Ministr Bárta chce pokuty pro řidiče dle výše jejich příjmů. Je to jen hloupý populismus

138 komentářů

tD
1. září • 8:40

Vzdy me pobavi kdyz vyuceny automechanik radoby intelektual, ci nicka s penezi rodicu, se povazuje za experta.
Kdyz chcete postihovat VRAHA, tak nejde o zavist hloupy autore, pokud si nekdo poctive vydelal penize, a koupil pekny vuz - JE TO JEHO VEC, ale jakmile jede 160, tak ohrozuje zivoty ostatnich A NIKDO NEMA PRAVO NEGATIVNE OVLIVNOVAT ZIVOTY OSTATNICH, TO JE DEFINICE ZLOCINU, HLUPAKU, tvoje penize ti nedavaji pravo koupit si zdravi ostatnich lidi, TAKOVA HOVADA NECHAPOU ZE NEJSOU NA SVETE SAMI.
Tento navrh samozrejme logiku ma, protoze nekdo v aute ktere neni schopno prekonat rychlostni limity tezko porusi v tomto bode zakon, zatimco nekdo kdo neni zvykly byt omezovan financemi, ani vykonem sveho vozu, se take obvykle take nechce omezovat v ostatnim svem jednani, a tedy na zakony kasle vice nez ostatni, pokud ma na karu ktera umoznuje vice porusovat zakon, pak muze i zaplatit vetsi pokutu - respektive, pokud ma dost penez na placeni pokut, tak co mu brani porusovat zakon neustale?
-ZKUSENY RIDIC :))) Takovy umi hovno, jen ma velke ego, jako Frantisek z primackeho autosalonu kdyz skocil z rampy v padesatce, a rekl "to je v pohode, muzeme jit na stovku" a pak fnukal jak male decko bolesti kdyz ho tahali z rozlomeneho auta, ANI PO 30 LETECH ZKUSENOSTI NEBYL SCHOPEN ODHADNOUT CHOVANI AUTA PRI DVOJNASOBNE RYCHLOSTI! Zatimco nekdo kdo zna pouze teoreticky zakladni fyzikalni zakony, by to vedel. Totez se tyka "zkusenosti" byvaleho mistra evropy v rally v auto moto revue, ktery nedokazal pochopit proc wankel v jim testovane Mazde netahne. Zkusenosti se nikdy nevyrovnaji znalostem! Zkuseny = fuser co ridi desitky let, a cele ty desitky let to neumi.
KAZDY ridic si mysli ze umi ridit - jenze kdyby skutecne umeli, nebylo by treba je omezovat, protoze by nebyli rizikem, jenze takovi borecci jsou kazdy vecer ve zpravach.
- Dale je zajimave, jak sam autor v clanku predpoklada, ze bohati ridici casteji porusuji zakon protoze si umi vydelat 5 tisic efektivneji :))
- AUTOR JE DEBIL - nejde o to ze si pachatel porusenim predpisu vice vydela pro sebe, ale ze zpusobi vetsi skodu ostatnim/obetem HOVADO!
Tento clanek je typickym projevem ridice s prerostlym egem, ktery je zvykly porusovat zakony, a snazi se zduvodnit proc je takovy zakon nesmyl, jenze mu to nejde, protoze neni, a proto je clanek jeden natazeny ubohy blabol.

zdeněk
1. září • 11:12

K tomuto není opravdu co dodat, naprostý a bezvýhradný souhlas! Jen dodám, že ti, co s tím blábolem souhlasí, argumentují většinou ještě většími stupiditami, protože nejsou schopni pochopit, co ten návrh vlastně znamená. Co si někteří hlupáčci z toho dokáží vyvodit, to zůstává rozum stát! Je jasné, co to musí být za "machry" za volantem.

alambert
19. září • 23:33

přátelé je mi z vás k zeblití... jestli si myslíte, že si pravdu vynutíte tím, že nazvete autora debilem, tak si tyhle kraviny pište do deníčku a neznečišťujte tím diskuze.když se totiž mluví o tom, že dražší auta jsou bezpečnější i při vyšší rychlosti než ta levnější, tak se tím nemyslí jen to, že je bmw bezpečnější než oktávka (i když bezpochyb je).jde tu taky o to, že po ČR jezdí spousta popelnic, které jsou při devadesátce mnohem nebezpečnější než nová auta, když porušují limity.uvedu příklad: na jedné silnici, na které se často pohybuju, je taková pěkná šikana. zabilo se v ní už tak na stovku lidí, a páč to odmala vím, přistupuju k ní s respektem. projížděj jsem ji zatím třema autama a zkoušel jsem, co mi ješte připadá bezbečné (samozřejmě na suchu a když jsem neměl nikoho na blízku)-Škoda 105 (1988), Ford Mondeo (1994) a Ford Focus (2006). prozradím vám bez napínání, že v případě stopětky je to asi 60 km/h. ve vyšší rychlosti už jsem neměl 100% pocit jistoty. v případě fordu mondeo je to 80, devadesát taky jde, ale nejspíš vinou průměrného obutí to vyžaduje větší soustředění). v případě fordu focus jsem zjistil, že z devadesátky nepotřebuju zpomalovat, ba bych se zvládnul ještě nasvačit (myšleno jako vtip, který fanatikům jako jste vy, zaručeně nepřijde vtipnej).co mě zaráží je, že vám nevadí lidé co jezdí v popelnicích s prošlou nebo ošulenou technickou, u kterých když šlápnete na bzrdy, se nestane skoro nic, leda něco praskne a celé se to rozsype...tohle jsou podle mě vrazi...105, favority, 309, tipa a tyhle kraksny...a ty by měli případnou pokutu minimální...nechápu...nebo druhej příkald, nedávno jeden můj "známý" omotal BMW 750i okolo stromu, zranil se a umřel mu v tom autě pes. pokud si myslíte, že závodil, jste na omylu. musel uhnout ze silnice dvěma volům, kteří se předjížděli v zatáčce. jeli nějakejma škodovkama, snad felicii a fabii.dle mého názoru nemá nebezpečnost na silnici souvislost s cenou auta, ale pouze s mírou demence řidiče....čímž ale nemám na mysli rychlost...

alambert
19. září • 23:44

OPR: dle mého názoru nemá nebezpečnost na silnici souvislost s cenou auta, a nutně ani s rychlostí, ale pouze s mírou demence řidiče....

C. Rice
31. srpna • 13:18

Kterej kreten pise tento clanek, kdyz uz do titulku napise svuj nazor a zaver, at si ho cpe svoji starej

fanous
30. srpna • 11:41

Trest, ktery neboli, neni trestem. Vyse dane urcena procentem nikomu nevadi a u pokut to vadi...? Aaale, japato?Vyse trestu podle ceny auta samozrejme blbost je, podle vyse prijmu nikoliv.

Bob
31. srpna • 17:56

Výše daně určená procentem samozřejmě vadí. Hodně.3-[

R.EE
30. srpna • 10:18

je to neskutecna hovadina z nekolika duvodu. proste jsme v cechach a tady na to lidi slysi. smutny. proste je potreba se zviditelnit.
lidi maji byt trestany stejne, tak doprdele k cemu je bodovy system ? nadhera je se tu lidi ohani pripadem ze svycarska a jak je to ve svedsku, jo je to hezky, ale ma to jednu vadu na krase - nemaji tam bodovy system !!! proste cesi jezdi jak prasata, nepomohl bodovy system, nepomuze ani tohle. jediny co pomuze, bude to, az budou policajti delat to co maji a kde maji.
v anglii nebo na slovensku maji taky bodovy system a pokuty vyssi, ale pro vsechny stejny. no a co je tam divnyho ? ono to funguje !!!

zdeněk
30. srpna • 11:52

Nejsem si jistý jak ve Švédsku, ale ve Švýcarsku a např. i v Norsku bodový systém mají! Proč tvrdíš něco, o čem nemáš ani potuchy? Hlavně, že tím pádem to je pro tebe "neskutečná hovadina a populismus", že?

petr
30. srpna • 13:12

Také by mne zajímalo kde berete informace ohledně bodového systému. Ani jeden z vámi zmíněných států není na seznamu bodového systému v Evropě.Takže potuchy nemáte zřejmě vy! Jinak je ten návrh samozřenmě blbost.

asfd
30. srpna • 12:49

neskutečná hovadina a populismus to je z mnoho duvodu, to ze si neumis davat souvislosti z prectenyho textu je tvoje chyba.
kde si prisel na to ze ve svycarsku maji bodovy system ? o norsku se tu nikdo nebavil

zdeněk
30. srpna • 19:00

Ve Švýcarsku bod. systém samozřejmě je, až tam třeba někdy pojedeš, tak to pravděpodobně velmi rychle zjistíš. A že se nikdo nebavil o Norsku neznamená, že tam bod. systém a pokuty podle příjmu nejsou. A zdaleka to nejsou jen tyto země, s tím nic nenaděláš i kdyby ses postavil na hlavu. Ale hlavní je, že ty si souvislosti z toho stupidního článku "dávat" umíš, moudrá hlavo...

puk123
30. srpna • 11:20

Ano, to je to hlavní. Právě vybodování a zabavení řidičáku na rok je při různé výši příjmu stejně účinným trestem. Bodový systém by právě měl být administrativně jednodušší a levnější variantou k pokutám podle příjmu nebo majetku. My asi máme na to živit oba systémy. Zavádět další bude nakonec dražší než výsledný efekt.
Takže pan Bárta by měl přiznat, že bodový systém nefunguje správně a napravit příčiny. Nejen zlepšit práci policie, ale i změnit bodování a zamezit vyšumění některých přestupků do ztracena. Až z bodového systému vytěžíme maximum, můžeme řešit co dál.
Možná by se dal ten nápad použít na případy mimo bodový systém. Například pro cizince nebo lidi bez řidičáku. Tam by se opravdu dalo postupovat jen podle hodnoty auta pachatele.

a
29. srpna • 23:35

k jandovmu clanku poviem iba tolko, ze keby bol jediny trest za vrazdu 20 centov, urcite by som vyvrazdil desiatky ludi co mna/celu spolocnost cely zivot seru. suhlasi janda s tak nizkym trestom za vrazdu?

zdeněk
30. srpna • 9:43

I když to tak nevypadá, ale to není článek Jandy...

a
30. srpna • 17:08

vzdy ked bol ako autor autorevue.cz to bol hlod mr dokonaleho anarchistu jandy :)

plevel
29. srpna • 21:35

kdyz slysim nazory obou stran, tak si nejsem jistej co je spravny, nemam na tohle zkratka jasnej nazor, spis se ale priklanim taky k tomu, ze je to zbytecny a lepsi by bylo postihovat vic za horší a opakovaný prohřešky. Čim si sem ale jistej je to, ze tenhle clanek je neobjektivni a neprofesionalni (obzvlaste nadpis), tohle patří maximálně tak do blogu a ne od seriózního článku, ale Autorevue tohle rozhodne necini poprve!

memorex25
29. srpna • 22:28

Tak takyto zaujaty a neprofesionalny komentar som uz dlho nezazil...
Redakcia - mozete sa hanbit...:-/Podla Vas su tie najvyspelejsie narody sveta (narody, nie ekonomiky) zaostale a zavistlive... super objav :-D

R.EE
29. srpna • 20:41

Muj nazor je, ze se ma trestat stejne.
Za stejny trestny cin stejna trestni sazba.
Za stejny dopravni prestupek stejny pocet trestnych bodu. Tudiz je trest stejny pro vsechny, jak pro bohate i mene bohate.Ve fotbale taky nezalezi jestli hrajete premier league nebo pralesni ligu, jestli jste D.Drogba nebo T.Vomacka, za stejnou prasarnu dostanete stejnou kartu ...

somik
29. srpna • 22:59

To je teda dost vedle s tím fotbalem. Stejnou kartu ano, protože každý může dostat jen žlutou a červenou, Drogba i Franta Vomáčka. To je jako s bodama, to je spravedlivé pro všechny. Uvedu ale lepší příklad z fotbalu - klubové pokuty za nedisciplinovanost. Řepka platí za stejný prohřešek víc, než Lojza z okresu, protože je to vztaženo k platu. Je to snad nespravedlivé?

R.EE
29. srpna • 23:22

jeste si zapomnel krome cerveny a zluty karty muze dat domluvu nebo delat ze to nevidel. chtel sem spis rict kdyz bezi utocnik sam na branu a zezadu do nej zajede protihrac brutalnim skluzem. odmenuje se to cervenou kartou, bez ohledu jestli je to profesionalni hrac (rozumnej bohaty) nebo pralesni hrac for fun (ten z normalni lidu, dejme tomu ne bohaty)

puk123
30. srpna • 9:40

A teď to vezmem zase zpátky k autům. Jak ožralý boháč tak chuďas za volantem přijdou třeba na rok o papíry. A ten rok je a pořád bude pro oba stejně dlouhý.
P.S. Když někoho nabouráš a on se bude rok léčit, bude sakra rozdíl, kdo to bude. V kolonce pro ušlý zisk nebo příjem to bude pěkně skákat.

R.EE
30. srpna • 9:54

Rok je stejny jak pro bohaty tak chudyho, prvni prispevek na hore je jasnej. Kdyz nastoupis do vezeni (nemusi souviset s dopravni nehodou), tak musis odpykat svuj trest a vyplatit financni nahradu poskozenym nebo pozustalym. Chudej i bohatej ;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
puk123
30. srpna • 10:58

Finanční náhrada není pokuta. Já jsem to uváděl proto, že i zabavení řidičáku je vlastně při stejné době rozdílným trestem pro lidi s různým příjmem. I za jiný přečin může soud vyměřit pokutu ve prospěch státu a kromě závažnosti pravděpodobně bude brát v úvahu i majetkové poměry obžalovaného.

R.EE
29. srpna • 23:17

No dobre s tim fotbalem to nebyl nejstastnejsi priklad.
Ale vztahovat kolik by zaplatil Repka nebo Lojza ... kdyz to beres takhle tak jo. takze Repka je napriklad profesionalni hrac, proto by zaslouzil vetsi pokutu (mimochodem na slovensku maji ridici z povolani vetsi pokuty), dale porovnavas kluby, to ja muzu porovnat treba jako staty. v kazdym state dostanes za prohresek jinou pokutu ...

R.EE
29. srpna • 20:45

Jeste sem zapomnel dodat. Trestat za vsechny prestupky, udelat pekny soucet, ne jako ted, kdy se tresta jen ten nejhorsi prestupek.

Dom
29. srpna • 19:39

A co tu jako řešíte? všichni jsme snad měli naprosto stejnou šanci si vydělat nějaký obnos peněz a zajistit se tím, to že nějaký úspěšný podnikatel měl snahu a nadání a svou šanci proměnil, narozdíl od občana, který do naší společnosti nepřinesl téměř nic je snad úplně jedno... Má teď snad ten úspěšný platit ještě více za to, že byl úspěšný? Je to naprostý nesmysl, když už teda pominu to, že Vozidlo, které vlastníte ani náhodou neodpovídá vašemu finančnímu zajištění, někdo může být bohatý sebevíc a drahé auto mít nebude, protože mu to prostě připadá nesmyslné a naopak něčí sen může být mít porše, tak i když není až tak finančně zajištěný, tak si na něj našetří... a Pak je tu ještě ten fakt, že bezpečnost na silnici neohrožují vždy pouze řidiči v ,,nadupaných fárech", ale řekl bych, že převážně řidiči v 20 let starých autech, kterým padají na silnici nárazníky a výfuky... Má snad majitel novějšího a luxusnějšího auta platit za to, že neohrožuje stavem svého vozidla okolí??? Připadám si jako asi tak o 25 let z5, ale jinak je ten návrh celkem slušný vtip, do dokonalosti mu ještě chybí dodatek, že kdo nezaplatí vyšší pokutu, na toho pošleme zvláštní útvar označovaný jako STB...

Therion
29. srpna • 19:52

Uz hned druha veta je naprostej nesmyl...

Ronick
30. srpna • 20:25

A co ta třetí. To je teprv kundovina :-D

Dom
29. srpna • 19:58

a co je na ní nesmyslného?

therion
29. srpna • 20:49

CHces me snad tvrdit ze vsichni maji stejne startovni pozice, jako napr. rodina, podminky(rodine zazemi, inteligence) k dosazeni vysokeho vzdelani, dobre zname, zdravi atd...A to nemluvim o tom ze je tu skupina lidi(jak mezi chudymi tak bohatymi) ktera kasle na moralku a zakony takze vydelani penez maji jednodusi....A to nemluvim o tom ze logicky vsichni nemuzou byt stejne bohati vzdy tu budou nizsi, stredni a vyssi prijmova trida...

Dom
30. srpna • 9:39

No úplně stejné startovní pozice ne, ale to jsou drobné rozdíly, ve výsledku máme téměř všichni téměř stejnou šanci to někam dotáhnout, jenom se musíme hodně snažit (přizńvám, že lidi s vážnýma zdravotníma problémama mě nenapadli, ti asi těžko...). Nicméně to, že lidi co kašlou nammorálku se mají často lépe je k zamyšlení, to je totiž problém celého českého státi a české povahy jako takové... Samozřejmě, že nemůžou, nejsem ani komunista, ani Utopista :D, to netvrdím... Tvrdím pouze jedno, ti členovémnaší diskuze, kteří tu závistivě přejou všem bohatým jen to nejhorší by se měli zamyslet nad jedním příslovím, které tu bylo mnohem dříve, než nějaká vláda a slpol: přej bude ti přáno, dej bude ti dáno... :-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
therion
30. srpna • 15:36

Jeste doplnim. Fakt si myslis ze je minimalni rozdil mezi mladym clovekem bez funkcni rodiny a zazemi a mladym kterym za zady rodinou podporu(kontakty,zname) a dostatecny kapital...Ne vsichni jsou muzou byt bohati podnikatele ,ale potrebujem(casto vic nez nektere podnikatele) napr. i ucitele,hasice, popelare ,zdravotni sestry a dalsi nizkoprijmove skupiny.

therion
30. srpna • 15:32

Nevsim sem si zeby tu nekdo pral to nejhorsi bohatym. Jen chce spravedlive a efektivni tresty pro vsechny. 5000 kc pokuta pro cloveka ktery vydelava 100000 kc ma minimalni efekt a represivni ucinek, pro duchodce je to tvrda tezka rana do jeho rozpoctu...Je zajimave ze nikomu nevadi ze lide plati dane podle vyse toho kolik vydelaji. Ale u pokut to vadi... :-/Napr. u firem se tez vymerujou pokuty bezne podle toho kolik firma vydela.

Dom
30. srpna • 17:06

No právě, to je přesně ono, podnikatel prostě platí daně cca 50 procent, to je jako kdyby člověk s průměrnou výplatou 24 000 odevzdal 12 000 státu a místo aby byli rádi že ti ,,bohatí" tenhle pos*raný stát sponzorujou, tak je ještě více znevýhodňujou.... Co je komu do toho, jestli vydělává 100 000, nebo 10 000? přestupek je prostě stejně závažný...

rohYpnol
29. srpna • 19:51

Všichni jsme měli stejné šance, jen někteří je měli stejnější :-D:-D:-D
Vozidlo, které člověk vlastní, ani náhodou neodpovídá finančnímu zajištění :-D ? No pokud nekradeš, tak +- odpovídá. Že různí lidé mají různé priority a zatímco někdo šetří 10 let na pořádný bourák a jiný má jiné záliby, je sice pravda. Ale to jsou jen drobné odchylky. Prostě popelář nebude mít Masserati a právník nebude jezdit Felicií. Ono totiž "drahé" auto není drahé jen při koupi, ale i provozně (servis, pojištění, pneu...).

Dom
29. srpna • 20:04

No dobře, přiznávám, že ještě dnes žije spousta lidí, kteří svoje šance vytvořili ne zcela zákonně v minulém režimu a dodnes z toho prosperují, ale v procentech jich je naprosto mizivá menšina... Právě že neodpovídá, mám dva dobré známé, oba mají audi A6 avant 3.0 TDI a jeden z nich má naprosto normální zaměstnání s normálním příjmem a půjčil si na něj, protože byl jeho sen mít takové auto. Ten druhý je relativně bohatý podnikatel a ačkoliv by si mohl dovolit mnohem lepší auta, klidně i to zmiňované masserati, tak si ho prostě nekoupí, protože mu to přijde jako ,,zhovadilost" a naprosto si vystačí s tím co má... A drobné odchylky bych netvrdil, navíc, kolik myslíte, že je v česku lidí, kteří jezdí v tom Masserati? 5? 10? Já znám celkem slušného právníka co má Felicii a je naprosto spokojený :D ;-) A když se na to podíváme s nadhledem, tak popeláři mají na česko hodně nadprůměrné platy... :-) Samozřejmě, ale i to se dá řešit, ne každý bude jezdit do servisu audi na garančku za 50 000, ještě existují neoriginální servisy a nebo dobří kamarádi ;-)

kamil
30. srpna • 18:58

"A drobné odchylky bych netvrdil, navíc, kolik myslíte, že je v česku lidí, kteří jezdí v tom Masserati? 5? 10?"V roce 2009 prodej Maserati u nás klesl na 28 vozů za celý rok, rok předtím (2008) se jich prodalo 36. Letos jich zatím prodali 27 (leden - červenec). Za 2 a půl roku tedy 91 vozů Maserati.

Dom
31. srpna • 9:13

:D Díky, nemáš někde ještě statistiky na Lamborghini? :)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
kamil
31. srpna • 15:57

Statistiky všech značek najdeš tady: portal.sda-cia.cz ...

rohYpnol
30. srpna • 10:49

Jestli mají popeláři v rámci naší země hodně nadprůměrné platy, pak bych to neviděl jako poctu jejich povolání, ale spíše jako znak toho, že je něco špatně B-]
Psal jsem, že +- vůz odpovídá. Extrémy se najdou vždycky.
Kolik tu je Masserati je úplně jedno, psal jsem to jako příklad.
Se stanovením pokuty na záladě ceny vozu bych nesouhlasil, jen mi šlo o to, že daný vůz opravdu +- odpovídá příjmu. U nás to není tak rozkastováno. V Rakousku si třeba lékař téměř nedovolí mít něco horšího než Golfa. Je to prostě pod jeho úroveň a životní standard.
U nás si lékař na nového Golfa bez přesčasů málem ani nevydělá :-/

JS
29. srpna • 18:50

Tohle je naprostý nesmysl od toho aby zamezili opakovanému porušování tu jsou body. Je přece nesmysl někomu kdo vydělává víc než nějaký "křupan na vesnici" dávat větší pokuty. On přeci (ve většině případů) musel taky nějak vypracovat. To bychom potom mohli těm chudým (často lidem s minimálním vzděláním) dát menší pokutu společně s povinností napsat třeba část bakalářské práce. Kdo bránil "chudým" vystudovat vysokou školu a zařadit se do kategorie "nadprůměrně vydělávající"....? to že favorit v 90km/h je mnohem nebezpečnější než třeba subaru wrx sti při 150km/h je už věc jiná....

rohYpnol
29. srpna • 19:57

Kecy jako kravinec. Měl by sis křupanů na vesnici víc vážit, protože i díky takovým máš žvanec do huby, protože někdo sklidí obilí :-OKdo bránil "chudým" vystudovat vysokou školu a zařadit se do kategorie "nadprůměrně vydělávající"....?Se vzpamatuj. To, že vystuduješ vysokou školu, tě samo zařadí do kategorie nadprůměrně vydělávající??? Tady evidentně někdo vůbec netuší, o čem píše. Ale pohoda, už se začni připravovat. 1. září se blíží :-D:-D:-D

js
29. srpna • 23:10

ne 1.zaří opravdu do školy nejdu... možná jsem se blbě vyjádřil ale jde prostě o princip že ten kdo vydělá víc většinou vydělá víc proto že víc pracuje nebo proto musel něco udělat aby vydělával víc a za to by měl být teď trestán? Body jsou přece stejné pro každého....

rohYpnol
30. srpna • 11:01

No souhlasím s tím, že ten, kdo vydělává víc, pro to něco musel udělat. Třeba mít správné kamarádíčky, stát se politikem nebo vystudovat v Plzni apod. :-D
Body jsou cca stejné (pomíjím, že správní řízení a průběh není pro všechny stejný) pro všechny. Jenže jejich reálný dopad je stejný. 12 bodů postihne stejně člena správní rady i zedníka - nebude moct řídit.
Jenže vedle bodů tu máme i finanční postih. A zatím co člen správní rady 5000 Kč pokutu nepostřehne, pak zedník tím přichází třeba o 1/3 platu. Reálný dopad je tedy diametrálně odlišný.

js
30. srpna • 15:12

Politiky bych jsem vůbec netahal těch se většinou nedotknou ani ty body... Ale je přece logický že všichni platí stejně ne? Nebo když půjdu na oběd tak budu platit podle toho jakým přijedu autem?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
rohYpnol
30. srpna • 18:38

Platím stejně protože se všichni o stejné BMI :-D sprominutím nažerou. Jaký represivní účinek má pokuta např. 5000, pokud mám měsíční příjem např. 150 000? Zcela logicky žádný. Nastavme už teď pokutu třeba na 50 Kč a uvidíme, jak bude represivní. Kdyby dnes byly pokuty o takovéto výši, tak se na silnici vyvraždíme. A jestli je pokuta 50 Kč nebo 50 000 Kč jen určuje, kolik bude těch "vyvolených", kteří budou bez problému moct jezdit jak dobytci B-]Např. správní poplatky jsou pro všechny stejné, protože za ně každý dosaně sejně mizernou :-D službu. Pokuta ale není poplatek, ale trest.

zdeněk
30. srpna • 9:33

O tvém "myšlení" a řidičském umění vypovídá právě to tvoje srovnání favorita se subaru! Takovou pitomost může napsat pouze začátečník nebo hlupák. Favorit se zkušeným a vyježděným řidičem je nebezpečnější než subaru s idiotem za volantem? S čím že to boural Renč? Ovšem pokud by ten favorit řídil někdo s takovým myšlením, jaké jsi zde předvedl, pak máš naprostou pravdu...

somik
29. srpna • 19:55

Tady jde ale o to, aby všichni dostali trest, který jim bude, když to tak řeknu, vadit stejným způsobem. Může to být pár ran rákoskou, pro všechny stejně. Ale když se to má určit v penězích, logicky když bohatší zaplatí víc, tak to ve výsledku pro něj bude stejně nepříjemné jako pro chudého, který zaplatí míň. Takže stejný trest pro všechny. Vzdělání, bezpečnost auta a další věci do toho netřeba tahat, jde jenom o trest za určitý konkrétní přestupek.

Dom
29. srpna • 17:11

Blbost jsou rozhodně argumenty AR. Návrh Bárty těžko posuzovat, protože ho ještě nikdo neslyšel...Já bych ale pokuty spíš omezoval a místo nich nasadil jiné - nefinanční - postihy. Jen si zkuste představit, že vás někdo na měsíc zavře do chládku - kura měsíc z práce, měsíc bez vejplaty, měsíc v base mezi kdo ví kým... to bych fakt radši šlápnul na brzdu. Za menší přestupek pár hodin zametání listí od 5.00 s cigánama v případě nenastoupení 3 dny vězení :-oDneska ráno jsem řídil po pařbě, měl jsem strach, abych neměl nějakej zbytkáč - vidina brutálního postihu u mě zapůsobila, jel jsem plynule, ale opravdu podle předpisů - i u Tesca jsem dával zprava přednost ;-)

ettan
29. srpna • 17:02

Sazba bude pro všechny stejná - nějaké procento z příjmu. Takže něco jako rovná daň, nechápu co je na tom v nepořádku.

Moah
29. srpna • 16:39

Musím říct, že ač podle podmínek provozu preferuji rychlost jinou než předpisovou, s myšlenkou odstupňování pokut souhlasím.

Když člověk porušuje zákon, má za to dostat pokutu, je jen na něm, jestli spíš riskne, že ho nechytí, nebo si to rozmyslí. Člověk, který vydělává nadprůměrně, si z tisícovky nemusí dělat hlavu, z deseti tisíc už by ale mohl.V tom tedy vidím určitý přínos.

Antiautomat
29. srpna • 16:27

nooo, na 911-ke sa da MPR-ka prekrocit o viac ako na zadychanej felde s vleckou nalozenou cementom, urcite, to je pravda :-D:-D:-D:-D

Thor
29. srpna • 15:42

a nečitelnej, je spíše tenhle článek :-D:-D:-D

jiří41
29. srpna • 15:33

ve VYMAHATELNOSTI PRÁVA státem v tuzemsku (osoba blízká, ...) !!Denně potkávám min. 2 dvě kritické situace, za které by dotyčné/mu měli sebrat alespoň na čas papíry :-(
Rostoucí agresivita s tím částečně souvisí, neboť "nepostižitelnost" stále více štve i ty, kteří jsou jinak slušní.Samostatnou kapitolou jsou pak "inovovaná" pravidla vytvářející kolizní situace, resp. implementace v praxi - např. křižovatka řízená světly, kde při odbočování doleva semafory pouští chodce na silnici, kam se odbočuje, a současně vozidla z protisměru 3-[ PS: Jak říká známý zkušební komisař - minimálně 10% lidí by nikdy nemělo dostat řidičák, protože prostě na to nemají (ať již psychicky nebo fyzicky)... a dalších 20% po opakovaném absolvování kurzů (především praktických).

rohYpnol
29. srpna • 15:53

Ano, chyba je zcela jinde, ale podle mě to je ve VÝCHOVĚ, a to ať už ve škole, nebo už v samé rodině. Ve společnosti už se skrátka vytrácí určité hodnoty.
Zcela jednoduše - budu-li vychováván k respektování pravidel (byť s nimi třeba nesouhlasím), pak ani nebude třeba nějaké právo vymáhat ;-)
Ale co chtít od společnosti, kde je rozvod pomalu přirozeným pokračováním svatby a kde už může mít dítě málem dva "táty", kde opálený občan pracuje na ÚP a přivydělává si nákupem s bezhotovostní platbou B-]

Roman
29. srpna • 15:29

"Jde pochopitelně o čirý socialistický populismus, který hraje na strunu lidské závisti, především ale postrádá logiku."
Aha, takže piráty silnic trestáme proto, že jim závidíme :-) Že ohrožují zdraví a životy ostatních, to zřejmě dle autora tohoto článku není podstatné, tedy netřeba snažit se jim toto zamezit. Kritizovat něčí logicky rozumnou snahu je super, ale musí v tom případě také kritizující sám navrhnout jiné vhodné řešení. Zde v článku naprosto žádný návrh řešení neshledávám. Naopak, autor sám nejspíše bude namachrovaný pirát silnic porušující předpisy a myslící si, jak mu ostatní závidí, že, tedy postihy pokud možno žádné a nechat všechny nebezpečné řidiče být a dále ohrožovat své okolí. Populismus je především tento článek, tak jak říká "Brouk".

asdf
29. srpna • 19:09

taky bych to tak viděl. nevím co je autor zač, ale asi má prestižní deset let jetý čtyřválcový báwo, který na tej vesnici je určitě lepší než ta zmíněná oktávka. B-]B-]B-]

lunochod
29. srpna • 15:02

aby tohle komentoval? :-D

rohYpnol
29. srpna • 15:43

asi stále zvrací s hlavou v míse :-D:-D:-D

asdf
29. srpna • 15:00

jako zivnostnik budu furt v minusu, ojety porsche boxster stoji polovinu co nova oktavka, takze budu moct prasit jeste vic a penize mi asi budou z pokut jeste vracet. ale pro socky by pokuty mohli bejt likvidacni, aspon by neprekazeli B-]

zdeněk
29. srpna • 18:08

asdf - v těžkém mínusu jsi už teď s mozkovnou, jako živnostník to vůbec nezkoušej, socko...

asdf
29. srpna • 19:04

zkoušim to už dlouho a zákazníci mají dost jinej názor než ty, takže si ho strč třeba do pýče B-]B-]B-]

ABC
30. srpna • 0:07

Ty tě nejspíš vidí pouze ze zadu.. B-]

asdf
30. srpna • 10:09

furt lepší než bejt spocenej v monterkách B-]B-]B-]

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
ABC
30. srpna • 18:54

Každému podle jeho gusta. GL ať se v klidu posadíš ;-)

Nemo
29. srpna • 14:44

Že by pan Bárta byl zakuklený socialista ? To by pak jako hlavní sponzor VV měl zavelet a vystoupit z této modročerné vlády, protože tam se mu jeho nápadům jen vysmějí.

BMW
29. srpna • 14:33

Vážení diskutující, takže je to asi tak, že když idiot ve Favoritu nahání babičky po přechodu a ohrožuje malé děti u školy, má to za 200 Kč. Když přijedu se svým BMW a zastavím 4,5 m od hranice křižovatky místo 5 m, tak to mám za 10 000 Kč, protože jsem tam nezastavil s Felicií!!! To je šílené! To je podpora grázlů na úkor lidí, kteří dřou 16 hodin denně a nebyli 5 let na dovolené, to je podpora flákačů z hospod na úkor těch, kdo si ze svého potravinového krámku udělají večerku, jen proto, aby zaplatili leasing na pitomou Fabii. Jen tak dál soudruhu Bárto, však oni vám to pak sečtou. Mimochodem, kdo je bohatý a kdo chudý? Jaká je na to definice? Nebo záleží jen na tom, ve kterém autě zrovna sedím? Myslíte si, že když mám BMW, tak se v silničním provozu apriori chovám jako dobytek? Já vidím dnes a denně tolik závažných přestupků ze strany řidičů starých křápů, mimochodem, jejichž technického stavu, který ohrožuje plynulost a bezpečnost silničního provozu si nikdo nevšímá, že bych nad vaším nápadem zvracel. Je mně vás upřímně líto.

rohYpnol
29. srpna • 15:41

Klídek. Myšlenka odstupňování podle "ceny" auta zde byla jen zmíněna a opravdu nejde o podstatu věci. Spíše o jednu z možností, na základě které je možno usuzovat na finanční zajištěnost jedince. Jednoduše - opravdu neznám "chudáka", který by jezdil v novém nebo zánovním BMW. Bárta není idiot a touhle cestou se téměř jistě nevydá. Ono totiž spousta těch Q7, Panamer či Cayenů je beztak psaných na firmy...
Ani myšlenka odstupňování podle výše příjmu není "spravedlivá", nicméně je asi nejméně nespravedlivá B-]

marek
31. srpna • 15:39

Jasně podle ceny auta nebo podle obsahu motoru je bezvadná myšlenka - hlavně řidičům kamionů a autobusů se musí hodně líbit :)

Medved-009
29. srpna • 14:32

Je velká chyba pana Bárty, že pouští do veřejnosti naprosto nedomyšlené věci jen na základě, byť správného, dojmu, že pokuty na bohaté neúčinkují.
A autor se v tomto případě (jinak se mi věci na tomto serveru spíš líbí) dopustil zajímavé formy demagogie. Polemiku s tím, jestli jsou pokuty podle příjmu domyšlené, případně i jestli jsou vůbec účelné, převádí nenápadně na polemiku s tím, jestli jsou pokuty správně odstupňované podle nebezpečnosti pokutovaného činu.
Ale chápu ho... Nejspíš ho příliš vyděsilo i pouhé pomyšlení, že kdyby náhodou došlo na placení pokut podle ceny auta, asi by doplatil na to, že jako fanda do aut patrně jezdí v něčem, co je tak trochu nad jeho celkové majetkové poměry... ;o)

ACE
29. srpna • 14:28

Finanční postih pokud je pro všechny stejný nemá bohužel pro všechny stejný efekt, pokud je výše pkuty podle příjmů - je to nefér. Kde hledat pravdu??:-))Asi by optimální byly veřejně prospěšné práce, musel by je dělat stejně dělník jako bankéř a bylo by to fér. :-D

rohYpnol
29. srpna • 14:06

Konečně!
Tento článek je naprostá snůška nesmyslů.
Trest za přestupek má mít preventivní a především represivní účinek. Je to totiž trest.
Jestliže mé příjmy jsou ve statisících měsíčně a v důsledku je jedno v čem jezdím - jestli to je zrovna Porsche, Masserati, nebo Bentley, pak pokud dostanu pokutu za přestupek v řádu tisíců, tak represe je zcela nulová. Zcela. Se stejnou logikou můžeme zavést pokuty v řádu desetikorun tak, aby i obyčejný občan měl stejný pocit, jako když dnes dostane pokutu pan buržoaz.
Ano, výše pokuty by měla zohledňovat nebezpečnost, ale toho jde přeci dosáhnout procentuelním odstupňováním!!! Např. za předjíždění v místě zákazu 30% ze základu, za překročení rychlosti do 10 km/h třeba jen 5% ze základu, za ujetí z místa nehody a neposkytnutí první pomoci třeba 80% ze základu...
To, že mnozí okrádají stát a své příjmy umě maskují je věcí zcela jinou. To přeci není omluvou, proč nezavést takovéto tresty. Je to pouze otázkou, jak zákon vychytat tak, aby byla možnost obcházení minimalizována a otázkou je volba základu, z čeho výši počítat. Ale to je věcí konkrétní realizace, ne myšlenky samotné.
Tady přeci vůbec nejde o to, aby popelář zaplatil za jizdu na červenou 1000 Kč a ředitel divize 150 000 Kč... Tady jde o to, aby trest MĚL VÁHU! A vůbec nejde o to, že někdo někomu něco závidí... Se vzpamatujte a nenechte si hlavu masírovat rádoby pravicovými kecy ;-)

vice
31. srpna • 0:15

neco tady smrdi.. zeby zavist?

Honza
29. srpna • 16:42

Ja uz uplne vidim svestky a uredniky jak pujdou naprosto "spravedlive" po vsech ridicich co spachali prestupek, bez rozdilu vyse pripadneho postihu....fakt se musim smat! Ten system treba neni uplne spatnej, ale v dnesni dobe (korupce, okradani na danich, slozita administrativa, nepriznani majetku, atd...), by byl nepouzitelnej. Nehlede na to, ze nekteri nadstandardne vydelavajici by se okamzite podle toho zaridili (auto sup do firmy, podil ve firme prepiseme na nekoho z rodiny, nechame se zamestnat za 10t, atd...).Jsem pesimista a nedokazu si predstavit jak by to v mistnim prostredi fungovalo.A krom toho se mi to zda nefer, stejne jako system vyberu dani...Ja myslim ze jsou v evrope i zeme kde tento system nemaji a jezdit se tam da celkem v pohode, i kdyz ani u nas to neni tak zly...:-D

rohYpnol
29. srpna • 19:42

S tim lze souhlasit. Ano, problém je, jak té "spravedlnosti" docílit. V byrokorupci u nás to bude problém, ale to přeci není důvod duhle myšlenku opustit, ne ;-) ?
Nebo protože je problém s výběrem daní, tak je zrušíme a bude po problému :-D ? Takhle smýšlet nelze. Je potřeba to tu trochu vymést. A ze strany MDCR je to podle mě víc než krok správným měrem.

Erik
29. srpna • 12:55

......musi ovladat jen samy komunisti, vazne :-D .... nehodlam vyjadrovat nejake sympatie k VV nebo panu Bartovi, pac je proste NEMAM !!! ... ale cela myslenka tohodle clanku je naprosto obracena, zvrhla, uboha a vazne zrala psychiatra. Jste schopni sice dat dohromady par skoro logickych duvodu pro svoje nazory, ale bohuzel jsou dost slabe proti cele logice veci a rozumnemu mysleni. V jinych vyspelych statech evropy tento pokutovy system funguje nadmiru dobre tak vazne zasnu co to tu kydate za hnuj. Tento system nikomu nepomuze, ale naopak muze adekvatne potrestat lidi s vyssim prijmem. Myslite si, ze nejaky manazer s vysokym platem si dela neco z pokuty 5t. Zatimco bezny pracovnik s prijmem treba 15t bude diky takoveto pokute velice silne omezen.

honziss
29. srpna • 13:05

Trest za dopravni prestupek by mel byt trestem za dopravni prestupek a ne trestem za to kdo jakou skolu vystudoval, jak ma dobrej job a kolik vydelava...Mame bodovy system....skoda ze neexistuje nejaka evidence jake prestupky a s jakymi auty, jak moviti ridici spachali...komu se odebiraji rp a kdo sbira nejvice bodu...

therion
29. srpna • 13:29

Ano ,ale trest by mel postihovat a byt stejne uciny provsechny bez rozdilu prijmu. Pokuta tu neni proto aby stat vybiral penize ,ale aby trestal za poruseni zakona a tento trest ma byt pro vsechny priblizne stejne tvrdy. Trest musi pusobit i odstrasujicim dojmem. Nebo me snad chces tvrdit ze 5000kc pokuta je stejne tvrdy trest jak pro duchodce nebo napr. poslance.Krasne to napsal ve svem prispevku chegue( [94.113.227.xxx] | 29. 08. 2010 11:16). Je zajimave ze tomuto logickemu prispevku zatim nikdo neoponoval.A nezalezi na tom jestli bohati pachaji vic prestupku nez chudi. Proste a jednoduse by mel trest na kazdeho pusobit "+-" stejne. Nikdy to sice nebude idealni, ale soucasny stav neni spravedlivy.

Honza
29. srpna • 13:48

Pokuta 5000 neni stejna pro duchodce, poslance nebo kohokoliv jineho, to neni, ale kdyz dostane minimalni pokutu 21 student, ktery ma vyssi prijmu nula, tak ten vychovny efekt taky nebude...A navic, podle ceho by se mela vyse pokuty stanovit? Podle vyse priznanych prijmu? Podle vyse ceny vozidla? Podle ceho? Je to nesmysl...

honziss
29. srpna • 13:01

Napis sem v jakych zemich to uspesne funguje a dopln to o informaci zda maji ci nemaji soucasne s temi pokutami i bodovy system....

Honza
29. srpna • 12:44

Pan Bárta je chytrej a hraje na city občanů s nižšími příjmy, kterých je většina...no proste typicka levárna...Výše pokuty by měla záležet pouze na výši nebezpečnosti spáchaného přestupku, nic víc, nic míň. Kdyz projede telefonujici ridic kolem zakladni skoly 80km/h neni rozdil jestli ma starej velkej pekac co koupil za par kacek nebo karu za mega, kdyz tam vbehne dite, srazi ho oba.tento system mohl trochu fungovat v minulosti, kdy drazsi auto = rychlejsi a vetsi auto, ale to dneska neplati....

Brouk
29. srpna • 13:27

Jsem pravicovy volic s vyssimi prijmy a presto s navrhem Barty naprosto souhlasim. Nepovazuji to za levarnu, ale za snahu schladit hlavy nepoucitelnym a nepostizitelnym ridicum. Politiku v tom vubec nevidim.Vyse pokuty by mela zalezet na vysi nebezpecnosti, to ano, to prece i zalezi. Ale navic by mela odrazovat od opakovani prestupku a to se nedeje. Kvuli tomu ten navrh. Snad uz rozumis.

Honziss
29. srpna • 13:43

Od opakovani prestupku by mel ridice odradit bodovy system, ktery tu je a je tvrdy pro vsechny +/- stejne, i kdyz ne na 100%.jsem taktez pravicovy volic s vyssimi prijmy a s timto pristupem naprosto nesouhlasim, protoze neni fer. Jezdim hodne, od za posledni roky co funguji body jsem platil jednu pokutu za parkovani, myslim si ze jsem slusny ridic, nekdy i velmi ohleduplny a v zasade se me tento problem netyka......ale predstava, ze mi na dalnici nameri 170km/h a dostanu pokutu treba 100t a soused vedle pojede vozralej z hospody jak to a ve zvyku, projede 3 stopky, kus pojede po chodniku a pak ho zastavi PCR za to ze nema pasy a dostane litr pokutu....Obavam se, ze dozor na nasich silnicich neni ani zdaleka na takove urovni, abychom si mohli tento system dovolit...

Jakub
31. srpna • 9:32

Naprosto souhlasím, tohle sám tvrdím od začátku.Pokud někdo argumentuje tím, že si vyšší příjmové skupiny mohou dovolit úplatek, tak nehledejme chybu u nich ale v policii. Bič na řidiče mají být body, ne pokuta.

rohYpnol
29. srpna • 16:07

On možná dostane pokutu litr, ale další měsíc bude střízlivej, protože nebude mít na chlast. Zato ty si koupíš novou káru o měsíc později :-O Uznávám, to už člověka na*ere B-]
Nebo si snad myslíš, že pokuta v řádu tisíců až desetitisíců je např. u jedinců se statisícovými platy vůbec postřehnutelná?
Je také jiná možnost - nastavit pokuty v řádu desetitisíců - a pro všechny. To by pak bylo "spravedlivé"??? Třeba překročení rychlosti o více jak 10 km/h třeba sazba 90 tisíc? "Bohatí" by to už možná zaznamenali ve svém výpisu, "chudí" by si brali půjčky. A principielně je to systém, který je dnes! Všichni platí stejně! A to je OK? A kde je nějaká míra, která dnes určí, že za tenhle přečin je pokuta třeba 1000 Kč ok ale 10 000 už ne?
Je opravdu jen jedna nejméně nespravedlivá možnost - a to dle výše příjmu. Pak je důležité minimalizovat možnost umělého "snižování si příjmu", ale to už je jiná debata a jiný problém. Jen tak může mít pokuta represivní charakter pokud se finančního postihu týká. Zcela tu souhlasím s myšlenkou např. veřejně prospěšné práce - chudák i boháč by si odpracoval stejně. Že by za tu dobu "vydělal" boháč třeba 10x tolik, co "chudák", už by byla jejich věc.

Zelí
29. srpna • 16:57

Toto je konečně správný návrh. Když seš chudej tak sekej latinu nebo nejezdi autem. Na co doplácí bohatí miliardy na mhd a oni si nakonec holota dovolí jezdit autem ? Šup na mhd. :-D

ufi
29. srpna • 12:28

je to pravda, mě tuhle taky litr polišům bolel míň, než před lety, kdy jsem měl poloviční plat. a přestaňte si nalhávat, že jste jiní, většina má stejný přístup. s rostoucím příjmem určitá částka bolí míň a míň.

MadMack
29. srpna • 11:43

Neni to tak davno, co se u nas zavadel BS, protoze pokuty byly neucinne a bohatym nevadilo, ze plati male pokuty. Vznikl tak BS, ktery ma byt ucinna a spravedliva zbran na vsechny - piratum sebrat ridicak.
Takze to neplati? Bohati nemaji strach, ze prijdou o RP? Nevadi jim body, ale z velke pokuty budou mit strach?
Je videt, ze nikdo z politiku nema zadnou koncepci, jen vymysli dalsi a dalsi nesmysly, aby se zviditelnil a zalibil urcite casti volicu - tot vse.
Jak je mozne, ze mame BS, ze mame policejni pasaty a porad se jezdi stejne hrozne? Protoze POLICIE DELA VOLOVINY A NE TO, CO JE DULEZITE!

kamil
29. srpna • 12:09

Proč bodový systém nefunguje ? Protože policajti chytí piráta a za přestupek mu udělí pokutu a předají informace k přestupkovému řízení na magistrát kde by mu měli sebrat i body případně udělit pokutu, pokud nezaplatil na místě. Jenže na přestupkové řízení se musí dostavit, ale protože tam má kamarády, případně tam někoho uplatí, tak se pirát prostě k přestupkovému řízení nedostaví a po 1 roce je vše promlčeno a piráta to téměř nic nestálo (jen případný úplatek, který je nižší než pokuta).

MadMack
29. srpna • 17:03

A jak tento jev vyresi vetsi pokuta dle vyse prijmu? Lidi se budou chovat stejne a k prestupkovemu rizeni opet nedojde...

kamil
29. srpna • 19:59

Nijak, jen si polepší úředníci magistrátu na úplatcích :-)
Ve své podstatě je tento nápad spravedlivější, např. že by za určitý přestupek dle závažnosti byla stanovena pokuta např. 5-8 % z příjmu. Postih dané osoby by byl stejný ikdyž sazba různá. Nicméně já pro tento systém nejsem, protože je podle mě moc složitý a muselo by se na to najmout spousta dalších úředníků, čímž by se zvýšili výdaje. Lepším řešením je více pravomocí policie, tj., že by mohla na místě zabavit např. auto nebo řidičák do doby než dotyčný zaplatí standardní pokutu, v případě závažných přestupků jako velmi nebezpečná jízda nebo jízda v opilosti by znamenala i třeba 24 hodin v base jako to mají v USA.
Taky by to chtělo zlepšit práci policie, aby lovila skutečné piráty a prasata silnic a ne důchodce, kteří mají těsně za cedulí obce na tachometru 51 km/h.
Já vím, jsem snílek B-]

Zelí
29. srpna • 16:53

Výrok - policie chytí piráta- mě fakt pobavil.

Brouk
29. srpna • 11:59

"POLICIE DELA VOLOVINY A NE TO, CO JE DULEZITE!" ...asi ano. Na D1 jsem celkem casto a potkat je je jako vyhra druheho mista ve sportce.
Jinak, BS je dobry, ale nestaci, bohuzel. Nepomuze sice nic, pokud nevyspeje spolecnost, ale samo se to nestane. Musi se tomu pomoct.

risomas
29. srpna • 11:17

Mozno princip pokut na baze platu nie je spravy (princip na zaklade ceny vozidla je uz absolutny nezmysel) ale urcite je pelsi ako jednotna vyska financnej pokuty.
Velka vecsina ludi co maju fakt vela penazi si ich nezarobila sami (rodic, dedicstvo...) resp beznou legalnou cestou. Preto pisat ze za to ze nezarabam 5mil rocne jelen moja chyba je velky nezmysel.
Ak budem zarabat mil rocne tak mi je nejaka pokuta 5tis smiesna, nemusim respektovat dopravne predpisi.
Lepsi princip je ako mate v cr trestne body pretoze nasledne odobratie vodicaka postihne "chudobneho" a "bohateho" rovnako v relativnej aj absolutnej vyske. To by tiez nesmelo fungovat vydavanie vodiacaka po znamosti za cash na pockanie.
Popr za vazne priestupky okamzite udelovat trest verejnoprospesnych prac alebo ineho podobneho trestu co postihuje rovnako.Akurat ze policajti by nemali stat tam kde najviac vyberu ale tam kde by prospievali bezpecnosti tu by sa mala udiat hlavna zmena.Ale vsetko to vedie k buzeracii nevinnych. Principialne by stacilo aby fungovalo vymezitelnost prava aby "bohaty" ked nieco vazne spacha (nie priestupok) bol rovnako tvrdo a rychlo potrestany.

chegue
29. srpna • 11:16

v techto otazkach budou vzdy rozpory.
Je myslim spravedlive, ze za stejny prestupek by mel kazdy nest stejny postih. Kdyz je ale ten postih vycisleny financne, stava se relativnim a to je cely problem. V tomto smyslu navrh chapu. Na stejnem principu preci funguje i zdaneni prijmu: videlam 100tis mesicne odvedu statu X krat vic nez nekdo s minimalni mzdou.. s tim nema problem (skoro) nikdo a pritom je to v principu stejne jako tento navrh postihu dopravnich prestupku.Co kdyby cenou za prestupek byly napr. verejne prospesne prace? Kazdy by preci odvedl stejnych X hodin verejne prospesnych praci (pominme ruznou kvalitu apod..). To by bylo spravedlive?.. asi ano, postih by byl preci stejny pro vsechny.
To ze by ale kazdeho provinilce tech X hodin casu stalo ruzne castky na vlastnim uslem zisku uz by byla vec druha a problem kazdeho z nich individualne. Nevadi, jejich problem preci. O tom je cely tento navrh, jen nenabizi zadnou alternativu postuhu.
Navrhem by tedy mohlo napr. byt: za prekroceni rychlosti o Y km/h odved X hodin verejne pros. praci, tak jako by odvedl kdokoli jiny, nebo zaplati pomernou cast sveho platu, tak jako by ho odvedlo kdokoli jiny. Vyber si.
Nevidim na tom nic nespravedliveho naopak.

Nihil Ichtyl (V0174)
29. srpna • 16:49

Veřejně prospěšné práce mají tu nevýhodu, že člověk který jinak ve svém čase může generovat velký zisk bude zaměstnaný nějakou prací která generuje mnohem menší hodnoty než ta jeho. Výchovnou hodnotu by to tedy mělo a bylo by to i spravedlivé, ale je to obecně neekonomické.Osobně jsem za současného stavu kdy silnice vlastní stát pro naprosté zrušení pokut a ponechání jen bodového systému. K tomu by bylo potřeba také trochu udělat čistky v PČR, co znám lidi kteří jsou s body na štíru, tak to vždycky "nějak udělají" aby body nedostali.

chegue
29. srpna • 17:21

souhlasim, snazil jsem se nalezt nejaky mozny spravedlivy model. Samozrejme ze chirurg, ktery bude nekde tyden zametat je mensim prinosem nez kdyby vykonaval sve zamestnani a zachranil pri tom x zivotu. Proto by zustala moznost vyberu - prace (jako absolutne spravedlive hodnoty pro vsechny) vs. pokuta. Myslim ze vetsina lidi by presto nevahala sahnout i v takovem pripade do penezenky.Bodovy system je v principu spravedlivy, problem je presne jak pisete...v nepruhlednosti a ochote uredniku zapominat a "nejak to udelat" aby...

Brouk
29. srpna • 10:13

mi prijde jlavne tento clanek. Zrejme jej vyplodil clovek, ktery casto a rad porusuje predpisy a ma ze skutecneho postihu strach. Rana prutem vic postihne maleho psa nez velkeho slona a tady jde predevsim postihnout ridice za porusovani predpisu. 5000 kc postihne ruzne lidi ruzne, jestli toto nechapete, tak Vas lituji.

dave_007
29. srpna • 10:50

Ve Svycarsku to tak funguje.Kdyz tam ridic prekroci povolenou rychlost o vice nez 30 km/h, dostane brutalni pokutu a take vymerenou podle jeho financni situace. Kdyz tu rychlost prekroci o vice nez 50 km/h, jde na par dni do chladku.A jeste jedna vec: Dojde tam na kazdeho, i kdyz jede ridic v kolone ktera se cela pohybuje rychleji, nez predepsanou rychlosti. To pak nekde kolona dorazi do useku, kde vybira pokuty treba 50 policistu a berou kazdeho, padni komu padni.A zda to funguje? Inu, zajedte si do Svycarska a projedte se po jejich dalnicich, ucitite sami ten rozdil.

Zelí
29. srpna • 11:17

Ve švýcarsku je všechno jinak. Je to jediný nesocialistický stát v evropě. A tudíž jeho přístup k pokutám může být pochopitelně jiný. V našem tuhém, mafiánském socialismu by se měl stát nejprve ořezat o nadbytečné příjmy z daní a snížit zdanění z cca 80% na cca 15% jako ve švýcarsku a teprve pak by si mohl nárokovat pokuty podle příjmu. V naší kradokracii je tento nápad drzost.

kamil
29. srpna • 12:22

Daňová zátěž (k HDP) ve Švýcarsku je dle OECD někde na úrovni 29,45 % (údaj za rok 2008), v ČR na úrovni 36,58 %, Slovensko 29,31 %, Rakousko 42,87 %, USA 26,86 %. Švýcarsko je v Evropě až třetí za Irskem a Slovenskem :-)

Zelí
29. srpna • 15:49

Nesmíš si nechat věšet bulíky na nos. Zdanění jsou veškeré poplatky stanovené zákonem, bez ohledu jak jsou nazvány. V některých zemích je skutečně to co je u nás nazýváno jako zdravotní pojištění, sociální pojištění důchodové pojištění dobrovolné pak se do zdanění samozřejmě nazapočítává. Ale u nás je to ze zákona povinné a proto je to zdanění. Když to všecho spočítáš a samozřejmě i to co za tebe platí zaměstnavatel, připočítáš dph, spotřební daně, cla... pak zjistíš, že stát různýma cestama z tebe dostane většinu toho co vyděláš. Takže těch 36,58% je k smíchu. To co ty uvádíš je daňová zátěž k hdp. To tě vůbec nemusí zajímat. U nás vytváří hdp z větší části zahraniční investoři a ti zdaňují kdoví kde a navíc má hodně z nich daňové prázdniny. Tebe zajímá kolik z tebe jako 100% plátce v čr tento stát vyždíme a to se významně liší.

Audipetr
29. srpna • 10:25

ne, ten clanek na rozdil od tebe zjevne vyplodil nedo kdo mysli. vydelej si taky vic, o ti jde? tohle vubec neni podstata veci. tady jde o to, jak systemove zjednat na silnicich nejaky poradek efektivne. a tohle rozhodne neni cesta, to bude leda vzpruha pro Bartovu vyschlou pokladnicku...

ABC
29. srpna • 12:30

Vydělej si taky víc, ať můžeš platit vyšší pokuty. :-D Jezdi jak člověk a nemusíš tu brečet jak slečínka. B-]

Brouk
29. srpna • 13:28

Presne.

Tom
29. srpna • 11:02

No nevim, ale rekl bych, ze chybu v tom mate ty a jinx. Protoze ne kazdy si muze vydelat ten milion. A pokud ano, tak ten milion nebude mit zadnou cenu kvuli inflaci. Takze bysme se vratili nekam zpet.
Nicmene je krasne videt, jak potrefene husy kejhaji:-), pirati silnic

Jinx
29. srpna • 10:20

Ano, je to líbivé pro hlupáky jako jsi ty. Je to přece jednoduchá matematika, já vydělávám 100 tisíc, on milión Kč za rok, tak ať on dostane 50 tisíc pokuty když já dostanu pět. Ale o tom se můžeme bavit v momentě, kdy zde pokuty budou jasně reflektovat nebezečnost způsobeného jednání. A to se neděje. Navíc i tehdy to budu odmítat, protože je jen tvůj problém, že sis nevydělal také milión jako někdo jiný a bolí tě to více. Jen tvůj.V článku máš jasně fakticky popsáno, proč to nemá žádné logické opodstatnění. Já k tomu nemám co dodat, ty proti tomu nekladeš jediný faktický argument.

Brouk
29. srpna • 10:31

Za prve, hlupaky si rac nazyvat sve pribuzne. Za druhe, to co Barta rekl byla prvotni myslenka a vsichni delate zavery. Neni problem rozdelit prestupky do kategorii dle nebezpecnosti (prekroceni rychlosti v obci o 50 kmh napriklad by byl velmi nebezpecny) a tyto prestupky ocenit odcerpanim procent z platu. Tak by bylo, ze kdyz si nekdo bude na ve meste zkouset pocet kW sveho auta, dostane pokutu treba milion, aby si priste rozmyslel.

Bořek Hudák (bhudak)
29. srpna • 11:20

Já myslim, že se tim "hlupákem" trefil, když tu tak čtu co tu dokola meleš za nesmysly a začínáš jim snad i po tom omýlání věřit...

Brouk
29. srpna • 11:28

...tobe toho hlupaka odpoustim.

Roman Hýl
29. srpna • 10:42

Promiň, ale už to pitváš. Není třeba zkoumat jednotlivosti, je třeba zkoumat princip. A ten je zde prostě špatný, tudy cesta nevede. Můžeme v tuto chvíli udělat tisíc jiných přínosnějších věcí, tohle je možná socialismus, populismus nebo optimalizace statního rozpočtu, ale rozhodně ne řešení pro české silnice.Není co více k tomu říci, podporovat toto je opravdu hloupé.

Brouk
29. srpna • 11:22

A jake je tedy reseni?

Bagricka
29. srpna • 10:04

Ve Švédsku něco podobnýho mají ne? A to rozhodně není žádná komunistická země :D
Tůhle tam přeci ten řidič zaplatil 20 milionů za 290 na dálnici :P
Ale u nás by to asi moc nefungovalo....

vice
31. srpna • 0:09

Jestlize lze o nejake zemi v "zapadni" Evrope rict ze je komunisticka, pak to je bezesporu Svedsko.

Jinx
29. srpna • 10:09

No Švédsko rozhodně nemá ke komunismu daleko, to je utrasocialistická země...Navíc kde co kdo má vážné není podstatné, nemusíme snad zavádět každou blbost, kterou zavede někdo jiný. Důležitá je faktická argumentace a ta je velmi pěkně shrnuta v článku. Je to jen líbivé pro masy, přitom to nebude mít kýžený efekt. Je třeba se dostat na kobylku těm nebezpečným, ne těm bohatším. Tohle by akorát vedlo k tomu, že si policajti budou vybírat řidiče dražších aut, protože z těch by káply mnohem lepší úplatky. To jistě funguje i teď, ale fungovalo by to mnohem lépe. Ano, tohle je boj proti korupci a la VV, děkuji, nechci.

d
30. srpna • 11:32

Muzu se zeptat, kolikrat jsi ve Svedsku byl? Jo a stranka na Wikipedii se nepocita jako navsteva Svedska...Svedsko ma sice vysoke dane, ale ty prachy z tech dani taky kolem sebe vidis. Luxusni dalnice, na ktere muzou vychodni nemci (a samozrejme my a polaci) jen slintat zavisti, tu a tam bezplatny trajek apod...Netvrdim, ze jejich silne socialne zamereny system nema mouchy. Ma a solidni. Ale ty o nich rozhodne nemas ani paru...

zdeněk
29. srpna • 17:29

Panebože, co to je "ultrasocialistická země"??? A nemá daleko ke komunismu??? Promiň, ale ty jsi tu imbecilitu musel snad vystudovat!

Thor
29. srpna • 15:17

Švýcarsko je taky socialistycký?

xganga
29. srpna • 11:34

A zrovna tento návrh mi socialistický nepřipadá. Pokuty by měly sloužit jako trest. Pro člověka, který vydělává 20 tisíc měsíčně, je pokuta 5 tisíc subjektivně mnohem vyšší, než pro někoho, kdo má 100 tisíc. Proto je pravděpodobné, že se člověk s vyššími příjmy bude dopouštět protiprávního jednání častěji než ostatní (zvlášť pokud z toho bude mít nějaký osobní užitek).
Daň z příjmu také není nějaká paušální částka, ale závisí na výši platu. A nějaký hon na bohaté v tom nevidím, kdo bude jezdit podle předpisů (víceméně), nemusí se pokuty bát.
Že bude tento systém jen napomáhat vyšší korupci mezi policisty (zvlášť po snížení jejichplatů o 10%), je už jen a jen selhání lidského faktoru.

Brouk
29. srpna • 10:15

Jak muzes rict, ze to nebude mit kyzeny efekt? Prosim te, udelej neco pro sebe (a pro spolecnost) a vyjed aspon jednou za hranice CR.

Jinx
29. srpna • 10:22

Ano, za hranicemi, to je krása, není nic lepšího než parta tupých Švýcarů nasáčkovaná ve 120 km/h v levém pruhu dálnice a volající policii na každého, kdo je podjede zprava, i když sami neuhnou, ač mohou. Obraz dokonalosti pro tebe? To už o něčem svědčí...

zdeněk
29. srpna • 17:38

Na kretény za volantem tam opravdu nejsou zvyklí, tušíš vůbec, jaké jsou tam předpisy? Oni je totiž, na rozdíl od tebe a tobě podobných lemplů, dodržují.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Bob
31. srpna • 17:34

pokud jedou vlevo a vpravo je volno, tak je nedodržují

Brouk
29. srpna • 10:36

Aha, takze tohle se ti stalo? Ted jsi o sobe prozradil vic, nez jsi chtel. Vis, Svycari nejsou na arogantni postkomunisticke manevrovani na silnicich zvykli.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Roman Hýl
29. srpna • 10:45

Myslím, že to byl spíše jeden příklad za všechny. Jezdím hlavně v Německu a tam to není lepší.Rozhodně nelze říkat, že ježdění za hranicemi je nějaký med. To může říkat jen někdo bez zkušeností, kdo si vyjede párkrát do roka na služební cestu nebo na dovolenou. Každodenní praxe přitažlivá vážně není.Navíc to nemá smysl rozebírat. Jak se jezdí jinde jistě není dáno tím, dle čeho tam určují výši pokut, ale něčím úplně jiným...

Brouk
29. srpna • 11:37

Ale jiste ze, vsude se najdou neprizpusobivi jedinci, to nikdo nepopira. Jde o to minimalizovat agresivni a nebezpecne chovani na silnicich. Bodovy system jsem hodnotil velmi kladne, ale trochu se miji ucinkem, kdyz nikde zadni policajti nejsou a osobe se zabavenym ridicakem (temer) nic nehrozi, kdyz ho pak chytnou za volantem. Navrh s potrestanim dle platu se mi libi.

Zelí
29. srpna • 9:50

Soudruh Bárta by měl jít příkladem a za falšování dopravní značky na svém maserati by měl zaplatit pokutu dle ceny vozu a svého majetku a politického postavení odhadem tak 8-10miliónů.
Aby ho to bolelo a mělo to něj výchovný účinek.

Pavel_KR5
29. srpna • 12:46

tohle opatreni beru (pokud se ona vyhlaska kvalitne pripravi, mj. je nutno ten koeficint pokutovych sazeb kvalitni navazat na vysi prijmu, majetku, ceny vozu apod.)i kdyz bude i pro mne spis neprijemne :)ale mohlo by pomoci proti nekterym piratum silnic

Pavel
29. srpna • 18:50

Bárta má za úkol pomoci naplnit beznadějně prázdnou státní kasu a jako jediný ministr přinesl i něco jiného než škrty. Jak se v článku správně konstatuje o bezpečnost provozu a eliminaci skutečných choleriků na silnici nejde ani omylem.:-/

FLY
29. srpna • 14:25

Pane "chytrý" a můžete vysvětlit, jaký je právní vztah mezi ekonomickým zázemím přestupce a způsobem spáchání přestupku, jeho nebezpečností a formou? Myslíte si, že přestupek je méně závažný, když ho spáchá ekonomicky slabší jedinec? Já si myslím, že ne. Vždycky jde o přestupek, který má subjekt a subjektivní stránku, objekt a objektivní stránku. Co s tím má společného kolik kdo vydělává? Jsem přesvědčen, že to je zvrhlost!!!

Thor
29. srpna • 15:16

Pak je to zvrhlost i v mnoha jiných zemích.

zdeněk
29. srpna • 17:24

Mně taky není jasné, kde se objevil populismus a závist v takových zemích, jako je Švýcarsko, Finsko, Norsko... Ale stačí mi, že to říká např. Bendl, tomu tvrzení se pak už nevěřit nedá.

vašek
29. srpna • 14:57

Tady ale nejde o závažnost přestupku. Jde o to že pro dva lidi z různých ekonomických vrstev má při STEJNÉ závažnosti přestupku stejná výše pokuty jiný efekt. Ano tohle měl vyřešit bodový systém. PS: Neobhajuju ani jedno ani druhé. Píšu jak já v tom vidím smysl..

Audipetr
29. srpna • 10:01

jo, taky me prekvapilo, ze si se svym "rejstrikem" takhle vyskakuje :-)jinak souhlas s clankem, tohle si nedovolili ani komunisti.

Thor
29. srpna • 15:15

Meleš hovadiny. Je to neustále dokola. Někdo někde něco kvákne, každej ví kulový, nezná podmínky, ale je už chytrej jak rádio a začne vykřikovat závěry. Jak můžeš souhlasit s článkem, když je založenej jen na nějakých domněnkách a dohadech? Z komára velbloud.Jsi jen ovce, co nechává vláčet novinářema.:-P

Radek
29. srpna • 17:47

Tak tak, naopak s takovým opatřením souhlasím. Už vidím, jak majiteli Audi Q7 nebo BMW X6 vadí, že zaplatí jednou za rok pár tisíc pokuty, když tu samou částku utratí za benzín jednou vyjížďkou.A nejdebilnější je, když se někdo naváží do někoho za to, že si dal na auto značku, která tam podle zákona být nemá, ale jen proto, že naše zákony nedokáží řešit to, že má někdo auto, kam ta značka nejde dát. Řešení nějakou nálepkou, která vypadá podobně jako značka, nemění číslo je navíc něco, co by mělo být v zákoně, protože jinak to řešit nejde, je možná nedbalost nebo neznalost, ale ne nějaký zázvažný problém. Když vidím, v jakém stavu mé někdo značku a nikomu to nevadí jen proto, že dotyčný není ministr, tak je tohle kocourkov. Zase je to o té závisti, na kterou tu milý novinář poukazuje. Ale bere to jen jednosměrně, když by to mělo být proti němu, tak hned píše takovéto články.Bárta navrhovaným zákonem jde sám proti sobě, vzhledem k jeho věku a tomu, že má vlastně řidičák pár měsíců nevěřím, že je to zrovna pirát silnic. Spíš naopak.

vice
31. srpna • 0:06

Radku, ty jsi proste guma. :)

Doporučujeme

Články odjinud