Ministr Ťok otočil, úprava aut z Dieselgate má být povinná i u nás

Ministr Ťok otočil, úprava aut z Dieselgate má být povinná i u nás

Servisní zásah, který by měl uvést emise motorů TDI skupiny Volkswagen do souladu s podmínkami homologace, bude i pro české řidiče povinný. Uvedlo to ministerstvo dopravy v tiskové zprávě:

Zobrazit tiskovou zprávu

Ministr Dan Ťok přitom původně počítal s tím, že účas na svolávací akci ponechá na rozhodnutí jednotlivých majitelů:

V ČR je 148 tisíc aut dotčených kauzou VW. MDČR chce vlastní testy

V ČR je 148 tisíc aut dotčených kauzou VW. MDČR chce vlastní testy

To se jevilo jako rozumné. Úprava softwaru a v některých případech i hardwaru motorů TDI se totiž může odrazit nejen ve zhoršení provozních parametrů (spotřeba paliva), ale také ve zvýšené poruchovosti. Alespoň si to myslí specialista na emise a diagnostiku Libor Fleischhans: 

Odborník na emise říká: Software bych si aktualizovat nenechal

Odborník na emise říká: Software bych si aktualizovat nenechal

Dan Ťok změnil názor po schůzce se zástupci německých úřadů. V Německu naopak počítali s tím, že majitelé inkriminovaných aut nebudou mít na výběr. Ministr chce sladit postup i se všemi zeměmi Visegrádské skupiny. 

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 28 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků