Ministerstvo zrušilo mýto na táborské (ne)dálnici

Ministerstvo dopravy zrušilo s okamžitou platností své dřívější kocourkovské nařízení platit mýto na obchvatu Tábora.

Šest a půl kilometrů dlouhý úsek budoucí dálnice D3 potkal pozoruhodný osud. Silnice totiž nemá statut dálnice a pro její použití nemusíte mít vylepenu dálniční známku. Mýtné brány na něm ovšem postaveny byly a z rozhodnutí ministerstva byli dopravci nuceni na tomto úseku platit běžnou taxu elektronického mýta, i když ministerští úředníci dobře věděli, že se o dálnici nejedná. Šlo tak o jedinou zpoplatněnou okresku v republice. Úsek je ovšem zajímavý i z jiných důvodů. Ač není dálnicí, neplatí na něm obvyklá devadesátka, ale stodesetikilometrový limit. Jde tedy i o nejrychlejší okresku v republice. Takový bermudský šestikilometrovník...

Ale to už odbočujeme. Pozici turistické atrakce ztratí tato silnice po dokončení dalšího osmikilometrového úseku dálnice z Tábora do Mezna. Poté bude celkově 14,5 km nové dálnice zařazeno do oficiální dálniční sítě a bude se zde platit nejen mýto za průjezd kamionů, ale osobní vozy zde budou muset mít vylepenu dálniční známkou. A rychlostní limit bude činit obvyklých 130 km/h. Konec dobrý, všechno dobré.

Snad až na jednu výjimku. Ministerstvo prozatím neinformovalo, zda bude vracet již vybrané peníze od dopravců, protože to bylo, dle současného vyjádření ministerstva, vybíráno neoprávněně.

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský | 1 příspěvek
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků