Ministr chce, aby mýtné brány měřily rychlost. Prý hlavně na uzavírkách

Budou mýtné brány na dálnicích měřit rychlost? Ministr dopravy by to tak chtěl.
Ministr chce, aby mýtné brány měřily rychlost. Prý hlavně na uzavírkách

Ministr dopravy Dan Ťok (ano, ten, který nechce na dálnici 150 km/h) hodlá využít mýtné brány na dálnicích a rychlostních silnicích i k měření rychlosti vozidel. Informují o tom novinky.cz a připomínají, že ministerstvo chce do roku 2020 utratit asi 20 miliard korun za moderní technologie sloužící k měření rychlosti a dohledu nad provozem. Na opravy a stavbu silnic ale prý peníze nejsou...

Zajímavosti | Bezpečnost | Život řidiče

Na dálnicích bude možné jezdit 150 km/h. Návrh prošel sněmovnou  

Občanské sdružení OSBID na svých facebookových stránkách upozorňuje, že věc má trochu jiný rozměr a cituje vyjádření pana ministra: „Použití klasických mobilních radarů v těchto místech je podle Ťoka zatím problematické, protože se nedaří pokuty za rychlou jízdu efektivně vybírat. S tím by měly takzvané kontrolní mýtné brány vybavené mimo jiné citlivými kamerami výrazně pomoci.“

Tady je úplně vidět snaha o zautomatizování výběru pokut za přestupky, které vlastně ani nemusí být přestupkem. Ale to bychom se dostali do úvah o naplnění materiálního znaku přestupku, zkrátka jestli je porušen nějaký právém chráněný zájem, že jedete na prázdné a přehledné suché dálnici třeba 150 km/h.

Statistiky | Zajímavosti | Bezpečnost | Život řidiče | Názory

Policejní statistika: Rychlost NENÍ nejčastější příčinou nehody

Ministerstvo nyní zadalo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) za úkol vypracovat zprávu o možnostech využití mýtných bran k měření rychlosti. Ministr i ŘSD tvrdí, že má jít především o dohled nad uzavírkami, kde prý narůstá počet nehod vlivem nepřiměřené rychlosti, roste počet srážek se stavební technikou a ŘSD uvádí, že za poslední tři roky zemřeli při kolizích dva jeho pracovníci.

Otázka je, jestli za těmito nehodami skutečně stojí vysoká rychlost, nebo spíše jen nepozornost nebo špatné odhadnutí situace. Jak praví policejní statistika, právě nevěnování se řízení a nepozornost jsou nejčastějšími příčinami nehod. Jenže systém odpustků za údajné přestupky se ve městech osvědčil a lidé ochotně platí. Tak proč nerozšířit stejný systém i na dálnice?

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků