Ministr chce, aby mýtné brány měřily rychlost. Prý hlavně na uzavírkách

Budou mýtné brány na dálnicích měřit rychlost? Ministr dopravy by to tak chtěl.
Ministr chce, aby mýtné brány měřily rychlost. Prý hlavně na uzavírkách

Ministr dopravy Dan Ťok (ano, ten, který nechce na dálnici 150 km/h) hodlá využít mýtné brány na dálnicích a rychlostních silnicích i k měření rychlosti vozidel. Informují o tom novinky.cz a připomínají, že ministerstvo chce do roku 2020 utratit asi 20 miliard korun za moderní technologie sloužící k měření rychlosti a dohledu nad provozem. Na opravy a stavbu silnic ale prý peníze nejsou...

Na dálnicích bude možné jezdit 150 km/h. Návrh prošel sněmovnou  

Na dálnicích bude možné jezdit 150 km/h. Návrh prošel sněmovnou  

Občanské sdružení OSBID na svých facebookových stránkách upozorňuje, že věc má trochu jiný rozměr a cituje vyjádření pana ministra: „Použití klasických mobilních radarů v těchto místech je podle Ťoka zatím problematické, protože se nedaří pokuty za rychlou jízdu efektivně vybírat. S tím by měly takzvané kontrolní mýtné brány vybavené mimo jiné citlivými kamerami výrazně pomoci.“

Tady je úplně vidět snaha o zautomatizování výběru pokut za přestupky, které vlastně ani nemusí být přestupkem. Ale to bychom se dostali do úvah o naplnění materiálního znaku přestupku, zkrátka jestli je porušen nějaký právém chráněný zájem, že jedete na prázdné a přehledné suché dálnici třeba 150 km/h.

Policejní statistika: Rychlost NENÍ nejčastější příčinou nehody

Policejní statistika: Rychlost NENÍ nejčastější příčinou nehody

Ministerstvo nyní zadalo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) za úkol vypracovat zprávu o možnostech využití mýtných bran k měření rychlosti. Ministr i ŘSD tvrdí, že má jít především o dohled nad uzavírkami, kde prý narůstá počet nehod vlivem nepřiměřené rychlosti, roste počet srážek se stavební technikou a ŘSD uvádí, že za poslední tři roky zemřeli při kolizích dva jeho pracovníci.

Otázka je, jestli za těmito nehodami skutečně stojí vysoká rychlost, nebo spíše jen nepozornost nebo špatné odhadnutí situace. Jak praví policejní statistika, právě nevěnování se řízení a nepozornost jsou nejčastějšími příčinami nehod. Jenže systém odpustků za údajné přestupky se ve městech osvědčil a lidé ochotně platí. Tak proč nerozšířit stejný systém i na dálnice?

TEST BMW X5 M50d: Tohle je další SUV, které zaujme i řidiče!

BMW X5 M50d

BMW v případě modelové řady X5 konečně dohání samo sebe. Tedy sprint, který poslední roky nasadili nejen v oblasti pojetí interiéru a technologií, ale překvapivě i jízdních vlastností. A v lecčem je právě X5 u Bavorů průkopníkem!

včera | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Mercedes-Benz A 180 d: Opravdu potřebujete naftu?

Mercedes-Benz A 180 d

Nová generace Mercedesu třídy A dostala svěží vnější tvary a doslova revoluční interiér. Otestovali jsme jedinou vznětovou verzi nabídky a příjemně překvapila nejenom reálnou spotřebou.

16.  12.  2018 | Jan Mička | 49 příspěvků
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 22 příspěvků