Ministr ŽP chce rozšířit ekologickou daň i na mladší auta včetně Fabií

[Komentář] Jásali jste při zavádění ekologické daně, že vám na silnicích konečně nebudou překážet „socky“ ve starých škodovkách? Dobře vám tak. Jakmile se nějaké opatření tohoto typu zavede, jeho působnost se už jenom rozšiřuje.
Ministr ŽP chce rozšířit ekologickou daň i na mladší auta včetně Fabií

V minulých týdnech jsme si prošli dalším kolem mediální masáže o tom, jak jsou auta v Česku strašně stará (průměrně 14,49 roku) a že by se s tím mělo něco dělat. Nejlépe zkomplikovat dovoz ojetin nebo jinak ztížit už tak těžkou životní situaci lidem, kteří na nové či novější auto nemají. 

S „řešením“ údajně neuspokojivé situace nyní přispěchalo i ministerstvo životního prostředí, které vede Richard Brabec z hnutí Ano 2011. A to řešení má spočívat – jak jinak než v uvalení dalšího poplatku na motoristy z nižších příjmových skupin!

Praha vážně chystá nízkoemisní zóny, ohání se neexistujícími studiemi

Praha vážně chystá nízkoemisní zóny, ohání se neexistujícími studiemi

Ministerstvo životního prostředí navrhuje, aby se takzvaná ekologická daň při převodu vozidla nově vztahovala i na auta, jež plní emisní normu Euro 3. Za ty by se mělo platit tři tísíce korun a stávající kategorie mají podražit, v případě Euro 1 dokonce dvojnásobně. Informuje o tom třeba E15.cz.

Pokud by návrh prošel, postihl by i auta z první poloviny minulé dekády – tedy například první generaci Fabie, která patří k nejrozšířenějším ojetinám na českých silnicích.

Měl bych pro ministra Brabce a všechny jemu podobné jedno překvapivé odhalení: až na naprosté výjimky nejezdí lidé starými auty z plezíru. Jezdí jimi proto, že na novější nemají. Ekologická daň i další podobné poplatky efektivně fungují jako trest za chudobu – zvyšují životní náklady a snižují individuální mobilitu lidí s podprůměrnými příjmy. 

Americký vozový park rekordně stárne  

Americký vozový park rekordně stárne  

Průměrné stáří vozového parku navíc neříká vůbec nic, dokud ho nevztáhneme k průměrnému nájezdu. Čistě na základě vlastních pozorování bych se odvažoval tvrdit, že čím starší auto, tím méně kilometrů ročně najede. Průměrné stáří vozového parku uměle zvyšují stařičké škodovky, které vyrážejí jednou týdně na nákup do nejbližšího Penny Marketu.

A jak tedy přimět lidi, aby přesedli ze starých aut do novějších? Ujišťuji vás, že pokud si je budou moci dovolit, naskáčou ochotně do nových aut sami. Nejlepší cestou k omlazení vozového parku by bylo vládnout tak, aby ekonomika rostla a lidem se dařilo lépe. Pro začátek by stačilo nezatěžovat motoristy stále novými poplatky a daněmi.

Titulní foto: Profimedia.cz

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

včera | Jan Mička
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků