Ministr dopravy chce mnohem vyšší pokuty za rychlost a telefonování

38 komentářů

Trinky
9. září • 19:54

První věc: by mě zajímala zda ty zvýšený pokuty budou platit i na toho šmejda co je vymyslel? Já si totiž myslím že ne, že na něj se vztahuje imunita a vysoký příjem ze státních peněz. Takže panáček káže vodu a opíjí se vínem.Druhá věc. Žijeme v demokracii takže si myslím, že zvolený kandidát by měl reflektovat názor lidu. Nevěřím tomu že lidé by chtěli, aby je za mírné přestupky buzerovala policie a tahala jim z kapsy nesmyslné cifry peněz.Třetí věc: Pro mně zvýšení těchto pokut znamená jedinou věc. O každej halíř, který ze mně budou chtít vytáhnout, budou muset bojovat. Budu se soudit, protahovat řízení, využívat mezery v zákonech zahlcovat je vypracováváním dokumentů a technických zpráv, budu si vymýšlet takový věci ze kterých jim půjde hlava kolem i kdybych v konečným důsledku zaplatil více tak vyhlašuji nulovou toleranci k takové buzeraci lidu.

Net
18. srpna • 9:44

No jistě, vyšší pokuty za rychlost... a co dát pokuty za ty padesátky, čtyřicítky a teď dokonce i třicítky!!! na víceproudých silnicích? Co se zabývat nepřiměřenou rychlostí namísto "nepovolené" rychlosti? Ono povolených 130 na dálnici za hustého deště nebo sněžení je mnohem nebezpečnějších než dvě stě za sucha a dobré viditelnosti...Pak tu jsou mnohem palčivější problémy, jako nedodržování zipu a přednosti zprava, či naopak nedávání přednosti v jízdě, tuhle jsem před Mladou Boleslaví zpomalil na předepsaných 110, nicméně stejně mi to tam expert z připojovacího pruhu loupl asi šedesátkou a měl jsem co dělat, abych mu neskončil v kufru ani nesejmul auto, které se zpomalit neobtěžovalo a rozhodlo se mě zrovna předjíždět.

Ficus
18. srpna • 8:45

A co soudruhu Ťoku dostavět Pražský okruh, stavět dálnice, na ostatních vytížených zbudovat odbočovací a zařazovací pruhy (viz např Benešov-Mezno), narovnat zbytečné zatáčky.... Tam soudruhu hledejte jádro pudla !!! Ne mezi poplatníky, ti už jsou nasraní dostatečně. Absence normálních silnic si uvědomíme až po návštěvě Západu...

Jig
18. srpna • 7:03

jj pocit strachu, to je přesně to co je potřeba k přispění pohody na silnicích
(sarkasmus)

Brabus25
18. srpna • 0:38

Musím uznat, že Tele Ťok strčí všechny předešlé ministry dopravy hravě do kapsy...bohužel v tom, jak buzerovat a otravovat život naprosté většině řidičů :-( Jen například blokování zavedení rychlosti 150 km/h na nových, přehledných a bezpečných úsecích. Plánované zavedení úsekového měření rychlosti na mýtných branách. Celkové posilování (čtěte buzerace) policie a měření rychlosti, jakožto největšího zla, na které se při nehodě svede skoro vše...od špatného stavu vozovky (nepřiměřená rychlost), po nezkušené řidiče (nepřizpůsobení rychlosti řidičovým schopnostem) atd.
ANO bude líp, nás chce mít všechny pod kontrolou, jak na finančáku, tak než se narodíme (oplodňovací centra), teď i na cestách a bůh ví kde ještě :-( to je ta posedlost po moci :-( A to jsem jim dřív i fandil a třeba s Faltýnkem, když jsem mluvil, tak by mu člověk i věřil, že to tu chtějí změnit k lepšímu...no jak vidím, tak k lepšímu leda tak pro ně :-(
A vám, kterým se tyhle striktní a násilím/sankcemi vymáhané zákony/vyhlášky/nařízení, obhajované jako nutné k zavedení KONEČNĚ pořádku v naší zemi líbí, tak vám jen připomenu, že Hitler, také nejdříve KONEČNĚ zavedl v Německu pořádek a skoro všichni ho měli rádi... konec pohádky všichni (snad) víme, jak to bylo dál...

GézaFréza
17. srpna • 21:35

Ťok je levičáckej megazmrd, ještě když imitoval práci v IPSu (skanska), tak zavedl zaměstnanecký bonus minus 1000,- korun kocourkovských za každé překročení max. povolené rychlosti. Jeden kolega si takhle jen cestou do Plzně po D5 "vydělal" 3K (131, 135 a 136 km/h, pirát jeden...) ANO, bude líp, ale jen až tahle lůza bude prdět do hlíny nebo tak něco

Net
18. srpna • 9:49

V bývalé firmě jsme měli podobné pravidlo, ale kolega se z toho dostal, protože naměřená "překročení" rychlosti byla v Německu:)

lhc
17. srpna • 22:16

Lžete! Postihuje se až nad 160, resp. 150km/h, což je z pohledu společnosti poměrně vysoká tolerance.

Hlinda
17. srpna • 22:30

Předřečník myslel ve firmě Skanska, že měli pravidlo když překročíš maximálku na silnici tak bonus - 1000Kč za každé porušení. A 131km/h na dálnici je víc než 130km/h.

lhc
17. srpna • 23:10

Ano, mám na mysl interní pravidlo Skanska, kdy se postihuje rychlost vyšší jak 150, ne 130. Tudíž kolega nemohl být penalizován za rychlosti uvedené výše, to je ta lež.

Tom
17. srpna • 20:50

Pokutujte více jízdu pod vlivem, jízdu na červenou, nedávání přednosti v jízdě, předjíždění přes plnou čáru apod. a ne to že všcihni jedou po dálnici 140 -150 a mimo obce 100 - 110 což je pro dnešní automobily naprosto bezpečná rychlost. Vemte si že stejné limity platili i v dobách kdy všcihni jedili škodou 120 nebo ladou. To byla ta rychlost nebezbečná, ale dnes?

Sinuhet
17. srpna • 23:56

Před tím dokonce limity nebyly.
Limit na dálnici byl u nás zaveden kvůli ropné krizi. Předtím jste si to s Tatrou 613 mohl trandit po D1 kopec nekopec :-D

mpolan
18. srpna • 8:36

Taky těch aut byla asi tak desetina dnešního počtu, nemluvě o enormních rozdílech v možných rychlostech. Opravdu nejde srovnávat provoz šedesátých let a dnešní doby...

Vena
17. srpna • 20:49

Soudruh Ťok by s měl nechat léčit, nestačí co prováděl u Skansky jaká se svými nohsledy a vlezdoprdelkama vymysleli pravidla na služební auta. Někdo by ho měl v Bohnicích navštívit s dalšími léky

domněnka
17. srpna • 19:59

Rychlost se opravdu málo pokutuje, hlavně ta bezdůvodně pomalá a z toho plynoucí zbytečné zdržování ostatních účastníků provozu. ;-)

Hlinda
17. srpna • 22:27

Copak zdržování. Ale nebezpečně nízká rychlost. Všera jsem jel za V6 3.0l Jaguárem a plachtil to po silnici první třídy s označením Exx 80km/h tacho. Všude mimo vesnice. Řidička tím vytvářela VELMI nebezpečné situace kdy auta jí museli předjíždět.

Tom
18. srpna • 7:57

A ty mas problem predjet nekoho kdo jede 80? Paklize ano pak ver ze tvuj motor je staveny prave pro tuto rychlost a neriskuj. Casove stejne nic neusetris. ;-) Dnesni svet je malinko naruby, clovek riskuje vlastni zivot nebo zivoty jinych, aby mu nahodou neumrela baterka v iPhonu.

Quebe
18. srpna • 10:30

On to je často problém, z toho důvodu, že jakmile člověk začne předjíždět, tak si dotyčný uvědomí, že najednou strašně chce jet kilem a víc.

Tom
18. srpna • 11:56

No předpokládám, že ta paní v Jaguáru, zrychlovat nechtěla, stejně jako předpokládám, že mladý frajer ve firemní dodávce mě bude chtít vyškolit. Jinak bych paní vyhodnocoval na kruhovém objezdu ;-).

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Quebe
18. srpna • 12:16

A ty máš rentgenový zrak, že víš, kdo jede v autě (nebo dokonce dodávce) před tebou?

Tom
18. srpna • 20:41

Na kvalitni otazku kvalitni odpoved. Nemam :-), ale mam 280konovy sestivalec, takze auto jedouci 80 km/hod. dokazu predjet ikdyz si ridic zrovna vzpomene, ze pojede stovkou. ;-) Tva pristi odpoved bude posledni, tak jak to mas rad, pro me komunikace skoncila ;-)

Quebe
18. srpna • 20:49

No já jen, že když dopředu nevíš, kdo řídí, tak je tvá argumentace, ohledně předvídavosti na základě vzhledu jedince, zcela irelevantní.Tak si holt rád pokecám no :-D

_tD
18. srpna • 5:31

"Museli" :-D
asi spis chteli, ze?
nebo je to jako "musim si dat panaka" "musim si dat praska" "musim si slehnout"
nebo opacne "nemuzu odmitnout nabidku od Rittiga"
;-)

LOL
18. srpna • 7:08

když jedu pomalu, nechávám předjet. Ale tyhle jelita jsou většinou nalepená u dělicí čáry.Smiř se s tím, že dnes lidi spěchají a 100-120 tacho (podle typu cesty) je standardní cestovní rychlost a že s takovou rychlostí počítají. A když se někdo vleče 70km/h (alias 80 tacho), vytváří tím opravdu nebezpečné situace. Jede totiž pomalu, takže jej všichni předjíždějí, ale zároveň už dost rychle, aby majitelé škodovek a podobných vehiklů už měli problém bezpečně předjet.

Vitr
17. srpna • 19:39

Pokuty za rychlost nesmysl.... ale pokuty za telefonování za jízdy s mobilem v ruce to bych pokutoval 100x vyssi sazbou. Vždy mě dojme když vidím blbečka v autě za 3,5 mice co drží mobil u ucha... a to je tady v Přerově na denním pořádku a policajti to tady vůbec neřeší.....

Honza
17. srpna • 21:29

V telefonování nevidím problém, navíc dnes v moderních vozidlech máme DVD systémy,vepředu v zadu,displaye velikosti 12" na kterých máme 1000 funkcí,navigace,výšku podvozku,režimy jízdy (sport,comfort,atd.) takže každej za jízdy ladí,nastavuje,přepíná atd. a to nikomu nevadí. Jasně,pokud je někdo vool a při telefonování přestane vnímat že řídí tak to je potom jiná. :-) Jinak handsfree stojí dnes tašku hrušek...

KRD
18. srpna • 7:08

A to já v tom problém vidím, pokud máte v jedné ruce telefon, tak jak můžete plně používat:
Volant?
Převodovku?
Blinkry?Dokážete reagovat stejně rychle? NE...Takže ať si dotyčný ve svých drahých vozech přečtou návod k použití a zapnou si handsfree!

Vana666
17. srpna • 16:36

Před zavedením bodového systému tvrdili, že pokuty nepředstavují pro bohaté řidiče významný trest a musí se proto zavést jednotný strašák v podobě bodů. Takže teď neúčinný bodový systém zruší a nechají jen zvýšené pokuty ?

Jan
17. srpna • 20:37

Souhlasím,každý moc dobře ví,že policie se často zdržuje na úsecích,kde to nic neřeší,co se týká bezpečnosti silničního provozu či častému výskytu nehod.O městské policii je opravdu škoda si opotřebovávat klávesnici .Když je opravdu potřebujete tak nečekejte,že vám rychle a efektivně pomohou.O tom o čem jsem začal-policii s radarem najdete opravdu na místech,kde je vysoká šance chytnutí viníka a inkaso pokut.Jsou i jiné případy,ale málo.O tom co pan ministr navrhuje tak to není represe,ale šikana.Takoví pánové,kteří tohle vymýšlejí asi vychází z let minulých nahnat strach a čekat,že se celý národ rozklepe strachy!Je evidentní,že tento pán nemá na svém místě asi co dělat.Věřím v to,že když by jeho řidičský život někdo sledoval,pokud má vůbec oprávnění k řízení motorových vozidel, tak je možné,že by je asi už neměl!U takových lidí je jednoduché vytvářet populismus,ale sami dřív nebo později dopustí přestupků jako spousta ostatních účastníků silničního provozu.:-)

Quebe
17. srpna • 16:03

Já bych zavedl, aby každý ministr dopravy, jehož represivní opatření nevedla k prokazatelnému snížení nehodovosti, šel na 20 let do basy a byl mu zabaven veškerý majetek. Je potřeba, aby měl ministr z trestu dostatečně velký strach a přestal vymýšlet sračky.

LOL
18. srpna • 7:04

hlavně že největším problémem dneška je nesprávné předjíždění, nerespektování dopravního značení (žel. přejezdy, zákaz předjíždění).. :-(Když ony se ty pokuty nejlíp vybírají s radarem...

Kamil
17. srpna • 19:27

Plně souhlasím. Už jsme několik debilů na tomto ministerském postu měli, ale tenhle trumfne všechny. A asi i ty co teprve mít budeme. Ťok je vážně extratřída! Ten kdo ho tam dosadil by měl platit s ním

puk123
18. srpna • 9:16

... a poctivě si na to vydělat zvýšenou podporou biopaliv! :-D

puk123
18. srpna • 9:16

... a poctivě si na to vydlat zvýšenou podporou biopaliv! :-D

Honza
17. srpna • 16:23

Souhlas s Quebe, ja bych mu navíc dal zaplatit všechny ty "bezpečnostně dopravní akce", který se jaksi minuly účinkem a jako bonus bych mu vyfakturoval všechny ty laciný populistický prohlášení o bezpečnosti...jak ho někde vidím v médiích trousit ty svoje moudra, tak se mi dělá špatně :/

Stalin
17. srpna • 15:47

Při 131 km/hod exploduje motor. Tak na piráty.

Neurotic
17. srpna • 15:41

Já bych dal pokutu 15mega a když to nepomůže tak 30:-D Vymahatelnost bude stejná jako u toho jeho návrhu.

Faltýnkovo svědomí
17. srpna • 15:45

Souhlas, možná bych ještě přitlačil

Doporučujeme

Články odjinud