Ministr Ťok otočil, úprava aut z Dieselgate má být povinná i u nás

Ministr Ťok otočil, úprava aut z Dieselgate má být povinná i u nás

Servisní zásah, který by měl uvést emise motorů TDI skupiny Volkswagen do souladu s podmínkami homologace, bude i pro české řidiče povinný. Uvedlo to ministerstvo dopravy v tiskové zprávě:

Zobrazit tiskovou zprávu

Ministr Dan Ťok přitom původně počítal s tím, že účas na svolávací akci ponechá na rozhodnutí jednotlivých majitelů:

V ČR je 148 tisíc aut dotčených kauzou VW. MDČR chce vlastní testy

V ČR je 148 tisíc aut dotčených kauzou VW. MDČR chce vlastní testy

To se jevilo jako rozumné. Úprava softwaru a v některých případech i hardwaru motorů TDI se totiž může odrazit nejen ve zhoršení provozních parametrů (spotřeba paliva), ale také ve zvýšené poruchovosti. Alespoň si to myslí specialista na emise a diagnostiku Libor Fleischhans: 

Odborník na emise říká: Software bych si aktualizovat nenechal

Odborník na emise říká: Software bych si aktualizovat nenechal

Dan Ťok změnil názor po schůzce se zástupci německých úřadů. V Německu naopak počítali s tím, že majitelé inkriminovaných aut nebudou mít na výběr. Ministr chce sladit postup i se všemi zeměmi Visegrádské skupiny. 

bazar

VW Passat 2
Rok výroby: 2005
Stav: 199 600 km
Cena: 135 000 Kč
VW Amarok 2
Rok výroby: 2011
Stav: 145 284 km
Cena: 470 000 Kč
VW Passat 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 110 109 km
Cena: 268 000 Kč
VW Sharan 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 235 312 km
Cena: 111 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 181 361 km
Cena: 150 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 97 288 km
Cena: 230 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

včera | Milan Lažanský | 14 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků