Ministr dopravy chce mnohem vyšší pokuty za rychlost a telefonování

Ministr dopravy chce mnohem vyšší pokuty za rychlost a telefonování

Ministr dopravy Dan Ťok přišel s názorem, že jsou horní hranice sazeb pokut například za nepovolenou rychlost nebo telefonování za jízdy příliš nízké. Uvítal by zdvojnásobení až ztrojnásobení sazeb, uvádí na svém webu Česká televize.

„Za některé činy padají příliš nízké pokuty, které nemají odrazovací charakter," řekl ministr České televizi. Podle ministra Ťoka je tedy asi potřeba, aby výška možné pokuty vyvolávala v řidičích pocit strachu. Jeden aby si z toho začal... ehm, ťukat na čelo. Znamená snad více represe, že řidiči přestanou páchat dopravní přestupky?

Po dálnicích se 150 km/h jezdit nebude. Ministr Ťok žádné úseky neschválí

Po dálnicích se 150 km/h jezdit nebude. Ministr Ťok žádné úseky neschválí

Přitom ze srování s okolními zeměmi vyplývá, že jsou horní hranice sazeb pokut srovnatelné například s Německem, ve kterém je ale průměrná mzda více než čtyřnásobná proti Česku.

Technicky vzato tak čeští řidiči platí za pokuty (pokud se tedy baví s policisty na místě a nevyužívají všech možných opravných prostředků ve správním řízení) čtyřikrát víc než Němci. Nestačí to? Už tak je výše některých pokut pro spoustu lidí (a ve výsledku i domácností) přímo likvidační, aniž by to odráželo společenskou závažnost přestupku. Jistě, lidé by měli dodržovat předpisy a pak se nemají čeho bát...

Úsekové měření bude na dálnicích už letos. Měřit se má v omezeních

Úsekové měření bude na dálnicích už letos. Měřit se má v omezeních

Otázka ale je, jestli například některé předpisy nejsou nastaveny „úmyslně“ špatně, případně je policie vymáhá s nesmyslnou tvrdostí. To jsou všechny ty padesátky na širokých silnicích někde v polích daleko za obytnou zástavbou, osmdesátky na tříproudé dálnici s odstavným pruhem mimo město a podobně.

Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

21.  7.  2017 | Milan Lažanský | 23 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Test Alfy Romeo 4C Spider: Osudová přitažlivost

Alfa Romeo 4C Spider

Alfa Romeo 4C je autem, do kterého se na první pohled zamilujete. Ale víte, jak to se vzletnými láskami bývá. Dost často z nich bývá slušná kocovina…

8.  7.  2017 | Jiří Švamberk | 9 příspěvků