Ministři dostanou 18 nových luxusních BMW. Babiš nechá zakázku prověřit

Ochranná služba Ministerstva vnitra, která zajišťuje přepravu ministrů a dalších státních činitelů, dosud využívala hlavně vozy Audi a v poslední době i superby

Flotilu opravdu výkonných a luxusních vozů dostane k dispozici ochranná služba Ministerstva vnitra. Jak informoval server iDnes, jedná se o celkem 18 luxusních limuzín ve specifikaci VIP.

Podle smlouvy zveřejněné v registru smluv, dodá firma Stratos Auto, což je jeden z tuzemských dealerů BMW, již během příštích několika týdnů prvních pět vozů. Jedná se o BMW 750Li xDrive, tedy o automobily s osmiválcovým motorem a zdvihovým objemem 4,4 litru, s výkonem 330 kW a prodlouženým rozvorem. Po 760 Li xDrive se jedná o druhý nejvýkonnější, a tudíž nejdražší typ nejluxusnějšího vozu automobilky BMW. Cena bez DPH je přes 2,6 milionu korun. Celková hodnota zakázky na pořízení 18 aut je 50 milionů Kč.

Test BMW 750Li xDrive: Prohlídka mnichovské výkladní skříně

Test BMW 750Li xDrive: Prohlídka mnichovské výkladní skříně

Podle mluvčí Policejního prezidia Evy Kropáčové jsou vozy určené pro přepravu ústavních činitelů a zahraničních delegací. Proto také budou mít všechna černý lak karosérie.

V minulosti ochranná služba v drtivé většině případů používala vozy značky Audi. Má také k dispozici například i škodovácké superby. Loni v létě totiž Škoda Auto zvítězila ve veřejné zakázce ministerstva vnitra na dodávku aut v celkové hodnotě 50 milionů korun. Během tří let tak státní instituce získají přibližně šest desítek superbů s nejsilnějšími zážehovými i vznětovými motory ve výbavě Style.

Policie nasazuje do služby BMW i8. Může s ním ujet 20 000 kilometrů

Policie nasazuje do služby BMW i8. Může s ním ujet 20 000 kilometrů

Z BMW do superbů pro změnu vloni přesedli velvyslanci působící na 34 zastupitelských úřadech České republiky v Evropě. Škoda dodala i dalších 21 aut pro další účely ministerstva zahraničí. Tři superby, a rovněž SUV Kodiaq, má v současnosti, podle mluvčího Škody Auto ČR Vítězslava Pelce, k dispozici také Pražský Hrad.

Celkem mají podle mluvčího Pelce ministerstva, Úřad vlády, vedení Poslanecké sněmovny a Senátu, premiér, prezident, a obdobné úřady 1. stupně státní správy v současnosti v užívání 41 vozů.

"Jde ale pouze o vozy, které spadají pod Úřad pro ochranu ústavních činitelů. Tedy bez těch, které má Úřad pro ochranu prezidenta ČR, stejně tak bez vozů pro velvyslance, které jsou pro změnu pod MZV," upřesnil Pelc.

Škoda Auto na takovéto vozy uzavírá nájemní smlouvu vždy na 12 měsíců. Mnoho Škodovek si však po uplynutí nájemní smlouvy instituce odkupují, proto je tedy ve vozovém parku ministerstev mnohem více superbů, než je zmíněných 41.

Nová zakázka na luxusní BMW vzbuzuje řadu pochybností. Například i premiér Andrej Babiš, který sám jezdí v Audi, se nechal pro iDnes slyšet, že zakázku nechá prověřit.

Přesedání do luxusnějších typů vozů je v České republice v případě známých politiků velmi časté. Velmi známý je jedenáct let starý výrok Václava Klause, který do výrobního závodu Škody v Kvasinách, kde se mimo jiné vyrábí i model superb, přijel v Audi A8. Udiveným zaměstnancům to zdůvodnil tím, že Audi přece jen méně drncá.

Podívejte se, jak Rus svaří luxusní BMW řady 7 ze dvou kusů

Podívejte se, jak Rus svaří luxusní BMW řady 7 ze dvou kusů

Čtyři roky předtím si přitom převzal do užívání právě superb a řekl: "Nedovedu si představit, že by italský politik jezdil v jiném autě než v italském, francouzský politik v jiném než francouzské a německý v jiném než německém."

Právě  údajné drncání v současné době vyráběného superbu třetí generace je i podle Andreje Babiše důvodem, proč také on vysedl z vládního superbu a začal užívat Audi A8. "Jezdil jsem v superbu, a protože jsem měl problémy s páteří, protože to mělo nízké gumy, tak jsem si dovolil přesednout do Audi," uvedl pro iDnes.

TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

včera | Jan Mička | 84 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 64 příspěvků