 11:33

Rozdíl je jen v penězích.Mít golfa za 2míče taky jde.To pak SQ8 vypadá ještě levně.

Odpovědět  |   | 
Twan  |  04. 01. 2020 20:48

Já dával příklady jak vypadá ticho, aby se za deset let nestal z hluku v O3 standart. Lidi jsou tupí a brzy pojmou za standart to, co bylo nedávno podprůměrné..samozřejmě jsou to jen auta se kterými jsem jezdil a můžu o nich mluvit, jinak třeba ta 750i je slabý odvar opravdu tichých aut.

Odpovědět  |   | 
kurtoid1975  |  04. 01. 2020 16:13

U nás se má jezdit 130km/h - při této rychlosti dopřeje posádce rozumnou úroveň hluku uvnitř auta snad vše od C segmentu nahoru. Průchodnost térénu je u těchto SUV nulová. Je to stroj pro šampóny, kteří jednou za rok vyjedou mimo Prahu a na rozblácené polňačce si něco dokazují (svou ubohost). S teréňákama z devadesátek jsem běžně tahal v zimě každý druhý den tunu dřeva ve vozíku po lesních cestách projetých jen traktorem. Běžně se jezdilo několik kilometrů i ve 40cm mokrého sněhu. To vše s naftou kolem 120 koní, výkon stačil na vše, i na vytahování Avie ze závěje. Dnešní SUV jsou sračky na efekt a ten počet koní je jen pro hlupáka, který si rád poakceleruje někde na dálnici. Na co je mi výkon, když to kolo (pneu) nepřenese... Sám jsem několik teréňáků měl (ne sračku SUV, ale opravdový offroad) i kvůli práci (les, tahání přívěsu) a rozhodně tento typ vozů neodsuzuji. Je ale velký rozdíl v tom, jestli takové auto opravdu potřebuji nebo si jen hraji na zmrda s prachama a 99,9% kiláků jezdím po městě a dálnici, kde nic krom klasických vozů nepatří, protože když někoho těžkým zvednutým autem sejmu, tak ho na 100% zabiju - je to tedy jen ukázka sobectví a bezcharakterní osobnosti. A když potřebuju 4x4 na sníh a led, tak nepotřebuju zvednutého mamrda. Vše je dnes prohrnuté a člověk se dostane všude. Já jsem s Passatem s torsenem přes spoustou let jezdíval běžně ve 20cm mokrého sněhu, a to mělo to auto světlou výšku něco nad 13cm (plastový kryt po motorem jsem urval asi 3x). Když byl prašan, tak jsem projížděj sněhové jazyky, které byly až po světla. Nikdy by mě ale nenapadlo si brát na takové cestování zvednutého mamrda (v 90% bez čtyřkolky) - tak jak je dnes zvykem. Doufám, že na těžké SUV uvalí brzy brutální regulační poplatky a tato auto budou pro šampóny nezajímavá. Ti, kteří potřebují těžkou techniku pro práci (minimul lidí), ty peníze navíc rádi zaplatí...

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  04. 01. 2020 16:14

Ty jsi totální ubožák.

Odpovědět  |   | 
mz  |  04. 01. 2020 18:25

Vždycky se najde mudrlant, co ví všechno nejlíp a jediná pravda je ta jeho. Bohužel v tomto případě jde o sprostého primitiva, o to je to horší.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  04. 01. 2020 19:44

No jo sníh je všude jen ne u nás na jižní moravě.Kamiq nebo podobný konkurent by mi stačil jakož to malé suv i bez 4x4.Nemají velký motory ale ani moc neváží a jezdí v benzínu za míň než ten jeho těžký offroad v naftě.

Odpovědět  |   | 
Tojejedno  |  02. 01. 2020 21:05

..dovolím si nesúhlasiť.
Nie je ani praktické ako napr.F150, ani ekologické či aspoň pseudoe. ako hybrid od Lexa, ani ekonomické ako napr. Dacia, ani priateľské ako napr. Golf Gtd , ani motoristické ako napr. mx-5, ani rodine ako T6 Caravelle, ani viac off-road ako Pajero či LandCruiser, ani tichšie ako V. V90, ani ... Atď., všetky tieto autá majú svoj zmysel a sú minimálne v jednom parametre TOP.

Kto tu chce tvrdiť, že toto je športové ??! .. rodinné ? .. tri autosedačky vedľa seba, fakt ?! praktické ? ... Ako na tašky z obchodu, či snáď bicykel ? aké ešte ... Je to jen predražený nezmysel / trend dnešnej doby, ..robiť všetko a pritom nič naozaj poriadne ...

Každopádne na svietenie do interiéru iných vozidiel, falošný pocit nadradenosti, či psychoidný pocit narcizmu... To asi áno.
Spomeňte si keď bude parkovať v centre či garáži, pre nákup, alebo otvárať zadné dvere, pre uloženie dieťaťa do autosedačky ...

Odpovědět  |   | 
Kolumbus  |  02. 01. 2020 23:19

V jednom parametru top?
F150 se praktičností nechytá na běžnou pětitunku libovolného výrobce
Hybrid od Lexe se ekologičností nechytá na libovolnou elektru Teslou počínaje a Leafem konče
Golf GTD je přátelský, hm, tak na to nemám odpověď, protože "přátelskost" je asi nějaká nová motoristická kategorie spočívající ve vyfukování NOx z dieselů lidem přímo do ksichtu.
MX-5 se svou "motoristickostí" nechytá na libovolnou motokáru
T6 se svou "rodinností" nechytá na libovolný obytný vůz kategorie Hymer
Pajero je vedle Unimogu ve terénu pro srandu králíkům
Kdybys nebyl zaslepený, tak bys možná pochopil, že každé auto je kompromis mezi různými oblastmi používání auta a to včetně těch tvých příkladů. A právě jako kompromis mezi různými oblastmi použití SQ8 exceluje, protože je dost prostorná, dokáže hodně v terénu, na silnici má dobré jízdní vlastnosti, je přitom všem královsky komfortní a přiměřeně náročná na palivo.

Odpovědět  |   | 
Nevím, nevím.  |  02. 01. 2020 23:24

Kup si autobus, bude to ještě více prostorné. Q7 je stísněná?

Odpovědět  |   | 
mz  |  03. 01. 2020 11:07

To jsem moc nepochopil, jak se F-150 praktičností nechytá na 5t libovolného výrobce?
Já teda neznám nikoho, kdo jezdí s 5t (nutný tachograf) i v běžném životě. Ta to s pickupem skoro každý, kdo si ho koupil na ježdění a na práci. (ne aby stál v garáži).

Já provozuju i dodávky a nezjistil jsem žádnou výhodu, pokud se tím nemyslí nákladový prostor, naopak z pickupa jsem unešený i po roce a ujetých 45tkm.

Jinak já bych si SQ8 (i když raději RSQ8) klidně koupil. Největší pindy mají často lidi, co s těmi auty mají prd najeto.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  03. 01. 2020 07:54

Tak v mixu všech vlastností SQ8 malo co překoná. Problem je v šílené ceně.
A rozhodne bych nezacinal něco o narcizmu a nějakém pocitu nadřazenosti. To je jen ubohé hledání něčeho, o čem nic nevíme. Něco vidis do lidí?

Odpovědět  |   | 
Tojejedno  |  03. 01. 2020 08:07

..ale práveže vieme, .. psychológia k Mgr. , Ty úbohý, tuk,tuk na čelo.

Odpovědět  |   | 
Stealth01  |  03. 01. 2020 09:37

No tak koukám, že ty sám asi hledáš v ostatních vlastnosti, které bys sám projevil. Nechme to být, já nemám tendenci posuzovat povahové rysy lidí podle aut, se kterými jezdí. A to nemluvím o dost známe věci, že taková Q8 s největší pravděpodobností nebude jediným autem majitele. Takže narcizmus dopoledne v Q8 a večer pokorný a uvědomělý občan v i3. Nedává to logiku.

Odpovědět  |   | 
Twan  |  05. 01. 2020 00:32

To je model Holandska, na dálnici ráno spoustu elektromobilů a jiné havěti. Ale doma mají Jaguáry, Porsche a jiné libůstky, když chtějí blbnout. Dává to dokonalou logiku. Zbytečně nezatěžují zemi zplodinami a užívají si kdy chtějí. Logičtější přístup k věci jsem zatím neviděl. Stejně, jako jejich doprava. Můžou třeba mít na dálničním nájezdu značku, aby projely 3 auta a další si dali odstup a světe div se, oni to tak prostě dělají. Když je zle, zapnou semafor ale to je tak jednou do měsíce. Nikdo nikoho neomezuje, dokud to není nezbytně nutné.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  02. 01. 2020 23:00

Jako mýt prachy na koupi i provoz a tím nemyslím spotřebu tak beru.I když tohle bude ojetina a za 8 let bude za půl mega tak do toho stejně nepůjdu i když vypadá fajn a má i motor.Kolik na tohle tak stojí 1pneu když běžný rozměr v 225 pořizuji kolem 2,5-3tisíc.

Odpovědět  |   | 
Tomas Fuk  |  03. 01. 2020 08:57

Hankook AO 285/35R22 W na SQ7 jsem pořídil za 3500 za kus včetně DPH, identické, jake byly z fabriky. A měnil jsem je po 55tkm, takže o cene pneu to není.

Odpovědět  |   | 
Tomas Fuk  |  03. 01. 2020 09:00

Pro sebevrahy to jde i levněji..
General Tire Grabber 285/35 R22 106W od 1 450 Kč - Heureka.cz ;P

Odpovědět  |   | 

jsou to run-flaty?

Odpovědět  |   | 
Twan  |  05. 01. 2020 00:32

to jsou gumové obruče.

Odpovědět  |   | 
Driver  |  03. 01. 2020 10:37

Q8 je absolutní bomba, kdo rozumí technice, tak ví. Že to není ideální je jasné, ale co lepšího si můžeš dnes jít koupit? Aby to bylo použitelné 24/365 kdekoliv na planetě? A SQ8 tam není o čem se bavit. Kdo zná konkurenci, a zmíněnou techniku a její ceny detailně, ví co stojí jaké příplatky a jaká výbava, tak musím říct, že i cena je víceméně očekávatelná akorát já nemám potřebu lítat jako pilot a spíš ocením komfort a stabilitu a to mi stačí i u Q5 je to na skvělé úrovni, ale zpet k SQ8. Šokuje a udivuje mě tam ale absence podélně nastav. opěrek, dotykového ovládání lampičky nebo třeba absence ovladače MMI, né není to překonané, svez se v Mecedes A klasse2019, panují situace, kdy je použití toho ovladače nejlepší. Není to vždy nejlepší ale někdy se to vyloženě hodí a je to k nezaplacení!!! A MMI mělo dokonalou logiku ovládání. Pevné předvolby (navi info car setup tel name media return šipky kolečko), přesně tohle bylo intuitivní, bleskově jednoduše ovládatelné. Dneska mám jak blb audi "hadřičku" a leštím displaye každý den, ještě mám stylus (aktivní) z kanclu v loketce, který je super vychytávka z pohledu patlání, používat se dá, ale najít ho a uchopit, a pak uklidit, to je za trest a snad je i jednodušší ten display každý den přeleštit.
Resumé: řešíte tu v diskusi totální nesmysly, to auto je ve všem geniální, pokud ho využiješ, když ne, tak se tě to netýká, a jestli to má nějaké chyby, tak ty, které jsem se snažil vystihnout.
PS: Nejmarkantněji Q8 zastíní GLE 2020, je obrovské, má velký rozvor, HOODNĚ místa vzadu podélně i výškově, A MÁ TEN TOUCHPAD u loketky, byť mohl být pro mě více vzadu ať se nemusíš za jízdy předklánět. To už se při předklonění můžeš dotýkat i displaye. Nevím, kdo ty auta designuje. Loketku pořádně vysoko neumí vyrobit snad skoro nikdo!

Odpovědět  |   | 
ZF  |  03. 01. 2020 13:32

Mně vyhovuje na 24/365 sedan s 4x4. Dnes jsem viděl oranžovou Q8 s černými doplňky a je to vážně pěkná kára. Spíše by mě zajímalo, jak to je s pohodlností podvozku na rozbitých silnicích u sedanu x SUV ve stejných třídách. Je to +- stejné nebo je tam markatní rozdíl?

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 111 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 24 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků

Nejčtenější články

Na severu Čech leží obrovské pohřebiště vozů Tatra. Pár z nich je možné zachránit

Na severu Čech leží obrovské pohřebiště voz…

Podobných míst byste našli spousty. Zrovna tady však odpočívá a záchranu (bez)nadějně očekává především hromada starých tatrovek.

26.  3.  2020 | | 31 N/A
Tragická nehoda, nebo vražda? Otec Škody Octavia zemřel za podivných okolností

Tragická nehoda, nebo vražda? Otec Škody Oc…

Škoda si v rámci 125letého výročí připomíná klíčové osobnosti vzniku automobilky. V případě Ludvíka Kalmy však nelze kromě vyzdvižení jeho důležité role opomenout i jeho tragický odchod.

18.  3.  2020 | | 43 N/A
Tatru 613 proslavil i šílený moment v F1. V závodě srazila pilota a praskaly kosti

Tatru 613 proslavil i šílený moment v F1. V…

Ačkoliv měla především zachraňovat, Tatra 623 je do historie zapsána možná nejznáměji jako speciál paradoxně způsobující bolest.

1.  3.  2020 | | 35 N/A
Škoda poprvé ukázala Enyaq iV už začátkem měsíce. Nikdo mu ale nevěnoval pozornost

Škoda poprvé ukázala Enyaq iV už začátkem m…

Při oficiálních prezentacích vozů je dobré všímat si detailů. Naposledy se to osvědčilo při premiéře Škody Octavia RS iV – poprvé jste totiž mohli vidět připravované elektrické SUV Enyaq iV.

6.  3.  2020 | | 41 N/A
Nový Ford Bronco odhalen únikem. Má dvě verze, zaútočí na Jeep i Land Rover

Nový Ford Bronco odhalen únikem. Má dvě ver…

Fordu utíkají na veřejnost fotky chystaného SUV a off-roadu rodiny Bronco. Potvrzují se tak informace o dvojici různě zaměřených modelů.

10.  3.  2020 | | 7 N/A