Ministr dopravy chce mnohem vyšší pokuty za rychlost a telefonování

Ministr dopravy chce mnohem vyšší pokuty za rychlost a telefonování

Ministr dopravy Dan Ťok přišel s názorem, že jsou horní hranice sazeb pokut například za nepovolenou rychlost nebo telefonování za jízdy příliš nízké. Uvítal by zdvojnásobení až ztrojnásobení sazeb, uvádí na svém webu Česká televize.

„Za některé činy padají příliš nízké pokuty, které nemají odrazovací charakter," řekl ministr České televizi. Podle ministra Ťoka je tedy asi potřeba, aby výška možné pokuty vyvolávala v řidičích pocit strachu. Jeden aby si z toho začal... ehm, ťukat na čelo. Znamená snad více represe, že řidiči přestanou páchat dopravní přestupky?

Po dálnicích se 150 km/h jezdit nebude. Ministr Ťok žádné úseky neschválí

Po dálnicích se 150 km/h jezdit nebude. Ministr Ťok žádné úseky neschválí

Přitom ze srování s okolními zeměmi vyplývá, že jsou horní hranice sazeb pokut srovnatelné například s Německem, ve kterém je ale průměrná mzda více než čtyřnásobná proti Česku.

Technicky vzato tak čeští řidiči platí za pokuty (pokud se tedy baví s policisty na místě a nevyužívají všech možných opravných prostředků ve správním řízení) čtyřikrát víc než Němci. Nestačí to? Už tak je výše některých pokut pro spoustu lidí (a ve výsledku i domácností) přímo likvidační, aniž by to odráželo společenskou závažnost přestupku. Jistě, lidé by měli dodržovat předpisy a pak se nemají čeho bát...

Úsekové měření bude na dálnicích už letos. Měřit se má v omezeních

Úsekové měření bude na dálnicích už letos. Měřit se má v omezeních

Otázka ale je, jestli například některé předpisy nejsou nastaveny „úmyslně“ špatně, případně je policie vymáhá s nesmyslnou tvrdostí. To jsou všechny ty padesátky na širokých silnicích někde v polích daleko za obytnou zástavbou, osmdesátky na tříproudé dálnici s odstavným pruhem mimo město a podobně.

Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků