Ministr dopravy chce mnohem vyšší pokuty za rychlost a telefonování

Ministr dopravy chce mnohem vyšší pokuty za rychlost a telefonování

Ministr dopravy Dan Ťok přišel s názorem, že jsou horní hranice sazeb pokut například za nepovolenou rychlost nebo telefonování za jízdy příliš nízké. Uvítal by zdvojnásobení až ztrojnásobení sazeb, uvádí na svém webu Česká televize.

„Za některé činy padají příliš nízké pokuty, které nemají odrazovací charakter," řekl ministr České televizi. Podle ministra Ťoka je tedy asi potřeba, aby výška možné pokuty vyvolávala v řidičích pocit strachu. Jeden aby si z toho začal... ehm, ťukat na čelo. Znamená snad více represe, že řidiči přestanou páchat dopravní přestupky?

Po dálnicích se 150 km/h jezdit nebude. Ministr Ťok žádné úseky neschválí

Po dálnicích se 150 km/h jezdit nebude. Ministr Ťok žádné úseky neschválí

Přitom ze srování s okolními zeměmi vyplývá, že jsou horní hranice sazeb pokut srovnatelné například s Německem, ve kterém je ale průměrná mzda více než čtyřnásobná proti Česku.

Technicky vzato tak čeští řidiči platí za pokuty (pokud se tedy baví s policisty na místě a nevyužívají všech možných opravných prostředků ve správním řízení) čtyřikrát víc než Němci. Nestačí to? Už tak je výše některých pokut pro spoustu lidí (a ve výsledku i domácností) přímo likvidační, aniž by to odráželo společenskou závažnost přestupku. Jistě, lidé by měli dodržovat předpisy a pak se nemají čeho bát...

Úsekové měření bude na dálnicích už letos. Měřit se má v omezeních

Úsekové měření bude na dálnicích už letos. Měřit se má v omezeních

Otázka ale je, jestli například některé předpisy nejsou nastaveny „úmyslně“ špatně, případně je policie vymáhá s nesmyslnou tvrdostí. To jsou všechny ty padesátky na širokých silnicích někde v polích daleko za obytnou zástavbou, osmdesátky na tříproudé dálnici s odstavným pruhem mimo město a podobně.

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 140 příspěvků