Ministr dopravy chce mnohem vyšší pokuty za rychlost a telefonování

Ministr dopravy chce mnohem vyšší pokuty za rychlost a telefonování

Ministr dopravy Dan Ťok přišel s názorem, že jsou horní hranice sazeb pokut například za nepovolenou rychlost nebo telefonování za jízdy příliš nízké. Uvítal by zdvojnásobení až ztrojnásobení sazeb, uvádí na svém webu Česká televize.

„Za některé činy padají příliš nízké pokuty, které nemají odrazovací charakter," řekl ministr České televizi. Podle ministra Ťoka je tedy asi potřeba, aby výška možné pokuty vyvolávala v řidičích pocit strachu. Jeden aby si z toho začal... ehm, ťukat na čelo. Znamená snad více represe, že řidiči přestanou páchat dopravní přestupky?

Po dálnicích se 150 km/h jezdit nebude. Ministr Ťok žádné úseky neschválí

Po dálnicích se 150 km/h jezdit nebude. Ministr Ťok žádné úseky neschválí

Přitom ze srování s okolními zeměmi vyplývá, že jsou horní hranice sazeb pokut srovnatelné například s Německem, ve kterém je ale průměrná mzda více než čtyřnásobná proti Česku.

Technicky vzato tak čeští řidiči platí za pokuty (pokud se tedy baví s policisty na místě a nevyužívají všech možných opravných prostředků ve správním řízení) čtyřikrát víc než Němci. Nestačí to? Už tak je výše některých pokut pro spoustu lidí (a ve výsledku i domácností) přímo likvidační, aniž by to odráželo společenskou závažnost přestupku. Jistě, lidé by měli dodržovat předpisy a pak se nemají čeho bát...

Úsekové měření bude na dálnicích už letos. Měřit se má v omezeních

Úsekové měření bude na dálnicích už letos. Měřit se má v omezeních

Otázka ale je, jestli například některé předpisy nejsou nastaveny „úmyslně“ špatně, případně je policie vymáhá s nesmyslnou tvrdostí. To jsou všechny ty padesátky na širokých silnicích někde v polích daleko za obytnou zástavbou, osmdesátky na tříproudé dálnici s odstavným pruhem mimo město a podobně.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 49 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků