Ministr Bárta obrátil. Hands-free za volantem se nebude zakazovat

Ministr Bárta obrátil. Hands-free za volantem se nebude zakazovat

Přestřelil, ustoupil tlaku veřejnosti, policie, mobilních operátorů nebo výrobců komunikační techniky? Těžko říct, ale jisté je, že telefonování při řízení automobilu s pomocí sady hands-free, jak to chtěl prosadit ministr dopravy Vít Bárta, se nebude postihovat.

„Stahuji svůj návrh na zákaz telefonování s hands-free při jízdě. Jsem velmi rád, že jsem tím rozpoutal vášnivou debatu,“ obrátil Bárta nečekaně v poněkud kontroverzní části zákona o silničním provozu.

Klepněte pro větší obrázek

Od začátku byli z předkládané novely rozpačití policisté, kteří tvrdili, že pro ně bude problém dokazovat, zda dotyčný řidič skutečně telefonoval. I když nyní může debata utichnout, ministerstvo dopravy ji považuje za užitečnou. „Domníváme se, že naším úkolem není jen předkládat dokumenty, s nimiž je stoprocentní souhlas, ale i nabízet témata k diskuzi,“ řekl AutoRevue.cz tiskový mluvčí ministerstvo dopravy Jakub Ptačinský.

Záměrem bylo otevřít téma?

„Ministr rozvířil debatu proto, že měl po vyhodnocení testů a vyjádření dopravních psychologů na mysli ochranu života a zdraví cestujících. Za poslední měsíc ale přešla diskuse až do osobních ataků, které přestaly opouštět odbornou rovinu, a to byl okamžik, kdy se ministr rozhodl debatu ukončit,“ vysvětlil situaci mluvčí.

Odpor proti zákazu hands-free byl prý ze strany veřejnosti tak silný, že by nebyla šance na jeho prosazení. „Teď nemá cenu jitřit emoce a chodit hlavou proti zdi s dokumentem, s nímž je tak masivní nesouhlas. Záměr otevřít toto téma se podle nás naplnil, ale v této chvíli od návrhu upouštíme,“ uzavřel Ptačinský.

Přitroublý nápad

Kdyby se zákaz podařilo prosadit, byl v Evropě patrně ojedinělý, navíc některé vozy mají systém zabudovaný již v palubní desce. „Pokud by pan Bárta na omezení telefonování s hands-free trval, logicky by mělo skončit i poslouchání rádia a CD přehrávače při jízdě, mluvení se spolujezdcem a také by se měl vymezit prostor řidiče od zbytku vozu, aby ho nic nerušilo,“ poznamenal pro AutoRevue.cz ekonom a analytik Liberálního institutu Miroslav Ševčík.

„Odvolání zákazu je určitě i důsledek ekonomického tlaku ze strany výrobců telefonů. Podle mě mají někteří ministři občas přitroublé nápady,“ vyjádřil svůj názor.

bazar

MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 66 564 km
Cena: 163 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 34 034 km
Cena: 290 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2003
Stav: 173 744 km
Cena: 100 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 97 288 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 47 983 km
Cena: 378 000 Kč
MINI Mini 1,4
Rok výroby: 2009
Stav: 156 911 km
Cena: 130 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků