Ministr dopravy chce mnohem vyšší pokuty za rychlost a telefonování

Ministr dopravy chce mnohem vyšší pokuty za rychlost a telefonování

Ministr dopravy Dan Ťok přišel s názorem, že jsou horní hranice sazeb pokut například za nepovolenou rychlost nebo telefonování za jízdy příliš nízké. Uvítal by zdvojnásobení až ztrojnásobení sazeb, uvádí na svém webu Česká televize.

„Za některé činy padají příliš nízké pokuty, které nemají odrazovací charakter," řekl ministr České televizi. Podle ministra Ťoka je tedy asi potřeba, aby výška možné pokuty vyvolávala v řidičích pocit strachu. Jeden aby si z toho začal... ehm, ťukat na čelo. Znamená snad více represe, že řidiči přestanou páchat dopravní přestupky?

Po dálnicích se 150 km/h jezdit nebude. Ministr Ťok žádné úseky neschválí

Po dálnicích se 150 km/h jezdit nebude. Ministr Ťok žádné úseky neschválí

Přitom ze srování s okolními zeměmi vyplývá, že jsou horní hranice sazeb pokut srovnatelné například s Německem, ve kterém je ale průměrná mzda více než čtyřnásobná proti Česku.

Technicky vzato tak čeští řidiči platí za pokuty (pokud se tedy baví s policisty na místě a nevyužívají všech možných opravných prostředků ve správním řízení) čtyřikrát víc než Němci. Nestačí to? Už tak je výše některých pokut pro spoustu lidí (a ve výsledku i domácností) přímo likvidační, aniž by to odráželo společenskou závažnost přestupku. Jistě, lidé by měli dodržovat předpisy a pak se nemají čeho bát...

Úsekové měření bude na dálnicích už letos. Měřit se má v omezeních

Úsekové měření bude na dálnicích už letos. Měřit se má v omezeních

Otázka ale je, jestli například některé předpisy nejsou nastaveny „úmyslně“ špatně, případně je policie vymáhá s nesmyslnou tvrdostí. To jsou všechny ty padesátky na širokých silnicích někde v polích daleko za obytnou zástavbou, osmdesátky na tříproudé dálnici s odstavným pruhem mimo město a podobně.

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

včera | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků