Ministr Ťok otočil, úprava aut z Dieselgate má být povinná i u nás

Ministr Ťok otočil, úprava aut z Dieselgate má být povinná i u nás

Servisní zásah, který by měl uvést emise motorů TDI skupiny Volkswagen do souladu s podmínkami homologace, bude i pro české řidiče povinný. Uvedlo to ministerstvo dopravy v tiskové zprávě:

Zobrazit tiskovou zprávu

Ministr Dan Ťok přitom původně počítal s tím, že účas na svolávací akci ponechá na rozhodnutí jednotlivých majitelů:

V ČR je 148 tisíc aut dotčených kauzou VW. MDČR chce vlastní testy

V ČR je 148 tisíc aut dotčených kauzou VW. MDČR chce vlastní testy

To se jevilo jako rozumné. Úprava softwaru a v některých případech i hardwaru motorů TDI se totiž může odrazit nejen ve zhoršení provozních parametrů (spotřeba paliva), ale také ve zvýšené poruchovosti. Alespoň si to myslí specialista na emise a diagnostiku Libor Fleischhans: 

Odborník na emise říká: Software bych si aktualizovat nenechal

Odborník na emise říká: Software bych si aktualizovat nenechal

Dan Ťok změnil názor po schůzce se zástupci německých úřadů. V Německu naopak počítali s tím, že majitelé inkriminovaných aut nebudou mít na výběr. Ministr chce sladit postup i se všemi zeměmi Visegrádské skupiny. 

Test Renaultu Clio R.S. po faceliftu: Je to opravdu ztracená generace?

Renault Clio R.S. 2017

Někteří odklon od jednoduššího pohonného ústrojí Renaultu neodpustí. Není to ale škoda? Jaké je Clio R.S. po faceliftu?

včera | Milan Lažanský | 11 příspěvků
Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

21.  7.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků