Ministr chce, aby mýtné brány měřily rychlost. Prý hlavně na uzavírkách

Budou mýtné brány na dálnicích měřit rychlost? Ministr dopravy by to tak chtěl.
Ministr chce, aby mýtné brány měřily rychlost. Prý hlavně na uzavírkách

Ministr dopravy Dan Ťok (ano, ten, který nechce na dálnici 150 km/h) hodlá využít mýtné brány na dálnicích a rychlostních silnicích i k měření rychlosti vozidel. Informují o tom novinky.cz a připomínají, že ministerstvo chce do roku 2020 utratit asi 20 miliard korun za moderní technologie sloužící k měření rychlosti a dohledu nad provozem. Na opravy a stavbu silnic ale prý peníze nejsou...

Na dálnicích bude možné jezdit 150 km/h. Návrh prošel sněmovnou  

Na dálnicích bude možné jezdit 150 km/h. Návrh prošel sněmovnou  

Občanské sdružení OSBID na svých facebookových stránkách upozorňuje, že věc má trochu jiný rozměr a cituje vyjádření pana ministra: „Použití klasických mobilních radarů v těchto místech je podle Ťoka zatím problematické, protože se nedaří pokuty za rychlou jízdu efektivně vybírat. S tím by měly takzvané kontrolní mýtné brány vybavené mimo jiné citlivými kamerami výrazně pomoci.“

Tady je úplně vidět snaha o zautomatizování výběru pokut za přestupky, které vlastně ani nemusí být přestupkem. Ale to bychom se dostali do úvah o naplnění materiálního znaku přestupku, zkrátka jestli je porušen nějaký právém chráněný zájem, že jedete na prázdné a přehledné suché dálnici třeba 150 km/h.

Policejní statistika: Rychlost NENÍ nejčastější příčinou nehody

Policejní statistika: Rychlost NENÍ nejčastější příčinou nehody

Ministerstvo nyní zadalo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) za úkol vypracovat zprávu o možnostech využití mýtných bran k měření rychlosti. Ministr i ŘSD tvrdí, že má jít především o dohled nad uzavírkami, kde prý narůstá počet nehod vlivem nepřiměřené rychlosti, roste počet srážek se stavební technikou a ŘSD uvádí, že za poslední tři roky zemřeli při kolizích dva jeho pracovníci.

Otázka je, jestli za těmito nehodami skutečně stojí vysoká rychlost, nebo spíše jen nepozornost nebo špatné odhadnutí situace. Jak praví policejní statistika, právě nevěnování se řízení a nepozornost jsou nejčastějšími příčinami nehod. Jenže systém odpustků za údajné přestupky se ve městech osvědčil a lidé ochotně platí. Tak proč nerozšířit stejný systém i na dálnice?

bazar

MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 61 840 km
Cena: 430 000 Kč
MINI Mini 1,4
Rok výroby: 2007
Stav: 65 750 km
Cena: 140 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 66 564 km
Cena: 163 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 34 034 km
Cena: 290 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2003
Stav: 173 744 km
Cena: 100 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 97 288 km
Cena: 250 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků