Ministr Ťok otočil, úprava aut z Dieselgate má být povinná i u nás

Ministr Ťok otočil, úprava aut z Dieselgate má být povinná i u nás

Servisní zásah, který by měl uvést emise motorů TDI skupiny Volkswagen do souladu s podmínkami homologace, bude i pro české řidiče povinný. Uvedlo to ministerstvo dopravy v tiskové zprávě:

Zobrazit tiskovou zprávu

Ministr Dan Ťok přitom původně počítal s tím, že účas na svolávací akci ponechá na rozhodnutí jednotlivých majitelů:

V ČR je 148 tisíc aut dotčených kauzou VW. MDČR chce vlastní testy

V ČR je 148 tisíc aut dotčených kauzou VW. MDČR chce vlastní testy

To se jevilo jako rozumné. Úprava softwaru a v některých případech i hardwaru motorů TDI se totiž může odrazit nejen ve zhoršení provozních parametrů (spotřeba paliva), ale také ve zvýšené poruchovosti. Alespoň si to myslí specialista na emise a diagnostiku Libor Fleischhans: 

Odborník na emise říká: Software bych si aktualizovat nenechal

Odborník na emise říká: Software bych si aktualizovat nenechal

Dan Ťok změnil názor po schůzce se zástupci německých úřadů. V Německu naopak počítali s tím, že majitelé inkriminovaných aut nebudou mít na výběr. Ministr chce sladit postup i se všemi zeměmi Visegrádské skupiny. 

Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

včera | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků