Ministr dopravy uklidňuje Česko: Dálniční známky nezdraží, dokud nebude hotová D1

Zdražení dálničních známek se má vázat k přechodu z klasických samolepek na elektronický systém. Ministr dopravy Kremlík na svém twitteru uvedl, jak to ve skutečnosti bude.

Ceny dálničních známek se u nás už nějaký ten rok nemění, což je podle některých dobře i špatně zároveň. Zaznívají dotazy, proč platit drahé kupony, když rekonstrukce největší dálniční tempy České republiky nejde tak úplně podle plánu a často se mění spíše v největší české parkoviště. Jiní zase vtipkují, že roční parkovné za patnáct stovek není zase tak drahé. Zdražení ale bude mít negativní dopad na všechny motoristy, kteří české dálnice využívají.

Roční dálniční známka možná výrazně podraží. O ceně bude rozhodnuto brzy

Roční dálniční známka možná výrazně podraží. O ceně bude rozhodnuto brzy

Diskuse o cenách známek rozvířil čtvrteční návrh poslance Martina Kolovratníka (ANO). Podle ministerstva dopravy se jedná o maximální limit zakotvený v zákoně, který by umožňoval zdražení i do budoucna. Roční kupon pro vozy do 3,5 tuny hmotnosti by měl stát 2000 Kč namísto patnácti set, měsíční kupon by měl podražit ze 440 na 600 Kč, a cena desetidenního kuponu má vzrůst z 310 až na 400 Kč. To všechno od roku 2021, kdy je v plánu zavedení elektronických dálničních známek.

Tištěné dálniční známky brzy zmizí. Hlídat nás budou kamery

Tištěné dálniční známky brzy zmizí. Hlídat nás budou kamery

Hned následující den ale motoristy na twitterovém účtu uklidnil ministr dopravy Vladimír Kremlík (za ANO), který uvedl, že dálniční známky nezdraží, dokud nebude dokončena  rekonstrukce dálnice D1. „Zdražení dálniční známky není aktuální. Dokud nebude hotová modernizace D1, bude stát roční kupon 1500 Kč. Zvyšování ceny by v tuto chvíli nebylo vůči řidičům fér, napsal v pátek večer Kremlík.

To bylo rychlé! Novým ministrem dopravy bude Vladimír Kremlík

To bylo rychlé! Novým ministrem dopravy bude Vladimír Kremlík

Takové vyjádření potěší pouze částečně, protože rekonstrukce D1 by měla být hotová právě v roce 2021. To samozřejmě ještě neznamená, že se tak skutečně stane, časový rozdíl mezi návrhem „od roku 2021“ a výrokem „dokud nebude dokončena rekonstrukce D1“ ale nakonec nemusí být tak výrazný. Abychom se nakonec nedočkali toho, že bude v Česku něco hotového dříve, než se původně plánovalo...

Nový šéf ŘSD Pavol Kováčik: ŘSD není v krizi. Můžeme však čekat změny

Nový šéf ŘSD Pavol Kováčik: ŘSD není v krizi. Můžeme však čekat změny

Zavedením elektronických známek ministerstvo dopravy podle ČTK ušetří až 120 milionů ročně na provozních nákladech a slibuje si roční zvýšení příjmů z dálničních poplatků až o 220 milionů. Samotné zdražení by mělo přinést zvýšení příjmů asi o 2 miliardy.

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 60 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků