Ministr Ťok chce v Česku testovací dráhu pro autonomní auta

Česká republika by podle ministra dopravy Dana Ťoka mohla v budoucnosti hrát významnou roli při vývoji a testování autonomních vozidel.
Ministr Ťok chce v Česku testovací dráhu pro autonomní auta

Nejpozději do pěti let by v České republice mohl vzniknout testovací okruh pro autonomní vozidla.

Během setkání představitelů české vlády se zástupci nejvýznamnějších firem tuzemského automobilového průmyslu v Mladé Boleslavi to prohlásil ministr dopravy Dan Ťok. "Lokalita je vybraná, ale zatím o ní nemůžu mluvit," sdělil ministr na dotaz redaktora Autorevue.cz. Okruh by mohl financovat i provozovat stát za využití evropských dotací.

Nepovedená čínská kopie: Tahle elektrická parodie představuje BMW i3

Nepovedená čínská kopie: Tahle elektrická parodie představuje BMW i3

Okruh by podle mluvčího Jozefa Baláže mohla využívat také nejvýznamnější tuzemská automobilka Škoda Auto. "V současné době pro některé záležitosti využíváme náš areál v Úhelnici, kde je tříkilometrová rovná dráha a pro složitější záležitosti zařízení koncernu Volkswagen," dodal.

Ťok také věří, že v blízké době se v České republice začne výrazně rozvíjet infrastruktura dobíjecích stanic. "Je připraven dotační program ve výši zhruba jedné miliardy korun, ze kterého se zájemcům o investici do tohoto podnikání pokryje 50 - 80 procent předpokládaných nákladů," sdělil ministr. Podle něho si chce ministerstvo dopravy pohlídat to, aby stanice byly budovány nejen v místech, kde se rychle očekává velký zájem o dobíjení elektromobilů, ale aby byla zajištěna komplexní síť po celém území republiky.

Autonomní vůz Google způsobil nehodu s autobusem. Už se ví, proč

Autonomní vůz Google způsobil nehodu s autobusem. Už se ví, proč

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 6 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků